HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Hangi gaybı kimler bilebilir? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam Osman1

Ben genel anlamda gayb senin dediğin değildir demedim. Gayb görecelidir ve bağlamına göre tarif edilmelidir dedim. İşte bu yüzden senin tarifin üzerinden gaybı düşünemeyiz. Mikroskop bulunmadan önce bakteriler müşahade edilemiyordu. Eğer seninle bağlantı kurma olanağım olmasaydı senin adın da müşahade edilemez olacaktı. Yani zamana göre değişebiliyor. Yani gaybın kapsamı sürekli değişmekte. Göreceli ve belirsiz.

Bunu kabul etmiyorsan o halde şöyle diyeyim "Allah'ın gaybı" ne demektir? Senin tanımın üzerinden gidelim... Orada gayb ifade edildikten sonra bir iyelikle ayrıca belirtilmiş. "Allahın gaybı". Allah'a ait bir gayb.

Mesela diyelim benim bilgisayarım Allah'ın gaybını temsil etsin. Allah diyorki ben gaybımda kimseye ortaklık vermem. Ben de bunun benzeri olarak ben kimseye bilgisayarıma giriş izni vermem diyorum. Ama bu demek değildir ki benim bilgisayarımdaki bir bilgiyi kimseye vermem. Sadece birinin girip de bilgilerimi istediği gibi karıştırmasına izin vermem. Yoksa gerek görürsem birine bilgisayarımdan bir bilgi verebilirim. Buradaki fark bilgisayara giriş izni vermekle bigisayardan bir bilgi vermek arasındaki fark gibidir. Yine bilgisayarıma kısmi bir bölgeden giriş izni falan verebilirim. Ancak güvendiğim birine. Allah'ın seçtiği bir resule böyle bir hak vermesi de bunun gibidir.

Bir önceki yazımda falcı örneği vardı. Orada ne demek istediğimi anlatmıştım. Sanırım onu atladın.

Selam ile

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

osman1 Yazdı:

   Uzun uzun yazılar yazarak konuyu karartmayalım....

 Bilen az ve öz yazar.....

 Allah Kuran da bikavramı bi kavramın zıttıyla ifade eder..

 Mesela zulum -nur

 Küfür -şükür gibi

 Gaybın zıttı müşahadedir

   Bişey müşahede edilemiyorsa o şey gaybdır bu kadar açık...

  Gaybı dallandırmaya gerek yok...

  sonuç:

 Resul olmayan birine gayb bildirilmiştir..

Bilen varsa yazsın o kadar..

selamlar

   

   

Zahmet edip uzun uzun yazıları okusaydınız konunun ayetler ışığında nasıl netleştiğini görürüdünüz ancak niyetiniz müzakerede bulunmak fikir edinmek değil anlaşılan.

Emek verip ilgili ayetin öncesi ve sonrasına ait ayetleri yazıp ayetlere bağlı kalarak gayb kelimesinin ne anlama geldiğini anlattım.Verdiğim tanımın aksini iddia ediyorsanız ilgili ayetleri kullanarak cevap verin ispatlayın.Neymiş efendim gaybın alamı müşahade etmekmiş!! ayetler ortada cin 23 24 25 ve 26 ya göre  orada geçen gayb kelimesinin anlamının müşahade etemek olduğunu ispatlayın

Ama sizin ayetleri ve ne anlattıklarını,konu bütünlüğünü kale aldığınız yok.Ayetlerin içinden birini çekip bu ayetteki gaybın anlamı budur diye kestirip atıyorsunuz.Ateistlerin de sıkça yaptığı iş bu.Onların mantalitesine göre hareket edip cevap ararsanız aradığınız cevabı aradığınız şekile uygun olarak alırsnız.Bilmem anlatabildim mi?Sonra çıkar çelişki şu bu diye tekar tekar aynı soruları sorarsınız.Ayetlere itibar edin ve onları konu ve anlam bütünlüğü içinde değerlendirin!

Uslubunuza cevaben yakışır uslupla yazdığım bu yazı bu başlık altında son iletimdir.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

   Kardeş gayb türkçeyede geçmiş kayıp anlamında.....

   Gayb bu değilse nedir...

   Gerek ilmen ve gerekse aynen /gözlemle bilinmeyendir.Bu değilse   nedir?

   Ayetleri yazmıyorum ama ayetlerden yazıyorum..

   Hangi ayet diye sorarsan  yazarım..

   Maksat yazı kalablık olmasın

  Sorumu yineliyorum

  Gayb resul olmayan bir bayana bildirilmiştir

 Bu sizce ayetle çelişmiyor mu?

Kızmak yok cevaplamaya çalışmak var

Büyük  Kur'an Fakihlerinin bu konuya eğilmesi lazım diye bekliyorum

   selam

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam Osman1

İşte sana gaybın ne olduğunu Kuran’a göre anlatıyorum. Ayetlerden örnekler vererek. Senin gaybın müşahade edilemeyen şey olduğunu söyleyerek kestirip attığın ayetleri de alacağım.

 

BAKARA suresi 3. ayet

Diyanet Vakfı

Onlar gayba inanırlar, namaz kılarlar, kendilerine verdiğimiz mallardan Allah yolunda harcarlar.

 

Şimdi ne demek burada gayba inanmak? Senin kestirip attığın tanıma göre müşahade edilemeyen şeylerin varlığına inanmak??? Müşahade edilemeyen şeylerin varlığı herkesçe bir gerçek. Gökyüzüne bakan ve yıldızları gören bir insan bu yıldızların içeriğinin kendisine gayb olduğunu bilmiyormu ki böyle bir şeye inanma gibi bir kavram kullanılsın? Buna inanmak neyin nesi? Burada gaybe inanmak bu evrenin arkasında bir akıl olduğuna, bütün bunların boşuna yaratılmadığına, belli bir amaçla, tasarımla, planla yaratıldığına inanmaktır. Nitekim gaybın sonradan kullanıldığı ayetler bunu gösterecek.

Allah gayb derken senin dediğini de kastettiği zamanlar oluyor.

 

EN'ÂM suresi 73. ayet

Diyanet Vakfı

O, gökleri ve yeri hak (ve hikmet) ile yaratandır. «Ol!» dediği gün herşey oluverir. O'nun sözü gerçektir. Sûr'a üflendiği gün de hükümranlık O'nundur. Gizliyi ve açığı bilendir ve O, hikmet sahibidir, her şeyden haberdardır.

 

Buradaki “gizli ve açık” (gayb ve müşahade edilebilen) senin tanımına delil oluyor. Ama bu senin gaybın her kullanıldığı yerde “gayb = müşahade edilemeyen” diye kestirip atmana delil değildir. Buradaki gayb öyledir. Çünkü burada gayb genel anlamda kullanılmıştır; herhangi bir bağlama dayandırılmadan kullanılmıştır.

 

MÂİDE suresi 109. Ayet

Diyanet Vakfı

Allah'ın peygamberleri toplayıp da «Size ne cevap verildi» dediği gün, «Bizim hiçbir bilgimiz yok, şüphesiz gizlilikleri hakkıyle bilen ancak sensin» diyeceklerdir.

 

İşte yukarıdaki ayet gaybın göreceli kullanılışını gösteren bir ayet. Oradaki gizlilikler gayb ile ifade edilmiştir. Oysa cevabı verenler kendilerinin ne cevap verdiklerini biliyorlar. Bu gayb haberlerinden oluyor peygamberler için. Bu, genel anlamda müşahade edilemez bir bilgi değildir; sadece peygamberler için.

EN'ÂM suresi 50. Ayet

Diyanet Vakfı

De ki: Ben size, Allah'ın hazineleri benim yanımdadır, demiyorum. Ben gaybı da bilmem. Size, ben bir meleğim de demiyorum. Ben, sadece bana vahyolunana uyarım. De ki: Kör ile gören hiç bir olur mu? Hiç düşünmez misiniz?

 

Yukarıdaki ayette ise göreceli bir gaybden bahsedilmiyor. Ama dikkat çekicidir ki özel bir gaybden de bahsedilmiyor. Peygamberin söylediği sadece kendi gizlisini açmak için Allah katında özel bir erişimi olmadığıdır. Yani peygamber Cin suresindeki seçilen elçilerden olmadığını burada söylemiş oluyor. Kendi başına gaybı bilecek durumda da değil. Falcı örneğinde olduğu gibi...

 

EN'ÂM suresi 59. Ayet

Diyanet Vakfı

Gaybın anahtarları Allah'ın yanındadır; onları O'ndan başkası bilmez. O, karada ve denizde ne varsa bilir; O'nun ilmi dışında bir yaprak bile düşmez. O yerin karanlıkları içindeki tek bir taneyi dahi bilir. Yaş ve kuru ne varsa hepsi apaçık bir kitaptadır.

 

Dikkat! Hem gaybın anahtarlarından bahsediyor ve hem de yaş ve kuru ne varsa kayıt altına alınmış olduğundan bahsediyor. Gaybın anahtarlarının kayıtlara geçiş izni olduğunu düşünebilirsin.

 

YÛNUS suresi 20. Ayet

Diyanet Vakfı

Ona (Muhammed’e) Rabbinden bir mucize indirilse ya! diyorlar. De ki: Gayb ancak Allah’ındır. Bekleyin (bakalım) ben de sizinle beraber bekleyenlerdenim.

 

İşte şimdi daha iyi anlaşılıyor. Paygember gaybı bilmiyor ki onları ikna edecek bir bilgiyle gelsin. Peyganberden istenen nedir ki bunun gayb ile bir ilgisi olsun? Gelecek bilgisi mi? Gizli olan herhangi bir şeyi bilmesi mi? Hayır! Allah katında saklı özel sırları bilmesi. Bilecek ki olağanüstülükler gösterecek. Ancak böylece inançsızlar ikna edilebilir; yoksa falcılıkla değil.

 

HÛD suresi 123. Ayet

Diyanet Vakfı

Göklerin ve yerin gaybı (sırrı) yalnız Allah'a aittir. Her iş O'na döndürülür. Öyle ise O'na kulluk et ve O'na dayan! Rabbin yaptıklarınızdan gafil değildir.

 

Yalnız Allah’a ait olan nedir? Senin yaratandan bağımsız kullandığın gayb tanımın (ve Kuranda’da bazı yerlerde o bağlamda kullanılan) gizli bilgileri tesadüfi bilgiler sınıfına sokuyor. Oysa Allah’ın evren tasarımında tesadüfi bilgilerle ilgimiz yoktur. Mesela “Evrendeki atomların birbirine uzaklıkları toplamı” gayb bilgisi midir dersen “hiç sanmam” derim. Gayb ile böyle lüzumsuz bilgiler kastedilmiyor. Gaybe ait olan bilgiler anlamlı bilgilerdir. O verdiğin tanım bu ayrımı yapmıyor.

 

YÛSUF suresi 81. Ayet

Diyanet Vakfı

Babanıza dönün ve deyin ki: «Ey babamız! Şüphesiz oğlun hırsızlık etti. Biz, bildiğimizden başkasına şahitlik etmedik. Biz gaybın bekçileri değiliz.

 

İşte bu da senin anladığın anlamdaki bir gayb; yani bağlamdan ayrı düşünebileceğin gayb. Yani öyle düşünürsen cümleyi anlamada hataya düşmezsin ama. Aslında bu bile kesin değil; çünkü gaybe bekçilik etmekten söz ediyor.

 

NAHL suresi 77. Ayet

Diyanet Vakfı

Göklerin ve yerin gaybı Allah'a aittir. Kıyametin kopması ise, göz açıp kapama gibi veya daha az bir zamandan ibarettir. Şüphesiz Allah, her şeye kadirdir.

 

Nedir Allah’a ait olan? Senin göreceli gayb tanımın mı? Açık tanımlanmamış şeylere sahip atfedilemez.

NEML suresi 65. Ayet

Diyanet Vakfı

De ki: Göklerde ve yerde, Allah'tan başka kimse gaybı bilmez. Ve onlar ne zaman diriltileceklerini de bilmezler.

 

Gaybden kastedilen belli birşey var. Zaten hemen peşinden bu gaybden bir örnek vererek o gaybın ne olduğunu da söylüyor. Tabi burada Allah’ın ayrıca gayb bilgileri verdiklerinin gaybden bilgileri olacağını söylemesine gerek yok. Tabi buna sazan gibi atlayıp çelişki olduğunu iddia edenler de çıkacaktır. Daha önce söylenen gaybın sadece Allah’a ait olduğunun farklı bir şekilde vurgulanışı. Bu vurguya örnek verdiği ise “ne zaman diriltilecekleri”... Demek ki bu bilgi ayrıcalıklı olarak, yani özellikle gizli.

Gayb ancak “gizliyi ve açığı bilen” gibi çokca tekrarlanan bir ifadede senin dediğin anlamda kullanılıyor. Bunun dışında nadiren bir ya da iki kere... Bunun dışında göklerin ve yerin gaybı gibi ifadelerde kastedilen bir bilgi hazinesi var.

Gaybın bir insana bildirilmesi ile gaybe giriş izni verilmesi arasındaki farkı daha açık nasıl anlatırım bilemiyorum. Çelişki filan yok. Sorduğun sorunun yanıtını önceki yazılarımda defalarca verdim.

Sana kızan kardeşimize gelince yerden göğe kadar haklı. Önce bir soru soruyorsun sonra cevap verenlerin yazılarını düzgünce okumadan ve herhangi bir anlamlı itiraz getirmeden bayağı incitici bir ithamda bulunuyorsun. “Konuyu karartmak???” Kim, niye konuyu karartsın? “Konuyu dağıtmak” gibi bir ifade kullansaydın bunu normal karşılayabilirdim ama “Konuyu karartmak” ifadesinin bilinçsizce ve iyi niyetle yapılacak bir seçim olduğuna inanmak çok zor. Soru soran insanın mütevazı olması gerekir. Ama sen soruyu soranın kendin olduğunu unutup cevap verenleri sınar ve yargılar bir konuma giriyorsun. Yazanların yazılarını çürütmeksizin birşey bilmediklerini ima etmişsin. Kaldı ki çürütsen bile bu son derece yakışıksız bir tutum. Böyle tartışma olmaz. O yazından sonra bu konuya karıştığıma ben de pişman oldum ama bir kere karışmış oldum. Kalp kırmak istemiyorum ama kızan arkadaş sanki durduk yerde kızmış gibi bir hava vermişsin. Sanki sana cevap verememiş de ondan kızmış gibi...

Bu da benim bu başlıkta son yazımdır. Eğer sorunlarına cevap arıyorsan ya “armut piş ağzıma düş” tarzını bırakıp kendin kafa yoracaksın ya da insanaları küçük düşürmeye çalışmadan, tevazu ile anlamlı bir tartışma zemini hazırlayacaksın. Ya da diyeceksin ki Allah söyluyorsa doğrudur. İşittim iman ettim vs... Arkasını sorugulamayı bırakacaksın.

Selam ile

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

 Ya kardeş lütfen uzun uzun yazma.....

  Gayba iman görmeden Kayıp /gayb olana inanamaktır..

  Şimdi sana bu yazımın varlığına inan desem ne anlamı var ki.

  Yahut evinde asılı olan lambanın varlığına inan desem buna gülünür değil mi?

Çünkü görüyorsun yani müşahade ediyorsun değil mi...

Allahı gördün mü? Ama varlığına iman ediyorsun  değil mi? İşte bunun bir anlamı var Bu gayba imandır

Şimdi konuyu yine saptırdık....

Yeni okuyanlar için tekrar yazayım...

Resullerden başkasına gayb bildirilmez..Ama resul olmayan Musanın annesine gayb bildirilmiş...

Burada bir çelişki yokmu...

Mesele bu paradox gibi görünen meseleyi çözmektir.

Aslında bu forumda Kuran profları çoktu ama kimse ses etmiyor neden acaba....

selam

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

Gaybın anlam alanının sınırları neye çizilebilir ki, daha biz uzayın sonsuz bir boşluk olduğunu yeni keşfettik.

Sevgili kardeşlerim, gaybın bir yönü yok birçok yönü var, birimizin bildiği bir olayı diğerimiz bilmiyor, birimiz olaya şahitken diğerimize gayb..

Gaybın tamamını Allah bilir.

Resullerine bildirdiği gayb, insanların bilmesini istediği ve Resullerin aracılık yaparak bu gaybı insanlara ulaştırdıkları gaybtır. Buda kitaplarında yer alır.

Hz İbrahim’e, Hz Zekeriya’ya ve Hz Meryem’e verilen çocuk müjdesi, özel bir gayb haberi değil.

Arıya vahyedilmesi, “Âdemoğullarının bellerinden zürryetlerinin alınıp onlara ben sizin Rabbiniz değimliyim” denmesi, “göktekilere, yerdekilere ve ikisi arasındakilere ister isteyerek ister istemeyerek gelin” denmesi ve Kuran’da bu tarz hadiseler bir anlatım tarzıdır. Bu tarz anlatımlar mücessemleştirerek tiyatromsu anlatım biçimidir, metaforiktir. Arıya vahyedilmesi hadisesi onun bu özellikte/kabiliyette olması demektir. Allah varlıklarla, varlığın kendi diliyle ve onların tabiatları/davranışlarıyla irtibat kurar.

Allah insanla da irtibat kurar, bu irtibatın boyutları ve buutları insanın gayretine isteğine kalmış, gerek vicdanlardaki mesajlara, gerek evrende işleyen yasalardan süzülüp gelen mesajlara, gerek evrensel ahlak ilkeleri ve yaşanan tecrübelerin verdiği mesajlara ve Resuller aracılığıyla gelen mesajlara bigâne kalmak yada ilgi duymakla alakalı.

Hz Musa’nın annesine gelen vahiy ve verilen haber…

Firavunun erkek çocukları neden öldürdüğü gözden kaçırılmamalıdır. Endişesi neydi? Onun taşıdığı endişeyi, İsrailoğulları bir beklenti olarak düşünüyorlardı ve dolaysıyla Hz Musa’nı annesinin hayalleri vardı… Çocuğunu büyütmek ve İsrailoğullarını kurtarıcı biri yapmak vb..

Firavunun adamları öldürmeye geldiklerinde, bu hayaller kaygıya dönüştü, ne yapacağını bilmiyordu…Allah ona yol gösterdi kaygılarını giderdi.

1-) Gelen vahyi Resullere gelen vahyi gibi değildi, ilhamdı içine doğdu. Bizlere de olur bu tarz hadiseler.

2-) Bildirilen (Hz Musa’nın ileride resul olacağıyla ilgili) haber annesi tarafından kesinlik arz etmiyordu, sadece inanıyordu.

Benim düşüncem budur.

Doğrusunu Allah bilir.

Saygılar.



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

 İbrahim bey ....Ayette ilham mı diyor ki....

 Yani ayet lastik yazıyorsa hala kauçuk mu okuyacağız...Ayet te gaybı vahyettik demiyor mu...Gelecek zamandan bi haber değil mi bu..

 Allah beşerle iletişiminde ilham yok ki.(şura/51) Zaten islamda ilham ve rüya kesin bilgi kaynağıda değiller..

 GAYBI herkes kendine göre tarif etsin öyle mi...

 Hani tarifin tarifi vardır..Efradını cami ağyarını mani derler

 Yani gaybın tarifi yok mu dersiniz...

İşte size net tarif:Müşahede edilemeyen olan gaybdır..

Ha..Bişey sana bana göre gayb dır değildir..sana müşahede imkanı veren şey öbürüne vermeyebilir o takdirde o şey  sana gaybdır öbürüne değil mesele bukadar basit....

 selamlar

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

Osman kardeşim, Resullere verilen gayb ile diğer gayb aynı anlama gelmiyor.

Allah’ın bildiği gaybı Resulleri bilmez, Resullerin bildiğini ilimde derinleşmişler bilmez, ilimde derinleşenlerin bildiği gaybı herkes bilmez. Bu böyle aşağı doğru iner.

Allah Resullerine söylediği gaybı başka kimseye söylememiş ki, kalkıp başka şeylerle kıyaslıyoruz.

72/Cin/21-28 De ki: "Ben size ne zarar, ne de akıl verme gücüne sahip değilim."   

De ki: "Beni Allah'tan hiç kimse kurtaramaz ve ondan başka sığınacak kimse bulamam." 

Benim yapabileceğim sadece Allah'tan (bana vahyedilenleri) size duyurmak ve O'nun elçilik görevlerini yerine getirmektir. Artık kim Allah'a ve Elçisine baş kaldırırsa, ona içinde sürekli kalacağı cehennem ateşi vardır. 

Kendilerine vaat edilen şeyi (ya azabı veya kıyamet saatini) gördükleri zaman, kimin yardımcı bakımından daha zayıf ve sayıca daha az olduğunu bileceklerdir. 

De ki: "Size söylenen şey yakın mıdır, yoksa Rabbim onun için uzun bir süre mi koyacaktır, bilmem." 

Gaybı bilen O'dur. Gizli bilgisini kimseye göstermez. 

Ancak razı olduğu elçiye gösterir. Çünkü O, elçisinin önüne ve arkasına gözetleyiciler (koruyucular) koyar. 

(Böyle yapar) Ki onların, Rablerinin kendilerine verdiği mesajları duyurduklarını bilsin. Allah, onlarda bulunan her şeyi (bilgisiyle) kuşatmıştır ve her şeyi bir bir saymıştır. 

 

Resullere verilen gaybı ayetler anlatıyor, Cebrail: vahyi yolu kanalı, ona temiz olanlardan başkası el süremez ilkesi var. Bu gayb kimseye bildirilmemiş.

Ayrıca arıya vahyedilmesini nasıl anlıyorsunuz…

__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam...

musanın peygamber olacağı zamanı öncesinde gayb idi..ancak musanın annesine ilham edilerek bu vakıa gayb olmaktan çıkmıştır...gayb ancak bilinmediğinde gayb olur..bir gaybi haberi sadece musanın annesi almamıştır..rüyalarınızda 20 yıl sonra geleceğinizi görebilirsiniz...
arı resul değildir..bırakın erkeği kadını...hayvanata dahi vahy edilmiştir..tabi resullere vahy eder gibi değil..nasıllığını ise izaha gerek yok zaten biliyorsunuz...selametle
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

   Bu cevapları sizin gibi şuurlu insanlardan almam beni şok etti....

   Arıya vahyi nasıl anlamam gerekiyor...

    Çok açık değil mi Allah arılara vahyediyor  anlaşılamayan ne var?

    Muvahhit kardeş Allah vahyetik diyor sen ilham diyorsun bu nasıl anlama..

    Aklıma bir anektot geldi..

    Yaşlı bir hanım kondoktüre yavrum beni Menemene gelince haberdar ediver....Kondoktür peki teyze demiş ve teyze trende uyumuş...

    Ancak kondoktür unutmuş Bir kasaba ileri gitmiş aklına gelmiş...

    Gecenin bu saatinde yaşlı teyzeyi burada nasıl bırakırız diye geri Menemene dönmüş...oraya varınca teyze kalk Menemene geldik demiş...Teyze kalkmış çantasından hapı almış içmiş ve tekrar uykuya dalacakken kondoktür teyze inmiyormusun diye sorunca...Evladım doktur menemene varınca hapını iç dedi de. diye cevap verince kondoktür dona kalmış....

  Aslında teyze beni menemende indir demedi ki  kondoktöre haber ediver demiş...

  Bizlerde çoğu kez karşımızdakinin ne dediğini değilde anlamak istediğimizi anlarız...Buna zihinsel egoizm derler...

  Ben kaçkerre yazdım Allah vahy etti diye ayet nosu bile veriyorum cevaplar hep belki ilham diyor...

  Yahu kardeş bana inanmıyorsan aç ayete bak ilham mı vahiy mi?

   selamlar

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats