HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Kur’ân’da baş örtüsü var mı? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Kur’ân’da baş örtüsü var mı? (1)

Süleyman Ateş’in konuyla ilgili ilk yazısının başlığı bu. “İlahiyat bilginleri niye konuşmuyor?” deniyordu ya; en sonunda işte biri konuşmaya başladı. TC Diyanet İşleri eski başkanı profesör doktor Süleyman Ateş VATAN gazetesindeki yazısında diyor ki:

“Khimâr” esas itibariyle örtmek anlamına gelirse de dinsel örfte baş örtüsü anlamını kazanmıştır.

Asırlar önce yazılmış Akhterî adlı Osmanlıca lügatta “khimâr” sözcüğü, “Avretler (kadıların) başına sardığı bez” diye tanımlanmaktadır.

İbn Manzur’un Lisanu’l-Arab’ında da “khimâr”ın baş örtüsü olduğu belirtilmektedir.

Ünlü müfessir Kurtubî de “va’l-yadribne bi-khumurihinne alâ cuyûbihinne: Khimârlarını yaka yırtmaçlarının üstüne koysunlar” (Nur: 31) ayetinin tefsirinde “khimâr” sözcüğünün, kadınların başına örttükleri örtü olduğunu belirttikten sonra diyor ki: “O zamanda kadınlar baş örtülerinin uçlarını arkaya sarkıtırlardı. Yüce Allah, örtülerinin uçlarını yaka yırtmaçlarının yani göğüslerinin üstüne koymalarını buyurdu.”


İki hususa dikkat eder misiniz:

(1)Koyu harfli Arapça ifadedeki CUYÛB, çoğuldur. Tekili ceyb. Bunun Kuranî anlamı yani doğru anlamı için Neml 12’ye bakınız. Allah orda Mûsa’ya sesleniyor:

edhıl yedeke fî ceybike
elini koynuna sok

Mûsa’nın KOYNU, onun göğsüdür yani memelerinin olduğu yer. İnsan, elini yaka yırtmacında gerdanına değil göğüs yırtmacından koynuna yani göğsüne sokar. Önce mealdeki bu yanlışı düzeltelim; “Allah ne diyorsa o!” diyelim. Allah’ın sözlerini çarpıtmayalım.

(2)KHİMAR, her ne kadar genel anlamda örtü ise de Nûr 31 özelinde baş örtüsüdür. Ben de buna inanıyorum. Çünkü Yüce Allah göğüs yırtmacının üstüne onun vurulmasını istiyor. Göğüs yırtmacına en yakın örtü ayette geçen “khimar”dır; masa örtüsü ya da pencere örtüsü değil. Akıl var izin var.

Şimdi soru şu:

Tesettürcüler "O halde," diyor; "Nûr 31'de tesettür var." İyi, güzel de ayetin devamında Allah fakat diyor. Ziynetlerini açmasınlar fakat şu şu şu şu kimselere başka (lâ yubdîne ziynet ehunne illa ...).

Ve o kimselerin arasında örneğin ma meleket eyman uhun var. Yani, Süleyman Ateş ve Hayrettin Karaman misillu tesettürcülere göre inanan kadınların "dişi ve erkek köleler"i.

Ve tâbi'ıyne gayri uli'l ırbeti mine'r ricâl var: ihtiyaçsız erkek tâbiler. Örneğin Hayrunnisa Hanımefendinin "ihtiyaçsız erkek korumalar"ı, inanan kadınların "ihtiyaçsız erkek hizmetçiler"i.

Onlara açılıp gösterilmesi caiz olan nedir? Üstüne khimar vurularak örtülmüş olan göğüs müdür açılması caiz olan, memeler fora edilerek? Ya da altın zincir midir yani asıl yeri memelerin üstü olan takı. Caiz olan onun, memelerin üstünden alınıp blüzün üstüne takılmak suretiyle, gösterilmesi midir?

Tesettür fesadının can alıcı noktası işte bu. Görelim bakalım Süleyman Ateş nasıl açıklayacak. Allah isterse.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Kur’ân’da baş örtüsü var mı (2)

Süleyman Ateş’in bugün yazdıklarını, virgülüne dokunmadan, alıntılıyorum. Okurken lütfen şu soruları düşünün:

-Hocam! Soruyorsunuz: “Saç kadının ziyneti değil mi?” Ah güzel hocam! Bu, öykünün yalnızca “lâ takrabu’s salât”ı. Devamını niye okumuyorsunuz?

 

-Tefsirlerinizde kadınların, erkek kölelerine ziynetlerini açmasının caiz olduğunu belirtiyorsunuz. Mevdudi’nin anlattığına göre de Hz Fatıma kölesinden utanınca Hz Peygamber, “Zararı yok; yalnızca baban ve kölen var!” demiş. Doğru olabilir mi bu?

 

- Tefsirlerinize göre hanımların, kölelerine ve ERKEK korumalarıyla ERKEK hizmetçileri gibi (tâbiıyne gayri uli’l ırbeti mine’r RİCÂL)e ziynetlerini açması caiz. Günümüzde ERKEK hizmetçiler ve ERKEK korumalar istese hanımları onlara ziynetlerini açar mı; örneğin saçlarını?

*

Hazreti Ayşe, kadının yüzü ve elleri dışındaki kısmı örtmeleri gerektiğini söylemiş, Hz. Peygamber baldızı Esma’nın ince bir giysi giydiğini görünce, kadının yüzü ve ellerinden başka yerlerini de örtmesi gerektiğini buyurmuştur (Bkz. Kurtubî, Tefsir: 18/229-230). “Bu zamanda ben bunu kullanamıyorum, toplumsal şartlar buna engel” diyebilirsiniz. O mesele sizinle Allah arasında. Ama “baş örtüsü yoktur, Müslüman bilginler hep çarpıttılar” derseniz bu sav büyük cürettir, sırf birilerinin hoşuna gitsin diye söylenmiş bir sözdür. İslâm’ı bilen bir kimsenin hatta bir müsteşrikin (doğu bilimci) dahi bu savı kabul edeceğini sanmam.

1400 yıldan beri Müslüman kadınlar başlarını örterler. Siz Peygamber’in hanımlarının başı açık gezdiklerini mi düşünüyorsunuz? Bundan 50 yıl öncesine kadar analarımız, bacılarımız, kızlarımız hep başı örtülüydü. Bunlar hep yanlış mı yaptılar? Ayrıca Kur’ân kadınların, ziynetlerini yabancı erkeklere göstermemelerini de emrediyor. Saç kadının ziyneti değil mi? Eğer ziynet değilse niçin kadınlar hemen her hafta kuaföre gider, saçlarını türlü biçimlere sokarlar? Şunu bilin ki baş örtüsü Kur’ân’ın emri olduğu gibi İncil’in de Tevrat’ın da emridir. Hiç kimse kendi keyfi için dinin hükümlerini çarpıtmamalı. Baş örtüsü takmayacaksan takma ama inkâr etme. Çünkü inkâr vebaldir, günahtır.

Siz nasıl isterseniz öyle gezersiniz, özgürsünüz. Şunu her zaman belirtiyorum: Müslümanlık elbette sadece baş örtüsünden ibaret değildir. Baş örtüsü de Kur’ân’ın emirlerinden biridir. Ama ondan çok daha vurgulu emirler vardır. Mesela yalan söylememek, doğruluk, gıybet etmemek, kalbi kötü düşüncelerden, kinden nefretten korumak, kimsenin kusurunu araştırmamak, nefsi için istediğini başkası için de istemek gibi... Bunlar hep Kur’ân ve hadisin vurgulu emirleridir. Herhangi bir sebeple başını kapatmadı diye kadın dinden çıkmaz. Ancak “Kur’ân’da böyle bir şey yoktur” demek kanaatime göre büyük yanlıştır. “Var ama ben bunu uygulayamıyorum” derseniz o sizinle Allah arasındadır. Başınızı örtmeseniz de elinizden geldiğince Kur’ân’ın doğruluk, dürüstlük, dedikodudan uzak durma, kalbi kötü düşüncelerden koruma, haksızlıktan uzak durma gibi vurgulu emirlerini uygulamaya çalışın. Bunlar sizin uhrevi kurtuluşunuza yardım eder

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

   Hasan kardeş iyide başörtü olmadan göğüsler hep fora mı olur?

   Normalde giyilen giysi ya gömlek türünden bişey yada fistan tabir edilen bişey cinsindendir...

   Diğerlerini saymıyorum çünkü  normal ölçü sahiplerinin transparan giyecekler giyeceğini varsaymıyorum..

   Ohalde açıkta kalacak olan kadının  boyun kısmıdır ...

   Ğ/himarın başı örtükten sonra yakaların üzerine vurulması bu açılığı gidereceği çok açıktır...

    Aslında başörtüsü bu şekilde yakalrın üzerine bağlanmasa TÜRBANA döner..

     İşte türban olmaması için Yüce Allah bu ince noktayı Başörtünün yakaların üzerine vurulmasını emrederek gidermektedir..

     Ama bazılarının dediği gibi Ğ/himar masa örtüsü ise tabi o takdirde yaka  değil bele kadar taşar herhalde....Belki çarşaf da olur...Neyse bu işin latifesi..

     selamlar

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Hasan kardeş iyide başörtü olmadan göğüsler hep fora mı olur? (osman1). Aynı itiraz "iktibas din forumu"nda oğuzbakar kardeşimizden de geldi: tesettürün altından hemen organlar mı fırlayacak?

ZİYNET ne ise o çıkacak efendim. Örneğin Yüce Allah buyuruyor ki: Elçim!
İnanan kadınlara söyle -Kul li'l muminât ...

Açıkta olanların dışındaki "ziynetler"ini açmasınlar
La yubdîne "zînet"ehunne illa ma zahare minha

Burada anılan kadınların, "ziynetler"i nedir? Tesettürcülere göre kadın vücudunun şehvet uyandıran yerleri. Örneğin saçı, göğsü... Oğuzbakar kardeşim! ZİYNET, örtü değildir; örtünün altındaki örtü hiç değil... Lütfen kavramları çarpıtmayalım; kendimize göre kavramlar üretmiyelim.


Ve Yüce Allah devam ediyor:

Başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üstüne vursunlar!
Ve'l yadribne bihumur ihinne alâ cuyûb ihin

Yani?

Ziynetlerini açmasınlar ama (örneğin) erkek kölelerine başka
Lâ yubdîne zînet ehunne illa (meselâ) ma meleket eyman uhun

devam

ama (örneğin) ihtiyaçsız erkek tâbilerine başka
illa (meselâ) et tâbi'ıyne gayri uli'l ırbeti mine'r ricâl

Bu kadar açık ve net. Tesettür dinine göre, inanan bir kadın vücudunun şehvet uyandırır diye örttüğü yerlerini dişi ve erkek köleleriyle hizmetçi misillu ihtiyaçsız erkek tâbilerine açabilir. Caizdir bu.

Oğuzbakar kardeşim, ben bu ahlaksız icazeti okurken utanıyorum. Allah'ın dediği asla bu değil. Ahlaksız icazet çıkmaz O'ndan. Tesettürcülerin fesadı bu.

Allah'ın dediği ziynetler takılardır. Örneğin kadının göğüslerini aşıp göbeğine uzanan altın zinciri. Kadın onu teninden uzaklaştırıp blüzünün üstüne takmak suretiyle kendi yakın çevresinde bulunan kimselere açabilir. Caiz olan bu. Temiz olan bu.

Sevgi ile,
Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

  Allah'ın dediği ziynetler takılardır. Örneğin kadının göğüslerini aşıp göbeğine uzanan altın zinciri. Kadın onu çıkarıp blüzünün üstüne takmak suretiyle kendi yakın çevresinde bulunan kimselere açabilir. Caiz olan bu. Temiz olan bu.

 Hasan kardeş

Eğer ziynet takılar ise camiye giderken A'raf 31 de ziynetlerinizi takının emri ki erkekleri de kapsıyor bu emir  ne demek olur.....Yani takılarınız/altın ,mücevherat ...vs'yi mi takının mı diyor?

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

Selam,
BASÖRTÜSÜ ICIN:
a:yaka acigi
b:saclarin hic bir yeri görükmeyecek sekilde ötürlmesi
c:kadinlarda bulunan icecekler(hmr)memelerin örtülmesi
d:Bogaz altina kadar baglana basörtüsü

a mi diyim,b mi diyim,c mi diyim,d mi diyim))))
Testtür icin:
a:tüm vücüdhatlarini kapsayan giysi
b:uzun pardüse
c:taninip incinmemek icin disari cikerken üste giyilen kiyafet
d:Salvar

a mi diyim,b mi diyim,c mi diyim,d mi diyim))))[/quote]

Selametle
__________________
43/44 "Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz."
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
osman1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 19 kasim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 178
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman1

 

  muhsin kardeş bu bilmece gibi yazıyı çözemedim ...Ne dersiniz?

Yukarı dön Göster osman1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman1
 
yalnız_kürt
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 155
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yalnız_kürt

ihtiyaçsız erkekten kasıt nedir?

-Cinsel ihtiyaç mı ekonomik ihtiyaç mı?



__________________
Gideni az olan yoldan gidin (İncil)

Yeryüzünde yaşayanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah'ın yolundan saptırırlar (Kur-an)
Yukarı dön Göster yalnız_kürt's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yalnız_kürt
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

osman1 Yazdı:

 

  muhsin kardeþ bu bilmece gibi yazýyý çözemedim ...Ne dersiniz?

Selam,osman kardesim,türkiye yillardir cözememis,biranda cözmenizi beklemiyordum zaten.
bazen cok basit seyleri bizler cok zor görmekdeyiz nedense.
nezamanki bizler tarafsiz bir sekilde Kurani anlamaya gayret edersek hersey günes gibi yüzümüze gülmeye baslayacakdir,düsüncesindeyim.
önemli olan görebilmek ve anlayabilmek,akli calistirmak dir bence.
Selametle.
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

önemli olan görebilmek ve anlayabilmek, akli calistirmak dir bence. (Muhsin)

 

Yani var olan aklımızı çalıştırmıyor muyuz bile bile? Başörtüsü o yüzden mi Gordium* oldu? Çözülmek için Makedonya’lı İskender'i mi bekliyor?

 

Şu sözde hicab hadisine sığınan tesettür alimini düşünün. Kesinlikle akıllıdır; hattâ üstün zekalı. Artı, Diyanet İşleri eski başkanı, profesör doktor, ilahiyat bilgini olduğuna göre çok ama çok bilgilidir:

 

Hz Peygamber, baldızı Esma’yı ince bir giysi içinde ve başı açık görünce, kendi mubarek ellerini ve yüzünü gösterek “İnanan bir kadının şurası, şurası hariç erkeklere vücudunu göstermesi haramdır,” buyurdular. (Kurtubî, Tefsir: 18/229-230)

 

(1)Allah’ın ak dediğine Elçisinin kara demesini sağlıyor.

 

Allah: İnanan kadınlar ziynetlerini göstermesinler ama şu şu şu erkeklere başka. (Dikkat: tesettür dinine göre eller ve yüz hariç kadın vücudunun bir sürü kapalı  yeri var ki şu şu şu erkeklere açılması caizdir).  

 

Muhammed: Eller ve yüz hariç inanan bir kadının vücudunu erkeklere açması haramdır.

 

(2)Başörtüsünün Kur’ân’da var olduğunu kanıtlamak için hadis getiriyor, ayet değil. Bu adamın düşünmeye mi ihtiyacı var, önyargısız  ve iyi niyetli olmaya mı?

 

Eğer ziynet takılar ise camiye giderken A'raf 31 de ziynetlerinizi takının emri ki erkekleri de kapsıyor bu emir  ne demek olur. Yani takılarınız/altın, mücevherat ...vs'yi mi takının mı diyor? (osman1)

 

Kuran’ın bir çok ayetinde “ziynetler”in değişik mecazî anlamları var. Giysi; dünya hayatı, evlat… gibi. Nûr 31’de onlar geçerli değil. Çünkü anılan ziynetler yalnızca şu iki şeyden biridir: (1)kadın vücudunun saç baş ve göğüs gibi şehvet uyandıran yerleri, (2)kadının göğüslerini aşıp göbeğine uzanan altın zincir gibi takıları.

 

ZİYNET eğer kadının “khimar”ıyla örttüğü saçı başı ve o khimarının uçlarını üzerine vurduğu memeleri ise Yüce Allah onların erkek kölelere ve ihtiyaçsız erkek hizmetçilere açılmasını caiz kılıyor. Ahlakî mi bu; İslamî mi? Allah verir mi bu ahlaksız icazeti?

ihtiyaçsız erkekten kasıt nedir? (yalnız_kürt)

Ayetteki ziynetler ne ise inanan kadının ihtiyaçsız erkek tâbileri onlara ihtiyaç duymayan kimselerdir. Örneğin Emine Hanımefendi erkek korumalarının kendisine doğum günü armağanı olarak verdiği altın zinciri teninden uzaklaştırıp blüzünün üstüne takmak suretiyle onlara gösterebilir. Erkek korumaların o takıya ihtiyacı yoktur.

Öte yandan ziynetler, tesettür dininde iddia edildiği gibi, kadın vücudunun şehvet uyandıran yerleri ise o erkekler şehveten ihtiyaçsızdır.

Ama kocaman bir yalan bu. Çünkü ma meleket eyman da tıpkı o erkek hizmetçilerin konumundadır. Cinsel ihtiyaçsızlık onlar için şart koşulmamış; hizmetçiler için neden koşulsun?

Artı, hadislerde de yok o şart. Benim yukarda Süleyman Ateş’e yönelttiğim sorulardan biri bununla ilgiliydi:

Tefsirlerinizde inanan kadınların, erkek kölelerine ziynetlerini açmasının caiz olduğunu belirtiyorsunuz. Mevdudi’nin anlattığına göre de Hz Fatıma kölesinden utanınca Hz Peygamber, “Zararı yok; yalnızca baban ve kölen var!” demiş. Doğru olabilir mi bu?  

Hasan Akçay

______________________

* http://en.wikipedia.org/wiki/Gordian_Knot

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

Sayfa 11 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats