HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Başörtüsü Kimin Emri? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam fatma

nur 31in meal ve anlamına ilişkin burda sayfalarca tartışıldı.Bana en mantıklı ve makul anlatım Sn Hasan Akçay'ın açıklamaları geldi aşağıda linkini veriyorum okursanız fikir sahibi olursunuz.

Fakat nisa 60ın çarşaf giymeye işaret edip etmediği hakkında benimde bir fikrim yok.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=640&PN=0&TP N=96

duayla



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
bilgi
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 17 temmuz 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bilgi


Tesettür Erkeğe Hakarettir...

Çoğunlukla kadının örtünmesine karşı olanlar, tesettür yaklaşımının altındaki temel varsayımlar nedeniyle tesettüre karşı çıkarlar. Çünkü tesettür yaklaşımının temel varsayımlarından biri, kadının "aşağı bir cins" olduğudur. "Kadın, aile ve toplum yaşamında erkekle hiçbir biçimde eşit konumda değildir. Kadının bir kimliği ve kişiliği, dolayısıyla istenci yoktur ya da varsa bile kullanmaya hakkı yoktur. Aşağı, eksik ve yetersiz bir varlık olduğu için bütünüyle erkeğe bağlı ve onun güdümünde olmalıdır. Kadının temel görevi erkeğe hizmet etmek, onun ihtiyaçlarını, öncelikle de cinsel ihtiyaçlarını karşılamak ve çocuk doğurmaktır. Kadın alınıp satılabilir cinsel bir nesnedir, bu nedenle toplumsal yaşamda yeri olamaz, kadının yeri evidir. Aslında cinsel saldırılardan korunması için örtünmesi de yetmez, olanaklı olduğu ölçüde evden çıkmaması yeğlenir."

Kadının tessettürü aslında en az kadın kadar erkeği de aşağılayan bir yaklaşımdır. Öncelikle, kadının örtünmesi gerektiği tezinin gerekçelerinden biri, "Kadın, erkeğin cinsel arzularını uyandırır, şehvetini kamçılar, başta göz zinası olmak üzere onun zina yapmasına, suç işlemesine, günaha girmesine neden olur" varsayımıdır.

Bu varsayım aslında, erkeğin cinsellikten başka hiçbir tasası olmayan, cinsel dürtülerinin güdümünde, onları denetlemekte ve toplumun onaylayacağı biçimde tatmin etmekte güçlük çeken, akıl ve iradesi olmayan bir varlık olduğu imasını içermektedir.

Kadının tesettüre girmesini savunmak erkeği aşağılar, çünkü bu yaklaşım, erkeklerin hangi yaşta, hangi özellikte, hangi güzellikte olduğuna bakmadan, hangi koşulda olursa olsun önüne çıkan bütün kadınlarla cinsel ilişki kurabilen, yani seçim yapma iradesi, cinsel estetik ve tercihleri olmayan varlıklar olduğu imasını da içermektedir.

Bir diğeri, erkeklerin hemen hepsinin âşık olma, sevme ve bağlanma kapasitesi olmayan varlıklar olduğu imasıdır.
***
Azınlıkta olsalar da, erkeklerin ruh hastası, sapkın, vicdansız, ahlaksız, cahil ve yobaz olanları vardır ve kadınlarla çocukların onlardan korunması gerekir. Peki, nasıl koruyacağız, tesettürle mi?

Tesettürlü kadınlar tecavüze uğramıyorlar mı? Elbette uğruyorlar.

Diyelim ki kadınları, kızları tesettür ile erkek saldırılarına karşı koruma altına aldık.

Tecavüz kurbanlarının yaklaşık üçte birinin erkek çocuklar olduğunu düşünürsek, erkek çocuklara da mı, bebeklere de mi kara çarşaf giydireceğiz ?
***
Sorunun çözümü, hem kadını hem de erkeği aşağılayıcı imalar içeren tesettür uygulamasında değildir. Kadını, erkeğin kölesi durumuna sokan tesettür yaklaşımı, kadın-erkek eşitliğine; kadının, ruhsal, zihinsel, duygusal, toplumsal, mesleki, ekonomik gelişimine engeldir.

Çözüm, kadın ve erkeğe potansiyel suçlu ve günahkâr gibi davranan, onları birbirlerinden ayıran, yabancılaştıran, diğerinin varlığını tehdit olarak algılamasına neden olan yaklaşımlar olamaz.

Tam tersine çözüm, kadın ve erkeğin yaşamın her alanında, yaşanmaya çok daha değer bir dünya kurmak için birlikte el ele eşit koşullarda çalışması, gerektiğinde savaşmasındadır. Çözüme, şiddetin birincil kaynağı yoksulluk, yoksunluk ve eğitimsizlik ile savaşarak ulaşılabilir, kadınların örtünmesi ile değil.

Böylesine ciddi toplumsal bir sorunun çözümünde bireysel düzeydeki girişimler yetersiz kalmaya mahkûmdur.

Genç kızı tecavüzcüsüyle evlendiren, çocuklarına tecavüz ettiği için yargılanan babayı, çocuklarıyla birlikte eve gönderen bir hukuk ve sosyal hizmet anlayışı da sorunları çözmekte yetersiz kalacaktır.

Başta güvenlik, hukuk, eğitim ve sosyal hizmet organları olmak üzere tüm devlet kurumları, sosyal devlet anlayışı ile bu savaşımın içinde yer almalıdır. Üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, basın ve yayın organları da bu savaşımın içinde yer almak, projeler üretmek zorundadırlar.

__________________
http://maydalin.com
Yukarı dön Göster bilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bilgi Ziyaret bilgi's Ana Sayfa
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

merhaba alperen,

bildiğini tahmin ettiğim bir sözü yine de sana hatırlatmadan geçemeyeceğim:bildiklerin karşı tarafın anlayışı kadardır.

yazında diyor ki:

“Ayette geçen “humur” ve onun tekili olan “hımar” kelimesi kadınların başlarına örttükleri beze verilen özel isim değildir. Herhangi bir örtüdür. Bir şeyi örten şeye “hımar” yani o şeyin örtüsü denir.” Arapça sözlükler El Mucem ul Vasıf, El Müncid, Lisanı Arap, Tacul Arus’dan “hımar”ın temel manasının “örtmek” olduğunu göstermektedir. Anlaşılıyor ki mezheplerin yorumundan sonra “hımar” kelimesi ile sırf başörtüsünün anlaşılmaya çalışılması, bu sözlüklerde bu kelimenin bir manasının “başörtüsü” olmasını sağlamıştır. Fakat kelimenin temel manası mezheplerin kelimeleri tahrif etmesine rağmen bu sözlüklerden bile bellidir. Daha evvel açıkladığımız gibi ayette kapatılacak yerin yaka açığı olduğu söylenir, baştan bahsedilmez. “Arapça’da kadınların başlarına örttükleri şeyin özel adı “hımar” değil “mikna” ve “nasıyf”tır. Hangi Arapça sözlüğe bakılırsa bakılsın “mikna(çoğulu mekani)” ve “nasıyfın” hanımların başlarını örttükleri kumaşın adı olduğu yazılıdır.”

adamlar hâlâ diyor ki başörtüsünü nasıl inkar edersiniz?şimdi bu adamlarla neyi tartışacaksın ki kardeş allah aşkına söyler misin?

eline sağlık.herşeye rağmen bu toplumun tamamını emevileştiremeyeceklerini birgün anlayacaklar.islamlaşmakla araplaşmayı karıştıran zihniyetle sonuna kadar mücadeleye devam.

sağlıcak kal.herkese saygılar

 



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
Ramazan62
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 04 kasim 2006
Gönderilenler: 19
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ramazan62

slm. arkadaşlar

Bu konuyu tek tek ele almakta fayda var. bir bütün olarak aldığımızda bazı yerleri atlıyoruz gibi geldi bana

Bahis konu Nur:31 ayetinde örtü var. doğru mu? herhalde hiç kimsenin itirazı yok buna. o zaman bu örtüyle ne örtülecek ona cevap bulmaya calışalım. Göğüsler mi?, takılar mı? yoksa sac mı? tek tek inceliyerek ve Allah'ın verdiği akılla yorumlayarak doğruyu bulmaya çalışalım.

Göğüsler: Eğer öyle ise mümin kadınları göğüslerini, gösterilecek kişilerden bahsederken bazıları var ki onlara nasıl göstereceksin. kayınbaba,üvey yetişkin oğullara,sahip oldukları kölelere (Tabiki erkek kölelere) vs. nasıl gösterilecek. Ayaklar yere sert bir şekilde vurulduğunda o zamanlar südyen olmadığından belli olması dogal.

Takılar : Eğer takı ise ayete gösterilmesinde sakınca umulmayan kimselere gösterilmesinde veya görmesinde bir sakınca olduğunu tahmin etmiyorum. O dönemde hırsızlık olaylarıda çok fazla ve Mümin kadınlarının bu takıları çalınmak veya alınmak suretiyle Ekonomik, sosyal, pisikolojik çöküntüye uğratarak onlara eziyet vermek, onları maddi ve manevi çökertmek için.Günümüzde bile kadınlarımız değerli takılarını ALENİ taşıdıklarında genelde zarar görmekteler. Bu gibi birçok adli vakaa vardır, örnek olması babından. Ayrıca evet günümüz takıları pek ses çıkartarak veya başka bir şekilde Örtü altından belli olmaya bilir ama eski takılar bal gibide belli olabileçek nitelikteydi. Müzeler bu ve bunlara benzer takılarla dolu.Yani kadıların ayaklarını yere sert vurmaları neticesinde Göğüs gibi Takılarda belli olur.

Saçlar (Kıl): Eğer kapatılması istenilen saç ise, o zaman saç (Kıl) nasıl oluyorda insanları tahrik eden bir unsur haline geliyor.Eger saç (Kıl) tahrik ediyor ise Gösterilmesinde bir sakınca olmayan kimseler tahrik olmayacak mı bu saç (Kıl) dan veya ayetin sonundaki ayakları yere sert bir şekilde vurulmasıyla Saç (Kıl) nasıl belli olacak. Ses mi çıkaracak yoksa Göğüs gibi Zıplayacak yada Takı gibi sesli veya kaba oluşlarından dolayı belli olacaklar. hangisi açaba

Gözlerimizi kapatalım ve o döneme bir gidip o zamanda peygamber efendimizin ve diğer sahabelerin çektikleri eziyetleri, yaşadıklarını, hayal etmeye çalışalım. Günümüzde bile insanlar düşmandan veya hırsızdan ilk önce Değerli eşyasını saklayarak kendini garanti altına almaya çalışıyor.

Evet burdan şunu anlayabiliriz. Örtü vardır. Bu örtü geleneksel bir örtü Çünkü aynen Namaz mevzuunda olduğu gibi. Namazda Hz. İbrahim döneminden beri vardı ama yinede Allah (c.c) Namaz kılmayı emretmiş ve bizlere Farz kılmıştır. Örtüde vardır Bu örtü Takı (Değerli süs eşyası için ise kulak küpelerini örtmek için yine başörtüsü gibi birşeye ihtiyaç var, Bu örtüyle Gögüslerde örtülmüş olur. o zaman bu Başörtüsü ama Geleneksel veya iklimsel olarak orda kullanılan bir örtü. Allah (C.C) bu geleneksel örtüyü bize başınızı Başörtüsüyle örtün diyerek Farz kılmamıştır.Namazda olduğu gibi. Ayrıca Cariyelerin Başlarının açık olmasıda sınıflar arasında böyle bir adetin (Gelenegin) oldugunun göstergesi.

 Yaşanılan bölgenin iklim şartlarından dolayı başın örtülmesi çok doğaldır. Kutuplarda yaşansaydı açaba çölde yaşayanlar islam olduklarında nasıl yaşayaçaklar dı? Kürkler içinde. Allah (c.c) bize bir akıl verdi ve bizde bununla doğruyu bulmamız istendi ise bizde doğruyu bulmak için sorgulamamız gerekir.Yoksa üzerimize daha çok pislikler yağar. İnsanlar geçmişte bir şeyi yanlış anladılar diye bu gün bende mi yanlış anlamam gerekiyor. Yok öyle üç kuruşa üç köfte.

Bu konu bazılarının dediği gibi geçmişten bu güne kadar hep baş örtüsü olarak algılanmamış, bazı alimler tarafından takı ve göğüs olarakta algılanmış ve ona göre fetva vermişler. O zaman doğrusu nedir, bizler bu yorumların ışığında Allahın verdiği aklı kullanarak en doğrusunu bulup veya inanıp onu tatbik edelim. Yanlışımız bizim yanlışımız olsun, ya inandığımız şey başkasının yanlışı olursa bizler acaba Allahı bırakıp o kişiye inanmış olmuyormuyuz sizce. bu daha kötüsü değilmi.

Birde bunun ne zararı var deniyor. işte en büyük yanlışlardan biride bu, Hani Kur'andan bir harf çıkarmak günahtı, ekleyince günah olmuyormu yoksa, kuranda Farz olmayan bir şeyi Farz kabul etmek ne kadar doğru sizce. Rahibeler de başlarını örtüyorlar o zaman bu başörtüsü diye basitleştirmek ve olayı başka mecralara cekmek olur ki buda çok büyük bir yanlış. Senin Kur'an varken sen görevini tamamlamış ve aslını kaybetmiş uydurmalarla dolu Faniler tarafından siyasi ve başka amaçlar altında yazılmış veye yazdırılmış  bir kitabların temsilcilerini kendi uygulamana örnek gösteriyorsun. Rahibe meselesi bu formda bahsedilmiyor ama gerçek hayatta malesef çok anılan bir şey. Onların inancı onlara benim inancım bana.

Sevgi ve saygılarımla herkese iyi bayramlar. 

Yukarı dön Göster Ramazan62's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ramazan62
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Nisa 60:

Yaşlanmış kadınlar süslerini(takı eşyalarını) göstermeden elbiselerini çıkarabilirler. (fatmad)

 

Merhaba fatma kardeşim. 

 

Önce ayetin adı: bu, Nûr 60’tır. Mealine gelince,  göstermeden değil teşhircilik yapmadan deniyor yani takı teşhirciliği yapmadan: gayre müteberricâtin biziynetih

 

Benzer bir uyarı Ahzab 33’te peygamber eşlerine yapılıyor ama bu kez vücut teşhirciliği konusunda: Cahiliye teşhirciliği yapmasınlar –lâ teberrecne teberrüce’l-cahiliyye

 

Nûr 60'ta sözü edilen giysiler hakkında soruyorsunuz:

 

Neden? Bunlar kadın için en önemli şeylermi ki bunlar hariç yerler yaşlanınca görünebilir ama takı eşyaları görünmez.??

 

Çünkü kavaid onlar yani evde oturan kadınlar. Bir bakıma yatalak oldukları görülüyor. Artı, cinselliği kalmamış – lâ yercûne nikahen.

 

Giysilerini atmaları günah değildir deniyor – leyse aleyhinne cünahün enyada’ne siyâb ehünne. Çünkü evin içindeler; yabancılara görünmüyorlar. Sıcaktan bunalınca onun için giysilerini çıkarmaları günah değil.

 

Takı teşhirciliğine gelince, her halde pörsümüş vücutlarının iticiliğini telafi etmek için baş vurabilirler buna ama teşhircilik onları daha bir itici yapar. İnsanları iğrendirir. Onun için uyarılıyorlar.

 

Eğer söz konusu kıyafet çarşaf gibi bütün vücudu örten bir şeyse vücudu(süslerini) göstermeden bir elbise nasıl çıkarılabilir? Başka yer kalmıyor :))

 

Size katılıyorum. Sözü edilen giysiler (siyab ehünne) çarşaf gibi dışarlık değil picama gibi içerlik  olabilir ancak çünkü sürekli evde oturuyor o kavaid; içerdeler.

 

Özetle, Nûr 60'ta tesettüre bürünme emri yok. Tam aksine, cinselliği kalmamış olup evde oturan kadınlara içerlik giysilerini atma izni var.

 

Bayramınız mubarek olsun. Sevgi ile, Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
fatmad
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 17 haziran 2006
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fatmad

SA arkadaşlar cevap verenlere çok teşekkür ederim. uzun zamandır bu konuya ara vermiştim. Haziranda açılmayı düşünmüyorum yazmışım ama şu ara başörtüsünü çıkarmayı düşünüyorum. kendime yaza kadar zaman tanıdım Bu arada sitelerin içinde boğuluyorum. Hımar kelimesi her çeşit örtü anlamında kullanılıyor diyorsunuz. Başka yerlerdede Kuranda 'humuruhinne' olarak geçer ve başörtüsüdür deniliyor.Ben söyledikleriniz konusunda ikna oldum ama karar vermeden önce arapça bir sözlük alıp kendim anlamını görmek istiyorum. Geri dönüşü olmayan bi yoldayım. bu yüzden çok kararsız kaldım. Dualarınızı bekliyorum. Selam ve dua ile.. 

Yukarı dön Göster fatmad's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fatmad
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam fatmad

hımar kelimesi örtüdür siz hımar kelimesinin anlamına göre açılıcaksanız bence açılmayın.

Cevabını bulmanız gereken soru o ayetteki hımarın başörtüsü olup olmadığı değil nur 31in kadınlara ne emrettiğidir.

 açılmaya veya örtünmeye nur 31i anladığınız an karar vermelisiniz.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

fatmad Yazdı:

SA arkadaşlar cevap verenlere çok teşekkür ederim. uzun zamandır bu konuya ara vermiştim. Haziranda açılmayı düşünmüyorum yazmışım ama şu ara başörtüsünü çıkarmayı düşünüyorum. kendime yaza kadar zaman tanıdım Bu arada sitelerin içinde boğuluyorum. Hımar kelimesi her çeşit örtü anlamında kullanılıyor diyorsunuz. Başka yerlerdede Kuranda 'humuruhinne' olarak geçer ve başörtüsüdür deniliyor.Ben söyledikleriniz konusunda ikna oldum ama karar vermeden önce arapça bir sözlük alıp kendim anlamını görmek istiyorum. Geri dönüşü olmayan bi yoldayım. bu yüzden çok kararsız kaldım. Dualarınızı bekliyorum. Selam ve dua ile.. 

Sevgili fatmad,

Bu site yönünü çizmede sana sadece bir araç olabilir.Gerçek kararı inanarak özümseyerek kendin vermelisin.Bizler beşeriz hatalı yorumluyor olabiliriz,kötü niyetli şeytan zihniyetli insanlarda olabiliriz.Lütfen Kur'anı al eline ve baştan sona oku,sonra ilgili ayetleri tekrar oku,sonra samimi bir niyetle Rab'bimizden yardım iste.İçindeki ses seni yanıltmayacaktır inşaAllah.

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

İlgili Konu: BİR TÜRBAN SORUSU






__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
fatmad
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 17 haziran 2006
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fatmad

 

Selamlar Yorumlarınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.İkna oldum sonunda. Artık mircanın dediği gibi içimdeki sesi dinliycem.

Sevgiler

 

Yukarı dön Göster fatmad's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fatmad
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats