HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Kendi kendine fasih ARAPÇA dersleri Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

 GENEL DEĞERLENDİRME ALIŞTIRMALARI 
1. Aşağıdaki kelimeleri üçer kere defterinize yazınız ve ezberleyiniz.
ثُمَّ sonra اَلسَّمَ 03;ُ balık أَخَذَ aldı
اَلْعُمْ 85;َةُ umre اَلْمَنْ 86;ِلُ ev خَرَجَ çıktı
اَلْبَيْ 90;ُ yumurta اَلْعَمَ 04;ُ iş سَكَنَ oturdu, yerleşti
اَلْخاَد 16;مُ hizmetçi اَلدِّرا 14;سَةُ eğitim حَضَرَ geldi
اَلسَّيّ 16;دُ bay, efendi, اَلْمَطا 14;رُ hava alanı غَضِبَ kızdı
اَلسَّيّ 16;دَةُ hanım اَلْإِفْ 91;اَرُ iftar جَلَسَ oturdu
اَلْمَصْ 06;َعُ fabrika اَلسَّفَ 85;ُ yolculuk وَصَلَ vardı, ulaştı
اَلْمَكْ 78;َبَةُ kütüphane اَلسُّوق 15; çarşı سَقَطَ düştü
اَلْمُهَ 06;ْدِسُ mühendis اَلْعَصي 16;رُ meyve suyu نَزَلَ indi

اَلْعُطْ 04;َةُ tatil اَلْفاَك 16;هَةُ meyve دَخَلَ girdi
اَلْغُرْ 01;َةُ oda اَلْحاَف 16;لَةُ otobüs رَجَعَ döndü
اَلْعاَئ 16;لَةُ aile أَحْضَرَ getirdi اَلشَّقّ 14;ةُ apartman dairesi
اَلْمَدْ 85;َسَةُ okul اَلناَّف 16;ذَةُ pencere عَمِلَ yaptı, işledi, çalıştı
اَلْحَدي 16;قَةُ bahçe اَلصَّلا 14;ةُ namaz سَأَلَ sordu
اَلْأَرْ 90;ُ yer, yeryüzü اَلْأَوْ 04;اَدُ çocuklar نَظَرَ baktı
اَلسُّعُ 08;دِيَّةُ Suud(i Arabistan) اَلْاِسْ 78;ِراَحَةُ dinlenme, dinlenmek (masdar)
فيِ الصَّباَ 81;ِ –صَباَحاً sabahleyin, sabah اَلْفَطو 15;رُ kahvaltı
فيِ الظُّهْر 16; –ظُهْراً öğlenleyin, öğle الْغَداَ 69;ُ öğle yemeği
فيِ الْعَصْر 16; –عَصْراً ikindi vakti, ikindi الْعَشاَ 69;ُ akşam yemeği
فيِ الْمَساَ 69;ِ - مَساَءً akşamleyin, akşam اَلْقِرا 14;ءَةُ okuma, okumak
فيِ اللَّيْل 16; - لَيْلاً geceleyin, gece اَلْمُدي 16;رُ müdür اَلزُّقا 14;قُ sokak

2. Aşağıdaki cümleleri ikişer kere defterinize yazınız.
خَرَجَ الْمُديِ 85;ُ مِنَ الصَّفِّ. Müdür sınıftan çıktı.
قَرَأْتُ الدَّرْس 14; فيِ الْحَدِي 02;َةِ. Dersi bahçede okudum.
أَحْمَدُ عَمِلَ الشاَّيَ فيِ الْمَطْب 14;خِ صَباَحاً. Ahmet sabahleyin mutfakta çay yaptı.
ذَهَبَتِ الْعاَئِ 04;َةُ إِلَى الْحَديق 14;ةِ مَساَءً. Aile akşamleyin bahçeye gitti.
جَلَسَتِ الْعاَئِ 04;َةُ فيِ الْحَدِي 02;َةِ لَيْلاً. Aile geceleyin bahçede oturdu.
اَلْأُمّ 15; عَمِلَتِ الطَّعاَ 05;َ فيِ الْمَطْب 14;خِ. Anne mutfakta yemek yaptı.
نَزَلَ أَحْمَدُ عَنِ الْحِصاَ 06;ِ. Ahmet attan indi.
غَضِبَ السَّيِّ 83;ُ عَلَى الْخاَدِ 05;ِ. Bey hizmetçiye kızdı.
سَقَطَ الْوَلَد 15; عَلَى الْأَرْض 16;. Çocuk yere düştü.
وَصَلَ الْمُديِ 85;ُ بِالسَّي 75;َّرَةِ إِلَى الْبَيْت 16; لَيْلاً. Müdür geceleyin eve arabayla gitti.
سَكَنَتْ عاَئِشَة 15; فيِ شَقَّةٍ. Aişe bir dairede oturdu.
شَرِبَ مُحَمَّد 12; عَصِيراً فِي الْمَطْع 14;مِ ثُمَّ ذَهَبَ إِلَى الْبَيْت 16;.
Muhammed lokantada meyve suyu içti sonra eve gitti.
ذَهَبُوا إِلَى السُّوقِ ثُمَّ رَجَعُوا إِلَى الْبَيْت 16;.
Çarşıya gittiler sonra eve döndüler.
ذَهَبَ أَحْمَدُ إِلَى الْمَطاَ 85;ِ ثُمَّ رَكِبَ الطاَّئِ 85;َةَ.
Ahmet hava alanına gitti sonra uçağa bindi.

3. Aşağıdaki soru kelimelerinden oluşmuş harf-i cerli cümleleri ikişer kere yazınız.
مَنْ قَرَأَ كِتاَباً فيِ الْمَكْت 14;بَةِ ؟ Kim kütüphanede bir kitap okudu?
ماَذاَ فَعَلَتْ فاَطِمَة 15; فِي الْبَيْت 16; ؟ Fatıma evde ne yaptı?
عَمِلَتِ الْواَجِ 76;َ. Ödev yaptı.
لِماَذاَ ذَهَبْتَ إِلَى الْمَسْج 16;دِ ؟ Niçin mescide gittin?
ذَهَبْتُ إِلَى الْمَسْج 16;دِ لِلصَّلا 14;ةِ. Mescide namaz için gittim.
بِماَذاَ لَعِبَ الطُّلاّ 14;بُ ؟ Öğrenciler neyle oynadı?
لَعِبَ الطُّلاّ 14;بُ بِالْكُر 14;ةِ. Öğrenciler topla oynadı.
عَلَى ماَذاَ (عَلاَمَ) جَلَسْتُ 05;ْ. Ne üzerine oturdunuz?
جَلَسْنا 14; عَلَى الْكَراَ 87;ِيِّ. Sandalyeler üzerine oturduk. (Sandalyelere oturduk)
عَنْ ماَذاَ (عَمَّ) سَأَلْتُ 05;ْ ؟ Ne (hakkında) sordunuz?
سَأَلْنا 14; عَنِ الْمَرِي 90;ِ. Hasta hakkında sorduk.
عَمَّنْ سَأَلْتُ 05;ْ ؟ Kim (hakkında) sordunuz?
أَيْنَ جَلَسْتُ 05;ْ ؟ Nerede oturdunuz?
جَلَسْنا 14; فِي الصَّفِّ. Sınıfta oturduk.
مِمَّنْ (مِنْ + مَنْ) أَخَذْتِ رِساَلَة 11; ؟ Kimden bir mektup aldın?
مِنْ أيْنَ حَضَرْتُ 06;َّ ؟ Nereden geldiniz?
إِلَى أَيْنَ ذَهَبْتِ فيِ الْعُطْل 14;ةِ ؟ Tatilde nereye gittin?
إِلَى أَيْنَ ذَهَبْتُ 06;َّ ؟ Nereye gittiniz?
أَ ذَهَبْتُ 06;َّ إِلَى السوُّقِ ؟ Çarşıya mı gittiniz? (Çarşıya gittiniz mi?)
نَعَمْ ، ذَهَبْنا 14; إِلَى السوُّقِ . Evet, çarşıya gittik.
كَيْفَ ذَهَبْتُ 06;َّ ؟ Nasıl gittiniz?
ذَهَبْنا 14; بِالسَّي 75;َّرَةِ . Arabayla gittik.
مَتَى رَجَعْتُ 05;اَ مِنَ السوُّقِ ؟ (İkiniz) çarşıdan ne zaman döndünüz?
رَجَعْنا 14; مَساَءً. Akşamleyin döndük.
هَلْ جَلَسَ أَحْمَدُ فيِ الْغُرْف 14;ةِ ؟ Ahmet odada mı oturdu?
نَعَمْ ، جَلَسَ فيِ الْغُرْف 14;ةِ . Evet odada oturdu.
لاَ ، ماَ جَلَسَ فيِ الْغُرْف 14;ةِ . Hayır odada oturmadı.
مَنْ نَزَلَ مِنَ السياَّر 14;ةِ ؟ Arabadan kim indi?
اَلْمُدي 16;رُ نَزَلَ مِنَ السياَّر 14;ةِ. Arabadan müdür indi.
لِماَذاَ ذَهَبَ أَحْمَدُ إِلَى الرِّياَ 90;ِ ؟ Ahmet neden Riyad'a gitti?
ذَهَبَ أَحْمَدُ إِلَى الرِّياَ 90;ِ لِلدِّرا 14;سَةِ. Ahmet eğitim için Riyad’a gitti.
مِنْ أيْنَ حَضَرَ الْأَوْل 75;َدُ ؟ Çocuklar nereden geldi?
حَضَرَ الْأَوْل 75;َدُ مِنَ الْمدْرَ 87;َةِ. Çocuklar okuldan geldi.
بِمَ كَتَبْتَ الدَّرْس 14; ؟ كَتَبْتُ بِالْقَل 14;مِ. Dersi neyle yazdın? Kalemle yazdım.
عَلَى ماَذاَ (عَلاَمَ) جَلَسَ التَّلاَ 05;يِذُ ؟ Öğrenciler ne üzerine oturdular?
جَلَسَ التَّلاَ 05;يِذُ عَلَى الْكَراَ 87;ِيِّ. Öğrenciler sandalyeler üzerine oturdular.
لِمَنْ أَحْضَرْ 78;َ[7] الْقَلَم 14; ؟
Kalemi kimin için getirdin?
أَحْضَرْ 78;ُ الْقَلَم 14; لِلْمُهَ 06;ْدِسِ. Kalemi mühendis için getirdim.
لِماَذاَ ذَهَبوُا إِلَى السُّوقِ ؟ Niçin çarşıya gittiler ?
لِماَذاَ رَجَعوُا مِنَ الْمَحَط 17;َةِ؟ Niçin istasyondan döndüler?
لِماَذاَ نَزَلوُا مِنَ الْحاَفِ 04;َةِ ؟ Niçin otobüsten indiler?
لِماَذاَ نَظَروُا مِنَ الناَّفِ 84;َةِ ؟ Niçin pencereden baktılar?
لِماَذاَ خَرَجوُا مِنَ الصَّفِّ ؟ Niçin sınıftan çıktılar ?
4. Aşağıdaki Arapça cümleleri tercüme ediniz.
لاَ, ماَ شَرِبْتُ الْماَءَ. أَ شَرِبْتَ الْماَءَ ؟
دَخَلَ الْوَلَد 15; مِنَ الْباَبِ. مَنْ دَخَلَ مِنَ الْبَابِ ؟
أَكَلْنا 14; الْخُبْز 14; صَباَحاً. مَتَى أَكَلْتُ 05;ُ الْخُبْز 14; ؟
مَنْ خَرَجَتْ مِنَ الْمَدْر 14;سَةِ ؟ خَرَجْتُ مِنَ الْباَبِ.
ذَهَبْتُ إِلَى الْمَدْر 14;سَةِ مَساَءً. مَتَى ذَهَبْتَ إِلَى الْمَدْر 14;سَةِ ؟
كَتَبَ الْوَلَد 15; الدَّرْس 14; فِي الْمَدرَ 87;َةِ. وَجَدْتُ قَلَماً فيِ الْبَيْت 16;.
ذَهَبْتُ إِلَى الْمَكْت 14;بَةِ لِلْقِرا 14;ئَةِ. لِماَذاَ ذَهَبْتَ إِلَى الْمَكْت 14;بَةِ ؟
ذَهَبْتُ إِلَى الْمَصْن 14;عِ لِلْعَمَ 04;ِ. لِماَذاَ ذَهَبْتَ إِلَى الْمَصْن 14;عِ ؟
ذَهَبْتُ إِلَى الْمَنْز 16;لِ لِلْإِفْ 91;اَرِ. لِماَذاَ ذَهَبْتَ إِلَى الْمَنْز 16;لِ ؟
ذَهَبْتُ إِلَى الْبَيْت 16; لِلْإِسْ 78;ِراَحَةِ. لِماَذاَ ذَهَبْتَ إِلَى الْبَيْت 16; ؟
ذَهَبْتُ إِلَى الْمَطاَ 85;ِ لِلسَّفَ 85;ِ. لِماَذاَ ذَهَبْتَ إِلَى الْمَطاَ 85;ِ ؟
ذَهَبْتُ إِلَى الْمَدْر 14;سَةِ لِلدِّرا 14;سَةِ. لِماَذاَ ذَهَبْتَ إِلَى الْمَدْر 14;سَةِ ؟
ذَهَبْتُ إِلَى السُّعُو 83;ِيَّةِ لِلْعُمْ 85;َةِ. ذَهَبْتُ إِلَى السُّعُو 83;ِيَّةِ لِلْحَجّ 16;.
5. Aşağıdaki Türkçe cümleleri Arapça’ya çeviriniz.
1. Kitabı kütüphanede okuduk. 2. Kız ata bindi.
3. Sabahleyin bahçeye gittik. 4. Eve kim geldi?
5. Okula gittiniz mi? 6. Hayır okula gitmedim.
7. Evden ne zaman geldiniz? 8. Akşamleyin geldik.
9. At bahçeye girdi. 10. Kısrağa bindin mi?
11. Hayır kısrağa binmedim. 12. Okula pencereden kim girdi?
13. Kısrağa kim bindi? 14. Kısrağa ben bindim.
15. Kız kalemle ders yazdı. 16. Bahçeden kim çıktı?
17. Kadın çıktı. 18. Kapıyı kim açtı?
19. Kapıyı adam açtı. 20. Okula kim gitti?
21. Okula biz gittik. 22. Ne zaman geldiniz?
23. İkindide geldik. 24. Kalemle yazdık.
25. Kalemi sokakta kim buldu? 26. Çocuk okula gitti.
27. Kadınlar okuldan çıktı. 28. Adamlar bahçeden çıktı.
29. Fatma ata bindi. 30. Kız eve gitti.
31. Talebeler okulda ders yazdılar. 32. Sokakta atı buldu.
33. Okuldan ne zaman çıktınız? 34. At suyu sabah içti.
35. Suyu içtiniz mi? 36. Hayır, suyu içmedik.
37. Çarşıya çıkmadık.
6. Yukarıda verilen kelimeler yardımıyla aşağıdaki cümlelerin tercümelerini kapatarak önce Arapça’dan Türkçe’ye sonra Türkçe’den Arapça’ya çeviriniz.
ماَذاَ أَكَلْتَ فيِ الْفَطوُ 85;ِ ؟ أَكَلْتُ الْبَيْض 14; .
Kahvaltıda ne yedin? Yumurta yedim.
ماَذاَ أَكَلْتِ فيِ الْغَداَ 69;ِ ؟ أَكَلْتُ السَّمَك 14; .
Öğle yemeğinde ne yedin? Balık yedim.
ماَذاَ شَرِبْتِ فيِ الْعَشاَ 69;ِ ؟ شَرِبْتُ الْعَصيِ 85;َ .
Akşam yemeğinde ne içtin? Meyve suyu içtim.
مَتَى أَكَلْتِ الْفاَكِ 07;َةَ ؟ أَكَلْتُ الْفاَكِ 07;َةَ فيِ اللَّيْل 16; .
Meyveyi ne zaman yedin? Meyveyi gece yedim.
لِماَذاَ خَرَجْتُ 05;ْ مِنَ الصَّفِّ ؟ Niçin sınıftan çıktınız?
لِماَذاَ نَزَلوُا مِنَ الْحاَفِ 04;َةِ ؟ Niçin otobüsten indiler?
لِماَذاَ نَظَرُوا مِنَ الناَّفِ 84;َةِ ؟ Niçin pencereden baktılar?
= 478;



________________________________________
[1] (هَذاَ) bu. Harf-i cerden sonra da gelse son harekesi hiç değişmeyen (mebni) işaret ismidir. İsimlerden önce gelir. Müzekker için هَذاَ müennes için هَذِهِ gelir. Önüne geldiği kelimenin son harfinin harekesine tesir etmez. Bazı harfler kendilerinden sonra med harfi olan elif bulunmadığı halde sanki elif varmış gibi uzatılarak okunur. Örnek: (هَذاَ-هَذ&# 1616;هِ) (hâzâ-hâzihî) bu, (ذَلِكَ) (zâlike)o, (لَكِنَّ) (lâkinne) fakat, (اَلرَّحْ 605;َنُ)(er-Rahmânu) Rahmân.
[2] Burada görüldüğü gibi (قاَلَ) fiili birine bir şeyi söylemek manasında kullanıldığı zaman mef’ûlünün başına (لِ) harf-i cerini alır. Normal kullanımda buna gerek yoktur. Ayrıca fiille birlikte kullanılan harf-i cer değiştiği zaman mananın da değiştiği durumlar da vardır. Örneğin (رَغِبَ فِي) istemek, arzu etmek manasına geldiği halde (رَغِبَ عَنْ) yüz çevirmek manasına gelir. (رَغِبْتُ فِي السَّفَر 16;) Yolculuğu istedim. (رَغِبوُا عَنِ اللَّهِ) Allah’a yüz çevirdiler gibi. İlerleyen konularda buna işaret edileceğinden endişe edilmemelidir.
[3] Yuvarlak tâ önceki harfe bitişmeden tek başına yazıldığında ة şeklinde, kendisinden önceki harfe bitişik ise لةşeklinde yazılır. Günlük konuşmada tâ-i merbutanın yer aldığı kelimenin sonunda durulunca, Kur’ân’daki duraklarda olduğu gibi tâ okunmaz, جَميِلَه şeklinde telaffuz edilir. Ayrıca örneklerde görüldüğü gibi bir kelimenin müennesi belirtilmek istendiğinde kısaca ث işareti konulur.
[4] Örneğin (اِبْتِدا 614;ءٌ) (başlangıç) kelimesinde hemze (بَدَأَ) (başladı) fiilinin kök harfidir. Bu sebeple kelime müennes değildir. Ayrıca kelimenin (فُعَلاَء 615;) vezninde bir müzekker çoğul olmaması gerekir. Örneğin (شُعَراَء 615;)(şairler) kelimesi (شاَعِرٌ)(şair) müzekker isminin çoğulu olduğundan müennes sayılmaz.
[5] Sonu elif-i memdûde ile biten bu isimler gayr-i münsariftir. Gayr-i münsarif kelimeler başına harf-i tarif gelmesi ve isim tamlamasından tamlanan (muzaf) olması hariç sonuna kesre ve tenvin almayan isimlerdir. Gayr-i münsarifler kesre yerine fetha ile mecrûr olur. Tenvin yerine tenvinsiz hareke durumunu alırlar. Bilindiği gibi başına harf-i tarif almayan kelime nekre kabul edilir. (ذَهَبْتُ مَعَ أَحْمَدَ) (Ahmed ile gittim) gibi. Ayrıntılı bilgi ve örnekler ilerideki konularda işlenecektir.
[6] Sonunda elif-i maksûre bulunan isimler de gayr-i munsariftir. Elif-i maksûreyle biten ismin ref (ötre) olması gerektiği durumlarda sondaki yâ’nın harekesine dokunulmaz, “damme takdir edilir” denir. Nasb (üstün) ve cer (esre) hallerinde de “fetha takdir edilir” denir.
[7] (أَحْضَرَ) (getirdi) fiili dört harfli bir fiildir. Aynen üç harfli mâzî fiil gibi çekilir.


__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

DERS 13

ZAMİRLER

Zamirler ismin yerini tutan mebnî kelimelerdir. Mebnî; hiçbir halde son harfinin harekesi değişmeyen, hep aynı kalan kelime demektir. Yani zamirler fâil olduklarında son harekeleri zamme (ötre) olmaz. Aynı şekilde mef’ûl durumunda olması halinde sonu fetha (üstün) veya harf-i cerden sonra geldiklerinde sonları esre olmaz, oldukları halde kalırlar[1].
Zamirler, muttasıl (birleşik), munfasıl (ayrı) ve müstetir (gizli) olmak üzere üçe ayrılır:
I) MUTTASIL (BİRLEŞİK) ZAMİRLER
Kelimeye bitişik zamire muttasıl zamir denir. Muttasıl zamir fiile birleştiği gibi isimlerin ve (harf-i cer gibi) harflerin de sonuna birleşir.
Fiillerin sonuna birleşen şahıs zamirleri o cümlenin fâili olur. Şimdiye kadar gördüğümüz mâzî fiillere birleşen zamirler hep fâil muttasıl şahıs zamirleridir. Örneğin;
كَتَبْنا 14; (Biz yazdık) ve كَتَبْتُ (Ben yazdım) fiilindeki تُ ve ناَ zamirleri fâildir. Halbuki fâilin harekesi merfû (zamme) hükmündedir. Ancak zamirler mebnî olduklarından mahallen merfûdurlar (son harflerinin harekesi mahalleri itibariyle ötre konumundadır).
كَتَبْنا 14; الدَّرْس 14; Dersi yazdık.
Mef’ûl Fiil+Fâil
Fiillere birleşen fâil muttasıl zamirler hatırlanacağı gibi toplu olarak şöyledir:
Cem Tesniye Müfred
Müzekker وُا اَ Gâib
(Onlar) (O ikisi) (O)
Müennes ْنَ تاَ Gâibe


Müzekker تُمْ تُماَ تَ Muhâtab
(Sizler) (Siz ikiniz) (Sen)
Müennes تُنَّ تُماَ تِ Muhâtaba

Müz + Müe ناَ ناَ تُ Mütekellim
(Bizler) (İkimiz) (Ben)
Fiillere birleşen bu fâil zamirler isimlere birleşmez. Aşağıda söz konusu edeceğimiz zamirler ise hem isimlerin sonuna hem de mef’ûl zamirler olarak fiillerin sonuna birleşirler:

a) İsimlerin sonuna birleşen muttasıl zamirler:
İsimlerin sonuna birleşen zamirler, isim tamlaması [muzâf (tamlanan)-muzâfun ileyh (tamlayan)] şeklinde o ismin kime ait olduğunu bildirir[2]. Sonuna zamir alan kelime ise artık harf-i tarif almaz. Çünkü zaten belirli hale gelmiştir. Örnek:
(Senin kalemin) قَلَمُكَ
M. ileyh Muzâf
İsimlerin sonuna eklenen birleşik zamirlerin tablo halinde gösterimi şu şekildedir:
Çekim Tablosu
Cem Tesniye Müfred
Müzekker قَلَمُهُ 05;ْ قَلَمُهُ 05;اَ قَلَمُهُ Gâib
Onların kalemi O ikisinin kalemi Onun kalemi
Müennes قَلَمُهُ 06;َّ قَلَمُهُ 05;َا قَلَمُهَ 75; Gâibe


Müzekker قَلَمُكُ 05;ْ قَلَمُكُ 05;َا قَلَمُكَ Muhâtab
Sizin kaleminiz İkinizin kalemi Seninkalemin
Müennes قَلَمُكُ 06;َّ قَلَمُكُ 05;َا قَلَمُكِ Muhâtaba


Müz+ Müe قَلَمُنا 14; قَلَمُنا 14; قَلَمِي Mütekellim
Bizim kalemimiz İkimizin kalemi Benim kalemim


Not: Zamirlerin harekesi değişmez fakat zamirden önceki ismin harekesi fâil mef’ûl vs. oluşuna yani cümledeki yerine göre hareke alır. Ancak mütekellim yâ’sı (ي) birleşen ismin son harfinin harekesi her durumda esre olarak harekelenir. (مَدْرَسَ 578;ِي) okulum, (صَدِيقِي) arkadaşım gibi.
Cümle Örnekleri:
حَضَرَ وَلَدُكَ مِنَ الْمَدْر 14;سَةِ. Çocuğun okuldan geldi (fâil).
وَجَدَ أحْمَدُ قَلَمَهُ. Ahmed kalemini buldu (meful).
كَتَبَ أَحْمَدُ دَرْسَهُ بِقَلَمِ 03;َ. Ahmed dersini senin kaleminle yazdı (mefulün bih gayr-i sarih).
وَضَعَ كِتاَبَه 15; عَلَى الطاَّوِ 04;َةِ. (O) kitabını masaya koydu.
فَتَحْنا 14; باَبَهُ. (Onun) kapısını açtık.
وَهَبَ خاَلِدٌ حَياَتَه 15; لِلدِّين 16;. Halit hayatını din için bağışladı.
أَخَذْنَ كُتُبَهُ 06;َّ. Kitaplarını aldılar.
شَرِبْتُ الشاَّىَ مَعَ صَديِقيِ. Arkadaşımla çay içtim.
فَتَحْنا 14; أَبْواَب 14;هُمْ. Kapılarını açtık.
قَرَأْتُ كُتُبِي فِي الْبَيْت 16;. Evde kitaplarımı okudum.
رَكِبْتُ سَياَّرَ 78;ِي. Arabama bindim.


__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

DERS 14

Zamrlerin Harficerlerle Kullanılışı


Zamirle birleşen isimlerin harf-i cerden sonra geldikleri takdirde, isimler esre olsa da zamirlerin harekesinin değişmeyeceği unutulmamalıdır. Sadece gâiblerdeki (he ه ) li zamirlerin (ه) harflerinin harekesi ses uyumundan dolayı esre olur. Diğeriyle karıştırılmaması için gâibe müennes olduğu gibi kalır:
Çekim Tablosu
Cem Tesniye Müfred
Müzekker إِلَى بَيْتِهِ 05;ْ إِلَى بَيْتِهِ 05;اَ إِلَى بَيْتِهِ Gâib
Onların evine İkisinin evine Onun evine
Müennes إِلَى بَيْتِهِ 06;َّ إِلَى بَيْتِهِ 05;اَ إِلَى بَيْتِها 14; Gâibe

Müzekker إِلَى بَيْتِكُ 05;ْ إِلَى بَيْتِكُ 05;اَ إِلَى بَيْتِكَ Muhâtab
Sizin evinize İkinizin evine Senin evine
Müennes إِلَىبَي 18;تِكُنَّ إِلَى بَيْتِكُ 05;َا إِلَى بَيْتِكِ Muhâtaba


Müz + Müe إِلَى بَيْتِنَ 75; إِلَى بَيْتِنَ 75; إِلَى بَيْتىِ Mütekellim
Bizim evimize İkimizin evine Benim evime

Karşılaştırmalı Cümle Örnekleri:
ذَهَبَ الْجاَرُ إِلَى بَيْتِكَ. Komşu senin evine gitti.
ذَهَبَ الْجاَرُ إِلَى بَيْتِهِ. Komşu (kendi) evine gitti.
مَتَى ذَهَبَ عَمُّكَ إِلَى بَيْتِهِ 67; Amcan ne zaman evine gitti?
ذَهَبَ عَمِّي إِلَى بَيْتِهِ صَبَاحاً. Amcam evine sabahleyin gitti.
مِنْ أَيْنَ حَضَرْتَ إِلَى أَيْنَ ذَهَبْتَ ؟ Nereden geldin nereye gittin?
حَضَرْتُ مِنَ الْمَدْر 14;سَةِ وَذَهَبْ 78;ُ إِلَى خَالَتِي. Okuldan geldim ve teyzeme gittim.
طَلَبَ أَحْمَدُ مِنْ واَلِدِه 16; الدَّراّ 14;جَةَ. Ahmet babasından bisiklet istedi.
طَلَبَ الْأَوْل 75;َدُ مِنْ واَلِدِه 16;مُ الْفُلُو 87;َ. Çocuklar babalarından para istediler.
كَتَبوُا دُرُوسَه 15;مْ فِي صَفِّهِم 18;. (Onlar) derslerini sınıflarında yazdılar.
جَلَساَ فِي سَياَّرَ 78;ِهِماَ. (O ikisi) arabalarında oturdular.
وَضَعَ كُتُبَهُ عَلَى الطاَّوِ 04;َةِ. Kitaplarını masanın üzerine koydu.
وَضَعَ كُتُبَهُ فِي حَقِيبَت 16;هِ. Kitaplarını çantasına koydu.
نَزَلْنَ مِنْ سَياَّرَ 78;ِهاَ. (O bayanlar) o (bayan)ın arabasından indiler.
فَكَّرْن 75;َ فِي حاَلِكُم 18;. Haliniz hakkında düşündük[3].

ماَ هِواَيَت 15;كَ ؟ هِواَيَت 10;ِ الرَّسْم 15; وَ الصِّحاَ 01;َةُ.
Hobin nedir? Hobim resim ve gazeteciliktir.
اَلتَّلا 14;مِيذُ ذَهَبُوا إِلَى مَداَرِس 16;هِمْ فِي سَعاَدَة 13;.
Öğrenciler okullarına saadet (mutluluk) içinde gittiler.
طَلَبَ أَحْمَدُ وَ عاَدِلٌ مِنْ واَلِدِه 16;ماَ الدَّراّ 14;جَةَ.
Ahmet ve Adil babalarından bisiklet istediler.


__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

Fiillerin sonuna birleşen muttasıl zamirler:

Söz konusu bu birleşik zamirler fiillerin sonuna birleştiği takdirde o cümlenin mef’ûlü olurlar. Mâzî fiilin her sigasının sonuna gelebilecek mef’ûl zamirlerin çekim tablosunu كَتَبَ  fiilinde şöyle gösterebiliriz:

 

Cemi

Tesniye

Müfred

 

Müzekker

كَتَبَهُ 05;ْ

كَتَبَهُ 05;َا

كَتَبَهُ

Gâib

 

Onları/onlara yazdı

O ikisini/o ikisine yazdı

Onu/ona yazdı

 

Müennes

كَتَبَهُ 06;َّ

كَتَبَهُ 05;اَ

كَتَبَها 14;

Gâibe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Müzekker

كَتَبَكُ 05;ْ

كَتَبَكُ 05;اَ

كَتَبَكَ

Muhâtab

 

Sizi/size yazdı

İkinizi/ikinize yazdı

Seni/sana yazdı

 

Müennes

كَتَبَكُ 06;َّ

كَتَبَكُ 05;اَ

كَتَبَكِ

Muhâtaba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Müz + Müe

كَتَبَنَ 75;

كَتَبَنَ 75;

كَتَبَنِ 09;

Mütekellim

 

Bizi/bize yazdı

İkimizi/ikimize yazdı

Beni/bana yazdı

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Burada çekilen tablo كَتَبَ fiiline aittir. Fiilin diğer tüm siygalarına bu zamirler eklenebilir. Ancak fiillerin sonuna birleşen şahıs zamirleri (fâil zamirler) ile mef’ûl zamirler karıştırılmamalıdır. Örneğin;  كَتَبْنا 14; (Biz yazdık) ve كَتَبْتُ (Ben yazdım) fiilindeki تُ  ve ناَ zamirleri fâildir.

كَتَبْنا 14;       الدَّرْس 14;.

Dersi yazdık.

                  Mef’ûl  Fiil+Fâil

 

كَتَبْنا 14;هُ.

Onu (dersi) yazdık.

                           Fiil+Fâil+Mef’ûl

 ( كَتَبْنا 14;هُ) kelimesindeki (هُ) zamiri ise mef’ûldür. Diğer örnekler:

ise muttasıl meful zamirdir.  هُمْ muttasıl fâil zamir, تُنَّ ibaresinde وَجَدْتُ 06;َّهُمْ Mesela;  

Kâide: a) Fâil durumunda olan gâib cemi müzekker zamirini (وا), mef’ûl zamire bağlarken cemi alâmeti olan vav ve elifin elifi düşer:

وَجَدوُه 15;

Onu buldular.

وَجَدوُه 15;مْ

Onları buldular.

شَرِبوُه 15;

Onu içtiler.

كَتَبوُك 15;مْ

Sizi yazdılar.

b) Muhâtab cemi müzekkerin son harfi olan cezimli mimin (تُمْ  ) cezmini kaldırıp ötre ve vav koymak suretiyle meful zamire bağlarız. Yani تُمْ fâil zamirine bir başka mef’ûl zamirin bitişmesi halinde geçiş, mime eklenen bir vâv ile yapılır:

وَجَدْتُ 05;ُوهُ

Onu buldunuz.

وَجَدْتُ 05;ُوهُ مْ

Onları buldunuz.

شَرِبْتُ 05;ُوهُ

Onu içtiniz.

سَمِعْتُ 05;ُوهُ

Onu duydunuz.

 

c) كَتَبَنِ 16;ى (beni yazdı) de yeralan ن harfine Arapça’da nûn-u vikâye (koruyucu nun) denir. Fiil, muttasıl mütekellim zamiri olan ي ile birleştiğinde araya bir ن gelir. كَتَبَنِ 10;  örneğindeki ن  harfi üstünle biten fiilin sonunu esreden korumuştur:

وَجَدْتَ 06;يِ

Beni buldun.

كَتَبْتُ 06;َّنيِ

Beni yazdınız.

وَجَدوُن 10;ِ

Beni buldular.

سَمِعْتُ 05;ُونيِ

Beni duydunuz.

 

 

 

 

 

d) Muttasıl...هُمْ  ve...كُمْ   zamirlerinden sonra hemze-i vasıl’dan olan harfi tarif gelirse geçiş, sonlarındaki sakin mimlerin ötre ile harekelenmesi ile olur.

شَكَرَكُ 05;ُ الرَّجُل 15;.

Adam size teşekkür etti.

شَكَرَهُ 05;ُ الرَّجُل 15;.

Adam onlara teşekkür etti.

مَنَحَكُ 05;ُ اللَّهُ هَذِهِ السَّعاَ 83;َةَ.

Allah size bu saadeti bağışladı.

مَنَحَهُ 05;ُ اللَّهُ هَذِهِ النِّعْم 14;ةَ.

Allah onlara bu nimeti bağışladı.



__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

Harflerin (örneğin harf-i cerlerin) sonuna birleşen zamirler:
Harf-i cerler ismin önüne geldikleri gibi ismin yerini tutan zamirle de birleşir.
Harf-i cerle birleşen zamirlerin çekimi şöyledir:
إلَيْهِم 18; إلَيْهِم 75;َ إلَيْهِ مِنْهُمْ مِنْهُمَ 75; مِنْهُ
onlara o ikisine ona * onlardan o ikisinden ondan
إلَيْهِن 17;َ إلَيْهِم 14;ا إلَيْهَا مِنْهُنّ 14; مِنْهُمَ 75; مِنْهَا

إلَيْكُم 18; إلَيْكُم 14;ا إلَيْكَ مِنْكُمْ مِنْكُمَ 75; مِنْكَ
size ikinize sana * sizden ikinizden senden
إلَيْكُن 17;َ إلَيْكُم 14;ا إلَيْكِ مِنْكُنّ 14; مِنْكُمَ 75; مِنْكِ

إلَيْنَا إلَيْنَا إِلَيَّ مِنَّا مِنَّا مِنِّي
bize ikimize bana * bizden ikimizden benden
Kaide: لـِ harf-i ceri isme birleşirse لـِ olarak esre ile, mütekellim ya’sı hariç zamire birleşirse لَـ olarak üstün hareke ile bağlanır. Cümlenin başında gelirse mülkiyet (var manası) ifade eder[7].
لِخَالِد 13; Halid için, Halid'in veya Halid'in var (Halid’e ait) (isme birleşmiş),
لَهُ Onun için, onun, onun var (zamire birleşmiş),
لِي Benim için, benim, benim var (mütekellim ya’sına birleşmiş).
Bu harf-i cer'in burada verilen üç manası da cümledeki yerine göre geçerli olur:
اَلْكِتا 14;بُ لِخاَلِد 13; وَالْحَق 16;يبَةُ ليِ. Kitap Halit’in çanta benimdir.
اَلْكِتا 14;بُ لِي وَالْحَق 16;يبَةُ لَهُ. Kitap benim çanta onundur.
لىِ كِتاَبٌ. Benim bir kitabım var.
لِ harf-i cerinin zamirle birleşen çekim tablosu şöyledir:
لَهُمْ لَهُمَا لَهُ
onların o ikisinin onun
لَهُنَّ لَهُمَا لَهَا

لَكُمْ لَكُمَا لَكَ
sizin ikinizin senin
لَكُنَّ لَكُمَا لَكِ

لَنَا لَنَا ليِ
Bizim ikimizin benim

مَعَهُمْ مَعَهُمَ 75; مَعَهُ[8]
بِهِمْ بِهِمَا بِهِ
onlarla o ikisiyle onunla * onlarla o ikisiyle onunla
مَعَهُنّ 14; مَعَهُمَ 75; مَعَهاَ بِهِنَّ بِهِمَا بِهاَ

مَعَكُمْ مَعَكُمَ 75; مَعَكَ بِكُمْ بِكُمَا بِكَ
sizlerle ikinizle seninle * sizlerle ikinizle seninle
مَعَكُنّ 14; مَعَكُمَ 75; مَعَكِ بِكُنَّ بِكُمَا بِكِ

مَعَنَا مَعَنَا مَعِي بِنَا بِنَا بِي
bizimle ikimizle benimle * bizimle ikimizle benimle

فِيهِمْ فِيهِمَا فِيهِ عَلَيْهِ 05;ْ عَلَيْهِ 05;َا عَلَيْهِ
onlarda o ikisinde onda * onlara ikisine ona
فِيهِنَّ فِيهِمَا فِيهاَ عَلَيْهِ 06;َّ عَلَيْهِ 05;َا عَلَيْها 14;

فِيكُمْ فِيكُمَا فِيكَ عَلَيْكُ 05;ْ عَلَيْكُ 05;اَ عَلَيْكَ
sizde ikinizde sende * size ikinize sana
فِيكُنَّ فِيكُمَا فِيكِ عَلَيْكُ 06;َّ عَلَيْكُ 05;اَ عَلَيْكِ

فِيناَ فِيناَ فِيَّ عَلَيْنَ 75; عَلَيْنَ 75; عَلَىَّ
bizde ikimizde bende * bize ikimize bana
Kâide: كُمْ ve هُمْ zamirleri gibi kendinden önceki harfi ötreli olup cezimle biten kelimelerden sonra harf-i tarife geçiş ötre ile olur:
عَلَيْكُ 05;ُ السَّلاَ 05;ُ. Sizin üzerinize selâm olsun. هُمُ الْفُقَر 75;َءُ. Onlar fakirdirler.


__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 3
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats