HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Kur’an’ın İlk Emri Neydi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
güneş
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 temmuz 2006
Gönderilenler: 206
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı güneş

Sevgili Ali Aksoy açıklamalarınız için çok teşekkür ederim :) Tam olarak anlamak için sormak zorundayım "Kuran hususunda esas olan Allah'ın bize erişmesini takdir ve irade buyurduğu Fatiha ile başlayıp Nas suresi ile biten mushaftır." demişsiniz. Yani aşağıdaki Kur-an'dan bahsediyoruz değil mi?

http://www.islamic-awareness.org/Quran/Text/Mss/hussein.html


Yani yüzyıllar öncesine ait olan bu Kur-an, Fatiha ile başlıyorsa şayet bunca din alimi çıkıp -En güvendiğim ilahiyatçı olan Y.N Öztürk bile...- iniş sırasına göre deyip nasıl mealler yazarlar? Aklım almıyor...
Açıklamalarınız için tekrar teşekkür ederim...
Sevgiyle...
Yukarı dön Göster güneş's Profil Diğer Mesajlarını Ara: güneş
 
güneş
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 temmuz 2006
Gönderilenler: 206
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı güneş

kuranyeter Yazdı:

selam.

ancak bir uzman arkadaş böyle bir cevap verebilirdi gerçekten tebrik ederim.

bu arada hz osman diyorsunuz ben böyle bir ismi kuranda bulamadım onuda yukardaki açıklamanız gibi yapacaksınız hiç yapmayın.

bu sitenin çoğunlıktaki görüşü kuran ın yeterliliği üzerine kurulu sizde uzman bir üye olduğunuza göre kuranın yeterliliğini savunanlardansınız yanlış düşünüyorsam affedin.

bana açık ve net bir bilgi verecekseniz verin yok eğer veremeyecekseniz kuranın ilk inen suresini bilmiyorum deyin bu ayıp değildir.

asırlar önce inmiş bir kitabın ilk suresini bizlere bildiren isimler ne ise bu aynı isimler hadis safsatalarınıda bize getiren isimlerdir aralarında hiç bir fark yoktur.

selam hudaya tabii olduğunu sananlara değil tabii olanlara.



Selam
Mesajımda ukalalık yaptığımı düşünmüş olacaksınız - ki böyle bir niyetim kesinlikle yoktu-, yoksa böyle bir mesaj yazmazdınız zannediyorum... Sizin de düşündüğünüze inandığım gibi, uzman olmak için mesaj sayısının fazla olması değil; içlerinin dolu olması gerekmektedir. Benim mesajlarıma gelecek olursak, çoğu soru şeklindedir. Bilmediğimi ifade etmek bana bir şey kaybettirmez ya da bundan utanç duymam ki bu zamana kadar da bilmişlik tasladığımı hiç hatırlamıyorum...
Yukarı dön Göster güneş's Profil Diğer Mesajlarını Ara: güneş
 
kuranyeter
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 04 subat 2008
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 204
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranyeter

güneş Yazdı:
kuranyeter Yazdı:

selam.

ancak bir uzman arkadaş böyle bir cevap verebilirdi gerçekten tebrik ederim.

bu arada hz osman diyorsunuz ben böyle bir ismi kuranda bulamadım onuda yukardaki açıklamanız gibi yapacaksınız hiç yapmayın.

bu sitenin çoğunlıktaki görüşü kuran ın yeterliliği üzerine kurulu sizde uzman bir üye olduğunuza göre kuranın yeterliliğini savunanlardansınız yanlış düşünüyorsam affedin.

bana açık ve net bir bilgi verecekseniz verin yok eğer veremeyecekseniz kuranın ilk inen suresini bilmiyorum deyin bu ayıp değildir.

asırlar önce inmiş bir kitabın ilk suresini bizlere bildiren isimler ne ise bu aynı isimler hadis safsatalarınıda bize getiren isimlerdir aralarında hiç bir fark yoktur.

selam hudaya tabii olduğunu sananlara değil tabii olanlara.



Selam
Mesajımda ukalalık yaptığımı düşünmüş olacaksınız - ki böyle bir niyetim kesinlikle yoktu-, yoksa böyle bir mesaj yazmazdınız zannediyorum... Sizin de düşündüğünüze inandığım gibi, uzman olmak için mesaj sayısının fazla olması değil; içlerinin dolu olması gerekmektedir. Benim mesajlarıma gelecek olursak, çoğu soru şeklindedir. Bilmediğimi ifade etmek bana bir şey kaybettirmez ya da bundan utanç duymam ki bu zamana kadar da bilmişlik tasladığımı hiç hatırlamıyorum...

 

selam güneş.

kuranın yeterliliğine inandığınızı düşünerek vermiş olduğunuz cevabın kuranla bir ilişkisi olmadığı için biraz basit bir cevap vermiş gibi oldum.

vermiş olduğunuz cevap sizce kurana uyuyormu.

sevgi ile.

Yukarı dön Göster kuranyeter's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranyeter
 
kuranyeter
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 04 subat 2008
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 204
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranyeter

adalet Yazdı:
 Selam Kuran yeter kardeş,sizi çok iyi anlıyorum ve ben gaybe taş atmış olmamak için,geçmişi kurcalamadan şu anda bana gelen ilk süre olarak Fatiha süresini kabul ediyorum ve bu şekilde yoluma devam ediyorum.Ne dersiniz??

selam adalet.

ben sizi baklava yemeğe bekliyordum ama sağlık olsun ben yinede beklemekteyim.

sizin gayba taş atmama konusuna katılıyorum

istediğiniz ayetten başlarsınız buna engel olacak değilim

inşaallah bizim de başlangıç olarak seçtiğimiz sure var

insanın düştüğü yer kalkacağı yerdir.

selam ve dua ile

Yukarı dön Göster kuranyeter's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranyeter
 
kuranyeter
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 04 subat 2008
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 204
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranyeter

aliaksoy Yazdı:
güneş Yazdı:

Hz. Osman'ın, ilk nüshalar yakıldıktan sonra yazdırmış olduğu Kur-an'lardaki ilk sure nedir bilen var mı? Ya da Alak olmasaydı inceleyen kişiler çıkıp "ilk sure Alak değildir" demezler miydi?



Selam Güneş;

Mevcut nüzul sıralamasına da pek çok itiraz var. Yani okuduğunuz nüzul sıralaması da "rivayetlere göre" (!) kesin değildir.

Bu aşamada benim en çok garipsediğim şey, bir surenin mekki mi medeni mi olduğu hususunda dahi şüphelerin / itirazların bulunmasıdır.

Halbu ki, biz hadis kitaplarında inanılmaz teferruatlara rastlıyoruz. Nasıl oluyor da bu kadar teferruat akılda kalıp nakledilirken, bir surenin hicretten önce mi sonra mı indiği hususunda ihtilaf çıkabiliyor.

Hatta ve hatta mesela  Tahrim suresinin birinci ayetnin  ne konuda nüzul  olduğu hususunda bile 3 farklı ve birbiri ile hiç alakasız rivayet var. Halbu ki, bu ayetin ne sebeple indirildiğinin unutulması yahut farklı rivayet edilmesi cidden garipsenecek bir durumdur.

Bunun gibi nice nice ayetlerin ne sebeple indirildiği hususunda o kadar çok ve tutarsız rivayet var ki...

Ben size daha da komiğini söyleyeyim.

Şu ihtilaflara bir bakın:

1) Hz. Peygamber'in ve ashabının Mekke'de iken hangi kıbleye doğru namaz kıldığı 

Bir görüş, Kabe istikametine doğru namaz kıldığını söylüyor.

Diğer bir görüş Kabeyi ve Beytül Makdis'i birlikte (peşpeşe / aynı hizada)) kıble edindiğini söylüyor.

2) Hz. Peygamber ve ashabının kıblesinin hicretten sonra ne zaman Beytül Makdis istikametinden Kabe'ye çevrildiği hususu

Tefsir-i Kebir'den alıntı:

"Müslümanların daha önce yöneldikleri kıble Beytü'l-Makdis idi. Hz. Pey­gamber (s.a.s)'in, Medine'ye gittikten sonra kıbleyi ne zaman değiştirdiği hu­susundaki rivayetler çok çeşitlidir. Enes b. Malık (r.a)'den rivayet edildiğine göre, hicretten dokuz veya on ay sonra; Muaz (r.a)'dan rivayet edildiğine gö­re, onüç ay ay sonra; Katâde'den rivayet edildiğine göre onaltı ay sonra ve İbn Abbas (r.a) ile Bera b. Âzib (r.a)'den rivayet edildiğine göre onyedi ay sonradır. Bu son görüş bizce, diğerlerinden daha sağlam ve mazbuttur. Bazı kimselerden ise kıblenin, Hz. Peygamber (s.a.s)'in Medine'ye hicretinden on-sekiz ay sonra tahvil edildiği, rivayet edilmiştir. Vâkıdî, kıblenin onyedinci ayın başlagıcında, Receb ayının ortasında Pazartesi günü tahvil edildiği söyle­miştir. Diğer bazıları ise, hicretten iki sene sonra kıblenin değiştirildiğini söy­lemişlerdir."

3) Hz. Peygamber ve ashabının Beytül Makdis istikametine doğru namaz kılıp kılmadığı

Bu hususa Ebu Müslim itiraz etmiştir.  O, bu hususta ne tevatürü, ne de bu yönde gelen hiç bir rivayeti delil kabul etmemiştir.

Görüleceği üzere, esasında "hadis" isimli "söylenti"ler din adına "hiç bir şey" dir.

Çünkü, insanı şüphe ve çelişkiden başka bir şeye götürmez.

Kuran hususunda esas olan Allah'ın bize erişmesini takdir ve irade buyurduğu Fatiha ile başlayıp Nas suresi ile biten mushaftır.

Nüzul sıralı mushafı, Kuran'daki herhangi bir hususu açıklamak için delil kabul edenler, senedi sahih olan hiç bir hadise itiraz etmemek durumundadırlar.

Aksi taktirde kendi delilleri ile çelişmiş olurlar ki, bu forumda böylesi misallere sıklıkla rastlamaktayız.

Bu arada, Kuran Yeter kardeşim; daha sakin, daha nazik bir üslub kullanmanız hepimizin hayrınadır.

Muhabbetlerimle...

selam alibey.

kolay kolay kızmam ve uslubumuda bozmam ama kuranı çok iyi bilen okadar arkadaş var bu sitede ama ne hikmetse bazı konularda bilgilerine yakışmayacak yazılar yazınca insan üzülüyor.

yazımı tekrar okudum çok ta sıkıntılı bir söz yazmamıştım yinede bu konuda daha dikkatli olacağım.

sevgi ile

Yukarı dön Göster kuranyeter's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranyeter
 
Eren Erdem
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren Erdem

Selamlar

Bence önemli bir konuya dikkat çekmişsiniz. Bu son günlerde aklımı kurcalayan bir konu.

Nitekim OKU dan ne anladığımız önemli bu noktada :

Oku : harfleri sırala

OKU : Algılarını tamamen bana odakla - Kainatı analiz et, kendini oku-tara-düşün-idrak etmeye çalış vs vs vs. ise

Resule ilk gelen vahiy bu olmalıdır şeklinde düşünürüm. Çünkü, Resul uzun bir düşünme süreci yaşamış ise, belirli aşamaları(Enfüsi) keşfi olarak aşmayı başarmış ise, bir anlamda bunu teşvik edici bir açılış olarak gözüme çarpıyor.

Ama tabiiki bu bağlayıcı olmayan, yanlışlanabilir bir bilgidir.

Başlığı takip edip, nasipleneyim inşaAllah.

muhabbetle

Yukarı dön Göster Eren Erdem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren Erdem
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam;

Benim bahsettiğim mesele sadece delil edinilmesi içindir. Yani, nüzul sıralaması Kuran'daki herhangi bir meselenin / ayetin açıklamasında delil edinilirse bir kısım sorunlar oluşur.

Örneğin, nüzul sıralamasını sahih kabul edenler Maide suresi nüzul oluncaya kadar namazın abdestsiz kılındığını kabul etmek durumunda kalırlar. Bundan başka mesela, genel iddialarına uygun olarak namazın şu veya bu şekilde müşriklerce bilindiğini ama abdestin bilinemediğini de kabul etmiş olurlar.

Yine nüzul sıralamasını delil kabul edenler,  ilk surelerde geçen namaz lafızları nedeni ile namazın  Kuran'dan önce bilindiğini kabul etmek durumundadırlar.  Bu kabulün ne gibi soruları gündeme getirdiği hususunu salat konulu başlıklarımızda değerlendirmiştik.

Nüzul sırası aslında Kuran'da neshin varlığını kabul edenler için önem taşır. Çünkü nesih kabul edilince hangi ayetin diğer hangi ayetlerin hükümlerini neshettiğini bilebilmek için bunların nüzul sıralarının bilinmesi zaruridir.

Yine nüzul sıralaması, Hz. Peygamber'den nakledilen rivayetlerin yahut uygulamaların hangi ayetler indirilmişken  vukuu bulduğunu açıklamak için gereklidir.

Öte yandan, her ne kadar nüzul sıralamalı mushafın izah edilebilir bir mantığı olsa da resmi mushaf için böyle bir şey söz konusu değildir.

Söylentilere bakılırsa,  Kuran Hz.Peygamber'in sağlığında bir kitap olarak mevcut değildir. Surelerin sıralama tertibi sahabenin içtihadına göre belirlenmiştir. Fakat, bu içtihadın hangi mantığa göre belirlendiği hususunda hiç bir bilgi yoktur.

Kimilerine göre ise, herbir surenin ayetlerinin sıralaması da sahabenin içtihadı ile olmuştur. Keza, bu hususta sonra nüzul olan bazı ayetlerin aynı sure içinde evvelce nüzul olanlardan önce yerleştirildiği hususunda itirazlar yapıldığına dair söylentiler mevcuttur.

Biz bu hususları sevgili güneş kardeşimizin sorduğu hareke meselesi de dahil olmak üzere forumda çeşitli başlıklarda tartışmıştık.

Kuran'ın korunmuşluğu hususunda şu veya bu şekilde itiraz ileri süren her kişinin Kuran'daki "korumaya" ilişkin ayetlerin nasıl tevil edilmesi gerektiğini de açıklamaları lazım gelir.

Eğer biz bu ayetleri yanlış anlamış isek, bunların doğrusu nedir ?

Allah hiç kimseyi gücünün ötesinde bir şeyden mesul tutmaz.

Ben, bu çağda yaşayan bir birey olarak muhtelif verileri analiz ettikten sonra elimde okuyup durduğum mushafa iman ettim.

Kuran'dan yapacağım bilimum izahlar bu kabul ile çelişmeyecek şekilde olmalıdır.

Aksini düşünen kardeşlerimiz de aynı tutarlılığı izahlarında gözetmelilerdir.

Yani;

1) Kuran'ı açıklamada / anlamada hangi kaynakları delil olarak kabul ediyorsunuz ?

2) Her bir kaynak için tanımlamalarınız, varsa istisna kurallarınız nelerdir ? Mesela, sünnet yahut hadisi delil kabul edenler için sahihliğin ölçütü nedir ? Tevatürü delil kabul edenler için tevatürün tanımı nedir ? vs. vs.

3) Tespit ettiğiniz metod, Kuran lafızlarının tümüne uygulandığında Kuran'ın bir hükmünü diğer başka bir hükmü ile çelişkili duruma düşürüyormu ?  Örneğin, ayetlerin zahirine veya maksadına mebni okumalar hangi kıstaslara göre belirlenecektir ? Muhkem ve müteşabih tanımınız / kıstaslarınız nedir ? vs.vs.

Bu temel yaklaşım ele alındığında nüzul sıralamasının kabulü, tevatür ve rivayetlerin delil olarak kabulü demektir. Bu kabul, tevatür ve rivayetin sahihliğinin tanımlanmasını gerektirir. Bu tanım belirlendikten sonra, bu tanıma / kıstaslara uyan hiç bir rivayet yahut tevatür uygulaması / bilgisi inkar edilmemelidir.

Sonuç olarak, nüzul sıralamalı mushafın Kuran'daki herhangi bir meselenin izahında delil olarak kullanılması metodoloji açısından işi cidden çetin bir yokuşa sardırır.

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats