HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kur-an’da her şey var mı? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Bembeyaz;

Tarihte bu olaylar ya olmuştur ya olmamıştır.  Bu ikisinin ortası olmaz.

Eğer bu olaylar olmamış ise siyer kitapları yalan söylüyor demektir. Onlarda yazanlar yalan ise benzer kaynakların hiç birine itibar edilmez.

Eğer siyer kitaplarının yazdığı hadiseler doğru ise işte burada sorun var.

Siz bir misal verdiniz. Bu misal üzerinden gideyim. Bana "Türkiye'de Hukuk 2. Sınıfta okuyan bir kız annesinin boğazını kesmiş" dendiğinde ben bunu bütün herkes için geçerli addetmem.

Amma... Böyle bir hadise vukuu bulmuş ve bütün insanlar bunu seyretmiş denirse işte o zaman hüküm değişir.

Bu hadiseler sırasında katledilen sahabe sayısı hakkında bilginiz var mı?

Şimdi sizin delil edindiğiniz hadis kitaplarında bir çok hadis var ki, bunların çoğu çok az sayıda sahabeden rivayet edilmiş. Sizin deyiminizle ahad haber.

Bu dönemde katledilen onca sahabeden rivayet edilebilecek diğer ahad haberlere ne dersiniz ? Halbuki siz Resulün bir çok uygulamasının bize aksettirildiğini söylüyorsunuz.

Bakın ortada bir çok müşkil durum var.

Birincisi; haberlerin güvenilirliğini cidden düşürecek bir dönem.

İkincisi; bir çok haber kaynağını tüketen bir dönem.

Üçüncüsü; uydurma rivayetlerin bolluğunun hadis imamlarınca tasdik edildiği bir dönem.

Şimdi biz öyle bir konumdayız ki, bu hadiselerin hiç birine tanık olmadık. Elimizde, müşrikleri dinde tanık olmadıkları şeylere inanmakla yeren bir kitap var.

Bu kitap, önceki ümmetlerin aynı böyle şeylerle yoldan çıktığını vurguluyor.

Bu kitap, kendisinin din için yeterli olduğunu, Resulün sadece vahye tabi olduğunu ilan ediyor.

Bu kitap, şüpheli, zanna dayanan bilgiyi yeriyor ve bizleri bundan sakındırıyor.

Bu Kitabın bir çok ayeti Resul hakkında "sahih hadis" olarak nakledilen bir çok şeyi geçersiz kılıyor.

Bundan başka aynı kaynaklarda iletilen bir çok şey bilimin somut verileri ile yalana çıkarılmış.

Yani neresinden bakarsanız bakın, içindeki bir çok şey tabiri caizse dökülüyor.

Bunların içinde elbette resule ait şeyler olabilir. Ancak biz hangisinin hangi sıhhat derecesine sahip olduğunu bilemiyoruz.

Bu güne kadar izlenen yöntemin yani sadece senet yönü ile sahih olan haberlerin doğruluğuna hüküm vermenin yanlış olduğu apaçık ortaya çıktı.

İnsanlar yeni yeni yöntemler geliştiriyorlar. Bunlardan biri de örneğin Mustafa İslamoğlu'dur.

Şimdi denebilir ki,  sahih olarak bildiğimiz haberlerin içinden Kuran'a uygun olanları seçelim. Elbette bu seçim işlemi, akıl yürütmeyi de içerecektir. Yani bu yönteme başvuran her kişi artık göreceli olan bir kavramı da ortaya koymuş olacaktır. Kendileri nasıl ki, ben şu hükmün şöyle olacağına hükmettim diyebileceklerse, başkaları da aynı onlar gibi akıllarını kullanabilecektir.

Kendileri akıllarını kullanırken gündeme gelmeyen "Muhammedi okuyuş" ve "Sen Peygamber'den daha mı iyi bileceksin" mantığı, başkaları akıl yürütürken birden bire dirilmeyecektir. Çünkü bu tutarsız bir yaklaşım olur. İşin başından beri tutarsızlık olarak nitelendirdiğim şey işte budur.

Sonra, sahih hadisleri akıl ile konuşturulan Kuran süzgecinden geçirirken, karşımıza bir müşkil çıkıyor.

Bu şudur: Kuran'ın emrettiği şeyler arasında bulunmayan, bu yönü ile Kuran'a ilaveler getiren haberler hususunda ne yapılacaktır ?

Ve bu mantık nasıl yürütülecektir.

Somut bir örnek: Zekat

Şimdi Kuran'da zekat hakkında bildirilen şeyler sahih haberlerde bildirilen şeyler gibi detaylar içermez. Bundan ötesi, Kuran dışı kaynaklardan gelen haberler de kendi içinde bir bütünlük ve uyum arzetmez. Öyle olsa idi aynı kaynaklara başvuran ama farklı sonuçlara erişen bir çok mezhep oluşmazdı.

Bundan başka bir kısım çelişkiler de ortaya çıkıyor. Örneğin, bir mantık şunu söyleyebilir: Efendim, Zekat gibi konulara ilişkin detaylar Hz. Resul'e bırakılmış olup Kuran genel ilkeleri belirlemiştir.

Halbuki bizzat Kuran'ın kendisi bu mantığı yalana çıkarıyor. Çünkü,   mesela ganimet mallarının hangi nisapta paylaşılacağını Kuran bildirmiştir.

Ve Kuran, mesela vasiyet edecek kimsenin yolculuk halinde kimleri ne şekilde şahit tutacağı ve bunların "ne söyleyerek" yemin edecekleri, bunlar hakkında şüphe hasıl olursa ne yapılacağı gibi "ayrıntı" olma konusunda su götürmez bir temsil ile kendisini "ayrıntılı bilgi veren" bir kitap olarak tanımlamıştır.

Keza, miras hükümleri de aynı...

Şimdi bütün bunları okuyup, görüp nasıl olur da, Kuran temel konulara değinmiştir, muamelatın detayı Peygamber tarafından belirlenmiştir diyebiliriz ?

Şu halde ya Kuran çelişkiye düşecek, ya bizim inanışımız.

Görüldüğü üzere, Kuran'ı anlamada ve hayata geçirmede sahih kaynakların dahi akıl ve Kuran süzgecinde geçirilmesi işi bir çok çelişki barındırıyor.

Üzücü ve acı olan taraf şu ki, bir kısım konularda aynı işi yapan insanlar konu kendilerince de işin içinden çıkılamayacak bir noktaya eriştiğinde artık sadece "hezeyan" olarak nitelendirilebilecek bir kısım yakıştırmalarla savunma gayretine girişmektedirler.

Şimdi gelinen noktanın iki çıkışı vardır.

Bir; "Biz Kuran'ın yeteceği, ayrıntılı olduğu, kendisine tabi olanları karanlıklardan aydınlıklara çıkaracağı ve benzeri hükümlerini yanlış tevil etmişiz. Görünen o ki, Kuran'dan pek bir şey anlayamıyoruz. Anladığımızı sandığımızda çelişki içerisinde çelişkiye düşüyoruz" deyip, Kuran'ı anlama işini atalarımıza, hadis kitaplarına bırakarak eski inanışımıza geri dönmek. Dönüşünüz de tam olacak. Senedi sahih bir haberi akıllarınızla inkara yeltenmeyeceksiniz. Çünkü, bu dönüş "biz Kuran'ı anlayamıyoruz" itirafı ile gerçekleşecektir.

İki; "Kuran her birimize okuyup akıl etmemiz için indirilmiştir. Aslolan  ve hesaba çekileceğimiz şey Kuran'dır. Kuran'ın açık lafzına, bilimsel verilere aykırı olan ve Kuran'da anlatılan vecibelere hangi şekilde olursa olsun ilaveler getiren her haberi  şüpheli karşılayıp, Kuran'da bildirilene yöneleceğiz." 

Kardeşlerim, bu ikisinin ortası / arası yanılgı ve kendi doğruları ile çelişki alanıdır. Bu ikisinin ortası, hükümlerden beğendiğini alıp beğenmediğini atma alanıdır. Tamamen keyfidir. Burası, işime gelince Kuran, işime gelmeyince yani tevatürle çelişince "atalar dini" alanıdır. Bundan sakının.

Dediğim ve diyeceğim bunlardan ibarettir.

Muhabbetlerimle...   




__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
kuranyeter
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 04 subat 2008
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 204
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranyeter

MAVİ YAZDI

Şunu iyice anlayınız ki gerçekten sahih olan hadisler zaten kurana muhalif değildir bilakis destekleyicisi açıklayıcısıdır onun açılımıdır kuran hukumlerinin nerelere  uzandıgının neleri de içine aldıgının bir göstergesidir. dediğiniz şekilde ( Allah ile Resulünün arası nasıl ayırılır? Allah böyle diyor; Kuranda bu yazıyor, ancak Peygamber böyle diyor...)

selam MAVİ

hakgelenek yazdı

islam alemi dediğimiz alemdeki sahih hadis yazarlarının en sahih hadisi abdestin alınmaşekli ile ilgilidir ve abdest kuranda enaçık şekilde ALLAH tarafından hem son nebi ye hemde bize bildirilmişken nedense hadisçilere göre peygamber ALLAHIN dediği gibi abdest almamış. sence hadisçiler burda ALLAH ile resulun arasını açmaya çalışmıyormu.bu hadisten daha sahih başka bir hadis varmı hayır bütün ulamanın ve hadis severlerin en sahih olanı bile kuranla ters düştüğüne göre diğer hadisleri düşünmek bile insanı ürpertiyor sence yanılıyormuyum. 

teşekkürler hakgelenek.

selam

insanlar kuran eksiktir deme hakkına sahiptirler kuranyeter diyen insanlar ise yok diyorsa bunu delillendirmelidirler.

sünnetin olmadığı net olarak gözkmektedir olmayan bir sünnete tabiiolun diyen br resul  mümkündeğildir.

sevgi ile

 

Asiri kalabalik tavuk kümesi normalden az yumurta üretir.

 

 

Yukarı dön Göster kuranyeter's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranyeter
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

muhliskul Yazdı:

 Merhaba,

Allah yeter, kuran yeter, bunlar guzel sloganlar ama izahlarida getirilse cok iyi olur. Yuzeysel yaklasim ve kolaycilik icin Kuran'in degerli ifadeleri isabetsiz bir sekilde kullanilmaktadir. Kendilerini  Allah'in yoluna adayan samimi  kimselerle, yattiklari yerden ucuz ahkam kesinler din gununde ayni tutulmayacaklardir. 

Bembeyaz arkadas hakli olarak Kuran'in bir ihtisas alani oldugunu soylerken , ona verilen Allah yeter cevabi  ne kadar izah edici acaba. Mademki Kuran akillara hitap ediyor, bunun akli delililerini getirmek gerekmezmi?

Karni zil calana  yemek yedirmek yerine rizik Allah'tandir der giderseniz ne kadar isabetli olur. Harici mantigiyla Kuran'a yaklasmaktan vazgecelim.

Allah'a emanet.

Selam,

Kur'an ihtisas alanı değildir ve anlaşılması için asla uzmanlık gerektirmez. Bu kitap ve içeriğinden dağdaki çobanda, üniversitedeki ilahiyat profesörleride sorumludur. Aynı derecedemi dersiniz bu elbette tartışılabilir.

Kur'an uyarıcı ve öğüt vericidir yoksa zaten Allah'ın kullarından istediği temel hükümler insanın fıtratında mevcuttur. Hiçbir insan içinde kötülükle doğmaz, tüm iyi şeylere meyilli yaratılmıştır. Temel ilkeler bellidir tek yaratıcıyı kabul edeceksin, salih amel işleyeceksin. Bunlar asgari yeterliliktir. Ama siz sabıkun sınıfından olmak ister, hayatınızı bu yola adar, Rab'bimizin nimetlerinden daha fazla faydalanmak isterseniz tercih sizindir. Ama bilesiniz ki kaynak gösterdiğiniz hadisler böylesi gevşetti İslam alemini. Sadece müslüman anne babadan doğmakla nasıl olsa eninde sonunda cenneti garantilediğini düşünen en az 1 milyar insan var dünyada. Yine Allah'ı es geçip resulune tapanların sayısıda az değil. Nedense toplumda içinde Allah'ın geçtiği onlarca küfür varken, peygamberin bunlardan uzak tutulduğu aşikardır. Hatta Allah'a küfredince tepki almazken aynısını veya benzeri bir cümleyi içinde Muhammedle beraber kurarsanız linç edilmeniz kuvvetle muhtemeldir. peki bunlara ne sebep oldu? Neden bırakın Muhammed'i Allah'a ortak koşmayı, O'nun üstünde yer edindirdik. Neden Allah'ın ismi anıldığında herkes çok rahatken, Muhammed ismi duyulduğunda tüylerimiz ürpererek hazırola geçip salavat getiririz. İtirazım bunların Resulullah için yapılmasına değil, Allah için yapılmamasınadır...

Sonuç olarak Allah'ın herkesi sorumlu tuttuğu din, sizin ilave ettiğiniz kaynaklarla birlikte olduğu gibi karmakarışık olamaz. Bugün bazı ayetleri anlamakta zorlanıyorsak aslında en büyük handikapımız geçmişin öğretilerini hala silemeyip, özgür düşünüş biçimine vakıf olamayışımızdandır diye düşünüyorum.

Muhabbetle, 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selamün Aleyküm,

KUR'AN'DA ( kendi icad ettiklerimiz dışında...)HERŞEY VAR KARDEŞLERİM ; KUR'AN, NAKIS ( EKSİK ), MALÜL, MUHTAÇ BİR KİTAP DEĞİLDİR ASLA :

6 En'am 19,50,115 :

19 De ki: "Şâhidlik bakımından hangi şey daha büyüktür?" De ki: "Benimle sizin aranızda Allâh şâhiddir. Bu Kur'ân bana vahyolundu ki, onunla sizi ve ulaştığı herkesi uyarayım. Siz gerçekten Allâh ile beraber başka tanrılar olduğuna şâhidlik ediyor musunuz?", "Ben şâhidlik etmem!" de: "O, ancak tek bir Tanrıdır, ben sizin ortak koştuğunuz şeylerden uzağım" de

7 A'raf 3,185 :

3 (Ey insanlar), Rabbinizden size indirilene uyun ve O'ndan başka velilere uymayın(90). Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!

185 Göklerin, yerin melekûtuna ve Allâh'ın yarattığı şeylere ve ecellerinin yaklaşmış olabileceğine bak(ıp ibret al)madılar mı? Peki bun(a inanmadık)dan sonra hangi söze inanacaklar? 

10 Yunus 15, 94 :

15 Onlara açık açık âyetlerimiz okunduğu zaman, bizimle buluşmayı ummayanlar: "Bundan başka bir Kur'ân getir veya bunu değiştir." derler. De ki: "Onu kendi tarafımdan değiştiremem. Ben sadece bana vahyolunana uyarım. Şâyet ben Rabbime karşı gelirsem, büyük bir günün azâbından korkarım.

94 Eğer sen, sana indirdiğimizden kuşkuda isen, senden önce Kitabı okuyanlara sor. Andolsun, sana Rabbinden hak geldi, sakın kuşkulananlardan olma! 

13 Ra'd 30 :

30 Seni de böylece, kendilerinden önce nice milletler geçmiş bulunan bir millete gönderdik ki, sana vahyettiğimizi onlara okuyasın. Oysa onlar Rahmân'a nankörlük ederler(134). De ki: "O (Rahmân), benim Rabbimdir. O'ndan başka tanrı yoktur. O'na dayandım, tevbem yalnız O'nadır."

14 İbrahim 1 :

1 Elif lâm râ. (Bu,) Rablerinin izniyle insanları karanlıklardan aydınlığa çıkarıp o güçlü ve övgüye lâyık olan(Allâh)ın yoluna iletmen için sana indirdiğimiz Kitaptır

17 İsra 36,89 :

36 Bilmediğin bir şeyin ardına düşme, çünkü kulak, göz ve gönül, bunların hepsi o(yaptığı)ndan sorumludur. 

89 Andolsun biz bu Kur'ân'da insanlara her çeşit misali türlü biçimlerde anlattık, ama insanlardan çoğu inkârda direttiler

18 Kehf 54 :

54 Andolsun biz bu Kur'an'da insanlara her çeşit misali türlü biçimlerde anlattık. Ama insan, tartışmaya her şeyden daha çok düşkündür

21 Enbiya 10,45 :

10 Andolsun, size, içinde Zikr'iniz bulunan bir Kitap indirdik. Aklınızı kullanmıyor musunuz?

45 De ki: "Ben ancak sizi vahiyle uyarıyorum. Ama sağır(lar) uyarıldıkları zaman çağırıyı işitmez(ler)." 

25 Furkan 1 :

1 Âlemlere uyarıcı olması için kuluna Furkanı (hakkı bâtıldan ayırma ölçüsünü) indiren (Allâh) pek kutludur

29 Ankebut 51 :

51 Kendilerine okunan Kitabı sana indirmemiz, onlara yetmedi mi? Şüphesiz inanan bir toplum için bunda bir rahmet ve öğüt vardır. 

43 Zuhruf 44 :

44 O (Kur'ân) sana ve kavmine bir Zikir(uyarı, şan ve şeref)dir ve yakında (ona uyup uymadığınızdan) sorulacaksınız

45 Casiye 6 :

6 İşte şunlar, Allâh'ın âyetleridir, onları sana gerçek ile okuyoruz. Allah'tan ve O'nun âyetlerinden sonra hangi hadise (söze) inanacaklar

54 Kamer 17 :

17 Andolsun biz, Kur'ân'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur? 

Sevgilerimle

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Eline sağlık Hasanoktem kardeşim, konu hakkında son noktayı en başında Rab'bimiz koymuş zaten tabi anlayana...

Muhabbetle,

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

aliaksoy yazdı:

İki; "Kuran her birimize okuyup akıl etmemiz için indirilmiştir. Aslolan  ve hesaba çekileceğimiz şey Kuran'dır. Kuran'ın açık lafzına, bilimsel verilere aykırı olan ve Kuran'da anlatılan vecibelere hangi şekilde olursa olsun ilaveler getiren her haberi  şüpheli karşılayıp, Kuran'da bildirilene yöneleceğiz." 

siz böyle diyorsunuz...

bakın ben de ne diyorum...

İki; "Kuran her birimize okuyup akıl etmemiz için indirilmiştir. Aslolan  ve hesaba çekileceğimiz şey Kuran'dır. Kuran'ın açık lafzına, bilimsel verilere aykırı olan ve Kuran'da anlatılan vecibelere hangi şekilde olursa olsun ilaveler getiren her haberi alacağız, araştıracağız ve yaşayan kur an olan hz. peygamberin örnekliğine havale edeceğiz... daha sonra da ona ittiba ederek, eşşiz mucize olan Kuran'da bildirilenlere yöneleceğiz."  zira O'nun ahlakı kur andı...

uydurma olanları da elimizin tersi ile iteceğiz...

selam ve dua ile...



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Bembeyaz;

Sen benim ne dediğimi iyice anlıyorsun aslında.

Zekat 1/40 mıdır ? Haydi bunu Resulün örnekliğine havale et, ne çıkacak bana söyle.

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

aliaksoy

Selam Bembeyaz;

Sen benim ne dediğimi iyice anlıyorsun aslında.

Zekat 1/40 mıdır ? Haydi bunu Resulün örnekliğine havale et, ne çıkacak bana söyle.

Muhabbetlerimle...

selamlar,

 
bu soruyu ve fazlasını ben sormuştum.. sizden yanıt gelmedi...
oysa siz bugünki anlamda zekatın olmadığını iddia ediyorsunuz..
hukukçusunuz bilirsiniz...
müddei iddiasını ispatla mükelleftir...
ispat edin olmadığını.. biz 1400 yıllık tarihi tecrübenin ve bu zaman kadar gelen uygulamanın bu yönde olduğunu biliyoruz.. ve bunu savunuyoruz...
siz "hayır öyle değil" diyorsanız..
delillerinizi sunun..
lütfen ayet olsun...
 
selam ve dua ile.....


__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Bembeyaz;

Müddeinin iddiasını ispat zorunluluğu hukukun temel kaidesidir. İspatın konusunun yokluk değil varlık olduğu da... Yani yokluğun değil, varlığın isbatı olur.

Ha... Biz Zekat yok derken onun yerine ne olduğunu söylüyoruz. Bak onun isbatı olur. Ve, Kuran'da salat namaz mıdır başlığında bu hususlarda bir kısım açıklamalar yapıldı.

Fakat, senin getirdiğin bu savunma benim sorumu havada bırakmasın.

Cevabı malum olduğu için ben senin yerine cevap vererek bir sonraki sorumu sorayım.

Peygamberin örnekliği olduğunu iddia ettiğiniz rivayetlere göre genel oran 1/40 dır. Bunun bir kısım şartları da vardır üstelik.

Ben diyorum ki, bu 1/40 eğer "din" hükmü ise, Peygamber'in böyle bir yetkisi var mıdır ?

Neden Zekatı Resul belirlemiştir de ganimetlerden kamuya ayrılacak miktarı Allah tayin etmiştir ?

Allah ile Resul arasında hüküm belirlemedeki ortaklığın / paylaşımın  sınırları ve kaidesi nedir ?

Amma sen dersen ki, bu din değildir. Bu, onun devlet başkanı sıfatı ile uygulamasıdır. Buna bir şey demem. İşin bu kısmı beşer hukukudur.

Fakat, bu defa şunu sorarım:

Abdest sizin iddianızdaki Resul örnekliğinde nasıl alınır ?

Cevabı malum mu ? Malum.

Bir de Allah'ın yaptığı tarif var.

Resulün bu tarife yeni yeni şeyler ilave etmesi mümkün müdür ?

Çünkü bu defa, "bu hukuk nizamıdır" diyemeyiz.

Üstelik, "canım temizlikten ne çıkar" da diyemeyiz.

Biz, sağlık kongresi yapmıyoruz.

Eğer Resul, abdestin bu şekilde alınacağını öğretmiş ise ben derim ki Resule itaat zorunludur. Bunun sağlıkla, şununla bununla izahı, sünneti vacibi olmaz.

Sonra derim ki, eğer Resulün abdest gibi Kuran'da hükme bağlanmış bir konuda yeniden içtihad etme hakkı var idi ise Abdest neden Allah tarafından tarif edilmiştir ?

Ve aynı soruları salat, hac, oruç ve dinin konusunda kalan diğer her şey için sorarım.

Hüküm paylaşımının sınırları ve kuralları nelerdir ?

Kuran geneldir, Resul özel hususları tayin etmiştir de diyemezsiniz. Kuran bunu yalanlayan misallerle doludur.

Evet, şimdi cevapları bekliyorum.

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

selamlar,

Biz bu Kitab'ı sana sırf hakkında ihtilafa düştükleri şeyi insanlara açıklayasın ve iman eden bir topluma da hidayet ve rahmet olsun diye indirdik. (nahl, 64)

Allah size (bilmediklerinizi) açıklamak ve sizi, sizden önceki (iyi) lerin yollarına iletmek ve sizin günahlarınızı bağışlamak istiyor. Allah hakkıyle bilicidir, yegane hikmet sahibidir. (nisa, 26)

(Allah'ın emirlerini) onlara iyice açıklasın diye her peygamberi yalnız kendi kavminin diliyle gönderdik. Artık Allah dilediğini saptırır, dilediğini de doğru yola iletir. Çünkü O, güç ve hikmet sahibidir. (ibrahim, 4)

peygamberler açıklarlar.... örnek olurlar... öğretirler... yol gösterirler... güzele çağırırlar...

onların uygulamalarının nedenleri araştırılırken bu ayetler ve benzerleri göz önünde bulundurulmalıdır...

peygamberlerin keyfi tasarrufları yoktur... onlar gözetim ve denetim altında idiler... yaptıkları Allah tarafından biliniyordu...

alikardeşim, eğer aksini yapsalardı tahrim 1. ayetteki uyarı gelmezdi değil mi???

muhabbetle ali kardeşim muhabbetle... :) :)

 



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats