HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: TARTISMASIZ KUR’AN -4 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

"resulullah hadis yazmayı yasaklamıştır" diyenler:

"resulullah hadislerin yazılmasını yasaklamış ve: "benden birşey yazma­yın kim benden kur'andan başka bir şey yazdıysa onu imha etsin" buyur­muştur. bu da hadislerin önemli olmadıklarını ve dini hükümler olamaya­caklarını gösterir" demektedirler.

hadise soğuk bakan bu gibi kimselerin ileri sürdükleri bu hadis de ken­dileri için delil değildir. çünkü hadislerin yazılmasını yasaklayan bu hadis-i şerif, islâm'ın ilk dönemlerinde kur'anla hadisleri aynı malzemeler üzerin­de yazarak onları birbirine karıştırabilen vahiy katipleri hakkında varid olmuştur. böyle olmayan insanlar için hadislerin yazılmasının yasaklandığı va­ki değildir. aksine yazmalarına ruhsat verilmiş, hatta emredildiği de olmuş­tur. bunlara örnek olarak daha önce zikredilen abdullah bin amr'a; "yaz. canım elinde olan allah'a yemin olsun ki, buradan haktan başka birşey çık­maz." ebu hureyre'nin: "resulullah'ın sahabilerinden hiç bir kimse ben­den daha fazla hadis rivayet etmiş değildir. abdullah b. amr hariç. çünkü o yazıyordu ben yazmıyordum"ifadesi; mekke fethi gününde hz. peygamberin okuduğu hutbenin kendisine yazılı olarak verilmesini isteyen ebu şah'ın olayı ve "ensar'dan bir zata rasululah'ın eliyle yazıyı göstererek sa­ğınla (sağ elinle) yardımlaş” buyurması zikredilebilir. görüldüğü gibi ha­dislerin yazılmasının yasaklanması belirli kişiler için söz konusu olmuştur. ge­nel bir yasaklama olmadığı gibi yer yer teşvik de edilmiştir. diğer yandan ha­disleri reddedenlerin hadislere dayanarak düşüncelerini ispatlamaya hakla­rı yoktur. hadisleri delil gösterme, onları kabullenenlerin işidir. hesabınıza gelince hadisleri almanız, gelmeyince almamanız çelişki içinde olduğunuzu ve görüşlerinizin tutarsızlığını göstermektedir.
Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

"hadislerin çoğu kur'an'a ters düşmektedir" diyenler:

"hadislerin çoğu kur'an'a ters düşmektedir. bu nedenle bunları kabullen­mek mümkün değildir. çünkü bir hadiste: "size bir hadis geldiğinde onu al­lah'ın kitabıyla karşılaştırın. eğer ona uyarsa o hadisi alın. şayet uymazsa onu bırakın" buyurulmuştur demektedirler.

bunların bu delilleri de asılsızdır. birinci olarak delil gösterdikleri hadis sahih hadis kitaplarında mevcut değildir. yahya bin mâin gibi hadis sarraf­ları "bunun uydurma bir hadis olduğunu zındıklar tarafından uydurulduğu­nu" söylemişlerdir. aslında hayret edilecek durum şudur; bu kadar titizlik­le toplanıp yazılan sahih hadis kitaplarında ki sağlam hadisleri kabullenmek­te zorlanan bu insanlar, kaynağı dahi bilinmeyen ve ravilerden eş'asın sevban’dan hadis rivayet ettiği görülmeyen bu "söze" hadis diye sımsıkı sarılmış­lar, bir çok hadisi kur'an'la çelişir gibi gösterip red etmişlerdir. aslında ha­dislerin kur'anla tamamen çelişmeleri mümkün değildir. bu konu ile ilgili olarak tirmizînin şârihi ebu bekir muhammed b. abdullah ibnu'l-arabi özet­le şunları zikretmektedir: hadisleri reddedenler üç kısma ayrılmaktadır:

a. hadisi küçümseyerek kasıtlı bir şekilde reddedenler. bunlar resulullah'la alay ettikleri için kâfirdirler.

b. hadisi haber-i ahad olduğu için reddedenler. bunların bazıları bid'atçi diğer bazıları da kâfirdirler...

c. hadisi kur'an'a ters düştüğü için reddedenler. bu şekilde mutala edi­len hadisleri üç kısıma ayırmak mümkündür.

a. genel bir hüküm ifade eden âyetlere muhalif olan hadisler. bunlarla mu­halif görülen âyetleri birbirleriyle bağdaştırmak mümkündür. hadislerin

kur'an'ın genel hükmünü kayıtladığı veya tahsis ettikleri kabul edilir. böy­lece ihtilaf ortadan kalkar.

b. kur'an'ın zahirine muhalif olan hadisler. bu hadislerle amel edilip veya edilmeyeceği şüphelidir. eğer kur'an da, hadis de zahiri metinlerse, kur'anla amel edilir. şayet kur'an zahiri bir metin şeklinde ve hadis de nass olan bir me­tin şeklinde ise kur'an'ın zahiri o hadisin ifadesine göre tevil edilir.

c. şayet hadisle kur'an'ın arasını bulmak imkansız ise, bu takdirde kur'an'la amel edilir. ancak hadisle kur'anın tamamen birbirleriyle çelişecek­leri ihtimalinde ihtiyatlı olunmalıdır. bunların birbirleriyle çelişeceklerine ih­timal veren hadis sahih değildir. batıldır."

araştırmaya başvurmadan hadisin kur'anla çeliştiğini savunarak onu he­men red etmeye kalkışmak basitliktir. ilim adamına yakışmayan bir sıfattır.

hadis alimleri, hadislerin sağlamlık ve kuvvetlilik derecelerini tesbit için hayatlarını bu yola vakfetmiş ve değerli çalışmalarını yazıp kaydederek gü­nümüze kadar gelmesini sağlamışlardır. böylece hangi hadisin sahih, hangi­sinin asılsız olduğunu tesbit etmişler, bir kısım insanların hadisler hakkında ileri geri konuşmalarına yer bırakmamışlardır. yeter ki bunların değerli eser­lerini okumuş ve neyin ne demek olduğunu anlamış olsunlar. halisane bir niyet taşıyıp insaf ölçülerini kaybetmesinler.
Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Emevi halifelerinden 2.Ömer tarafindan hicri 3. asrin sonlarina dogru toplanmaya baslanmistir hadisler.. Buna karsin Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ali ellerinde bulunan hadisleri yakmislardir..

Peygamberin vefatindan sonra, hadisle ilgilenmeye baslayanlar da cogaldi ( Meydan bosaldi ).. ! Ilk baslarda, 2000 - 3000 hadisten soz edilirken, bu hicri 3. asirda milyonlarla ifade edilmeye baslandi.. Hadis alimi olmak icinde en az 100.000 hadis bilmek sart kosuldu... Bunlari kafamdan atmiyorum, okudugum hadis tarihi kitaplarindan alintiliyorum.. Bumudur guvenilir kaynaginiz.. ?? Nereden nereye.. Milyonlarca hadis nedemek ??

Dine satasma oldugu besbelli.. 4 buyuk halifenin sicagi sicagina toplatmaya gucleri yetmedi mi ?? Okuma yazma ile ne alakasi var, en azindan yazili olanlari toplatip, iste hadisler bunlardir, bundan baska da hadis yoktur diye muhur basamazlarmiydi ?? Hadislerin korunduguna inanmak Allah'in Resulunun hatta Allah'in celiskili ifadeler kullandigini kabullenmektir.. Hadisler korunmamistir aksine, yakilmistir, imha edilmistir..

Buyurun kanitlarinizi getirin, tarihi arsivlerden !!!



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

Xweser-Mirov Yazdı:

Emevi halifelerinden 2.Ömer tarafindan hicri 3. asrin sonlarina dogru toplanmaya baslanmistir hadisler.. Buna karsin Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ali ellerinde bulunan hadisleri yakmislardir..

hangi kaynak? sizin inandığınız bir kaynak varmı, yani bunu söyleyen sizin inandığınız itibar ettiğiniz hangi kaynaktır bu acaba?

Xweser-Mirov Yazdı:
Peygamberin vefatindan sonra, hadisle ilgilenmeye baslayanlar da cogaldi ( Meydan bosaldi ).. ! Ilk baslarda, 2000 - 3000 hadisten soz edilirken, bu hicri 3. asirda milyonlarla ifade edilmeye baslandi.. Hadis alimi olmak icinde en az 100.000 hadis bilmek sart kosuldu... Bunlari kafamdan atmiyorum, okudugum hadis tarihi kitaplarindan alintiliyorum.. Bumudur guvenilir kaynaginiz.. ?? Nereden nereye.. Milyonlarca hadis nedemek ??

Dine satasma oldugu besbelli.. 4 buyuk halifenin sicagi sicagina toplatmaya gucleri yetmedi mi ?? Okuma yazma ile ne alakasi var, en azindan yazili olanlari toplatip, iste hadisler bunlardir, bundan baska da hadis yoktur diye muhur basamazlarmiydi ?? Hadislerin korunduguna inanmak Allah'in Resulunun hatta Allah'in celiskili ifadeler kullandigini kabullenmektir.. Hadisler korunmamistir aksine, yakilmistir, imha edilmistir..

Buyurun kanitlarinizi getirin, tarihi arsivlerden !!!



bu sayıdaki hadislerin çoğu aynı hadislerdir, farklı rivayet zincirleridir, bir çok hadisi hem Hz.Aişe rivayet ederken o hadisi bir başka sahabede rivayet etmiştir ve aradaki değişik ravilerle günümüze kadarda gelmiştir, buda aslında ne kadar güzeldirki hadislerin sağlamlığını çiftler üç'ler dört'ler hatta on'lar.. aynı hadisten onlarca olmuştur, mana olarak aynı ama zincir olarak farklıdır.. evet böyle sayarsanız binlerce hadis vardır ama bir çoğu benzer hadislerdir ve bunlarda sayılmıştır..

Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Sorularlaislamiyet, sitesinden alintiladim.. Kaynak kirliligine dikkat cekmek icin.. Elinizi nereye atsaniz hadise carpiyor..!! Hatta kimileri, kendi sozlerinin basina, Peygamber boyle soylemistiri eklemekten cekinmiyorlar..

Peygamberimiz cok iyi biliyordu, hadis adi altinda kendisine yalanlar uyduracaklarini ve bunun icin de Kuran'dan baska birsey yazmayin emrini verdi..!!

Ilk sayfa da alintiladigim hadisleri delil edinerek, Yalniz Kuran diyorum.. ve Kuran'in en iyi hadis oldugunu da yine Kuran'dan ogreniyorum..!!

Selam olsun..



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
mavera
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 10 nisan 2008
Gönderilenler: 56
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mavera

ENAM 114.
Allah size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım? Kendilerine Kitap verdiklerimiz, onun, Rabbinden hak olarak indirildiğini biliyorlar. Sakın kuşkuya düşenlerden olma.

115.
Rabbinin sözü hem doğruluk hem de adalet bakımından tamamlanmıştır. O'nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur. En iyi işiten, en iyi bilendir O.

 

Allah, Kur’an için ayrıntılıdır ve tamamlanmıştır diyor, siz tek başına eksik ve anlaşılamaz diyorsunuz.

 

Allah Kur’an’da herşeyi en ufak detaylarına kadar çizmeyip insanlara pek çok konuda özgürlük veriyorken, bundan sonra yemek sağ el ile karıştırılmalı demenin amacı nedir?

 

Yukarı dön Göster mavera's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mavera
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

selimbay Yazdı:


... aksine yazmalarına ruhsat verilmiş, hatta emredildiği de olmuş­tur. bunlara örnek olarak daha önce zikredilen abdullah bin amr'a; "yaz. canım elinde olan allah'a yemin olsun ki, buradan haktan başka birşey çık­maz." 


Selam Selimbay;

Şu yukarıdaki yazıyı sen yazdın değil mi ?

Sonra da dedin ki;

selimbay Yazdı:

...
b. kur'an'ın zahirine muhalif olan hadisler. bu hadislerle amel edilip veya edilmeyeceği şüphelidir. eğer kur'an da, hadis de zahiri metinlerse, kur'anla amel edilir. şayet kur'an zahiri bir metin şeklinde ve hadis de nass olan bir me­tin şeklinde ise kur'an'ın zahiri o hadisin ifadesine göre tevil edilir.

c. şayet hadisle kur'an'ın arasını bulmak imkansız ise, bu takdirde kur'an'la amel edilir. ancak hadisle kur'anın tamamen birbirleriyle çelişecek­leri ihtimalinde ihtiyatlı olunmalıdır. bunların birbirleriyle çelişeceklerine ih­timal veren hadis sahih değildir. batıldır."



Sen neler diyorsun böyle ? Kendi doğrularınla çelişiyorsun.

Sana bir tavsiye, sakın bir hadisi Kuran'a muhalif görerek, bir kaç ileti önceki yazında belirttiğin "kafirlerden" olma. Biliyorsun, Allah kafirleri hiç sevmez.

Muhabbetlerimle...





__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

aliaksoy Yazdı:
[QUOTE=selimbay]
Sen neler diyorsun böyle ? Kendi doğrularınla çelişiyorsun.

Sana bir tavsiye, sakın bir hadisi Kuran'a muhalif görerek, bir kaç ileti önceki yazında belirttiğin "kafirlerden" olma. Biliyorsun, Allah kafirleri hiç sevmez.

Muhabbetlerimle...

selam aliaksoy,

elbette bunun sağlamasını ben yapacak değilim ilimde derinleşmiş olanların işi bu, yoksa her hadis (söz) hadisi şerif (şerefli söz) değildir. Şerefli söz olabilmesi için ilimde derinleşmiş olanlara başvurulur ki; anlam'ın doğru veya yanlış olmasının sözkonusu olduğu her durumda, anlam'ı doğrulamak ihtiyacı ortaya çıkar. Anlam, onu anlatanın ilettiği birşey olduğundan, doğru anlam anlatılan'dan ibarettir; yani anlam, ancak anlatan'a sorularak doğrulanabilir. Anlam'ı anlatan'a doğrulatmak konusunda şu muhavereyi (görüşerek konuşma) misal olarak vermek mümkündür;

Hz.Peygamber şöyle buyurdu:

-Bana ateş (Cehennem) gösterildi. Bir de ne göreyim içindekilerin çoğu küfr etmiş kadınlar!

-Allah'ı mı inkar etmişler?

-(Hayır!) Kocalarına karşı nankörlük etmişler, ihsan'a karşı nankörlük etmişler...(Buhari [şerh:İbn-i Hacer], K.2, B.19, Had.no:29)

Görüldüğü gibi bu konuşmada, Hz.Peygamber'in (sav) sözü tam anlaşılamamış ve muhataplarından biri kendisine bir sual sormak suretiyle onun muradını doğru bir biçimde anlamaya çalışmıştır. Çünkü konuşma'da söylenen söz anlaşılmadığında ya da yanlış anlaşıldığında, anlamı doğrulayacak tek yetkili mercii anlatandır.

Şayet söyleyen'e "ne demek istiyorsun?" diye sorulamıyor ve anlaşılanların hangisinin doğru olduğu, bizzat onun işaretiyle tasdik edilemiyorsa, söz'ün tabii bağlamına başvurmak gerekir. Tabii bağlam ise; söylenen (ne söylendiği), kendisine söylenen (kime söylendiği), söylenme sebebi (niçin söylendiği), söz'ün zaman mekanı (ne zaman ve nerede söylendiği) gibi elemanlardan oluşur.

Söz'ün sahibine "ne demek istiyorsun?" diye sorulamadığında, ister-istemez söz hakkında "Bu (söz) ne anlama geliyor?" suali sorulacaktır ki işte bu durumda doğru anlam'ı kur(tar)mak için söz'ün tabii bağlamı çerçevesinde zikredilen elemanlar ile herşeyden önce söz'ün orijinal formu, ilk muhatapları, ilk işlevi, ilk zamanı ve ilk mekanı kastolunmaktadır.

Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Bu ilimde derinlesenler, nekadar derinlesiyorlar; mesala bir hadisin Peygamber'in agzindan cikip cikmadigina kadar derine inebiliyorlar mi ??

Nekadar emin olabiliyorlar..Bir ayetin inis sebebi icin, 10 cesit rivayet farkliligi var, kim dogru soyluyor ?? Ayeti anlayacagimiz yerde, neden indigine bakiyoruz.. !! Neden indiginin gerekli bolumleri zaten Kuran'da alinmis, bizleri ilgilendiren bolumleri, geriye kalanlari ise, bireylerin yazdiklari tarih kitaplaridir ve tarih kitaplarina dayali din kurulmaz..

Oyle ise, Musevilerin delilleri daha eski, onlari nasil ikna edeceksiniz, kitaplarinin degistirildigine ! yanlis aciklandigina ! Onlar da hic suphe etmiyorlar, simdi onlar dogru mu soyluyorlar.. ? Suregelen derseniz, onlarin ki daha eski yillara dayaniyor.. !! Distan bakinca, gorunuyor, akil tutulmasi :) bunu icinde olanlar gormuyorlar, cunku 'acaba' sorusunu sormadan, sorusturmadan, kulaktan duyma bilgilere itimat ediyorlar..

Milyonlarca hadisler turemis, bunlar secilmis, secilmislerin icinde de farkliliklar surmeye devam etmis, mezhep alimleri bunlarin icinden begendiklerini akillarina yatanlari ( kendi gorusleri olcusunde ) almislar.. Ve de noktayi koymuslar.. Bundan baska kimse akledemez.. anlayamaz..Biz sectik okuduk, hangi ayeti hangi hadis acikliyor bunlari sectik.. Size dusen, sadece arapcasindan Kuran'i okumaktir..

Zaten ahirette sorguya cekilirkende, ben su alime, su derinlesmis alime uydum diye ozur bildirebilecegiz ya !!?  Ne diyelim..

Peygamber'i ilahlastirmak cabalari fayda vermez, Allah aklini kullanmayanlarin ustune pislik yagdirir.. Allah'tir tek itaat/sevgi/saygi/hamd/ovgu/tespih/secde/ruku/kiyam'in layiki.. Elciler de dahi olmak uzere, tum mahlukata Allah nazarinda bakip, itaat ediyoruz ( Allah'tan aldigi vahyi, itaat edilecek emirleri getiriyor ) bu manada Peygamber'e itaatsizlik Allah'a itaatsizliktir.. Ancak, Peygamber devlet baskani olarak hukum vermis o donemin sartlarina gore, kalkmis bunu da din yapmaya calismislar.. !! Peygamber'e itaat vahyi teblig ettigi icin, yasayan Kuran oldugu icindir..

Birisi geldi, bana Kuran'dan, yetimi doyurun, gecen ayeti okudu..! Simdi, benim itaatim yetimi doyurunca yerine getirilmis olacak..! Ancak, yetirimi doyurunu, bana okuyana degil benim itaatim, o elci gorevini ustlenmis oldu.. Itaat onu indirene.. o hukumleri koyana.. Allah'a.. Itaat onu okuyana gibi gozuksede, Elcinin gorevi bellidir.. Vahyi teblig etmek, vahy ile uyarmak, mujdelemek.. !

Yaratilmisi severiz, sayariz, hosgoruruz, affederiz ve dolayli yoldan da itaat etmis oluruz ancak, bunlar sade ve sadece Yaradan'dan oturudur..!! Kimse Allah devre disi birakildiginda, onem teskil etmez..

Peygamber'e itaat genel anlamda Kuran'a itaattir.. Ancak, Peygamberler beserdirler ve ayni zamanda, isveren, devlet adami, baba, dayi, amca, komutandirlar.. Peygamber savasta iken, komutan olarak, taktik belirler ve itaat o taktikleri yerine getirmekle olur..Ya da ozamanin ticaret tirlari olarak adlandirabilecegimiz, develere 1 koyun vergi koyar, buna itaat de vergiyi odemekle olur..

Ancak, o donemin kanunlarini yasalarini, savas taktiklerini, bu doneme lanse etmek, akilsizliktir.. Cunku, o donemde devesi olan, onun ile ticaret yapip para kazaniyordu.. Suan da ise, develer ya eti, ya da turistlik gezi amacli kullaniliyor.. !! Arada ki farki gormek istemeyenler hala 1/40, 1/10 vergi uygulamasi yapiyorlar.. Bilmiyorlar ki, o donemde ki ciftcilerin halleriyle, bu donemin ciftlerinin hallerini..

Rabbim, Sen bizleri dogruya eristir..



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats