HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Ilim mi, masal mi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Yusuf

Evet sen, senin gibi düşünmeyenleri cahil sanan birisisin kardeşim. Halbuki senin bakış açın ayrı bizim gibilerin bakış açısı ayrı. Sen önce bu ayrımı gör. Öyle "ben bilirim" anlayışıyla "tepeden bakmacılıkla" hiçbiryere varamazsın. Bilginin var olmasından daha çok o bilginin pazarlanması önemlidir. Sen ise kötü bir pazarlamacısın.

Kişi hatalarına karşı kördür. Bu benim için de geçerli. Ne yazık ki sen de bizlere karşı takınmış olduğun kırıcı, küçümseyici tavrın farkında değilsin. Senin şahsınla alakası olmayan ama belki savunduğun yada savunacağın fikirlerle alakalı olan eleştirilerimizi kendi şahsına yapılmış bir saldırı ve hakaret olarak algılıyorsun belki de…

“Benim gibi düşünmeyenler cahildir” anlayışı yüzlerce yıl geride kaldı Yusuf Efendi. “Bazı bilgileri ancak birileri bilebilir, biz kimiz ki yada siz kimsiniz ki” anlayışı da…

Saldırarak veya iftira ederek hatamı örtbas etmeye çalışıyorum demek. Sen hatayı en başta yapıyorsun. Benim ve benzerlerimin yazdıklarını baştan, peşinen "hata" olarak algılıyorsun. Halbuki bir görüş, bir yorum olarak alabilsen ve küçük görüp aşağılamadan tenkit edebilsen sorun kalmayacak.

Şimdi bu başlık altındaki senin yazına bak ve sonra da benim “Yusuf Kardeşim” hitabıyla yazdığım yazıya bak. Sonra senin benim ve diğer arkadaşlarımızın yazdığı yazılara cevabına bak. Hakaret eden, aşağılayan kimmiş gör. Yazılarının %90’ı “siz cahilsiniz, siz ne bilirsiniz, hiçbirşey bilmiyorsunuz” falan filan. Kavgacı olan kim?

Bunu sana daha önce de yazdık. Neden buradaki insanlarla aranda sorun var? Çünkü ilk yazından itibaren sürekli aşağılar, küçümser, hakaret eder tarzda yazdın. İşte bu ukala tavrın yüzünden hakettiğin tepkiyi aldın. Bu tepki her insanda otomatik olarak doğar. Sen tatlı tatlı yazdın, güzel güzel öğrettin de buradaki insanlar sana “hadi oradan be” mi dedi? Bak burada Tayyar nicki bir arkadaş vardı. Ve farklı düşünüyordu. Ama senin gibi olmadı hiçbir zaman. Sen kendini “normal davranıyor” sanarak en büyük hatayı en başta yapıyorsun.

Ve kuvvetle muhtemeldir ki senin sadece buradaki insanlarla sorunun yok. Bu kavgacı ve “ben bilirimci” tavrın yüzünden herkesle kavgalısın belki de. Çünkü senin gibi asabi ve kavgacı kişiliğin derdini kim çeker? Hem niye çeksin ki?

Kısacası (kendi adıma yazayım) tavırlarımda sinsilik yok Yusuf. Sadece Etki-Tepki konusu var. Sen bana cahil cühela dersen ben de nefis sahibi biri olarak sana tepki veririm. Ben derviş değilim. Bu tepki benim adıma normal. Aslında bunu bile kendi adıma yapmıyorum.

Şimdi yazındaki bir iki konuya değineyim.

-  Kütüb-ü Sitte’nin bir tek kişi veya bir tek zamanda oluşturulmuş bir kitap olmadığını en cahil insan bile bilir. Bu konuda bize akıl vermene inan çok şaşırdım. Tabiî ki Bu 6 kitabın yazarı ayrı, aynı zaman diliminde de yaşamamışlar. Sadece bu açıklaman bile buradaki insanları ne kadar cahil saydığının bir göstergesi.

-  Turan Dursun denilen adam bir yazardır. Kitapları da derleme falan değildir. Bu kitaplar bizim hoşumuza gitmese de yorum içeren kitaplardır. Kaynak belirterek o kaynaklardaki hadislerle veya ayetlerle ilgili yorum yapmak ne zamandan beri derlemecilik oldu? Turan Dursun kitaplarını kimlerin kitaplarından derleyerek oluşturmuş?

-  Turan Dursun Kütüb-ü Sitte hadisleriyle ilgileniyor. Sizin “mevzu” etiketi vurduğunuz hadislerle değil. Kütüb-ü Sitte de herkes de var. Yaşar kandemirle yada ali El-Kari ile bu konunun ne alakası var? Adam Buhari diyor şu numaralı hadis diyor, Tirmizi diyor bu numaralı hadis diyor. Adam direkt Kütüb-ü Siteyi kaynak olarak veriyor. Bak adına hazırlanmış olan sitenin adresini de vereyim. http://www.turandursun.com/  Bak bakalım bu adreste sol tarafta “Hadis Arşivi” kısmını tıkladığında Kütüb-ü Sitte harici herhangi bir kaynak bulabilecek misin?

 

Yusuf kardeşim ortalıkta “evhamlı paranoya” diye bir şey yok. “İyilikle yaklaşan iyilikle karşılık bulur” sadece bu var. Lütfen kardeşçe yaz, sevgiyle ve saygıyla yaz. Lütfen bilgilerini insanlarla güzel güzel paylaş. Lütfen Rabbimizin yoluna Hikmetle ve Güzel öğütlerle davet et (Nahl 125)

Saygılar

 

Not: Kur’anın Türkçesini baştan sona okumaya nazaran onu her gün ama sure sırası gözetmeden okumanın daha değersiz olduğunu nereden biliyoruz? Örneğin bir kavramı ele alıp o kavramın hangi ayetlerde geçtiğini teker teker tarayıp bu bağlamdaki ilgili tüm ayetleri okusak daha iyi yapmış olmaz mıyız? Çünkü bildiğimiz gibi Kur’an normal bir kitap gibi konu sırasına uyularak hazırlanmış bir kitap değil. Ben baştan sona okumuş olsam da baştan sona okumak yerine konularına göre okumayı tercih ediyorum.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
yusuf
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: United States
Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yusuf

yahu kardesim, asabiyim, mazeretim vaaaaaaaaaaaaaar.....

ben sana ne yaziyorum ne diyorum, sen tutuyorsun "sirf bana cevap yetistirmek icin SACMALIYORSUN"...

yazdiklarini her okuyusumda "acaba bu neden bahsediyor, kime yaziyor" demekten kendimi alamiyorum.......

yok ben kendi hatami goremiyormusum, yok ben ustten bakiyormusum, yok soyleymis, yok kimseyle anlasamiyormusum, yahu nerden uyduruyorsun bunu?!!!!..... (kaldi ki bu dogru olsa "bile", sizin ilmi!!!! calismaniza ne katkisi olur veya "gercegi" ortadan mi kaldirir ?....)

bu site daha acilr acilmaz hemen basladi "ehli sunnete" saldirmaya herturlu hakaret edebsizlik  ve tazyike ve zinkafa".... eger etki tepki ise o tepki evvel bizim hakkimizdi sizin mantiginiza gore, "n'oldu yine cuvalladiniz!!!!"

sizlerle benim durumum soyledir: ingilizce bilen adam ile bilmeyenin kavgasi gibi; ingilizce bilmeyen adamlarin "yes" kelimesini "araba" olarak dayatmasina karsi ingilizce bilenin cehaletlerini soyleyip bunun :"evet" anlaminda oldugunu belirtmes durumunda, ona "eh cok bilmis ukala vs...." diyerek, kendilerince baskin cikip ayiplarini ortmesi gibi....

he bu arada " bu dunyada kimse kimseyle anlasamaz ama ne vardir, biri yapar digeri sineye ceker, kimi cekmez, kimi yuzune haykirir, kimi ardindan gecer vs...."

ama dedigim gibi sirf beni alt edecek ya "kavgaciyim, ukalayim kimseyle anlasamiyorum" he bak kurtuldun ve de butun fikirlerin "dogrulandi"...

size su sozler "asalanma" mi geliyor?... evet cahilsiniz, evet bilmiyorsunuz evet arastirmiyorsunuz...

oturmussunuz internetin basina "belli ki isiniz gucunuz de yok!" arama motoruna girip, buldugunuz sonucu da sanki dunyayi fethetmis, amerikayi kesfetmis gibi takdim ediyorsunuz...

YOK KARDESIM YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK

TURAN DURSUNUN KITABI FELAN YOOOOOOOOOOOOOOOOOK...

OLUMUNDEN SONRA OZELLIKLE "CUMHURIYET GAZETESINDEKI KOSE YAZILARINDAN" VE DIGER YERLERDEKI ACIKLAMALARINDAN DERLEME YAPILMISTIR....CUNKU EVVELA YAYINEVI BULAMAMIS KITAP BASACAK DAHA SONRA ISE OMRU YETMEMISTIR!!!!!...........

O SITEDE VE DIGERLERINDE, IYI BAK GUZEL KARDESIM, KUTUBI SITTE DIYE KAYNAK GOSTERILMEZ , BIR KERE SACMA OLUR, CUNKU OYLE "kutubi sitte" diye BIR KITAP YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK..

BIRAZ ZAHMET EDIP ZIHNINI YORSAN GORURSUN KI HADIS BELGESI OLARAK (BUHARI 111, EBU DAVUD 45 VE IBNI HAMBEL BILMEM NE )DIYE IBARE GORURSUN.... YANI SENCE BU UC HADISCI BIRAYA GELIP BIR KITAPTA HADISLERINI MI TOPLAMIS?!!!!!!.... YOKSA DERLEMECI KENDI KAFASINDAN KENDI FIKRI ICIN KONU BASLIGINDA KAFASINA GORE MI HADISLERI TELIF ETMIS!!!!!..........

KURANI TEK TEK KONUSUYLA FELAN OKUSA DAHA IYI OLMAZMIYMIS.... ISTE BUSUNUZ.... BEN BASIT BIR SORU YONELTIYORUM SEN TUTUYORSUN YOK BASTAN SONA OKUNMASADA SOYLE MI OLSAYMIS FELAN FILAN.... ISINIZ GUCUNUZ BANA BASKIN GELMEK BENI VE SIZIN DISINIZDA DUSUNCE SAHIPLERINI BOZMAYA CALISMAK...

SEVGILI ADMIN DIYE BASLIYAN 100lerce OZEL MESAJINIZ CABASI " AMAN SUNU SITEDEN AT, SUNU CIKAR BUNU AL" NOLDU PEKI SONUC?!!!!

KALAKALA 5 KISI KALDINIZ.... EGER ETRAFIYLA KAVGALILARA GELIRSEK SIZDEN DAHA VERIMLISI YOK SANIRIM..... USTELIK KENDI ARANIZDA BILE FIKIR BIRLIGINIZ YOOOOOOOK...

NEYSE ASABI UKALA VE DE COK BILMIS HE AYNI ZAMANDA ANKEBUT PAPAGAN VE DE MASALCI OLDUGUM ICIN DAYANAMADIM YAZDIM YINE YOKSA INANIN VAKTIM YOK....

AMA DEDIGIM GIBI EGER YUREGINIZ YETIYORSA DEGIL HADISLERI HARFLERINE DEK TEK TEK INCELEYELIM, BUYURUN!!!!!!.....

MUSAIT OLUNCA SU USTEKILERI YAZACAM MERAK ETMEYIN.....

Yukarı dön Göster yusuf's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yusuf
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Turan Dursun öldürülmeden önce bazı kitaplarını yayımlanmak üzere hazırlamıştır. Bu konuyu uzatıp durmak istemiyorum. “Din Bu” isimli 4 ciltlik kitabının ilk cildini de öldürülmeden 3 ay önce hazırlamış hatta önsözünü bile yazmıştır. http://www.turandursun.com

http://www.yenisayfa.com/pgs/prda/prd_detail.asp?fr_prdSID=V xmVxd

 

Konu nereden nereye geldi. Aslında Turan Dursun’dan bize ne. Derleme veya değil ne önemi var. Sonuçta yazılar onun ama bunun da önemi yok. Önemli olan şu, adam  kitaplarında Sünnilerin mevzu=uydurma olarak niteledikleri hadisleri kullanmıyor. Sünnilerin her birine iman edilmesini farz saydığı 6 kutsal kitaptan veriyor örneklerini.

 

Senin Buhari Hz. Muhammed bazı insanların kollarını bacaklarını kestirdi, gözlerini de oydurdu sonra da susuzluktan ölmeleri için onları çöle bıraktırdı diye hadis uyduracak ve suçlu olmayacak bunu referans gösteren Turan Dursun tek başına suçlu olacak. Yada ben bu hadisi gündeme getirdim diye ben suçlu olacağım. İyi ne ala. (Bu barbarlığın anlatıldığı Sahih-i Buhari hadisine acaba neden hiç değinmiyorsun?)

 

Kütüb-ü Sitte diye bir kitap yokmuş. Var diyen mi oldu?

 

Kütüb-ü Sittenin, bu altı ayrı kitabın hazırlayanı tarafından beraberce yazılmış anonim bir kitap olmadığını cümle alem biliyor. Milleti bu konuda “salak” yerine koyman çok anlamsız. Kütüb-ü Sitte hadisleri derken bu altı kitaptan biri içinde geçen hadisleri kastediyor herkes.  Neden bunu anlayamayacak kadar ardniyetlisin?

 

Kütüb-ü Sitte adı altında piyasaya çıkarılan kitaplar tabiki birileri tarafından bu altı kitabın toparlanmış halidir. Bunu bilmeyen mi var?

 

Bir hadis bu 6 kitabın sadece birinde geçmiyorsa o zaman kaynak sayısı iki yada üç herneyse veriliyor. Bu yüzden ortak bir hadis’in kaynağı belirtilirken Buhari 148, Müslim 88 vs. gibi kaynak bilgisi veriliyor.

 

Sana göre böyle ortak hadisler de yok. Her bir hadis bu altı kitabın sadece birinde geçiyor değil mi?

 

Ayrıca sana kimse “işte bu hadis Kütüb-ü Sitte’de şu namaralı hadistir” demedi ki. Buhari’de şu numaralı hadis, Müslim’de bu numaralı hadis dendi.

 

Ne kadar yırtınsan da çamur atamazsın. Asabilikle de üste çıkamazsın. Senin karşında çocuklar yok. Cahiller yada tembeller de yok. Önce insanlara saygı duymayı öğrenmelisin. Senin bu uyguladığın tebliğ metodunun kaynağı nedir?

 

Bu kadar laga luga yapacağına sorduğum sorulara yanıt verseydin ya.

 

Her birimizin işi gücü var meraklanma. İşimizden arta kalan zamanlarda yazıyoruz buraya. Sadece kendini “adam” sanma hastalığından vazgeçemedin gitti.

 

 

Bu başlık altında bu kadar tartışmayı kendi adıma yeterli ve hatta gereksiz bile görüyorum. Ve özel bir durum olmazsa da bu başlık altına yazmayacağım inşaAllah.

 

Not: Ayrıca 5, 10 yada 1000 kişi hiç önemli değil. Bu işin kelle sayısıyla alakası yok. Çoğunluğun olduğu yerin doğru yer ve kalabalığın görüşlerinin Hakk olan görüş olduğuna dair varolan kanaat, gerçeği yansıtmıyor. Zira kalabalıkların çoğu zanna uyar. Birileri onlar adına düşünmüştür. Bu yüzden böyle bir kolaycılık varken düşünerek kendisini yormaya belki de tehlikeye (!) atmaya ne gerek var? Uydum kalabalığa de rahat et…

 

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
celebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 nisan 2005
Gönderilenler: 167
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı celebi

Selam Dostlar

Yahu Yusuf biraz once su yukaridaki arama digmesine bastim Yusuf'un yazilarini ara dedim aradi soyle bir basdan beri yazdigin yazilara baktim. Kusura bakma ama tavrin hep ayni. Siz bilmezsiniz ben bilirim. Bu tartsiam yillarca surebilir. Bununla bir yere varamayiz.

Yada diyorsun ki, sizden oncekilerden daha iyimi bilirsiniz. Kardesim konu o degil. Alperen dostun dedigi gibi Kutubu Sitenin bir kitap olmadigi herkese bildigi icin ayrica yazmaya gerek yok. Yada Konumuz Turan Dursun de degil.

Konumuz bir onceki maillerde sorulan sorular.

Alperen Yazdı:

Sorumu şöyle özetleyeyim. Özetleyeyim ki üstteki konu farklı yönlere çekilmesin.

 

Sünnilere göre Nesih Mensuh konusunda üç başlık var.

-          Ayetin ayetle neshi

-          Hadisin hadisle neshi

-          Ayetin Hadisle Neshi

 

Konuyu daraltma adına diğer kitapları değil sadece Sahih-i Buhariyi ele alalım.

 

Sahih-i Buhari’de kaç tane neshedilmiş hadis var?

Hangi hadis hangisiyle neshedilmiştir?

Neshedilmiş ayetler(!) konusundaki karmaşa gibi bu konuda da bir karmaşa mevcut mu? Yani hükmü iptal edilmiş Hadisler üzerinde Sünni Alimlerin tamamı ittifak halinde mi?

Neshedilmiş hadislerle alakalı bir kitap yada çalışma var mı?

Neshedilmiş hadisler mevzu=uydurma hadis kategorisine alınabilir mi?

Alınabilirse o halde Sahih-i Buhari’de mevzu hadisler de var mı?

...

Olay bu kadar basit

celebi



__________________
Dabbetciler icin buraya: Bu Allah'in Dabbeti: www.hansvonaiberg.org
Iskenderciciler icin buraya: Buda Allah'in Mehdisiymis! www.iskenderalimihr.com bakabilirsiniz
Yukarı dön Göster celebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: celebi
 
yusuf
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: United States
Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yusuf

evvela aferin "alperen"e diye basliyayim, cunku "arama motorunu" her ne kadar kotu emelleri icin kullansa da "gerceklerin aciga cikmasi" adina hem kendine hem de arastirmaya "masala yani" faydali oluyor....

yine zamansizliktan kisa kisa geceyim....

tevatur hadisleri incelemek guzeldir iste ehli sunnetin temelini yakaladiniz, cunku hukum hadisleri tevaturden gecer, yoksa sahih buhari ya da kutubi sitte degildir, hos mevzu hadisin bile hukmu olabilir, burda temel kavram insanlarin onunu acmak ve de ictihada yani gelisime faydali olmaktir...

bunlarin sayisi kac midir derseniz, bu 1 den 4 e ordan ise 1000 e ulasir gerisi ise diger kulvarda degerlendirilir...

o bir hadis ise "KIM BENIM ADIMA HADIS RIVAYET ETSE, CEHENNEMDE YERINI HAZIRLASIN" dir...

ayrintilar gelecek... ozellikle haftasonunu gozluyorum.....

evet gelelim zihin bulanikliklarina...

1) turan dursun meselesi bastan beri benim dedigim gibiydi ve siz bunu ortaya atarken hic arastirmadiniz ve sonucda yine sozume geldiniz... buirda sadece alperene degil digerlerine de cevap yaziyorum, onu dikkate alirsaniz kimin neyi nasil actigi ve neden bahsettigi rahatlikla anlasilir.

2) kutubi sitteyi hala "6 kitap" saniyorsunuz cunku yine bilmiyor ve arastirmiyorsunuz, hos benimle cekise cekise "ilim aman iste anlayin masal! tahsiline basladiniz, iyi yoldasiniz" ama kutubi sitte " 6 kitaptan olusmaz " 6 alimin kitaplarina verilen istilahdir hatta onlarin kitaplari manasinda da degildir

cunku eski zamanda "kitap kasti ortya konulan felsefe ilim dusunce ve yaklasim ve tabi hayattir" tipki kurana allahin "kitap demesi gibi" oysa simdiki anlasilan manada kitap haline gelmesi ebu bekir donemine rastlar......

3) sayi onemli demedim ki ben hicbir zaman isterseniz "1" kisi olun (iste yandigim budur, ben ne diyorum siz nasil anlamak istiyorsunuz, cunku gayeniz samimi degil...) ancak hem bana kavgaci ukala diyorsunuz hem sansursuz , ozgur forum diyorsunuz, hem bir fikre sarilip guya savunuyor anlatiyorsunuz ve hem de etrafinizda kimseyi birakmiyorsunuz, ve yineliyorum "EGER AMACINIZ BU ISE "TEBRIKLER" BASARDINIZ "...

4) biz de dini anlayis "teslimiyettir" kuran ayetlerinden israrla koyalamiyacagim, bu sebeple allah dan geleni oldugu gibi kabule etmekle yukumluyuz ama sizlere bakinca : yok peygamber barbar olamazmis yok allah soyle diyemezmis gibi , kendinize ya da fikrinize gore bir allah ve peygamber olusturmaya calistiginizi goruyorum..... diyelimki peygamber gercekten boyle yapti ki bize gore her ne kadar tevatur olmasada "sahih bir hadistir" ve bu gun gibi acik o zaman red mi edeceksiniz peygamberi ve allahi?

ustelik barbarlik insanlik ve diger kavramlari kime gore belirliyorsunuz? kurandan mi cikariyorsunuz ? neyse bunlar elestiri degil ziyadesiyle size belki dusunur tembelligi birakir arastirirsiniz diye....

yineliyorum digerlerine gerekli aciklamalari eminim sizi tatmin edecek sekilde yapacagim, ama takdir edersiniz ki arama motorlarindan kopyalamak pek benim "masallara yakismiyor"....

 

Yukarı dön Göster yusuf's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yusuf
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Kutubi sitteyi hala "6 kitap" saniyorsunuz cunku yine bilmiyor ve arastirmiyorsunuz, hos benimle cekise cekise "ilim aman iste anlayin masal! tahsiline basladiniz, iyi yoldasiniz" ama kutubi sitte " 6 kitaptan olusmaz " 6 alimin kitaplarina verilen istilahdir hatta onlarin kitaplari manasinda da degildir.(Yusuf)

“Kutub” kitaplar demek. “Sitte” de 6 demek. Kütüb-ü Sitte 6 kitap(lar) demek daha neyi tartışıp duruyoruz?

Kütüb-ü Sitte (6 kitap(lar)) altı kitaptan oluşmazmış. Kaç kitaptan oluşuyor peki? Bu altı kitabın sahiplerinin başka hangi kitapları bu kütüb-ü sitte içinde değerlendiriliyor?

Kütüb-ü Sitte 6 alimin kitapları değilmiş onlara verilen ıstılah (terim)’miş. Tabiki bu altı kitaba verilen terimsel ifade kütüb-ü sittedir. Bunun aksini söyleyen mi oldu? Bu kitaplar tabiî ki birer cilt halinde toplam altı kitap değildir (kimi 9,  kimi 4,  kimi de 2 cilttir) ama sonuçta 6 ayrı kişinin altı ayrı kitabıdır. Ayrıca bu 6 kitabın istilahi adıdır da. Ve ayrıca insanlar bu konuda (6 kitaptaki hadisler hakkında) çalışma yapıyorlar ve ortaya bir eser koyuyorlar ve adına da Kütüb-ü Sitte de diyorlar. Bunların hepsi bilinen şeyler. Tersini söyleyen mi oldu?

Yahu kardeşim, kütüb-ü sittenin ne (demek) olduğunu ve bu terimle ne kastedildiğini bilmeyen mi var? Bu terimlerden sen ne anlıyorsan herkes de onu anlıyor. Herkesin malumu olan bir mevzuda bu kadar demogojiye yönelmenin sebebi nedir? Farklı kelimelerle ifade edilse de senin bu konuda “işte bak bilmiyorsunuz” diyerek yapacağın tanımların hepsi hepimizin malumu. Zira realite ortada… Çocukların bile bilebileceği bazı konularda bilip bilmeden zann ve vehim besleyerek bizleri cahillikle suçlaman çok ama çok saçma.

Kur’ana kitap denmesi, levhi mahfuza kitap denmesi, amellerimizin toplamına kitap denmesi(İsra 14) tabiî ki ıstılahi(!)dir. Aksini söyleyen mi oldu? Bunun gibi evren bir kitaptır, insan bir kitaptır vs. Çünkü evren bir ayetler bütünüdür, insan da bir ayetler bütünüdür vs.

Kendi dışındaki insanları “basit” insanlar sanmak hayra alamet bir durum değil kardeşim. Önceden de yazdım sendeki rahatsızlık muhataplarını baştan peşinen cahil cühela olarak kabul etmen. Bu yaptığın normal değil. Senin gibi düşünmeyenleri “aptal” sanmaktan vazgeçemedin gitti. Örneğin mütevatir hadisler konusu. Sanki bunu biz önceden bilmiyormuşuz da bugün öğrenmişiz sanıyorsun ve yanılıyorsun. Bizim mütevatir hadis konusunu önceden bilmediğimiz konusunda zann besliyorsun. Zann ise mümine yakışmaz. (Süleyman Ateş Gerçek Din Bu isimli kitabında savunmasını genelde “onlar mütevatir hadis değil” şeklinde yapıyordu. Bunu da arada söylemiş olayım) Önceden bahsini etmediğimiz her konuyu bilmediğimizi sonradan öğrendiğimizi sanman sadece senin ardniyetli olduğunun bir göstergesi. Hem bugün öğrenen arkadaşlarımız bile olsa (ki olabilir) bunu senin ukalalık malzemesi yapman yine de çirkin. O konudaki asıl soruyu es geçmen daha da çirkin. Mütevatir hadislerde bile icma yok. Sözde bu hadislerin inkarı kişiyi kafir yapıyor. Kimi 1 diyor kimi 1000. Kim kafir kim mümin? Örneğin kimi Sünniler Mehdinin Zuhuru Veya Hz. İsa’nın Nüzülü hakkındaki hadislere kimi Mütevatir Hadistir diyor kimi ise Mevzu hatta israiliyyat. Ayrıca mütevatir hadisler “yalan üzerine birleşmesi asla mümkün olmayan” ravilerin rivayet ettiği hadislerse diğer hadisler “yalan üzerine birleşme ihtimali olan” ravilerin rivayet ettiği hadisler mi? O halde neden sadece Mütevatir Hadisleri baz almayalım? Hüküm içeren ama tevatüren nakledilmemiş hadis yok mu? Onları ne yapacağız?

Sen bildiklerini anlat kardeşim. İnsanlara hakaret etmeden, saldırmadan, karalamadan ve hafife almadan. İyiniyetle ve hoşgörüyle sen bildiklerini sun. Sun da, senin ilminden de istifade edelim. Yanlışımız varsa da düzeltelim. Düzeltmezsek o zaman biz kabahatli olalım. Amacın eğer insanları bilgilendirmek ise…

 

Not: Google’dan veya herhangi bir yerden faydalanarak bilgi sunmanın senin sandığından başka nedenleri de var Yusuf Efendi. Hani senin hiç yapmadığın şey: kaynak vermek. Zira bu verilen linklerde kaynak kitaplar ve şahıslar var. Laf edeceksen bu ansiklopedilere ve yazarlara laf et. Kaynak vermeden yazmanın zor bir şey olduğunu sanman da senin hüsnü kuruntun.

Sen bilgin değil bilgiçsin Yusuf. Çok bilen değil çokbilmişsin. Bunları hakaret olarak algılama lütfen. Sen benim ve bazı arkadaşlarım hakkında tahliller yapıyorsun ya bunu da o cümleden değerlendir. Sen tahlil yaparken iyi de ben tahlil yaparken neden kötü. Yazmayacaktım ama yazdım, bir zaafım bu işte.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
yusuf
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: United States
Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yusuf

ders 1:

uydurdugunuz hanif(hafif) isaamin, tarih ilmine (masalina) gore, sacmaliklari!!!!....

Muhammed el-Buhârî, 13 sevvâl 194 h./21 Temmuz 810 tarihinde Cuma günü Buhara'da dogmustur

EBU HANIFE. ( numan bin sabit 80/150 - 700/767)

Bizzat imam kendi usûlünü şöyle açıklıyor: "Resûlullah'tan (s.a.) gelen baş üstüne, sahâbeden gelenleri seçer birini tercih ederiz; fakat toptan terketmeyiz, bunlardan başkalarına ait olan hüküm ve ictihadlara gelince biz de onlar gibi -ilim(masal)- adamlarıyız."

incelige dikkat ettiniz mi? sizin sacmaladiginiz gibi "atalar dini" felan demiyor, birey boyutunda ilim cihetinde her kim one cikabiliyorsa yine ilmi cercevede, ask olsun!!!!......

EBU DÂVUD. (202/817-275/888) Kütüb-i Sitte adi verilen büyük hadis mecmuâlarinin Buhâri ve Müslim'den sonra gelen Sünen'in müellifi olan büyük muhaddis.

... demek ki; kutup=kitaplar, sitte=6

yani : 6 kitap(lar) degilmis!!!.....

neymis peki : 6 imamin toplam kitaplariymis, yani 6 kitap degil, imam sayisymis, yaaaaa......

Ibn Mâce Kazvîn sehrinde H. 209 yilinda dünyaya gelmistir. H. 273 yilinda Ramazan'in bitimine sekiz gün kala Pazartesi günü vefat etmistir

imam muslim nisaburi (205,820-261,875)

imami nesai 225( 838) 303 (915-916)

imam tirmizi 209 (824) 279 (892)

İmam Ebû Yûsuf Yâkub b. İbrahim el-Ensârî* (113-183/731-799) ve İmam Muhammed b. Hasan eş-Şeybânî * (132-189/750-805)

evet bu yukardaki masallari ! neden mi yazdim?....

tabi binlerce sayfalik fikhi seriati yazacak durumda degilim ama mensubu olmaktan mutesekkir oldugumuz hanifi mezhebini one alarak biriki yazayim bari dedim.....

imam maturidi olumude 238/853 kabul edilirse

simdi siz su tarihleri bir mukayese ediverin!!!!!....

hanifi mezhebinin gerek itikadi gerekse ameli olarak basindaki alimler ile KUTUB-I SITTE ulemasi arasindaki yillar dikkatinizi cekti mi?..... (ebu hanife, imameyn= ebu yusuf ve imam muhammed, imam maturidi, digerleri ise 6 imam kutubi sittedeki hadiscilerdir..)

evet, hala dovunupte "aaaa ne kadar kormusuz, ancak bir CAHIL VE TEMBEL bu kadar kor olabilir" deyip asl itibariyle ozellikle hanifi mezhebinin bu hadiscilerden cok yillar once ORTAYA KONDUGUNU gormediginize yanmiyacak ve dogru yola gelmeyecek misiniz?....

ama sizin "ilminize gore", "yok canim daha savunamaz veya yok yok savunur savunur" ucuzlugunda basitliginde yine bir yol bulunur !.....

imdi hanifi mezhebinin temelde bu "kutub-i sitte ve ulemasiyla" ilgisi olmadigini ogrendigimize gore, dersimize soyle devam edelim (ukala, ben bilirim havasindayim ya ogretmenlige soyundum) peki bu sahih hadisler hanifi mezhebinde temel degilse hukum hadisleri hangileridir. ?...

ebu hanife soyle buyurdu: ( masala! devam )

"Allah'ın kitabındakini alır kabul ederim. Onda bulamazsam Resûlullah'ın, mutemed âlimlerce malûm ve meşhur sünnetiyle amel ederim. Onda da bulamazsam ashâbından dilediğim kimsenin re'yini alırım... Fakat iş İbrâhîm, Şa'bî, el-Hasen, 'Atâ... gibi zevâta gelince ben de onlar gibi ictihad ederim."


İmam Muhammed de Ebû-Hanîfe Medresesine tercüman olarak şunları söylüyor:


"İlim dört nevidir: Allah'ın kitabında olan ile O'na benzeyen, Rasulullah (s.a.)'ın, sağlam bir senetle nakledilen sünnetinde olanlar ile onlara benzeyenler, Resulullah'ın ashâbının icmâı ile sabit hükümler ile onlara benzeyenler, -sahâbenin ihtilâf ettiği hükümler de böyledir, bunlar toptan terkedilmez, birisi seçilince benzeyenleri ona kıyas edersin- ve nihayet İslâm fukahâsının çoğu tarafından iyi bulunmuş (müstahsen görülmüş) olanlarla bunlara benzeyenlerdir. İlim bu dört neviden hârice taşmaz."


Bu ifadelerden anlaşıldığına göre Ebû-Hanîfe meselelerin hükmünü sıra ile Kitab, Sünnet, sahâbe kavli ve re'y ictihadına istinat ederek elde etmektedir. Re'y ictihadında O'na izafe edilen iki metod vardır: Kıyas ve istihsân.
Bu iki metodun münakaşa ve izahına geçmeden önce, Ebû-Hanîfe'nin ictihadında sünnetin yeri üzerinde biraz durmak gerekiyor.

1- Ebû-Hanîfe ve Hadîs:
Bazılarına göre Ebû-Hanîfe hadîste zayıftır.Bazılarına göre reyiyle sahih hadisleri reddeder. Bazılarına göre de onun nezdinde sahih olan hadis sayısı 17 veya 50 civarındadır.
Çeşitli mezheblerden tarafsız âlimlerin tahkikatı göstermiştir ki Ebû-Hanîfe, hadîs ilmi üzerinde meşhur muhaddisler kadar mütehassıs değilse de "ictihad şûrası"nda bu mevzûda kendisine yardımcı olan hadîs hâfızları vardır. İctihadında, bizzat üstadlarından öğrendiği (dört bin) kadar hadîs kullanmıştır.
Bazı hadîslerin reddine gelince: Bunları, Hz. Peygamber'e ait oluşlarında şüphe bulunduğu; başka bir deyişle Ebû-Hanîfe'nin, hadîsin sıhhatini tesbit için ileri sürdüğü şartlara uymadığı için reddetmiştir. Yoksa Ebû-Hanîfe, sahih hadîsleri reddetmek bir yana, mürsel ve zayıf hadîsleri dahi kıyasa tercih ederek tatbik eylemiştir.

sizi gidi tembeller, ders agir geldi degil mi?... hadi tenefus vakti, daha sonra dersimize devam edecegiz...

not:hafta sonu yazarim dediydim ama yine vakit olmadi yine de bunla idare edin hele, ve yine yenide "alperen" burda sadece sana "masal" anlatmiyorum digerlerinin de sacmaliklarina cevap yetistiryorum dolayisiyla her sozu ustune alma......

heeee, bu arada "ehli beyt" anketine katilanlatin sayisina bakinca herhalde benim gibi "kavgaci ve cok bilmis" birinden rahatsiz olup dagilip gittiklerini anladim, siz toplamda 5 kisi oldugunuza gore galiba iki kere oy veriyorsunuz....

tebrikler

 en azindan tek kale mac yapacak sayiniz var....

Yukarı dön Göster yusuf's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yusuf
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

Yusuf Dost Merka etme Ankete 5 kisi cevap veriyorsa Cevap verme geregi duymadigimizdan oylamaya katilmiyoruz. Neyse Yusufun Risale Diliyle yazdigi Kutubu Sitte Tartismalarina  son vermek icin Islam Ansiklobedisinden  Kutub-i Sittenin ne oldugu yazayim dedim. Yoksa Yusuf Bize ders veririken Kutubu Fitne uzerine kelime oyunu yapacak. Dostumuz ansiklopediye bakmayi unutmus.

Yusuf Hocam dersiniz icin sagolun. Iste islam Ansiklopedisinde Kutubu Sitte Simdi Asil konumuza donelim.

İslam Ansiklopedisi

KÜTÜB-İ SİTTE
Meşhur altı sahih hadis kitabı. Hadis mecmualarının en sahihleri kabul  edilen; Buhârî ve Müslim'in el-Câmiu's-Sahih'leri ile Ebu Davud, Tirmizi, Nesâî ve ibn Mâce'nin Sünen'leri; hadis tasnifinin altın çağı olan Hicrî üçüncü yüzyılda telif edilmiş olmak,  mümkün mertebe sahih hadisleri ihtiva etmek, konulara göre tasnif edilmek(alelebvâb)... gibi  ortak özelliklerinden dolayı, daha sonraki asırlarda Kütüb-i Sitte: Altı Kitap, ortak adıyla şöhret bulmuştur. Bazı âlimler, az da olsa zayıf ve mevzu hadisler ihtiva ettiği için İbn Mâce'nin Sünen'i yerine İmam Mâlik'in Muvatta'ı veya Dârimî'nin Sünen'ini Kütüb-i Sitte'nin altıncı kitabı kabul etmişlerdir.

Buhârî ve Müslim'in Câmi'leri, Sahıhayn (İki Sahih) adıyla, müellifleri daha hayattayken büyük bir üne kavuşmuş, bunları Ebu Davud, Tirmizî ve Nesâi'nin Sünen'leri takip etmiş ve hadis âlimleri arasında bu kitaplar Usûl-i Hamse (Beş Temel) diye büyük bir kabul görmüştü. Ebu'l-Fazl Muhammed İbn Tahir el-Makdisî (H.507)'nin Usûl-i Hamse'ye yazdığı ve sahabeyi alfabetik olarak sıralamak suretiyle onlardan nakledilen, belirli
kitaplardan bulunan hadislerin kaynağını göstermek için yazıları kitaplar anlamına gelen etrafa İbn Mâce'nin Sünen'ini de eklemesi ve Şurûti'l-Ümmeti's-Sitte (Altı İmamın Şartları) adlı kitabını telifiyle muteber hadis kitaplarının grub adı bundan sonra, İbn Mâce'nin de ilave edilmesiyle
Kütüb-i Sitte olarak meşhur olmuştur.

Böyle bir isimlendirme, Kütüb-i Sitte içinde zayıf, hatta mevzu (bilhassa İbn Mâce'de) hiç bir hadis bulunmadığı, onlar dışındaki hadis kitaplarında da sahih hadis olmadığı anlamına gelmez. Nitekim Buhârî ve Müslim başta olmak üzere, Kütüb-i Sitte müelliflerinden hiç biri, kendi kitaplarına sahih hadislerin tamamını aldıkları, kitaplarındakilerin dışında sahih hadis bulunmadığı şeklinde bir iddiada bulunmamışlardır.
Esasen bir hadisin sıhhati, hangi kitapta bulunduğuna bakarak değil,onu nakleden kişilerin haline bakılarak tesbit edilebilir. Diğer taraftan bu altı imam, kendilerinden önce derlenmiş olan yazılı ve sözlü hadis kaynaklarından yararlanarak bu eserleri meydana getirmişlerdir. Bu değerli  eserlerin tasnifine, kendilerinden önceki çalışmalar zemin hazırladığı gibi, hadis tasnifi onlardan sonra da devam etmiştir.

İlmî çevrelerde büyük bir kabul gören Kütüb-i Sitte ile ilgili çok
sayıda ve hacimli çalışmalar yapılmıştır. Bunların büyük bir kısmı bu kitapların şerhi (açıklaması), ravilerinin durumları, cem (mükerrerleri çıkararak birlikte rivayet ettikleri hadisleri bir araya toplama) ile ilgilidir. Kütüb-i Sitte hadislerini bir araya toplayıcı çalışmalardan biri, Beğavî'nin
(H.516) Mesâbîhu's-Sünne'sidir. Hadisleri, senedlerini hazfederek kitabına alan Beğavî eserini Sünen tarzında tasnif etmiş, Kütüb-i Sitte ve Dârimî'nin Sünen'inde bulunan hadisleri 4434 hadiste toplamıştır. Bu konuda yapılan önemli bir çalışma da İbnu'l-Esîr'in (H.606) Câmiu'l-Usûl
li Ehâdisi'r-Rasûl isimli eseridir. İbnu'l-Esîr, İbn Mâce hariç Kütüb-i Sitte ile Muvatta'da bulunan hadisleri,-mükerrerlerini çıkararak- alfabetik tarzda tertib ettiği kitaplar ve onların alt başlıkları olan bablar halinde tasnif etmiştir. 9523 hadis bulunan bu eser Kütüb-i Sitte adıyla Türkçeye tercüme edilmiştir. Kütüb-i Sitte'yi oluşturan kitaplar ve özellikleri:

1. Buhârî ve el-Câmiu's-Sahîh'i: Ebu Abdullah Muhammed b. İsmail el-Buhârî (H. 194-256/M.810-870) 40 yıl süren ilmî seyahatler esnasında toplamış olduğu engin hadis malzemesini 16 yılda tasnif ederek, "el-Câmiu's Sahîhu'l-Müsnedü'l-Muhtasar min Umûri Rasûlillahi (s.a.s) ve Sünenihi ve Eyyâmih" adlı eserini yazmıştır. Hocası İshak b. Rahuye'nin, "Rasûlüllah'ın sahih hadislerini  muhtasar bir kitapta toplasanız" tavsiyesiyle hareket eden Buhârî, 600.000 hadis arasında
seçtiği 7275 hadisi, 97 kitap ve 3400 den fazla bab'a (alt bölüm) yerleştirmiş, konuları geldikçe  aynı hadisi bir kaç yerde daha tekrar etmiştir. Bu nedenle, mükerrerler dışındaki toplam hadis  sayısı 3-4 bin civarına inmektedir. Buhârî, tercüme denilen bab başlıklarında konuyla ilgili âyet ve hadislerden iktibaslar yapar, âlimlerin ve bazan kendisinin görüşlerine yer verir, direkt veya endirekt yollarla tercihlerini ihsas ettirir. Tercemelerde verdiği hadis ve haberlerin çoğu muallak
(senedsiz veya eksik senedli)tır. Daha önceki hadis mecmualarında pek görülmeyen bu usul Buhâri'ye hastır. Bu nedenle, "Buhârî'nin fıkhı tercemelerindedir" sözü yaygınlaşmıştır. (Yekünü 1341 olan bu tür) muallak hadisler, Buhârî'nin kitabına verdiği isimden de anlaşılacağı gibi, sahih hadislerin dışındadır. Tercümelerde Buhârî'nin verdiği bilgiler, hadislerin ihtiva ettiği fıkhı malumatı kavramada çok faydalıdır. Bütün âlimlerin ittifakıyla hadis mecmualarının ensahihi kabul edilen el-Câmiu's-Sahîh, türkçeye de tercüme edilmiş, mükerrerlerinin çıkarıldığı Tecrid'i de tercüme ve şerhiyle, Diyanet İşleri Başkanlığınca basılmıştır.

2. Müslim'in el-Câmiu's-Sahîh'i: Ebu'l-Hüseyn Müslim b. Haccâc (H.202-261), 300.000 hadis arasından seçerek tasnif ettiği kitabına, "el-Camiu'l-Müsnedü's-Sahîh" ismini vermiş, mukaddimede tasnif
metodunu açıklamıştır. Buhârî'nin yaptığı gibi bab başlıklarında bilgi vermemiş, hatta, bab başlığı dahi tanzim etmemiş, sadece "bab" demekle yetinmiştir. Bugün eldeki Müslim nüshalarında bulunan bab başlıkları, eseri şerheden İmam Nevevî'ye aittir. Müslim kitabına,
mevkuf ve maktu hadisleri almamış, muallaklara ise çok az yer vermiş, hadisleri konularına göre bölmemiş, hadisi en çok ilgili olduğu yerde nakletmiş, metin ve sened olarak benzerlerini bir arada ve kısaltarak tekrar etmiştir. Bu yönüyle Müslim Buhârî'den daha derli topludur. Bu ve benzeri özelliklerinden dolayı bazı âlimler (mesela Mağribliler) Müslim'i Buhâri'ye tercih etmişlerdir. Müslim'in Câmi'i, 54 kitap, 1322 bab, mükerrerler dışında 3033 hadis ihtiva etmektedir. Kadı İyaz ve İmam Nevevî başta olmak üzere pek çok âlim Müslim'i şerhetmiştir.
Müslim, sade, metin ve şerhli olarak türkçeye tercüme edilmiştir.

3. Tirmizi'nin Câmi'i: Ebu İsa Muhammed b. İsa et-Tirmizi'nin (H: 209-279) Cami'i, es sünen ismiyle de maruftur. Devrin âlimlerinin tetkikine sunuları ve takdir edilen Sünen-i Tirmizi, 46 kitap, 2496 bab ve 4000 hadis ihtiva etmektedir. Hadisçilik açısından Müslim'e, fıkhu'l-hadis (hadislerde bulunan çeşitli hükümler) yönünden de Buhârî'ye ait özellikleri, onlara yakın ölçüde kitabında toplayan Tirmizi, bab başlığı altında hadisleri sıraladıktan sonra şu işlemleri yapar; hadisin sıhhat durumunu  (sahih, hasen, zayıf, hasen-sahih, garib...), ravilerin durumunu, varsa seneddeki illetleri, hadisin diğer tariklerini, sahabilerin o konudaki başka rivayetlerini, bu hadislerle ulemânın nasıl amel
ettiğini, ittifak ve ihtilaflarını... açıklar. Hadislerden istifade için çok faydalı olan bu açıklamalar onları, amel edilebilir hale getirir. Tirmizi üzerine de pek çok şerh yazılmış ve eser türkçeye tercüme edilmiştir.

4. Ebu Davud'un Sünen'i: Ebu Davud Süleyman b. Eş'as  es-Sicistânî'nin (H: 202-275) kitabı, ahkâmla ilgili hadislerin tasnif edildiği Sünen türünün en güzel örneğidir. Kitabına, 400.000 hadis arasından seçtiği 4000 hadisi aldığını, bunların da dört  hadiste özetlenebileceğini belirten Ebu Davud; sahih, hasen, leyyin ve amel edilebilir  derecedeki zayıf hadisleri Sünen'ine aldığını söyler. Kitabında zayıf hadislerin mevcudiyetini  kabul eden Ebu Davud, muhaddislerin ittifakla terkettikleri herhangi bir hadisi Sünen'ine  almamıştır. 40 kitaptan oluşan Sünen'e pek çok şerh yazılmış, eser türkçeye de tercüme edilmiştir.

5. Nesâî'nin Sünen'i: Ebu Abdurrahman Ahmed b. Şuayb en-Nesâî (H: 215-303), sahih ve zayıf hadislerden derlediği es-Sünenü'l-Kübrâ'sını istek üzerine, sadece sahih hadisleri almak üzere ihtisar etti ve bu yeni eserine el-Müctebâ adını verdi. Kütüb-i Sitte içinde Nesâî denince, işte bu Müctebâ kasdedilir. Sünenler içinde en az zayıf hadis ve cerhedilmiş ravisi olan mücteba, Sahihayn'dan sonra üçüncü kitap olarak kabul edilir. Nesâî, hadisler arasındaki çok küçük rivayetfarklarını dahi göstermiş ve rical tenkidinde büyük bir  hassasiyet göstermiştir. 51 kitap ve yaklabıh 2400 babtan oluşan Müctebâ, türkçeye
çevrilmiştir.

6. İbn Mâce'nin Sunen Ebu Abdullah Muhammed b. Yezıd el-Kazvînî'nin (H: 209-273) Sünen'i, 37 kitap, 1515 bab ve 4341 hadis ihtiva eder. Bu hadislerin büyük bir çoğunluğu, diğer beş kitapta (usûli hamse) mevcuttur veya sahih ve hasen durumundadır. ibn
Mâce'deki hadislerin 613 ünün isnadı zayıf, 99 unun isnadı ise, yok hükmünde veya münker ya da yalanlanmıştır. Bilhassa, şahıs, kabile ve şehirlerin faziletleriyle ilgili hadislerin çoğunun uydurma olduğu söylenmiştir. Ancak, VI. asırdan sonra Kütüb-i Sitte'nin altıncı kitabı olarak kabul edilen İbn Mâce, tertibi, tekrardan uzak ve kısa olusu ile oldukça değerlidir. Muhammed Fuad Abdülbâkı tahkikiyle yapılan baskı, pek çok ilmî kolaylıklar sağlamış, eserdeki zayıf yönlere işaret edilmiştir. Bu baskı esas alınarak Sünen, şerhi de yapılmak suretiyle türkçeye
çevrilmiştir.

Akif KÖTEN
http://www.sorularlaislamiyet.com/moduller.php?modul=samil_a lt_oku&id=1796

nuri

Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Yusuf

Zahmet buyurup da "kopyala yapıştır" yapacağına direkt link verseydin daha kolay olmaz mıydı? "Kopyala yapıştır" yapmakla ahkam kesebildiğin için seni tebrik ederim Yusuf kardeşim. Seninki ilim değil filim.

Yusuf Arkadaşımızın alıntı yaptığı yerlerden ilgili konuların tamamını okumanız için:

http://www.hayrettinkaraman.net/kitap/tarih/0178.htm

http://www.sevde.de/islam_Ans/E/ebu_hanife.htm

 

Not: Bak Nuri arkadaşımız da bir alıntı yapmış ama senin gibi kaynak belirtmemezlik yapmamış. Senin yaptığın gibi alıntıları kendi fikri gibi yansıtmamış, alıntılarla millete ahkam kesmeye, ders vermeye, ukalalık etmeye çalışmamış. Sözün özü senin gibi basitlik yapmamış. Bu ucuz numaraların sebebi nedir Yusuf?


Şecaat arzederken merd-i Kıpti, sirkatin söyler / Kıptinin merdi yiğitliğini anlatmaya çalışırken hırsızlığını ele verir. (Ragıp Paşa)

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
yusuf
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: United States
Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yusuf

eeeee ilminiz yine cikti meydana!!!!!!....

sizin sozunuzle, benim bunca sozume verdiginiz cevap bu mu?....

herneyse yine bildik yolla savsaklamaya devam ediyorsunuz..... gerek nurinin gerekse senin sozum ona kisisel baskin cikma telasinizla meselenin ozu yine gozardi edildi....

tekrar ediyorum ebu hanife ile kutubi sitte alimleri arasinda nerdeyse 100 yil var..... bu bir, kaldi ki yahu ben bunu kopyalasam ne nolur baska sekilde yazsam nolur gercege helal getirir mi ?.... ya asabiyim iste bu kadar mazareti daha nasil bulayim?.....

ebu hanifenin gercek kabul ettigi hadis sayisi 60 i gecmiyor bu iki.....

bak beni kipti edecek kadar alcaldiniz, bu kadar terbiyasizligin alemi hic yok bu da uuuuuuuc.....

ister inan ister inanma benim oyle kaynak felan derdim ya da gosterme derdim de yok dooooooooooooooooooooooort......

yandiniz dondunuz ve yine sozume gelip "kutubi sitteyi" ogrendiniz, tartismaya devam daha ogrenecek cok sey var.....

varsa daha bu yazilara cevabiniz hunerinizi ortaya koyun bu da beeeeees......

risale dilide nedir yahu?!!!... hele hele daha neler duyacagiz.... valla cok guldum ha...... "risale dili" ha! o nasil oluyor ki?.....

ankete katilmak istemiyorlarmis mus mis felan filan.....

o kadar saldirgan ve seviyesiz ve tabii agzinizdan salyalar saciyorsunuz ki bir gelen daha da gorunmuyor.... yine bu kacinci yazisim ama...

TEBRIKLER......

yok ! isterseniz tek kisi kalin isterseniz herbir seyi harf harf inceleyelim, merak buyurmayin ben cevap veririm, huyum kurusun ukala cok bilmisim vs.....

not: yasasiiiiin ! sonunda masalimi film yapacak bir produktor(alperen) buldum!!!!!...... bak isteyene bas rol konusunda bir guzellik yapabilirim..

Yukarı dön Göster yusuf's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yusuf
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats