HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: fitne.. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
beyyine_45
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 131
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine_45

F İ T N E

Doğru bilinen bir şeyin karşısına, alternatif olarak çıkartılan her şey, fitne kavramı içinde mütalaa edebiliriz. O halde fitne nedir sorusu hemen aklımıza gelince cevabına önce lügatler den bakalım: Deneme, imtihan, fikir ayrılığı-karışıklığı,çekişme, fesat, bir şeye tutkunluk, ayartma, azap, küfür anlamları verilmektedir. Çoğulu fiten dir Dikkat edilirse, kelimenin anlamlarında ikilemler  var. İmtihan için, bir doğru, birde yanlış veya biden fazla yanlışlar olması gerekir ki, imtihan olan, doğruyu aralarından seçsin diye. Bir şeyde çekişme olabilmesi için tez anti-tez olması gereklidir. Mesela :  Şeker tatlıdır diyen birisine, hayır acıdır denirse çekişme olur, tartışma olur. İmanın karşısında küfür varsa imanın veya küfrün manası ortaya çıkar, biri diğerinin fitnesidir. Kur’an’ın ayetlerinde geçen fitne kelimelerini bu anlamlarla anlamaya çalışırsak, doğru olan yorumu yakalamaya çalışmak, her durumda daha kolaydır.

 “Senden önce hiçbir insanı ölümsüz yapmadık. Şimdi sen ölürsen, onlar ebedi mi kalacaklar ? Her nefis ölümü tadacaktır. Sizi şer ve hayırla, fitne olarak (doğru ve yanlış iki zıt kavramla) deneyeceğiz. Dönüşünüz bizedir. Enbiya Suresi 34.35” Ayette görüldüğü gibi, nebluu fiili: sizi deniyoruz anlamındadır. fiilin cümlesindeki fitne haldir. İki zıt imtihan malzemesi, şer (yanlış) ve hayır (doğru) halinde deniyoruz. İmtihanın malzemeleri içindeki doğru veriler, Allah tarafından insanlara teklif ediliyor. Yani doğrunun (Hayır) kaynağı Allah dır, Asla Allah’dan şer (yanlış) meydana gelmez, yanlışın (şer) kaynağı şeytandır. Allah kitabında doğrularla yanlışları açıkça ayırmış, beyan etmiş ve insanlara neyi kabul etmelerini neyi red etmelerini bildirmiştir. Şeytanın insana apaçık düşman olduğunu, insanlara kötülükleri ve çirkin olan şeyleri yapmalarını, Allah adına yalan söylemelerini emrettiği için, ondan uzak durulmasını, yolunun takip edilmemesini ve onun himayesine (veli) girilmemesini emretmiş, (Bakara 170) Şeytan ve ona uyanların bedbaht olacağı haber verilmiştir. Şimdi Allah “Benden başka, sizin için ilah yok” diyor, şeytan da “Allah erişilmez yüce bir varlıktır, O na ulaşabilmek için, aracı ilahlar edinip, kulluğunuzu onlar vasıtasıyla ulaştıracaksınız.” diye insanlara öneride bulunuyor, yani Allah’ın adını kullanarak, Allah ile aldatıyor. Bu hal insanlar için bir fitne, (ikilem) bu iki teklif karşısında seçme hakkı insana ait. Ne Allah, nede şeytan fiili müdahale de bulunmuyor. Dilerse doğruyu, dilerse yanlışı (İnsan suresi 3) tercih edecek ki, sorumluluk kendisinin olsun.

Yine yukarıdaki ayette Allah, insanların mutlaka öleceğini, hiçbir insanın ölümsüz yaratılmadığını bildirdiği halde, mitolojik bir hikaye olan ve şeytanların uydurduğu Musa (a.s.)’a ilim öğreten Allah’ın kuluna, Hızır ismi verilip, insan olarak aramızda yaşadığı iddiası, inananlar için bir fitnedir. Ya Kur’an da Allah’ın ayetlerine inanacak, Kur’an da kaynağı olmayan bu tür anlatımları red edecek, yada kitap dışı anlatımları kabul edecek. Şeytanların işi doğruların üzerini örtmek değil mi ? İnsanlara “Allah dilerse bir insanı ölümsüz yapar” diyerek, Allah’ın adını kullanıp insanları sırat-ı müstakimden uzaklaştırıyor. Bu tür iddiaların muhatapları, Allah’ın kitabı ile doğruları yanlışları tespit etmiş olsalardı, “Biz senden önce hiçbir insanı ölümsüz yapmadık. Eğer sen ölürsen onlar ölümsüz mü olacaklar ? Her nefis ölümü tadacaktır. Enbiya suresi 34 “ ayetini hatırlayıp, bu dinin doğrularını pratik hayatına yansıtarak, önüne çıkan uydurmaları ret edip, batılla hakkın üzerini örtüp gizlemeyecek, ve bu tür yanlışları reddederek kendini kurtaracaktır.

 “İnsan, iman ettik demekle, denenmeden bırakılacağını mı zannediyor. Onlardan öncekilerin hangilerinin doğrulayıcı, hangilerinin yalanlayıcı olduklarının belirlenmesi için denedik. Ankebut Suresi 1-2” İnsan iman etsin veya etmesin sürekli deneniyor. Kazanıyor kaybediyor, hastalanıyor iyileşiyor, üzülüyor seviniyor, darlık çekiyor, sonra rızkı bollaşıyor..v.s.hayatın kendisi mücadele olduğu için, belli dönemlerde bu saydıklarımızın bir veya bir kaçıyla sürekli karşılaşabiliyoruz. İnsan için kaçınılmaz bu durumlarda, olaylara bakış açımız, yorumlarımız ve çıkardığımız sonuç hem bizim açımızdan, hem de yaratıcımız açısından çok önemlidir. Kazandığımızda seviniyor, kaybettiğimizde isyan edip, tekrar kazanmak için gayri meşru yollarla haksız ve başkalarının hakkına hukukuna tecavüz ederek, elde edilenleri helal mi görüyoruz ? Yoksa “Aranızda  birbirlerinizin mallarını batıl yollarla yemeyin, bile bile insanların mallarından bir kısmını yemek için hakemlere rüşvet olarak mallarınızı vermeyin. Bakara Suresi 188 “ ayetlerini hatırlayıp, kaybetmenin de kazanmanın da hayatın bir gerçeği ve denenme olduğunu kabullenip, Allah’ın koyduğu doğru ölçülerle tekrar kazanmanın yollarını mı deniyoruz? Hastalandığımızda, bu dert de beni nereden buldu, şimdi sırasımıydı, bu kadar işin gücün arasında deyip isyan mı ediyoruz? Yoksa kendi hatalarımızdan dolayı başımıza gelen bu hastalığın tedavi yöntemlerini doğru uyguladıktan sonra, ” Hastalandığımda, bana şifa veren O dur. Şuara Suresi 80 “ deyip, İbrahim (a.s) gibi, Allah’a tevekkül (dayanma, sığınma) edebiliyor muyuz.

 Hayatın tümü insan için bir imtihan, ”Biz sizi korkuyla, açlıkla, mallardan canlardan (nefislerinizden) ve kazandıklarınızdan eksiltmek gibi, şeylerle imtihan ediyoruz. Sabredenleri müjdele…Bakara Suresi 155”  Rabbimizin bizim için Kur’an-ı Kerimde sıraladığı ve hatırlattığı durumlar, hemen her gün karşılaştığımız ve yaşadığımız şeyler. Allah’ın tavsiye ettiği “sabır” sözcüğü, başımıza gelen imtihanın başarılı bir şekilde savulmasının anahtarıdır. Bu anahtarın doğru bir şekilde kullanılması ve doğru anlaşılması gereklidir. Sabır: değişik şartlar ve durumlar karşısında bulunduğu hali korumak, sahip çıkmak ve vazgeçmemektir. Kuran’dan iki örnek verelim : “İn kade leyudilluna an alihetina levla en saberna aleyha“ İlahlarımıza sahip çıkmasaydık, neredeyse bizi onlardan uzaklaştıracaktı (vazgeçirecekti) Furkan Suresi 41. diğer ayette “ventalakal meleü minhüm enimşuu vesbiruu ala alihetikum inne haza leşey’ün yuraad”.Toplumun ileri gelenleri ortaya çıkarak “Haydi (ilahlarınız için) yürüyün ve ilahlarınıza sahip çıkın (Kulluk etmekten vazgeçmeyin). Mutlaka (sizden) istenen şey budur.” Sad suresi 6 Her iki ayette kullanılan “levla en saberna” (sabretmeseydik-sahiplenmeseydik),ve “vesbiruu” (Sabredin-sahiplenen, sarılın,vazgeçmeyin) kelimelerin manaları doğru anlaşıldığında Kur’an da geçen “sabredin” emirlerini mistik anlamda:zahmete, sıkıntıya, zorlanmaya, işkenceye, hastalığın verdiği acıya dayanın anlamında değil, Her türlü şartlarda ve durumlarda, doğru olan bir Allah inancınızı değiştirmeyin, onun emirlerine sahip çıkın, din olarak seçtiğiniz İslam dininden vazgeçmeyin, anlamında anlaşılması gerekmelidir.

  “İnsana bir sıkıntı (zarar) dokunduğunda, bizi çağırır (Dua eder). Ona dokunan zararı, bizden bir iyilikle değiştirdiğimizde derki: Bu iyilikler bir bilgi üzere (Ben bu iyiliklere layık olduğum için) bana verilmiştir. Tam tersine bu denenmedir, fakat onların çoğu  bilmezler. Onlardan öncekilerde aynı şeyleri söylemişlerdi. Ama kazandıkları onlara hiçbir fayda sağlamadı. Zümer Suresi 49 “ Alemlerin Rabbi Allah yarattığı insanın özelliklerini, bu ayetlerde yine insanın kendisine örneklerle öğretiyor. Sıkıntıda olacak, rahatlıkta, hastalıkta olacak, sağlıkta, yoksullukta olacak, zenginlikte, bunların hepsi imtihan. Nasıl ki sıkıntılı durumlarda kendimizi kurtaracak güçlü bir yardım eline muhtaç olduğumuzu hissedip, en güçlü olan Allah’a sığınıp yardım istiyorsak, rahatlık zamanlarımızda da, bize bunca nimetleri vereni hatırlayıp, şükretmeli ve onun şanını yüceltmeliyiz ki hem yaşadığımız dünyada, hem de hesap gününde şükürlerimizin karşılığını alalım. Allah Şakir ve Alim (şükrün karşılığını veren ve her şeyi bilen ) değilmi? “Eğer şükreder ve iman ederseniz Allah size niçin azap etsin. Allah şükrün karşılığını veren ve her şeyi bilendir. Nisa Suresi 147”

Konumuzun önemi itibariyle Kur’an-ı Kerimde o kadar çok misaller var ki, seçmekte insan zorlanıyor. Zira insanın yer yüzünde yaratılış sebebi, denenmekte yani imtihan olmaktadır. İmanında samimi mi, imanı amellerine yansıyor mu, işleri yolunda giderken iyide, bozulunca yan mı çizip, gerisin geriye dönüveriyor. “İnsanlardan Allah’a kullukları, sınırda olanlar var. Ona bir hayır dokunduğunda tatmin olur, Eğer hayırın dışında (fitne) bir şey dokunursa, yüzünü hemen (küfre) çevirir, dünyasını da, ahiretini de kaybeder. İşte bu tür davranış açıkça ziyandır. Hac Suresi 11” İnsanları haktan uzak tutan, herhalde dünya ve elde edilenlere karşı aşırı derecede hırsla bağlanma tutkusudur. Hep kazanmak, hep kazanmak, kaybetmeye tahammülü yok. Kaybetti mi dünyanın sonunun geldiğini zannediyor, bunalıma giriyor, hatta intihara kadar gidebiliyor. Halbuki eşyaya ve çevresine Allah’ın öğrettiği şekilde bakabilse, tümünün, bu dünya için yaşamanın vasıtası, geçimlik (meta) olduğunu, ebedi ve bitmez tükenmez olanın, Allah’ın, mü’min salih kulları için hazırladığı ahiret yurdunda olduğunu bilecek ve ona göre elinden gidene karşı davranışı daha makul olacak. “Bilin ki mallarınız ve evlatlarınız bir imtihandır (fitne). Allah’ın yanındaki daha büyük karşılıktır. Enfal Suresi 28”

  “ Fitne katletmekten daha kötüdür… Fitne kalmayıncaya ve din Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın. Eğer sizinle savaşmaktan vazgeçerlerse, düşmanlık sadece zulmedenlere vardır. Bakara Suresi 191-193”

 

                                                                    İlyas YORULMAZ.      

 

 

Yukarı dön Göster beyyine_45's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine_45
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats