HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

aliaksoy Yazdı:
kutupaneci Yazdı:

...

Kuran nasıl ki nakille bize kadar ulaştı, Kuranın emrettiği salatın da nakille ulaşması gerektir.

Allah�ın Kuranı koruyacağını vaat etmesi Kuranın emrettiği salatın bilinmesini de gerekli kılar. Aksi halde Kuran ın korunmasının manası kalmaz. Yani korunan sadece Musafta yazılı kelimeler değil aynı zamanda emredilenin uygulanabilirliğidir.

...



Selam Kütüphaneci kardeşim;

Bizim (bir kısım arkadaşlarımızla) düşüncemize göre Kuran'ın emrettiği salat her bir ayetinde en ince ayrıntısına kadar açıklanmıştır.

Tevatür yahut başkaca değerde herhangi bir nakle ihtiyacı yoktur.

Kuran'da olmayan bir şeyin nasıl nakledilmiş olduğu hususlarındaki mülahazalar bizim değil, bu yöndeki iddia sahiplerinin işidir. 

Öte yandan Kuran'da değinilen nice ayrıntıya rağmen salatın ikamesinin "şekli" hususundaki "sükut" dikkat çekicidir.

Anlaşılan mesela Ashab-ı Kehf'in kıssasının "detayları", yahut Musa kıssasının tekrar tekrar işlenen "detayları" salatın ikamesine ilişkin  ayrıntılardan mühim görülmüştür. 

Tabi bu da iddia sahiplerinin meselesidir. Bizim görüşümüzde böyle bir çelişki bulunmamaktadır.

Bu meselede tutarlı olmak adına mesela; "Salatın uygulamasının "nesi" korunduğu" hususu da değerlendirilmelidir.

Eğer salatın "şekle" dair uygulamasını derli toplu anlatan hiç bir hadisin bulunmadığı, salatın şeklinin birden fazla söylentinin islam alimlerince değerlendirilmesi sonucunda çıkan "kanaate" göre takdir ve tayin edilmiş olduğu ve bu sebeple mezhepler arasında daha iftitah tekbirinden başlayan ihtilafların bulunduğu dikkate alınırsa varlığı iddia edilen "koruma" havada kalacaktır.

Ve mesela Hıristiyanların "vaftiz" uygulamasının da böyle bir koruma eseri olup olmadığı gibi tuhaf sorularla muhatap olunacaktır.

Fakat tüm bu görüşlere karşıt olarak Mustafa İslamoğlu'nun da bir sorusu var. O da diyor ki; siz hiç üc secdeli namaz duydunuz mu?

Bu da ciddi bir soru. Eğer namaz tümden uydurma ise neden bilinen tüm namazlar ikişer secdelidir ? Çünkü eğer namaz tümden bir uydurma idi ise, böyle bir şey de uydurulabilirdi.

Belkide bu sorunun cevabını insanların "otorite"ye uyma eğilimlerinde ve geleneklerde aramak gerekir. Ya da bize ulaşamadığı bilinen ama içeriği bilinemeyen, mevcudun yaklaşık olarak 99 katı büyüklüğündeki "seçilmemiş" söylentilerde...

Kütüphaneci kardeşim;

Eğer namazın şeklini korunan uygulamada arıyor iseniz vaktini neden Kuran'da arıyorsunuz ? O da uygulama ile korunmuş olamaz mı ?

Muhabbetlerimle...

 



 

Selam ali aksoy

Namazın konusunda haklı olduğunuzu düşündüğüm noktalar var.

Namazın kısaltılması konusun işlenirken kısaltmanın rekatların kısaltılması olarak anlaşıldı ve bu konuda yorumlar yapıldı.Oysa rekat ve rekat sayısı kuranda yoktur gelenekte ve uygulamada vardır.Uygulamada olanı kuranda aramak gibi yanlışa düşüldü.Günümüzde adına din denen saçmalıklar yumağı insanlara öylesine benimsetilmişki,insanların gözleri öylesine kör edilmişki piyasadaki din makbul kurandaki din ise eksik oluvermiş.

Ben namazı iki vakit kılıyorum rukulu ve secdeli.Bu ibadeti böyle yapıyor olmama gerekçe kurandaki ayetlerden vardığım sonuçtur.

Salat kelimesinin anlamlarından biri bağlılığı korumaktır Kulun Rab ile arasındaki bağ..bu bağı güçlü kılıp korumanın yolu öncelikle kuran okuyup onda emredileni sadık kalmaktır.bunun dışında günlük namaz ibadetiyle bu bağlılığın canlı kalması sağlanır.Rabbimizi her daim hatırlamanın yolu bu ibadetten geçer.Ona boyun eğmek dua etmek af dilemek onu hamd ve sena ile anmak.

Şunuda söylemek zorundayım ki ben bağlılığımı namaz ibadeti olmaksızın koruyabiliyorum diyen ve bunu samimi şekilde yapan birine de söyleyecek sözüm olamaz

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

hasakcay Yazdı:

Kuran'ı değil, "Zikr"i koruyacağını vaadediyor. O zikr�i (ez-zikr) Biz indirdik; koruyan da Biziz (15:9). Ayrıca bkz 25:29, 36:11, 38:8, 43:5.


hasakcay kardeşim lütfen aşağıdaki ayetlere dikkat et.

Fussilet41:

İnnellezine keferu biz zikri lemma caehum, ve innehu le kitabun azîz.

Şüphesiz, kendilerine zikir gelince ona (karşı) küfre sapanlar (ateşin içine bırakılırlar); oysa o, aziz (şerefi yüksek, üstün) bir Kitaptır.

42:

La ye'tihil batilu mim beyni yedeyhi ve la min halfih, tenzilum min hakimin hamîd.

Batıl, ona önünden de ardından da gelemez. (Çünkü Kur'an,) Hüküm ve hikmet sahibi, çok övülen (Allah)tan indirilmedir.

43:

Ma yukalu leke illa ma kad kile lir rusuli min kablik, inne rabbeke lezu mağfirativ ve zu ikabin elîm.

Sana söylenen şeyler, senden önceki peygamberlere söylenenden başkası değildir. Şüphesiz senin Rabbin, hem elbette mağfiret sahibidir, hem de acı bir azab sahibidir.

44:

Ve lev cealnahu kur'anen a'cemiyyel le kalu levla fussilet ayatuh, e a'cemiyyuv ve arabiyy, kul huve lillezine amenu hudev ve şifa', vellezine la yu'minune fi azanihim vakruv ve huve aleyhim ama, ulaike yunadevne mim mekanim beîd.

Eğer biz onu A'cemi (Arapça olmayan bir dilde) olan Kur'an kılsaydık, herhalde derlerdi ki: «Onun ayetleri açıklanmalı değil miydi? Arap olana, A'cemi (Arapça olmayan bir dil) mi?» De ki: «O, iman edenler için bir hidayet ve bir şifadır. İman etmeyenlerin ise kulaklarında bir ağırlık vardır ve o (Kur'an), onlara karşı bir körlüktür. İşte onlara (sanki) uzak bir yerden seslenilir.»

 

Zikir Kuran dır.Kuran a zikir denmesinin nedeni zikirlerin en güzeli oluşundandır.

Kurana asla batıl karışamaz. Allah tan inzaldir. Ve Allah zikrini koruyacağını beyan etmiştir.


En doğrusunu bilen Allah a sığınırım.
Selametle.


__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

“İQAME”  FİİLİNİN KURAN'DAKİ MEFULLERİ:

1- ES-SELAT:

  EQAME : 2/177, 9/18.

  EQAMUU: 2/277, 7/170, 9/5,11, 13/22, 22/41, 35/18,19, 42/38.

  EQAM’TE: 4/102.

  EQAM’TUM: 5/12.

  YUQİİMUU: 14/31,37, 98/5.

  YUQİİMUUNE: 2/3, 5/55, 8/3, 9/71, 27/3, 31/4.

  EQİM: 11/114, 20/14, 29/45, 31/17.

  EQİMNE: 33/33.

  EQİİMUU: 2/43,83,110, 4/77,103, 6/72, 10/87, 22/78, 24/56, 30/31, 58/13, 73/20

2- TEVRAT, İNCİL VE /YANİ İNDİRİLEN AYETLER:

   EQAMUU: 5/66,

   TUQİİMUU: 5/68.

3- ED-DİN:

    EN EQİİMUU: 42/13.

4- HUDUDULLAH

    YUQİİMAA: 2/229, 229, 230.

5- EŞ-ŞEHADET:

    EQİİMUU: 65/2.

6- EL-VEZN:

    EQİİMUU: 9/55.

7- VEZNEN:

    LA NUQİİMU: 18/105.

8- CİDARAN:

    EQAME(HU): 18/77.

9- VECHEK:

    EQİM: 10/105, 30/30,43.

10- VUCUHEKUM:

    EQİİMUU: 7/29.

Her maddeye mealinden birer örnek alıntı (“ iqame” fiiline , salatla ve diğerleriyle kullanımında verdikleri anlam farkını görmek için):

1-DUVARI İQAME

18/77: فَوَجَدَ 75; فِيهَا جِدَارًا يُرِيدُ أَنْ يَنْقَضّ 14; فَأَقَام 14;هُ

 De, "Kitaplılar! Tevrat'ı, İncil'i ve Rabbinizden size indirileni uygulamadıkça hiç bir dayanağınız olmaz." Rabbinden sana indirilenler, onların çoğunun azgınlık ve inkarını arttırır. İnkarcı toplum için kendini üzme. (Edip Yüksel)

2-TEVRAT VE İNCİLİ İQAME

 5/66:... وَلَوْ أَنَّهُم 18; أَقَامُو 75; التَّوْر 14;اةَ وَالْإِن 18;جِيلَ وَمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ 05;ْ :

 Tevrat'ı, İncil'i ve kendilerine indirilenleri uygulasalardı onları baştan ayağa nimetlere boğardık. İçlerinde ılımlı bir toplum varsa da çoğu kötülük işlemekte. (Edip Yüksel)

3-ALLAH’IN YASALARINI İQAME

 2/230:.. إِنْ ظَنَّا أَنْ يُقِيمَا حُدُودَ اللَّهِ... :

 Kadını yine (üçüncü kez) boşarsa, kadın başka birisiyle evlenmedikça ona bundan sonra helal olmaz. ALLAH'ın yasasını gözeteceklerine inanırlarsa tekrar birbirlerine dönmelerinde bir sakınca yoktur. Bu ALLAH'ın yasasıdır; onu bilen bir toplum için açıkladık. (Edip Yüksel)

 

4-KENDİNİ (YÜZÜNÜ) İQAME

10/105: وَأَنْ أَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّين 16; حَنِيفًا وَلَا تَكُونَن 17;َ مِنَ الْمُشْر 16;كِينَ

 "Ve yüzünü hanif (Allah'ı birleyici) olarak dine çevir; sakın (Allah'a) ortak koşanlardan olma!" (Süleyman Ateş)

5-KENDİNİZİ (YÜZÜNÜZÜ) İQAME

 7/29: ...وَأَقِيم& amp; #1615;وا وُجُوهَك 15;مْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ :

Deki: Rabbım, Adl-ü insafı emretti, hem her mescidde yüzlerinizi doğru tutun ve ona, dini mahza onun için hâlıs kılarak, ıbadet edin, sizi iptida o yarattığı gibi yine ona döneceksiniz (Elmalılı)

  

6-TERAZİYİ İQAME

55/9:.. وَأَقِيم 15;وا الْوَزْن 14; بِالْقِس 18;طِ :

Teraziyi doğru tutun, adaletle tartın ve eksik tartmayın. (Abdulkadir Gölpınarlı)

7-BİR TERAZİYİ İQAME

18/105 :أُولَئِك 614; الَّذِين 14; كَفَرُوا بِآيَاتِ رَبِّهِم 18; وَلِقَائ 16;هِ فَحَبِطَ 78;ْ أَعْمَال 15;هُمْ فَلَا نُقِيمُ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَا 05;َةِ وَزْنًا

İşte onlar, Rablerinin ayetlerini ve O'na kavuşmayı inkar eden, bu yüzden eylemleri boşa çıkan kimselerdir. (Yaptıkları işler tamamen boşa çıktığından) kıyamet günü onlar için bir  terazi kurmayız (onlara hiçbir değer vermeyiz). (Süleyman Ateş)

8-ŞEHADETİ İQAME

65-2: وَأَقِيم 15;وا الشَّهَا 83;َةَ لِلَّهِ

Boşanan kadınlar iddetlerinin sonuna varınca, onları güzelce tutun, yahut onlardan güzelce ayrılın. İçinizden iki âdil kimseyi şahit tutun. Şahitliği Allah için dosdoğru yapın. İşte bununla Allah’a ve ahiret gününe inanan kimselere öğüt verilmektedir. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona bir çıkış yolu açar. (Diyanet)

9-DİNİ İQAME

42/13:  أَنْ أَقِيمُو 75; الدِّينَ

Sizin için: dinden Nuha tavsıye ettiğini ve sana vahyeylediğimizi ve İbrahime ve Musâya ve Isâya tavsıye kıldığımızı teşri' buyurdu şöyle ki: dinî doğru tutun ve onda tefrikaya

düşmeyin, müşriklere bu da'vet ettiğin emir ağır geldi, Allah ona dileklerini seçecek ve yüz tutanları ona hidâyetle irdirecektir (Elmalılı)

10-SALATI İQAME

30/31-مُنِيبِ¡ 0;نَ إِلَيْهِ وَاتَّقُ 08;هُ وَأَقِيم 15;وا الصَّلَا 77;َ وَلَا تَكُونُو 75; مِنَ الْمُشْر 16;كِينَ

Ne emrettiyse ona uyarak hepiniz, yüzünüzü o dine döndürün ve namazı kılın ve şirk koşanlardan olmayın. (Abdulkadir Gölpınarlı)

Hepiniz O'na yönelerek O'na karşı gelmekten sakının, namazı kılın; müşriklerden olmayın. (Diyanet Vakfı)

O'na yönelin; O'nu sayıp dinleyin. Namazı gözetin ve ortak koşanlardan olmayın (Edip Yüksel)

Başkasından geçerek hep ona gönül verin ve ona korunun ve namaza devam edin de müşriklerden olmayın (Elmalılı)

Yalnız O'na yönelin ve O'ndan korkun; namazı kılın ve (Allah'a) ortak koşanlardan olmayın. (Süleyman Ateş)

.......

SORU : 1- Yıkarda sıraladığım ve Kuran’ın, “iqame” mastarından türemiş fiillerle beraber kullandığı mefullerin hangisinin “namaz”la ortak/benzer yanı vardır?

2-     Bu fiiller, belki de namazla daha çok kimi yönleriyle benzeştiği oruç, sadaka, infak, zekat (yaygın anlayışa göre), hac... gibi mefullerle kullanılmamıştır?

3- İqamenin mefulu Es-Salat, neden hep tekil olarak geliyor? halbuki namazları kılın demesi meseleyi kökten çözmezmiydi? Neden 2-3-5...namazı kılınız denmemiş hiç?

  

SONUÇ:

Tevrat’ı, İncil’i ve/yani ayetleri ve Ed-Din’i iqame ne ise, Es-Salat’ı

 ikame de odur.

Abdurrahman Özlük   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

hasakcay Yazdı:

Kuran'da KURBAN kelimesi hayvan boğazlamak değil yakınlaşmak anlamında kullanılıyor. Örneğin Adem'in iki oğlundan birisi ötekini niye öldürecek kadar düşman bellemiş? Öyle öne sürüldüğü gibi Allah onun kurbanını geri çevirdiği halde kardeşininkini kabul etmiş te o yüzden... asla değil. Allah onun Kendisine yaklaşma niyetini samimyetsiz bulmuş ama kardeşininkine olumlu karşılık vermiş te ondan. Mâide 27'den benim anladığım bu. Kuran'da kurban kesmek yok.

Sevgi ile.



Kardeşim kurban kesmek Kuran da çokça bahsedilmektedir.

Kurb: yakınlaşmak.

Kurban: Allah a yakınlaşmak için hayvan boğazlamak.

 

Nahl115:

Allah size sadece, leşi, kanı, domuz etini ve Allah'dan başkası adına boğazlanmış hayvanları yasakladı. Kim çaresiz kalır da başkasının payına el uzatmaksızın ve zorunluluk sınırını aşmaksızın bu yasak etlerden yerse, hiç kuşkusuz Allah affedicidir, merhametlidir.

 

Hac34:

Biz her ümmet için bir «Mensek» kıldık, O'nun kendilerine rızık olarak verdiği (kurbanlık) hayvanlar üzerine Allah'ın adını ansınlar diye. İşte sizin ilahınız bir tek ilahtır, artık yalnızca O'na teslim olun. Sen alçak gönüllü olanlara müjde ver.

 

Hac36:

Hayvanların kurban edilmesine gelince, Biz bunu sizin için Allah tarafından konulmuş simgelerden biri olarak öngördük ki bunda sizin için (nice) yararlar vardır. Öyleyse artık, (kurban edilmek üzere) sıraya dizildiklerinde onların üzerinde Allah'ın ismini anın; ve cansız olarak yere serildiklerinde onların etinden kendiniz de yiyin; kendi nasibiyle yetinip istemeyen kimseyi de, istemek zorunda kalan kimseyi de (onunla) doyurun. Biz, işte bu amaçla onları sizin yararınıza sunuyoruz ki şükredesiniz.

 

Saffat 107:

Biz, (İbrahim’e) büyük bir kurbanlık vererek onu (İsmail’i) kurtardık.

(Saffat102 den başlayarak okunmalı.)

 

Kevser2:

Öyleyse Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.

(nahr: kesmek,boğazlamak)


daha sayısız ayetten anlaşılan kurban kesmektir. aksi aklın sınırlarını zorlamak olur.


__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

Selam aliaksoy kardeşim.

Kuran a yönelen Kuranı, inşallah, aklıyla ve Allah ın diğer ayetleri olan yarattığı aleme ve Allah ın sünneti olan doğa yasalarına bakarak anlayabilecektir.
Kuran ın dili Arapça olduğuna göre, anlamak için, Arapçanın kelimelerine insanların verdiği manalara bakmak gerekecek.
Tevatürü toptan terk etmek mümkün değildir.
Neden mi?
Kuran da tevatüren bize kadar ulaştırıldı Arapça da, lugatler de.
Namaz, zekat, hac gibi ibadetlerin tamamen yanlış olması da mümkün değildir. Kuran la uyuşan ve uyuşmayan uygulamalar vardır. Sanırım yanlışları ayıklamak zamanın zikir (vahiy) ehline düşüyor. Yani dini aslına döndürmeye çalışanlara.
Kendi dönemi içinde Mutezili akımı da otorite (Abbasiler) tarafından çok destek görmüş. Bu gün Zemahşerinin Keşşafını bulmakta zorlanıyoruz. Ki O sünni inancını çok eleştirmiş. Yine de sünni akım halklar nazarında diğer akımlara baskın gelmiş.
Salat konusuna gelince,
eğer vakitler Kuran da verilmeseydi o halde aklen bilinen uygulamaya bakardım. tıpkı kutuplara yakın bölgede güneşin doğup batmadığı yerlerde kendilerine en yakın bölgenin saatine göre davranma içtihadını kabu ettiğim gibi.
nasıl ikame edildiğine dair ayetlerle günümüzdeki şekil uygun düşmekte birbirini tamamlamaktadır. tekbir,kıyam,kıraat,ruku,secde,secdelerin ardından tesbihler,dua.
rukunun tek secdenin çift oluşun Kuran a aykırı olduğunu sanmıyorum.




__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

ailaksoy,haktansapmaz,hasakcay

hadislerden dalga geçtiğimiz 'recm ayetlerini keçi yedi' olayının bir benzerini şimdi siz mı iddia ediyorsunuz, yoksa ben mi yanlış anladım.
Kuranın  Allah tarafından kıyamete kadar muhafaza edilmeyeceğini iddia etmek demek, şu an değiştirilmiş olduğunu söylemektir.
bu durumda sizinle konuşacak bir şeyimiz kalmamış demektir. bu fikir değil İNKAR dır.
eğer korumayacak olsaydı İslam son din olmazdı. Çünkü bozulmuş olan bir Kitap tan sonra dünyaya gelen insanlar Allah katında sınavlarını nasıl yerine getirecekler. Ortada uyulacak bir vahiy kalmadığında din de kalmaz.  sınav da. sorguda kalmaz, mükellefiyette. cennet te kalmaz cehennem de.

bu konu burada kapatılsın. insanlar küfre gidiyorlar.

Her zaman ve her durumda Allah sığınırım.



__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Hasan Akçay: Değerli kutuphaneci kardeşim, bıraksak herkes özgürce düşünse ve yaşasa... nasıl olur? Örneğin bazı hususlarda benim sizden ayrılmamı hoş görür müsünüz?

 

Kutuphaneci: Bu durumda sizinle konuşacak bir şeyimiz kalmamış demektir. bu fikir değil İNKAR dır.

 

*

 

Kutuphaneci: Cuma gününün hangi gün olduğunu nasıl kabul ettiysek, kurban boğazlama işini nasıl bilebiliyorsak vs. vs.

 

Hasan Akçay: Benim anladığım, Kuran’da (bu anlamda yani İslamın olmazsa olmazlarından biri olarak) kurban boğazlamak yok.

 

Kutuphaneci: Allah size… Allah'dan başkası adına boğazlanmış hayvanları yasakladı (Nahl 115). daha sayısız ayetten anlaşılan kurban kesmektir. aksi aklın sınırlarını zorlamak olur.

Kurban kesmek ayet 16:115’in neresinde; 22:34, 22:36, 37:107, 107:2’nin neresinde?

 

*

 

Bu bölümdeki müzakerelere katıldığıma katılacağıma pişman oldum.

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hasan Akçay yazdı:

Haktansapmaz: Allah size… Allah'dan başkası adına boğazlanmış hayvanları yasakladı (Nahl 115). daha sayısız ayetten anlaşılan kurban kesmektir. aksi aklın sınırlarını zorlamak olur.

Sevgili Hasan Akçay, yanlış anlamadıysam yukarıdaki cümlenin sahibi ben oluyormuşum. Yukardaki iddianın sahibi ben olmadım hiç bir zaman. bir yanlışınız var sanırım. Lutfen düzeltir misiniz!

Kütüphanecinin beni de kattığı "ZİKR"le ilgili isnadını Rabbim dilemişse, bilahere cevaplayacağım.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Sevgili haktansapmaz! O cümleyi yazanın adını yanlış okumuşum. Beni bağışlayabilir misiniz? 

 

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Rıca ederim .Heer kes aynı hataya düşebilir. Rıca etsem cümlenin başındaki Haktansapmazı, Kütüphaneci ile değiştirir misin?
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats