HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Kâbe Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bir iddiaya göre, Kuran’daki EL-BEYT Kâbe mâbe değil, "Allah’ın sistemi"dir. İnandıcı mı bu?

Elbette. Ama lafzen o ev anlamına gelen "El-Beyt"in yorumlarından yalnızca biridir. EL-BEYT başka şeylere de yorulabilir.

Örneğin böylece, kentlerin anasında ve onun çevresinde oturanları uyarman için sana Arapça bir okuma indirdik (6:92, 42:7) denmesini gözönüne alan birileri "El-Beyt"i  kentlerin anası ve onun çevresindeki uygar düzen sayabilir; hattâ laik hukuk devleti sayanlar bile çıkar.

Bu iki yorum ne kadar inandırıcıysa El- Beyt’in Allah’ın sistemi olduğu hakkındaki yorum da o kadar inandırıcı olabilir. 

Uçuk kaçık olmamak yani lafzî çeviriye bağlı kalmak koşuluyla bütün yorumlar saygıyı hak eder ama hepsi kişisel görüştür; değişirler. Lafzî çeviri ise ASLI GİBİDİR iddiasını taşır; üslup hariç, değişmez.

Aslolan lafzî çeviridir. Sözün özü: BEYT “ev”dir.

*

İddianın sahipleri kanıt diye bir sürü yan iddialar da öne sürüyorlar. Örneğin diyorlar ki "BEYT Allah’ın evi olamaz çünkü Allah lâmekândır." Bu doğru mu? Ayetlere bakalım.

Hac 26: Hani İbrahim’e “Bana hiç bir şeyi ortak koşma, evimi (BEYTî) temizle!” diyerek el-beyt’in yerini göstermiştik.

BEYTî: evim. Allah EVİM diyor; elbet doğru söylüyor. O halde Allah’ın evi olur.

Tevbe 18: “MESACİD ALLAH”ın bakımını Allah’a ve ahrete inanan, namazı kılan, zekatı veren ve yalnızca Allah’tan korkanlar üstlenebilir.

MESACİD ALLAH: Allah’ın mescidleri. Allah’ın EVİM dedikleri işte onlar. İçinde Allah’ın oturduğu değil Allah’a secde edilen evler.

Allah oralara niçin EVİM dediğini de açıklıyor. Cin 18: Mescidler Allah içindir; Allah’la birlikte başka birine seslenmeyin.

İşte bu. Mescidler Allah’a tahsis edilmiştir. Bu, bilinecek. Oralarda yalnızca Allah’a seslenilecek. ALLAH BİR ilkesine bağlı kalınacak!

*

Peki, Allah’ın Mekke'deki EVİ, Kâbe mi?

Elbette. Bir kere, Kâbe, Kureyş’in ülkesi olan Mekke’dedir. El-beyt te öyle. Kureyş bu beyt‘in Rabbine kulluk etsin -Fe’l ya’budu rabbe hézé’l beyt (106:3).

İkincisi, Kâbe, içinde oturmak için değil ibadet içindir. El-beyt te öyle. Âl-i İmrân 96: Âlemleri yola iletmek için kurulan ilk KUTLU EV Bekke’dekidir -İnne evvele beytin vudia li’n nâsi lellezî bi bekkete mubareken ve hüden li’l âlemîn.

O KUTLU EV, içinde bir ailenin barındığı ya da "salât"tan apayrı ibadetlerin yapıldığı bir ev değil salât edilen ev idi. EVVELE yani ilk olmasının nedeni bu. Hz İbrahim'den önce salât yok. 

Üçüncüsü, Mekke’li müşrikler de "o beyt’in önünde" (ınde'l beyt) salât ederlerdi: Onların o evin önündeki “salât”ı ıslık çalıp engel olmaktan ibarettir -Ve mâ kâne "salât"uhum ınde’l beyti illa mukâen ve tasdiyeh (8:35).

*

Bir de Âl’i-İmrân 96′da geçen Bekke kelimesi sorun ediliyor. "Niçin Mekke değil?"

Cevap bir cami imamının şu yakınmasında bulunabilir. "Ah beyefendi! Cemaatimin içinde Bismillah diyemiyenler var. Mismillah diyorlar. Mismillah!"

İyi ama bu olmayacak iş değil ki. B ve M eşçıkaklıdır. İkisi de alt ve üst dudaklar birleşip hemen ayrılınca çıkarlar. O yüzden insanlar birini demiye çalışırken ötekini deyiverirler.

Örneğin benim köyümde "bahane"ye mahana diyorlar. "Men menem; men Türkmenem!" ünleminde görüldüğü üzere Türkmenler men diyor. Ama yörükler ben. İkisi de Türkçe.

Çıkakları aynı ya da yakın olan sesler isitismar edilebilir; örneğin Yahudiler Muhammed’e ATA’NA yerine ASAYNA demişler (4:46). Ata’na: (sana) itaat ettik. Asayna: (sana) isyan ettik.

Öte yandan o sesler kötü niyetsiz de karıştırabilir; örneğin bir Türkmen "Men Türkmenem!" yerine "Ben Türkmenem!" diyebilir.

Ve yazıya bu öyle geçer. Örneğin ABDAL, nüfusa APTAL olarak geçer; Bakara 247’ye sin ile yazılan BESTETEN A’raf 69’a sad ile yazılır.

www.hasanakcay.net

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bir itiraza cevap.
 
BEKKE size göre BEY, BEG, BEK anlamına gelir. Tamam. Ama başkalarına göre de başka anlamlara geliyor. Örneğin DARLIK, PEKİŞTİRME, YAŞAMA SARILIŞ...  Bunların hepsi bir bilinmezi açıklama çabası ve sanki bana o bilinmezin yeğlenen açıklamasını kitabına uydurma çabası gibi geliyor.
 
Oysa önemli olan Allah'ın söylediği. Elimden geldiğince "Allah ne diyorsa o!" ilkesine bağlı kalmaktan yanayım.
 
O'nun 106:3'te söylediği ise şu: Kureyş "bu ev"in Rabbine ibadet etsin! -Fe'l ya'budû rabbe hézel beyt.
 
Ve yoz moz da olsa Kureyş'in bir "salât"ı var. Kureyş, salâtını "o ev"in önünde yapıyor: Onların o evin önündeki "salât"ı ıslık çalıp engel olmaktan ibaret -Mâ kâne salât uhum ınde'l beyti illa mukâen ve tasdiyyeh (8:35). 
 
Demek ki
(1)O ev Kureyş'in oturduğu yerdeydi (106:3). 
(2)O yerin adı Bekke'ydi (3:96)
(3)Bekke'nin "B"si zamanla M oldu.
 
Kuran'i ciddiye almalıyız. Tarih için de en güvenilir kaynak odur.
 
Şu açıklamayı dün gördüm (http://www.islamicperspectives.com/Hajj.htm):
 
Eski Arabcanın lehçelerinde "b" ve "m" sesleri yer değiştirebilirdi, o yüzden Mekke'ye bazan Bekke de denirdi. (In ancient Arabic dialects the sounds "b" and "m" were interchangeable, so that Makkah was also sometimes called Bakkah.) 
 
Bence ciddiye alınması gereken bir açıklama bu. Çünkü yalnızca dilbilimi açsından değil kaynağı Kuran olan tarih açısdından da gerçeği yansıtıyor.
 
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Kendisi dayanaksız olduğu halde kanıt diye ortaya sürülen bir iddia da şu:

İbrahim Peygamber’e “İnsanlar arasında haccı ilan et!” deniyor (22:27) ve o insanların “Beyti Atîk”i ziyaret (22:29) ve tavaf (3:96) etmeleri isteniyor. TAVAF bir yerde bulunmaktır (24:58). Ve dikkat edilirse buyruk bütün insanlara. Ama bütün insanların, içinde bulunup güzel işler yapacakları yer Allah’ın sistemi olabilir, Kâbe denen o avuç içi kadarcık oda değil.

Her halde yanlış anlamadır bu. Doğrusu: Hac 27’deki İNSANLAR kelimesi İNANANLAR anlamına geliyor.

Kanıt için öncelikle şu gerçeği göz önüne almalıyız: Müşrikler pisliktir; Hac bölgesine giremezler (9:28). Artı; kâfirler, Allah’ın yoluna ve Mescidi’l Harâm’a engel olanlar… (suç işlemiştir.) Onların hac ve tavaf için “Allah’ın sistemi”ne değil cezalarını çekmek için neresi ayrılmışsa oraya gitmeleri gerekir (22:25).

İNSANLAR kelimesi, yerine göre, İNANANLAR anlamına gelir. Örneğin Bakara 13: Onlara “İnsanların İNANDIĞI gibi siz de inanın!” denince “O kıt akıllılar gibi inanacak mıymışız?!” derler.

22:25’te ve 9:28′de ortaya konduğu üzere Hac 27 o “yerine göre“lik koşulunu taşıyor.

*

ÖZET OLARAK, “O Ev’in yeri”ni İbrahim’e Allah gösterdi (22:26). Tarıma elverişsiz bir vadinin içinde. İbrahim yine de çocuklarından bir kısmını o bölgeye yerleştirdi (14:37). Onların geçimini Rabbinin sağlayacağını biliyordu.

Nitekim Allah orda oturanlara yıl boyu ticarî yolculuklar yaptırmak suretiyle geçimin yollarını açtı (106:2)

İbrahim, oğlu İsmail’le birlikte evin temellerini Allah’ın gösterdiği yere attı. Baba oğul, yapıyı dualarla yükseltip tamamladılar (2:127).

Her mescidde imama ayrılan ve mihrab denen bir yer oluyor. Ama "O Ev"deki mihrab sıradan bir yer değil İbrahim Peygamber’in makamıydı. O yüzden makam-ı İbrahim adını aldı (2:125).

Büyük olasılıkla kapının tam karşısına düşen duvarın önü. Mescide önce gelenler o sayede rahatsız edilmiyor ve daha sonra gelenler kolayca girip yer bulabiliyordu.

Zaten cemaat, İbrahim’in ailesinden ibaretti; mescide rahat rahat sığıyorlardı.

Ama yüzyıllar geçip nüfus artınca sığmaz oldular; avluya taştılar. Avludakiler giderek ASIL CEMAAT oldu. Ve avlu ASIL MESCİD. Buna Mescid-i Haram dediler.

Arapçada KÂBE, küp şeker şeklinde demek. O ibadet evi de şeklen aşağı yukarı öyle olduğu için KÂBE diye anılır oldu.

Sonra Kâbe’nin içinde hiç namaz kılınmaz oldu. Ama İbrahim Peygamber’in anısı hâlâ yaşıyordu. Kapısı halka açıktı. Kalabalıktan fırsat bulabilenler içeri giriyor, ALLAH BİR ilkesini “makam-ı İbrahim”de tefekkür ediyorlardı. Bakınız, foto:

http://islamicsupremecouncil.com/tabrruk/tabarrukat2.htm  

(Bu adresi arama penceresine taşıyıp tıklayın. Açılan sayfadaki Mazarat and Islamic sites başlığını tıklayan. O açılan sayfanın alttan üçüncü sırasındaki bir fotoğrafta Kâbe’den çıkan insanlar görünüyor.)

Fırsat bulamıyanlar ise muvahhid İbrahim’i Kâbe’yi dolana dolana anıyorlardı. Ama tavaf denen bu anmanın kuralı, dolayısıyla düzeni yoktu; nerde başlayıp nerde biter, hangi yöne akar… belli değildi.

Sonra Ev’in doğuya bakan köşesine hacer-i Esved denen bir kara taş yerleştirdiler; "Burda başlayıp burda bitsin!" dediler.

Gün oldu Kâbe, her ev gibi, eskiyip döküldü; gün oldu sel baskınına, düşman saldırısına uğrayıp yıkıldı. Ama her seferinde yeniden yapıldı. Ve kara taş, yerine kondu.

Bakınız, kara taşın genç Muhammed tarafından yerine konuluşunu gösteren minyatür:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Mohammed_kaaba_1315.jpg

Muhammed Peygamber’in ilettiği İslamda, tavaf farz kılındı ve bir düzene sokuldu, şöyle denerek: … Yoluna gücü yetenlerin O Ev’i ziyaret ve tavaf etmesi Allah’a olan borçlarıdır (3:97). Gitsinler. Kirlerinden arınsınlar ve o “Kadim Ev“i tavaf etsinler (22:29).

Kâbe işte o “Kadîm Ev”dir yani Beyti’l-Atîk.

www.hasanakcay.net

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Islam'i hayat tarzi olmaktan cikartip, sembolize yasanan;tavugu Allah'in goremeyecegi biryerde kesmeye calisan cocuk gibi, camiilere, arapca harflere, okunuslara, arap edebiyatina, tastan duvarlara yani Kabe'ye, kutsalliklara bogan zihniyet Islam'i köreltmistir.

Kabe'ye gidip sevap kazanmak, evet paranla sevap kazaniyorsun.. Dusunmene gerek yok. Parani veriyorsun, luks otellerde konaklayip yada cadirlarda yatip, tastan duvarin etrafinda ne amaca hizmet ettigini bilmeden yurumen lazim sadece.

Okadar para hersene koskocan bir HIC'e gidiyor..!!!

Ben Kabe'yi tavaf etti diye merhameti artan, imani pekisen insanlar gormedim.

Gidenler buyursunlar Kabe'ye. Aldigim nefes gibi eminim ki bosyere kurek salliyorlar.

Iyi HICLER pardon HACLAR..



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Xeweser-Mirov ve Ulu-Yol dostlarım, ikinize ve sizin gibilere selam olsun!
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yalnız_kürt
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 155
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yalnız_kürt

selam

Bu konuda daha önce Neyzen_Semazen'in yorumlarını okumuştum.O'nun yorumlarından aldığım tadı da başka hiçbir yerde almamıştım.Şimdi Hasan abinin bu güzel makalesinden de benzer bir tad aldım.Büyük oranda Kuran'a ve ilmi dayanaklara sahip bu makaleye gelecek eleştirilerin de aynı veya benzer minvalde olmasını beklerdim.Olmamış ...Ne diyelim ben de Hasan abiye selam ve teşekkürlerimi iletiyorum



__________________
Gideni az olan yoldan gidin (İncil)

Yeryüzünde yaşayanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah'ın yolundan saptırırlar (Kur-an)
Yukarı dön Göster yalnız_kürt's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yalnız_kürt
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

yalnız_kürt Yazdı:

selam

Bu konuda daha önce Neyzen_Semazen'in yorumlarını okumuştum.O'nun yorumlarından aldığım tadı da başka hiçbir yerde almamıştım.Şimdi Hasan abinin bu güzel makalesinden de benzer bir tad aldım.Büyük oranda Kuran'a ve ilmi dayanaklara sahip bu makaleye gelecek eleştirilerin de aynı veya benzer minvalde olmasını beklerdim.Olmamış ...Ne diyelim ben de Hasan abiye selam ve teşekkürlerimi iletiyorum

 

Şüphesiz herkes bi kervana katılacak.Ancak,orası "gideni az olan" bir kervan değil,hatırlatmış olayım Yalnız K. arkadaşıma.

Selametle..

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Maviler benim, diğerleri hasakçay’ın.

“Bir iddiaya göre, Kuran’daki EL-BEYT Kâbe mâbe değil, "Allah’ın sistemi"dir. İnandıcı mı bu?

Elbette. Ama lafzen o ev anlamına gelen "El-Beyt"in yorumlarından yalnızca biridir. EL-BEYT başka şeylere de yorulabilir.

Örneğin böylece, kentlerin anasında ve onun çevresinde oturanları uyarman için sana Arapça bir okuma indirdik (6:92, 42:7) denmesini gözönüne alan birileri "El-Beyt"i  kentlerin anası ve onun çevresindeki uygar düzen sayabilir; hattâ laik hukuk devleti sayanlar bile çıkar.

Bu iki yorum ne kadar inandırıcıysa El- Beyt’in Allah’ın sistemi olduğu hakkındaki yorum da o kadar inandırıcı olabilir. 

Uçuk kaçık olmamak yani lafzî çeviriye bağlı kalmak koşuluyla bütün yorumlar saygıyı hak eder ama hepsi kişisel görüştür; değişirler. Lafzî çeviri ise ASLI GİBİDİR iddiasını taşır; üslup hariç, değişmez.

Aslolan lafzî çeviridir. Sözün özü: BEYT “ev”dir.”

Bu kıyaslama anlatım, El_Beyt’e/ Allah’ın evine Din / Allah’ın dini diyen düşünceyle alaydır. El-beyt’in Ümmü-l-qura ile her hangi bir benzerliği yoktur. Arkadaş saplantı halindeki düşüncesini ispat için her teşbihi mübah görüyor.

“Asl olan beyt evdir.” Doğru, beyt evdir. Allah’ın İbrahim'e mekanını gösterdiği ev, daha önce var olan bir ev mi, yoksa İbrahim’in ilk defa yaptığı bir ev mi? Bunun tesbiti çok önemlidir. Umarım bu soruya cevap alırım.Verilecek cevaptan sonra ilgili mutalaamı yazacağım Allah izin verirse.

 Hac 26: Hani İbrahim’e “Bana hiç bir şeyi ortak koşma, evimi (BEYTî) temizle!” diyerek el-beyt’in yerini göstermiştik.

BEYTî: evim. Allah EVİM diyor; elbet doğru söylüyor. O halde Allah’ın evi olur.”

Sanırım bu düşünce, mecaz kullanımı da kabul ediyor ve “Beytii / benim evim” ifadesinde kendince de bir mecazın var olduğunu inkar etmiyor. Çünkü bu ev insanlar içindir, diyor. Dolayısıyla “Allah’ın evi” tabirinde bir mecaz söz konusudur. O halde “Allah’ın evi” ifadesi mecaz anlamda kullanıldığını ve bundan kastın Allah’ın dini olduğunu da kimse ret edemez ve alaya alamaz, diyorum.

 Tevbe 18: “MESACİD ALLAH”ın bakımını Allah’a ve ahrete inanan, namazı kılan, zekatı veren ve yalnızca Allah’tan korkanlar üstlenebilir”

Bu ne kadar isabetli görüş olabilir! “Allah’ın mescitlerini...yalnızca...üstlene bilir” iddiasının tersi olanaksız olmalıdır. Halbuki bu iddia vakıaya aykırı düşüyor. Allah’ın mescitleri, başta Ka’be olmak üzere, bakımını üstlenenlerin ekser çoğunluğu inkarcılar üstlenmişlerdir.

  MESACİD ALLAH: Allah’ın mescidleri. Allah’ın EVİM dedikleri işte onlar. İçinde Allah’ın oturduğu değil Allah’a secde edilen evler.”

İçinde Allah’a secde edilen evleri nasıl tanıyacağız? Ka’be putlara secde edilen ev iken kimin eviydi? Bu evler her an el değiştirmeye mahkum evlerdir. Dün Allah’ın evleriyken bugün müşriklerin evi olabilirler. İddialar çelişkilerle dolu. Secdeyi mutlak manada yüz üstü yere kapanma olarak anladığınız sürece çelişkilerden kurtulamazsınız. Bu mantıkla Allah’a secde ancak bu evlerde yapılabilir.

“Allah oralara niçin EVİM dediğini de açıklıyor. Cin 18: Mescidler Allah içindir; Allah’la birlikte başka birine seslenmeyin.”

“Mesacid/secde mekenları (teslimiyet yerleri kalper/dimağlar) allah’a aittirler o halde Allah’la beraber kimseyi/kimseye çağrı yapmayın.

Evet, işte bu mescitlerde Allah’tan başkasına yer verilmemeli. Çünkü Allah’ın sığa bileceği tek yer somut olmayan mekan kalplerdir. O’nunla birlikte bir başka efendiye, şeyxa, büyüğe davet yapılmışsa O orada yoktur. Evet, mescit dedikleri o evlere her vakit Allah’tan başkalarına çağrı yapılmakta olduğuna göre, bu mescitlerin hiç birinde hiçbir vakit Allah bulunmamaktadır.

 “İşte bu. Mescidler Allah’a tahsis edilmiştir. Bu, bilinecek. Oralarda yalnızca Allah’a seslenilecek. ALLAH BİR ilkesine bağlı kalınacak!”

Paragrafın tutarlı hiçbir tarafı yok. Allah’a özel mekanların tahsisi!!! Oraların dışında Allah’a seslenme de kime seslenirsen seslen! Buraların dışında “İLAH BİR” ilkesi yerine "İLAH ÇOK" ilkesine bağlı kalınacak.

“Peki, Allah’ın Mekke'deki EVİ, Kâbe mi?Elbette. Bir kere, Kâbe, Kureyş’in ülkesi olan Mekke’dedir. El-beyt te öyle. Kureyş bu beyt‘in Rabbine kulluk etsin -Fe’l ya’budu rabbe hézé’l beyt (106:3).”

Ka’be de Allah’ın evi, sair mekanlardaki camiler de Allah’ın evleri. Bunların hepsi de Allah’a ibadet (namaz) için özel mekanlardır. O halde özel ibadet için ne diye ta Mekke’ye gitmek zorunlu oluyor?

İkincisi, Kâbe, içinde oturmak için değil ibadet içindir. El-beyt te öyle. Âl-i İmrân 96: Âlemleri yola iletmek için kurulan ilk KUTLU EV Bekke’dekidir -İnne evvele beytin vudia li’n nâsi lellezî bi bekkete mubareken ve hüden li’l âlemîn.

Şayet bu doğru ise, deriz ki, ilk insanlar orada yaşıyorlardı, onun için de ilk kutlu ev oradaydı. Ora o zaman ümmülkura idi, şimdi ise dünyanın meskün kıtalarında ümmülkuralar çoğaldığına göre bu kutlu evler de çoğalmalıdır. Hem böylece isteyen her kes istediği hac mevsiminde Allah’ın kutlu evlerinde ibadet imkanına kavuşur. Suudilerin ve diyanet örgütlerinin iznine bağımlı kalmadıkları gibi soyulmamış da olurlar. Ama o zaman da şöyle itirazlar gelecek; hac mali ibadet olmaktan çıkmaz mı? Olmaz tabi, önemli olan Suudi yönetimine ve diyanet örgütüne para kazandırmak! Haccen mebrura! Soyulurken de mutlu olanlara ne mutlu!   

“O KUTLU EV, içinde bir ailenin barındığı ya da "salât"tan apayrı ibadetlerin yapıldığı bir ev değil salât edilen ev idi. EVVELE yani ilk olmasının nedeni bu. Hz İbrahim'den önce salât yok.” 

İbrahim’den önce neden salat yok idi? Mesela (bana göre ilk peygamber olan) Nuh’tan İbrahim’e kadar ki zamanda salatın olmayışı bir çok soru işareti bırakır. Ondan önce yok idiyse ondan sonra da olmaya bilir. Demek ki salat olmazsa olmaz değilmiş! Yada Allah salatı sonradan düşünmüş! Yada İbrahim’den öncekiler farklı özellikte insanlardı...

Bu iddia 42/13 ile çelişmiyor mu?

“Üçüncüsü, Mekke’li müşrikler de "o beyt’in önünde" (ınde'l beyt) salât ederlerdi: Onların o evin önündeki “salât”ı ıslık çalıp engel olmaktan ibarettir -Ve mâ kâne "salât"uhum ınde’l beyti illa mukâen ve tasdiyeh (8:35).

Nedense namaz denmiyor artık, salat kullanılıyor! Ama kast edilen namazdır her halde. Islık da salat olarak algılandığına göre. Demek oluyor ki, Müşriklerin dahi namazı beytin önünde olduğuna göre, namaz ancak orda kılınabilir, yada illa ki orada da kılınmalıdır, en az ömürde bir defa da olsa.

Devam edecek.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Bu kıyaslama anlatım, El_Beyt’e/ Allah’ın evine Din / Allah’ın dini diyen düşünceyle alaydır.

"Mesacid"e ve "El-Beyt"e EVİM açıklamasını getiren Allah'ın Kendisi (9:18, 22:26). Ben O'nun bu açıklamasına gönderme yapınca alay etmiş olmam. İslama gelince, o kesinlikle Allah'ın dinidir. 

El-beyt’in Ümmü-l-qura ile her hangi bir benzerliği yoktur.

Size göre yok. Ama benim tanıdığım bazı kimselere göre var. Eğer siz böyle "Bana göre yok; o halde onlara göre de olamaz!" derseniz onlara da "El-Beyt'in Allah'ın sistemi ile her hangi bir benzerliği bana göre yok; o halde haktansapmaz'a göre de olamaz!" deme hakkı doğar.  

Arkadaş saplantı halindeki düşüncesini ispat için her teşbihi mübah görüyor.

Napıcaz şimdi? Siz benim düşüncemi saplantı sayacaksınız; ben sizin düşüncenizi saplantı sayacağım; Sulukule atışması yapacağız?

Bu koşullar altında daha fazla yazmamın lüzumu yok. Yorum yani düşünce özgürlüğü konusundaki hatanızı anladınız mı, bir görelim lütfen. Ben ne yapabilirim ondan sonra belli olur.

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
yalnız_kürt
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 155
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yalnız_kürt

ulu_yol Yazdı:

Şüphesiz herkes bi kervana katılacak.Ancak,orası "gideni az olan" bir kervan değil,hatırlatmış olayım Yalnız K. arkadaşıma.

Selametle..

İmzam üzerinden ironi yapanların ilki değilsin ,sonuncusu olacağını da sanmam.Rabbani uyarıları dikkate aldığım doğru ama katıldığım veya katılacağım kervanların niceliğinden ziyade niteliği benim için önemli.Galiba senin için ve imzam üzerinden ironi yapmayı pek seven diğerleri için seçilecek kervan nicelik üzerinden değerlendirilmelidir.Bir kervan diğerlerine göre nicel açıdan az ise seçim nedeni olmalıdır.Fakat ben ne İncil ayetini ne de Kuran ayetini değerlendirdiğimi sandığınız gibi değerlendirmiyorum.İki kitabın da sosyal psikolojiye gönderme yaptığını düşünüyorum.(Ali Aksoy'un bu konudaki hatırlatma ve uyarılarını anımsamadan edemeyeceğim)Her insan teki kalabalıkların düşüncelerini benimsemeye eğilimlidir.Kuran ve İncil- çoğu zaman yanlışı benimsemeye yol açan- bu eğilime karşı bireyi uyanık tutmayı hedefliyor bana göre.Bu demek değildir ki diğerlerine göre az sayıdaki her kervan doğru yoldadır.Bazen diğerlerine göre daha çok olan kervanlar da doğru yolda olabilir.Özetlersem:İmzam sosyopsikolojik bir eğilime karşı beni uyanık kılmayı hedeflemektedir.

Bu eğilimi mutlak surette göz önünde bulundurduktan sonra kervanların ne söylediğine ,nasıl ve nerden kanıt getirdiklerine bakar,ikisinden birine böylece dahil olurum.Kaç kişi olduklarına göre değil...Meramımı anlatabildiğimi umuyorum.

Ve son olarak imza ya da isimler üzerinden ironiler yapmak husunda da polemikler başlatmak ve sürdürmek husunda da kabiliyetim olduğundan emin olabilirsiniz.Lakin

Herkes şüphesiz bir yola girecek ya da sapacak ama bu yol ''ulu bir yol '' olmayacak diye ulu-yol arkadaşıma bir hatırlatmada bulunsam bu foruma ne katmış olurum diye  düşünmeden de kendimi alamıyorum.

NOT:İmzam üzerinden bir kaç kezdir bazı dokundurmalarda bulunulduğu için yukarıdaki yorumu yazmak durumunda kaldım.Forum sakinlerinden özür dilerim.İnşaallah ilmi düzeyi yüksek bir müzakere olur.Yeterli donanıma sahip olmadığımdan aradan çekiliyorum inşaallah.



__________________
Gideni az olan yoldan gidin (İncil)

Yeryüzünde yaşayanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah'ın yolundan saptırırlar (Kur-an)
Yukarı dön Göster yalnız_kürt's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yalnız_kürt
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats