HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Kuran’ın indirilişinden günümüze gelişi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

A-Kıraatların Ortaya Çıkış Sebebleri ve Tarihçeleri:

 

         Göçebe hayatı hayaşan arablarda kabilelerin ayrı oluşu nedeniyle bir çok lehçe farkı meydana gelmişti. Her kabileye kendi lehçesi ile konuşmak kolay gelir. Ve güzel gelir. İslam onları tek lehçe için zorlamadı. Ebu Şame , Abdurrahman ibnu İsmail( 655/1267) el-Murşidu�l-Veciz(Ank,1986, s.77-88) kitabında farklı okuyuş izni ile ilgili 25 rivayet zikreder. Bu konu ile ilgili şu kaynaklara bakılabilir: Yahya Ebu Zekeriya en-Nevevi, Şerhu Sahihi Muslim (Kastalani Hamişi), Beyrut, c.IV, s.99; ez-Zerkeşi, el-Burhan fi Ulumi�l-Qur�an, Beyrut, C.ı, s.211-212;  er-Rafi�i, Tarihu Adab, c.II, s.46-47, et-Taberi,Camiu�l-Beyan , Beyrut, 1988, C.I, s.13-20,30

         en-Nevevi (676/1277) (Şerhu Sahihi Muslim, c.Iv,s.98), Qadı Iyad (544/1149) hadislerdeki seb�a kelimesi ile sayı kasdedilmediğini söylerler. İbnu Sellam (224/839), et-Taberi ( 311/923), Ebu Hatem es-Sicistani ( 248/862) yediden çok sayıda kıraati kitaplarında topladılar. İbnu�l-Cezeri 10 Kıraatı 980 tarikle en-Meşr fi�l-Kıraati�l-Aşr ( Beyrut) kitabında rivayet eder. Kendisinin kıraatte üstad olan 365  kişiyle görüştüğünü söyler. Ebu Ma�iar et-Taberi ( ö.?) ise 1550 rivayet ve tariki Suku�l-Arus�da kaydeder. Ebu�l-Kasım İsa ibnu Abdulaziz el-İskenderi ( 629/1232) nin el-Camiu�l-Akbar ve�l-Bahru�l-Ezhar esrei 7000 rivayet ve tariki içerir ( İbnu�l-Cezeri, 135, Mustafa Çelebi, Keşfu�z-Zunun, II,1317). Yedi Kıraat deyimi h.200 lü yılların başında görülmeye başlandı ( es-Salih, s.248).Ebu Şame�ye göre Ebu Bekr b. Mücahid ( 324/936)  kıraatı 7 sayısı ile ilk belirltendir. Bunun h.3 asrın sonu ile h.4.asrın başında İmam Mushafların yedi olmasına ve hadiste geçen Ahrufu Seb�a ifadesine uyarak kıraatları yedi imamdan topladığına değinir. ( Ebu Şame, s.157,160).

         Sahabe, ihtilafların çokluğundan Qur�an�ın tahrif edilmesi endişesine kapıldılar. Qur�an hafızlarının çokluğuyka artık bu hususa gerek kalmadığını gördüler. Hem bunun için, hem de ihtilaf imkanını ortadan kaldırmak için Qur�an�ı Peygamber�in son kez Cibril�e okuduğu tek şekilde yazdırmaya karar verdiler  der Ebu Şame (s.89,148-149). O farklı okuyuşlardan ancak İmam Mushaf�da yazılı olan kelimelere uygun olup sadece hareke, sukun şedde, medde, kasr, tahlif gibi hususlarla ilgili ihtilaftan kaynaklanan kıraatler rivayet edilip geriye kalanlar terkedildi ( Ebu Şame, s.89-90)

         Mustafa Sadık er-Rafi (1356/1937) insanlara kendi kıraatlerini okutma geleneğini sahabeye dayandırır. Kıraatta Osman, Ali, Ubeyy, Zeyd ibnu Sabit, İbnu Mes�ud, Ebu�d-Derda ve Ebu Musa el-Eş�ariden birçok sahabe ve tabiin kıraat aldı der er-Rafi (Tarihu Adab, II,50). Bütün kıraatleri Rasulullah�a dayanır. Sahabeden sonra Tabiin ve Etbaı Tabiin arasında hadis ve tefsir ilminin tedvinine başlandığı dönemde bazı alimler kıraatı, ilmi bir disiplin olarak kurmaya yöneldiler. Böylece bugünkü kıraat imamları ortaya çıktı.

        

B.Kıraatların Tasnifi:

 

         Sened yönünden 6 kısma ayrılır:

         1.Mütevatir: Senedin başından sonuna kadar mütevatirdir. İlk 7 kıraat böyledir der es-Suyuti (el-Itkan, I,99)

         2.Meşhur Kıraat:Senedi sahih olup sahih kıraat şartını taşıyan, Qurra nezdinde meşhur olan, galat ve şazz olmayan kıraat. Red ve inkarı caiz görülmez.

         3.Ahad Kıraat:Senedi sahih olup Qur�an�ın imlasına muhalif olan veya diğer kıraatler gibi meşhur olmayan kıraattir der Itr (s.110). 55/er-Rahman 76 daki refrefin yerine rafarifa ve abkariyyin yerine abakariyya okunması sahih kıraate aykırı değildir. es-Suyuti 3 ahad kıraatla kıraatları 10 a çıkarır ( el-İtkan, I,99)

         4.Şazz Kıraat:Qur�an imlasına veya Arap dil kuralına uygun olsa bile senedi sahih olmayan kıraattir. 1/el-Fatiha 3 deki Malik ismi failini meleke şeklinde fiil okumak gibi.

         5.Uydurma Kıraat:Senedi yoktur.

         6.Mudrec Kıraat:Tefsir mahiyetindedir. Hasan el-Basri, 19/Meryem 71.de geçen variduha kelimseinden sonra el-vurudu ed-duhul ibaresine yer verir. Alimler bu son 3 kıraatla okumayı caiz bulmazlar. ( es-Suyuti, el-Itkan, I,99)

 

C.Kıraatların Kabul Şartları

 

         Çeşitli eserlerde (es-Suyuti I,99, es-Salih, s.255) Makbul kıraatları şaz kıraatlardan ayıran 3 şart sayılır.

         a.Kıraatın İmam Mushaf�ın imlasına uygun olması

         b.Arap dili gramerine uygun olması

         c.Senedin sahih olması. Bu senedin güvenilir kıraat imamlarından birine ulaşması. Senedin ulaştığı bu imamın güvenirliği kafidir.

 

D.Ahrufu Seb�a ile Kıraati Seb�a Arasındaki Farq   

 

         Ebu Şame, el-Buhari ve Müslim�de de geçen yedi harf rivayetini 19 tarikle rivayet eder (s.77-90). Bu nedenle o mütevatir görülür. Ancak anlamı hususunda fıkıhcılar, müfesirler ihtilaf ederler. Ebu Şame 91-145 sahifelerinde 30 görüş nakleder. Tahir el-Cezayiri� de bir çok anlamdan bahseder (s.78-98).

         Ebu Şame yedi harf ve yedi kıraatın ayrı şeyler olduğunu söyler ( s.146-147). Yediden fazla 14, hatta Ebu Muhammed Mekki (437/1045) 70 ün üzerinde kişiden kıraat naklederler der Ebu Şame (s.151) Yedi harf Yedi Kıraat�tan daha kapsamlı görülür. Yedi Harf Arapların kelimeleri ters çevirmedikçe kendi lehçelerine göre okuma ruhsadıdır. Osman döneminde kaldırıldı. Kıraatlar ise bugünde yaşayan tahfif, tahrim, tarkik, idgam ve ed-kasr gibi kelime içi olaylara bakar.

 

http://www.ulumulhikmekoeln.de/quranilimleri/mushafinokunmas i.htm

 

 



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba

 Konu kimin  hakli oldugundan ziyade, neyin hakikat oldugunun ortaya cikmasidir. Kendi kendini muzaffer ilan ederek zafer cigliklari atmanin hevaya hizmet oldugu apacik gorulmektedir. Benim baskalari gibi illaki hakli cikmak gibi bir endisem yok. Yazdiklarim teknik bilgi vermekten ziyade genel kanaat belirlemeye yoneliktir. Benim tarikatlardaki fanatizmi asan tarzda kimliklere burunmus anlayissizlarla   ugrasacak vaktim yok. Buna ragmen bu kendini bilmezlerin ortami bulandirmasina da izin vermek de dogru bir davranis olmaz. Anarsi cikarmak cok kolaydir, ovguye layik bir maharet  degildir.

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
BalkanTuran
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 kasim 2006
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BalkanTuran

Selam arkadaslar,

Bosuna emek harcamissiniz, ortada kelimesi kelimesine korunan Kuran yok. boyle olmadigini eger gerektigi kadar Kuran okusaydiniz bilirdiniz...
Nasil Kuran talebeligi bu bolyle?

Korunan Kuran degil zikir/kitaptir. Bakiniz ayet:

ne kadarda az Kuran okuyorsunuz...

selam.


__________________
Gercek henuz farketmedigindir. Dayanamazsin...
Yukarı dön Göster BalkanTuran's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BalkanTuran
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba

Sayin Hakgelenek, vahyin bitmis oldugunu ben iddia etmiyorum, bu bir realite. Kuran  baska insanlara iletmesi icin yalnizca Muhammed'e iletildi. Tekrar ediyorum, istilahi anlamda olan bu  sekliyle Kuran yalnizca ama yalnizca Muhammed'e vahyedilmistir. Ebu bekire bile degil. Kendine vahiy gelmedigi halde geldigini, kimlerin iddia ettigini kuran bize belirtmektedir. Ben sizi bu kimselerden munezzeh kilarim, sizin o anlamda bir iddianiz olmadigini biliyorum. Sizin soylediginiz husus aslinda cok farkli , nevarki yanlis kelimelerle tarif etmeniz sizi bu cikmaza sokuyor. Sayin arkadasim Muhammed'den sonra bir ayet dahi vahyedilmemistir. Hic bir kimseye. Boyle bir iddiada bulunanlara karsi inananlar savas ilan etmislerdir. Muhammed'in vefatindan kisa bir sure sonra baslayan bu fitnenin emellerine ulasmasi halinde  kuran bize hic ulasmiyabilirdi.  Tamamen inanan insanlarin  yuklendigi  bu misyon(Kuran'in korunmasi)Allah'in yardimiyla  basariya ulasmistir. Ona hamdolsun.

Sayin arkadasim Kuran'in anlatim tarzina, ajanda tutar gibi tarihi kayitlar dusmek  uygun dusmez. Kuran vahyolunurken ayetler o an ile ilgilenmistir. O esnada gelecek nesiller icin yapilacak aciklamalar cok  sacma olurdu. Kiyametin her an olabilecegi suurunu vermeye  calisan ayetler yuzyillar sonrasi yasayacaklarin nelere dikkat etmesinden  bahsetseydi bir cok ifadeler havada kalirdi. Ayrica  Kuran'in  vahyi esnasinda muhatap bizler degiliz, hitap edilenler Muhammed ve karsisindakiler. Onlara belirgin olan hususlarin, gelecek nesillerin hesabina " ey gelecek nesiller bakin bizim  su ifadelerimiz, su ve su sebeblere dayanmaktadir, su kelimenin anlami budur, su kelime istilahi su kelime siradan anlamdadir vs."gibi  serhler dusulerek anlatilmasi  mesajin iletildigi ortam icin olan ozelliklerini kaybettirir, basitlestirir, etkisini azaltir. Araplara "daha once bize has bir kitap inmedi" diyordunuz buyrun o halde icinizden olan  birisine, sizen dilinizde kitap indirdik denilmektedir. Gelecekteki nesilleri, onlarin icinde olacaklari ortamlari, onlarin yuzlerce ayri ayri dillerini hesapliyarak ona gore  hitapta bulunan Kuran'in mevcudiyeti  hayal mahsuludur. Kuran tarihin bir doneminde vahyi tamamlanan, fakat bu vahyiyle  olumsuz -sonsuz mesajlar  sunan bir kitapdir. Bize dusen bu mesaji kavramaktir. Lafiz ile mesaji karistirmamaliyiz. Biz lafzin anlasilmasina yonelik olarak ilmi calismalardan bahsediyoruz. Lafzin layikiyla anlasilmasinin ardindan verdigi mesaj kimsenin kontrolunde olamaz. Bu mesaji anlamak icin bilim adami olmak gerekli degildir. Hatta  bu mesaja gonul verenler, Mesaj'i onun  lafzi uzerinde uzmanlasmis kimselerden cok daha iyi bir sekilde kavrarlar, hayatlarina yansitirlar.

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

sayın muhliskul yazınızda görüşüme ters düşen bir kaç nokta olmasına rağmen katıldığım noktalarda var.

ama konuyu uzatmanın bir anlamı yok konuyu açan arkadaş haklı olarak bir uyarı yazısı açtığı için onu dikkate almak zorundayım.

konu başlatan arkdaşım özür dilerim kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

selam ve dua ile



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
kuranyeter
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 04 subat 2008
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 204
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranyeter

selam.

musanın firavun tarafından korunup büyütülmesi gibi kuranda muhammed resulden sonra hem inanan hemde inanmayan insanlar tarafından korunup bu döneme gelmiş olabilirmi.

netice de korunmuşluk görevi ALLAHIN olduğu için bu görevde kimleri vesile edeceğinede o karar vermiştir.

biz bize ulaşan kuranın ALLAH tan indiğine inanıyorsak buraya nasıl geldiğinin bize getirisi ne olabilir.

selam ve dua ile



__________________
Ölüm her aklına geldiğinde Ah edip vah edip inleme Bu halinle tanrıyı incitmiş olacaksın Ecel kapını çaldığı zaman Evi telaşa verme O geldiği zaman Sen gitmiş olacaksın...
Yukarı dön Göster kuranyeter's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranyeter
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

KURAN YETER:

"Biz bize ulaşan Kuran'ın ALLAH'tan indiğine inanıyorsak buraya nasıl geldiğinin bize getirisi ne olabilir?"

Sevgili Arkadaşım tek kelimeyle harika bir soru sormuşsun,tebrikler.

Aslında bu mızmızlanmaların arkasında yatan gerçek maraz  Kuran'ın Allah kelamı olmasından duyulan ciddi sıkıntıdan kaynaklanmaktadır.Dediğin gibi,eğer bir insan aç ise ve önüne temiz bir sofra konmuşsa ondan yemesi doğaldır.Ancak hala yememekte ısrar ediyorsa ve buna bir takım gerekçeler üretmeye çalışıyorsa bunun sebebi sofra sahibine duyduğu güvensizliktendir.

Sonuçta bunun hiç bir "getirisi" olmuyor,birilerinin azgınlığını arttırmaktan başka.

Selamlar..  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım


1.
Aydınlanma Kur'an-ı Kerimin Ortaya Çıkış Süreci
Arif Güneş

Bir müslüman için, özellikle Hz. Peygamberin yokluğunda, din bakımından temel müracaat kitabı, şüphesiz, Kur'an-ı Kerimdir. Bu yüce kitap, bilinmektedir ki, bundan 1400 yıl önce Arabistan'ın Mekke şehrinde bir Arap olan Hz. Muhammed tarafından insanlara duyurulmuştur. Böyle olunca; muhtevasının yanı sıra teşekkül sürecini de bilimsel araştırma metodları ile ortaya koymak, bu yüce kitaba hem bir hizmet ve hem de insanların bilgi ihtiyacını karşılamağa bir katkı olur.

İşte bu kitapta; Kur'an'ın, Hz. Peygambere bildirilmesi anlamında zikredilen vahyin ne demek olduğu ve nasıl gerçekleştiği, Peygamberimizin vahyi nasıl bellediği ve 23 yıl nasıl muhafaza ettiği, Kur'an-ı Kerimin ne zaman ve kimler tarafından Mushaf yani kitap haline getirildiği, bu iş yapılırken atma, katma veya değiştirme yapılıp yapılmadığı ve nihayet, o işler yapılırken itiraz veya muhalefet olup olmadığı ve olmuşsa sonucunun ne olduğu konuları incelenmektedir.



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
putdüşmanı
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 02 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı putdüşmanı

HAKgelenek Yazdı:

ama konuyu uzatmanın bir anlamı yok konuyu açan arkadaş haklı olarak bir uyarı yazısı açtığı için onu dikkate almak zorundayım.

konu başlatan arkdaşım özür dilerim kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.

selam ve dua ile

selam hakgelenek kardeşim,

Uyarıcı yazımı dikkate aldığınız için teşekkürler. Özür dilemenize gerek yok. Ben, tartışılan konunun yönü kişiler arasındaki atışma ve sataşmalara kaydığı için böyle bir uyarıda bulundum. İsterseniz konu başlığı ile ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Muhabbetle...  

 

Yukarı dön Göster putdüşmanı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: putdüşmanı
 
putdüşmanı
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 02 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı putdüşmanı

BalkanTuran Yazdı:
Selam arkadaslar,

Bosuna emek harcamissiniz, ortada kelimesi kelimesine korunan Kuran yok. boyle olmadigini eger gerektigi kadar Kuran okusaydiniz bilirdiniz...
Nasil Kuran talebeligi bu bolyle?

Korunan Kuran degil zikir/kitaptir. Bakiniz ayet:

ne kadarda az Kuran okuyorsunuz...

selam.

Selam balkanturan arkadaşım;

Siz kurandan ne anlıyorsunuz?

Siz zikirden ne anlıyorsunuz?

Siz kitaptan ne anlıyorsunuz?

Size göre ne korunmuş ya da korunmamış?

Korunmamış olduğunu düşündüğünüz birşey varsa neye tabi olacaksınız?

selamlar...

Muhabbetle...

 

Yukarı dön Göster putdüşmanı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: putdüşmanı
 

<< Önceki Sayfa 19 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats