HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kur’anda 40 yaş(olgunluk çağı) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
anafikir
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 26 aralik 2006
Gönderilenler: 112
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anafikir

"Yani ayette belirtilen 40 yaşın gerçekten de sorumluluk yaşı olduğu ve bu yaştan önce vefat edenlerin ALLAH tarafından cennete sokulacağıdır ASsLAN kardeşim"

selamlar

Boyle  saçmalık olamaz melih, Kurannın hiç bir yerinde 40 yaşından önce veya 40 yaşından sonra cennete girileceğinden bahsetmez. tam  tersi iman edenlerinde cennete gireceğinden bahsetmaz. Allah iman artı salıh amellerden bahseder  

4/124 Mü’min olarak, erkek veya kadın, her kim salih ameller işlerse, işte onlar cennete girerler ve zerre kadar haksızlığa uğratılmazlar.

2/25-İman edip salih ameller işleyenlere, kendileri için; içinden ırmaklar akan cennetler olduğunu müjdele. Cennetlerin meyvelerinden kendilerine her rızık verilişinde, “Bu (tıpkı) daha önce (dünyada iken) bize verilen rızık!” diyecekler. Hâlbuki bu rızık onlara (dünyadakine) benzer olarak verilmiştir. Onlar için orada tertemiz eşler de vardır. Onlar orada ebedî kalacaklardır.

2/28-İman edip salih ameller işleyenler ise cennetliklerdir. Onlar orada ebedî kalacaklardır.

4/57-İman edip salih ameller işleyenler ise cennetliklerdir. Onlar orada ebedî kalacaklardır.

Nice böyle ayetler var. cennete girmek o kadarda kolay değil .Yok 40 yaşmış böyle şey yok . o ayette sorumluluktan bahseder. Bu tür yazılanlar allaha yalan iftıradır.

6/24-Bak, kendilerine karşı nasıl yalan söylediler ve iftira edip durdukları şeyler onları nasıl yüzüstü bırakıp kayboluverdi?

24/15Hani o iftirayı dilden dile dolaştırıyor; hakkında hiçbir bilginiz olmayan şeyleri ağzınıza alıp söylüyor ve bunu önemsiz bir iş sanıyordunuz. Hâlbuki bu, Allah katında büyük bir günahtır.

 

Yukarı dön Göster anafikir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anafikir
 
melih
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melih

Değerli kardeşlerim

İnsanın canını alan sadece ALLAH'tır. Kaç yaşında alacağını ancak O bilir. Her isteyen 40 yaşından önce ölebilir mi acaba?



__________________
Rahman Rahim Olan ALLAH'ın Adıyla "Ben yüzümü tümüyle, gökleri ve yeri yaratana çevirdim ve ben ortak koşanlardan değilim." En'am 79
Yukarı dön Göster melih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melih
 
melih
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melih

anafikir Yazdı:

"Yani ayette belirtilen 40 yaşın gerçekten de sorumluluk yaşı olduğu ve bu yaştan önce vefat edenlerin ALLAH tarafından cennete sokulacağıdır ASsLAN kardeşim"

selamlar

Boyle  saçmalık olamaz Kurannın hiç bir yerinde 40 yaşında cennete girileceğinden bahsetmez. tam  tersi iman edenlerinde cennete gireceğinden bahsetmaz. Allah iman artı salıh amellerden bahseder  

4/124 Mü’min olarak, erkek veya kadın, her kim salih ameller işlerse, işte onlar cennete girerler ve zerre kadar haksızlığa uğratılmazlar.

 

Aynı şeylerden bahsetmiyoruz galiba.

Ayrıca insan 40 yaşına kadar istediği gibi yaşasın, ibadet etmesin diyen de yok. Neden anlamak istediğiniz gibi anlıyorsunuz?



__________________
Rahman Rahim Olan ALLAH'ın Adıyla "Ben yüzümü tümüyle, gökleri ve yeri yaratana çevirdim ve ben ortak koşanlardan değilim." En'am 79
Yukarı dön Göster melih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melih
 
hira
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hira

selam melih kardeş

İnsanın canını alan sadece ALLAH'tır. Kaç yaşında alacağını ancak O bilir

ben okadar kişi duydum ve gördüm 40 yaşından önce öldü hatta yeni bir olay oldu bunların yaşları 25 35 arası mafya hesaplaşmasından bir birlerini öldürdüler 40 yaşını doldurmadılar?

Yukarı dön Göster hira's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hira
 
melih
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melih

Onların cehenneme gideceği kararını neye göre aldın hira?

Allah'a karşı sorumluluk yaşı nedir? 12 yaşında bir çocuk, daha Allah, peygamber nedir bilmezken

ölürse cennete mi cehenneme mi gidecek? Çocuğun yaşı 15, yahut 21 yahut 25 ise ahiretteki durumu

ne olacak? İnsanoğlu hangi yaşta inancından dolayı sorumlu tutulacak? Bu soruya din adamlarının

verdiği cevaplar çelişkili olmasına rağmen, müslüman din adamlarının büyük çoğunluğu, dinsel

sorumluluk yaşı ile cinsel erginliği birbirine bağlamışlardır. Ne var ki Kuran, Allah karşısındaki

sorumluluk sınırını 40 yaş olarak bildirmiştir.

"Biz insana, ana ve babasına iyilik etmesini öğütledik. Anası onu zahmetle taşır, zahmetle

doğurur. Ana karnında taşınması ile sütten kesilmesi otuz aydır. Nihayet (insan) olgunluk

çağına erip kırk yaşına varınca: 'Ya Rabbi,' der, 'bana, anama ve babama verdiğin nimete

şükretmeğe ve razı olacağın yararlı işler yapmağa beni yönelt. Benim soyumu islah et. Ben

sana tevbe ettim ve ben teslim olanlardanım.'" (46:15)

Bir insanın doğumundan kırk yaşına kadar olan yaşantısını özetleyen 46:15 ayeti, kırk yaşını olgunluk

yaşının zirvesi olarak tanımlamakta ve bu yaştan itibaren Allah'ın rızasını kazanmak için kesin bir

tercih yapılması gerektiğini, Kuran'a özgü anlatım biçimiyle belirtmektedir.

Kuran'da sık sık başvurulan örnekleme yöntemini burada da görmekteyiz. Burada anlatılan "insan'

herhangi belli bir şahıs olmayıp, kırk yaşına kadar yaşayan herkestir. Buna benzer örnekleri şu

ayetlerde de bulabilirsiniz: 89:15,16; 7:189-190; 31:14,15; 42:48

Kuran-ı Kerim'i, uydurma ve çelişkili nüzül (iniş) sebeplerine muhtaç görenler, bu tür rivayetlerle

genellikle ayetlerin anlamını saptırmışlar veya Kuran'ın evrensel hükümlerini belli bir zaman dilimi ve

belli kişilerle sınırlamışlardır. Bazı Türkçe mealler, kırk yaşını tevbe için maksimum yaş sınırı olarak

belirten ayetin çevirisine parantezler sokuşturarak bunu indirmeye çalışmışlardır.

46:15 ayeti, Allah'ın affedeceği sınır yaşını verir. Ayete göre kırk yaşı bir olgunluk noktası olarak artık

ciddi bir seçim yaşıdır. Bu yaşa varmadan ölenler, Allah tarafından affedilerek ebedi cehennemden

kurtulurlar. Allah'ın affetmeyeceği biricik suç olan "şirk" içinde yaşayan birisi kırk yaşından önce

ölürse Allah'ın geniş rahmetiyle sonunda iki alt cennete girecektir (56:40; 55:62).

Cehennemi hakketmek için 15 yaşını yeterli görenler ve olgunluk yaşını cinsel organların

olgunlaşmasına bağlayanlar, bu ayeti kerimeyi anlamak istemiyorlar. Hristiyan toplumunda doğmuş ve

12 yaşında ölmüş bir kız çocuğunu veya 15 yaşında ölmüş bir erkek çocuğunu cehennemin dibine

göndermek isteyenler, Allah'ın geniş rahmetinden huzursuz olmaktadırlar.

Din adamları itiraz edeceklerdir: "Sizin bu iddianıza göre, kırk yaşından önce ölen seks yıldızı Marilyn

Monroe, komünist terörist Deniz Gezmiş ve Mahir Çayan cennete mi girecek? Bu kötü insanlar nasıl

olur da cehennemle cezalandırılmaz?" Allah'ın merhametinin büyüklüğünü ve din adamlarının katı

kalpliliğini sergileyen bu itiraza şu kısa cevabı vermekle yetineceğim: Rahman ve Rahim Allah,

kullarının kalbini ve özel durumunu bilen, hayatı da ölümü de kontrol edendir.

Hadis ve sünnet izleyicisi din adamlarına göre 12 yaşında cinselliğini farkeden bir kız, eğer hristiyan

olarak ölürse cehennemliktir. İhtilaf alimleri, cinsellik ile dinselliği birbirine karıştırmışlardır. 12

yaşındaki bir çocuğun araştırma imkanlarını hiç düşünmeden Allah'ın adalet ve rahmetini töhmet

altında bırakanlar, cehenneme gönderdikleri bir çok kişinin cennette; fakat kendilerinin ise

cehennemde olduğunu görünce çok şaşıracaklardır. Zira Rab'lerinin hükmüne insanların hükmünü eş

koşanlar ve hatta bu hükümler arasında çelişkiler ortaya çıktığında ruhbanlarının hükmünü Kuran'a

tercih edenler, ahiret aleminde büyük bir şaşkınlık yaşayacaklardır (6:23; 38:62).

a) Mezhebinize göre dini sorumluluk yaşı kaçtır?

b) 16 yaşındaki Hristiyan veya ateist bir çocuk öylece ölürse cehenneme mi girecektir?

c) Kuran, 40 yaşını olgunluk ve tevbe yaşı olarak belirtmesine rağmen neden kabul etmiyorsunuz?



__________________
Rahman Rahim Olan ALLAH'ın Adıyla "Ben yüzümü tümüyle, gökleri ve yeri yaratana çevirdim ve ben ortak koşanlardan değilim." En'am 79
Yukarı dön Göster melih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melih
 
hira
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hira

selam melih

ben 40 yaşının  olgunluk ve tövbe yaşı olduğunu bilmiyordum kişi cinsellik  ve buluğ yaşı olarak değil mesala kişi 20 yaşından sonra her türlü rezaleti yapıyorsa 40 yaşına kadar yiyip içip yatıyorsa ve bu kişi ölürse cennete gdieceğinimi idda ediyorsun

Yukarı dön Göster hira's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hira
 
melih
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melih

Artık sana diyeceğim birşey kalmadı gibi hira. Sadece baştan beri bu konu altında yazılanları dikkatle oku. Kafandaki önyargıları sil lütfen kardeşim.

__________________
Rahman Rahim Olan ALLAH'ın Adıyla "Ben yüzümü tümüyle, gökleri ve yeri yaratana çevirdim ve ben ortak koşanlardan değilim." En'am 79
Yukarı dön Göster melih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melih
 
ASsLAN
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 26 kasim 2006
Yer: Bolivia
Gönderilenler: 31
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ASsLAN

melih Yazdı:

Aynı şeylerden bahsetmiyoruz galiba.

Ayrıca insan 40 yaşına kadar istediği gibi yaşasın, ibadet etmesin diyen de yok. Neden anlamak istediğiniz gibi anlıyorsunuz?

Siz inancınızı ortaya koyuyorsunuz. böyle bir inancın nelere yol açağını enine boyuna düşünmüş olmanız gereklidir. Dolaylı yolla yaptınız çıkarım, neye yol açıyor?

evet, 40 yaşına kadar istediğiniz gibi yaşayın diyorsunuz. 40 yaşından önceki insanların sorumsuz  olduğu inancı, bunu söylemeyi gerektirir. Toplum çok mu düzgün, herkes çok mu ahlaklı, dürüst? Müslüman olupta hırsızlık yapan, yalan söyleyen, zina eden insan yok mu? Siz böyle bir inançla, hertürlü çirkinliğe 40 yaşına kadar, Allahın izin verebileceğini söylüyorsunuz. Bu çirkinliklere davetiye çıkartıyorsunuz. 

"Kim iman eder salih amellerde bulunursa onlar cennte girecektir" tarzındaki tüm ifadeleri okurken, aklımızda '40 yaşından sonra' inancını hatırlayacağız. Ancak 40 yaşından sonra bu ayetin bağlayıcılığı var(!)

Allah bize bir öğüt verdiğinde, 40 yaşından sonra bu öğüdü ciddiye almamızda bir sakınca yok. çünkü hiçbir yaptırımı yok. Allah hakkında yalanlar söylüyorsamda, kötülüğün reklamını yapıyorsamda, Allahın varlığından şüphe duyuyorsam da, problem değil(!).

Kişi 40 yaşına geldi, sorumlu oldu ve öldü. bir gün önce ölseydi neler olacaktı acaba?   

Sahip olduğunuz inanç, böyle düşünmenin kapısını aralıyor.

bu inanca sahip olmamak, 40 yaşından önce insanları cehenneme yollamak demek değildir. Kim ne yapmışsa onunla karşılık görüyor. Sorumluluk yaşı, herkeste farklıdır...

ayette insan için, "nihayet" diye başlanmış, 40 yaşına gelince aklı başına gelmiş, çünkü 40 yaş artık ömrün aşağı doğru gittiği yaştır. 40 yaşında insanların düşüncelerinde, hayata bakışında, öncekilere göre farklılıklar olabilir. ki vardır da, google de 40 yaş diye aratın, görürsünüz.

 

Ancak bu, 40 yaşından önce sorumsuz olduğumuzu ve 40 yaşında sorumlu tutulacağımızı göstermez ve göstermiyor. Anlama istediğiniz gibi anlıyorsunuz. Ayetten böyle bir çıkarım yapmayı, kendi hevesi düşünceleri Allaha maal etmek olarak görüyorum.

Yukarı dön Göster ASsLAN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ASsLAN
 
hira
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hira

slm asslan  kardeş         sana katılıyorum  saygılarımla
Yukarı dön Göster hira's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hira
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

haktansapmaz Yazdı:

Yanılmıyosam (yanılıyor olabilirim) bu çevirinin sahibi Edip Yüksel, sorumluluk 40 yaşında başlar görüşündedir.

Kimi müfessirler, Ahkaf 15'teki "el-insan"ı Son nebi Muhammed olduğunu söylemişler.

Ben derim ki; bu ayeti, Neml 19 ile karşılaştırdığımızda Süleyman peygamber karşımıza çıkıyor. Her iki ayette de, "QALE RABBİ EVZİ'Nİ EN EŞKURA Nİ'METEKE ELLETİ ENAMTE ALEYYE VE ALA VALİDEYYE VE EN E'MELE SALİHAN TARDAHU..." tekrarlanıyor.

Muhabbetle.

 

Ben dikkatleri iki ayet arasındaki bağlantıya çekmek istemiştim. Demek ki başarılı olamamışım.

Ben demek istedim ki, bu ayetin konusu her insal değildir. Ayrıca bu ayet sorumluluk yaşını da anlatmıyor. Bunu o anlama yormak kelimenin tam anlamıyla saçmalamak, zırvalamaktır.

 Adama 40'ıdan önce her haltı işletirsin, ona bir iş yükleyemezsin; mesela ,askere, savaşa götüremezsin. İnsanın en güçlü olduğu yaş, 40 ve sonrası değildir. Aksine 30-35'inden sonra gücü gerilemeye başlar. Düşünün düşmanın genç, güçlü hızlı kuvvetlerine karşı, en gencinizin 40 yaşında olduğu çok kısıtlı sayıda olan bir birlikle nasıl karşı koyabilirsiniz? Kırkından önce kimse evlenemez de. Sorumluluğu olmayana kız veremezsiniz. Onun çcuk, mal mülk sahibi olmaya da hakkı olamaz. Adam sahip olduğu her şeyi yakıp yıkarsa ona bir ceza veremezsiniz... 

Aslına bakarsanız bu konuda sözü uzatmaya gerek de yoktur. Bu düşünceyi savunan ya kasıtlı olarak Kuran ayetlerini dalgaya alıyor tartışmayı sürdürmekle, yada anlama sorunu var.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats