HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Sünnet İnkarcılığı Meselesi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

ETKACAN YAZDI.

Forumdaki çeşitli başlıklar altında yazdığımız uzun yazıların bir hülasası olarak bir kez daha belirtmek isteriz ki; Kur'an-ı Kerim'i herkes kendi akli muvazenesine, herkes kendi mantığına, herkes kendi anlayışına, herkes kendi görüşüne göre yorumlarsa elbette böyle bir sonuç kaçınılmazdır.

 

SELAM ETKACAN

forumdaki her kim olursa olsun farklı yorum ortaya koyması kuranın eksikliğinden kaynaklanan bir durum değildir

kurancıların kendi içlerinde sorunlarının olması doğaldır ama bunu eleştirecek inanç ehlisünnet inancı değildir çünkü kurancılara göre çok daha dağınık bir inanca sahipsiniz.

sizin bölünmüşlüğünüğ kadar hiç bir dinde inançta bukadar bölünmüşlük dağınıklık kesinlikle yoktur.

yapacağınız her araştırmaya bende katılırım şuanki arz üzerinde ateizimden budizime musevilikten iseviliğe kadar en sorunlu parçalanmış inanç ehli sünnet inancıdır.

kurncıların içindeki ihtilaf ise şurdan kaynaklanıyor kuran yeter demiş ama daha bunu yeni benimsediği için illaki yıllarını kurana vermiş birisi kadar kuranı bilemez onun için kuranı yeni öğrenen kardeşlerin bu tür tartışmalara girmesi hem sizin kurana yönelmnizi hemde kendi içinde çelişkiye düşme ihtimalini ortadan kaldırmak adına bu tür sohbetlere katılmaması gerek.

yoksa yukardaki namaz rekat vb konuları size tek tek anlatacak ve sisin atalarınızın kuranda yok dediği her şeyin olduğunu hatırlatırım.

kuran eksik se resul bu çeşmenin suyunu nerden aldı olmayan bir şeyi sadece allah yaratır resulun böyle bir özelliğinin var olduğuna dair kanıtınız nedir.



__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Asım Yazdı :

eksiklik kuranda degil...bizlerde dir...

teşekkürler Asım Kardeş. Allah razı olsun.

ilgili link : KENDİ İCAD'LARIMIZ DIŞINDA, KUR'AN'DA HERŞEY VARDIR.

Muhabbetle

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

"ETKACAN" isimle yazan kardeşimiz"yasaklı" olduğunu gördüm bu kardeşimin bizden "farklı" düşünüyor olması yasaklı olmasını hak etmiyor "ciddiye alarak" birşeyler yazmış (yazdıklarına katılmasamda ve eleştircek çok şey bulsamda). Birde   "msp1955" ismiyle yazan kardeşim var iki kardeşimizin yazdıkları karşılaştırılırsa bir kardeşimiz, "üzüm yemek istiyor" diğeri ise, "bağcıyı dövmek" ben iki kardeşimizin yasaklanması yerine bu iki kardeşimize "nasıl tavır almalıyız" ve "nasıl bir uslub geliştirmeliyiz" bunu "hanfdostlar" olarak düşüne biliriz.

Aksi "halde kendimizin çalıp kendimizin oynadığı" tek tip ve standart düşünen tiplere dönüşeceğiz. 

Allah(a.c)'e emanet olunuz

Kardeşiniz rıdvan   

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Baybora;

Önceki uygulamamız şu yönde idi:

Eğer kişi kendisinden bir şeyler katarak düşündüklerini yazıyor ise - ateist ve deist yazılar hariç - yazısı silinmiyor, üyeliğine de dokunulmuyor.

Fakat, kendisinden bir şey katmaksızın sırf ehli sünnet sitelerden kopyala yapıştır yaparak forum başlıklarını sabote ediyorsa üyeliği donduruluyor.

Sizin fikriniz nedir ?

Esenlik dileklerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam ali,

Seni tekrar görmek güzel,

Benim bu konuda fikrim "msp1955" ismiyle yazan kardeşimizin hepimizi sebote ettiği. Elbetteki "kes-yapıştır" bazen gerekli oluyor fakat burda bazen ör. ihsan beyinde yazıları "kes-yapıştır" yapılabiliyor.

Ben "kes-yapıştır" uygulamasından ziyade hiçbir bilgi temeli olmadan sırf formdaki kardeşlerimizin "değerli" vakit ve enerjilerini harcanmasına neden olan kendi "duygularını" rahatlatmak ve "tebliğ" yaptığını düşünerek; bizleri yola getirmeye çalışan ve ne yazdığındanda bir haberi olmayan, aşağılama, tahkir, tahrik içeren yazılar yazıp sonrada bilgisayar başında "bıyık altından" gülen "tip"lere pirim vermememizdir.

 Ben "hem fikri hemde ahlaken" bir tavır geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Elbetteki İslam, (özelde Kur'an'ı Kerim) bidayetten buyana bütün muhaliflerine meydan okumuştur. Okumaya devam etmektedir. Yine Kur'an'ı Kerim geçmişte beyan görevini yerine getirdiği gibi bugünde beyan görevini yerine getirecektir. Bizler bu beyan görevinde "elinde ateş koru taşıyan" biri gibi mubarek Kitab'tan aldığımız fikir ve "yüce ahlak" üzerine titremeliyiz.

Bu anlayışla halkımıza ait olan bir sözle yazdıklarımı bitiriyorum

"İlim cehaleti alır, eşşeklik baki kalır"

kardeşiniz rıdvan

  



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
moderatör
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 25 mayis 2007
Gönderilenler: 28
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı moderatör

Selam Baybora

Misyonumuz gereği "Kur'an odaklı Din" temalı makalelerin alıntılanmasını teşvik ediyoruz. Karşıt içerikli makaleler için ise link verilmesini veya kısa alıntılar yapılarak kişilerin kendi yorumlarını bizlerle paylaşmalarını öneriyoruz.

Forum ilkeleri gereği mezhep, cemaat, tarikat propagandası içeren, kişisel yorum barındırmayan ve müzakereleri boğma amaçlı asılan alıntılar izlemeye alınmaktadır. Israrlı ve kısa sürede tekrarlar halinde ise ileti sahipleri engellenmektedir.

Yine forum ilkeleri gereği hakaret ve karalama içeren iletilerin içeriğene müdahale edilmekte ve ileti sahipleri uyarılmakta, gerekli görülürse engellenmektedir. 

Saygılarımızla

 

Yukarı dön Göster moderatör's Profil Diğer Mesajlarını Ara: moderatör
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam kardeşim,

"forum ilkeleri"nde yazılı olmasına rağmen kardeşlerimizin, "duygularına" hitab eden yazılara tepkileri yine "duygusal" olmaktadır. Bende bu nedenle daha soğukkanlı tavır takınmayı hatırlatmış bulundum.

Elbetteki "Allah nezdinde, "Güzel bir söz", başa kakılan sadakadan daha hayırlıdır" hükmü ilahisince ve "peyamberi tavrında" bu olduğunu düşüncesiyle yukarıdaki görüşleri yazdım.

Bu tavrı hep birlikte geliştirerek "güzel örneklik" sergileyebiliriz.

Sizin uyarınız için de teşekür ederim.    

Allah(a.c)'e cehdinizi arttırsın ve daim kılsın

kardeşiniz rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
beyyine84
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine84

etkacan Yazdı:
Aleyhissalatü Vesselam Efendimiz Kur'an-ı Kerim'in en büyük müfessiri, en güzel bir tatbik edicisi, en isabetli bir yorumlayıcısıdır.


selam kardeşim biraz şahsi düşüncelerini yada islam aleminde kabul görmüş olup senin bize getirdiğin yazılarını karşılıklı sevgi saygı çerçevesinde istişare etmek istiyorum

yukarıdaki yazıda en isabetli yorumcusu demişsiniz halbuki kuranda geçen tefsir kelimesi gene Allaha özgü bir oluşdur

Ve la ye'tuneke bi meselin illa ci'nake bil hakki ve ahsene tefsira.

Onlar sana bir mesel getirdikçe, biz sana hakkı ve en güzel yorumu getiririz. (FURKÂN suresi 33. ayet)

ayrıca farklı bir bakış açısı olarak hangi surede ve sure adının islamda kabul görmüş olduğu anlama da bakarsak bilgi dağarcığımızı genişletebiliriz


etkacan Yazdı:
"Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa da ondan kaçının." (Haşr 7)


sevgili kardeşim sana ayetin bütününü yazıyorum

Allah'ın, kentler halkından resulüne zahmetsizce aktardığı mal ve nimetler şunlar içindir: Allah, Peygamber, yakınlar, yetimler, yoksullar, yolda kalmışlar. Bu böyle düzenlenmiştir ki, o mal ve nimetler sizden yalnız zengin olanlar arasında dönüp duran bir kudret aracı olmasın. Resul size ne verdiyse onu alın; sizi neden yasakladıysa ona son verin ve Allah'tan korkun. Hiç kuşkusuz, Allah'ın azabı çok şiddetlidir.

bu ayette konu edilen resul ne verdiyse alın kısmı tamamen ganimetleri taksimatına ilişkindir ayrıca bazı çevrelerde bu ayte resul size farz vacip ne verdiye alın anlamıda yaygın bu apaçık kurana iftira atmaktır

etkacan Yazdı:
"Kur’anı insanlara açıklayasın diye sana indirdik." ( Nahl 44 )


bu ayete bakış açınız hemen sünnete kayıyor lakin burda ikikavram vardır biri kuran diğeri açıklamak

kuranda onu okutmak ve açıklamak bize düşer ayetini inş.görmüşsündür yani bu ayette sen vahiy(gizli bilgi)olanı açıkla(tebliğ et)anlamındadır çünkü açıklamak rabbimizin işidir çünkü din onun hüküm onun sadece bu dini anlatmaya vahyi anlatmaya bir insan gerekli o da resuldür

etkacan Yazdı:
İmran bin Husayn hazretleri buyurur ki:

- Sen Kur’anı okudun mu?

- Evet.

- Kur’anda sabah namazının farzının iki, akşamınkinin üç, öğle, ikindi ve yatsının farzının ise dört rekat olduğuna rastladın mı?

- Hayır.

- Peki bunları kimden öğrendiniz? Bizden [Eshab-ı kiramdan] öğrenmediniz mi? Biz de Resulullahtan öğrenmedik mi? Peki Kur’anda kırk koyunda bir koyun, şu kadar devede şu kadar, şu kadar paraya şu kadar dirhem zekat düştüğüne rastladın mı?

- Hayır.

- Öyleyse bunları kimden öğrendiniz? Bizden öğrenmediniz mi? Biz de Resulullahtan öğrenmedik mi? Hac suresinde (Eski evi [Kabe’yi] tavaf etsinler) âyetini okumadınız mı? Peki orada Kabe’yi yedi defa tavaf edin diye bir ifadeye rastladınız mı?

- Hayır.

- Allahü teâlânın Kur’anda şöyle buyurduğunu duymadınız mı? (Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa da ondan kaçının.) [Haşr 7]

Hz. İmran daha sonra buyurur ki: Sizin bilmediğiniz bizim Resulullahtan öğrendiğimiz daha çok şey vardır."

Bir âyet-i kerime meali: (Size, âyetlerimizi okuyacak, sizi her kötülükten arıtacak, size kitabı ve hikmeti öğretecek ve bilmediklerinizi bildirecek aranızdan, bir resul gönderdik.) [Bekara 151]

İmam-ı Şafii hazretleri, (Bu âyetteki hikmetten maksat, Resulullahın sünnetidir. Önce Kur’an zikredilmiş, peşinden hikmet bildirilmiştir) buyuruyor.
Kur’an-ı kerim açıklamasız öğrenilseydi, Peygamber efendimize, (tebliğ et yeter) denilirdi, ayrıca (açıkla) denmezdi.


öncelikle şunu bilmeliyizki peygamber zamanında da kuranı kabul etme fikri çok zordur müşrikler onu değiştirmesini dahi istmişlerdir

kuranda namaz kıyam rüku ve sücud olarak vardır rekat sayısına işaret vermemiş olması onun kullara olan serbestliği ve kolaylığıdır ayrıca şimdi kılınan namazlar tamamen maun 5 uyumlu tamamen huşusuz kılanan namazdır eğer kurandaki insandan istenilen namaz ile bilinen namazı bir kıyasa girdiğinde 2 rekatı bile kılmış olduğun bütün namazları belkide sadece bir kıyamının bir dakkisına bile denk gelmez belkide hiç gelmez kuranda namaz hususunda genişçe bilgi alabilirsiniz

diğer hususlarda da ayrıntı vardır lakin siz bildiğiniz ile bilmediğiniz arasında kaldığınızdan ve yıllarca bildiğinizi bir anda bilmediğinizle değiştiremediğinizden hemen inkara yada bilmediğiniz bir şeyi kuranda namaz eksik anlatılmışdır sölermisin rahman dinini resulüne neden bıraksın? ilahi mantık bütün mantıkları bilmezmi?ona hitabı bilmezmi?onu kendisine ulaştıracak ibadet tollarını göstermezmi?yani bunları resule bağlamak sizce doğru bir hareketmi son sözüm olarak kulluk sadece kurana bağlı olarak yapılırsa kulluk olur

Hiçbir insana yakışmaz ki, Allah kendisine kitap, hüküm-hikmet ve peygamberlik versin de sonra o, insanlara "Allah'ı bırakıp bana kullar olun" desin. O ancak şöyle der: "Öğrettiğiniz şu Kitap'a ve okuyup araştırdıklarınıza dayanarak benliklerini Allah'a adamış kullar/Rabbânîler olun!" (ÂLİ IMRÂN suresi 79. ayet)

bu ayeti birde şu ayetle beraber anlamaya çalışalım

Allahın indrdiği ile hükmetmeyenler kafirdir

selametle kalınız

rabbim gönül gözlerimizi açık eylesin

rabbim hepimizin ilmini arttırsın

Yukarı dön Göster beyyine84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine84
 
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd

beyyine84 Yazdı:
etkacan Yazdı:
Aleyhissalatü Vesselam Efendimiz Kur'an-ı Kerim'in en büyük müfessiri, en güzel bir tatbik edicisi, en isabetli bir yorumlayıcısıdır.


selam kardeşim biraz şahsi düşüncelerini yada islam aleminde kabul görmüş olup senin bize getirdiğin yazılarını karşılıklı sevgi saygı çerçevesinde istişare etmek istiyorum

yukarıdaki yazıda en isabetli yorumcusu demişsiniz halbuki kuranda geçen tefsir kelimesi gene Allaha özgü bir oluşdur

Ve la ye'tuneke bi meselin illa ci'nake bil hakki ve ahsene tefsira.

Onlar sana bir mesel getirdikçe, biz sana hakkı ve en güzel yorumu getiririz. (FURKÂN suresi 33. ayet)

ayrıca farklı bir bakış açısı olarak hangi surede ve sure adının islamda kabul görmüş olduğu anlama da bakarsak bilgi dağarcığımızı genişletebiliriz


etkacan Yazdı:
"Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa da ondan kaçının." (Haşr 7)


sevgili kardeşim sana ayetin bütününü yazıyorum

Allah'ın, kentler halkından resulüne zahmetsizce aktardığı mal ve nimetler şunlar içindir: Allah, Peygamber, yakınlar, yetimler, yoksullar, yolda kalmışlar. Bu böyle düzenlenmiştir ki, o mal ve nimetler sizden yalnız zengin olanlar arasında dönüp duran bir kudret aracı olmasın. Resul size ne verdiyse onu alın; sizi neden yasakladıysa ona son verin ve Allah'tan korkun. Hiç kuşkusuz, Allah'ın azabı çok şiddetlidir.

bu ayette konu edilen resul ne verdiyse alın kısmı tamamen ganimetleri taksimatına ilişkindir ayrıca bazı çevrelerde bu ayte resul size farz vacip ne verdiye alın anlamıda yaygın bu apaçık kurana iftira atmaktır

etkacan Yazdı:
"Kur�anı insanlara açıklayasın diye sana indirdik." ( Nahl 44 )


bu ayete bakış açınız hemen sünnete kayıyor lakin burda ikikavram vardır biri kuran diğeri açıklamak

kuranda onu okutmak ve açıklamak bize düşer ayetini inş.görmüşsündür yani bu ayette sen vahiy(gizli bilgi)olanı açıkla(tebliğ et)anlamındadır çünkü açıklamak rabbimizin işidir çünkü din onun hüküm onun sadece bu dini anlatmaya vahyi anlatmaya bir insan gerekli o da resuldür

etkacan Yazdı:
İmran bin Husayn hazretleri buyurur ki:

- Sen Kur�anı okudun mu?

- Evet.

- Kur�anda sabah namazının farzının iki, akşamınkinin üç, öğle, ikindi ve yatsının farzının ise dört rekat olduğuna rastladın mı?

- Hayır.

- Peki bunları kimden öğrendiniz? Bizden [Eshab-ı kiramdan] öğrenmediniz mi? Biz de Resulullahtan öğrenmedik mi? Peki Kur�anda kırk koyunda bir koyun, şu kadar devede şu kadar, şu kadar paraya şu kadar dirhem zekat düştüğüne rastladın mı?

- Hayır.

- Öyleyse bunları kimden öğrendiniz? Bizden öğrenmediniz mi? Biz de Resulullahtan öğrenmedik mi? Hac suresinde (Eski evi [Kabe�yi] tavaf etsinler) âyetini okumadınız mı? Peki orada Kabe�yi yedi defa tavaf edin diye bir ifadeye rastladınız mı?

- Hayır.

- Allahü teâlânın Kur�anda şöyle buyurduğunu duymadınız mı? (Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa da ondan kaçının.) [Haşr 7]

Hz. İmran daha sonra buyurur ki: Sizin bilmediğiniz bizim Resulullahtan öğrendiğimiz daha çok şey vardır."

Bir âyet-i kerime meali: (Size, âyetlerimizi okuyacak, sizi her kötülükten arıtacak, size kitabı ve hikmeti öğretecek ve bilmediklerinizi bildirecek aranızdan, bir resul gönderdik.) [Bekara 151]

İmam-ı Şafii hazretleri, (Bu âyetteki hikmetten maksat, Resulullahın sünnetidir. Önce Kur�an zikredilmiş, peşinden hikmet bildirilmiştir) buyuruyor.
Kur�an-ı kerim açıklamasız öğrenilseydi, Peygamber efendimize, (tebliğ et yeter) denilirdi, ayrıca (açıkla) denmezdi.


öncelikle şunu bilmeliyizki peygamber zamanında da kuranı kabul etme fikri çok zordur müşrikler onu değiştirmesini dahi istmişlerdir

kuranda namaz kıyam rüku ve sücud olarak vardır rekat sayısına işaret vermemiş olması onun kullara olan serbestliği ve kolaylığıdır ayrıca şimdi kılınan namazlar tamamen maun 5 uyumlu tamamen huşusuz kılanan namazdır eğer kurandaki insandan istenilen namaz ile bilinen namazı bir kıyasa girdiğinde 2 rekatı bile kılmış olduğun bütün namazları belkide sadece bir kıyamının bir dakkisına bile denk gelmez belkide hiç gelmez kuranda namaz hususunda genişçe bilgi alabilirsiniz

diğer hususlarda da ayrıntı vardır lakin siz bildiğiniz ile bilmediğiniz arasında kaldığınızdan ve yıllarca bildiğinizi bir anda bilmediğinizle değiştiremediğinizden hemen inkara yada bilmediğiniz bir şeyi kuranda namaz eksik anlatılmışdır sölermisin rahman dinini resulüne neden bıraksın? ilahi mantık bütün mantıkları bilmezmi?ona hitabı bilmezmi?onu kendisine ulaştıracak ibadet tollarını göstermezmi?yani bunları resule bağlamak sizce doğru bir hareketmi son sözüm olarak kulluk sadece kurana bağlı olarak yapılırsa kulluk olur

Hiçbir insana yakışmaz ki, Allah kendisine kitap, hüküm-hikmet ve peygamberlik versin de sonra o, insanlara "Allah'ı bırakıp bana kullar olun" desin. O ancak şöyle der: "Öğrettiğiniz şu Kitap'a ve okuyup araştırdıklarınıza dayanarak benliklerini Allah'a adamış kullar/Rabbânîler olun!" (ÂLİ IMRÂN suresi 79. ayet)

bu ayeti birde şu ayetle beraber anlamaya çalışalım

Allahın indrdiği ile hükmetmeyenler kafirdir

selametle kalınız

rabbim gönül gözlerimizi açık eylesin

rabbim hepimizin ilmini arttırsın



  Selam beyyine84 bey

 Kur'an daki kıyam ruku ve secde kavramlarının geçtiği ayetleri bir daha dikkatlice okumanızı tavsiye ediyorum kıyamı rukuu ve secdeyi (kıyam=zinde, canlı, sürekli ruku=saygıyla, buyun bükerek, ehemmiyet vererek secde=iman, inanç, itirazsız kabul) bu şekilde düşünerek dikkate alarak değerlendirirseniz
 
ayrıca sizin yukarda alıntı yaptığım yazınızda bazı bölümlerine katılmakla birlikte katılmadığım özellikle namaz olarak yanlış anladığınız bölüme katılmak mümkün değildir  25/33 te sizinde en güzel bir şekilde ALLAH tarafından tafsilatlandırılan bir kitaptır dediğiniz kur'an nasıl olurda namaz'ı bize bırakır ki sizin de dediğiniz gibi resullerine bırakmamışken
 huşusuz bırakılan namaz mı? yoksa kafa yurmadıkları çaba göstermedikleri salat mı bağlılık mı
 muhabbetle

Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
beyyine84
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine84

etkacan Yazdı:
Kaldı ki, "Biz Kitap'ta hiçbir şeyi bırakmadık, açıkladık" âyetinde geçen "Kitap"tan maksat, Kur'ân değildir. Çünkü her şeyin sadece Kur'ân'da açıklanması imkansızdır. Dine ve dünyaya âit bütün hükümlerin ayrıntılarına kadar Kur'ân'da açıklanmış olduğu doğru değildir. Ve bunu hiç bir akl-ı selim kabul etmez.

Bu durumda da âyete "her şeyin bütün ayrıntılarıyla, Kur'ân'da açıklandığı" mânâsı verildiğinde, bu, -hâşâ- Allah'ı yalancı çıkarmak demek olur. Kur'ân'da her şeyin açıklanmış olması, insanlığı hidâyete ulaştıracak ilkelerle ilgilidir. Bu konuda Kur'ân'da gerekli olan her şey açıklanmıştır.

Buradaki "Kitap," Levh-i Mahfuz’dur. Levh-i Mahfuz'da, büyüğüyle-küçüğüyle, geçmişiyle-geleceğiyle bütün varlıklar ve olaylar en ince ayrıntılarına kadar kaydedilmiştir. Nitekim bütün tefsirlerde bu âyette geçen "Kitab"a, ‘levh-i mahfuz’ açıklaması getirilmiştir. Zaten âyetin öncesiyle beraber düşünüldüğünde "Kitab"a Kur'ân mânâsı vermek mümkün olmamaktadır. Ayetin öncesi şöyledir:


Allahın selamı üzerine olsun etkacan ve diğer kardeşlerim

keşke ayetin arkasından gelen 39 ayete bakıp ve bütünsel bir havada kitabın lehvi mahvuzmu yoksa kuran mı olduğuan karar verseydin

38.     Yeryüzünde debelenen hiçbir canlı, iki kanadıyla uçan hiçbir kuş istisna olmamak üzere hepsi sizin gibi ümmetlerdir. Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyi ne eksik bıraktık ne fazla yaptık. Onlar, sonunda Rableri önünde haşredilirler.       &nbs p;

39.     Bizim ayetlerimizi yalanlayanlar, karanlıklara gömülmüş sağır ve dilsizlerdir. Allah, dilediği/dileyen kişiyi şaşırtır, dilediğini/dileyeni de dosdoğru yol üzerine koyar.

ayetin anlamı ise mucize bilgi alamet tir

yani enam 38 ile enam39 beraber okunduğunda ordaki ktab kelimesinin kuran olduğu anlaşılır

etkacan Yazdı:
"Biz Kur'ân'ı her şeyin bir açıklaması olarak indirdik" âyetine gelince:

Buradaki "açıklama" genel olarak iki şekildedir. Bunlar:

a. Yüce Allah, bir kısım hükümleri Kur'ân'da bizzat kendisi açıklamıştır. Meselâ inanç esaslarının neler olduğu; namaz, zekât, oruç ve haccın farz; zina, içki, domuz eti, kumar ve faizin haram olduğunun açıklanması gibi. Bu tür açıklamada Kur'ân'dan başka bir şeye ihtiyaç duyulmaz.



öncelikle bir kısım hüküm demek resulünde dinde hüküm koyma yetkisnin var olduğuna işaret olarak algıladım bunu isterseniz kurana arz edelim

Hüküm yalnız Allah'ındır. O kendisinden başkasına kulluk etmemenizi emretmiştir. Dosdoğru olan din işte budur. Ama insanların çoğu bilmiyorlar.
12 Yusuf Suresi 40

26. Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz.

40.ayet hüküm ve kulluk kavramlarının ayette beraber işleilmesi hükmün hangi şart altında olduğu aşikardır yani kulluk dairesi içersinde olduğu aşkardır şimdi bu ayete isnaden hala bir kısım hükümlerini kavramını savunmak sence nedir?

etkacan Yazdı:
b. Kitabında kulları için bağlayıcı birer delil ve hüccet kabul ettiği diğer delillere havale etmek suretiyle yapılan açıklama. Meselâ yüce Allah ileride de genişçe yer vereceğimiz gibi, Kur'ân'da Peygamberimize itaati ve hükmüne müracaat edip razı olmayı farz kılmıştır. Dolayısıyla onun Allah'ın Kur'ân'da yer almayan vahyine istinaden koyduğu hükümler, getirdiği açıklamalar, tefsirler de yine Allah'ın Kur'ân'da açıklaması demektir.



din sadece yalnız Allahındır hükmedeni de Allahdır şu ayet bu hususa çok güzel bir derinlik ve anlama kazandırır

Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah'ın dışında bir hakem mi arayayım?
6 Enam Suresi 114

öncelikle burda hakem kelimesi iyi tekik edilmeli eğer dikkatlice analiz edildiğinde ne ile karşılacağımız gelin görelim

Dilbilimciler bu ayette geçen “ حكمhakem” sözcüğü ile “ حاكمhâkim” sözcüğünün aynı anlama geldiğini ileri sürmüşlerdir. (Lisanü’l-Arab; c. 4, s.540) Ne var ki, Kur’an’da “hakem” sözcüğünün geçtiği ayetler [Nisa/35 ve En’am/114] iyi tetkik edildiğinde, “hakem” sözcüğünün “hâkim” sözcüğünden daha üst bir mana ifade ettiği görülür. Çünkü Kur’an’da hükmeden herkese “hâkim” denilmesine karşılık, sadece hakk ile hükmedene “hakem” denmektedir. Buna göre, ayetteki “Allah’tan başka bir hakem mi arayayım?” ifadesi, “hakem” sözcüğünün yerine bu sözcüğün anlamı olan “hakk ile hükmeden bir hâkim” ibaresi konularak “Allah’tan başka hakk ile hükmeden bir hâkim mi arayayım?” şeklinde takdir edilebilir.
Rabbimiz, peygamberimize söylettirdiği sözlerin ardından, konuşmayı bizzat kendine döndürerek Ehlikitap arasında dinî bilgisi olan kişilerin Kur’an’ın Allah tarafından hakk ile indirildiğini bildiklerini açıklamakta, peygamberimizden [ve dolayısıyla herkesten] de onların bu Kitap’ın Allah tarafından indirildiğini bildikleri hususunda şüphe etmemelerini istemektedir. Ayette “kendilerine kitap verdiğimiz şu kişiler” ifadesi ile kastedilenler, ayetin Mekki olması münasebetiyle Mekke’de bulunan Yahudi ve Hıristiyan din bilginleridir. Kur’an’ın hakk kitap ve peygamberimizin de hakk elçi olduğuna Ehlikitap ve kitaplarının tanık gösterilmesi, başka ayetlerde de yapılmıştır:

kuranda resulun hatalarına ilişkin ayetler mevcuttur ltf yanlış anlamayınız yani beşerin mantığı ile din asla kurulamaz kurulan ise hristiyan yada yaudulik vb.gibi bir din olur

etkacan Yazdı:
Bunlar da:

1. Farziyeti kitapla hükme bağlanmakla birlikte nasıl yapılacağının izahı Peygamberimize bırakılan açıklamalar. Namazın rekatı, sayısı, nasıl kılınacağı, zekâtın neyden verileceği, nasıl ve kimlerin vereceği, haccın nasıl yapılacağı, orucun nasıl tutulacağı gibi.


16.     Onu aceleye getiresin diye dilini onunla hareketlendirme!       &n bsp;

17.     Onu toplamak ve okumak bize düşer.        

18.     O halde, biz onu okuduğumuzda, sen onun okunuşunu izle.        

19.     Sonra onu açıklamak da bizim işimiz olacaktır.

bu ayetlerden vahyin açıklanması Allaha özgü bir işdir

farklı bir bakış açısı ile namazın kurandaki yerine bakılacak olursa ve kuran ayetlerini muhkem ve müteşabih olarak adledersek namaz oruç hacc gibi ibadetler kitabın anası(muhkemi)konumundadır muhkem ayetlerde mutlak surette kesinlik vardır yani en ufak kesin olmayan bir anlamszılık yoktur iş böle olunca namaza oruca hacce kuran eksiktir demek muhkem olan ayetlerin anlamalrını kaydırma dır buda tahmin edilemez bir vebaldir küfr dür


etkacan Yazdı:
2. Hakkında her hangi bir hüküm bildirilmeyen konularda Resulullah’ın sünnetiyle hükme bağlanan hususlar. Kadının teyzesinin ve halasının, süt kardeşin, süt annenin, teyzenin nikahının haram olması, bâzı hayvanların etlerinin haram kılınması, evli biri zina ettiğinde verilecek ceza gibi hususlardır.

Bunun içindir ki, gerek Sahabîler (rae), gerekse sonraki devir âlimleri, (ksa)Peygamberimizin (sav) sünnetiyle verdikleri cevabı da "Kur'ân'dan" diye ifâde etmişlerdir.


öncelikle hakkında hüküm konulmamış bir husus hususunda kurandaki şu ayeti idrak etmeniz dileğiyle

Ey iman sahipleri; size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. Kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetti. Allah Bağışlayandır, Merhametlidir.5 Maide Suresi 101

ayrıca dine ait bir hüküm varsa her zaman derim mutlak surette hakk olması grekir

hakk rabbinden gelendir kuşkuya düşenlerden lma
Allah size kitabı detaylandırmışken ondan başka hakem mi arayayım

hakem hakk ile ile hükmeden demek dir kuranda Allaha isnad edildiğinde

bu iki ayet beraber tefekkür edildiğinde hakkın sahibinin ve hakk ile hükmedinin sadece olduğu Allah olduğu anlaşılmalıdır

ayrıca hakk rabbindne gelendir ayetinin sonundaki sakın şüpheye düşenlerden olma ile hakkın sınırlarına gene vurgu vardır bu vurgu hem peygambere hemde bizlere bizleri ilgilendiren kısmı resule oranla daha büyük çünkü islam elemine baktığımızda bir sürü sünnet bir sürü hadis ve milyonlarca insanlar daha ne lduğunu bilmeden sünnet diye imanlarını yok ediyorlar işde bu anlamda hakk rabbindne gelir ayeti dinde şüphe olmaz o halde sen kuranın çelişmezliğine açıklığına bağlan anlamı çıkar

etkacan Yazdı:
Her şeyden önce bâzı müfessirler, "Kur'ân" diye mânâlandırılan "ez-Zikr" kelimesini Kur'ân ve sünnet olarak yorumlamışlardır. Buna göre böyle bir iddia kendiliğinden düşmüş olur.


zikir Allah indirmesidir sünnetin Allah indirmesine ilişkin bir ayet kesinlikle yoktur kaldıki kuranda geçen sünnet ayetlerine baktığımızda iki anlam vardır

1-tabiat olayları
2-Allahın kafirlere tavrı davranışı

kuranda sünnet kelimesi 16 kere geçer ve 16 sıda Allaha özgüdür

kuran mubin bir kitaptır içersinde mit barındırmaz eğerki zikr sünnet olsaydı mutlaka o ya bir ayette açıklanır yada bu ayette anlamı verilirdi

zikr(kurandır)

peki zikr olsun kuran bende buna farklı bir bakış açısı getiricem inş.

kuran satır satır yazılmış bir kitaptır zira sünnetin de kaynak olması ve resulün ölümünden 200 sene sonra çıkartılması ile ilgili ne dersiniz? sence kuranı koruyan sünnet de içinde ya neden korumamışda sünnet 200 sene sonrasında çıkmış ayrıca kuran günümüze tek kitap halince gelmiştir lakin sünnetler bölük bölük dağınır bir kitap haline bile getirelememiş kimisinde 5000 hadis var kimisinde 3000 kimisinde bilmem kaç var şimdilik bu kadar yeter inşallah devam ederim

selametle kalınız








Yukarı dön Göster beyyine84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine84
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats