HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Sünnet İnkarcılığı Meselesi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd

beyyine84 Yazdı:
direk değilde dolaylı yani kuran odaklı tesbih ve hamd içerikli ayetler ile ikame ederek kılınabilir dimi namaz?


 Selam beyyine84

  Direk veya endirek,bu konuyu (salat'ı)bir yere bağlamak gerek.

 Müsaade ederseniz size bir kaç sorum olacak sevgili kardeşim beyyine84
 
1- Siz veya bizler bu kitabı yani kur'anı kafi ve yeterli görüyormuyuz.?

2- Bu kitab (kur'an) ta ALLAH din olarak her şeyi açıklamış mı.?

3- Sizin tabirinizle, herkesçe bu dinin direyi, olmazsa olmazı  olarak bilinen namazı Allah'ın kur'an da açıklaması gerekmezmiydi.?

Devam ederiz inş
 
 Muhabbetle

Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

 

Selam Muvahhid arkadaşım,

 

Ben ve Hanif dostlardaki arkadaşların çok büyük bir kısmı , Kur'anı kafi ve yeterli olarak görüyoruz.

Allah bu kitapta din olarak herşeyi açıklamış. Açıklamadığı hususlar dinin içinde olan hususlar değildir. Gelenektir, hurafedir. Fıkıhçıların dayatma ve zorlamalarıdır. Bugün din diye bilinen şeylerin çoğu aslında Emeviler devrinde halkı daha kolay yönetebilmek için ,dini kendi kafasına göre açıklayan ve kabul görsün, tartışılmasın diye bunu peygamber söyledi diye ortaya çıkarılan ve büyük çoğunluğu Kur'ana, akla ve bilime uymayan şeylerdir ki, yeterli Kur'an kültürü olan herkes bunları anında ayıklar.

Namaz Kur'anda açıklanmıştır. Nisa 102 yi sizden farklı yorumluyorum. Burada kıyam ve secde olan iki rekatlık bir faaliyet var. Siz bunu ders olarak yorumluyorsunuz, imana gelmeden bahsediyorsunuz. Bu sizin yorumunuz. Ben böyle bir dersin aynen kilisedeki ibadet şekline benzediğini düşünüyorum. Çünkü onların ibadeti ders gibi. Papaz geliyor. İncilden ayetler içeren vaaz veriyor. Sonra ilahi okuyorlar. (Halelujah - Allaha hamdolsun, şükürler olsun gibi bir anlamı var).

Müslümanlıkta Fecr (sabah) ve Işa (akşam) namazı var. (Nur 58) ve Haftalık ta Cum'a namazı var. Bunun dışında sadece peygambere farz kılınmış teheccüd namazı var. Bu Kur'andaki salat kavramı hakkındaki başlık halen devam ediyor. Bir kısım arkadaşlar şekli namazın olmadığı , salat kavramının ders olduğu nu savunuyor, ben ve bir çok arkadaşta şekli namazın olduğunu savunduk, savunuyoruz. Bunu da Kur'an dan çıkarıyoruz.

Kur'anın doğru anlaşılabilmesi için  iniş sırasında okunmasının şart olduğunu savunuyorum. Meallerin de iniş sırasında olması şarttır. Böyle okunursa  Kur'andan daha çok faydalanır insanlar.

Bu konu ile ilgili olarak anlamadan Kur'an-ı Kerim okumak başlığı altında yazdığım açıklayıcı bir yazıya link vermek istiyorum.

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=5794&TPN =7

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd


 Selam Saffet Metin bey
 
  Sizin bu konudaki düşüncelenize tabiki saygı duyuyurum.Birde hatırladığım kadarıyla salat konusunu daha önceleri sayın Haktansapmaz beyle munazaranız olmuştu, bundan dolayıdır ki tekrar aynı konuları uzun uzadıya tartışmamızın bir faydasıda olmaz kanaatindeyim, sizinde dediğiniz gibi kur'an daki salat namaz mı? başlığı altında detaylı bir şekilde tartışıldı

  Ancak bir iki konuya kısaca değinmek istiyorum,sizin şu cümlenize binaen  cümle bu''Kur'anın doğru anlaşılabilmesi için  iniş sırasında okunmasının şart olduğunu savunuyorum. Meallerin de iniş sırasında olması şarttır. Böyle okunursa  Kur'andan daha çok faydalanır insanlar.''Saffet metin bey
 
 1-Fecr ve işa kavramları günün belirli anları,yani günün başlangıcı ve sonu olduğunu,o zamanın sosyolojik konumunuda göz önüne alırsak anlaşılmayacak bir tarafının olmadığını görürüz
 
 2-Cuma salatıyla ilgili olarak cuma suresinin indiği yer, peygamber a.s 'ın konumu yanı Muhammed a.s devlet başkanı yer medine, mekke değilde niye medine? tabiri caizse bakanlar kurulu veya genel kurmay'ın haftalık bilgilendirme toplantıları olmuyur mu v.s...
 
 3-peygamber a.s'ın teheccud namazı dediğiniz benim güne ve tebliğ çalışmasına hazırlık olarak anladığım İsra suresi 17/79 ayetini iyi anlamamız için bir önceki ayetin son cümlesine de bakacak olursak inne kur�ânel fecri kâne meşhûdâ(meşhûden).
   
       
Ekımis salâte li dulûkiş şemsi ilâ gasakıl leyli ve kur�ânel  
  fecr(fecri), inne kur�ânel fecri kâne meşhûdâ(meşhûden).17/78


     Ve minel leyli fe tehecced bihî nâfileten lek(leke), asâ en yeb�aseke rabbuke makâmen mahmûdâ(mahmûden)17/79 

  Kısacası 17/78 da mü'minlerin o günkü sosyo ekonomik durumlarınıda göz önünde bulunduracak olur isek hemen akabindede yani 17/79 da aziz olan Allah a.c peygamberine a.s gece çalışmasını emir buyuruyur.
 
En doğrusunu Allah a.c bilir

 Selam ve Dua ile

 
Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Müslümanlıkta Fecr (sabah) ve Işa (akşam) namazı var. (Nur 58) ve Haftalık ta Cum'a namazı var. Bunun dışında sadece peygambere farz kılınmış teheccüd namazı var. Bu Kur'andaki salat kavramı hakkındaki başlık halen devam ediyor. Bir kısım arkadaşlar şekli namazın olmadığı , salat kavramının ders olduğu nu savunuyor, ben ve bir çok arkadaşta şekli namazın olduğunu savunduk, savunuyoruz. Bunu da Kur'an dan çıkarıyoruz.

selamlar,

benim nazarımda şekilsel salat var veya yok sonucu hala netleşmiş olmamakla beraber,
şekilsel salatı savunanlara karşın salatın şekilsel olmadığını söyleyen arkadaşlar tartışmaya 1-0 yenik olarak başlıyorlar.
Neden?
1-Şekilsel salatı savunan arkadaşların,ataların devam ettire getirdiği salat anlayışları elle tutulur gözle görülür halde.
2-Gelenesel anlayışın  nüfuzu sadece kuran diyen arkadaşların dahi gelenekten yana oy kullanmasına sebep oluyor.

diğerlerine gelirsek,
1-1-0 yenikler.
2-şekilsel salatın yerine koyabilecekleri soyut somut bir tutarları yok,
abdest açıklaması bile kimi yerde havada kalıyor.
Allaha ibadet etmenin 5 vakit şekilsel salatla bağlantısı olmadığını düşünüyorum,bence salat;bağlılıkta sabit ve kararlı olmak.Doğrusunu Allah bilir.
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
muvahhıd
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 eylul 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 174
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhıd


  Selamlar
 Bir an için şekilsel namaz'ın var olduğunu farz edecek olursak maide 5/6 yani abdest ayeti olarak bilinen ayet inene kadar demek ki abdestsiz namaz kılındı, o zaman eğer kur'an'ın nüzul sırasını takip edecek olursak,
   çünkü ku'an daki abdest ayeti olarak bilinen 5/6 ile 4/43 ayetleri inmeden çok evvelinde hatta muhammed a.s dan da öncesi peygamberlere de salat emredilmiştir.
 
  Tabiki en doğrusunu Allah a.c bilir

  Selam ve Dua ile
Yukarı dön Göster muvahhıd's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhıd
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Şu meşhur teheccüd(namazın)a ilişkin belki bir katkı olabilir düşüncesiyle.

17/79:

"ve minelleyli : Ve gecedende

fetehecced bihi : bununla (Kur'an la) geceden uyanık ol (Teheccüd= Bir iş için gece uykusuz kalmak)

nafileten leke : sana fazladan

asa en yebaseke rabbuke : umulur/istenir göndere seni Rabbin

makamen mahmude : övülen makama (Yesrib'e)"

Hal böyle iken bu gece namazı nasıl oluyor! Ayrıca Kur'an ı bütün değerlendirenler görecekler ki bu konunun açılımı 73/1-4 ve 20. ayetleridir.

Teşekkür ederim.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

merhaba arkadaşlar,

Sabah ve akşam iki rekat namaz kılmazsam ben kendimi müslüman gibi hissetmiyorum. Sanki Allahla bir iletişim kurmuyorum. Tamam Kur'an okumak Allahla konuşmaktır. Ama ona secde etmek, kulluğu bildiren bir tavır sergilemek, O yüce yaratıcıya, bak ben seni biliyorum, seni anıyorum, sana hamd ediyorum, sana şükrediyorum, senden yardım diliyorum demek. Beni mutlu ediyor. Tabii iş bununla bitmiyor. Ama sadece bunu yapmakla eşime ve çocuğuma dini uygulatıyorum. Öfletmeden, püfletmeden, baskı yapmadan. Yani bunu yapmazsan bu psikolojiden mahrum kalırsın ki , bu da bir eksikliktir.

Şimdi bazı arkadaşlar bizi geleneğe bağlı hanifler olarak değerlendiriyorlar. Hayır , bir şey sırf gelenektir diye inanmadığım bir şeyi yapmam ben. Ben bunları Kur'andan çıkardığım şekli ile uyguluyorum. Kur'anda olmadığı için öğle, ikindi ve yatsı namazı kılmıyorum. Sünnetleri kılmıyorum. Kaza kılmıyorum.  Bunlar Emevilerin dine eklemesidir. Allahın Vahyi değildir. Hele ki peygamberin sünneti hiç değildir. Ayrıca tüm mezheplerde aynı olsa neyse, her mezhepte sünnet sayısı farklıdır.  İnsanları etki altına almak için, kolay yönetmek için  din zorlaştırılmıştır, hatta kolay kolay biraraya gelemesinler diye özellikle mezhepleşme teşvik edilmiştir. Zaten mezhepleşme amacına ulaşınca Abbasi imparatorluğuda siyasi gücünü kaybetmiş, tevaifi müluk denilen yerel devletlere bölünmüştür.  Bu oyunlara alet olanlar, dini Kur'andan saptıranlar bunun hesabını Allah katında vereceklerdir.

Ayrıca insanlarda gözlemlediğim şey, insanlar sırf zor olduğu için dinden kaçıyorlar. Ben onlara Kur’anı, kolay olanı anlattığım zaman kuşku ile bakıyorlar. Bir de şekilsel namaz yok desem hepten kabul etmeyecekler. Bir de dini bozmakla itham edileceğim. Yalnız beni yanlış ta anlamayın, bunu sadece  bir tedbir olarak uyguluyor değilim. Gerçekten yok olduğuna inansam , açık açık derdim.

 Maalesef bu ruhban sınıfı, halkın iradesini kırmak ve kendine kul köle etmek için dini zorlaştırmış. İnsanlar zoru din sanıyorlar, zoru makbul sanıyorlar. Din adamları onları zorladığı ve güya o din adamları zoru yaşadığı için onları makbul sayıyorlar. Aynen hristiyan papazların yöntemleri. Allah asla böyle bir şey istemiyor. Ama kime ne anlatıyorsun.

Şimdi bazı arkadaşlar salatı farklı yorumluyor. Kimi toplantı diyor. Kimi Vahye bağlılık diyor. Kimi görüşme diyor.  Şimdi ben bu vahye bağlılık açıklamasını önemsiyorum. Vahye bağlı olmak için Vahyi bilmek gerekiyor. Dünya da Vahiy bir tek Kur'an. İncil ve Tevrat için bile Hristiyanlar, Yahudiler , kitaplarının gerçek vahiy halinin kalmadığını, eldekilerin Vahiy ortamından bilgilenmiş, esinlenmiş insanlarca yazıldığını söylerler. İnternette gördüğüm Hristiyan siteleri en azından böyle.

Dolayısı ile Salat, Vahye bağlılıksa, Kur'an meali okumak vahyi anlamak açısından önemli. Hatta en önemli görev. Vahyi bilmeden ona bağlı falan olamazsın. Zaten müslüman cemaatte en büyük kusur bu. Vahiyden bi haberler. Hadis, risale vb her şeyi okuyor da, Kur'an meali okumuyor. Okusa da anlamıyor. Sanırım bu geleneksel sıra insanlar Kur'anı anlamasın diye icad edilmiş bir şey. Çünkü gerçekten sağlam bir dini bilgisi olmayan bu geleneksel sırada meal okuyunca sapıtıyor.

Çünkü Hz. Osman bile Kur'anı iniş sırasında toplatmış. Yoksa Hz. Osmana göre Nuzül sırası olmazdı. Kur'anın bir harfi bile değişmemiştir derler. Amenna ve saddakna. Kur'ana ekleme ve eksiltme yapılmamıştır derler. Evet. Aynen inanıyorum. Ama bütün ilahiyatçılar bilir ki hüküm çıkarılırken iniş sırasına bakılır.

Demek ki , Ümeyye dönemi idarecileri, Kur'anın anlaşılmasını zorlaştırmak  ve anlayıp hüküm çıkarma işini kadı lara vermek için böyle bir yola başvurdu. Yoksa Kur'an gerçek iniş sırasında, o zamanın okuma yazma bilen, konuşma arapçasını bilen herkes anlardı.

Allah haşa yalan mı söylüyor. Anlayasınız diye Arapça indirdik diye. Ama gel de anla.  Geleneksel sıra Allahtan olsa, Vahiy le olsa , Kur'anın beyanıyla çelişkiye düşer. Allah hem bu apaçık kitaptır diyecek, hem de anlaşılması zor, bilmeceye çevirecek kitabını. Bunun bir mantığı varmı. Demek ki bir insan müdahelesi var. Bir de buna Cebrail peygambere Kur’anı böyle sıralattı yalanını söylüyorlar.

Emeviler Halkı kolay idare etmek için bu yollara başvurdu. Dinde revizyon yaptı. Kendi fikirlerini kabul ettirmek için Hadis olayını ortaya çıkardı. Bunların hiçbiri peygamber ve dört halife devrinde yazılmış değildir. 30 sene peygamberin yanında bulunan insanların 20-30 hadis rivayeti vardır. (hz. Ali, Hz. Ömer, hz. Ebubekir gibi.) İki sene peygamberin yanında kalmış kişilerin 6000 (altı bin) hadis rivayeti vardır. Ebu Hüreyre gibi. Bu bile olayı açıklıyor.  Bugünkü camilerin şekli bile Emeviler zamanında ortaya çıktı. İlk minareli cami I. Velid zamanındadır ve 720 lere falan denk gelir.

İnsanlar yalan yanlış duyduğu şeyleri Kur'anda var sanıyorlar. Tartışıyorlar. Peki bunun vebalini kim ödeyecek. Sırf halk aydınlanmasın. Din adına sadece biz konuşalım veya doğruyu bilsemde etki ettiğim geleneksel bir grubum var onlarla ters düşmeyeyim diye yapılıyor bunlar.

 Bir de Zaman gazetesinden A. Kurucan ‘ın yazısından bir alıntı.

Neden kırılma? Çünkü ortaya atılan bu düşünce sadece Kur'an'ı ibadet kastıyla okumama ile sınırlı kalmamaktadır ve kalmaması da gayet doğaldır. Çünkü kapı bir defa kırılmıştır ve bunun tetikleyici rolü ile başka konular devreye girmektedir. En basitinden kadın-erkek inananların sosyalleşme ihtiyacını bir ölçüde gideren haftalık bir araya gelip Kur'an okumalar, her cuma akşamı veya ölüm yıldönümlerinden ahirete irtihal etmiş yakın-uzak akrabalar için Kur'an okumalar, hatim yapmalar, kabir ziyaretleri ve yine bu ziyaretlerde okunan Kur'an'lar, bu yaklaşımla manasını yitirmektedir. Ne Fatiha'ların, ne Yasin'lerin, ne Amme cüzlerinin manası vardır! Çünkü manası anlaşılmamaktadır. Tercüme veya mealler de aslı Kur'an'ın yerini tutmamaktadır. O halde!

 

Zaten hatanın nerede olduğu anlaşılıyor. Kur’anın arapçası kutsaldır. Mealleri kutsal değildir. Ben kutsal bir şeyi okuyunca  ibadet etmiş olurum. Ama meal okuyup kutsal olmayan bir şeyi okuyunca ibadet etmiş olmam. Böyle bir anlayış Kur’an içeriğinde varmı. Kur’an öğüt almak için okunur. (Kamer suresi) . Anlamak için okunur. Kur’anın içeriğinden sorumluyuz.  Havaya üfürmek için değil. Eğer bir ibadet olayı varsa, senin Kur’andan öğüt alman, sorumlu olduğun vahyi bilmen ve anlamandır.  Arapçası kutsaldır diye anlamadan okuyup, dinleyip, üfürmen değildir.

 

Ben bu anlayışa karşıyım. Bunu ne Allah istemiş. Ne ölüye, ne diriye faydası var.  “Ne fatihaların, ne yasinlerin, ne amme cüzlerinin manası vardır. Çünkü manası anlaşılmamaktadır.” -  Arkadaş manası anlaşılsa bile , isterseniz mealden okuyun. Bir manası yok. Hele Mealden bunları okusanız, ölü için sonuçta dersiniz ki, Yahu ben ne için okuyorum,ölüye sevap olsun diye,  ayetler ne söylüyor. Fatiha, Yasin ve Amme de ölüye yarar ne var. Birazcık Kıyamet hayatından bahsetmekten başka. O da diriyi uyarmak amaçlıdır.

 

Sonra bu ölüye fatiha okuma falan, hadislerde bile yoktur.Ölüye bir faydasıda yoktur.  Ama hepimiz böyle öğrendik. Ben bile din de yeri olmamakla birlikte (Vazgeçtim Kur’anı, en uydurma hadise bile dayanmaz bu gelenek), elimde olmadan, kendimi kaptırıp yapıyorum. Alışkanlık işte. Camilerde el fatiha diye diye bu hale getirdiler.

 

Sosyalleşiyorlarmış  Aptal aptal işler. Manasını anladığı anda yaptığı işin saçmalığını anlayacak ve bundan soğuyacak. Bu surelerin Meallerini okuyunda üzerinde tartışın.Sosyalleşecekseniz öyle sosyalleşin.   Akılcı yaklaşılınca efendim sekülerleşme oluyormuş, kutsaldan uzaklaşılıyormuş. Yuh yani. Söylecek şey bulamıyorum. Halk olarak  Hristiyanların 1520 lerdeki durumunda bile değiliz. O zamanlar İncil sadece Latince okunur veya yerel dillerde de  (ingilizce, Almanca, Fransızca) incil olur tartışması vardı.

 

Neyse konu uzun. İniş sırasına göre Kur’an meali  okumanın  en anlaşılır, en açıklayıcı  tarz olduğuna inanıyorum. Kur’ana yeni başlamış bütün arkadaşlara tavsiye ediyorum.

 

Burada bir abdest mevzuu var. Namaz Mekke dönemindeki İsra ve Hud surelerinde geçiyor. Abdest Medine döneminin ortalarındaki Maide Suresinde geçiyor. Buna kimse bir açıklık getiremez. Ya diyeceğiz ki arkadaş ilk zamanlar abdestsiz kılıyorlardı. Sonra maide Suresiyle abdest alma emredildi. Yahutta şekli namaz yok, toplantı var deniliyorsa, O zamanlar toplantıya abdestsiz gidip, maide suresinin o ayetinden sonraki toplantılara  abdestli gidildi. Teyemmüm, cünüplük konuları medine devrinin ortalarında gündeme geldi. Abdestsiz, gusülsüz bir namaz olayı hayal bile edemediğimizden, (bunlar Nasrettin hoca veya bektaşi fıkralarında oluyor.)  belki böyle bir yorum tepkimizi çekebilmektedir, saçma gelmektedir.  Doğrusunu Allah bilir.

 

Teheccüd namazındaki Makam-ı Mahmud olayı (Seçilmiş makam) , bazı geleneksel müfessirler  tarafından günahkar müslümanlara şefaat etme makamı olarak yorumlanmıştır. Allah kimseye böyle bir yetkiyi vermediğini, vermeyeceğini, ve bu yetkiyi verse bile kimsenin şefaatinin fayda vermeyeceğini (Necm ve Bakara suresi)  açıklamıştır. Öğrenci98 arkadaşımız bunu Yesrib  (Medine şehri) olarak yorumlamış. Sonuçta yorumdur ve bence de doğruya en yakın yorumdur. Çünkü dünya hayatı olarak bakarsak, peygamber en yüce makama (devlet başkanlığı)  Medinede gelmiştir. Ahiret olarak bakarsak , kendine ahirette verilecek büyük bir nimet olarak yorumlayabiliriz ama Şefaatçilik olarak yorumlamak Kur’ana terstir.

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Merhaba arkadaşlar,

Kur'andaki şekli namaz varmı yokmu olayını çok tartıştık. Ben varlığına inanıyorum ve uyguluyorum. Kur'an meali okumadığım gün neredeyse yoktur.

Ama şunu da eklemek isterim ki, Eğer insanlar fecr ve işa vakti, gece vakti  öğüt almak, sorumlu olduğu şeyi anlamak , sakınmak için Kur'anın mealini okuyorlar ve bunu hayatları boyunca devam ettiriyorlarsa,uygulamaya çalışıyorlarsa,  o kişiler bilinçsiz olarak namaz kılıp, bilinçsiz olarak kutsal olduğuna inanıp Arapça Kur'an okuyan, sevap bankacılığı yapan, Vahyin V sin den haberdar olmayan, üfürüklerle oyalanan, çoğuda iyiniyetli bile olsa şirkvari hareketlere bulaşan   insanlardan çok çok faziletli ve makbuldür. Allahın insanlardan gerçekten istediği tavır budur. Vahye bağlılık budur.

Dini tek temsil eden şey Vahiydir. O da Kur'andır. Kur'an meali aslı gibidir.

Nasıl ingilizce bir fizik kitabının tercümesini aslı gibi kabul edip onu okuyup ilim alıyorsak, ve bu fizik kitabının ingilizcesini okusaydık fizik bilgimiz kat kat fazla olurdu gibi saçma bir şey nasıl demiyorsak, Kur'an meali de aslı gibidir. Ondan Vahyin buyruğunu anlarız. Bize emredilen Kur'an dan öğüt almamızdır. Kur'an öğüt almamız için kolaylaştırılmıştır. Arap isek zaten arapça bildiğimizden arapça Kur'an dan öğüt alırız. Arap değilsek, arapça bilmiyorsak, kendi dilimizdeki mealden okur anlar öğüt alırız.

Kur'anın ne için olduğu Kamer suresinde belirtilmiş olup, İniş sırasında Kamer suresi ilk surelerdendir. Ama geleneksel sırada sonlara bir yere atılmıştır. Sanki bir el gözden kaçırmak istemiştir. O eller demiştir ki, sen Kur'an dan öğüt alamazsın, ancak hocalardan alırsın.

Diyeceğim namaz değil Kur'an dersi diyen arkadaşlarla da  çok bir fikir ayrılığım yoktur. Çünkü Kur'an bilgisiz bir namaz ibadetinin de bir faydası yoktur.Hele çevremizde çok gördüğümüz cami cemaati, tarikat müridi , evdeki dede , nine geleneksellerinin falan dini anlayışları. Aman yarabbi.  Esasen bilinçsiz yapılan dünyevi, ahiri her iş böyledir.

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 4
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats