HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: kadının evlenme yaşı nedir? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

baybora Yazdı:

selam kuşbulutu,

Hepimiz hatalarımızın vebalini ödeyeceğiz,

Kur'an'ı Kerim söz konusu olduğunda daha "titiz" olmak zorundayız. Öncelikle onun "kelamullah" olduğunu asla aklımızdan çıkarmamalıyız. Birde benim gözlemlediğim "tercümeler" ile "mushaf" metni "aynılaştırılıyor", bu tavrımızdan bir önce vaz geçmeliyiz.  

selam ve dua ile,

rıdvan

 

Allah razı olsun Kuşbulutu kardeşim,

 

kesinlikle katılıyorum Rıdvan Kardeşim. Allah razı olsun.

bu düşüncelerimizi hem yoklayıp, gerektiğinde hemen terkedip, hem de birbirimizin yanlışını gördüğümüz / görebildiğimiz yerde kardeşlik ruhu içinde birbirimize hakkı ve hakikatı hatırlatmalıyız. hatırlatmalıyız ki, gözümüzden, dikkatimizden kaçan bir şey var ise şayet, onu tekrardan yakalama fırsatı doğsun, hepimiz için.

dolayısıyla aynı forumda bulunmanın ve çağdaş olmanın getirisini, bir nimet olan bu internet ortamından da yararlanarak elde etmenin, şükrünü eda etme yolunda çaba içerisinde olmuş olalım.

gerçi bir dostumun ifadesiyle şükründen aciziz ama, biz yine de şükretmek için elimizden geleni yapmaktan sorumluyuz...

ne mutlu EHAD olan '' yalnız olan '' Rabbimize , şükrünü kesintisiz olarak sürdürenlere...sürdürebilenlere...çaba içerisinde olanlara...gönlü arınmaktan yana olanlara...

veddua

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

 Değerli arkadaşlarım kuran ben her şeyden örnekler verdim ki akıl edesiniz düşünesiniz diyorsa buna da örnek vermiştir. Yani acaba kızlarımız ne zaman evlendirilmeli bu soruyu şimdi kurandan arayalım. Önce şunu söylemeliyiz ki gerçekten İslam dini akıl ve mantık dinidir, işte bu sorunun cevabı bile aklın eseridir.

   Herhangi bir konuyu kuranda aramak istiyorsak kuranın tümüne hâkim olmamız çok önemlidir. Bakın Allah Nisa suresi 6. ayetinde bunu ne kadar güzel tarif ediyor. ( Nisa sur.6: Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan, iffetli davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter.) Daha evlenme yaşına gelmeyen yetimlerin durumunu bir önceki ayetlerde açıkladıktan sonra bu ayet bakın ne kadar güzel anlatıyor. Nikâh çağına kadar gözetleneceğini söylüyor ve bu sürenin onlarda belirecek olgunluk ve erginliğe, yani kendisine hâkim olabilecek konumda ve olgunluğa erişip erişmediğine bakılacağını söylediği gibi, sorumlu kişilerinde buna kanaat getirmesi ön şart koşuluyor. Demek ki bakın yine akıl ve mantık, işte size kuranın o çok güzel izah ve açıklamaları. Buradan şunu çıkarıyoruz her veli, anne baba evladını kız ya da erkek olsun, ailesini geçindirecek ya da çocuğunu büyütecek olgunluğa gelmesini gözetleyecek ve buna öncelikle onlar karar vereceklerdir. Sizce bunun kesin bir yaşı olabilir mi dersiniz? Kimi kız var dır 17 yaşında bu erginliğe ulaşır kimisi 19. Burada sorumluluk aileye düşmektedir, onun tecrübesi ile evlatlarımıza yön vermeliyiz. Kimisi, kız regli olduğunda evlendirilir diyecek kadar bağnaz ve akıldan yoksun olabiliyor. Düşünün sıcak ülkelerde 8 yaşında regli oluyor kızlar o zaman nasıl olurda bu yaşta  bu kızlarımızda olgunluk ve erginlik görülebilir? Demek ki evlenme kriterini kuran koymuş, içimize sinecek olgunluk ve erginlik işte bu kadar basit. Herhalde konu anlaşılmıştır. SAYGILARIMLA Haluk Gümüştabak

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Islam'da evlenme yasi 9'dur. Sunnettir hatta. MUhammed'de Aise ile 9 yasinda iken evlenmistir. ( Buhari hadis ).

Hatta iran gibi seriatla yonetilen ulkelerde resmi evlenme yasi 9'dur.

Simdi 9 degil diyecekler cikacak muhakkak, bende ozaman soracagim dogal olarak hadis kaynaklari disinda Aise' nin yasinin kac olduguna dair bir kanitiniz var mi ?

Islam'in ikinci saglam kaynagi olarak gorulen Buhari'nin hadisleri mi yoksa sizin kendi fikirleriniz mi ?

Evet, gonul ister ki 9 olmasin 55 yasinda ki bir adama yakisir bir sekilde 35 olsun. Ama istemekle olmuyor iste.

Delil getirin Aise'nin yasinin 9 olmadigina dair..!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

Ben size Allah ın ayetini örnek veriyorum siz bana Rabbin sözünü bir kenara atıp beşerin sözünü örnek veriyorsunuz. İşte bütün uğraşımız peygamberimize yapılan saygısızlık ve haksızlıklara engel olmaktır ama gözleri görmeyen kulakları duymayanlara işittirmek gerçekten çok zor. Rabbim perde indirmiş ve bir de kalplerine mühür vurmuşsa bizlerin konuşması asla fayda etmez. Bana delil getir diyorsunuz, sayın arkadaşım delilimiz Kuran ayeti, açıkca Rabbim evlenebilecek bir kızda olgunluk ve erginlik olmasını emretmişse peygamberimiz nasıl olurda 9 yaşındaki birisiyle evlenir? Bunun tersi olduğunu ben değil siz kanıtlayacaksınız. Eğer sizin kanıtınız Yahudilerin içimize soktuğu bu sapık ve yalan ithamlarsa benim delilim Rabbim in ayetidir bunun tersini yapmasını nasıl düşünürsünüz peygamberimizin? Rabbim sizi affetsin. Tekrar soruyorum uydurma binlerce hadis olduğu gibi bu bilginin doğruluğuna sizin deliliniz nedir? Yoksa beşerin sözleri kesin delilmidir sizin için? Allah apaçık söylemesine rağmen. Allah aklını kullananların arasına alsın inşallah cümlemizi.

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
selamet
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 23 kasim 2008
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selamet

( Nisa sur.6: Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan, iffetli davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter.

Ayetteki nikah çağını günümüzün modern kanunlarına göre değerlendirip 18 yaşı gibi bir anlam çıkarmak mümkün değildir.

 

18 yaşı medeni kanunlara göre nikah çağıdır,araplara göre değil.Hadisleri uyduruk sayıyor,işinize gelmeyen ayatleride tercüme hatası diye bir kenara atıyorsunuz. Ne zamana kadar kendinizi kandıracaksınız?

 

Ali Bulaç Meali

Kadınlarınızdan artık adetten kesilmiş olanlarla henüz adet görmemiş bulunanların iddet (bekleme süre)leri, -eğer şüpheye düşecek olursanız (bilin ki)üç aydır. Hamile kadınların bekleme-süresi ise, yüklerini bırakmaları (ile biter). Kim Allah'tan korkup-sakınırsa (Allah) ona işinde bir kolaylık gösterir.

Diyanet İşleri Meali(Eski)

Kadınlarınızdan ay hali görmekten kesilenler ile henüz ay hali görmemiş olanların iddetleri hususunda şüpheye düşerseniz, bilin ki, onların iddet beklemesi üç aydır; gebe olanların iddeti, doğurmaları ile tamamlanır. Allah, buyruğuna karşı gelmekten sakınan kimseye işinde kolaylık verir.

Diyanet İşleri Meali(Yeni)

Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.

Diyanet Vakfı Meali

Kadınlarınız içinden adetten kesilmiş olanlarla, adet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Gebe olanların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları (doğum yapmaları)dır. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.

 


 

Elmalılı Hamdi Yazır

Kadınlarınız içinden âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdetini görmemiş bulunanlardan eğer şüphe ederseniz (iddetlerinin nasıl olacağında tereddüt ederseniz), onların bekleme süresi üç aydır. Gebe olanların bekleme süresi ise, yüklerini bırakmaları, doğum yapmalarıdır. Kim Allah'tan korkarsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.

Elmalılı Meali (Orjinal)

Hayızdan kesilmiş olan kadınlarınız - şübhelendinizse - onların ıddeti de üç aydır, hayız görmiyenler de öyle, yüklülerin ise ecelleri hamillerini vaz'ı etmeleridir ve her kim Allaha korunursa Allah onun işine bir kolaylık verir

Ömer Nasuhi Bilmen

Ve o kadınlar ki, hayızdan kesilmişlerdir veya hayız görmeye başlamamışlardır, Eğer (iddetleri hususunda) şüpheye düşmüş iseniz, (biliniz ki) onların iddetleri üç aydır, yüklü olan kadınların ise, yüklerini vaz'edinceye değindir, ve her kim Allah'tan korkarsa onun için işinden dolayı bir kolaylık verir.

 


 

Suat Yıldırım

Kadınlarınızdan âdetten kesilenlerin iddetinde tereddüt ederseniz, onların iddet süreleri üç aydır. Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir. Hamile olan kadınların iddetleri, çocuklarını doğurdukları vakit biter. Kim Allah'ı sayıp O’ na karşı gelmekten korunursa, Allah onun işinde bir kolaylık verir.

Süleyman Ateş Meali

(Yaşlılıklarından ötürü) Adetten kesilen kadınlarınızın (bekleme süresinden) şüphe ederseniz, (bilin ki) onların bekleme süresi üç aydır. Henüz adet görmeyenler de böyledir. Gebe olanların bekleme süresi, yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah'tan korkarsa (Allah) ona işinde bir kolaylık yaratır.

Şaban Piriş Meali

Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlar eğer tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Henüz âdet görmemiş olanlar da böyledir. Hamile kadınların bekleme süresi, yüklerini bırakıncaya kadardır. Kim Allah’tan korkarsa, ona işinde bir kolaylık sağlar.

Ümit Şimşek Meali

Hayızdan kesilmiş hanımlarınızın iddetinde şüpheye düşerseniz, onların da, henüz hayız görmemiş olanların da iddeti üç aydır. Hamile olanların iddeti de çocuklarını doğurunca sona erer. Kim Allah'a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde kolaylık verir.


 


 

 

Bu kadar mealci yemin billlah ederek kuranı çarpıtmak için anlamışlarda bir tek sizmi kuran tercümesi konusunda otoritersiniz?

 

Henüz adet görmemiş çocukların boşanma durumlarında iddet müddetini ne kadar olacağından bahsediyor ayet.Evlenmeden boşanma olamayacağına göre henüz adet görmemiş çocuklar 9 yaşında bile olamaz.

Yukarı dön Göster selamet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selamet
 
selamet
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 23 kasim 2008
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selamet

Ayetteki nikah çağını günümüzün modern kanunlarına göre değerlendirip 18 yaşı gibi bir anlam çıkarmak mümkün değildir.

 

18 yaşı medeni kanunlara göre nikah çağıdır,araplara göre değil.Hadisleri uyduruk sayıyor,işinize gelmeyen ayatleride tercüme hatası diye bir kenara atıyorsunuz. Ne zamana kadar kendinizi kandıracaksınız?

 

Demiştim. Buna karşı çıkıp kuran evrenseldir her çağa ve topluma hitap eder diyeceksiniz.

Mücadele suresi

1. Kocası hakkında seninle tartışan ve Allah'a şikayette bulunan kadının sözünü Allah işitmiştir. Allah, sizin konuşmanızı işitir. Çünkü Allah, işitendir, bilendir.

2. İçinizde zıhâr yapanların kadınları, onların anaları değildir. Onların anaları ancak kendilerini doğuran kadındır. Şüphesiz onlar çirkin ve yalan bir laf söylüyorlar. Kuşkusuz Allah, affedici, bağışlayıcıdır.

3. Kadınlardan zıhâr ile ayrılmak isteyip de sonra söylediklerinden dönenlerin, karılarıyla temas etmeden önce bir köleyi hürriyete kavuşturmaları gerekir. Size öğütlenen budur. Allah, yaptıklarınızdan haberi olandır.

 

Zihar,arap erkeğin karısının sırtını anasının sırtına benzeterek boşanma geleneğidir. Eğer kuran iddia edildiği gibi her çağa ve topluma hitap eden evrensel bir kitap ise,islamı kabul etmekle araplaşmış milletlerden başka bir topluma ziharı anlatın bakalım anlayabileceklermi?

Yukarı dön Göster selamet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selamet
 
halukgta
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 425
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halukgta

 

Sayın Selamet nikli arkadaşım gerçekten Allah size selamet versin, biraz geç oldu ama yinede bir cevap aldık çok şükür. Size önce şunu söylemek isterim Kuran gerçekten bakın nasıl anlaşılacakmış Rabbim ne yapın diyor birkaç örnek vereyim. (Hâlâ düşünmüyor musunuz?", . Fakat düşünen mi var. Ayetleri size açık-seçik bildiriyoruz ki, aklınızı işletebilesiniz. Allah, ayetleri size işte böyle açıklar ki, derin derin düşünebilesiniz. Hâlâ aklınızı çalıştırmayacak mısınız? Biz benzetmeleri insanlar için yapıyoruz ki, inceden inceye düşünebilsinler.) Daha o kadar güzel tavsiyeler var ki anlayana anlamak isteyene tabii ki. İşimize geldiğinde kuranı bir bütün olarak diğer ayetlerle birlikte düşünmeliyiz diyeceksiniz, işinize geldiğinde de ayetin içinden bir kelimeden yola çıkarak size öğretilenleri doğrulamaya çalışacaksınız, ama aklın ve mantığın kabul edemeyeceği bir şekilde. Yaratan boşuna örnekleri, benzetmeleri vermiyor, düşünüp aklımızı çalıştıralım diye yazıyor hepsini. Önce sizin haklı olduğunuzu kabul edelim. Şimdi de birlikte aklımızı çalıştıralım, diyelim ki daha regli olma yaşı bile gelmemiş çocuğun kuran evlenilebileceğini söylüyor diyelim. Buna siz 9 yaş demişsiniz, bu yaşı kuranda nereden çıkardınız, böyle bir açık yaş asla geçmiyor. Bende diyorum ki 7 yaşında da evlenebilir, neden olmasın madem dokuz oluyor biraz bedenen iri gördüm bende 7 yaşındaki bir kıza evlenebilir dedim, ne dersiniz itirazınız var mı? İşte dostum eğer akılla değil de şehevi duygularla düşünürseniz ne kadar güzel oluyormuş. Kuran adet görmeyen biriyle evlenmeyin demiyor, onunda ihtiyacı olduğunu bildiğinden asla böyle bir ayrım yapmamış. Peki, kriterimiz ne olacak o zaman? Karşımızdaki kızın olgunluğunu, çocuk doğursa bile ona bakabilecek yaşta ve bilgi beceriye sahip mi, hiç mi düşünmek gerekmiyor dersiniz. Dokuz, on yaşında ki bir çocuğu lütfen çevrenizde bir izleyin, hala oyuncaklarla oynuyor dostum, nasıl olurda İslamı sübyancılar toplumu gibi gösterirsiniz? Oyuncakla oynayan bir kızı nasıl evlilik gibi çok ciddi bir işe uygun görürsünüzde çocuk doğurup birde onu sağlıklı büyüteceğine inanırsınız? Çevremizde bu tür girişimleri görüyoruz ama hala ibret almamış olduğumuz çok açık. Bakın aklımızla düşünmediğimiz de olmuyormuş. Eğer siz bal gibi oluyor diyorsanız, kusura bakmayın ama aklınızı ya kiraya verdiniz ya da onu kullanmasını bilmiyorsunuz derim. Aslında bir başka şık daha var, ama sizi tanımadığım için bunu söyleyip günaha giremem.

 

  Şimdi gelin birde kuranın ayetlerini oraya yalnız yazarak değil de tüm ayetleri düşünüp Allah ın ne dediğini anlamaya çalışalım, tıpkı söylediği gibi aklımızı çalıştıralım. Yazınızın ikinci kısmında yazdıklarınızdan doğrusu kuranın evrensel olmadığını sanki kanıtlamaya çalışır gördüm sizi bu sözlerinizden (Buna karşı çıkıp kuran evrenseldir her çağa ve topluma hitap eder diyeceksiniz.) Sizce evrensel olmadığı açık çünkü bahsettiğiniz zıhar konusunun anlatıldığı ve bu bahanenin de ortadan kaldırıldığı ayeti hiç anlamadığınız belli oluyor. Allah kuranda öyle ayetler indirmiştir ki bazıları yalnız peygamberimize, bazıları peygamber eşlerine aittir. Bazı ayetler vardır ki yanlış gelenekleri düzeltmek adınadır. Örneğin o devrin kadını zor durumda bırakan geleneklerinde olan boşanma sebeplerin den biri zıhar konusudur. İşte Allah kadını her durumda koruduğunu ve böyle aptalca sebeplerden asla karısını boşayamayacağının örneğini vermiştir. Ama siz bunu bile anlayamamış ve yalnız o devre ait olan bu örnekten hiçbir ibret çıkaramamışsınız. Örneğin köleliğin kaldırılması konusu, şimdi belki kanunen bile yasak, ama acaba insanların haklarını vermeden tıpkı o günlerde olduğu gibi köleden farksız insanları çalıştıranlar yok mu? İşte siz bu ayetlerden hiç bir şey çıkartmazsanız bugün insanların işsizliğini öne sürüp, karın tokluğuna insanları çalıştırdığınızda o günün köleliğinden hiç farkı olmaz. Demek ki kuran köleliği o devirde kaldırırken, günümüzde de bu ayetlerden dersler çıkarmamız için yazmıştır kurana.

   Şimdide sizin yazdığınız ayetlere ve kuranın bütünlüğüne bakalım acaba küçücük çocukla evlenilebilir mi anlamaya çalışalım, ama anlamak isteyen anlayacaktır tabii ki. Önce Rabbin şu ayetini hiç ama hiç unutmayalım. (Kehf Sur54. ayet; Yemin olsun, biz, bu Kuran'da, insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır.) Ne güzel söylüyor Rabbim, her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. Evet, Rabbim gerçektende koydun ama ayetin sonunda söylediğin o kadar doğru ki (İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır.) Bizler tartışmayı o kadar seviyoruz ki kuran gerçeklerini bile göz ardı edebiliyoruz, akıl ve mantığı ise söylediğin gibi ne yazık ki devreye hiç sokmuyoruz. Allah kuranda insanların belkide milyonda birine bile lazım olabilecek örnekleri dahi vermiş, boşuna söylemiyor her örneği değişik ifadelerle verdim diye. Düşünün lütfen abdest alırken su bulamadığınız hiç oldumu, ya da ayette geçtiği gibi hanginiz su bulamayıp teyemmüm ettiniz? Belki çölde karşılaşmış olabilir bu sorunla insanlar, ya da ileride bizlerde susuzlukla karşılaştığımızda kullanabileceğiz bu hakkı. Hangimiz sütanneden süt emdikte, süt emdiğimiz annemizin kızına ya da oğluna âşık olmamamız için, Allahın bu gerçek kardeş gibidir evlenemezsiniz ayetine muhatap olduk? İşte kuran milyonda birde olsa lazım olabilecek, karşılaşabileceğimiz olayları bile açıklıyor. Şimdi bu açıklamadan sonra gelelim sizin yazdığınız ayete.( Talak sur 4: Âdetten kesilen kadınlarınızın iddet bekleme sürelerinde kuşkuya düşerseniz, onların iddetleri üç aydır. Hiç âdet görmemiş kadınların süreleri de böyledir. Gebe olan kadınların süreleri ise yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah'tan korkarsa, O ona işinde bir kolaylık nasip eder.) Gerçekten Allah her şeyden örnek verdim diyorsa bunun doğruluğunu aklını çalıştıran her kez görüyor. Bakın boşandığınız kadının bir başkası ile evlenebilmesi için bir zaman geçmesinin en doğru yol olduğunu söylüyor Allah ve her konuda da açıklık getiriyor. Bu ayette bahsettiği önce adetten kesilen kadının belki hamile olabileceği kuşkusuyla üç ay beklenmesini istiyor, çünkü adetten kesilebilir ama doğurganlığı devam edebilir diye. Ayetin devamında söylenen ise hiç adet görmemiş kadınlardan bahsediyor, buradan yaşı küçük çocuk olarak anlamak kuranda geçen diğer ayetleri bir kenara atmaktır, onları da yazacağım. Burada bahsedilen kadın günümüzde de zaman zaman olabilen hormon bozuklukları sebebiyle ayet görmeyen kızlarımız, kadınlarımızdan bahsediyor. Günümüzde bile çocuğu olmayan kadınlarımızı düşünün, birde o devri hayal edin. Demek ki bu ayette hiç adet görmemiş kadın sözünden daha küçük yaştaki bir kızında evlenilebileceğini çıkarmak aklın ve mantığın ötesinde sapıklıktır. Hormon dengesizliklerinden adet olamayan kadının evlilik döneminde belki hamile kalmış yani kadınlık yumurtaları faaliyete geçmiş olabilir düşüncesiyle, onunda bekleme süresi üç aydır diyor. Kurana bakmaya devam edelim. Yukarıdaki açıkladığımız ayeti daha da netleştiren açıklayan ayete bakalım. (Bakara sur. 228: Boşanmış kadınların kendi başlarına üç âdet ve temizlenme süresi beklerler. Eğer Allah'a ve âhiret gününe inanmakta iseler, Allah'ın onların rahimlerinde yarattığını saklamaları kendilerine helal olmaz. Kocaları, bu süre içinde herhangi bir şekilde barışmak isterlerse eşlerini geri almaya herkesten daha çok hak sahibidirler. Kadınlar, örfe uygun biçimde, sorumluluklarına benzer hakları da vardır. Erkeklerin kadınlar üzerinde bir derece farkı vardır. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.) İşte yüceler yücesi Rabbim ben her şeyden değişik ifadelerle açıkladım diyorsa bu kadar güzel açıklar. Bu ayette hiçbir sorun olmayan yani çocuk doğurma sorunu olmayan bir kadının boşanması durumunda yine bekleme süresinin üç ay olduğunu açıklıyor. Peki, daha önceki ayette ne açıklıyordu? Orada dikkat ederseniz adetten kesilen kadın ve hiç adet görmemiş kadının bekleme süresinden bahsediyor ve açıklıyordu. İşte Kuranın güzelliği ve kuranın her konudan bahsederek açıklık getirdiğine güzel bir örnek. Sizlere şunu soruyorum yukarıdaki iki ayetten çocuk yaştaki bir kızın yani daha adet görme yaşına bile gelmeyen bir kızın evlenebileceğini mi anladınız? Öyle anladım diyene sözüm olamaz, ama lütfen tekrar şu ayeti hatırlatmak isterim. (Nisa sur.6: Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan, iffetli davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter.) Bu ayette geçen sözlere lütfen dikkat edin, bakın Allah özellikle bir kızın evlenebilmesi için gerekli olan kriteri daha nasıl açıklayabilir dersiniz? Nikah çağına gelmeleri sözünü açıkca kullanıyor ve açıklık getiriyor bu sözlerine. (O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz..) Demek ki aile reisi evleneceği evladında olgunluk ve erginlik görecektir yoksa asla müsaade edemez. Kızı düşünün doğuracağı evladına nasıl annelik yapsın? Erkeği düşünün o aileye nasıl baksın? İşte kuran işte açık seçik ayetleri. İsteyen aklını çalıştırır kuran ayetlerinin tümünü özümser ve hayata geçirir, isteyen kendisine öğretilenleri doğrulamak adına kuran ayetlerinden sözcükleri cımbızlar gerçeklerden uzaklaşır ve sanıya inanır. Rahman gönül gözümüzü açık olanlar arsına bizleri alması dileklerimle. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK

Yukarı dön Göster halukgta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halukgta
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

      Efrayim

      Sevgili kusbulutu

      mutlu cumalar diliyorum. Demişsiniz.

      Bu cümleyi sık sık, özellikle televizyonlarda duymaya başladık. Sizden de duyduk.

      Bu cümle, bizi dinimize daha mı sıkı bağlıyor?

      Cuma namazının önemini mi vurguluyor?

      Dinimize yeni modern hurafelerin yolunu mu açıyor?

      Yeni bir tarikat yolumu açılıyor?

      Bilemediğimiz bazı şeyler mi var?

      İşin içinden çıkamadım...

      Sevgi, ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
kusbulutu
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 29 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kusbulutu

...sevgili dostum,açıkcası tepkinize bir anlam veremedim ve üzüldüm...nerede oturduğunuzu bilmiyorum,ben anadolu çocuğuyum....biz de birbirini pek görmeyen insanlar,en kötü olasılık '' cuma günleri '' birbirini arar...örneğin ben,şehir dışında olan teyzemi çok sevdiğim için,mutlaka cumaları ararım...'' mutlu,hayırlı cumalar teyzeciğim '' derim...'' kadının evlenme yaşı nedir'' sorusuyla ilgili not düştüğüm gün de cumaydı...ve sizi bu şekilde selamlamak istedim...lütfen hararetinizi ateistlere saklayınız...bu site egoların değil,islam'ın sitesi...nasıl selamlaşacağımı,sizden öğrenecek değilim...yaşım 38...saygılar...keşke hırsınızı ,burada peygamberi 9 yaşındaki ayşe'yle evlendiren dostumuza da gösterseydiniz....
Yukarı dön Göster kusbulutu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kusbulutu
 
kusbulutu
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 29 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kusbulutu

yanıtını yazdım...korkmanıza gerek yok...ne hurafelerle ne de kuruntularla pek ilgilenmem...
Yukarı dön Göster kusbulutu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kusbulutu
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats