(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu   Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Net İhsan ELİAÇIK.net   Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

  Hanif Islam

 Hanif TV

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: hırsızın eli mi kesilecek yoksa? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
barışçı
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 11 eylul 2007
Gönderilenler: 19
Gönderen: 24 ekim 2008 Saat 22:29 | Kayıtlı IP Alıntı barışçı

selam,

 

Aşağıdaki alıntı hırsızın elinin kesilmesi hükmü ile ilgili....

Ben de kitabın ayetlerine bakınca burada geçen konunun hırsızın hırsızlık yapmasını önlemek olduğunu düşünmüştüm....

 

Aşağıdaki alıntı bu konuyu güzel bir şekilde açıklamış...

http://www.hasanakcay.net/?p=274

 

HIRSIZLIĞIN CEZASI

“Hırsızın elini kesin!” buyuran Mâide 38’in anlamı şu üç seçenekten yalnızca biri olabilir: hırsızın (1)elini kesip atın, (2)elini çizin, (3)kendi varlığı üzerindeki tasarruf yetkisini kesin. Doğru olan hangisi?

“Mal çalanın elini kesip atın!” Allah’ın kitabından örneklenemiyor. Yani Kuranen yok öyle bir uygulama. Artı, Şûra 40 ve Nahl 126’ya aykırı.

Şûra 40: Bir kötülüğün cezası ona benzeyen bir kötülüktür (cezâu’s seyyiatin seyyiatun misluh). Nahl 126: Ceza verecekseniz size yapılana benzer bir ceza verin (in âkibtum ve âkibû bi misli mâ ûkibtum bih).

Kesilen el, çalınan mala benzemez. MAL elin kiridir. Oysa EL insanın etidir; kanıdır; canıdır.

O yüzden MALA EL cezası, “Kötülüğün cezası ona benzeyen bir kötülüktür” diyen ilahî iradeye aykırıdır; Allah’ın çelişkisiz kitabına çelişki sokar.

İtiraz: Sizin teziniz doğru olsaydı ülkemizdeki dolandırıcılık, hırsızlık, gasp ve soygunda her yıl giderek bir artış var? Ayetle nasıl bir çelişki ortaya çıkıyor farkında mısınız? Nerede “Allah tarafından caydırıcı bir ceza”?

Cevap: “Çelişki”yi yukarda açıklamaya çalıştım.

Dolandırıcılık, hırsızlık, gasp ve soyguna gelince EL KESMEK onları önleseydi laik devlet el kesmeyi ceza yasasına koyuverirdi. Laik devlet sırtında din küfesi taşımıyor ki el kesme şu ya da bu dine aykırı mı yoksa uygun mu desin; işine yarayan her önlemi alır.

Örneğin Türkiye’nin hukuk sisteminde daha düne kadar ÖLÜM CEZASI vardı. Laik Türkiye “Ölüm cezası İslamın gereğidir; bana yakışmaz!” demedi.

İpe un serenlerin mazeretleri bunlar. Tıpkı şunun gibi:

Nûr Dağı’ndaki Hira mağarasına tırmanan patika bir eli, hattâ iki eli kesik dilenciden geçilmiyor. Belli ki o hırsızlara el kesme cezası verilmiş ve cezalar infaz edilmiş. Ama bunun caydırıcı olmadığı da belli. Dünyada çalmanın çarpmanın en çok yapıldığı yerler her halde oralar. Özellikle tavaf sırasında parasını çaldıran çaldırana.

Bırakalım bu tür BEŞERî mazeretleri de İLAHî hüküm nedir, ona bakalım. Allah MALA EL mi diyor yoksa mala BENZER bir ceza mı?

*

El çiziktirme cezası, ilhamını Yûsuf 31’den almış görünüyor. Hani, Mısır’daki Bey’in eşi Yûsuf’un albenisine kapıldı diye kentin kadınları dedikodu yapınca kadın onları evine çağırır. Her birinin eline bir tabak meyvayla bir bıçak tutuşturur. Sonra Yûsuf’a “Çık önlerine!” der. Kadınlar Yûsuf’un eril görüntüsünü abartıp (ekbernahu) sanki büyülenmiş gibi etkilenirler ve ellerini keserler.

Görüldüğü gibi fiiller aynı:

katta’na eydiy ehun –ellerini kestiler (Yûsuf 31)
fakta’û eydiy ehuma –”Ellerini kesin!” (Mâide 38)

Kadınlar ellerini kesip atmadıklarına, yalnızca çizdiklerine göre fiilimiz pek âlâ çizmek anlamına da gelir. Ama benzerlik yalnızca bundan ibaret. İki ayet arasında bir anlam ortaklığı yok.

Mâide 38 hırsıza öngörülen cezayla ilgili. Oysa Yûsuf 31’deki kadınlar hırsız değiller. Yusuf’un albenisinden büyülendikleri için çiziyorlar ellerini; mal çaldıkları için değil.

Dolayısıyla hırsızın elini çizmek de Kuran’dan örneklenemiyor. Yani Kuranen o uygulama da yok; o da keyfî; o da Şûra 40 ve Nahl 126’ya aykırı çünkü MALA KAN öneriyor.

“Çizik elli hırsızların ortalarda dolaşması potansiyel hırsızları caydırır” iddiası ise ciddiye alınamaz. İşte kutsal yerler örneği. Hırsızlığı kesik eller bile caydıramayıp dururken çizik eller mi caydıracak?

Efendim, Suudi Arabistan bizi bağlamaz; vahhabiler Müslüman değil. Kusura bakmayın ama sizin ülkeniz de vahhabileri bağlamıyor; onlara göre de siz Müslüman değilsiniz.

Bırakalım orangutanlar gibi bağrımızı yumruklayıp şişinmeyi de “Allah ne diyorsa o!” diyelim. Allah MALA KAN mı diyor yoksa MALA BENZER BİR CEZA mı?

*

Mala benzeyen ceza, hırsızın mal edinme kuvvetinin kesintiye uğratılması olabilir. 5:38’deki YED mecazen o anlama geliyor; işte onu keseceksiniz:

YED:
beden ve akıl gücü (38:17, 45),
malî genişlik (5:64),
bir aktin üzerindeki TASARRUF yetkisi (2:237
)

Hüküm (Mâide 38): Hırsızın kendi varlığı üzerindeki TASARRUF yetkisini kesin. Örneğin (Yûsuf 73-76):

Yûsuf’un kardeşleri “Biz hırsız değiliz!” dediler.
Kralın adamları dedi: Hırsızlığın cezası nedir eğer yalan söylüyorsanız?
Dediler: Su kabı kimin yükünde bulunursa ceza odur. Biz hırsızı böyle cezalandırırız.

Su kabı Yûsuf’un kardeşine ait yükte bulundu. Yûsuf’a bunu Allah yaptırdı. Yoksa Kralın hukuk sistemine göre Yûsuf kardeşini alıkoyamazdı ama Allah’ın istemesi başka –mâ kâne liya’huze ehahu fî dîni’l melike illa en yeşâellah.

İşte bu. “Biz hırsızı böyle cezandırız!” diyenler Müslüman Yakub oğullarıdır. O halde hırsızı alıkoyup kendi varlığı üzerindeki tasarruf yetkisini kesintiye uğratarak cezalandırmak İslam hukuğunun gereğidir, Krala ait olan küfür hukuğunun değil.

“Allah’ın istemesi”ne gelince o, varoluşsal bir istisnadır. Allah’ın her zaman her yerde her şeye gücünün yettiğini anlatır. İslamın kadıları ise kararlarını vermek için o istisnaî icazeti beklemezler; Allah’ın zaten yazmış olduğu hükmü uygularlar.

http://www.hasanakcay.net/?p=274

 



__________________
Doğruluk uğruna gemileri yakacağınız bir hedefiniz olmasıdır....Sonra yalnız da kalsanız emin olduğunu konusunda ısrarcı olmanız...Yolunu her zaman güllerle bezeli olmayacak...
Yukarı dön Göster barışçı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barışçı
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 24 ekim 2008 Saat 23:13 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

وَالسَّا 85;ِقُ وَالسَّا 85;ِقَةُ فَاقْطَع 15;وا اَيْدِيَ 07;ُمَا جَزَاءً بِمَا كَسَبَا نَكَالًا مِنَ اللّٰهِ وَاللّٰه 15; عَزٖيزٌ حَكٖيمٌ
Y.N. Öztürk Hırsızlık yapan erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.
M. Esed Hırsızlık eden erkeğe ve hırsızlık eden kadına gelince, işlemiş oldukları fiillere karşılık, Allahtan (gelen) caydırıcı bir müeyyide olarak her ikisinin ellerini kesin: zira Allah kudretlidir, hikmet sahibidir.
Okunuş Ves sariku ves sarikatu faktau eydiyehuma cezaem bima keseba nekalem minellah, vallahu azizun hakîm.
S. Ateş Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'tan bir cezâ olarak ellerini kesin! Allâh dâimâ üstündür, hüküm ve hikmet sâhibidir.
Ş. Piriş Erkek hırsız ve kadın hırsızın yaptıklarına karşılık Allah tarafından ibret verici bir ceza olması için ellerini kesin. Allah güçlüdür, hakimdir.
A. Bulaç Hırsız erkek ve hırsız kadının, (çalıp) kazandıklarına bir karşılık, Allah'tan, 'tekrarı önleyen kesin bir ceza' olmak üzere ellerini kesin. Allah üstün ve güçlü olandır, hüküm ve hikmet sahibidir.
A.F. Yavuz Erkek hırsızla kadın hırsızın, yaptıklarına karşılık ve Allah�dan bir azab olmak üzere, (sağ) ellerini kesin. Allah, mutlak galibdir, yegâne hüküm ve hikmet sahibidir.
H.B. Çantay Erkek hırsızla kadın hırsızın � o irtikâb etdiklerine bir karşılık ve ceza ve Allahdan (insanlara) ibret verici bir ukubet olmak üzere � ellerini kesin. Allah mutlak gaalibdir, yegâne hüküm ve hikmet saahibidir.
Diyanet Vakfı Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık bir ceza ve Allah'tan bir ibret olmak üzere ellerini kesin. Allah izzet ve hikmet sahibidir.
TefhimulKuran Hırsız erkek ve hırsız kadının, (çalıp) kazandıklarına bir karşılık, Allah'tan da, 'tekrarı önleyen kesin bir ceza' olmak üzere ellerini kesin. Allah üstün ve güçlü olandır, hüküm ve hikmet sahibidir.
F. Kuran Erkek ve kadın hırsızların ellerini kesiniz. Bu onların suçlarına karşılık Allah tarafından belirlenmiş caydırıcı bir cezadır. Hiç kuşkusuz Allah üstün iradeli ve hikmet sahibidir.
A. Gölpınarlı Erkek olsun, kadın olsun, hırsızlık edenlerin, elde ettiklerine karşılık, Allah tarafından ibret verici bir ceza olarak kesin ellerini ve Allah, üstündür, hüküm ve hikmet sahibidir.
S. yıldırım Hırsız erkek ile hırsız kadının irtikâb ettikleri suça bir karşılık ve Allah tarafından insanlara ibret verici bir ukubet olmak üzere ellerini kesiniz. Allah azîz ve hakimdir (mutlak galiptir, tam hüküm ve hikmet sahibidir).
A. Uğur Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık bir ceza ve Allah'tan bir ibret olmak üzere ellerini kesin. Allah izzet ve hikmet sahibidir.
G. Onan Hırsız erkek ve hırsız kadının, (çalıp) kazandıklarına bir karşılık, Tanrı'dan 'tekrarı önleyen kesin bir ceza' olmak üzere ellerini kesin. Tanrı üstün ve güçlü olandır, hüküm ve hikmet sahibidir.

Selamlar,ceza kelimesi açıkca geçiyor,Allahın emrini uygulamada sizi bir acıma tutmasın,zorlamasıda mevcut iken,vicdanen bir şahsın elinin kesilmesi emri belki yanlış belki gerçek...burada geçen ceza kelimesi o vakit ''kişiyi hırsızlığa sevkedecek yönetim ve davranış gösterenleremidir?veya hırsızlığı işleyenlerin bunu tekrar etmelerini engelleyecek ortamı oluşturun mudur?..yani insanca yaşam hakkı,bu durumda bu ayette geçen ceza kelimesi havada kalmaz mı?veya bu cezanın yönü kimlere döner?

Allahtan bir ceza olarak ve kuranın genel tavrı gereğince:hakları gasbetmede ısrar eden hortumlayan,aldığıyla bir değil çoğulun zarar görmesine sebep olanların, net olarak ellerinin kesilmesi gerektiği anlaşılamaz mı?baklava çalan ile çoğunluğu muhtaç bırakan kişiye aynı el kesme cezasının uygulanabilirliğini hangi vicdan kabul eder?veya baklava çalanın o haline siz sebep olmanızdan ötürü bu sebep olma karşılığı siz ve yönetiminize bir ceza olarak o kişinin haklarını ona iade edin ve onun iaşesini sağlayın olamaz mı?ve çoğunluğu mağdur edene gelince çalmada ısrarcı ve doymaz olan bu tipi ele geçirdiğinizde elini kesin..olamaz mı?ayetler iç içe çifter manalar içerir halde gelmedi mi..bir cezanın,hak edişe göre uygulanmasının kuranın ruhuna uygun olduğunu düşünmekteyim,haliyle iki durumda:kudurmuşluk yada yoksulluk sebepleriyle meydana gelen olayda ceza verilmesi gerektiği net ancak uygulamasında, kurani yol gereğinde tasarrufa gidilebilir,mağdur edilme sebebiyle çalanın iaşesini temin ederek çalmaya sebep olanlara bir ceza,doymaza ise hakettiği bir ceza,emir aynı..
yani:
1-Kuranın ilkeleri doğrultusunda  yaşamayı benimsemiş ve birliği oluşturmuş toplumlarda el kesme cezası:inananların zafiyet göstermesi sonucu acze düşürülmüş ve bu sebepten bir şekilde çalmaya ve o günahı işlemeye yönlenmesine varıncaya kadar farkedilememiş kişilere  el kesme cezasının uygulanması zulümdür.Çalan elbet hatalıdır lakin onu sarsacak derecede, haklarını bilmeden veya unutarak gözardı edenler o kişiden daha fazla suçludurlar,yardımlaşmada çeşitli bağ gözeterek diğerlerine sürekli öncelik vermenin yanında Kuranın ilkelerine uymada gösterdikleri zafiyet ve sonucu olarak bir ''sebep''olma nedeni vardır.
2-Kuranın ilkeleri doğrultusunda yaşamayı benimsememiş toplumlarda haliyle el kesme cezasını uygulamanın, zulüm olması yanında münafıklığın açıkca işareti olduğuda idrak edilmelidir.
3-Kuranın ilkeleri doğrultusunda  yaşamayı benimsemiş ve birliği oluşturmuş toplumlarda,ilkelere tam bağlılık neticesinde oluşan birlikte, meydana gelen hırsızlığın acz nedeniyle değil,fitne iftira ve günahta ısrar sebebiyle olduğu taktirinizdir,bu durumda:Kuranın ilkelerine titizlik gösteren toplumun oluşturduğu yönetim o kişiyi,Allahın emirlerine uyulan bir toplumda bunu işlemesi ve bunda net olarak haksızlık yaptığı sebebine ek olarak, çalmasını gerektirecek bir hali olmadığınıda göz önüne alıp,el uzuvlarından birini keserek,o kişinin gerçekte,ilkelere uyulan bir toplumda zafiyet meydana getirmesi, huzuru ve bu sistemi kendince bozan taraf olması ayrıca mevcut ortama rağmen, gereği olan cezanın, olur ki acıma yada bağ sebebiyle indirim,uygulanmama yada ertelemesi halinde çalmanın diğerlerince kanıksanacak bir davranış olarak algılanmasına sebep olacağı yada olduğu için emir gereğince yapılan işaretleme ile adalet sağlanmış olacaktır..eli tamamen kesme ile eli işaretleme arasında uzuv kaybı olarak elbet fark var lakin işaretleme yapıldığında toplum tarafından herhangi bir fark yok..işaretli elin sahibi bu halde her durumda tespit edilecektir.Bu da istenen sonucun ta kendisidir.Tevbe edene aman dilemek mümin olmanın taşlarından biridir.
Benim düşüncelerim bunlar.Sağlıcakla



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
beyyine84
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 106
Gönderen: 03 aralik 2008 Saat 10:49 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine84

peki elin neresini kesicez parmaklarınımı yoksa eli mi?
eli kestiğimizde şu durumlar oluşmazmı?
kişi kan kaybından öleblir?
damarlar kesilebilir ve bu yüzden kişi ölebilir?

zinaın cezası ölüm değilken ayrıca öldürmenin sadece kısasda meşru kılındığı kuran da yer varken kişiyi ölüme götürebilcek el kesme cezası kuranda olabilirmi?
Yukarı dön Göster beyyine84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine84
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari  Real-Time Stats and Visitor Reports

       

blog stats