HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Adem Hakkında Sorular Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kutsalgölge
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 148
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutsalgölge

"Hani,senin Rabbin melaikeye " Ben yeryüzünde bir halife tayin edeceğim" dediği zaman da şöyle sormuşlardı: "Yeryüzüne fesat çıkaran ve kan dökmekte olan birini mi atayacaksın; üstelik biz seni hamd ile tesbih ve takdis edip dururken........BAKARA 30"

Kuran'da 25 yerde geçen Adem ismi 7 yerde Ademoğlu (beni Adem) şeklinde gelir. el-Edeme Ferra'ya göre "aracı, vesile" demektir.Zemahşeri ise bu kelimenin "bir toplumun lideri,öncüsü" anlamına kullanıldığını söyler.Bu kıssanın nakledildiği ayetlerde kullanılan zamirler şaşırtıcı bir değişkenlik gösterir. 29. ayette yeryüzündeki her şeyin insan için yaratılmasından söz edilirken ikinci çoğul şahıs (siz) kullanılırken, müteakip ayetlerde Adem'e işaretle ikinci tekil şahsa (sen) geçilmekte. Daha da ilginci bu kıssanın detaylı bir biçimde aktarıldığı Araf 11'de Adem'in yaratılışı ikinci çoğul zamirle, "siz.Adem" diyebileceğimiz bir formüle yol vermektedir.Kuran, Adem için kullandığı ifadeleri insan için de kullanır(23:12, 13).İnsan suresinin 2. ayetinde nutfe'den yaratıldığı söylenen ve türün tüm üyelerini içeren 'el-insan' lafzı Adem'i de kapsar.

"Ey insanlık ailesi! Sizi bir tek canlı varlıktan yaratan, ondan da eşini var eden ve her ikisinden de birçok erkek ve kadın üreten Rabbinize karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun!....."NİSA SURESİ  1

Araf 11, Nisa 1 ve Hucurat 13 ışığında ,Adem'in de kendisinden yaratıldığı ilk organik bileşiğe (hücre) delalet eder.Kuran'da nefs 16, nufus 2 ve enfus 153 yerde gelir.Hepsinde de anılan şeyin maddi ve manevi unsurlarıyla birlikte "kendisi, zatı, özü" manasına gelir.Her can ölümü tadar. Nefis tatmin,rıza,yalvarma,korku,yatışma,fedakarlık,hile,haset,piş manlık ve vesvese ile nitelenir.İman ve küfür, hidayet ve delalet, günah ve takva, ödül ve ceza ile alakalı kullanılır.Kuran cisim ve ceset'i hiç ahiretle alakalı kullanmazken nefs'i ahiretle alakalı olarak sık kullanır.

"Doğrusu sizi yarattık, sonra sizi biçimlendirdik, ardından meleklere dedik ki: "Adem(oğlu) lehine emre amade olun........."A'RAF SURESİ  11

Bu ayette açık ve net olarak Adem Ademoğlu/insanoğlu yerine kullanılmıştır. "Sizi  ..  sizi.." ile başlayan hitap birden  "ve Adem'e dedik ki.." şekline dönüşür.Bu Kuran'ın sembolik dil özelliğinin harika bir örneğidir. Adeta, "Onlar Kuran üzerinde derinliğine düşünmüyorlar mı?" ilahi emrinin sebebini ifade eder.

saygılar.................................................... ............!
düşünceler etkindir,bugün başkadır,yarın başka
İlim denizinin içinde bir adaya düştüm, özlemim hakka!
Hükmün isabetlisini kavrayabilmek için
Hanif olarak yüz döndüm,safa ulaşmak için el açtım hakka!
                                                              G.ÇAKIL

Yukarı dön Göster kutsalgölge's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutsalgölge
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba,

Yogun bir is seyahatinden yeni dondum.

Bu baslik altindaki yazilanlari gozden gecirdim ve  cok sasirdim. Lutfen kusura bakmayin ama dananin altinda buzagi   aramaktan oteye gidilememis. Kuran'in kissa anlatim sanatina vakif oldugunu bildigim arkadaslar dahi  kendilerini akintiya birakmislar.

Adem kissasi olsun diger yaratilis tasvirleri olsun, bunlar  yaratilisin bilimsel  yonunu ortaya koyan izahlar degillerdir. Muhataplarin sahip olduklari bilginin onlara geri okunmasidir. Bu okunuslarda  verilen mesaj, bilimsel teknik ayrintilar  olarak alinamaz. Kuran insana yoldan cikmanin ve yola gelmenin mesajini vermektedir.  Buna ornek olarak ,Araf suresinde malum ayrintilar tekrar edildikten sonra ,muhataba donulerek takva dersi verilmektedir. Insanin oykusu ademin bunyesinde ortaya konmaktadir. Buradaki fiillerin,isimlerin  Linguistics-Dilbilimi  ve onun dallari olan grammar-gramer ve semantik, gramerin ic bolumunu olusturan morphology-morfoloji ve syntax vb.  acilardan  incelenmesiyle hicbir sonuca varamayiz. Bu incelemeler bize ayetteki islenen konunun nicin bu sekilde islendigini anlatmaz. 

Kuran butun konularda oldugu gibi, bu konudada muhataplarinin kultur seviyesini esas almaktadir.  Kuran'i her konuda sirf kelimeler uzerinden analiz edenler  buyuk bir cikmaza suruklenirler.

Kuran muhataplarinin  dilini-anlayislarini esas almistir. Bu muhtevanin icinde ki  bilimsel olmayan kisimlar icin dahi boyledir.

Ornegin  Kuran dunyanin duz oldugu bilgi duzeyini henuz asamayan bir topluma  , illaki dunyanin yuvarlak oldugunu ispat  etmeye calismamistir.  Babasiz bir cocugun dogmayacagini,besikteyken konusamayacagini, denizlerin degneklerle yarilamayacagini, ve saireyi  izah etmeye calismadigi gibi. Her ne kadar onlarin anlatim bicimleri kullanilsada, butun dikkatler ana mesajda toplanilir.  Arap  dil yapisinin  hatalari aksakliklari bile  ilahi bir duzenlemeye tabi tutulmadan oldugu gibi kullanilmistir. Cunku Kuran eksikliklerden munezzeh olanin sahsina     degil,   surekli yanilabilen insana bir hitapdir. Onun icinde bulundugu anlayis hali-dili  kullanilarak onunla diyaloga gecilir.

Adem kissasi ehli kitap araciligiyla simdikilerin bildigine benzer bir bicimde bilinmekteydi. Kuran'in yontemi geregi bu mahalli bilgi bir malzeme olarak kullanildi. Kuran bu anlayisi hisseler cikartilacak bir kissa olarak anlatti.

Ayriyeten genel yaratilis anlatimlari ile Adem kissasi da tamamen ozdeslestirilmemelidir.

Bembeyaz bey bu vurgulari anlamamis olmaniz beni cok sasirtti. Adem ilk insandir , illaki insanlik onunla esinden besbinyil once turemistir gibi iddialar tamamen ilim disidir. Kuranin tamamen  farkli amaclarla malzeme ettigi hususlari, kasit anlammis gibi almak cok buyuk bir hatadir. Isanin babasiz dogmasini bu konuya delil olarak vermenizde  hayret konusu. Isa hakkinda ayri bir baslikta bu konuyu inceleyebiliriz.  Ben katiyetle klasik anlayisin sandigi gibi, Meryemin sozluk  anlamiyla bakireligi devam ederek    hamile kalmasini kabul etmiyorum. Burdaki asil konu bir kimsenin nasil hamile kalmasi degildir. Kuran mevcut anlayisi zikrederek bir saptama yapmistir.  Allah'in oglu olamaz. Isa sanildigi gibi  Allah'in oglu degildir, O Meryem'in ogludur. Bu yuzden onu Allah'a ortak kosmayin. Bu hayat kurtarma operasyonudur. Sirke karsi verilen bu merkezi saldirida, Meryem'in kocasi (yahudi orflerine gore henuz sure dolmadigi icin nisanlisi) olan kimseden, bir bakire( kendini kutsal manastir hizmetine adamis bir kiz) iken  hamile kalmasi  detaydir.  Kuran en onemli konuyu birakip mesajin kisir bir donguye sokulmasina izin vermez. En can alici-kurtarici  konuda yogunlasir, detaylari sadece  bu merkeze hizmet icin gundeme alir.

Insanligin bilimsel  evrelerini  Kuran'da aramak buyuk bir yanilgidir. Kuran'in bunlari izah ettigini iddia etmek muhataplarinin bu konularda tecrube sahibi olduklarini kabul etmeyi gerektirir ki bu buyuk bir sacmaliktir.

Yorgun, ve daginik bir zihin  yapisiyla yazdigim icin  ancak bu kadar oldu, kusura bakmayin.

Allah'a emanet.

Kadir

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Kadir hoş geldin (bende birşey yazacakken seni gördüm).

yazacağım şu idi;

"Yê benî êdeme lê yeftinennekumu'ş-şeytânu kemê ahrace ebevey-kum mine'l-cenneti yenziu anhumê libasehumê li yuriyehumê sev'êtihima innehu yerâkum huve ve kabîluhu min haysu lê teravnehum, innê cealnê'ş-şeyêtîne evliyêe lillezîne lê yu'minûn(e)". (7:27)  

kardeşlerin dikkatine sunuyorum;

"sadece "sev'êt" ile ilgili bir yorum yapayım"; bu kelime, Kur'an'ı kerim'de "beden/ceset" anlamında kullanılıyor.

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

muhliskul Yazdı:

Adem kissasi olsun diger yaratilis tasvirleri olsun, bunlar  yaratilisin bilimsel  yonunu ortaya koyan izahlar degillerdir. Muhataplarin sahip olduklari bilginin onlara geri okunmasidir.

Bu okunuslarda  verilen mesaj, bilimsel teknik ayrintilar  olarak alinamaz. Kuran insana yoldan cikmanin ve yola gelmenin mesajini vermektedir.

Buna ornek olarak ,Araf suresinde malum ayrintilar tekrar edildikten sonra ,muhataba donulerek takva dersi verilmektedir. Insanin oykusu ademin bunyesinde ortaya konmaktadir.

Buradaki fiillerin,isimlerin  Linguistics-Dilbilimi  ve onun dallari olan grammar-gramer ve semantik, gramerin ic bolumunu olusturan morphology-morfoloji ve syntax vb.  acilardan  incelenmesiyle hicbir sonuca varamayiz. Bu incelemeler bize ayetteki islenen konunun nicin bu sekilde islendigini anlatmaz.



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam haktansapmaz hocam

inin ordan aşşağı dedik benden size bir hüda gelirse diyor yani benden size bir kuran yada incil yada tevrat demiyor bu kitapların özelliklerinden biri olan hüda diyor burdan almamız gereken mesaj nedir.

kuranın muhattapları şuan biziz ve kuranın çok farklı isimleri var rahmet furkan nur gibi,ama allah huda diyor neden huda. (HAKgelenek)

Selam KAKgelenek, sorunuz güzel, sanıyorum sizin de ilgili bir düşünceniz var!

"Huden", burada Kuran'ın bir ismi olarak gelmemiş. Huden, doğruyu / hakkı gösterme, hak yol, dini inanç, hidayet anlamınadır. "Fe immâ ye'tiyennekum minnî huden" nin tam çevirisi; "benden her ne zaman bir hidayet gelirse..."dir.

NOT: Bu ayrıntı, iletideki çeviriye de ilave edildi tarafımdan.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
beyyine_45
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 131
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine_45

ali imran 33 .

Allâh Âdem'i, Nûh'u, İbrâhim âilesini ve İmrân âilesini seçip âlemlere üstün kıldı..

    burada adem hakkında düşünceleriniz nedir rahmanın kulu ,
Yukarı dön Göster beyyine_45's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine_45
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Kıssalar elbetteki inzal ortamının ilk anlayan özneleri tarafından bilinmekteydi. Fakat Kur'an'ı Kerim Kıssalardaki "nüans"larıda kendi mesajı doğrultusunda vermekteydi. Bunları "satır aralarından" ve "özellikle kelime seçimlerinden" anlamak mümkün. Bunları misallendirebileceğimi fakat konu dağılmaması için şimdilik bu kadar yazmayı uygun buluyorum.

selam ve dua ile,

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

3:33'teki "ESTaFê" kelimesi : 2:132, 3:33, 27:59, 39:4'te geçmektedir.

"İnne'llêhe Êdeme ve Nûhên ve êle İbrâhîme ve êle Imrâne alâ'l-âlemî(ne)"

"Gerçekten Allah, Adem'i, Nuh'u, İbrahim'in ailesini, İmran ailesini tüm insanlık/uluslar/kavimler üzerine tercih etti/Seçti". şeklinde çevrilebilir.

Seçilenlerin arasında "Adem"in yer almasını önemli buluyorum. Yani Nuh(a.s)'ın seçilmesiyle Adem(a.s)'ın seçilmesi aynı olmalı.

"ve" bağlaçları ise "sözlü kültüre ait" olan "eklemli anlatım" özelliğidir. Hicretten önceki surelerde "ve" eklemli anlatım daha sık görülür. 

selam ve dua ile,   

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

selam muhliskul,

ne yazmışsınız bakalım..

"Ben katiyetle klasik anlayisin sandigi gibi, Meryemin sozluk  anlamiyla bakireligi devam ederek    hamile kalmasini kabul etmiyorum. Burdaki asil konu bir kimsenin nasil hamile kalmasi degildir. Kuran mevcut anlayisi zikrederek bir saptama yapmistir.  Allah'in oglu olamaz. Isa sanildigi gibi  Allah'in oglu degildir, O Meryem'in ogludur. Bu yuzden onu Allah'a ortak kosmayin. Bu hayat kurtarma operasyonudur. Sirke karsi verilen bu merkezi saldirida, Meryem'in kocasi (yahudi orflerine gore henuz sure dolmadigi icin nisanlisi) olan kimseden, bir bakire( kendini kutsal manastir hizmetine adamis bir kiz) iken  hamile kalmasi  detaydir.  Kuran en onemli konuyu birakip mesajin kisir bir donguye sokulmasina izin vermez. En can alici-kurtarici  konuda yogunlasir, detaylari sadece  bu merkeze hizmet icin gundeme alir"

muhliskul kardeş,

kırmızı ile belirttiğim bölümdeki düşünceleriniz tamamen kur'an'a aykırıdır..

size hiç yakıştıramadım... ayete bir kez daha bakalım..

Al-i imran, 47.

"Meryem, “Ey Rabbim!” dedi, “Bana hiçbir erkek dokunmadığı halde nasıl oğul sahibi olabilirim?” [Melek] cevap verdi: “İşte öyle! Allah dilediğini yaratır; bir şeyin olmasını istediğinde sadece ‘Ol!’ der -ve o (şey hemen) oluverir."

evet...

kur'anda "ona hiç bir erkeğin dokunmadığı , bizzat meryem tarafından ifade ediliyor"...

siz... yok "nişanlısı onu hamile bıraktı" diyorsunuz..

biraz açıklar mısınız????

bu nasıl bir iş....???

"mucizeye karşı olacaz derken, kur'an'a mı karşı geliniyor" da bizim haberimiz yok...

selam ve dua ile...



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

şu ayeti de ilave edelim..

meryem, 20. ayet..

"[Meryem:] “Bana daha hiçbir erkek dokunmamışken, nasıl bir oğlum olabilir? Üstelik ben iffetsiz bir kadın da değilim” dedi."

 

muhlis kardeş,

siz nasıl olur da hala ona nişanlısını dokundurtusunuz...???

ondan hamile bıraktırırsınız....

bakınız ayetten anlaşıldığına göre meryem "oğlu" olacağını bile biliyor.... çünkü ona "oğlu" olacağı haber veriliyor..... melek bu müjdeyi veriyor...

sanırım büyük bir çıkmazdasınız..

bu ayetler yeni gelmedi... 1400 yıldır var...

bu ayetler bağlamında lütfen  yeniden düşünün ve yanlış kanaatlerinizi gözden geçirin...

selametle...



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats