HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Islam ve cinsel iliski Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                         Kıymetli Hasan abi,bahsettiğin sitedeki bilgileri okudum,çok eşliliğe karşı çıkmana ahzab52 delil olamaz diye düşünüyorum.çünkü:
                  1-Bu ayet peygamberimizin özel hayatına mahsus bir ayettir.
                  2-peygamberimizin 11 hanımının olduğu düşünülürse bu ayetteki sınırlandırma mantıklı sayılır.
                  3-şayet ahzab 52'yi umumi olarak değerlendirirsen nisa3'le çakıştırmış olursun ki Allah hakkında çelişki muhaldir,imkansızdır.Allah çelişkili beyan vermez.
                    4-peygamberin eşlerini müminlerin anneleri olarak ilan etmiş olan yüce Rabbim elbetteki onun eşlerini boşamalarını istemeyecektir.konu bu meseleyle ilgilidir.
                    5-şayet poligami sizin iddianıza göre yasaklanmış idiyse peygamber yüce Rabbine muhalefet olsun diye mi 11 tane hanım almış oluyor,bunu nasıl düşünebilirsiniz?
                    6-nisa3'le belirtilmiş poligami hayatın bir gerçeği ve ihtiyacıdır.modern kanunlar bile Rabbimin müminler için getirdiği bu rahatlama hikmetine vakıf olamamışlardır ve adeta insanlara zulüm makinesi gibi bunu uygulamışlardır.örneğin:
                 diyelimki sizin çok sevdiğiniz eşiniz evliliğinizden birkaç sene sonra amansız ve çaresiz bir hastalığa yakalandı,pek çok doktorlara götürdünüz devasını bulamadı,bu eşinizden de bir kaç çocuğunuz oldu ve çalışmak zorunda olan bir durumunuz da var.ne olacak bu durumda eşinizle mi ilgileneceksiniz?çocuklarla mı ilgileneceksiniz?yoksa işinize mi gideceksiniz?hepsini birden aynı anda yapamayacağınız belli.üstelik eşiniz hastalanmasından dolayı da ailedeki vazifelerini yapamaz hale geldi.eşine ve çocuklarına karşı pek çok sorumluluklarını yapamaz hale geldi,nolacak şimdi?böyle durumlara karşı yüce Rabbim rahatlama yollarını açık bırakmıştır.Kur'andaki bu hükümleri batının uyduruk yasalarına uyumlu hale getireceğim diye zorlama yorumlarla Nisa3'ü saptırmanın anlamıda yok faydası da yok.tam aksine sizin bu konudaki hükümleriniz müminlere zorluk çıkarmadır ve zulümdür.diyelim böyle bir durumda sizin mantığınızın doğrulunu varsayar isek hastalanan eşinizi boşamanız mı gerekiyor.öyle ya evdeki çocuklara bakabilecek bir kadın gerektiğine göre eşinizde hasta olduğuna göre modern yasalara uyarak eşinizi boşamanız mı gerekiyor,bunu sizin vicdanınız kabul eder mi?hastalığından dolayı bir insanı boşayıp sokağa bırakmayı hangi vicdanınız kabul ediyor?.Ha o halde böyle bir durumda Rabbimin verdiği izni kullanarak 2.eşi alarak hayatınızın normal düzenini bozmamış olursunuz,çocuklarınızı sersebil perişan etmemiş olursunuz.Rabbimizin merhametini şimdi anlıyorsun değil mi,bak hem senin nefsini düşünüyor,hem çocuklarını düşünüyor.başka bir misal daha vereyim.bu durum şu olaya çok benziyor.sen arabanla yolda giderken birde bakıyorsunki,kar tipi aniden bastırıyor ve aksilik olacakya araban yoldan kayıp bir çalılığa dalıyor ve tekerin patlıyor,arabanda yedek lastiğin olursa hemen kendi imkanlarınla tekerini değiştiriyorsun ve o teker sayesinde belkide hayatını kurtarıyorsun ama yedek tekerin olmasaydı belki de o karda tipide donup ölecektin.Görüyorsunki yüce Rabbim bak senin nelerini nelerini düşünmüş.Bunu nimetten sayacağına batının zalim ve dayatmacı,merhametsiz sistemlerini bize şirin gibi göstermeye çalışıyorsun.
               kusura bakma dostum,poligami meselesinde senin gibi düşünmüyorum ve nisa3'ün çarpıtıldığına,hareke değişikliği yapılarak tahrif edildiğine falan inanmıyorum.zaten o ayette poligami emredilmemiş,tavsiye de edilmemiş,bahsettiğim acil durumlar dikkate alındığından sadece izin ve ruhsat verilmiştir.o izin ve ruhsatı da kulların çeşitli bahane veya gerekçelerle iptal etme hakları yoktur.çünkü bu ayet hayatın gerçekleriyle çok iyi uyuşan bir ayettir.
           selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
zübeyr
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 30 mart 2008
Yer: Uganda
Gönderilenler: 126
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zübeyr

medeni yazdı.
diyelimki sizin çok sevdiğiniz eşiniz evliliğinizden birkaç sene sonra amansız ve çaresiz bir hastalığa yakalandı,pek çok doktorlara götürdünüz devasını bulamadı,bu eşinizden de bir kaç çocuğunuz oldu ve çalışmak zorunda olan bir durumunuz da var.ne olacak bu durumda eşinizle mi ilgileneceksiniz?çocuklarla mı ilgileneceksiniz?yoksa işinize mi gideceksiniz?hepsini birden aynı anda yapamayacağınız belli.üstelik eşiniz hastalanmasından dolayı da ailedeki vazifelerini yapamaz hale geldi.eşine ve çocuklarına karşı pek çok sorumluluklarını yapamaz hale geldi,nolacak şimdi?böyle durumlara karşı yüce Rabbim rahatlama yollarını açık bırakmıştır.

selam medeni birde olayı tersten ele alırsak, erkek hastalanınca kadın işemi gidecek, çocuklaramı bakacak, paramı kazanacak, kocası erkeklik görevini yapamayacaksa(cinsel yönden) bu kadının rahatlığa ermesi nasıl olucak, bu konuda ALLAH rahatlama yolunu nasıl aktarmış?

selam ile

__________________
koymuş postasını,GÖRMÜŞ RESTİNİ!!! he canım sen getir üstünü!!!
Behr bı deva kuçka heram nabe!!!
hılas!!!
Yukarı dön Göster zübeyr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zübeyr
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Tartışılan Nisa 3'ün çok evlilik gerçeği:

...Evlenilmesi helal olan kadınlardan ikişer, üçer, dörderiyle evlenin! Şayet adil olamayacağınızı biliyorsanız bir tane...

Tâbe temiz, iyi... xabîsin zıttı. Kişi duruma /durumuna göre iki, üç, dört kadınla evlenebiliyor. Buna ruhsat veriliyor. Bu evlilik o gün o toplumun gerçeğiydi. Gerçeğin yanlışı, bunu alıp her zaman ve topluma uygunluğunu savunmak. Bugün bu kural bugünkü Mısır toplumu için hala geçerlidir. Eşinizle çocuğunuzla Kahire caddelerinde dolaşırken Mısırlı bir ve iki kız size yanaşıp şu teklifte bulunmasına şaşmayın: "Bizi de eş olarak alın size çocuk yapalım!". Ama bir Avrupa ülkesi için bu asla. Bugün Türkiye toplumunun da büyük bir kesimi için geçerliliğini yitirmiştir. Bizim yanlışımız, kitaptaki her hükmü evrensel bilmemiz. Böyle olunca da kıvırıp duruyoruz.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Eşinizle çocuğunuzla Kahire caddelerinde dolaşırken Mısırlı bir ve iki kız size yanaşıp şu teklifte bulunmasına şaşmayın: "Bizi de eş olarak alın size çocuk yapalım!". "

 

Selam,

Ben Mısır'a gitmedim ama Surıyede bir süre yaşadım.Orada böyle bir şeye ne tanık oldum ne de anlatıldığını duydum.Haktansapmaz hocamın bu yazısını okuyunca hemen bir kaç dakika önce bir Türkle evli Mısırlı  bayan bir kardeşimizi aradım,bunu ona sordum,bana "Böyle bir şeyin kesinlikle doğru olmadığını söyledi..."

Konuyla ilgili Hasan hocamın anlatımlarında bazı boşluklar olsada ben onun çıkarımlarını doğruya daha yakın görüyorum..Kuranın hükümlerinin dün nasılsa bugün de aynı olduğu konusunda hiç bir tereddütüm yok..değişen insan değil araçlardır..buda insanın tuğyan etmesindendir,ihtiyaçtan değil..

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Rum21:''İçinizden, kendileriyle huzura kavuşacağınız eşler yaratıp; aranızda muhabbet ve rahmet var etmesi, O'nun varlığının belgelerindendir. Bunlarda, düşünen millet için dersler vardır.''(Diyanet işleri eski meali)
Mümin bay ve bayanlar bu ayettede işaret edildiği üzere biribirlerine muhabbet beslerler,bu muhabbetle evlendikleri zaman onlara huzur verilir.
Tevbe71:''Mümin erkekler ve mümin kadınlar birbirlerinin dostudurlar; iyiyi emreder kötülükten alıkorlar; Kur'an sistemini desteklerler,zekat verirler, Allah'a ve Peygamberine itaat ederler.İşte Allah bunlara rahmet edecektir. Allah şüphesiz güçlüdür,hakimdir.''buyurulmuştur.
Bu ayeti kerimeden de anlaşılacağı üzere mümin kadın ve erkekler birbirlerinin dostu ve koruyucusudurlar.Kur'an sistemini desteklemeleriylede rahmet ortaya çıkacaktır.
Nisa3:'' Eğer, velisi olduğunuz mal sahibi yetim kızlarla evlenmekle onlara haksızlık yapmaktan korkarsanız onlarla değil, hoşunuza giden başka kadınlarla iki, üç ve dörde kadar evlenebilirsiniz...''buyurulmuştur.
Bu ayetteki ''ma tabe''hoşunuza giden ifadesi mühim bir ifadedir.ki bundan hoşa gitmek ifadesinden tip olarak hoşa gitmekte,ahlak olarak hoşa gitmekte anlaşılır.Fakat geleneksel cahiliyyede kadın ve erkeğin birbirleriyle konuşmaları,tanışmaları,arkadaş veya dost olmaları haram gibi anlatılmaktadırki yukarıdaki ayetler bu tür görüşlerin Kur'ana aykırı olduğunu belgelemektedir.Bir insan tanışmadığı veya arkadaşlık dostluk kurmadığı birinin hoşuna gidip gitmeyeceğini nasıl anlayabilirki?Bunları anlayabilmesi için ona yakınlaşması,konuşması veya arkadaş olması gerekiyor,onun için yüce Allah mümin kadın ve erkekleri birbirlerine dost ve arkadaş ilan etmiştir.Onun için bilinmelidirki müminlerin dostluklarını engelleyen bütün iddialar batıl ve hurafedir.Geleneksel cehaletin müminlere bu konudaki dayatmalarının farkında ve bilincinde olmalıyız ve bu tür iddiaları elimizin tersiyle savurup atmalıyız.
Bakara228:''Kadınların hakları, örfe uygun bir şekilde vazifelerine denktir. Erkeklerin onlardan bir üstün derecesi vardır.Allah güçlüdür. Hakim'dir.''
Bu ayeti kerimeden de anlaşılacağı üzere yüce Allah aile kurumunu başsız bırakmamış aile risi olarak erkeği atamıştır.
Nisa34:''(Hanımlarınız)
Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayın. Doğrusu Allah Yüce'dir,Büyük'tür.''
Bu ayeti kerimeden de anlaşılacağı üzere mümin erkekler hanımlarına zulüm yapma hakkına sahip değildirler.
Ahzab51:''Bunlardan (kadınlardan)istediğini bırakır,istediğini yanına alabilirsin.Sırasını geri bırakmış olduklarından da arzu ettiğini yanına almanda sana bir sorumluluk yoktur.Bu onların gözlerinin aydın olmasını, üzülmemelerini, hepsine verdiğin şeylere razı olmalarını daha iyi sağlar.Allah kalblerinizde olanı bilir; Allah bilendir, Halim olandır.''buyurulmuştur.
Bu ayette cinsel aşka teşvik vardır ve bu cinsel tatminliğin sonucunda insana verilen psikolojik rahatlığa ve huzura işaret edilmiştir.
selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

zübeyr kardeşime cevaptır:
Dinimizde kadına niçin çok eşlilik tanınmamıştır sorusunun cevabı:
           Bence bunun 4 önemli sebebi vardır.
           1.si erkeğin kıskançlığının aşırı boyuta yani şiddet boyutuna çıkarıp,cinayet işleyebileceği için.Buna meydan verilmemesi için bu caiz görülmemiştir.
              2.Sebebi Soyun karışmaması için.Bir kadın farzedinki bir gün içinde birden fazla erkekle birlikte olduğu zaman bundan doğacak çocuğun hangi babadan meydana geldiği nasıl bilinecek?.DNA testleri bile yüzde yüz diyemiyor,yüzde 99 diyebiliyor ancak yüzde yüz diyemiyor.yani bir çocuğun babasını bilme hakkının ihlal edilmemesi için,
              3.sebebi çocuğun miras haklarının gasp edilmemesi içindir.
              4.sebebi de Dinimizde kadına da boşanma hakkı tanınmıştır.Boşanıp istediği bir erkekle evlenme hakkı zaten vardır,onun için birden fazla erkekle evli olmasını gerektireceği bir şey yoktur.
              Allah bir şeye izin vermişse mutlaka onlarda insanoğlu için dünyevi ve uhrevi hikmet ve faydaları olur.Faydasız bir şeye Allah izin vermez.Mesela Allah içkiyi haram kılmış,sağlığınıza zarar verir diye,Allah kumarı haram kılmış,malınıza zarar verir diye.Allah doğru olmamızı istemiş nefsimizin ve toplumumuzun ilerlemesi için.O hep bizim iyiliğimizi istiyor.Ona sonsuz şükürler olsun.
                selamlar,sevgiler. 



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                   Şu ayeti dikkatlice inceleyelim:
                   Ahzab53:''Ey inananlar! Peygamber'in evlerine, yemeğe çağırılmaksızın vakitli vakitsiz girmeyin; fakat davet edilseniz girin ve yemeği yiyince, dağılın. Sohbet etmek için de girip oturmayın. Bu haliniz Peygamber'i üzüyor, o da size bir şey söylemeye çekiniyordu. Allah gerçeği söylemekten çekinmez. Peygamber'in eşlerinden bir şey isteyeceğinizde onu perde arkasından isteyin. Bu sayede sizin gönülleriniz de, onların gönülleri de daha temiz kalır. Bundan sonra ne Allah'ın Peygamber'ini üzmeniz ve ne de O'nuneşlerini nikahlamanız asla caiz değildir. Doğrusu bu, Allah katında büyük şeydir.''buyurulmuştur.
                Bu ayet şimdiye kadar peygamberin evine girip çıkma adabını gösteriyor gibi anlatılmış ve ayrıntılara dikkat edilmemiştir.
                 Peygamber aynı zamanda müminlerinde emiri olduğuna göre oaraya giden insanlar herhalde sadece yiyip içmek için veya laf olsun gibisinden bir iki hal hatır sormak için gitmiyorlardı,evet belki bu amaçlarla gidenlerde olabilirdi ancak ciddi bir meselesinden dolayı şikayet gibi,hak talebi gibi,veya tanık gösterme amaçlı gibi pek çok ciddi işler içinde gidenler olabilirdi,peygamberin kendine mahsus bir sarayı olmadığına göre Onun evi aynı zamanda bir devlet dairesi işlevinide görüyordu,bu durumda herhalde şu düşünce akla geliyor,devlet dairesine herhalde daha çok ciddi işler için gidilir.Peki ayetin bir kısmından lüzumsuz meşguliyetten sakındırıldığı anlaşılıyor ki bu gayet normaldir,çünkü orası aynı zamanda devlet dairesi işlevini de yapmaktadır,fakat mealin seyri sonradan değişiyor ve iş,ciddi devlet işlerinden birden uçkur meselesine kaydırılıyor ve sanki oraya giden insanlar uçkur zevklerini tatmin etmek için gidiyorlarmış gibi peygamberin hanımlarını bu uçkur sevdalılarından korumak isteyen kıskanç bir tanrının sözleri ortaya çıkıyor ve şöyle söylüyor''Peygamber'in eşlerinden bir şey isteyeceğinizde onu perde arkasından isteyin. Bu sayede sizin gönülleriniz de, onların gönülleri de daha temiz kalır. Bundan sonra ne Allah'ın Peygamber'ini üzmeniz ve ne de O'nun eşlerini nikahlamanız asla caiz değildir. Doğrusu bu, Allah katında büyük şeydir.''buyuruyor.oysaki şimdi bir devlet dairesine gittiğinizde bayan olsun erkek olsun kimse size perde çekebilir mi,perde çekildiği zaman resmi işinizi nasıl yapacaksınız.O halde birkaç ihtimal ortaya çıkıyor.
                      1-Ya tanrı aşırı bir kıskançlığa sahip bu kıskançlığı ona devlet idaresinin nasıl olacağını unutturmuş
                       2-Ya ayet,kıskanç insanların ekmeğine yağ sürecek şekilde tamamen yanlış tercüme edilmiştir.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Medeni,ben sözünü ettiğin kavrama baktım.Orijinali "hicab".Yani edepli davranma,çekinme anlamında.Ayetin anlatmak istediği müminlerin bayanlara karşı nezaketle davranmalarıdır..yani laubali şekilde değilde araya bir mesafe koymak şeklinde..Kastedilen asla haremlik-selamlık safsatası değildir..

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
zübeyr
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 30 mart 2008
Yer: Uganda
Gönderilenler: 126
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zübeyr

medeni0002 Yazdı:
zübeyr kardeşime cevaptır:Dinimizde kadına niçin çok eşlilik tanınmamıştır sorusunun cevabı:          ;  Bence bunun 4 önemli sebebi vardır.          ;  1.si
erkeğin kıskançlığının aşırı boyuta yani şiddet boyutuna çıkarıp,cinayet
işleyebileceği için.Buna meydan verilmemesi için bu caiz
görülmemiştir.       &nbs p;       2.Sebebi Soyun karışmaması için.Bir kadın farzedinki bir
gün içinde birden fazla erkekle birlikte olduğu zaman bundan doğacak
çocuğun hangi babadan meydana geldiği nasıl bilinecek?.DNA testleri bile
yüzde yüz diyemiyor,yüzde 99 diyebiliyor ancak yüzde yüz diyemiyor.yani
bir çocuğun babasını bilme hakkının
ihlal edilmemesi için,         & nbsp;     3.sebebi çocuğun miras haklarının gasp edilmemesi
içindir.        &nbs p;      4.sebebi de Dinimizde kadına da boşanma hakkı
tanınmıştır.Boşanıp istediği bir erkekle evlenme hakkı zaten vardır,onun
için birden fazla erkekle evli olmasını gerektireceği bir şey yoktur.          ;      Allah bir şeye izin vermişse mutlaka onlarda
insanoğlu için dünyevi ve uhrevi hikmet ve faydaları olur.Faydasız bir
şeye Allah izin vermez.Mesela Allah içkiyi haram kılmış,sağlığınıza
zarar verir diye,Allah kumarı haram kılmış,malınıza zarar verir
diye.Allah doğru olmamızı istemiş nefsimizin ve toplumumuzun ilerlemesi
için.O hep bizim iyiliğimizi istiyor.Ona sonsuz şükürler
olsun.          &nbs p;       selamlar,sev giler. 



sevgili medeni, vermiş olduğunuz cevapların şıkları tamamen şahsınıza ait yorumların sonucudur, oysaki kuran nasıl bir cevap vermiş bu konuya ben onu merak etmiştim, yoksa şahsi olarak herkesin bir çözüm önerisi bulunur bulunmaktadır.

kadına da boşanma hakkı vardır demişsiniz, zaten evin içinde ayakta olan kadın vardı, şimdi siz onuda yolladınız, kaldı evde iki üç sabi ve geliri olmayan yatalak bir koca nerde merhamet? nerde çözüm?

selamlar...

__________________
koymuş postasını,GÖRMÜŞ RESTİNİ!!! he canım sen getir üstünü!!!
Behr bı deva kuçka heram nabe!!!
hılas!!!
Yukarı dön Göster zübeyr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zübeyr
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

selamlar,kıymetli zübeyr beyefendi,evli kadınlarla evlenmek kur'anda açıkça haram kılınmıştır.anlaşılan siz ayetlerden şu sorunun cevabını arıyorsunuz.Bir bayan birden fazla erkekle evlenebilir mi?Doğrusu bu benim mantığıma pek yatmadığından ve toplumsal yapının buna müsaade etmeyeceğini düşündüğümden dolayı bu konuyu araştırma şu ana kadar araştırma duygusu olmamıştı bende,ancak sizin bu duygusal sorunuz karşısında artık bu meselenin irdelenmesinin araştırılmasının gerektiğni düşünmeye başlıyorum.Gerçekten ayetlerin iyice incelenip bu sorunun cevabının olup olmadığını araştırmak lazım.aslında mantıklı bir soru sormuşsun,haydi bakalım,herşey kur'anda vardır,kur'an bize yeter diyen arkadaşları bu sorunun cevabını bulmaya davet ediyorum.delillerimiz ayetlerden olmalı.yoksa yok,varsa var.
          selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats