HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Haniflik - Soru (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  


Selam arkadaslar.

Ben sahsen hadis, mezhepleri dikkate almadan Kurani Kerime göre dinimi yerine getirmeye calisiyorum, son yedi sekiz aydir böyle bir his uyanmisti icimde. Gecen haftalarda KurandakiDin.Net websitesine raslamistim, genelinde kendi sahsi görüslerimle örtüsen bir calisma, ancak kafamda bir o kadar karisti.

Nette dolasirken bu siteyi buldum. Arkadaslarin yazilarinida okudum.
Sanirim Hanif kavraminida az cok anlayabildim.

Ben sahsen bir zamandan beri Kurani Kerimin yeterli oldugunu, kendi kendini aciklayici bir Kitap oldugunu düsünyordum ama gereken degeri vermeyip fazla üzerinde durmadigim icin bunu acikca belirten Ayetlere raslamamistim o siralar.

Bu basligi acmamin sebebi, aslinda bir kac soru soracaktim.

Örnegin Namaz vakitleri konusunda hala sabit bir fikre varamadim, diger basliklarin altinda bu konu gerci islenmis ama..

Süleyman Atesin makalelerini okumustum, "Üc vakit Namaz farzdir, ancak Peygamber efendimizin uygulamasi ile Namaz bes vakit farzolunmustur" diyordu, böyle birseyi okuduktan sonra Süleyman Atesdende vazgectim.
Yasar Nuri Öztürkün aciklamalarina baktim, "Kuranda Namaz vakitlerini belirten Ayetler iki türlü Yoruma acik oldugu icin Üc Vakitte dogru Bes vakitte dogru" diyordu. Acikcasi onun acikalamalarida sarmadi.

On bir tane tercümeyi bir araya getirip baktim, arapca bilgim olmadigi icin kimin tercümesi daha yakin onuda bilemiyoruz. Kesinlikle Ikindi ve Ögle Namazi olarak birsey belirtilmemis, tercümelerde genelde Sabah Aksam ve Yatsi kelimeleri ile tercümeler edilmis.
Kesin olan Sabah Namazi ile Aksam Namazinin Vakitleridir, Cuma Namazi alis verisi birakin sözüyle Gün ortasinda olmasi malum, ancak Salatul-Vusta hangi Namazin vakti anlayamadim. Vusta kelimesi "orta" teriminin yani sira en iyisi, her seyin orta hali manasinada gelebiliyormus.

Simdi düsünüyorum, Ögle Namazi yok denilse, Sabah Aksam ve Yatsi olmak üzere her ücüde Dünyanin dönüs esnasinda karanlik bölgelerinde kilinan namazlardir, gün isiginda Cuma namazindan baska Namaz vakti olmasi gerekir, Süleyman Ates´e göre ÜC vakit Namaz belirlenmis ama üc vaktin hic birinde Orta Namaz aydinlikta kilinan namaz degil Yatsi Namazi olarak yorumlamis.

Arkadasin birisi diger bir baslikta üc vakit namazi aciklarken bu üc vakti kac saatlik alana yaymis, bu ne kadar dogru bilmiyorum. Diyorki, Sabahtan Ögleye kadar Sabah namazin vaktidir, ögleden Aksama Kadar Orta Namazin vaktidir, Aksamdan Sabaha kadarda Aksam Namazin vaktidir.

Neyse gec oldu, yazimi tamamlayayim.

Yanlis bir bölümde baslik aciyorsam kusura bakmayin, acikcasi yazimida toparlayamadim.

Saygilar.
Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Sinan_B Yazdı:

Selam arkadaslar.
........................................
Bu basligi acmamin sebebi, aslinda bir kac soru soracaktim.
Örnegin Namaz vakitleri konusunda hala sabit bir fikre varamadim, diger basliklarin altinda bu konu gerci islenmis ama..
Süleyman Atesin makalelerini okumustum, "Üc vakit Namaz farzdir, ancak Peygamber efendimizin uygulamasi ile Namaz bes vakit farzolunmustur" diyordu, böyle birseyi okuduktan sonra Süleyman Atesdende vazgectim.
Yasar Nuri Öztürkün aciklamalarina baktim, "Kuranda Namaz vakitlerini belirten Ayetler iki türlü Yoruma acik oldugu icin Üc Vakitte dogru Bes vakitte dogru" diyordu. Acikcasi onun acikalamalarida sarmadi.

On bir tane tercümeyi bir araya getirip baktim, arapca bilgim olmadigi icin kimin tercümesi daha yakin onuda bilemiyoruz. Kesinlikle Ikindi ve Ögle Namazi olarak birsey belirtilmemis, tercümelerde genelde Sabah Aksam ve Yatsi kelimeleri ile tercümeler edilmis.

Selam Sinan

Simdi  bu sitedeki bazi yazilardan derleyip  konuyu biraz daha acalim.

Hud-114'de arapçası:

”ve akımıssalate tarafıeyninnehari ve zülefen minelleyl innelhasenati yüzhibnesseyyiat zalike zikra lizzakiriyn”

Akımetüsselat= İkame edilen (Yerine konan) Namazdır. O bir kredi borcudur. Yani Kalu bela'da verilmiş sözümüzdür ve vakitli farz olduğu için bu namazı kılarız. Akıymetüsselat = Bilinen namazdır. Ama Akıyme(İkame, Kaim) denmediğinde o NAMAZ DEĞİLDİR, DUA anlamına gelir. Örneğin "Allah ve melekleri nebilerine SALAT ederle...." ayetinde SALAT=NAMAZ derseniz bir çarpılırsınız ki sormayın

Yukarıdaki Hud 114'de AkımetüsSelat=Kıyam, Rüku, Secde ve ka'deli namaz apaçık var. Namaz vakitlerini ise GÖLGE (Güneş) belirliyor. Ak iplik ile kara iplik ayırt edilince (Gölge en uzun olunca) sabah giriyor. Gölge giderek kısalıyor ve kısalıyor. Öyle ki direğin dibine düşüyor. İşte onunla ilgili ayette "SALATI VUSTA=ORTA DİREĞE DİKKAT" ediniz diyor.

AkıymetüsSelat demiyor. Yani öğle Namazı KILIN ve DİKKAT edin demiyor. İkame kelimesi yok. Tam tersine VASAT'tan (Ortalama, ortadan) türeme ve bizim çok iyi bildiğimiz ORTA DİREK=VUSTA var. Direğin gölgesin dibine düşene kadar günün bir yanı yani taraflardan biridir. "Amman dikkat, eğer gölge direğin öteki tarafına geçerse, Günün ikinci tarafı üzerine namaz VAKTİ başlamış oluyor diyor ayet... Namaz'dan söz etmiyor, NAMAZ VAKTİNDEN SÖZ EDİYOR.

Günün iki tarafı diye sadece yukarıdaki ayette değil iki ayrı ayette de geçmektedir. Birinde “etrafen” diğerinde “tarafeyn” diye geçmektedir. Nehar=Gündüz ve Taraf+eyn=İki taraf demektir. Fakat aynı ayet şöyle diyor. Öğle vakti çok kısa olan gölge giderek uzar ve güneş batarken en uzun halini alır. Bir süre sonra ak ve kara ipliği de ayırt edemezsiniz. (Mesela kitap okuyamazsınız) Bunun anlamı şudur: GECE GİRDİ SABAHA KADAR TÜM GECE İÇİN BİR TEK VAKİT VAR.


Öğlen direk vardı öte tarafta, ama dünyanın gece olan yüzünde bir direk ve gölge olamayacağı için, direği  gece bölümüne nokta nokta uzatın. Göreceksiniz ki Gece de ikiye ayrılıyor. Biri gece yarısından önceki ve farz olanı, öteki ise "Onlar gecenin bir yerinde kalkıp namaz kılsalardı, haklarında çok iyi olurdu" ayeti uyarınca VİTİR denen ve isteği bağlı bir namaz daha var. Farz değil. Dileyen kılar ya da hiç kılmaz. İşte Hud 114'deki "Geceye yakın" denen ayet ile anlatılan meal budur.

İsra 78:Güneşin en üst noktasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah okunan Kur'an tanıklarca gözlenmektedir.

Bakara-238. Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah'a saygı ve bağlılık içinde namaz kılın

Bakın Kur'an'da FARZ (Emir) olan Namaz üç vakittir. Dilek kipi olan namaz aklınızı karıştırmasın. "Orta namaz" dediği deminki Salatı Vusta orta direğe dikkat ediniz diyor.
Salat=Dua, Akimetüssalaet=NAMAZ

“hafizu alessalavati vessalatilvusta ve kuumu lillahi kaanitiym

Hafizu=Muhafaza edin/koruyun/gözetleyin/aman kaçırmayın alesselavati=Selatlarınızı (NAMAZ KILIN DEMİYOR, Akımetüsselat yok burada), ves selatil VUSTA=Günün iki yanının ayıracı olan DİREK=Vusta

İsra 78:Güneşin en üst noktasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah okunan Kur'an tanıklarca gözlenmektedir.

Bunun Arapçası:

”ekımissalate lidülükişşemsi ila gasakılleyli kuranelfecr inne kuranelfecri kane meşhuda

Gördünüz mü "Ekımüsselat=Namaz kılın diyor. Güneş'in en yüksek (Öğle direği) olduğu yere ve sonra da onun arkasından güneşin battığı yere kadar  ve daha sonra da FECR=Gün ağarana kadar ÜÇ VAKİT sayıyor namaz kılın diyor. Ayrıca Sabaha karşı meleklerin devri teslimi nedeniyle kılınan o namazın da şahitli olduğunu bildiriyor.(Gecenin şerri bitmektedir.)

HUD 114:Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl. ...

İSRA 78:Güneşin en üst noktasından, gecenin kararmasına kadar namazı kıl. Sabah Kur'an'ını da gözet. Çünkü sabah okunan Kur'an tanıklarca gözlenmektedir.

Evet bunu yorumlayalım. Etrafen en nehar başka yerde de tarafeyn en nehar=GÜNÜN İKE TARAFI, Gündüzün iki tarafı. Yani gündüze iki namaz vakti vermiş, GECEYE İSE TEK vermiş. Tek bir namaz vakti vermiş? Geceye yakın diye bir şey yok orada?

Namaz 3 Vakit'tir. Sabahtan Öğlene, Öğlenden Geceye, Sabaha Kadar Tüm Gece.

Peygamber efendimizin Suleyman atesin dedigi gibi 3 vakitden 5 cikarma yekisi yok.

 

[013.038] [E2] Andolsun ki, biz senden önce de peygamberler gönderdik. Onlara da eşler ve çocuklar verdik. Allah'ın izni olmadan herhangi bir âyet getirmek ise hiçbir peygamberin haddi değildir. Her ecel için bir yazı vardır

 

69-43. Tenziylun min rabbil'alemiyne.
44. Velev tekavvele 'aleyna ba'dal'ekaviyli.
45. Leehazna minhu bilyemiyni.
46. Summe lekata'na minhulvetiyne

069.043 Kuran, Alemlerin Rabbinden indirilmedir.

069.044] Eğer (Peygamber) bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı
069.045-46 Elbette ki onu sağ tarafından yakalardık. Sonra O'ndan yürek damarını kesiverirdik.


Selam ve dua ıle
Radyoman

 

Sadece sitedki yazilardan ozetlemey calsitim. Yanlis varsa arkadaslar lutfen duzeltsinler



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

selam

Sinan kardes

Namaz vakitleri konusunda hala sabit bir fikre sahip olamayışından bahsetmişssin

Bende senin gibi kurani tek temel kaynak kabul eden biriyim.Ancak şuda varki kurana ters olmayan tarihi bilgileri ve  ta Hz İbrahimden beri süre gelen  bazı uygulamaları es gecersek kuranı anlama konusunda bazı proplemlerin olacağı gerçeğinide teslim etmek gerekir diye düşünüyorum. Hatta kurana ters olmayan, kurana ek bir hüküm getirmeyen hadisleri bile

Ben toptan reddin kolaycılık olduğu kanaatindeyim.

Bende gelekten koptuğum ilk zamanlarda senin gibi sadece kuran diyordum.Geleneğin bu dini yozlaştırmasına karşılk içimde duyduğum bir tepkiselliğin getirdiği aşırı bir heyecandan kaynaklanıyordu.

Ancak sende kabul edersinki tepkisellik,ilmi olmaktan, akletmekten,düşünmekten seçici olmaktan insanı uzaklaştırıyor.

Kuranı anlama konusunda niye bu ismini zikrettiğim husulardan istifade etmeyelim. Kuran gibi elimizde mutlak bir ölçğ varken niye korkalımki.Allahu teala bir çok ayetlerde kainattaki  kevni ayetlerede bakmamaızı defaatle emretmiyormu?

Allahu Teala son peygamber Muhammede bile kuranın haricinde İbrahimden süre gelen bazı uygulamaları kuranın rehberliğinde tevhidi bir konuma getirerek devam ettirmesini emretmiştir ki bunların başında namaz ibadeti gelir.

Benim  bir çok araştırmalarım var.Ve dediğim gib ismini zikrettiğim hususlardanda faydalandım ama son sözü hep kurana söylettim

Zümer 18..O kullarımı ki, onlar sözü dinlerler,sonra da en güzeline uyarlar. İşte onlar, Allah'ın doğru yola ilettiği kimselerdir. Gerçek akıl sahipleri de onlardır.  

Allah bize kurandan baska bir sözü asla dinlemeyin,gözünüzü kulağınızi kapatın demiyorki

Namaz konusuna gelince demişsinki

On bir tane tercümeyi bir araya getirip baktim, arapca bilgim olmadigi icin kimin tercümesi daha yakin onuda bilemiyoruz. Kesinlikle Ikindi ve Ögle Namazi olarak birsey belirtilmemis, tercümelerde genelde Sabah Aksam ve Yatsi kelimeleri ile tercümeler edilmis.
Kesin olan Sabah Namazi ile Aksam Namazinin Vakitleridir, Cuma Namazi alis verisi birakin sözüyle Gün ortasinda olmasi malum, ancak Salatul-Vusta hangi Namazin vakti anlayamadim. Vusta kelimesi "orta" teriminin yani sira en iyisi, her seyin orta hali manasinada gelebiliyormus.

Namaz konusunda bir araştırmam var.maalesefki hansın bu konudada bir çok çarpıklıkları var.Araştırmam bitince buraya asacağım

Allaha emanet

selam hanif

Namazın 3 vakit olduğu kesin

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  


Selam Hanif kardesim,

ilgin ve yorumlarin icin sagol.

Tabi ki Kurani Kerimi anlama konusunda tarihi bilgiler sart, örnegin bazi yerlerde hangi Ayetin hangi konu üzerine indigi sadece okumayla anlasilmiyor. Kisacasi, olaylara bu acidan yaklastigimizda hak veriyorum sana.

Namazin vakitleri hususunda kisaca bir düsüncemi dile getireyim, Allah bu vakitleri gelisi güzel farz etmis olamaz, yani hikmeti sadece vakitlerin belirlenmesinde olmamasi gerekir, Günesin ve Ayin Insan üzerinde etkisi bilinen birsey, acaba diyorum Günesin olmasi ile olmamasi Insan Namaz kilarken ek olarak üzerinde bir etkenligi varmidir yokmudur bunu düsünüyorum. Ha diyebiliriz ki, Insan disardami Namaz kiliyorda Günesin tesiri söz konusu olsun. Bence bir etkisi var, Hikmeti yani, disarda olup olmamasi ile bir alakasi yok, fizyolojik bir etkisi olmali. Örnegin geceleri insanin ruh hali daha farkli, duygular farkli. Öte yandan Ayetlerin ifade tarzida dikkatimi cekti, Allah istese dogrudan sabah orta aksam derdi, nasil ki Abdest'i anlatirken tarifini yapmis. Dünyanin yuvarlaklagina  ayrriyeten dikkat cekiyor gibi.

Calismalarini beklerim Hanif kardesim. Bir arada topluca Namaz konusunu irdelersek faydali olacagina inaniyorum. InsaAllah.

Allah'a emanet
Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 
ibrahim
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Sinan_B Yazdı:

Selam Hanif kardesim,

ilgin ve yorumlarin icin sagol.

Tabi ki Kurani Kerimi anlama konusunda tarihi bilgiler sart, örnegin bazi yerlerde hangi Ayetin hangi konu üzerine indigi sadece okumayla anlasilmiyor. Kisacasi, olaylara bu acidan yaklastigimizda hak veriyorum sana.

........Allah'a emanet

Simdi ilginc bir soru sordun sinan kardes, Kur'ani Kerimi anlamda tarigi bilgiler sart diyorsun.  Ayetlerin nuzul sebeblerine indigimiz zaman delil ne ?

Simdi gayet ilginc bir ortam ortaya cikdi. hanif diye basladik biz bur tartismaya sonra donduk, tarihi sebelerde lazim, nerden bulacagiz o kaynakalari: HADISLER.

Vallahi bir alemsiniz kardesim, Islam kategorisine bir isim daha katiniz Hadisci Hanifler ? Kur'an eksik de mi siz nuzul sebebleri adi altinda hadislerle tamamlayacaksiniz ? Ilahi Sinan kardes, hanif diye yola cikdik birinci basamaga tekrar donduk, nuzul sebebi adi altinda hadis ?

ilginc bir yaklasim

Ibrahim

Yukarı dön Göster ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim
 
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  


Selam Ibrahim.

Lutfen sorulara cevap dendiginde alintilar diz boyu, ama baska konu oldugunda nasilda cicek gibi aciliyorsun.

Öncelikle bir örnek, 80. Abese Suresi: Bu olayin nerede oldugu, Peygamber efendimizin kiminle mesgul oldugu, odanin icindemiydiler yan oda da kadinlar varmiydi yokmuydu hic bilinmiyor.
Hans Aiberg'e göre: Peygamber efendimizin mesgul oldugu kisi Ebu Süfyandi, bir odanin icindeydiler, kapilar kapaliydi, Kör olan kisi baska bir kapidan girip yanlislikla kadinlarin bulundugu bir odaya girmis, kadinlar onu diger odaya almis, Peygamber efendimizin hakkinda tanimladigi asiri histerik tavrini, yani bütün bunlari Hans Aiberg nereden biliyor?
Ebu Süfyan oldugu Kurani Kerimde yazmiyor, bir odada bulunduklarinida yazmiyor, kör insanin yanlislikla baska bir odaya girdigide yazmiyor, eee bunlar yazmiyorda Hans nereden biliyor? Ya kafasindan uydurmus yada Kur'an disi kaynaklardan bu bilgileri edinmis olacak, iyi ama hangisi?

Hans Aiberg'in digerlerinden farki neki, buda kendisine göre nerede bir acik kapi bulsa oraya sizmis.

Ayetlerdeki verilen bilgiler, Peygamber efendimiz ve diger sahis, ücüncü kisi olarak kör bir insanin ögüt almak icin gelisi, Peygamber efendimizin onu dikkate almayip digeri ile ilgilenmesi, bunun disinda Hans Aiberg'in verdigi bilgilerin hic birisi yok. Hans'in tarifini oldugu gibi anlatan Ayet varsa gösterebilirsin.

Fil vakasi hangi sebeplerden dolayi gerceklesti tam olarak bilmiyorum ama Fil Suresinde Fil ordusunun helak edildigi anlatiliyor, hemde ne sekilde helak edildigi. Fil vakasini arastirmak helak edilis bicimini ve gercegini mi degistirecek Ibrahim? Meydana gelmis hadiseleri arastirmak Hadiscimi oluyor? Ahmet sunu yaparken o olayin üzerine su Ayet indi demek Ayetin iceriginimi degistirir? Kurani Kerim arastirin diyor, kafanizi kitabin icine gömün, yada Hans Aiberg adinda bir Dabbe size bunlari anlatacak demiyor.

Kurani Kerimin ilmi yönü var, Hüküm yönü var, tarih yönü var v.s... tek bir konudan ibaret degil ki.

Simdi gelelim gecmiste meydana gelmis olaylarin disinda Hüküm ve buna bagli Ibadet konularina.

Ben Allah'in hükümlerini baska kitaplarda bulacagiz dedim mi? Kurani Kerimde Hükümlerin yeterli olup, Hükümlerin kendi kendini aciklayici oldugunu, hadislerden ek hükümlerin gerek olmadigini savundum. Basta kendi görüsümü bu sekilde izah etmediysem Hanif kardesin isaret ettigi o bakis acisina dikkat etmemisimdir. Hanif kardeste ilk yazima yönelik yorumunu yapmis bende haklisin dedim.

Hükümlerin uygulamasi konusunda kisi isterse Kurani Kerimin isiginda baska kaynaklari irdeleyerek süzgecten gecirir, isterse sadece Kurani Kerime bakar. Baska kaynaklar sana göre sadece hadislermi, kimileri Tevrati Incilide inceliyor, onlarda tevratci incilcimi? O halde sende Airbergcisin. Haa birde "tarihci" lerimiz var.

Degisim sürecinde olmak sabit bir yerde kalmaktan iyidir, irdeleyici ve öz elesitiri insani ileriye tasir. Daha dün gelenekci takilirken sorgulama üstüne sorgulama yapilmiski Kurani Kerime yönelmisim. Kurani Kerim Hükümse iste Allah'in Hükümleri diyor. Birden fazla alani icinde barindiran bir Kitap, hangi konularda kendi kendini aciklayici ve hangi konularda kisi kendisi arastirmasi lazim okudukca görecegiz. Basta bunlarin ayrintisina hic girmemistim.

Hadiscilik demek Hadisleri körü körüne kabul etmektir, aynen Hans Aiberg'e tabi olmak gibi. Gercekte kim nedir ortada zaten. Ben kendimi hadisci veya bilmem neci olarak tanimlamadim, hadisci diyen sensin ve uygulamanin alasini yapanda sensin. Nuzul sebebini sorgulamakla, Ayetlerin mesaj ve icerigini yorumlamayi es deger anlamda algilayanda sensin.

Saygilar kardesim.
Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Akımetüsselat= İkame edilen (Yerine konan) Namazdır. O bir kredi borcudur. Yani Kalu bela'da verilmiş sözümüzdür ve vakitli farz olduğu için bu namazı kılarız. Akıymetüsselat = Bilinen namazdır. Ama Akıyme(İkame, Kaim) denmediğinde o NAMAZ DEĞİLDİR, DUA anlamına gelir. Örneğin "Allah ve melekleri nebilerine SALAT ederle...." ayetinde SALAT=NAMAZ derseniz bir çarpılırsınız ki sormayın (hans von eiberg)

selam

İşte hansın çarpıklıklarından biri daha

Salat;ikame denmediğinde dua olurmuş.Haydaa

İyide DUA kelimeside arapça.Arapçayı arapça ile tercüme etmek yeni moda mı oldu yoksa hans birşeylerin peşindemi?

 

Dua;arapçadır türkçe anlamı çağırmak,yalvarmaktır

 

Ahkaf 5..Ve men edallu min men YED,UNE min dunillahi men la yestecibu lehu ila yevmilgıyameti an DUAİhim ğafilun

Allahın berisinden kıyamete kadar cevap veremeyecek kimseye YALVARANDAN daha sapık kim vardır.Oysaki onlar onların YALVARMALARINDAN gafildirler

 

Ali imran 153..Ve in tus,idune velaa teluune alaa ehadin verresulu YED,UKUM fii uhrakum (ila ahiril ayeti)

O vakit siz, kimseye bakmadan kaçıyor, peygamber de arkanızdan sizi ÇAĞIRIYORDU. Kaybettiğinize ve başınıza gelene üzülmeyesiniz diye Allah size keder üstüne keder verdi. Allah, bütün yaptıklarınızdan haberdardır.  

 

 

 

Hans diyorki;ahzap 56 da salat kelimesine namaz derseniz bir çarpılırsınızki sormayın

 

Doğru doğru olmasınada e peki sen Allahı yalvarttırırsan çarpılmazmısın? O çarpılmaz niye çünkü hans=kuran

 

Peki öyleyse salat kelimesi türkçe ne anlama gelir???

bütün sorun; salat kelimesine asırlardır namaz anlamı verilmiş olması ve bu şekilde sabitleşmiş olmasından kaynaklanıyor

Ben kuranın bütünlüğüne göre salat kelimesine yani bir anlam verilmesi gerektiğini kanaatine vardım

 

.Ahzab 56- Gerçekten Allah ve melekleri Peygambere DESTEK verirler. Ey iman edenler! siz de ona DESTEK verin ve içtenlikle islam olun

Allahın peygambere desteği vahiyle olmuştur

Duhan 14- Sonra onlar, o peygamberden yüz çevirdiler ve: "Bu öğretilmiş bir mecnundur." dediler

destek

Tur 29-(Ey Muhammed!) sen hatırlat, öğüt ver. Rabbinin nimeti sayesinde sen ne kâhinsin, ne de mecnûn.

Hakka 40- Kuşkusuz Kur'ân, şerefli bir peygamberin (Allah'tan) getirdiği sözdür.

41- O bir şair sözü değildir, siz çok az inanıyorsunuz.

42- Bir kâhin sözü de değildir, ne de az düşünüyorsunuz!

Necm 2. Arkadaşınız (Muhammed) sapmadı, azmadı da.

3. O, hevâdan (arzularına göre) konuşmaz.

4. O vahyedilenden başkası değildir

Meleklerin desteği

Enfal 9- O vakit siz Rabbinizden yardım diliyordunuz. O da: "Ben işte ardarda bin melekle size yardım ediyorum" diye duanızı kabul buyurmuştu

12- İşte o anda Rabbin meleklere şöyle vahyediyordu: Ben sizinle beraberim, müminlere sebat (destek) verin. Kâfirlerin yüreğine korku salacağım, hemen boyunlarının üstüne vurun, parmaklarına, parmaklarına vurun".

Müminlerin desteği

Sahabeden malları ve canlarıyla fedakarlık yaparak ve hatta vatanlarından hicret etme pahasına peygambere nasıl destek verdiklerini şimdi burda uzun uzun anlatmaya gerek bile duymuyorum.

Kafasını kuma sokan devekuşu misali gibi ,hansın öğretilerine kafasını sokanlar tenezzzül edip siyer kitaplarına bakma zahmeti gösterirlerse sahabenin nasıl Allahın o şerefli elçisine destek verdiklerini anlamış olurlar

Kuran evrensel değilmi? Elbetteki. EE peki ben nasıl O şerefli elçiye destek verecem.Allahın emri bu?

Bakın ben nasıl destek (salat)veriyorum

Ağzını eğip bükerek Allahın son elçisinin hanif olmadığı hezeyanını savuran hansın foyalarını meydana çıkararak

Peki biz SALATI IKAME ederken kime DESTEK veriyoruz.Allahamı?

haşa sümme haşa.Allah subhandır. Onun hiç bir şeye ihtiyacı yoktur

 

Muhammed 7- Ey iman edenler! Eğer siz Allah'a (dinine) yardım ederseniz Allah da size yardım eder ve ayaklarınızı sabit tutar.

Ta Hz İbrahimden beri varola gelen ve AYAĞA KALDIRILMIŞ DESTEĞİ/SALATI İKAME ETMEK israilloğullarından pekazı müstesne terkettiler ve böylece din tahrifata uğradı.

Bakara 83 Vaktiyle biz, İsrailoğullarından: Yalnızca Allah'a kulluk edeceksiniz, ana-babaya, yakın akrabaya, yetimlere, yoksullara iyilik edeceksiniz diye söz almış ve "İnsanlara güzel söz söyleyin, salatı ikame edin, zekatı verin" diye de emretmiştik. Sonunda azınız müstesna, yüz çevirerek dönüp gittiniz

İmandan sonra en başta gelen tevhidi bir eylemdir salatı ikame etmek,yani Allahın dininne destek vermek.Ve bu desteği veriken Allah kulluk (ibadet) etmiş oluyoruz

Elbetteki kulluk sadece Salatı ikame etmekle sınırlı değil.Allahın yanısıra birilerine yalvarmakta o kişiye kulluktur yani ibadet.Ahkaf 5 ten sonraki ayet bu tür bir davranışın kulluk olduğunu açıkça belirmektedir

6- (Ahirette) insanlar biraraya toplandığı zaman onalara  düşman kesilirler. Ve onların kendilerine İBADETİNİ/ kulluğunu inkâr ederler.

Kulluğun diğer bir çeşidi

Tevbe 31- Onlar, Allah'ın yanısıra bilginlerini ve rahiplerini de kendilerine Rab edindiler, Meryem oğlu Mesih'i de. Oysa onlar bir olan Allah'a ibadet(kulluk) etmekle emrolunmuşlardı. Allah'dan başka hiçbir ilâh yoktur. O,(önderlerini ölçü alan) müşriklerin ortak koştuğu şeylerden de münezzehtir.

Hansın müritleri ne pahasına olursa olsun yapılan bütün uyarılara rağmen kime destek veriyorlar/salat ediyorlar????

Hansamı kuranamı???

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

selam

Kısa bir ilave

Gelenekçilere göre beş kurana göre üç vakit ikame edilen salat yani Bildiğimiz o namaz yok gibi bir şey anlaşılmasın.Ben sadece salat kelimesine daraltılmış olarak sadece namaz şeklinde anlam verilmiş olmasının yanlış olduğunu izah etmeye çalıştım

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  


Selam Hanif.

Yüregine saglik.

Forumda herseyden cok Hans konusu gectigi icin bu arada ismini yazarken yanlislikla Hans yazmayayimm diye özen gösteriyorum.


Ahzap 56. Ayetin diger bir tercüme versionu:

(Allah ve melekleri, Resule salevat getiriyor, iman edenler, siz de salevat getirin) [Ahzab 56]

Allah Peygambere nasil olurda Salevat getiriyor sorusuna, Allah'in salat etmesi rahmettir diyerek bir aciklama gelmis.

http://www.guzelislam.com/dinibilgiler/yn/dua/DuaninOnemiveC esitliDualar/SelavatiSerifeOkumaninFazileti.htm

Bu konuya kismen deginen baska bir site:

33:56 ALLAH ve melekleri peygamberi desteklemektedir. Ey inananlar siz de onu destekleyin, gereken saygı ve itaati gösterin.14


Saygilar
Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 
ibrahim
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 94
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam dostlar siz mealcilikden  kurulamiyacaksiniz. Yada kafanizdaki hadisciligi bir tarfa birakip hanif olamayacksiniz.  Sinan  Edibin mealinden yaptigi ceviride soyle diyor.


33:56 ALLAH ve melekleri peygamberi desteklemektedir. Ey inananlar siz de onu destekleyin, gereken saygı ve itaati gösterin.14 (edip yuksel)


Diyanet bile Edip Yuksel den daha iyi cevirmis.

[033.056] [DV] Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.

Allah ve melekleri siyasi partimi destekliyor, yoksa Futbol takimi mi desktekliyor. Tobe yarabbim. Iste arapcasi

33/56. İnnellahe ve melaiketehu yüsallune alen nebiyy ya eyyühellezıne amenu sallu aleyhi ve sellimu teslıma

Nerde burda destek ??????? Bakalim 10 Degisik Meale

[033.056] [DI] Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamberi överler: Ey inananlar! Siz de onu övün, ona salat ve selam getirin.


[033.056] [DV] Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.
[033.056] [E0] Muhakkak ki Allah ve Melâikesi Peygambere hep salât ile tekrim ederler, ey o bütün iyman edenler! haydin ona teslimiyyetle salât-ü selâm getirin
[033.056] [E1] Muhakkak ki, Allah ve melekleri, peygambere hep salat ile ikramda bulunurlar. Ey iman edenler, haydi ona teslimiyetle salat ve selam getirin!
[033.056] [E2] Gerçekten Allah ve melekleri Peygambere salât ederler. Ey iman edenler! siz de ona teslimiyetle salât ve selâm edin.


[033.056] [FK] Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamberi överler Ey inananlar! siz de O'nu övün, O'na salat ve selam getirin.


[033.056] [IK] Muhakkak ki Allah ve melekleri, Peygamber'e salat ederler. Ey iman edenler; siz de O'nun üzerine salavat getiriniz ve onun için selamet dileyin.


[033.056] [ON] Muhakkak ki, Allah Teâlâ ve melekleri peygamber üzerine salatta bulunurlar. Ey imân etmiş kimseler! O'nun üzerine salatta, teslimiyetle selâmda bulunun.


[033.056] [SY] Muhakkak ki Allah ve melekleri Peygambere hep salat ederler. Ey iman edenler! Siz de ona salat edin ve tam bir içtenlikle selam verin.


[033.056] [TK] Hiç şüphesiz, Allah ve melekleri peygambere salat etmektedirler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin.

Simdi mealciliginiz icin size mi kizsam Edibe mi kizsam bilmiyorum.

Ibrahim

Yukarı dön Göster ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats