HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: anne sütünün mucizesi koca bir yalan Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Kıymetli yorumcu arkadaşlar,beni bu konuda aydınlatmak için çırpındığınızı görüyorum bu yüzden ''Allah sizlerden razı olsun diyorum.Kıymetli efrayim58 kardeş,''Evlat edinme islamiyette kesinkez kaldırılmıştır yok hükmündedir'' demişsin,bunu alıntıladığın ahzab4.ayete göre mi söyledin?
Ahzab4:''Allah,bir adamın içinde iki kalp yaratmadığı gibi, "zıhar" yaptığınız eşlerinizi de analarınız yerinde tutmadı ve evlatlıklarınızı da öz oğullarınız olarak tanımadı.Bunlar sizin ağızlarınıza geliveren sözlerden ibarettir.Allah ise gerçeği söyler ve doğru yola O eriştirir.''
Bu ayetten ben evlatlığın haram kılındığı şeklinde anlamadım.öz evlat var iken böyle bir şey yapılması sakıncalıymış izlenimi oluştu bende.Yani öz çocuğunuz yoksa evlatlık alabilirsiniz şeklinde algıladım.bilgilerinizi bekliyorum,selamlar,sevgiler.
 

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim,

     Sevgili medeni0002,

      Benim ahzab37'den anladığım,evlatlık edinmenin haram olduğu değilde,evlatlığın eşiyle evlenmenin haram olduğudur.ama ayetten anladığıma göre Zeyd,hanımını boşayınca peygamberimiz onu alabilmiştir.ve böyle bir durumda diğer müminlerinde alabileceğine işaret edilmiştir. Demişsiniz.Bu duruma göre,Adam gelini ile evleniyo,hem hem kayınpeder hemde eşi oluyor.Doğacak çocuğa gelince,dedesi aynı zamanda babası oluyor.doğacak çocuk için evlatlık,hem annesinin kocası hemde,babasının oğlu oluyor,evlatlığın çoçuğu olmuşsa,çık çıkabilirsen işin içinden.

      Kısacası,evlatlık kurumu islamiyette yoktur.Zorlama yorumlara gerek yoktur.

       Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

efrayim58 kardeş,gerçekten anlamıyorum,senin amacın kafa mı karıştırmak yoksa bilgi verip net bir şekilde insanları aydınlatmak mı?yinede hakkında hüsnüzanda bulunarak diyorumki aceba uydurma hadislerin etkisi altında kalarak ve bunlardan kurtulamadığı için mi böyle yazıyor diye düşünüyorum.lütfen sorumu iyi anlayın.örneğin diyelimki benim hiç çocuğum olmadı ve hanımla birlikte bu konuyu değerlendirdik ve bir yurttan evlat almaya gittik ve aldıkta peki bunun neresi haram oluyor?
<<Adam gelini ile evleniyo,hem hem kayınpeder hemde eşi oluyor.Doğacak çocuğa gelince,dedesi aynı zamanda babası oluyor.doğacak çocuk için evlatlık,hem annesinin kocası hemde,babasının oğlu oluyor,evlatlığın çoçuğu olmuşsa,çık çıkabilirsen işin içinden.>> gibi yine aynı kelimelerle lütfen hedef saptırma.Çünkü bahsettiğim olayda ne gelin var,ne dede var ne kayınpeder.lütfen beni aydınlatır mısınız?
selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

   Efrayim,

   Sevgili 0002,

   Benim ahzab37'den anladığım,evlatlık edinmenin haram olduğu değilde,evlatlığın eşiyle evlenmenin haram olduğudur.ama ayetten anladığıma göre Zeyd,hanımını boşayınca peygamberimiz onu alabilmiştir.ve böyle bir durumda diğer müminlerinde alabileceğine işaret edilmiştir Bu yazınız üzre bu değerlendirmeyi yaptım.

    Evlatlık kurumu ortadan kalktığından,evlatlık alan ailelere o evlat ve soyu ile evliliği caiz oluyor. Evlatlık ile evlenmek dinen caiz. Evlenmeye engel bir tek bir bilgi belge yoktur.

    Medeni kanunda yasak.

    Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

selamlar kıymetli efrayim58 kardeş,
diyelimki çocuğu olmayan bir aile bir yurttan bir çocuk aldılar,onu besleyip büyüttüler ve sonrada evlatlıkları olarak nüfusa kayıt ettirdiler.
Bu dinen caiz mi,değil mi?
çok zor bir soru değil,basit bir soru.
çocuğu olmayan bir ailenin evlatlık alması da mı caiz değil,değilse niye caiz değil,bunun gerekçesi nedir?Bu konuda ayetten delilllerin var mıdır?
selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

       Efrayim,

       Sevgili medeni0002,

       Birkaç ilahiyatçının görüşlerini gönderiyorum.

       Prof.Dr. Hamdi DÖNDÜREN:

       başkasının çocuğunu evlât edinmekle öz çocuk gibi hak ve görevler meydana gelmez. Evlât edinenin nafaka ve eğitim masrafları yükümlülüğü olmaz. Aralarında bir hısımlık doğmadığı için evlenme engeli de meydana gelmez. Miras cereyan etmez. Ancak nesebi bilinmeyen bir çocuğu, bir kimse "bu benim oğlum veya kızımdır" diye ikrarda bulunsa, bu çocuk onu tasdik etsin veya etmesin, nesebi ondan sabit olur ve aralarında miras cereyan eder. Diğer yandan evlâtlıkla, süt hısımlığı birbirinden farklıdır. Süt hısımlığı, bir kadının kendine ait olmayan süt emme yaşındaki bir çocuğu emzirmesiyle meydana gelir ve öz çocuk gibi evlenme engelleri doğar. Buluntu çocuk da, öz çocuk gibi sayılmaz (Elmalılı, Hak Dini Kur'an Dili, V, 3869-3900; Mehmed Zihni, Nimet-ı İslâm, İstanbul 1316 H., 3. Kısım, 271, 273).

       Kanal 7’de önceki akşam Uğur Arslan’ın sunduğu “Yılın Annesi” adlı programda bir yarışmacının evlatlık çocuk aldığını söylemesi üzerine Ali Rıza Demircan’ın, Kuran’da evlatlık olmadığını söylemesi tartışma yarattı. Demircan “Yüce dinimiz İslam evlatlık uygulamasını benimsemiyor. Evlatlık alınmamalıdır. Eğer mutlaka bir yarar sağlamak istiyorsanız çocukları olmayanlar toplumun bütün öksüzleri sizin çocuğunuz” diye konuştu. “Kuran evlatlık edinmeyi yasaklamıyor” diyen İstanbul Müftüsü Mustafa Çağırıcı ise “Peygamber Efendimiz de evlat edinmiştir. Kuran sadece ’Evlat edindiğiniz evlat sizin öz evladınız değildir’diyor. Sadece evlatlık hukuki sonuç doğurmaz ve evlenme serbesliği vardır. Ama bu serbesti ille de evlatlıkla evlenin anlamına gelmez. Bu kadar duygusal yakınlık kurduğu biriyle kimse evlenmez” dedi. Prof. Dr. Süleyman Ateş de Kuran’da evlat edinmek yasaktır diye bir hüküm bulunmadığına dikkat çekti. Ateş “Peygamberimiz, Zeyd İbni Harise’yi (Harise’nin oğlu) evlatlık edinmişti. Yetimhaneden bir çocuğu alıp büyütmek, tahsil ve terbiyesini yaptırmak çok büyük sevaptır. Ahzab Suresi 5.Ayet şöyle der, ’Onları babalarının adına bağlayarak çağırın. Bu, Allah yanında daha adaletlidir. Eğer babalarını bilmiyorsanız onlar sizin din kardeşleriniz ve dostlarınızdır.’ Bunun anlamı evlatlık edinen kimse dinen onun babası değildir. O çocuk da onun öz oğlu değildir. Kişinin babası, kişinin çocuğu ancak kendi sulbünden kendi zürriyetinden gelen demektir. Ancak evlatlıkla evlat eden kişi arasında bir mahremiyet ilişkisi doğmaz.”

      Prof.Dr.Bayraktar BAYRAKLI:

      İslam’ın aileye getirdiği yenilikler arasında evlatlık kurumuna yer verilmeyişidir. Evlatlık kurumu suni bir ilişki olarak algılanmış, kimsesiz çocukların bakılıp büyütülmesi bütün Müslümanlara ve İslam devletine yüklenmiştir.

        Prof.Dr. Hayrettin KARAMAN:

        Hz. Peygamber (s.a.) yetimlerin himaye edilmesini, gerekiyorsa evlere alınıp yetiştirilmesini, haklarının titizlikle korunmasını istemiş, bunu hakkıyla yapanların cennette, kendisiyle yanyana olacaklarını müjdelemiştir.
Yoksullara yardım konusundaki âyetler ve hadisler ise saymakla bitmeyecek kadar çoktur.
Şu halde yoksul ailelerin çocuklarını ve himaye edecek yakınları olmayan yetimleri, hali vakti yerinde olanların evlerine alarak veya kendi aileleri içinde bırakarak himaye etmeleri, onların ihtiyaçlarını karşılamaları, yetişip iyi insan olmaları için gayret göstermeleri İslam'ın, müslümanlardan istediği güzel işlerden, ecirli, sevaplı amellerdendir. Bir kimse istiyorsa ihtiyacı olan çocuklara, kendisi hayatta iken mal bağışlaması da mümkün ve caizdir. Ama bağışlama başkadır, evlatlık edinip mirasçı kılmak başkadır.
Anası babası belli olan bir çocuğu onlardan almak, kendi soyadlarını vermek, nüfus kütüklerine kaydettirmek ve mirasçılar yapmak manasındaki "evlat edinme" ise şu sebeplerle İslam'da yasaklanmıştır:
a) Ana-babanın (ailenin), çocuklar üzerindeki haklarından biri de aile ocağını tüttürmesi, ailenin adını devam ettirmesi, o ailenin bir ferdi olarak ve bu şuur içinde hak ve ödevlerini yerine getirmesidir.
b) Aile fertlerinin (akrabanın) kimlerden oluştuğu ve mirasın bunlar arasında nasıl paylaşılacağı hususları Kur'an'da ve Sünnet'te belirlenmiş, "Bunlar Allah'ın koyduğu sınırlardır, sakın bu sınırları aşmayın" buyurulmuştur. Evlatlık mirasçı olunca bu ilâhî düzen bozulmaktadır.
c) İslam'da aile fertleri arasında mahremlik, namahremlik ilişkisi vardır; bazı yakın akraba yanında örtünme, bir yerde beraber bulunma, seyahat etme... hükümleri, daha uzak akrabaya göre farklıdır. Evlatlık edinilen ve eve alınan bir kız veya erkek çocuk büyüdükçe -himaye edilen bir yabancı değil de evlat olarak telakki edilirse- kadın erkek ilişkilerine ait emir ve yasaklar çiğnenecektir.



Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Ahzab4:''Allah,bir adamın içinde iki kalp yaratmadığı gibi, "zıhar" yaptığınız eşlerinizi de analarınız yerinde tutmadı ve evlatlıklarınızı da öz oğullarınız olarak tanımadı.Bunlar sizin ağızlarınıza geliveren sözlerden ibarettir.Allah ise gerçeği söyler ve doğru yola O eriştirir.''
Kıymetli efrayim58 kardeş,Kur'anda evlatlık edinmenin haram olduğunu iddia edinenlerin delil olarak gördükleri yukarıdaki ayeti dikkatlice bir daha okumanı tavsiye ediyorum.Bu ayette evlatlık edinmek haram kılınmıyor,sadece bir farklılık belirtiliyor.O da hem kendi öz evladı hem de evlatlığı olma durumunda bir niteleme ve ayrı tutulma öngörülüyor.Bunu ayette ikisini de aynı anda zikretmesinden anlıyoruz.Bu ayrı tutulma evlatlığı aşağılamak veya onu mağdur edecek anlamlarda yorumlanması yanlış olur.Bu farklılık anne ve babasının bilinmesiyle ilgili bir meseleye işaret ediliyor da olabilir.Yani onun evlatlık olduğunu onun çevresindeki insanların bilmesi için öngörülüyor da olabilir veya yukarıdaki alimlerin ifade ettiği hukuki veya mirasla ilgili farklılıklarla da ilgili olabilir.ancak bu durum ayette açıkça belirtilmediği için tartışmalı bir konudur.Bir insanı tamamen mirastan mahrum bırakmakta bana pek mantıklı ve vicdani gelmiyor.Ancak farklılığın belli olması için belki mirasta biraz düşük pay verilmesiylede da bu farklılık belirginleştirilebilir.Yukarıda çocuğu olmadığı halde evlatlık almanın caiz olduğunu ve onlara bakıp büyütmenin sevap olduğunu ifade eden alimler de vardırki ben onların görüşünü destekliyorum.Bana sorarsan çocuğu olan birisinin evlatlık almasını da çok doğru ve gerekli bir yaklaşım olarak görmüyorum,ancak çocuğu olmayanlar içinse gerekli ve hayırlı bir iş olarak görüyorum.en doğrusunu Allah bilir.Bu güzel araştırman için ve beni aydınlattığın için sana da teşekkür ediyorum.
selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

      Efrayim

      Sevgili medeni0002,

      Kıymetli efrayim58 kardeş,Kur'anda evlatlık edinmenin haram olduğunu iddia edinenlerin... Bu cümleyi sürekli kullanıyorsunuz.Evlat edinmenin haram olduğunu nereden çıkarıyorsunuz? Kim söylüyor haram olduğunu? Evlatlık kurumu dinimize göre yok hükmündedir.Herhangi bir din kardeşle ilşikiler ne ise,evlatlıkla ilişki o düzeydedir.Dışarıdan bir çocuğu almak,yetiştirmek,evlatlık çerçevesinde değildir.Onunla, medeni  kanunu çerçevesinde bir yasak söz konusu değildir,alt soyu ile de yasak söz konusu değildir.Dinen,herhangi bir insanla medeni hukukunuz neyse,onunla da aynı medeni hukuka sahipsiniz.(türk medeni kanunu ayrı).

      Mirasa gelince, çocuğu olmayan birisinin mirası kardeşlerine, dolayısıyla yeğenlerine kalması gerekirken,evlatlık alındığında,tüm miras o çocuğa kalacaktır.Dinen 'yok hükmünde olan bir kurum' hak sahibi oluyor ve gerçek hak sahiplerinin hakkına müdahale ediyor.Mal bağışlamak herkesin hakkı ama miras, sadece öz evlat ve mirascıların hakkı.Biz medeni kanunumuzda,evlatlığa böyle hak vermişiz ama gerçek hak,öz evlatlarındır.Allah,'kendi sülbünüzden olan evlatlarınızın hanımlarıyla evlenmek haram-nisa 23- 'derken,herşeyi zaten açıklıyor.

       Sevgi ile,

       

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 3
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats