HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kuranda Tekrarlar Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Dostlar,

Kurandaki tekrarlar çok kişinin dikkatinden kaçmamıştır. Kimisi bu tekrarlarda şifre aramış, kimi art niyetliler bunu Kuranın zayıflığı olarak yorumlamış, kimileri de farklı anlamlar çıkarmak için bu tekrarları bahane olarak kullanmıştır.

Aslında bu itirazların arkasındaki temel anlayış, varsayım, mükemmel olan bir kitapta bu tür düzensizliklerin olmaması beklentisidir. Mükemmel bir kitap anlayışı, bugünkü anlamda ele alındığında, bir fihristi olan, giriş, gelişme, sonuç gibi bir kurguyla yazılmış bir kitap olması anlayışına denk düşürülüyor. Bugün gidip çarşıdan aldığımız Kuran/Meal bizim için bir anda elde edilen bir kitap olmasına karşın, vahyin ilk muhatapları için Kuran’a sahip olmak 23 senelik bir süreci gerektirmiştir.

Bu süreç içinde Allah Resulü aracılığı ile insanları doğru yola çağırmış, onlara yol göstermiş, 23 senelik bir mücadele sürecine doğrudan müdahil olmuştur. Bugün elimizdeki Kuran gerçekte bu süreci yansıtmaktadır. Öyleki gelen tüm vahiy hiç atlanmadan yazılmış ve sonunda bir mushaf halinde toplanmıştır. Vahyin edebi dilde, hitabet olması, sadece bilgi verme amacı gütmeyen, insanları düşünmeye sevkeden, duygularını etkileyen, motive eden bir üsluba sahip olması çoğu zaman gözden kaçmakta ve hiç ilgisiz anlamlar çıkarılmasına yol açmaktadır.

Kuranda en kolay fark edilen tekrarlar, kıssalar ile ilgili olanlardır. Bilindiği gibi kıssaların zaman zaman ton farkıyla tekrarlandığı ayetler vardır. Bunun nedeni, Allahın bu kıssaları, bu 23 senelik vahiy iniş süreci içinde, zaman zaman benzer veya farklı vesilelerle insanlara tekrar hatırlatmasıdır. Kuran bir mushaf olarak toplandığında, inmiş olan tüm ayetler mushaf’a girdiğinden bu kıssalar ile ilgili zaman aralığıyla yapılmış olan tekrarlar da doğal olarak elimizdeki Kuran’da bulunmaktadır.

Kuranda bir başka tekrar biçimi de, yine vahyin üslubundan kaynaklanan ve sözlü dile özgü, vurgulama, pekiştirme amacına yönelik ifadelerde görünmektedir.

Örneğin Kamer suresinde 17,22,32,40. Ayetlerde “Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var” ifadesi, Rahman suresindeki “O hâlde, Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlıyorsunuz?” ayetleri bu tür vurgulamalara örnek olarak verilebilir.

Bir başka tür tekrar ifadesi örneği olarak Hakka 14:
Yeryüzü ve dağlar yerlerinden oynatılıp kaldırılacağı, ardından tek bir çarpma ile birbirlerine çarpılıp parça parça olacağı zaman.
Dağlar yeryüzünün parçası olmasına rağmen ifadeyi güçlendirmek amacıyla birlikte kullanılmıştır.

Yine bir başka örnek Abese 27-32:
Böylece sizin ve hayvanlarınızın yararlanması için orada taneler, üzümler, yoncalar, zeytinler, hurmalıklar, sık ağaçlı bahçeler, meyveler ve otlaklar ortaya çıkardık.

Meyvelerden genel olarak bahsedilmesine rağmen, üzüm, hurma, zeytinden de bahsediliyor. Bu tür bir anlatım konuşma dilinde olağandır.

Yine bir başka örnek Bakara 43:
Namazı kılın, zekâtı verin; rükû edenlerle birlikte rükû edin.

Rüku namazın içinde olmasına rağmen ayrıca belirtilmiş. Rükuya çağırma genelde medeni ayetlerde geçmekte. Kanımca bunun nedeni, kitap ehline verilen bir mesajdır. Kitap ehlinin ibadetinin şekilsel olarak sadece kıyam ve secde içermesi nedeniyle, rükunun Müslümanların ibadetlerinde bulunması nedeniyle, bu tür bir salat çağrısı, kitap ehlinin Müslümanların saflarına daveti anlamını da taşımaktadır.

Daha pek çok örnek vermek mümkün. Kurandaki tekrarlar hiçbir zaman hitabetin anlamı dışında bir anlam taşımadığı gibi, bir eksiklik te değildir. Eksiklik Kuran’ın yazılı kültüre sahip toplumların alışık olduğu kitap tanımından ya da vahyin hitap dilini dikkate almamaktan kaynaklanmaktadır.

Muhabbetle.

__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
nurhani
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 03 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nurhani

 

sayın elmuh arkadaşım

 

Kurandaki tekrarlar çok kişinin dikkatinden kaçmamıştır. Kimisi bu tekrarlarda şifre aramış, kimi art niyetliler bunu Kuranın zayıflığı olarak yorumlamış, kimileri de farklı anlamlar çıkarmak için bu tekrarları bahane olarak kullanmıştır.

1. kimisi bu tekrarlarda şifre aramıştır.

acaba gercekten şifre aramamalımıyız ve neden benim kanaatim şudur ki tekrar eden her kıssa o konu bütünlüğü ayet içinde belli farklılıklar gösterebilir verilmek istenen mesaj gereğince.ama konu bütünlüğünden kopmadan konudan daha fazla öne çıkmadan

Ayetlerin tekrar edilmelerinin bir sebebide bence bahsi gecen ayetlerdeki mesajların unutulmamasıdır.ve Ayetlerin tam anlamlarının çıkarılabilmesidir.

2. kuranın zayıflığı

böylesine mücizevi bir kitapın zayıflığını savunacak ve onu karalamaya,yıpratmaya çalışacak birisini tanımıyorum.( en azaından yakın çevremde )

bir insan farklı dinden olabilir hatta ateist'te olduğunu söyleyebilir fakat her insanın fıtratında allah olgusu vardır ve her inkarında aslında biraz daha allaha yakınlaşır ve bunu bize zaten yüce yaratan ayetleri ile çok güzel açıklıyor

 

Andolsun, bu Kur'an'da her örnekten insanlar için çeşitli açıklamalarda bulunduk. İnsanların çoğu ise ancak inkarda ayak direttiler.

(İSRA/89)

 

-Andolsun, bu Kur'an'da insanlar için biz her örnekten çeşitli açıklamalarda bulunduk. İnsan, her şeyden çok tartışmacıdır. 

(KEHF/54

 

sanırım ayetlerin benzerliği gözünüzden kaçmamıştır ama vurğulanan anlatım farklığıda hemen göze çarpıyor.

 

3. farklı anlamlar çıkarmak

 

bu iş zaten sırada insanların işi değil  ( affınıza sığınarak sıradanlık kastım herkesin yapabileçeği bir iş değildir.)

çünki yapan veya yapmaya çalışanların zaten imanlarında bir sorun vardır.ve bu gün bile hala o eşsiz sadeliği ve anlatımıyla kuranın bize vermeye çalıştığı mesajları anlayamıyorsak sorunu birazda kendimizde aramalıyız.

 

Yüce yaratan kitapında 300 den fazla ayette düşünün,akledin,araştırın diyor allah bizden bunu isterken biz kolaycılığa kaçarak ve siğinarak allahtan başka vekiller ararsak karşımızdakilerin yaptıklarından daha büyük günahlar işlemiş olmazmıyız.

 

Ey iman edenler, mü'minleri bırakıp kafirleri veliler (dostlar) edinmeyin. Kendi aleyhinizde Allah'a apaçık olan kesin bir delil vermek ister misiniz?

(NİSA/144)

Rabbinizden size indirilene uyun, O'ndan başka velilere uymayın. Ne az öğüt alıyorsunuz? Araf(3)

Dinlerini bir oyun ve eğlence (konusu) edinenleri ve dünya hayatı kendilerini mağrur kılanları bırak. Onunla (Kur'an'la) hatırlat ki, bir nefis, kendi kazandıklarıyla helake düşmesin; (böylesinin) Allah'tan başka ne bir velisi, ne bir şefaatçisi vardır; her türlü fidyeyi verse de kabul olunmaz. İşte onlar, kazandıkları nedeniyle helake uğrayanlardır; küfre saptıklarından dolayı onlar için çılgınca kaynar sular ve acıklı bir azab vardır.   Enam(70)

selamatle

__________________
"Rabbimiz, bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi kaydırma ve katından bize bir rahmet bağışla. Şüphesiz, bağışı en çok olan Sensin Sen."

AL-İ İMRAN 8
Yukarı dön Göster nurhani's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nurhani
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Nurhani Arkadaşım,

Kuranda şifre aramadan kastım, tekrar sayılarına, tekrarlar arasında bağıntı kurarak, matematik şifreler oluşturarak, Kuranın şifresini bulduklarını iddia edenlerdir. Bir ara, bu tür iddialarda bulunan bir kitap bayağı satmıştı, tv'lerde uzun süre konuşulmuştu. Ayrıca Kuran kendi ifadesiyle apaçık bir kitaptır. Apaçık bir kitabın şifresi olmaz. Kuranın ilk muhatapları onu gayet iyi anlamışlardır.

Ayetlerin tekrar edilmelerinin bir sebebide bence bahsi gecen ayetlerdeki mesajların unutulmamasıdır.ve Ayetlerin tam anlamlarının çıkarılabilmesidir.

demişsiniz. Haklısınız, ben yazımda başka bir şekilde bu noktaya kısaca değinmiştim.

Kuranın eksiksiz, apaçık, çelişkisiz bir kitap olmasına karşı çıkanlar ve onun "haydi benzeri bir kitap getirsinler" iddiasına karşı çıkanlar, Kuran'ın mükemmel bir kitap olmadığı iddialarını ileriye sürmektedirler. Bu tabii ki Kuran'a inananlar içinden değil, ona karşı olanlar ve ateistler tarafından iddia edilmektedir. Bu arada Kurandaki tekrarları da hatalı bir metin örneği olarak sunmaktadırlar.

Diğer taraftan Kuran'ın hitap biçimini anlayamayanlar veya anlamak istemeyenler, kendi işlerine geldiği gibi yorumlamak isteyenler de buralardan farklı anlamlar üretmeye çalışmaktadırlar.

Anlatmaya çalıştığım asıl noktayı tam olarak anladınız mı bilmiyorum. Elimizdeki mushaf, sözlü bir hitabın kağıda geçirilmiş halidir. Dolayısıyla sözlü bir hitabın özelliklerini de barındırmaktadır. Bazı tekrar örnekleri üzerinden anlatmaya çalıştım. Hepsi olduğu düşünülmemeli.

Kuran sözlü bir hitap olduğu için bu özellikleri dikkate alınarak okunmalı.

Kuran sözlü kültüre sahip bir topluma hitap etmiş olduğu için, o toplumun sözlü kültürlere özgü özellikleri dikkate alınarak okunmalıdır.

Sözlü kültüre sahip toplumlarda, anlatım tarzı genellikle somut olan örnek üzerinden soyutu anlatır. Sözlü kültür daha çok rituele, hayatın pratiğine dayanır. Kurandaki hitaplarda da pek çok mesaj bu şekilde verilmektedir. Anlam çözümlenmesine gidildiğinde bu özellik dikkate alınmalıdır. Çünkü araştırmalar sözlü kültüre sahip toplumlardaki anlayış tarzı ile yazılı kültüre sahip toplumlardaki anlayış ve yorumlama tarzının farklı olduğunu göstermektedir. Beyin aynı beyin, ama sözlü kültüre sahip bir topluma soyut kavramlarla gittiğinizde o söz havada kalmaya mahkumdur. Düşünme tefekkür, olayları tekrar tekrar inceleme, onlara açık anlamları dışında anlam yükleme, olayları soyut kavramlara dayanarak açıklama ancak yazılı kültüre sahip toplumlarda ortaya çıkmıştır. Dolayısı ile ayetlerin anlamlarını ilk muhatapların anladığı gibi anlamak istiyorsak, ayetlerin hitap olduğunu gözardı etmeden, sözlü kültüre sahip bir toplumun anlayış özelliklerini dikkate almalıyız.

Ayrıca düşünmek, akletmek gibi ayetlerin çok iyi farkında olduğumu da ifade edebilirim. Doğrusunu isterseniz vermiş olduğunuz örneklerin ve Allahtan başka veli aramanın benim savunduğum fikirle ilişkisini kuramadım. Ben Allahtan başka veli arayalım demedim.

Muhabbetle



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
nurhani
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 03 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nurhani

 

sayın elmuh arkadaşım

bir konuda üzüldüğümü belirtmek isterim

Ayrıca düşünmek, akletmek gibi ayetlerin çok iyi farkında olduğumu da ifade edebilirim. Doğrusunu isterseniz vermiş olduğunuz örneklerin ve Allahtan başka veli aramanın benim savunduğum fikirle ilişkisini kuramadım. Ben Allahtan başka veli arayalım demedim.

 muhakkak ki benim sizin imanınızı ve inançınızı sorgulamak gibi bir düşünce ve haddim olamaz yazılarınızdan anladığım kadarıyla kuran bilgisi ve ahlakı yükseksek arkadaşlarımızdan birisiniz Allahtan başka vekil aramanın sizin yazınızla ilişkillendirdiğim falanda yok aslında tam aksine sizi desteklemek amacıyla yazmıştım

kimileri de farklı anlamlar çıkarmak için bu tekrarları bahane olarak kullanmıştır.

3. farklı anlamlar çıkarmak

 

bu iş zaten sırada insanların işi değil  ( affınıza sığınarak sıradanlık kastım herkesin yapabileçeği bir iş değildir.)

çünki yapan veya yapmaya çalışanların zaten imanlarında bir sorun vardır.ve bu gün bile hala o eşsiz sadeliği ve anlatımıyla kuranın bize vermeye çalıştığı mesajları anlayamıyorsak sorunu birazda kendimizde aramalıyız.

 

 sanırım kendimi ifade etmekte doğru kelimeleri seçemedim ve bu yanlış anlaşılmaya  yol açtığım için çok üzgünüm



__________________
"Rabbimiz, bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi kaydırma ve katından bize bir rahmet bağışla. Şüphesiz, bağışı en çok olan Sensin Sen."

AL-İ İMRAN 8
Yukarı dön Göster nurhani's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nurhani
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam Nurhani Kardeşim,

Bana karşı bir tavır içinde olmadığınızın farkındayım. Verdiğiniz örnek ile, incelediğim konu arasında doğrudan bir bağ kuramadığımı ifade etmek istemiştim. Üzüntünüze neden olmak istemezdim, ben de üzüldüm.

Hazır klavyeye sarılmışken, akıl konusunu konuya bir örnek olarak vereyim, bağlantıyı kuralım :)

Dikkat edilirse Kuranda "akıl" soyut bir kavram olarak geçmez, akletmek, doğruyu bulmak şeklinde fiiliyatı olan bir kavram olarak geçer. Kuranda akıl kavramı yine somut olana bir benzetimle ulül-elbab / öz sahipleri olarak geçmekte, yani akıl vicdan gibi kavramlar somut olan öz kavramı ile ifade edilmekte.

Bu tür örnekleri, kendi sözlü kültürümüzde de bulabiliriz. Örneğin atasözlerimiz bu mantığı çok güzel yansıtır.

Tencere yuvarlanmış, kapağını bulmuş,

Üzüm üzüme baka baka kararır,

Yuvarlanan taş yosun tutmaz,

.... gibi.

Muhabbetle.

 



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats