HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: KUR"AN VE HZ.MUHAMMEDİN EN BÜYÜK MUCİZESİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
yeni islam
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yeni islam

Hz. Muhammed’in ziyaret ettiği ve bütün insanların ölüm sonrası gideceği yıldıza aşağıdaki âyetler de dikkat çekmektedir:

“Göğe ve Târık’a andolsun. Tarık’ın ne olduğunu sen nereden bileceksin. Parlayan yıldızdır. (Buluşma yıldızıdır)(86/Tarık: 1, 2, 3, S. Ateş çev.)

Eger bu yildizi ziyaret ettiyse neden sen nerden bileceksin demekte.?

Selametle

1.Kur"an,sadece Hz.Muhammed"e değil,bilhassa bize hitap ediyor.

2.Hz.Muhammed"te her şeyi bir anda görmedi,bilmedi,bir çok şeyi zaman içinde gördü,tecruba etti.

Yukarı dön Göster yeni islam's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yeni islam
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Haksöz Dergisi - Sayı: 29 - Ağustos 93
Kavramlar

Cin

Cengiz Duman

 

"Süleyman Peygamberi Anlamak 1 ve 2 " makalesinde geçen "CİN" kavramıyla ilgili bir kaç hususa değinmek gerektiği kanaatindeyiz.

Dikkat edilirse makalenin ana konusu Hz. Süleyman(a) kıssası ile ilgilidir. Dolayısıyla ele alınan kavram ve olaylar da bu kıssanın çerçevesi ile sınırlı tutulmuştur. Fakat yanlış anlaşılmaya engel olmak için Süleyman (a) kıssasında geçen "cin" kavramının Kur'an'daki genel kullanımını özetlemek istiyoruz:

a- Kelime Manası: C-N-N kelimesinden gelir; gizledi, örttü, muhafaza etti anlamlarını taşır. Bahçeye, toprağı güneşten saklamasından dolayı "cenne"; kalkana ,savaşçıyı muhafaza ettiğinden "cunne" veya "mecenne"; ana rahminde korunan, gizlenen çocuğa "cenin" denmiştir.

Bütün bu manalardan hareketle, gözden ve idrakimizden gizli olduklarından ayrı bir varlığa da cin denmiştir. Biz bu varlığın mahiyetine ancak Kur'an aracılığı ile vakıf olabiliyoruz.

b- Kur'an'da Cin: Cinler, Allah'ın yarattığı ve insanların karşıtı olan varlıklardır. Yaratılış bakımından da insanlardan farklıdırlar:

"(Allah) İnsanı ateşte pişmiş gibi kuru çamurdan yarattı. Cinleri de yalın bir ateşten yarattı," (55/Rahman, 15)

"Andolsun Biz, insanı balçıktan, işlenebilen kara topraktan yarattık. Cinleri de, daha önce, nüfuz eden alevli ateşten yarattık." (15/Hicr, 26-27)

Kur'an cin kelimesini yukarıda verdiğimiz sözlük anlamında çeşitli yerlerde ve yine farklı varlıklar için kullanmıştır. Bunlara -metin içinde verdiğimiz örneklere ilaveten- bir kaç misal verecek olursak:

1- Melekler için;

"Allah ile cinler arasında bir soy bağı icad ettiler." (37/Saffat,158)

Burada söz konusu olan müşriklerin, melekleri Allah'ın kızları addetmeleridir. Müşrikler, meleklerin Allah'ın kızları olduğuna inanıyorlardı:

"Ve Allah'a kızlar isnad ediyorlar." (16/Nahl, 57)

"Rahman çocuk edindi, dediler. O münezzehtir," (21 /Enbiya, 26)

"Şimdi sor onlara, Rabbine kızlar, onlara da oğlanlar mı? Yoksa biz melekleri onların gözleri önünde dişi mi yarattık? "(37/Saffat, 149-150)

Saffat suresinin yukarıda verdiğimiz ayetlerinin devamında, "Allah ile cinler arasında bir nesep uydurdular.." (ayet, 158) denmekte ve burada kastedilenlerin melek olduğunu anlamaktayız.

Zira biliyoruz ki Arap müşrikler cinlerin insanlarla ilişkide olduğuna inanıyorlar, işin doğrusu cinlerden korkuyor ve onlara pek de iyi gözle bakmıyorlardı. Dolayısıyla Allah'a nispet edilen cinlerden kastedilen meleklerdir.

Meleklerle cinlerin aynı varlık için kullanıldığına, Adem'in yaratılışını anlatan ayetlerde de şahit oluyoruz. Rabbimiz meleklere, Adem'e secde etmelerini emretmekte fakat aynı emre muhatap olan birisi secde etmemektedir:

"Rabbin meleklere: "Ben bir insan yaratacağım... Ona secde edin demişti. İblis'in dışında bütün melekler secde ettiler. O, secde edenlerle beraber olmaktan çekindi." (15/Araf, 28-31)

"... Sonra da meleklere "Adem'e secde edin" dedik. İblis'ten başka hepsi secde etti, O secde edenlerden olmadı." (7/Araf, 11)

Burada emir melekler topluluğunadır ve İblis de o topluluğun bir ferdidir. Normalde Adem'e secde etmesi gerekirken, asi olmuş, Allah'a itaaten imtina etmiştir. Sebep olarak da yaratılış farklılığını göstermiştir:

"? Beni ateşten O'nu çamurdan yarattın, ben O'ndan üstünüm..." (7/Araf, 12)

Daha Adem'in yaratılış arefesinde de zaten meleklerin bir kuşkusu mevcuttu. Rabbimiz yeryüzünde bir halife yaratacağını meleklere haber verince melekler aceleci bir tavırla şöyle demişlerdi:

"Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birisini mi yaratacaksın? " (2/Bakara, 30)

Akabinde hatalarını anlamışlar ve İstiğfar etmişlerdi.

İkinci bir emirde, yine topluca itaat etmişler fakat İblis itaatten çıkmıştır. Bu itaatsizliğinin ardından Kur'an onun bir diğer yönünü de bize bildiriyor:

"Meleklere: 'Adem'e secde edin! demiştik. İblisten başka hepsi secde etmişti. O CİNLERDEN İDİ...." (18/Kehf, 50)

Buradan şu kanıya varabiliriz:

Melekler ve cinler aynı cinstendir. Fakat melekler Allah'a itaatten dışarı çıkmayan, O'na kullukta kusur etmeyen sadık kullardır. Bunların karşıtı ise cin şeytanlardır. Burada nev (tür) anlamında cin, aynı zamanda olumsuz olarak da kullanılmıştır.

Bu husus tıpkı Nas (insan) gibidir. Kur'an'da İnsan hep olumsuz yönüyle zikredilmiştir. Tıpkı Cin gibi. İnsan (Nas) daha sonra tavır ve tutumlarına göre sıfatlar alır: Mü'min, Kafir. Mü'min hep olumlu olarak geçer. Kafir ise hep olumsuz kutbu temsil eder. Fakat her ikisi de sonuçta insandır. Ama insan (Nas), dediğimiz gibi yalın olarak kullanıldığında olumsuz yönleriyle anılır.

2- İnsanlar için;

Cin kelimesi, tanınmayan, bilinmeyen, yabancı insanlar için de kullanılmıştır.

"Bir zamanlar, cinlerden bir grubu Kur'an dinlemek üzere sana yöneltmiştik. Ona geldiklerinde: 'Susun' dediler. Kur'an'ın okunması bitince uyarıcılar olarak kavimlerine döndüler.

Ey kavmimiz, dediler, biz Musa'dan sonra indirilen, kendinden öncekini doğrulayan, Hakka ve doğru yola götüren bir Kitab dinledik.

Ey kavmimiz, Allah'ın davetçisine uyun. O'na inanın ki, günahlarınızdan bir kısmını bağışlasın ve sizi acı bir azaptan korusun." (46/Ahkaf, 29-31)

Rasulullah Muhammed bir beşerdi (41/6; 18/110). Ve o, insan nevine gönderilmiş bir elçiydi. Kendisi dışında (insan olmayan) varlıklara gönderilmesi söz konusu olamazdı. Zira müşrik Araplar, Rasulullah'ın risaletine bu noktada itiraz ediyorlar ve şöyle diyorlardı;

"Bu peygambere ne oluyor ki yemek yiyor, çarşılarda geziyor? Ona kendisiyle beraber uyarıcı olarak bir melek indirilmeli değil mi? dediler." (25/ Furkan, 7)

"...(Müşrikler):'Bir insan mı bize yol gösterecek' deyip inkar ettiler..." (64/ Teğabun, 6)

Fakat Allah'ın sünneti gereği her türe kendi cinsinden elçi gönderilir. Hatta tür bir yana her kavme dahi, dilinin anlaşılabilmesi için kendi içlerinden biri rasul olarak gönderilir. Yabancı birinin kendinden olmayan, başka bir dili konuşan kavme elçi olarak gönderilmesi, inkarcılara mazeret teşkil edeceğinden, vaki olmamıştır. Kur'an müşriklerin bu saçma itirazlarına şu ayetle cevap verir:

"De ki, eğer yeryüzünde uslu uslu yürüyen melekler olsaydı, elbette onlara bir meleği elçi gönderirdik. " (17/İsra, 95),(Bkz. 6/19)

Bütün bunlardan şu sonuca varmak istiyoruz:

Rasulullah bir beşerdi ve O, beşer (insan ) soyundan olanlara Rasul olarak gönderilmişti. Yaratılışı farklı, insanlar için gayb olan bir varlık alemine de elçi olması söz konusu değildir. Dolayısı ile O cinlere de gönderilmiş bir elçi değildi.

Bu sebeple Ahkaf suresinde geçen cin topluluğunu (yabancı) insanlar anlamına hamlettik. 30. ayet bu insanların olup bitenlerden haberdar olduklarını, tevhidi mücadeleyi yakından takip ettiklerini, Musa (a)'ya indirilenle, Muhammed (s)'e indirilen arasında bir mukayese yaptıklarını açık bir şekilde göstermektedir.

Bütün bu açıklamalarımızdan hareketle, Süleyman (a) kıssasında geçen cin kavramını, insanlar için kullanılan manasına hamlettik. Rabbimiz nasıl ki cinlerin şerrinden kendisine sığınmamızı istiyor ve cinlerin O'nun izni olmadan insanlar üzerinde bir tasarrufları olamayacaklarını bildiriyorsa, aynı şekilde insanların da cinler üzerinde bir tasarruflarının olamayacağı kanaatindeyiz. Ama şurası unutulmamalıdır ki bu sadece kişisel bir görüştür. Ve biz nihai olarak ancak Kur'an'ın bildirdiği kadarıyla bilgi sahibi olabiliriz ve O'nun bildirdiğine olduğu gibi iman ederiz.

Olayın detayı hakkında ancak yorum yapılabilir, fakat 'kesin' olarak iddiada bulunulamaz, zira konu bizce gaybdir. Aynı şekilde bu kıssada anlatılan 'Hüdhüd' ve 'Karınca' hadisesi de böyledir.

Burada dikkat edilmesi gereken, bu kıssalardan hareketle, Kur'an'ın öngörmediği, Allah'ın razı olmadığı bir takım hurafe ve bidatlere kapı açmamaktır. Aslolan, kıssanın vermek istediği asıl mesajdan sapmamak ve teferruata dalarak, mesajı kaybetmemektir.

(Cin konusunda daha fazla bilgi için bakınız: İnanç ve Amelde Kur'ani Kavramlar, Muhammed el-Behy; Yö­neliş Yayınları, s.133-155., 2. baskı., İst-1988.
Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
yeni islam
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yeni islam

 

Hayret.Oldukça isabetli bir çalışma.Yorumcu,en azından meleklerinde cinler kapsamına girdiğini farketmiş.

Ancak,Kur"an dinleyen cinlerin kimler olduğunu,bana göre teşhis edememiştir.

Bir kere,cinlerin Kur"an"ı dinleyişi ve Kur"an" dinleyen cinlerin Kur"an"a karşı takındıkları tavır,Muhammed"e vahiyle bildiriliyor.Muhammedin söz konusu kişilerden hiç haberi yok ve söz konusu kişileri hiç tanımıyor da.Yani bana göre,cin kavramı,yazarın iddia ettiği anlamda bazı insanları kapsamıyor,kapsamaz.

Ama yazarı gene de kutluyorum.Belli ki,Kur"an"a kendi beyniyle bakıyor.Cidden çok mutlu oldum.Muhliskul"a da teşekkür ediyorum.Bu makaleyi buraya astığı için.Demek ki,diğer islam ülkelerinde de Kur"an"ı yeniden anlama ve anlatma gayretleri var.

Ben,cin konusunu anladıktan sonra,yani 15 yıl önce falan,bir televizyon kanalından bir kişi dinlemiştim.O kişi Said Nursi"nin,risalelerinden falan söz ediyordu.Konuşmasının bir yerinde,Said Nursi"nin,cinlerden maksat insanlardır,insanlardan maksat cinlerdir,dediğini duymuştum.Fakat,hangi risalesinde böyle bir şey söylediğini anlatmamıştı.

Birde,hindistanlı müslümanların,cin anlayışının,benim cin anlayışımla oldukça örtüştüğünü biliyorum.Yani hindistanlı müslümanlar,cinlerden maksadın,öldükten sonra göğe veya Mele-i- Ala"ya dönen insanlar olduğuna inanmaktadır. 

Selam ile

 

Yukarı dön Göster yeni islam's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yeni islam
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

cin konusunda yapılan açıklamalara teşekkür ederim...

uzun zamandır benim için kapalı bir konuydu...

biraz anlar gibi olmaya başladım...

adem kıssasında ki iblis ve meleklerinde insanın özellikleri anlamında kullanıldığı görüşü benim için makul bir açıklama...

ayrıca cin kelimesinin mekkeliler için medineliler yahut yahudiler gibi yabancı bir toplum dan olan insanlar için kullanımıda aydınlatıcı bir tesbit...

insan dışında bilinçli birer tür olarak melek ve cin yok yani ...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

insan dışında bilinçli birer tür olarak melek ve cin yok yani ...

Asımcığım hemen emim olma öyle..biraz daha düşün..
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
yeni islam
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 09 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 90
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yeni islam

insan dışında bilinçli birer tür olarak melek ve cin yok yani ...

Asımcığım hemen emim olma öyle..biraz daha düşün..


__________________
İzm yada ist mi istiyorsunuz?Buyrun o zaman;İBRAHİMİZM

Benim tesbitlerime göre.Mele-i-Ala"daki bilinçli ve şuurlu varlıklarla,yakın gökteki,yani Mele-i-Ala"ya yakın gökteki şeytanların genel veya ortak sıfatı cin,cinlerdir.

Yani Kur"an" Mele-i-Ala"daki,diğer bir ifade ile cennetteki varlıklarla,cennete yakın gökteki şeytanları genel olarak cin veya cinler diye tanımlamaktadır.

Söz konusu Mele-i-Ala"da,yani söz konusu cennette kimler var.1.Gelecek kuşak insanların yapısında yer alacak,İblis ve Cibril türü melekler var.Diğer bir ifade ile, gelecek kuşak insanlar var.2.Geçmiş kuşak tüm müminler var.3.Müminlerin hizmetinde bulunan melekler var.(huriler.vs.)4.Mele-i-Ala"nın dışında ve hemen altında şeytanlar,yani ölmüş veya geçmiş kuşak  müşrikler var.

Bizler,dünya"ya gelmeden önce bileşenlerimize ayrılmış olarak orada idik ve orada bulunduğumuz sürece genelde cin sıfatına sahip idik.Yeryüzüne indikten sonra,insan sıfatını aldık.Yani daha önce de söylediğim gibi,cin ve insan isimleri,ayrica birer çaoğrafi terimlerdirde.Amerikalı,Avrupalı,Afrikalı gibi.

Buna göre,Mele-i-Ala"da,yani evrenimizin en kuzeyinde yer alan bu bölge de yaşayanlara,Kur"an" cinler diye,yeryüzünde,yani evrenimizin güneyinde yaşayanlarada insanlar diye hitap etmekte.

Cin suresinde ve Ahkaf,46.ayette anlatılan ve Kur"an"a muhatap olan cinler ise,Hz.Muhammed"ten sonra,kıyamete kadar gelmiş ve gelecek olan Kur"an müslümanlarıdır.Yani o yetlerin haber verdiği cinler arasında öncelikle bizler varız.Elhamdulillah,elhamdulillah. Çünkü Kur"an inzal olduğu dönemlerde biz mele-i- ala da ve cinler sıfatına sahip idik.

Yani Hz.Muhammed"e daha sağlığında kıyamete kadar,Kur"an"a inanacak ve Kur"an"ın anlaşılmasını ve anlatılmasını kendilerine görev addedecek müslümanların olacağını bildirdirmektedir.Ayrica,söz konusu ayetlerin dikkat çektiği cinler arasında,Muhammed"den önceki dönemlerde yaşamış tüm müslümanlarda var.

Bundan dolayıdır ki,cin suresinin son ayetleri:Gaybi bilen o"dur.Gizli bilgisini kimseye göstermez.Ancak razı olduğu elçiye gösterir.Çünkü O,elçisinin önüne ve arkasına gözetleyiciler kor.(Yani Allah,Muhammed"in sağlığında ona önündeki ekrandan bizleri,arkasındaki ekrandan geçmiş kuşak müslümanların bu dünyadaki hallerini göstermiştir)(Böyle yapar)Ki onların,Rablerinin kendilerine verdiği mesajları duyurduklarını bilsin.Allah onlarda bulunan herşeyi kuşatmış ve her şeyi hesap etmiştir.72/26,27,28.

Yukarda verdiğim cin suresinin son 3 ayeti,bana göre olayı veciz bir şeiklde özetlemektedir.

Selam ile.

Yukarı dön Göster yeni islam's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yeni islam
 
Metehan2003
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 11 ocak 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 474
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metehan2003

Selam,
Acıkcası toplumumuzda hayretle
Cinlerede mi inanmıyorsun? diye soru soranlara
rastlıyorum.Sanki imanın şartlarındanmış gibi Dinden
çıkarsın diyenler bile var. Hal böyle iken Cahil
toplumlarda sıkca rastlanan cin cıkarma,cin carpması v.s
gibi saçmalıklara insanlar maalesef
inanıyorlar.Cocukluktan şartlanmışlar ve Atalarından
aldıkları bu miras beyinlerinin derinliklerine kodlanmış.
Beyinlerinin yuzde beşini dahi kullanmayan bu insanlar
kalan yuzde Doksanbeşi ile Sanal Gerçeklik boyutunda Cin
bile yaratabiliyorlar.Hatta sözkonusu Parapiskolojik
olayları o boyutta yaşıyorlar ki kendilerine ve
etraflarına zarar verebiliyorlar.
Yok musluman cin varmış
yok kafir cin varmış...insanlarla içice yaşarmış hatta
evlenip coluk-cocuk sahibi olanlara kadar vardırmışlar.
Adama gece karanlışında sorarlar:insmisin cinmisin?
Dostmusun Düşmanmısın
Kelime koklerini ve etimolojisini hatta Türkceye geçerken
ve sonrasında ki anlam kaymalarını iyi incelemek
gerekiyor. Can,Cin,HeyeCan,Cenin,mecnun v.s. gibi. Aynı
kokten gelen kelimelere sıkca raslarız ama dusunmeden
geceriz.Birbiriyle alakasız Anlam yuklemesi ile agızdan
cıkar Toplum da kabul gormuş anlamı ile karşı tarafın
beyninde karşılık bulurlar. Cin kelimesinin Arap
toplumunda ki karşılığı Bilinmeyen/Tanınmayan ins ise
Bilinen ve Tanınan dır..Dost - Dusman da bunun sonucudur
diyebiliriz.Allahın hitabında Rabbe inananlar ve hatta
inanma potansiyeli yaratılıştan olanlar İns
tir.İnanmayanar ve zaten inanmacak olanlarda Cindir.
İnsana göre tanıdık ve Dost olanlar ins /Bilinmeyen ve
tanınmayan her varlık Cin dir. Birde olayın Anatomik yönü
var; İnsanın temel malzemesi Balçık/Toprak
Cin ise Ateşin Dumansızı/Zehirlisi (Radyasyon)
Burada Can/Cin/Ruh kavramları devreye giriyor. Sonucta
insanın et ve Kemik
dışında birde Canı/Cini var.Ruhu Pozitif ve Negatif
elektronlarla yuklu.
Her İnsan düşük ölçekte Radyasyon yayar! yani her insanda Ateşin Dumansızı/Zehirlisi yaradılışta mevcuttur.
Aura dedikleri ışınsal yansımada bu kaynak enerji ile
beslenir ve Saf Mor rengi ancak Resuller yayar.İbadet
halinde ki insan agırlıklı olarak yeşil yayar..Şeytani
düşünceleri olanlar Kahverengi,İblis ise Siyah ışın
yayar.Bunlar bilimsel çalışmalardır ancak binlerce yıldır                                                                
bunu çıplak gozle goren nice insan vardır.Köpekler dahi
görürler..Korkan insan adrenalin ile birlikte Aura
ışığında değişim yaşar:)Bazen de Nurlu yüzlü deriz bir
insana...Kimiside içimizi daraltır negatif enerjisi ile.
Konu biraz Soyutlaşıyor.Burada Meleklerin
Ademe secdesini iyi irdelemek gerekiyor.Ademin sulbunde
ki insanlık DNA dır ve tamamı kodlanmıştır.
Şirki asla
kabul etmeyen Rab neden Ademe Secde edilmesini istiyor?
Acaba sozkonusu secde bizim Gelenekcilerin gozunde
canlandırdıgı Secde mi? Yoksa bir boyun egme-ustunlugunu
kabul ve idrak etme mi_?İtiraz eden seytan ki O Cinlerden
oldu,ne cesaret ki Alemlerin Rabbine kafa tutuyor artı
bir de Muhlet verilenlerden oluyor mu sandınız? O sahne
yi gozumuzde canlandırmamız yanlış çünkü o sadece bir
betimlemedir!
İlla ki kurandan bir sahne gozumuzde canlandıracaksak o
Sura uflenmesi olmalıdır.İşte o muhteşem ve kesin
vaad gerçekleştiği an Bölük bölük Mavi gözlerle dirilip
Mahşer yerine koşar adımlarla gidip Toplanacağımızı
gözümüzde canlandırmalıyız.Ve iddia ediyorum Sizler
farkında değilsiniz olan oldu bitti yaşandı ama
bizler için Gayp hükmünde çünkü biz hala yaşadığımızı
sanıyoruz.Tıpkı milyonlarca ışık yılı uzaktaki yıldızın
patlaması toz haline dönüşmesi gibi ve biz gece hala ona
bakıp ne guzel ışıldıyor dememiz gibi.
Konuyu toparlamak gerekirse:
Kısacası insan canıyla ciniyle Ruhuyla ve bedeni ile
Kompakt ve Kompleks muhteşem bir ince Mühendislik
eseridir.Oyle ki Rabbin yeryuzunde Halifesi olarak
yaratma yetisine dahi sahibtir ama bunun farkında
değildir.
kaderini yazar cıkar sahneye yazdıgı kaderi oynar
Elbetteki insanın ne yazacagını bilen bir Rabb vardır ve
ona şahdamarından daha yakındır.
Kim Cin gördüğüne inanıyorsa - görmüştür.
O manada Cinin var olamdığına inanıyorsa-ki doğrusu
budur-Cin min yoktur.Asla kimseye zarar veremez.
Zarar verdiğine inanıyorsa vermiştir-
verebilirde..
[
İnsan Korkuyorsa korktuğu başına gelir/
inandığı şey ne ise,kendi gerçeği
olur.Topluluk olarak inanırlarsa işte o zaman çok güclü
bir etki yapar.Toplu Duanında sırrı burada yatıyor.Lütfen
bu yazıyı okuyanlar hakkımda hayırlar dilesinler:)
Sevgiyle kalınız...



__________________
"Allah dilemedikçe siz bir şey dileyemezsiniz"
Yukarı dön Göster Metehan2003's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metehan2003
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

yeni islam Yazdı:
Ancak,Kur"an dinleyen cinlerin kimler olduğunu,bana göre teşhis edememiştir.

Bir kere,cinlerin Kur"an"ı dinleyişi ve Kur"an" dinleyen cinlerin Kur"an"a karşı takındıkları tavır,Muhammed"e vahiyle bildiriliyor.Muhammedin söz konusu kişilerden hiç haberi yok ve söz konusu kişileri hiç tanımıyor da.Yani bana göre,cin kavramı,yazarın iddia ettiği anlamda bazı insanları kapsamıyor,kapsamaz.

Resul'ün gelen cinlerden haberinin olmadığı düşüncesi doğru olmadığını Ahkâf 29-32'den anlıyoruz: "İz (hatırla/an o anı ki)! Biz bir grup cinni sana yönlendirdik, Kuran dinlemek üzere. O'na (Kuran veya Resul'e) gelince "kulak verin" dediler. (Kuran dinleme) son bulunca halklarına uyarıcılar olarak döndüler. Dediler: Ey halkımız..."

Aslında bu ayetlerin öncesinden başlayarak üzerinde düşünüp ayetlerin ne demek istediğine yoğunlaştığımızda, Kuran'ın ilk muhatapları olan Mekke halkına şöyle bir mesaj verildiğini görüyoruz: Fırsatı kaçırdınız, Allah Kuran'ı sizden alıp size yabancı olan başka halklara verdi... Böylece sizin sonunuz/helakınız da yakındır. Mesaj içten içe bir tehdidi de içeriyor diye anlıyorum.

Muhabbetle.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

37/158: O'nunla (Allah) cinler arasında bir nesep oluşturdular. Halbuki, cinler huzura getirileceklerini biliyorlar.

Her kesin aksine buradaki cinlerin, Maide 18'de sözü edilen Yahudi ve Hiristiyanlar olduğunu düşünüyorum. " Bir de Yahudiler ve Hristiyanlar dediler: Biz Allah'ın oğulları ve sevdikleriyiz..."

En'âm 100: Ve cinleri Allah'a ortaklar (ilahlar) kıldılar.Halbuki onları O yarattı. Ve O'na, aptallıklarından, oğullar ve kızlar peydahladılar.

Her şeyin en doğrusunu Allah bilir. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Cin kelimesinin Arap
toplumunda ki karşılığı Bilinmeyen/Tanınmayan ins ise
Bilinen ve Tanınan dır

Ey bilinen ve bilinmeyenler güruhu hepiniz Allaha döneceksiniz....mi diyor cenabı Allah..

ha diğer saydıklarınıza tamam diyorum..yok cin çıkarma vs vs vs

ve Allah seni hayırlara ulaştırsın Metehan.
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats