HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: "Allah’ı bırakıp mı Allah ile beraber mi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

sayın Abdurrahman abi, ( ve tam tanımadığın arapça bilen arkadaşlar )

bana ve bir çok kişiye yardımcı olacağını düşündüğüm bir soruyu sormak istiyorum, cevaplamanız dileği ile.

Kuran da şirk koşma ile ilgili hemen hemen tüm ayetler de geçen :

MİN DUNİLLAHİ tümcesinin tam anlamı nedir?

çoğunluk mealde ALLAH'I BIRAKIP  şeklinde çeviriyorlar, böyle olsa şirk olmazdı ki Allahsız putperestlik ( ne demekse :) ) OLURDU diye düşünüyorum.

bir kısım da ALLAH İLE BERABER diye çeviriyor, fakat tüm insanlık tarihi boyunca ve tüm İslamdan türetilmiş diğer dinlerde ALLAH = İLAHLAR gibi bir anlayış da yok, en çok tanrılısında bile en üstte bir TEK TANRI VAR, diğerleri O nun altına dizilmiş bir hiyerarşide.

MİN DUNİLLAHİ tam olarak ne manaya geliyor?

konunun şirk kavramını tam anlayabilmek açısından önemli olduğunu düşünüyorum.

bir de İNDEALLAH kavramını lütfen. ( katında diye çeviriyorlar )

bu konuda bilginiz ile beni ve faydalanacak diğer arkadaşları aydınlatırsanız çok makbule geçecek inş. şimdiden teşekkürler.

sevgi ve saygılarımla,

selam ile.

 



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

“Min dûnilléh”: Min ğayrilléh. Allah’tan başka, Allah’ın dışında, Allah sız/Allah olmaksızın, Allah değil de… falanlar..,

Bir tarafta Allah öbür tarafta diğerleri; Âliheh, şuraké’, evliyé’, şufeâ’…

Şirk/ şirket; paylaşmak, hissedar olmak.. Müşrik hayatını Allah ile değil de edindiği başka ilahlarla paylaşandır. İlahları Allah’a değil kendisine ortak yapıyor. Allah’ı değil de başkalarını hayatına sokuyor. Allahlı bir hayat değil de Allahsız bir hayat tarzıdır şirk. Hayatın içinde Allah’a yer yoktur şirk düzeninde. Şirk Allah’ın da içinde olduğu bir ortaklık değildir. Allah varsa öbürleri yoktur, öbürleri varsa Allah yoktur. Allah ortak kabul etmez. Şirk, içinde biraz da Allah’ın bulunduğu bir düzen değildir. Şirk Allahsız düzendir. Sanırım yanlışlık şirki anlamadadır, min dûnihi’nin yanlış çevirisinde değil. Gerçi yanlış anlayan ve çevirenler de olmuş. Mesela, Sayın Hakkı Yılmaz, min dunilléh’e “Allah’ın astları” diyor. Allah’ın astı üstü mü olur! Allah’a şirk koşmak, Allah’ın yetkilerini, vasıflarını başka ilahlara vermektir. Allah’la beraber başka ilahlara da tapmak değildir.

10/71- “Görüş birliği yapın ve şürekânızı toplayın!”

10/66- “… Bir takım ilahlara (şüraké’) tapanlar zandan başkasına uymuyorlar.”

16/86- “İşte şunlar, senin dışında/sensiz taptığımız ortaklarımızdır (şurakéuné).”

2/94- Deki, eğer ahiret yurdu (diğer) insanların dışında/diğer insalara değil de sırf sizinse… (min dûninnés..)

3/89- …”Allah’a değil bana kullar olun..”  

7/81- “…kadınlara değil erkeklere mi…”

7/193- “Sizin Allah’tan başka /Allah’ın dışında /Allah değil de, taptıklarınız sizler gibi birer kuldurlar.”

7/205- “Rabbini (min dûnilcehr) alenen değil/aleni olmaksızın, içinden, boyun eğerek, ürpererek zikret/an!”

9/16- “Sanıyor musunuz ki Allah, sizin cihad edenlerinizi ve/Yani Allah’tan, Resulü’nden ve müminlerden gayrisini dost edinmeyenlerinizi ayırt etmeden sizi bırakı verecek!”

9/31- “Allah’ı değil din bilginlerini, rahiplerini rabler edindiler.”

27/24- “Allah’a değil de güneşe boyun eğiyorlar.”

34/41- “Dedler: seni tenzih ederiz, onlar değil /onlarsız sensin bizim velimiz.”

"Min dûnilléh": Allah'ı dışlamak, Allah'ı dışarda tutmak.

“İndellâh”: Allah’tan, Allah’ın, Allah’a ait, Allah’a göre olarak anlıyorum.

“İNDE”ye bir iki örnek:

Min indihi: Kendinden, kendi payına,

Eféda şeyen min indihi: kendinden bir şey ilave etti.

Alé indî: Bana karşı,

İndelbeyt: Evde,

İndettahqiq: tamı tamına,

İnde tulû’işşems: Güneş doğarken,

İndî dolarun vahid: Bende/benim bir tek dolarım var.

İndî: Bece,

 İndeşşéfii: Şafii’ye göre,

Lem yekun inde ra’yihim: Onların bildikleri/beklşedikleri gibi değil.

Kéne inde zannihi: İyi niyetli davrandı.

Min indiyyétihi: Kandi aklından, kendi buluşu, kendi rızası.

66/11- …İz qâlet rabbi ibni lî İNDEKE beyten… : Rabbim! Bana cennette kendinden/rızandan/lutfundan bir ev bina et/dik!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Haktansapmaz:

“Min dûnilléh”: Min ğayrilléh. Allah’tan başka, Allah’ın dışında, Allah sız/Allah olmaksızın, Allah değil de… falanlar..,

Bir tarafta Allah öbür tarafta diğerleri; Âliheh, şuraké’, evliyé’, şufeâ’…

Şirk/ şirket; paylaşmak, hissedar olmak.. Müşrik hayatını Allah ile değil de edindiği başka ilahlarla paylaşandır. İlahları Allah’a değil kendisine ortak yapıyor. Allah’ı değil de başkalarını hayatına sokuyor. Allahlı bir hayat değil de Allahsız bir hayat tarzıdır şirk. Hayatın içinde Allah’a yer yoktur şirk düzeninde. Şirk Allah’ın da içinde olduğu bir ortaklık değildir. Allah varsa öbürleri yoktur, öbürleri varsa Allah yoktur. Allah ortak kabul etmez. Şirk içinde biraz da Allah’ın bulunduğu bir düzen değildir. Şirk Allahsız düzendir. Sanırım yanlışlık şirki anlamadadır, min dûnihi’nin yanlış çevirisinde değil. Gerçi yanlış çevirenler  de yok değil. Sayın Hakkı Yılmaz, min dunilléh’e “Allah’ın astları” diyor. Allah’ın astı üstü mü olur! Allah’a şirk koşmak, Allah’ın yetkilerini, vasıflarını başka ilahlara vermektir. Allah’la beraber başka ilahlara da tapmak değildir."

 

Umarım bu güzel açıklamayı Naci Çelik'te okurda "şirk olmadan iman olmaz" düşüncesini sorgular.Selam Haktansapmaz beyefendiye!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ve alekumusselam Dermanbeg! Teşekkür ederim.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

sayın abim,

anladığım kadarı ile min dumillah = min gayrillah demişsin.

ve Allah'a kulluk ettiğini iddia edip, başka kişi/kurum/şekil/varlıklara Allah'ın herhangi bir sıfatını ismini ya da yetkisini verdiği anda zaten ne iddia ederse etsin Allah'a diğer konularda ne kadar itaat ederse etsin O KİŞİNİN İMANINDA ASLINDA ALLAH YOKTUR demek istemişsin.

dolayısı ile bir konuda ŞİRK koşan aslında HAYATININ TÜMÜNÜ ALLAH'TAN SOYUTLAMIŞTIR.

yanlış anlamadım değil mi?

"min Dûn ..." bir kalıp kullanım mı? "---- sız" anlamı mı taşıyor? yani dilbilgisi olarak soruyorum.

Açıklaman ve emeğin için Allah razı olsun abi.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sorularına kısaca "EVET" demek yeterlidir sanırım.

Allah sizden de razı olsun inşaallah.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Muhtar
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 mart 2006
Gönderilenler: 63
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhtar

min dunillah....

ne allah'ı bırakıp ne de allah ile beraber manasındadır.

Allah'ın yanı sıra veya Hem allaha hem falancaya
anlamındadır.

Allah ile beraber dediğiniz zaman, allah'ı da müşriğin
cürümüne ortak edersiniz. Allahı bırakıp dediğiniz zaman
müşrikleri allah'tan soyutlarsınız. İkisi de hatalı. Şirk
koşan insanlar tümüyle allah'tan soyutlanmışlar değiller.

__________________
Onlar, iman etmiş ve kalbleri Allah zikriyle yatışmış olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatışır. (Rad 28)
Yukarı dön Göster Muhtar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhtar
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Merhabalar

Değerli Haktansapmaz abim vermiş olduğun kıymetli bilgilerden dolayı teşekkür ederim.

"İnde" kelimesine ilişkin dile getirmiş olduğunuz "inde: ait/göre" fikrine bütünüyle katılmaktayım. Lakin "min dunillah: min ğayrillah > Allah'tan gayri/Allah'ı bırakıp" ifadesine ise tevhidi bakış açısıyla yaptığınız yoruma katılmakla birlikte, bir kısım ayetlerin içeriğinden de "Allah ile birlikte/Allah'ın yanısıra" anlamını da görmüyorum değil.

Örneğin iki ifadeninde geçtiği 10/18:

"ve ya'budune min dunillahi ma la yedurruhum vela yenfeuhum > Allah ile birlikte/Allah'tan başka onlara zarar veremeyen ve onlara fayda veremeyen şeylere kulluk ediyorlar

ve yequlune haulai şufeaune indallah... > ve diyorlar işte bunlar Allah'a ait/Allah'a dair kayırıcılarımız..."

Dikkat edilecek olursa ayetin baş kısmında geçen "min dunillah" ifadesine, ister "Allah ile beraber" ister "Allah'tan gayri" ne denirse densin, devam eden cümledede açıkki hesapta ve düşüncede Allah var.

6/91 ve daha bir çok ayette müşriklerin Allah'ı bildiklerini lakin, gereği gibi takdir edemedikleri gerçeği sözkonusudur.

Muhabbetle...

 



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

selamlar,

Haktansapmazın şirk anlayışında Allah yok,şirk Allahsızlıktan ileri geliyor.
Ebı ömerin şirk anlayışında Allah var,şirk Allahın yetki etkisini paylaşımdan ileri geliyor..

katıldığım görüş;

Müşrik Allahsız değil.Allahın yetkisindende etkisindende haberdar,lakin bu yetki ve etkiyi salt Allaha özgülemiyor,paylaşıyor.

Sor onlara yeri göğü kim yarattı.Allah diyecekler.


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

İbrahimizm dost, ebu ömer dost,

ben şöyle anladım Abdurranman abinin açıklamasını:

şirk işleyen bir kişi HER NE KADAR ALLAH a KULLUK ediyorum dese de o kişi Alslında ALLAH a hayatında hiç yer vermiyor demekte

klasik örnek ama bir sürahi limonataya bir fincan idrar katarsan artık o halis yani % 100 limonata değildir. kişi istediği kadar limonata içiyorum desin başka bir şeydir o ama asla halis limonata değildir.

ve ma umiru illa li yağbudillahi MUHLİSİNE lehüd dine HUNEFA da bunu mu anlatıyor?

"tüm yapıp ettikleri boşa gitmiştir" ayetleri de bu mana da herhalde.

devam ederiz inş..



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats