HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: Tasavvuf: Ayrı Bir Din Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

  Sen adina de dersen de, ister tasavvuf de, ister mistik de, istersen de
  hicbirsey deme. Istesen de istemesen de maddenin yaninda madde- ötesi  bir olgu vardir; ister felsefik ister piskolojik, isterse de dini olarak ele alinarak bakilsin , red edilmesi münkün mü?
 Demokrasi kavram itibariyle güzel birsey. Onun adina haksizlik yapmak , haksizlik yapani mi yoksa demokrasi kavraminimi baglar? Burada kocaman bir celiski var. Birsey elestiriliyorsa özü itibariyle olmamalidir. Insanin algilama sinirinin bir uzantisi sonucu birsey ya iyi yapilir ya da kötüdür.
Ben bir olayi kendime göre yorumlumluyorsam , bu benim yorumum olmus olur, kimseyi de baglamaz. Özentilerin ne kadar yanlis yerleri beraberinde getirmis olmasini, tarih bize ögretiyor zaten.Bunca düsünürün birkac  özenti sebebiyle lekelenmesini kabul etmek mümkün mü?
 
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Görüsler elesitirilir, sahislar kirlenmez. Egerki görüsler sahsin kimligi ile özdeslesmisse, sorun elestirende degil, özdeslestirendedir.

Madde ötesi bir olgunun var olmasi, sen bu olgunun disina cikacaksin anlamina gelmez.

Vahiy alan Allah'in Peygamberleri bile kendi yasam ortamlarinin disina cikamamistir, Meleklere tanik olma ihtimalleri bile hic birine bir garanti vermemis. Eger cikabilmis olsalar idi, sinavin bir geregi olmaz idi.

Islam'in verdigi mesaji ile zit olanda bu iste. Yaratan Allah kendini duyurmasina/aciklamasina ragmen araya bir mesafe koymustur, ama Ask ehli bu mesafeyi asabilmis, dolayisi ile asmis, ermis insanin sinav'a tabiidir iddiasida abesle istigaldir.

Benim sana yönelik elestirim, savundugun görüsü Islam'in bir parcasi gibi empoze etme edasindan kaynaklaniyor. Peygamberlerin ellerinde ne Allah'in mükafatlari varken, nede kendilerine mutlak garanti verilmemisken, senin Ask Ehli diye niteledigin insanlar nasil oluyorsa her türlü hududu asip bizzat Allah'in var-in da yok olabilmisler. Sonra bu insanlar yine insan, yine benlik olarak nitelendirilebiliyor, halbu ki artik kendisi olmayan kisi, artik var degildir, mutlak varligin bir nevi aynasi timsali oluyor. Bu yorumlar bana ait degil, Ask Ehli(?) bunu kitaplarinda genis genis anlatmis. Ben'de onlarin iftiracisiyim.

Tasavvufa göre Islam, varilip erisilecek bir noktadan ibaret. Oysa Islam Kur'an-a göre, ulasilip erilecek bir nokta degil, hayat boyu süren bir yol'dur, son nefese kadar bu yol üzerinde olabilmektir. Tasavvuf kolayciliktir, ölmeden önce hakikata yeltenmektir, düz yolu birakip daga tirmanmaktir. Dagin basinda ölüp türbe yaptirmaktir, bu türbeleri insanlari ziyaret etmesidir, kutsal saydiklari ölü insanlarin vesilesiyle Yaratan Allah'dan istekleri dayatmaktir.

Felsefe yapacaksak, felsefe tabaninda kalalim, Islam'a mal etmeyelim.

Saygilar

Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 Selam
 
 Yazimin icerigini tam manasiyla okumus olsaydin bu yargiya varmis olmayacaktiniz. Ben kolayciliktan bahsetmedim ki, bu sizin bu konu hakkindaki algilamalariniz. Ben tasavvufun hic bir insanin tekelinde olamayacacagini yazmisim. Asik olacagim diye asik olunamiyacagini yazmisim. Tasavvuf yolunun hic kimsenin tekelinde olmadigini sadece ve sadece yolu yoluyla cakisanin onu anlayabilecegini yazmisim.  Bunun
neresinde bir problem var.
 Siz böyle anlamak istiyorsaniz bu da sizin seciminiz, saygi duyarim.

Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Arkadasim, ben senin ufkundanda bakmaya calisiyorum, ama kabul etmelisinki senin pencerenden ben kendi görüslerimi beyan edecek degilim.

Senin fikir yapina göre yazi yaziyor olmamam, yazdiklarini dogru okumadim anlamadim anlamina gelmez, gelmememli. Bu tür düsüncelerden siyrilalim lütfen.

Halen kolaycilik degildir diyorsun. Allah'in var-in da fena olan bir Insan'in kazanip kaybedecegi nedir söylermisin bana? Dünyanin bütün serveti, bütün zorluklari, cennet, cehennem, bunlarin ne önemi kaliyor?

Bu kolaycilik degilde nedir? Ask Ehlin sosyal hayatta ne kadar ve hangi yönde aktif olmuslardir? Bu insanlarin felsefesi gelecek nesillere ne verebilmis? Toplumu nereye götürebilmis, hangi noktaya tesvik edebilmistir?

Insanlari ic dünyasina kapatip, kendi görüslerine esir eden bir zümre nasil hayir getirebilir? Kur'an mesajlarinin dünya boyutuyla ne kadar uyusmakta?

Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

  Selam

  Elbetteki olaylara kendi ufkumuzdan bakacagiz. Birseyleri elestiriken, o seyin etrafinda durmak gerekmektedir. Yoksa saglikli sonuca ulasmak güc olur.
Konu tasavvuf ve vahdet-i vucud. Bu konu disinda görüslerinizi beyan ederken konunun baska alanlara kaydigini görmekteyim.

 Bu konuyu tek elden cevaplandirirsak iyiyi olur.
 Yukardaki sorularinizin cevaplari yazilarimin icinde zaten var.
 Ben tasavvufun yolunu kendisinin belirledigine vurgu yapmamdaki mana sudur:
 Algilama sinilarinin ötesinde, güncelden cok uzak manaya varmis kisinin
bu tasavvuf anlayisiyla karsilasmasi söz konusudur demek istiyorum. Öyle güncelin icine sikismis , ömrünün bütününü buraya harcamakla meskul bir kisinin tasavvufla ilisiginin olamayacagdan bahsediyorum.
Insanin mayasi ruh itibariyle kaba benzer. Bu kabin genis yada dar olmasi ve cihetlede ona özellikler yüklememiz bizlerin elinde. Bu öyle kolay is degildir. Bu bir ömür sürme sanatitir. Cetin ve zor.
 Siz tasavvufa kolay is diyorsunuz. Güncelin icinde kalmislar icin elbette ki kolay. Ben bu ugurda canindan olanlardan bahsediyorum. Örnegin Hallaci- Mansur dan, örnegin Pir sultan Aptaltan, Nesimiden, Seyh Bedreddinde. Onlarmi demis gelin benim adima türbe yapin ? Onlarmi demis benim adima tarikatler kurun? Bir arastirin.
 Tekrar söylüyorum . Birsey özü itibariyle elestirilemez. Or. Demokrasi


 
 
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

  Yürekte tasinan bir kelimenin anlami , essekler yükü tasinan kitaplarin anlamindan cok daha üstündür.
Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

  Tasavvuf adina yapilmis bütün sahtekarliklarin; bilincli veya bilincsiz,
 karsisindayim. Bu tasavvuf adina yapilan yanlislardan yola cikilarak hüküm vermek cok yanlis olmuyor mu? Örnegi siir yazanin ruh halini segileyen yazi bicimidir. Onu gercek manada anlamak icin bu ruh halini anlamak gerekmektetedir.Bire bir mantikla anlamaya kalkismak akil isi mi? Ya ben o ruh halindeyim ya da degilim. Bu ruh halinin aynisi bende olusmamissa onu anlaman, eger anladigimi söylersem, anlamis gibi olmaktan ileriye zaten gitmis olamam.
     Bu anlayis paralelligi olusmadigi sürece zaten hic kimse kimseyi anlamaz. Olsa olsa ortak bir noktada bulusulur olur biter . Samimice anlasmaktan bahsetmekse yalancilik olur.
    "Falanca fevkelade ilim irfan sahibiydi, üstelikte Allahin dostuydu."
  diyerek  o kisiyi referans almak ve  ondakileri sahiplenmeye calismak,
ve bundan yararlandiktan sonra da baskalarini da bu ölcüde faydalandirmak... O ilim irfan sahibi denilen kisiyi mi irgalar, yoksa ondan yararlanani mi? Yukardaki siir örnegini ele almak suretiyle  degerlendirin.

 Elmanin iki yarisi o bütünü böldükten sonra olusur ve ikisi de bir birinin aynisidir zaten! Burada farkliliktan bahsetmek mümkün mü? Sadece sekil itibariyle.
 Sen elma ile armutu yanyana getir de ortak yönleri varmiymis görelim?

 Gözümüzü kapattigimiz da beynimizin icinde dolasan nesnelerin sadece
 oraya proglamlamamizdan dolayi olustugunu varsayalim. Peki rüyalarda gördügümüz, üstelikte  ayikken hicte karsilasmadigimiz seylere ne anlam verebiliz? Bu Ruhun mu, yoksa suurun isimi ? Unutmayiniz siz suurdan bahsetmistiniz , Ruha inanmadiginizi söylemistiniz.

 saygilarimla


Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Öncelikle Bayraminizi kutlar mübarek olmasini dilerim, bütün Arkadaslarin. Hayirlara vesile olur insaAllah.

Tasavvuf'un kolayligini sonuc, daha dogrusu amac bakiminden degerlendirdim ben. Bu yol üzere ölmüsler, öldürülmüsler, ama bu neyi ifade eder ki, bir hiristiyanda kendi yolu üzerinde ölebilir ve sorsan kendisine, hayati hiristiyanlik, bir kabin icine sigabilmektir.

Demem oki, bir yoldaki ilerleyisin hayat boyu olmasi, zorlu olmasi, bu yolun dogru bir yol oldugu anlamina gelmez. Bir kurgu icinde kendi terminolojisi pek ala prüssüzce isler, kendi sistemi icinde pek ala uyum saglayabilir. Hiristiyanlarin Tanri inancida kendi inanc duvarlari arasinda uyum icinde.

Tekrar soruyorum sana, lütfen bu soruya dogrudan degin!, farzedelim mümkün oldu, Allah'in var-in da fena olan birisi(?) icin artik herhangi birseyin bir anlami, bir degeri kalirmi? Cennetin Cehennemin bir anlami kalir mi? Bu herhangi birisinin(?) kazanip kaybedecegi nedir? Daha da önemlisi, bu herhangi birisi Rab'de fena olunca artik kendisimidir degilmidir? Rab'de eriyip yok olan bir kisilik nasil oluyorda tekrar kendisi olabiliyor bunu aciklamani istiyorum.

Tasavvuf'un besin kaynagi felsefedir. Felsefe ile Islam'i Allah'i, kisacasi hakikati anlamaya, aktarmaya calismislar. Kendi algi dünyalarini Kitaplarinda yansitmaya calismislar. Ki yaptiklari felsefeyi Islam'a yamamaya calistiklari icin benim gözümde dogru yol bakimindan hic bir degeri yok bu eserlerin.

Ben bu insanlarin eserlerini, okuyacak olsam dahi sadece onlarin o zaman ki dünyaya bakis acisini ve kendi algi dünyalari hakkinda fikir edinmek adina okurum. Yapilan hatalardan ders almakta var.


En basit yöntem nedir biliyormusun?

Kendi görüslerini aktar, bunu hakikat olarak lanse et, sonrada "bu yolda olmayanlar söylenenleri anlayamaz, kavrayamaz" diyerek olasi elestirilere, sorgulamalara bir duvar ör. Bu ise, kendi görüsünü Monopol haline getirip, zaman gecsede degismesine müsade etmemek icindir.

Aslinda bu noktada haklilar, ancak dogru yolda olduklarina dair bir hak degil bu, onlarin ruh halinde olmayan onlarla ayni görüsü paylasamaz, bu yönde haklilar. Bir sizofren hastasinin nasil bir dünya algiladigini ben nereden bile bilirim?

asd123 Yazdı:
Bire bir mantikla anlamaya kalkismak akil isi mi? Ya ben o ruh halindeyim ya da degilim. Bu ruh halinin aynisi bende olusmamissa onu anlaman, eger anladigimi söylersem, anlamis gibi olmaktan ileriye zaten gitmis olamam.


Söylemek istediklerini anliyorum.

Örnegin "kirmizi" dendimi her iki insanda farkli algilar, farkli kirmizilar, düsünceler, farkli mazilerle baglantilar kurulmasi, farkli duygularin uyanmasi dogaldir.

Ama kirmizinin kirmizi oldugu gercegini degistirmez bu.

Hayatin objektif acisi olmasa, bu hayat yasanmaz olurdu. Kim kiminle fikir birligi olacak, kim kiminle hangi dil üzere anlasabilecekti. Disarida ki realite en gec Einstein'in teorileri ile göreceli degerlendirilse bile, disarida insanlarin anlasabilecegi düzeyde yinede bir gerceklilik var.

Hayat ne sadece ic dünyadan nede sadece dis dünyadan ibaret. Birini atip digerine yogunlasmak Islam'in geregi degildir.

Bir Müslüman'in solipsist olmasi mümkün mü? Ask Ehli Tanri odakli has Solipsistler idi ama. Sen La Mevcude Illallah demissin ben Solipsizm demisim, degismiyor. Sen vahdeti vücud demissin ben Panteizm demisim, degismiyor.


Asd Yazdı:
Gözümüzü kapattigimiz da beynimizin icinde dolasan nesnelerin sadece
oraya proglamlamamizdan dolayi olustugunu varsayalim. Peki rüyalarda gördügümüz, üstelikte ayikken hicte karsilasmadigimiz seylere ne anlam verebiliz? Bu Ruhun mu, yoksa suurun isimi ? Unutmayiniz siz suurdan bahsetmistiniz , Ruha inanmadiginizi söylemistiniz.


Beyinde gelisiyor, ellerinde veya bacaklarinda degil. Beyin olmasa suur sahibi ne ic dünyasinda nede dis dünyasindaki bilgileri algilayabilirdi.

Yineliyorum, ben icimdeki beni bir program yazilimina benzetiyorum. Bu yazilim kendi basina düsünebilecek kabiliyette, bu yazilim kendini gelistirebilmekte, ve bu yazilim nasil yazilmissa birgün silinecek. Rüyalar ise, esas yazilimin stand by(istirahatte) oldugu sirada, tam devre disi olmamakla(suur alti) veya Rahmani yada seytani veriler sayesinde beynime aksettigini ve uyandigimda hafizadan yeni verileri temin ettigimi düsünüyorum.

Herkes kendi cagina göre insan'in benligini yorumlar. Hic birisi mutlak hakikat degildir, olamazda. Sadece birer yorumdur. Ama bazilari kendi yorumlarini mutlak hakikat olarak ilan etmisse, bir yanlistan öte günahdir, ziyandir.

Benim cagim bilgisayar cagi, bedenim organlarim, hafizam bilgisayar donanimi, benligim düsüncelerim duygularim hislerim ise donanim icinde bir yazilimdir. Umarim kendi penceremden sordugun soruya yanit verebilmisimdir.

Söyle bir önerim var, konuyu tasasvvuf'dan öte benim, senin bakis acina indirgesek, sen dünyayi nasil algiliyorsun, hakikat adina yorumun nedir, madde sana göre nedir ne degildir, bu gibi sorularin cevabini bizzat senden almak isterim. Madem iki türlü görüsü tartisiyor, savunuyoruz, kendimizden baslayalim isterim.

Saygilar

Sinan
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
asd123
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2005
Gönderilenler: 85
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asd123

 Önerinizi kabul ediyorum. Fakat anlayis tarzimda bir degisiklik olmayacagini göreceksiniz. Birsey ya bilinir, ya bilindigi gibi yapilir yada bilinmez. Bundan baska alternatifin olabilecegi düsünülebilinir mi?

 Anlayis tarzimin tasavvuftan alinti gibi göründügünü algilamis olabilirsiniz. Oysa ki burda konusan benim ,bir baskasi degil. 

 Siz bu sorulariniza cevap vererek baslarsaniz belki anlatilmak istediklerimiz daha verimlilik gösterir, ne derseniz?

Yaziniza yönelik elestirilerim olacak, bunlari bu soruma verecegiz cevaptan sonra deginecegim.

Saygilarimla

 

Yukarı dön Göster asd123's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asd123
 
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Hay hay, kendimden baslayayim o halde.

Inanctan öte hakikat bana göre, Platon'un magara betimlemesinde yorumladigi gibidir. Elini uzatsan ulasamazsin, iplerini koparip ulassan belki memnun olacak, belkide geri dönmek isteyeceksin, cünkü kesin olarak bilemiyorsun disarida ne bekliyor seni.

Ancak bir Din'i inanca, Allah inancina sahip oldugum icin, bana hakikatin ne oldugunu beni Yaratan Allah kendi Ayetleri ile anlatiyor. Sadece Kur'an Ayetleri degil, kendi varligim, dogadaki Ayetler, hersey resimli anlatim gibi... bir gidisat var, aynen Yaratanin haber verdigi gibi.

Her ne kadar Rahman bizlere Ayetleriyle mesajlar vermisse de, mevcut algilarimiz ile bariyerleri asip Hakikate ulasmamizin imkani yok. Arada bir mesafe var asilmayan. Ve bu engelin var olmasi zorunludur, yoksa insanlarin magarada(Dünyada) eli koglu bagli oturup bu sinava tabii tutulmalarinin bir anlami kalmaz idi. Ben bunu sinavin bir geregi olarak görüyor, böyle düsünüyorum.

Madde konusunda sunu söyleyebilirim, ben ne kadar gercek isem, madde de o kadar gercektir ama benim kadar fanidir. Ben olayim, her türlü madde olsun, ayni ortamda var-iz. Kendi ortamimda hersey enaz ben kadar var'dir. Madde benim algilarimla varlik kazanmadigi gibi benim yok olusumlada yok olacak degildir. Herseyin bir bir tükenmesi Rahman'in taktir ettigi an'dir.

Buna ragmen maddeyle bütünlesmeme imkan yoktur, bu acidan da yine bir bariyer vardir. Örnegin bir elmayi yemeden önce onun tadini alamam(sayet daha önce hayatimda yemissem, hafizamdaki bilgilere dayanarak bir hayali canlanir), eger maddeyle bütünlesebilseydim algilarima gerek kalmaksizin dogrudan elma ben olurdu, ben elma. Kapilar bana bir engel olmazdi, icinden gecer giderdim.

Asd Yazdı:
Anlayis tarzimin tasavvuftan alinti gibi göründügünü algilamis olabilirsiniz. Oysa ki burda konusan benim ,bir baskasi degil.


Hayir. Tasavvuftan bir alinti olarak degil, Tasavvuftan veya herhangi bir feslefe'den etkilendiginizi düsünerek hakkinizda fikir yürütmüs olabilirim.

Saygilar
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats