HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Nisa 101-102 Salat Merkezli bir Çalışma Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

"Allah ne diyorsa O!"

Son günler de sürekli dilimde çok anlamlı ve özlü bir söz.

Allah Fatiha dan İhlas suresine kadar...Bir kez NAMAZ diyor mu? Bu kelimeyi Vahyinde kullanıyor mu? Hayır.

O halde Bizde kullanmayacağız..ama işte şöyle-böyle yok! Allah ne diyor? SALAT diyor.

O halde bizde Salatı Tartışacağız.

Bu Güzel Prensibe göre Namaz yok...Salat var...Allah Salat diyor...Bizde Salatı konuşacağız.Umarız Anlayışımızı artırır

Şu durumda Peygamber de asla Namaz kılmadı ve Namaz kelimesini bir kez dahi ağzına almadı...

SALAT Edin dedi..Salatı Ayağa kaldırın ve Salatı Ayakta tutun dedi...Kendisinin "SÜNNET"inin TAMAMI SALATTIR.

O Hayatı boyunca SALAT etti.UYANIK Olduğu HER AN Salat Halindeydi.

(Burada diyebilirsiniz ki Binlerce kişi Peygamberi görmüş..Dinlemiş...Bize Namazı öğretmiş

O halde bu tartışmaya son verip Hadis Külliyatına dönmelisiniz!!Ve orada yazanlara göre hayatınızı yaşamalısınız

ama ASLA Kur'an a göre yaşadım diyemeyemezsiniz.)İmtihan da sorumlu olduğumuz tek kayna Kur'an.

Yarın Allahın karşısınde çekişme cüretini gösterip azarlananlardan olmamak için çok dikkat etmeliyiz.

Ama Hocam ben Hadise çalışmıştım sorular Kur'andan çıktı diyemeyiz.

Ama Arablarda "namaz"kılıyor...sen onlardan daha iyi mi anlıyorsun? Ben Kur'anın Arabca indiğine

dair bir Ayet hatırlıyorum ama diğer milletler en yakınında ki Araba baksın ve "namaz"kılsın diye bir ayet hatılamıyorum.

Ayrıca onlarda orjinal Salat kelimesini kullanıyor ve çeşitli Mezhep ve Ekollere uyuyorlar.

Bizim konumuz Kur'an da ki Salat olduğu için Onu Hakkıyla anlamak ve uygulamakla sorumluyuz.

Salat hakkında çok şey yazıldı ve tartışıldı.Çok anlamlı ve çok boyutlu/fonksiyonlu olduğunu

biliyoruz.Salatın Tek Bir karşılığı olmadığından Kur'an Salat gördüğümüz her yere seçtiğimiz bir tek karşılığını yazmamız

doğru olmaz.Peki o halde nasıl belirleyeceğiz? Kelimeni Cümle içinde kullanılışı,Siyak ve Sibakı ve Surenin konu bütünlüğü

ve daha bir çok faktörü göz önünde bulunduracağız.Şimdiye kadar genellikle "Tümevarım" tekniğini kullandık.

Birde "Tümdengelim" ile Salatı anlatmayı deneyelim;

O halde Salat yıkılan ve yere düşen birşey...Onu tutmak,Kaldırmak ve BIRAKMAMAK gerekiyor.

Boş bırakmaya,Gevşeklik göstermeye gelmiyor.SALAT Gevşekliği kaldırmaz.Devamlılık ve Ciddiyet ister!

İnsanın UYANIK olduğu her an ALLAHIN HUZURUNda olduğunun BİLİNCİNDE olması..Farkındalık ister!

Bırakınca Düşebiliyor.Yıkılabiliyor.Biliyoruz ki buna ZULM deniyor..

Salatı Ayağa kaldırın ve Salatı Ayakta tutun dedi..ZULMETmeyiniz dedi.Başta kendinize/Nefislerinize,sonra

Diğer insanlara,Sünnetullaha aykırılık kabul etmeZ...

Bu durumda Namaz biter...ama SALAT bitmez...Allahın Huzurundan ayrılamıyan insan O'nun huzuranada doğal olarak

DURAMAZ...Bu durumda Arkasını dönüp gitmeside söz konusu değildir.SALAT halinde ki insan Allahın ona Şah damarında yakın

olduğunun BİLİNCİ içindedir ve HANGİ Yöne Dönse Rabbisi o yöndedir.

Bu durumda Yürürken,Korku halinde veya Binek üzerinde SALAT DOĞAL dır.Kıblesi Dinidir..Dini ise SALAT ile

Ayakta kalmaktadır.Fiziksel bir Yön ihtiyacı içinde değildir! Temizlik Maddi ve Manevi olarak

Zekat ve İnfak ile mümkündür! Hijyen "Abdestle sağlanmaz!

SALAT halindeki Mümin 2 Hidrojen ve 1 Oksijenin arasında ki BAĞ hakkında bilgi sahibidir.

Gaz kaçırmakla,Yeri Göğü Ayakta tutan SALATI BOZULMAZ.Bunlar Sanal Salatın (Namaz),Sahte kurallarıdır.

Şimdi çok uzuuun süredir Tartıştığımız ve "iyi de Salat hangisi?" sorusuna verilecek cevapları,

yığma usulü ard arda "Tesbih Taşları gibi dizelim:

SALAT DESTEK BAĞ DERS MOTİVASYON ŞÜKR TEVBE İSTİGFAR TESBİH DUA RİCA TEMİZLİK DOSTLUK ARKADAŞLIK ÇEVRE Yİ KORUMAK

ZULME KARŞI OLMAK SABR ETMEK SABIR DİLEMEK İYİLİK YAPMAK YÜRÜMEK KOŞMAK HELAL YEMEK HARAMDAN UZAK DURMAK

Aslında HERŞEY............işte bu Herşeyi bazıları anlamakta zorlanıyor.

ALLAH Resulu,kendisine sürekli Haramları soranları...Ayrıntılara takılanlar uyarıyor.Size açıkca YAPMAYIN denilenlerin dışında

HERŞEY ...SALAT

Ve insanlar tıpkı Musanın kavmine kesmesi söylenen BAKARA nın rengini,ŞEKLİNİ v.s bilmek istemesi gib...hala gelip Resule
soruyorlar bu Salat mı Şu değil mi..
Şu Haram mı? Resul susun diyor...Siz Sordukca Vahiy iniyor Susun...Ve Siz sordukca Kur'An uzuyor.

Anlamıyormusunuz? Allah Size Akıl vermiş...Onu kiraya vermeyin. Düşünün ve bulun. İçiniz Rahat olsun.

Maide 101- Ya eyyühelleziyne amenu la tes’elu an eşyae in tübde leküm tesü’küm*
ve in tes’elu anha hıyne yünezzelül Kur’anu tübde leküm* afAllahu anha Vallahu Gafurun Haliym;
Ey iman edenler!.. Size açıklandığında hoşunuza gitmeyecek şeylerden sual etmeyin…

Eğer Kur’an indiriliyor iken onlardan sorarsanız size açıklanır… Allah onları affetmiştir… Allah Gafur’dur, Haliym’dir.


ALLAH size Kolaylık veriyor...Allahın Sadakasını kabul edin ...

Tıpkı Nur 31 de ki gibi...

Allah sizi başlarınızı örtmekten muhaf tutuyor.

Allah sizi aynı zamanda başlarınızı açmaktan da muaf tutuyor.

Ama birileri Rablik taslıyor.Yasaklar,Haramlar icad ediyor.Kılıf uyduruyor.Melruh uyduruyor...

Birileri eski alışkanlıklarını İslam diye allayıp-pullayıp sunuyor.Hacer esved taşını öptürüyor...

Taş lar önünde Eğilmemizi sağlıyor....ALLAHI TASAVVUR ETMENİZİ İSTİYORLAR.BUNU YAPMAYIN.

ALLAH TAPILMAKTAN da MÜNEZZEHTİR. Onun ihtiyacı yok ama bizim var diyarsanız.

Atalarınız da öyle diyordu...Paganlık Genlere işler mi? Bilmiyorum.

Tek bildiğim Allahın istemediği...Allahın istediği SECDE Gönülden...MESCİD ise yine Müteşabih.

Abdest kelimesini de bulamayacaksınız Kur'anımız da.Allah Vahyinde ABDEST demiş mi?

ALLAH ne diyorsa O! dedik..Allah Temizlenin diyor...Temizlenilecek.

Allah Arının diyor Arınılacak! Maddi Manevi...ZEKAT diyor...İnfak diyor...

Yüzde vermeyi bilmiyor mu? (haşa) Ama yine BAKARA Sahibleri gibi birileri sormuş:

Tavuğum var kaç Yumurtasını aç komşuma vermeliyim? İhtiyacından arta kalanı!

İyi ama bugün ihtiyacım yok ama...ya yarın olursa? Ya Tavuğum ölürse?

Allah Rızkını verir. İyi ama ya vermezse?!!!!! İşte ŞİRK burada...Allaha Tavuğu ortak koşan olur mu canım...

Olur...Çünkü insan karşısındakini kendi gibi bellermişmiş...Çünkü kimsenin kendisine infak etmeyeceğini Zan eder.

İYİ ve İYİLİK adına ne biliyorsan SALATtır.Daha soracakmısın Salat ne ? diye ?

Anladım ama ....Ben yine de bir yandan "namazımı" kılayım.Ya tavuk ölürse ?

NİSA ve MAİDE Sureleri "bana göre" Anahtar konumunda iki Sure.

Onları çözen Kur'anı ANLAR!

101-103 Merkezli dedik ama 76 danitibaren dikkatle okumak ta fayda var...

Olayları Kur'an anlatımı ile "birlikte Yaşıyormuşcasına Beynimizi SAĞ LOBuyla hayal edelim...

Birde O GÜNÜN ŞARTLARINDA Müslüman olmak ve olmamak arasında GİDİP-GELEN insanları düşünelim...

Unutmayalım ki Kur'an okurken olayları 1400 yılı silerek okumak gerek.

BİR PEYGAMBER GELMİŞ ve YEPYENİ BİRŞEYLER ANLATIYOR.

Siz insanların akşamdan sabaha Hidayete erdiğini mi Zab ediyorsunuz???

76 YA DİKKAT 80-83 dikkat savaş yazılınca? 82 Eğitim ihtiyacı 90 Arada kalmış topluluk


Size ne oluyor da ikiyüzlüler hakkında iki gruba ayrılıyorsunuz? İşlediklerinden ötürü ALLAH onları başaşağı çevirdi. ALLAH'ın
saptırdığını siz mi doğru yola ulaştırmak istiyorsunuz? ALLAH'ın saptırdığı kimseye sen hiç bir yol bulamazsın.


Okuyarak geliyoruz.

(88) Sizin de kendileri gibi inkar etmenizi istediler ki onlarla bir olasınız. ALLAH yolunda harekete geçinceye kadar onlardan
kimseyi dost edinmeyin. Size karşı dönerlerse onları yakalayın, onları bulduğunuz yerde öldürün. Onları ne dost ne de yardımcı
edinmeyin;


inanan ve inanmayan gruplar var.Etliye Sütlüye karışmak istemeyen Gruplar var.Her iki tarafa oynayan Gruplar var.


(93) İnananlar, ALLAH yolunda çarpışmağa çıktığınız zaman dikkatli olun. Size barış önerene, dünya hayatının geçici yararını
gözeterek "Sen inanmıyorsun," demeyin. Çünkü ALLAH'ın yanında çok ganimetler var. Daha önceleri siz de onlar gibiydiniz; fakat
ALLAH size lütfetti. Öyleyse iyice araştırıp emin olun. ALLAH yaptıklarınızdan Haberdardır.



Müslimanların ciddi bir AHLAKİ Eğitime ihtiyacı var,Aralarından bazıları Sırf Malına El koymak için,Kafir diye insanları
TESLİM olan -Aman dileyen-öldürebiliyor,sonrada Korkudan Müsliman olmak istedi-Kanı ve Malı Helal diyebiliyorlar



97-Bazıları Hicret etmekte terettüd ediyor.Toplumsal .Ayrışmaya Gidiş var! Malları ve Eşyalarının taşınabilenlerini

alıp yollara Düşülmesi...Allah ve Resulune Hicret edilmesi EMREDİLİYOR.

Bu arada Müslümanlar Gruplar halinde dolaşıyorlar.Yollarda çeşitli Gruplarla karşılaşılabiliyor

DOST ve DÜŞMAN Unsurlar! Ama bu Uniformalı bir Savaş hali ve Cephe değil!!!Öyle uzaktan birbirini görenler

hemen MEVZİ Almıyor! Belli bir GÜVEN-GÜVENSİZLİK içinde GRUPLAR BİRARAYA GELİYOR

Kim KAFİR KİM MÜMİN ve KİM MÜNAFIK ilk an da belli değil! O nedenle HEMEN Sorgusuz Sualsiz Öldürmeye

Allah karşı...Ve 93 de Sırf mala tamah edip ÖNYARGILI Davranmayın!!!

Ortada bir takip var ve MAL Gasbı da söz konusu olabilir.Tıpkı Kervan ve Bedir gibi!!103!

NİSÂ - 101

Ve izâ darabtum fîl ardı fe leyse aleykum cunâhun en taksurû mines salâti,

in hıftum en yeftinekumullezîne keferû, innel kâfirîne kânû lekum aduvven mubînâ

Yeryüzünde savaş için yolculuğa çıktığınız zaman inkarcıların size saldırmasından korkuyorsanız

SALATI kusurlu yapmanızda(tam yapamamanızda) bir sakınca yok. Kuşkusuz inkarcılar sizin açık düşmanınızdır




NİSÂ - 102
-----------------------------------------
Ve izâ kunte fîhim fe ekamte lehumus salâte fel tekum tâifetun minhum meake vel ye’huzû eslihatehum fe izâ secedû fel yekûnû min
verâikum, vel te’ti tâifetun uhrâ lem yusallû fel yusallû meake vel ye’huzû hızrahum ve eslihatehum veddellezîne keferû lev
tagfulûne an eslihatikum ve emtiatikum fe yemîlûne aleykum meyleten vâhıdeh(vâhıdeten) ve lâ cunâha aleykum in kâne bikum ezen
min matarin** ev kuntum mardâ en tedaû eslihatekum, ve huzû hızrakum innallâhe eadde lil kâfirîne azâben muhînâ(muhînen).

Sen Onların?(fihim)aralarında olup onlara DERS verdiğin zaman,

onlardan bir taife*grup(fihim)ARAnızda bulunsun ve silahlarını da yanlarına alsın.

Salata katılanlar (secde)kabullenip Size katılsınlar.

Sonra Salata dahil olmayan taife*grup(fihim)seninle birlikte SALAT etsinler diğerleri kalkan vazifesi görsün.

İnkarcılar, silahlarınıza ve eşyalarınıza -Gafil anınızda-ani bir baskınla el koymayı umarlar.

Korunaklı bir yerde veya Kalede iseniz*** silahlarınızı bırakmanızda bir sakınca yok. Ancak alarmda olun.

ALLAH kafirlere alçaltıcı bir azap hazırlıyor.
----------------------------------------

**min matarin**ve marda




4:101 ayetinden anladığımıza göre. Tabi ayetleri inançları yönünde tahrif etmeye başlayınca bu duruma düşülmesi normal.

Ve her nasıl oluyorsa Tanrı’nın isteğiyle, peygamber bizim bağlılığımızı yerine getiriyor.

Yazılarına aldıkları diyanetin çevirisinde parantez içinde kullanılan “yanlarına” ifadesini

“siz elinde namaz kılan kimseyi gördünüz mü?” diye eleştirirken kendileri çevirilerinde bu ifadeyi rahat rahat kullanabiliyorlar.

İnsanların silahlarını yanlarına almalarını ellerinde tutmak olarak algılayana ne denir ki?

ayet iki gruptan söz eder. Bir grup namaz kılarken diğerleri silahlarıyla her an gözetmede ve kollamada olmalıdırlar.

Bu kaygı, endişe çok ise şekil şartı aranmaz 2:239 kapsamında her insan ibadetini yapar.

namaz kılanların sığınılacak son limanı da gitmiş bulunmaktadır.

Ve-iżâ darabtum fî-l-ardi
SİZ yeryüzünde gezindiğİNİZde

feleyse ‘aleykum cunâhun
ÜzerİNİZe günah yoktur

en taksurû mine-ssalâti
Salattan kısaltmaNIZda

in ḣiftum en yeftinekumu-lleżîne keferû(c)
KorkarSANIZ fitne yapmasından nankörlerin / gizleyenlerin / kafirlerin

(BURAYA KADAR MUHATAP MÜMİNLER)

inne-lkâfirîne kânû lekum ‘aduvven mubînâ(n)
Şüphesiz KAFİRLER size açık bir düşmanDIR.

Dikkat bir sonraki ayetten devam ediyor!

Ve-iżâ kunte fîHİM
ve olduğun zaman aralaRINDA

Bir önceki ayete bakıp buradaki "fihim" onların içinde / aralarında'nın inananlar değil kafirler / nankörler olduğunu
görebiliriz. Zaten peygamber hep müminlerin içindedir.

Ya siz de şimdi burayı diyanet gibi parantezle kapatmaya / makyajlamaya çalışacaksınız ya da bir önceki ayeti yok sayıp

altta geçen -hüm (onların) ve -küm (sizin) takılarının aynı grup (müslümanlar)
için mi kullanılıyor?!

feekamte leHUMu-ssalâte
o zaman ONLARA salatı ikame et veya ettir

bu duruma göre

Kafirlere namaz kıldırılıyor!? yani saçma...

feltekum tâ-ifetun MİNHUM me’ake ONLARDAN bir grup ayakta dursun seninle

Burada benim anladığım müminler ve BİR GRUP nankörler karşılıklı duruyorlar.

Müminler de silahlı kafirler de.

velye/ḣużû eslihateHUM

        ve silahlarINI alsınlar

fe-iżâ secedû
secde / itaat ettiklerinde

Salatı dinlediklerin de veya salata itaat ettiklerinde

felyekûnû min verâ-iKÜM
    onlar olsunlar SİZİN arkanızda

Grup MÜMİNLERİN arkasına geçiyor. Böylece peygambere saldırı ihtimali olmuyor.

Yüzyüzeyken de böyle birşey olamaz çünkü iki grup da silahlı.

velte/ti tâ-ifetun uḣrâ lem yusallû felyusallû me’ake
ve salat etmemiş grup gelsin ve seninle salat etsin

Yeni bir GRUP geliyor.

              velye/ḣużû hiżraHÜM veeslihatehum
ve korumalaRINI ve silahlaRINI alsınlar

Onlara güvence vermek için silahlarını ve önlemlerini alma izni var.




(103) O topluluğu izlemekte gevşeklik göstermeyin. Siz acı çekiyorsanız onlar da sizin gibi acı çekiyor.
Fakat siz, onların ALLAH'tan ummadığını umuyorsunuz.
(ŞEHADET-Motivasyonu) ALLAH Bilendir, Bilgedir.




(104) Halkın arasında ALLAH'ın sana gösterdiği gibi yargı veresin diye Biz sana gerçeği içeren kitabı indirdik. Hainlerden
yana olma. Bura da Resule bir Uyarı söz konusu Mal Paylaşımı ve Ganimet dağıtımında Resulü ZORLUYORLAR



(105) Bazıları BASTIRIP Resulü Yalpalatıyor.Hüküm verirken ufak tefek sorunlar çıkıyor...106 da bu daha da netleşiyor!





(135) İnananlar! ALLAH'a, elçisine, elçisine indirdiği kitaba ve daha önceden indirdiği kitaplara inanın. Kim ALLAH'ı,
meleklerini, kitaplarını, elçilerini ve ahiret gününü inkar ederse büsbütün sapıtmış olur. (136) İnanıp sonra inkar eden,
tekrar inanıp tekrar inkar eden ve daha sonra inkarlarında ileri giden kimseleri ALLAH affetmeyecek ve onlara yol
göstermeyecek


(137) İkiyüzlülere acıklı bir azabı müjdele.


(138) Onlar ki inananlardan ayrı inkarcılarla işbirliği yapar. Onların yanında onur mu arıyorlar?


Oysa, onur tümüyle ALLAH'a aittir

(139) Size kitapta bildirmiştir ki: ALLAH'ın ayetlerinin inkar edilip alaya alındığını işittiğiniz zaman, onlar başka bir söze
dalıncaya kadar onlarla birlikte oturmayın; yoksa siz de onlar gibi olursunuz. ALLAH bütün ikiyüzlüleri ve inkarcıları
cehennemde toplayacak.




(140)Önemli !!!!(141) İkiyüzlüler ALLAH'ı aldattıklarını zanneder. Halbuki O, onları (böylece) aldanmış bırakır.
Onlar SALATA kalklarında üşene üşene kalkar.
Çünkü insanlara gösteriş yaparlar ve ALLAH'ı pek az anarlar.


(128) Ne kadar isteseniz de kadınlara eşit davranamazsınız. Öyleyse tamamen birine yönelip de
diğerini askıdaymış gibi bırakmayın. Bu durumu düzeltip erdemli olursanız ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.



(142) Arada bocalayıp dururlar; ne bunlara ne de onlara katılırlar.



ALLAH'ın şaşırttığına bir yol bulamazsın.


(143) İnananlar, inananları bırakıp inkarcıları dost edinmeyin.


ALLAH'a, size karşı kullanacağı bir delil mi vermek istiyorsunuz!

(146) Sizler inanır ve şükrederseniz ALLAH sizi neden cezalandırsın ki? ALLAH Şükredendir, Bilendir.



Bana Göre NİSAnın ÖZÜ 147

(149) ALLAH'a ve elçisine karşı çıkanlar, ALLAH ile elçilerinin arasını ayırmak isteyenler, "Bir kısmına inanıp bir kısmını
inkar ederiz," diyenler ve bu ikisi arasında bir yol edinmek isteyenler...


(150) İşte bunlar gerçek inkarcılardır.? (165) Fakat ALLAH, sana indirdiğine tanıklık eder. Onu kendi bilgisiyle indirdi.
Melekler de buna tanıklık eder. Tanık olarak ALLAH yeter. (166) İnkar edenler ve ALLAH'ın yolundan alıkoyanlar tamamıyla
sapıtmışlardır (167) İnkar edip zulmedenleri ALLAH ne bağışlayacak, ne de onlara bir yol gösterecektir.



__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Selam,

Sanirim sunu da ilave etmekte fayda var. Pekcok insan peygamberi alet ediyor bu gelenege.. (salat=namaz)

Oysa peygamberimiz, "babalari uyarilmamis bir toplumun  ferdi" oncesinde Yasin/6, Sura 52 .. Cunku Allah dilediginin gozunu kapatiyor, kalbine muhur vuruyor.

Ne zaman ki peygamberlik sifati veriliyor, o zaman inaniyor ve iman ediyor.

Kitabi yanlis ceviri haliyle dahi kabul etsek bile, gene yanlis hesap Bagdat'tan donuyor.

Fatiha suresinden Nisa 101-102'ye degin aciklamali bir rituel soz konusu degil.. Al-i Imran ve Bakara'da gecmis kavimlerin hikayesi anlatiliyor. Gene aciklamali bir rituel yok anlatilan..

Atasi zaten uyarilmamis olan peygamberimiz, rituel tam aciklamali sekilde verilmeden (vahiyle) nasil bilecek, secdeyi, kiyami , rukuyu?
Verilmis olsa, aktarmasi lazim bize.

O da bizim gibi insandi, vahiy olmaksizin bilmesi mumkun degil ki, bugunku bildik anlamda namaz eylemini icra etsin veya ettirsin.




__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

SEvgili metehan,

Yazında bahsettiklerinin büyük çoğunluğuna katılıyorum.

Salat sadece Namaza indirgenemez.

Ama Salatın bir ibadet anlamı da var. İşte Nisa 101-103 te bahsedilen, Nur 58 de bahsedilen , Hud 114 de İsra 78 de bahsedilen bu. Ayrıca dediğim ayetlerdeki ibadeti yapmak için Maide 6 da Abdest alma emredilmiş.

Şİmdi SAbah ve Akşam vakti peygamberin yanına insanlar gidiyor. FEcr ve Işa. Şİmdi bu sadece bir Kur'an dersi olsa, insanlar Kur'an dinlese, Vaaz dinlese abdeste ne gerek var. Hadi elini yüzünü yıkadı, ayağını yıkamasına veya meshetmesine  ne gerek var. Cenabetlikten temizlenmeye ne gerek var.

Gerek var, çünkü bir ibadet yapacaksın ve Allah senin asgari maddi ve manevi temizliğini istiyor. 

Yani bu ibadet Allaha yaklaşma , Allaha kendini arzetmedir, Allaha sığınmadır. Bir Motivasyondur. Bilinçli yapıyorsan bir aydınlıktır., bir ferahlıktır. İçinde sadece Kur'an okunur. Bireysel de yapılır toplu da.
SAbır ve Salat la Allahtan yardım dileyin diye ayet var. Buradaki Salat ya namazdır, ya dua. Başka bir şey olamaz.



Buradaki rukü, secde olayını putperestlikle karıştırılmasını yanlış buluyorum.  Ayrıca namazı hadisten öğrenmedik, ilmihalden de öğrenmedik. Anamızdan babamızdan öğrendik. Yüzyılların mütevatir sünneti ile.

İbadetsiz din olmaz. İslamdaki sorun maalesef tarihsel süreç içinde tümüyle bir ibadet dini haline getirilmiş. İbadetler abartılmış. Mezhepleşme olmuş. İbadetleri yaparsan islamsın, yapmazsan değilsin anlayışı çıkmış.  Kur'anda bunu görmüyoruz.

İslamın temelinde kurumsallaşma yok. İslam = Kur'an dır. Ama peygamberden sonraki nesiller etrafındaki Yahudilere, Hristiyanlara baktılar, o na göre Dini kurumsallaştırdılar, örgütlediler ve bize bugüne kadar getirdiler.  Bunu yapmasalardı halkı idare edemezlerdi. Doğru veya yanlış. İşin kolayını böyle buldular.

insanlarda da böyle bir anlayış var. Namaz kılmazsa kendini kusurlu, eksik müslüman görüyor. Ben de yıllardır öyle gördüm. BUnu Kur'ana dayanarak günlük iki vakit ibadetimle 2003 ten beri eksiksiz yapıyorum. 2003 den evvel Cuma devamlı, günlük namazlar kafama göre içime ilham gelirse şeklinde gidiyordu.

Namaz kılan kitle içinde bilinçli insanlar da var. Bilinçsiz de. Çok Ahlaklı olan da var, kusurlu olan da. Bu kişilerin sorunu. Bundan namazı sorumlu tutamayız. Sadece dini eğitimi eleştiririz o kadar. Bu namaz kılanların içinde başkalarına her türlü aşağılık iftirayı atanlar var. İftira atmak çok daha büyük bir günah , Kur'an açısından.

Bir taraf namazı abartıyor, öbür taraf tümden yok ediyor, Salat kelimesinin diğer anlamlarına kayıyor. İfrat ve tefrit arasında kalmayalım.

Kılın veya kılmayın. Ama Namaz vardır. 

Herkese selamlar,

 














 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Saffet Metin Yazdı:
SEvgili metehan,

Yazında bahsettiklerinin büyük çoğunluğuna katılıyorum.

Salat sadece Namaza indirgenemez.

Ama Salatın bir ibadet anlamı da var. İbadet komple kulluk demektir. Allah'a kulluk, O'nun her dediğine uymaktır. Tersi tağuta kulluk da aynıdır. İbadet/kulluk bir takım ritüellere hasr edilemez. İşte Nisa 101-103 te bahsedilen, Nur 58 de bahsedilen , Hud 114 de İsra 78 de bahsedilen bu. Nisa 103'te bahs edilenin namaz olduğunu, bir Kuran dersi olamayacağını neye dayanarak iddia edebiliyorsunuz? Ve Hud 114 ile İsra 78'de söylenenin de. Bu iki ayetten benim anladığım, geceleyin salat/Kuran dersini âmirdir. Ayrıca dediğim ayetlerdeki ibadeti yapmak için Maide 6 da Abdest alma emredilmiş. Diyelim, bu bildiğimiz abdesttir.. bunun illa da namaza mahsus olduğunu nasıl iddia edebilirsiniz? Salat her neyse, o sebeple bu abdest onun için istenmiş olamaz mı?

Şİmdi SAbah ve Akşam vakti peygamberin yanına insanlar gidiyor. FEcr ve Işa. Şİmdi bu sadece bir Kur'an dersi olsa, insanlar Kur'an dinlese, Vaaz dinlese abdeste ne gerek var. Hadi elini yüzünü yıkadı, ayağını yıkamasına veya meshetmesine  ne gerek var. Cenabetlikten temizlenmeye ne gerek var. Aynı mantıkla, diyelim ki bu dediğiniz namazdır, abdeste ne gerek var? 

Gerek var, çünkü bir ibadet yapacaksın ve Allah senin asgari maddi ve manevi temizliğini istiyor. Okula, toplumun arasına çıktığında temiz olman gerekmiyor mu? Yalınız namaz için mi gerekiyor? Bana sorarsan Allah'a kılacağın namaz için temizlik gereksizdir. Çünkü siz yıkanmış halinizle O'nun huzurunda olduğunuz gibi kirli halinizle de O'nun huzurundasınız. Sizin mantığınızla bakınca, sizin hiç kirlenmemeniz, kirlenmeye izin vermemeniz lazım! 

Yani bu ibadet Allaha yaklaşma , Allaha kendini arzetmedir, Allaha sığınmadır. Allah'a arz olmadığınız bir haliniz de var mı? Bir Motivasyondur. Bilinçli yapıyorsan bir aydınlıktır., bir ferahlıktır. İçinde sadece Kur'an okunur. Bireysel de yapılır toplu da.
SAbır ve Salat la Allahtan yardım dileyin diye ayet var. Buradaki Salat ya namazdır, ya dua. Yalnış. Neden olamazmış? "Buradaki ve başka ayetlerdeki salat, namaz ve bildiğiniz anlamdaki dua olamaz" iddiasında ben de bulunduğumda sizin iddianızdan farkı ne olur? Başka bir şey olamaz. Buradaki sabrın ve salatın ne olduğunu anlamadığınız için böyle diyorsunuz. Sabır kendi başına bir şey değildir, kendi başına bir eylem değildir. "sabr et!" veya "sabırla yardım dile!" veya "sabırlı ol!" sözünün tek başına bir anlamı yoktur. Onun ön veya arka planı vardır. Sabırla birlikte, sabr edilecek eylemi de zikr etmelisiniz. Sabır dayanmak, devam etmek, geri çekilmemek, kaçmamak vs. Neyde sabr edilecek? Örnek: "Sabredin ve namaz kılın". Yani namaz kılmaktan geri durmeyın! Yine, "sabr edin ve inancınızı yaşamaya devam edin, bir an bile inancınızdan uzaklaşmayın!" örneklerinden ne anlıyoruz? Sabrın namaza devam, inancını yaşamaya devam olduğunu anlıyoruz. İşte Bakara 45 ve 153'teki" İSTE'ÎNÛ Bİ-SSABRİ VE-SSALÂT" sözü, Salata devamda sabr etmekle Allah'tan yardım isteyin, bekleyin/ Allah'ın yardımını hakkedin!" demektir. Peki burada "Salat" nedir? Burada salat Ezzikir'dir/Ez-Zikr'e uymaktır. Yani Zikr'e uymada devamlılık göstererek Allah'tan yardım isteyin/bekleyin!"     

Buradaki rukü, secde olayını putperestlikle karıştırılmasını yanlış buluyorum.  Ayrıca namazı hadisten öğrenmedik, ilmihalden de öğrenmedik. Anamızdan babamızdan öğrendik. Yüzyılların mütevatir sünneti ile. Başka dinlerin mensuplarının da mütevatir sünnetleri var! Mütevatir deyince doğru mu oluyor? Hem bir zaman bir şey ferden başlar zamanla dediğiniz mütevatir halini alır. Namazın Allah resullerinin mütevatir sünneti olduğunu ispatlayabilir misiniz? Hem şunda karar kılmalısınız: Namazı Kuran'dan mı öğrendiniz, tevatüren ananızdan babanızdan mı?

İbadetsiz din olmaz. Din mahza ibadettir. İslamdaki sorun maalesef tarihsel süreç içinde tümüyle bir ibadet dini haline getirilmiş. İbadetler abartılmış. Ferdi ritüeller demeliydiniz. Mezhepleşme olmuş. İbadetleri yaparsan islamsın, yapmazsan değilsin anlayışı çıkmış. Doğru, ibadet yaparsan müslümansın, yapmazsan değilsin. Kur'anda bunu görmüyoruz. Kuran'da hep bu var.

İslamın temelinde kurumsallaşma yok. İslam = Kur'an dır. Ama peygamberden sonraki nesiller etrafındaki Yahudilere, Hristiyanlara baktılar, o na göre Dini kurumsallaştırdılar, örgütlediler ve bize bugüne kadar getirdiler.  Bunu yapmasalardı halkı idare edemezlerdi. Doğru veya yanlış. İşin kolayını böyle buldular. Aynen katılıyorum size. 

insanlarda da böyle bir anlayış var. Namaz kılmazsa kendini kusurlu, eksik müslüman görüyor. Ben de yıllardır öyle gördüm. BUnu Kur'ana dayanarak günlük iki vakit ibadetimle 2003 ten beri eksiksiz yapıyorum. 2003 den evvel Cuma devamlı, günlük namazlar kafama göre içime ilham gelirse şeklinde gidiyordu.

Namaz kılan kitle içinde bilinçli insanlar da var. Bilinçsiz de. Çok Ahlaklı olan da var, kusurlu olan da. Bu kişilerin sorunu. Bundan namazı sorumlu tutamayız. Sadece dini eğitimi eleştiririz o kadar. Bu namaz kılanların içinde başkalarına her türlü aşağılık iftirayı atanlar var. İftira atmak çok daha büyük bir günah , Kur'an açısından.

Bir taraf namazı abartıyor, öbür taraf tümden yok ediyor, Salat kelimesinin diğer anlamlarına kayıyor. İfrat ve tefrit arasında kalmayalım.

Kılın veya kılmayın. Ama Namaz vardır. 

Herkese selamlar,

Muhabbetle. 

 












Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

Saffet Metin Yazdı:
SEvgili metehan, Yazında bahsettiklerinin büyük çoğunluğuna katılıyorum.

  Ayrıca namazı hadisten öğrenmedik, ilmihalden de öğrenmedik. Anamızdan babamızdan öğrendik. Yüzyılların mütevatir sünneti
ile. İbadetsiz din olmaz............ Kılın veya kılmayın. Ama Namaz vardır.  Herkese selamlar,   


Selam Saffet Metin,

Yazdıklarının büyük bir kısmı ile çelişen şu yukarıda ki cümle...Biz Atalarımızın Dininden vazgeçmeyiz diyenleri andırıyor.

Ama size hak verdiğim bir nokta var....

İnsanlara kızmaya hakkımız yok...Aslında kolay değil...Başını örtmeyince kendini çıplak hissettiğinin söyleyen bir bayan
tanımıştım.

Yani inanmıyor o örtünün farziyetine ama toplum baskısı ve kendinin kötü hissetme..


İnsan kompleks bir yaratık...

Namazı Ana babamızdan öğrendik diyorsunuz...Kur'andan öğrenmediğinizi ve öğrenemeyeceğinizi kabul ediyorsunuz.

O halde nasıl mutlu olacaksanız onu yapın ama Kur'an da Namaz var demeyin.Çünkü yok.

Salat var.

Böyle mutabık kalalım...Gerçek bu...

sevgiler...

metehan



__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
Mektep
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 agustos 2009
Yer: Scotland
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mektep

Vezkuru : Dusunun,Hatirlayin

 

 

Enfal/45.Ya eyyuhellezine amenu iza lekiytum fieten fesbutu vezkurullahe kesiral leallekum tuflihûn.

 

 

 

Enfal/45. Ey inananlar! Bir düşman topluluğu ile karşılaştığınızda sebat edin. Allah'ı çok anın ki zafere ulaşabilesiniz.

 

 

Bakara/239. Fe in hiftum fe ricalen ev rukbana, fe iza emintum fezkurullahe ke ma allemekum ma lem tekunu ta'lemûn.

 

 

Bakara/239.Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde kılın. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin.

 

 

 

Nisa/103. Fe iza kadaytumus salate fezkurullahe kiyamev ve kuudev ve ala cunubikum, fe izatme'nentum fe ekîmus salah, innes salate kanet alel mu'minine kitabem mevkuta.

 

 

Nisa/103. Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin. Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.

 

Meryem/16.kitapta/yazilanlarda Meryemide an/hatirla Vezkuru

Meryem/41.ibrahimide an/ Vezkuru

Meryem/51.Musayida an / Vezkuru

 

Bu anmayla onlarin kisalarindan ozu/neyin ne oldugunu cikarmaya calisiriz.

 

Enfal/45.Zafere ulasmanin tek yolu Allah’i anmak yani O ‘nun gosterdigi ilahi kanun/kitap/yazilar ve kurallar ile hareket etmekle mumkun olur.

 

 

Bizi motive edecek bir ibadet ne olabilir ? Zikir ..! Allah’i zikr etmek. Ve nisa/103 te belirtildigi gibi belli bir sekillerle kisitlanmamis/cevrilmemis ne pozisyonda olursan ol ayakta,oturarak,yan yatmisken bu pozisyonlarda neler yapabiliriz.? ve zikir salat in edasindan sonra  olacak.Korku salat-i (sefer yukumlulugunun iptali veya geciktirilmesi )ve bu sefere veya seferde mani olacak kavrayamadiginiz engeller kalkinca yine Allah’i zikr ederek her durumda onun kanun ve kurallari ile hareket edilmelidir. Salat muminlere olmazsa olmaz, baska alternatif bulunmayan  her kosulda (korku/Endise haric(koru korune atlamak) yazilmis bir Kanundur /Kitaptir.4/103

 

   Yani korku/endise kavrayamadiginiz bir drum yasandiginda kanun uygulanamayabilir veya kisitlama/kisaltma  getirilebilir

Yukarı dön Göster Mektep's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mektep
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

selam değerli Mektep,

Bu güzel yorumunuz için teşekkür ederim.

ZİKRin Kapsayıcılığı üzerinde durmalıyız.

selametle...




__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Selam,

Nisa 101/102'yi anlamak icin, sanirim Enfal/45'i dikkate almamiz gerekir diye dusunuyorum.


ENFAL/45
Ey inananlar! Bir düşman topluluğu ile karşılaştığınızda sebat edin. Allah'ı çok anın ki zafere ulaşabilesiniz.


__________________
sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
UlulElbab
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2009
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 488
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulElbab

NİSÂ - 102 de min matarin**ve marda kelimelerinde REVİZYON

Son araştırmalarım bunların YAĞMUR VE HASTALIKLA İLGİSİZ OLDUĞU YÖNÜNDE

Doğrusunu elbette Allah bilir

İbranice "matarin" ve Aramca "marda" kelimelerinin kökeninde ki Arabca bu kaynaktan beslenmekteydi...

Bu kelimeler tamda ayetin genel gidişatı ile uyumlu anlamları KALKAN/KORUNAK ve KALE olarak ortaya çıkmaktadır.

Lütfen aşağıda Renklendirdiğim kısmı inceleyip DİLBİLİMİ Açısından ELEŞTİRİNİZ!

Teşekkürler...


97-Bazıları Hicret etmekte terettüd ediyor.Toplumsal .Ayrışmaya Gidiş var! Malları ve Eşyalarının taşınabilenlerini

alıp yollara Düşülmesi...Allah ve Resulune Hicret edilmesi EMREDİLİYOR.

Bu arada Müslümanlar Gruplar halinde dolaşıyorlar.Yollarda çeşitli Gruplarla karşılaşılabiliyor

DOST ve DÜŞMAN Unsurlar! Ama bu Uniformalı bir Savaş hali ve Cephe değil!!!Öyle uzaktan birbirini görenler

hemen MEVZİ Almıyor! Belli bir GÜVEN-GÜVENSİZLİK içinde GRUPLAR BİRARAYA GELİYOR

Kim KAFİR KİM MÜMİN ve KİM MÜNAFIK ilk an da belli değil! O nedenle HEMEN Sorgusuz Sualsiz Öldürmeye

Allah karşı...Ve 93 de Sırf mala tamah edip ÖNYARGILI Davranmayın!!!

Ortada bir takip var ve MAL Gasbı da söz konusu olabilir.Tıpkı Kervan ve Bedir gibi!!103!

NİSÂ - 101

Ve izâ darabtum fîl ardı fe leyse aleykum cunâhun en taksurû mines salâti,

in hıftum en yeftinekumullezîne keferû, innel kâfirîne kânû lekum aduvven mubînâ

Yeryüzünde savaş için yolculuğa çıktığınız zaman inkarcıların size saldırmasından korkuyorsanız

SALATI kusurlu yapmanızda(tam yapamamanızda) bir sakınca yok. Kuşkusuz inkarcılar sizin açık düşmanınızdır



102 ye Döneceğiz



(103) O topluluğu izlemekte gevşeklik göstermeyin. Siz acı çekiyorsanız onlar da sizin gibi acı çekiyor.
Fakat siz, onların ALLAH'tan ummadığını umuyorsunuz.
(ŞEHADET-Motivasyonu) ALLAH Bilendir, Bilgedir.



101- İnkarcılar, silahlarınız ve eşyanız hakkında dikkatsiz davranmanızı ve böylece sizi ani bir baskınla bozguna
uğratmayı umarlar.


NİSÂ - 102
-----------------------------------------
Ve izâ kunte fîhim fe ekamte lehumus salâte fel tekum tâifetun minhum meake vel ye’huzû eslihatehum fe izâ secedû fel
yekûnû min
verâikum, vel te’ti tâifetun uhrâ lem yusallû fel yusallû meake vel ye’huzû hızrahum ve eslihatehum veddellezîne keferû lev
tagfulûne an eslihatikum ve emtiatikum fe yemîlûne aleykum meyleten vâhıdeh(vâhıdeten) ve lâ cunâha aleykum in kâne bikum
ezen
min matarin** ev kuntum mardâ en tedaû eslihatekum, ve huzû hızrakum innallâhe eadde lil kâfirîne azâben
muhînâ(muhînen).

Sen (fihim)aralarında olup onlara DESTEK verdiğin zaman,

onlardan bir taife*grup(fihim)ARAnızda bulunsun ve silahlarını da yanlarına alsın.

Salata katılanlar (secde)kabullenip Size katılsınlar.

Sonra Salata dahil olmayan taife*grup(fihim)seninle birlikte SALAT etsinler diğerleri kalkan vazifesi görsün.

İnkarcılar, silahlarınıza ve eşyalarınıza -Gafil anınızda-ani bir baskınla el koymayı umarlar.

Korunaklı bir yerde veya Kalede iseniz*** silahlarınızı bırakmanızda bir sakınca yok. Ancak alarmda olun.

ALLAH kafirlere alçaltıcı bir azap hazırlıyor.
----------------------------------------

**min matarin**ve marda




Süryanice/Aramca “mârda din”in mardin’e KORUNAKLI DİN referans verir şehri süryaniler süryanice kale ya da kaleler anlamına
gelen
merdin merdo merde marda mardin; bizanslılar maride mardia; ermeniler merdin; araplar maridin; osmanlılar ise mardin
olarak adlandırmıştır.

Birinci örnek: İbraniceye “şemsiyye” (kış şemsiyesi ve Anadolu Türkçesi karşılığıyla yağmurluk) kelimesi
sokulmak
istenildiğinde Almancadaki iki kelimeden meydana gelen isimlere müracaat edildi. Almancada şemsiye (yağmurluk)
“regenschirm”
olup, “yağmur” anlamını ifade eden “regen” ile “siper” anlamını ifade eden “schirm”den türemiştir. Bu metoda uygun olarak,
İbranicede şemsiyeye “mihseh-matar”10 denilmiştir. “Mihseh” siper, “matar” yağmur demektir.

   İkinci örnek: Almancada şemsiye (yaz şemsiyesi ve Anadolu Türkçe karşılığıyla gölgelik) “sonnenschirm”dir. Sonne (n)
“güneş”,
schirm “siper” demektir. İbranicede gölgelik “mihseh-chemech” diye kabul edilmiştir. Mihseh “siper”, chemech “güneş”
demektir.

   Üçüncü örnek: Almancada eldiven “handschuh” olup, “el” anlamını ifade eden “hand” ile “kap” (ayakkabı) anlamını ifade
eden
“schuh” dan türemiştir. İbranicede eldiven, “baté yadayim” diye kabul edilmiştir. Çoğul tamlama hâlinde olan “baté”
kelimesi
“kaplar” ve “yadayim” kelimesi “eller” demektir.

   Dördüncü örnek: Almancada çorap “strumpf”dur. Bu kelime tamlama hâlinde bir isim değildir. Fakat İbranicede eldiven
kelimesi
hakkında izlenen metot, çorap kelimesine de uygulandığından çoraba “baté raglayim” denilmiştir. “Baté” kaplar, “raglayim”
ayaklar demektir.

   Beşinci örnek: İbranicede okula “bet-sefer” denilmiştir. “Bet” ev ve “sefer” kitap demektir.

   Yukarıdaki beş örneğin içerdiği kelimeler, Alman ve Rus tamlama isimler metoduna uygun olarak türetilmiş yeni
kelimelerdir.
Şimdi Sâmî diller karşılaştırma metoduna göre, aynı kelimelerin ne şekilde türetildiğini göstereceğim:

   Birinci örnek: Araplar şemsiyeye (yağmurluk) matariyye (matariyah diye telaffuz edilir) derler. Arapçada “matar” yağmur
demek
ve “ye” de bir ektir. İbranicede bu kelime aynen kabul edilmiş ve Matariyah denilmiştir. Çünkü İbranicede Arapçada olduğu
gibi
“matar” yağmur ve iyah aynı şeklide Arapçada olduğu gibi bir ektir.

   İkinci örnek: Arapçada şemsiyeye (gölgelik), şemsiye (chemsiyah diye telaffuz edilir) denir. İbranicede bu kelime
Chemchiyah
diye kabul edilmiştir. İbranicede güneş “chemech” kelimesiyle ifade edilir.

   Üçüncü örnek: Arapçada eldivenin tekiline kef (kaf diye telaffuz edilir), çoğuluna kufûf denir. İbranicede tekili kaf11
ve
çoğulu kapot’dur. Fakat İbranicenin el, ayak gibi çift olan her şeye mahsus yim ikillik alameti (Arapçada ikil
alametlerinden
biri ye nûn’dur) olduğundan kapot kelimesinin sonuna hareke yerine olan a eklendikten sonra yim eki getirilerek kapotayim
olur.

   Dördüncü örnek: Arapçada çoraba, cevreb denir (bu kelime aslında Türkçe olup daha sonra Arapçalaşmıştır). Üçüncü örnekte
gösterilen metoda uygun olarak bu kelime Garbayim olmuştur.

   Beşinci örnek: Arapçada okula medrese (medrassa diye telaffuz edilir) denir. Bu kelime İbranice aynen kabul edilerek
Midrachah
olmuştur.

   Fransızcada -tion ile sona eren kelimeler, Rusçada –tsia ile biter. Örnek olarak Fransızca “civilisation” kelimesi
Rusçada
“civilisatsia” olur. Rus Musevî kelime mûcitleri, İbranice için –tsia ile sona eren kelimelerin tamamını aynen kabul
etmişlerdir.
Fakat Sâmî dilleri karşılaştırma metoduna göre kelime türetenler, –tsia ile sona eren kelimeleri kabul etmiyorlar. Şimdi
“civilisation” veya “civilisatsia” kelimesinin İbranicesi “medenyah”dır ki Arapça medeniyye (medeniyah diye telaffuz
edilir)’dir.


__________________
Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Yukarı dön Göster UlulElbab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulElbab
 
Mektep
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 agustos 2009
Yer: Scotland
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mektep

Nisa/142.İnnel munafikîne yuhadiunellahe ve huve hadiuhum, ve iza kamu iles salati kamu kusala yuraunen nase ve la yezkurunellahe illa kalila.

 

Nisa/142.Şüphesiz münafıklar Allah'a oyun etmeye kalkışıyorlar; halbuki Allah onların oyunlarını başlarına çevirmektedir. Onlar namaza kalktıkları zaman üşenerek kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar, Allah'ı da pek az hatıra getirirler.

 

 

 

Zikiri az veya eksik eda etmemiz bizi munafikliga yaklastirmakta, nasil zikr  edebiliriz.Arapca okuyarak/hatim ederekmi veya tesbih cekerekmi Asla…! Kur’an Egitimi/Ogrenilmesi eger bunda duzensizlik olursa Salat-i tam anlamiyla eda edemiyoruz. Salat miz Ellerle ve isliklarla hic alakasi olmayan birseye donuyor/donduruluyor.(Enfal/35.)

 

Zikrin Salat konusunda ne kadar onemli oldugunu bu ayet gostermekte, zikrin eksikligi aktif olarak salati etkilemekte bizi egolarimizi tatmin eden dogru yaptigimizi sanan biri (munafik) farkedilmedigi icinde iki yuzlu yapmakta ..!

 

Ayeti geriye dogru saralim; Munafiklar zikri  gerektigi gibi yapmiyorlar.Kur’andan bir haberler arapca hatim eden ama icinde neler oldugunu bilmeyen bir avam gibi ve bu onlari dogru yaptigini sanan, Salati uygulamadada eksiklik  tam anlamiyla yerine getirmiyorlar .ve malum hayat in icindende gorebilirsiniz.

 

Zikir edelim Kur’ani okuyarak,dinleyerek,konusarak/aktararak , Ayakta oturarak veya yan yatarken hep dusunelim her hareketimizde zikrin faydasini salat-a tam olarak eda etmekle ulasalim .Yoksa bocalar/uzulur/aci ceker dururuz hayatta ve ahiratta..

 

 

Nisa/143.Arada (iman ile küfür arasında) bocalayıp duruyorlar; ne onlardan yana oluyorlar, ne de bunlardan. Kimi de Allah şaşırtırsa artık ona sen bir yol bulamazsın.

 

Yukarı dön Göster Mektep's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mektep
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats