HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Umre düşünceleri Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay



-Abdulmuttalib, develerini Ebrehe’den geri isterken, Kabe’yi niye dert etmediğini şöyle açıkladı: "Kabe’nin sahibi var; onu O korur. Ben develerin sahibiyim."
 
Bu bir rivayet. RİVAYET söylenti demek; doğru da olabilir yalan da. Siz bu rivayeti doğru buluyor musunuz?
 
Kabe, zamanı gelince sellere teslim olmadı mı; zamanı gelince düşman saldırısına uğrayıp yıkılmadı mı? ...onu O korur. Korudu mu?
 
Fedakar Kızmaz (http://www.sevde.de/islam_Ans/H/hacerul.htm):

Tarih boyunca birçok saldırıya uğrayan Kâbe bu kez Emevî hükümdarı Abdülmelik b. Mervan tarafından görevlendirilen ve tarihe "Zâlim" lâkabıyla geçen Haccac tarafından mancınıklarla taşa tutuldu. Mekkelilerin suçu Muâviye ile başlayan kılıç gücüne dayalı "halife"leri tanımayıp sahabeden Abdullah b. Züyebr'in emrinde olmalarıydı. Zâlim Haccac'ın ordusu Kâbe'ye sığınan Abdullah b. Zübeyr'i ve birçok müslümanı şehîd etti. Abdülmelik'in izniyle Kabe'yi yıkıp tekrar inşa etti.
 
Daha sonraları Abbâsî hükümdarı el-Mutî'lillah zamanında Karmatîlerin saldırısına uğrayan Kâbe tekrar tahrip edildi. Tavaf sırasında hacıları kılıçtan geçiren Karmatîler Hacerü'l-Esved'i alıp Kufe'ye götürdüler (M. 929).

 
Onu O korur iddiası ilahî korumanın kevnî olduğu gerçeğini gözardı eden boş bir inanış. Yani hurafe. Tıpkı öteki boş inanışlar gibi:
 
-Hz Muhammed cinlerle toplantı yaptı.
-Onun başının üzerinde sürekli bir bulut asılı dururdu.
-Uhud mağarası sürekli misk kokar.
-Kabe'nin Yemen köşesi dikiş tutmaz çünkü Ali'ye gebe olan Fatıma bint Esad oradan Kabe'ye girip Ali'yi doğurdu.
 
Fil sûresi (Sûre 105):
 
1.Rabbin fil halkınının hesabını nasıl gördü bilmez misin?
2.Tuzaklarını bozmadı mı?
3.Üzerlerine ebabiller yolladı da
4.pişmiş çamur taşları yağdırdılar –حجارة من سجيل
5.Böylece yenmiş ekin gibi yaptı onları.
 
pişmiş çamur taşları -حجارة من سجيل
 
Fîl 4: Uçan ebabiller fil halkının üstüne pişmiş çamur taşları yağdırdılar
Hicr 74: Lût halkının üstüne pişmiş çamur taşları yağdırdık.
 
Görüldüğü üzere pişmiş çamur taşları - حجارة من سجيل hem Fîl 4’teki fil halkının hem de Hicr 74’teki Lût halkının üstüne yağdılar.
 
O halde "fîl halkı"ndan kasıt şu ikisinden biri olabilir:
 
(1)Gelenekteki söylentiye göre Kabe’ye saldıran Ebrehe ordusu
(2)Saptıkları için Allah’ın cezalandırdığı Lût halkı ve Semud halkı
 
Arabistan yarım adasının kuzey-batısındaki Lût Gölü’nün güneyinde Sodom ve Gomorrah var. Lût halkı orada yaşadı.



Semûd halkı ise yine Arabistan yarım adasının kuzey-batısında yaşadı. Oranın kuzeyinde Petra, güneyinde Madain Saleh var. MADAİN SALEH Salih'in şehirleri demek ama El-Hicr olarak ta biliniyor.
 
El-Hicr’in hemen yanı başındaki El-Ula köyünde Arapçası CEBEL EL-FÎL olan doğal bir fil heykeli var ki onu milyonlarca yılın kum fırtınaları koskoca dağı YONTA YONTA ortaya çıkarmış.



Hz Salih Semud halkını şöyle uyarıyordu (Şu’ârâ 149, Â’râf 74): Dağlara ustaca evler yontuyorsunuz -Ve tenhitûne min el cibâli buyûten férihîn -وتنحتون من الجبال بيوتا فارهين:



Ama yalnızca evler değil filler de yontmuşlar. Örneğin Petra’daki tapınağın sütun başları fil heykelleri şeklinde:



*

Güney Arabistan’da bir kuyu. Kuyunun yanında bir kaya. Kayanın üstünde EBREHE KİTABESİ. İslam-öncesine ait on dizelik bu kitabe halen ilk yerinde duruyor; müzede onun bir sureti sergileniyor. 
 
Kitabe GÜNEY ARABCASIanlamında Müsned el Cenubî ile yazılmış ( http://www.mnh.si.edu/EPIGRAPHY/e_pre-islamic/musnad-al-janu bi.htm). Kitabeye ait Latin alfabeli okunuş ile İngilizceden yaptığım çeviri:

(Büyütmek için tıklayın: http://www.mnh.si.edu/EPIGRAPHY/e_pre-islamic/fig04_sabaean_ img.htm)

1.B'khail / ar-rahman / wmaseeha / malikan / Abraha / Zaybm / malik / sab'a / w zarydan / w hadarmaut
 
2. w yement / wa r'a rab hamw / Twadam / w thamat / satro / zn / satran / K'ghazow
3. Ma'ndam / Ghazwatn / rab'atan / b'warkhan / Zthbatan /Kafa saadu / kl/ bani amrm
4. Wazaki/ malikn/ abjabar / b ainam/ kadat/ wain/ w basharm / bin hasahanm/ bainm
 
5. San dam/ wa mardam / wa hadaru/ qadami / jayshan/ alia bani yamram/ kadat/ wail/ b wad /samrakh / wa mardam/ wa sadam/ b wad..
 
6. B manhaj / tarban/ w zabahow / wa sarw / w ghanamw / zaisam / wa makhdah/ malakin/ b halban/ wa danw
 
7. Ka zalam/ maidam / wrahanw / wa badanahaw / nwa sa'aham mw / amram / bin/ mazran.
 
8. Wa rahanamw / bin haw / wa sata khalafw / ala/ ma'dam/ wa qafalw/ bin/ hal.
9. ( bi)n / (b) akhayal / rahman / wa rakhaw / zalan / salthany / w sathya/ ws
10. Tha / matam
 
Rahman’ın izni ile O’nun ulu Hristiyan kralı Ebrehe ki Sebe’nin, Zuridan’ın, Hadrmaut’un, Yemen’in ve sahillerle dağlardaki bütün aşiretlerin kralıdır, yazdı bu dizeleri Ma’ad aşiretiyle Nisan ayında yaptığı el-Rabiya savaşı konusunda. Ve bütün Beni A’amir aşiretleriyle savaşıp Kinda ve Al’a Ebi Cabar’ı; Sa’ad, Murad ve Hadrmaut’a da Bişar bin Hasan’ı yönetici atadı. Kinda’nın Beni Amir’ine karşı ordunun önünde. Ve Turban’a doğru Zu Markh vadisinde Al'a karşı ve Manha vadisinde Murad ve Sa’ad’a karşı. Ve Kralı yakaladı ve öldürdü ve bol bol ganimet ele geçirdi. Ve Halban’da Ma’ad’a yetişerek savaşıp ganimet ve tutsaklar ele geçirdi. Ve sonra Omro bin el-Munzir’i ele geçirdi; onun oğlunu yönetici atadı ve altıyüz altmışikinin Zu A’allan ayında Rahman’ın gücü ile Halban’dan döndü.
 
Görüldüğü üzere kitabede Ebrehe’nin Güney Arabistan’da yendiği aşiretler, ele geçirdiği topraklar ve oralara atadığı yöneticiler anılıyor ama Kabe’nin adı yok; filin adı yok.

Bir Kabe seferi söz konusu olsaydı dahi o sefere hiçbir fil katılamazdı. Çünkü filler sulak, ağaçlık alanlarda yaşar. Ebrehe'nin (kurgulanan) fili Yemen'den ta Mekke'ye varmak için uçsuz bucaksız çöller aşacak. Ayakları kızgın kuma dayanır mı? Deve değil ki o.

FİL o hayvan. Dev gibi vücuduna göre su içecek, sırtına su fışkırtacak. Çölde su var mı? Yeşil ağaç yiyecek; çöl orman mıdır? Hayır. Ebrehe ta Yemen'den bir fil ile çöller aşıp gelerek Kabe'ye saldırdı diye bir şey yok.

Petra ve Mekke'ye gelince, ikisi de susuzluğuyla ünlü yerler. Oralarda hiçbir file hayat yok. Petra tapınağının sütun başlarındaki heykeller yerli fillerin değil Hindistan fillerinin heykelleri. Ticaret için oraya gidip filleri gören ve onlardan etkilenen Araplar yaptırmış.


FİL HALKI Salih nebinin El-Ula’sındaki FİL DAĞI ve Petra tapınağının sütun başlarındaki FİL HEYKELLERİ ile aynı ortamı paylaşan Semûd ve Lût kavimleridir. Filleri öylesine önemsediler ki büyük olasılıkla tapındılar onlara ve cezayı hak ettiler. Allah korkunç bir gürültüyle dünyalarını başlarına yıkıverdi onların; üzerlerine (hicaretin min siccîl, حجارة من سجيل) pişmiş çamur taşları yağdırdı.

 

File:Flight of Lot.png


1.Rabbin fil halkınının hesabını nasıl gördü bilmez misin?
2.Tuzaklarını bozmadı mı?
3.Üzerlerine ebabiller yolladı da
4.pişmiş çamur taşları yağdırdılar –حجارة من سجيل
5.Böylece yenmiş ekin gibi yaptı onları.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Hasan Bey,merhaba.
Paylaşımlarınız için teşekkürler.

Sizce umre nedir, hac ile ilişkisi nedir?


__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

cin13 Yazdı:
Hasan Bey,merhaba.
Paylaşımlarınız için teşekkürler.

Sizce umre nedir, hac ile ilişkisi nedir?

Merhaba Cin kardeşim. Okuduğunuz için ben teşekkür ederim.

 

Benim bildiğim, Bakara 196'daki umre (واتموا الحج والعمرة لله) ALLAH BİR ilkesine yaşam vermektir. Çünkü عمر  fiilinin anlamı bu. Örneğin Yasin 68'de:

 

Biz kime yaşam verirsek onun yaradılışını baş aşağı ederiz (ومن نعمره ننكسه في الخلق) 

 

Uygulamada ise UMRE tektanrıcı İbrahim nebinin mescidi yani Kabe ziyaret anlamında (3:97) dolanılarak (22:29) ve böylece onun muvahhidliği anılarak yerine getiriliyor.

 

Tevhid İbrahim nebinin anısına duyarlı davranılarak canlı tutulabilir, sırt çevirilerek değil.

 

Hacla ilişkisine gelince, umre haccın içindedir. Yani hac ve umre bir bütündür. Çünkü hac aslında yoksullar için hayvan bağışında bulunmaktır (2:196; 22:28, 33, 34, 36, 37) ve hac ibadeti hayvan bağışı umreye eklenince yerine geliyor. 

 

Size örneğin savaş  engel olursa umre yapmayabilirsiniz ama hayvan bağışı olmazsa olmaz; onu kesinlikle yerine getireceksiniz.

 

Bunu en güzel anlatan ayet, Bakara 196:

 

HACCI VE UMREYİ tam olarak Allah için yerine getirin. Eğer engel olunursanız kolayınıza geleni sunun. O sunulan, yerine ulaşıncaya kadar başınızı traş etmeyin. Hasta ya da başından rahatsız olanlarınız onun yerine ya oruç tutsun ya sadaka versin ya da ibadet etsin. Güvene kavuştuğunuzda umreyi hacca tamamlamak isteyenler kolayına geleni sunsun; bulamayanlar, üç günü hacta yedi günü dönüşte olmak üzere, toplam on gün oruç tutsunlar. Ailesi Mescidi’l-Harâm’da bulunmayanlar içindir bu. Allah’tan sakının ve bilin ki Allah öc almada en şiddetli olandır.

 

Kuranen UMRE diye bağımsız bir ibadet yok.

 

Değerli cin kardeşim, adınızın cin olmasından hareketle ben de sizden Cin 6 hakkında bir açıklama rica edebilir miyim. Ordaki "cinler"den kastın İNSANLAR olduğu öne sürülüyor. Ne dersiniz?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

İyi geceler Hasan Bey.
Öncelikle teşekkür ederim.

Cin 6 ve diğer ayetlerdeki cinlerin insanlar olduğunu düşünüyorum. Bana göre cinler, insanlardan farklı bir varlık türü değil.

Bir inanç tipine sahip insanlara cin deniyor. İnanç tipolojisi içerisinde bir  biçim: Cin

Cinler neye inanır,ne yapar:

Öncelikle cinler, üstünlük taslayanlardır. Bu nedenle yahudi olarak adlandırdığımız kendilerinin üstün kan olduğuna inananlar da aynen İblis gibi cinlerdendirler.

Allah'ın eşi,oğlu veya kızı olduğuna inanırlar. İnsanlar ile Allah arasında soy ilişkisi kurarlar.

Allah'ın bazı elçilerini kabul etmezler,onaylamazlar,tanımazlar.

Kendi elçilerinden sonra başka elçilerin gelmeyeceğine,kendi elçilerinin son resul olduğuna, Allah'ın elinin bağlı olduğuna inanırlar vb..gibi.(Yusuf'un, Musa'nın halkı gibi..)

Edit: ekleme



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

cin13 Yazdı:
İyi geceler Hasan Bey.Öncelikle teşekkür
ederim.Cin 6 ve diğer ayetlerdeki cinlerin insanlar
olduğunu düşünüyorum. Bana göre cinler, insanlardan
farklı bir varlık türü değil. Bir inanç tipine sahip
insanlara cin deniyor. İnanç tipolojisi içerisinde bir 
biçim: CinCinler neye inanır,ne yapar:Allah'ın eşi,oğlu
veya kızı olduğuna inanırlar. İnsanlar ile Allah arasında
soy ilişkisi kurarlar.Allah'ın bazı elçilerini kabul
etmezler,onaylamazlar,tanımazlar.Kendi elçilerinden sonra
başka elçilerin gelmeyeceğine,kendi elçilerinin son resul
olduğuna, Allah'ın elinin bağlı olduğuna inanırlar
vb..gibi.


Merhaba Cin 13,

Mevcut meallerin en azından bu konuda tam doğru olduğunu
düşünürsek orada anılanların insan değil cin ismiyle
isimlendirilmiş şuurlu ve sorumlu ve insanın varlığına
zıt boyutta yaşayanlar olduğunu görebiliriz.

sual
1- 1.Ayette bana vahyedildi diyor elçi..elçinin bundan
haberi yok mu ve çevresindeki insanlar bundan habersizler
mi?
2- 5.ayette insan ve cin ayrılımı kesin olarak yapılmamış
mıdır?
3- 6.ayette anılan insanların sığındıkları bu cinler
olmasa insanların diğer insanların taşkınlığını
artırmadığı mı söylendi?
4- 8.ayette göğe ulaşmak istediklerinden
bahsetmişler.insan oğlu bugün gökyüzünü de delip
geçmiştir.Bu cin insanlardan kimse uçağa binemez mi
yoksa?
5- 9.ayette bu cin insanların paralel boyutlar arasında
gezindikleri mi bildiriliyor da artık orada gayb hakkında
yasak edilmişler.
6- 10.ayete dikkat etmek gerek..yerdekiler için acaba ne
dilendi diyorlar hayır mı şer mi?
bizden yerdekiler derken kendileri nereden oluyorlar
acaba?
Sevgili Cin 13 sorularım şahsınıza ve sizin gibi düşünen
arkadaşların tamamına.Şimdi sizler buyrunuz.
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

6.w zabahow / wa makhdah/ "melik"in  

Ve "kral"ı yakalayıp öldürdü

Hangi kralı? Kitabede aşiret reislerine de KRAL anlamında MELİK deniyor ama Hristiyan Ebrehe'nin asıl hedefi Yahudi ZU NUVAS idi. Kazdırdığı hendekleri ateşe verip Hristiyan "inanırlar"ı onların içinde cayır cayır yakan Yahudi kralı. 

 
 

Necran'ın güney-batısına bitişik ve Suudi Arabistan'a ait bir ören yeri var. Araplar ona HENDEKLER anlamında El-Uhdûd diyor. Eshabu'l-Uhdûd (hendek halkı) yüz karası marifetini orda göstermiş.

 

hendek halkı = Zu Nuvas ve adamları

 
MS 523, Hz Muhammed'in doğumundan yaklaşık 50 yıl önce Yahudi kralı Zu Nuvas, Zafâr ve Hadramaut’taki kiliseleri yakıp yıktıktan sonra Necran’a saldırıp Hristiyan "inanırlar"ı işkence ve toplu kıyımdan geçirdi.
 
Burûc sûresi:
 

1.And olsun burçlarla dolu göğe (والسماء ذات البروج)

2.Söz verilen o güne (واليوم الموعود)

3.Tanık olana ve tanık olunana ki (وشاهد ومشهود)
4.Yüz karası oldu o hendek halkı (قتل اصحاب الاخدود)
5.Bol yakıtlı ateş (النار ذات الوقود)
6.Orda öyle oturdular (اذ هم عليها قعود)
7.İnananlara yaptıklarını izlediler (وهم علي ما يفعلون بالمؤمنين شهود)
8.Onlardan intikam aldılar övgüye değer o üstün Allah'tan başkasına iman etmiyorlar diye (وما نقموا منهم الا ان يؤمنوا بالله العزيز الحميد) ...
 
O ateş çukurlarından günümüze kalanlar:
 
 
Tarihsel arka plan kısaca şöyle:
 
Baharat yolu ekonomik açıdan önemli. Onu hangi devlet denetlerse ekonomik yararlar elde edecek. Ve Yemen o yolun Hint Okyanusu'na ulaştığı yer. O halde Yemen'in de içinde bulunduğu Arabistan'ı denetleyen devlet, baharat yolunu denetliyecek. 
 
Bizanslılar ve yahudiler onun yarışı içindeler.
 
Yemen'e önce Yahudi misyonerler gelip halkın çoğunu Musevî yaparlar. Sonra Hristiyan misyonerler El-Uhdud'u da içine alan bazı bölgelerdeki Musevîleri Hristiyan yaparlar ve Yahudi kralı Zu Nuvas'ın öfkesini kabartırlar. 
 
Hristiyan Ebrehe'yi bu ortam yaratır. Yani Ebrehe, dinî baskı ve işkenceye uğrayan "inanırlar"ın kurtarıcısıdır.
 
Burûc 8'deki "الا"ya dikkat! الا ان يؤمنوا بالله العزيز الحميد. Yani ALLAH BİR ilkesine abğlıdır o inanırlar. Allah-Allah'ın oğlu-kutsal ruh şirkine kapılmazlar. 
 
Kısacası Ebrehe şirkin aleyhinde bir duruş sergilemektedir.
 
Mekke'li müşrikler bunun ayırdında olmalı ki onu, onun gıyabında, düşman ilan ederler ve bu tür rivayetler uydururlar.   
 
Oysa gerçek, o dönemin Kabe'sinin şirke yataklık ettiğidir. İçinde muvahhid İbrahimce namaz kılınan değil müşrikçe puta tapılan yerdir orası. Örneğin El-Lat ordadır:
 
 
 
Ve Allah Mâide 82'de şöyle demektedir:
 
Görürsün ki "inananlar"ın en acımasız düşmanları (لتجدن اشد الناس عداوة للذين امنوا)
Yahudiler ve müşriklerdir (اليهود والذين اشركوا);
Ve görürsün ki inananlara sevgide en yakın olanlar (ولتجدن اقربهم مودة للذين امنوا)
BİZ NASRANİYİZ diyenlerdir (الذين قالوا انا نصاري)
 
Bu açıdan bakıldığında, Abdulmuttalib'in "Kabe'yi Allah  korur" dediği iddiası boştur; akla, izana ve İslama aykırıdır.
 
Allah, içinde puta tapılan bir binayı neden korusun?
 
Bu çarpıklığın "Kabe nedir?" sorusuna verilen içler acısı cevaplalarla, örneğin, "Elçidir!"le yakından ilgisi var.
 
Peki nedir?

 

EVVELE (3:96), İslamın ilk mescididir;

Kureyş'in (106:3) B/Mekke’sindedir (3:96).

Hz İbrahim ve oğlu İsmail tarafından yapılmıştır (2:127).

İbrahim oraya atandı (22:26); Kabe'de o ilk imamın muvahhidliği anılır.

فيه ايات بينات مقام ابراهيم - İbrahim'in mihrabı onun İÇİNDE idi (3:97).

Kabe "Allah’ın mescidleri"nden biridir yani ALLAH'IN EVİ (22:26); bütün mescidlerde yapıldığı gibi orda yalnızca Allah'a seslenilir (72:18). 

 

Neden 7 kere etrafını dönerler?
 
Allah "7 kere" demiyor; "وليطوفوا بالبيت العتيق - ve o emektar evi tavaf etsinler!" diyor (22:29). "Tavaf etsinler!" O kadar. Sayı yok. 7 Allah'ın emri değil; gelenek.  
 
hep birlikte ona doğru neden secde ederler?
 
Allah "Kabe'ye doğru secde ederler!" de demiyor. O'nun dediği (2:144): فول وجهك شطر المسجد الحرام -Yüzünü Mescidil Harâm'a çevir!"
 
Mescidil Harâm yakında böyle olacak
 
 
Mescidil Harâm habire genişletiliyor. Böyle sürer de bir gün Mescidil Harâm Kabe'den ayrılırsa kıble hangisi olmalı sizce, geleneğin emri olan Kabe mi ya da Allah'ın emri olan Mescidil Harâm mı?
 
Metafta namaz kılanlara tavafa engel oluyorsunuz diye tavaftakilerin öfkeyle şöyle bağırdığına tanık oldum: "Burası namaz yeri değil, tavaf yeri! Namaz her yerde kılınır. Git namazını başka yerde kıl! Tavafa engel olma!"  
 
içinde neler var?
 
inside the kaaba Inside the Kaaba
 

Şu anda Kabe'nin içinde üç ağaç sütun ve tavana çıkmak için bir merdiven var. İç duvarlar ve yerler mermer kaplı, tavanda altın ve gümüş kandiller asılıdır.

 
Sevgi ile,
Hasan Akçay


__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

Cin konusuna, Hasan hocanın yazı dizisini dağıtmamak üzere, ilgili "Cin 1-9" başlığı altında devam edilmesinin daha uygun olacağını düşündüğümden, tartışmaya değer bulduğum sorularnı içeren Prangasız dostun yazısını bu başlığa taşıdım. 

Uygun görülürse orada devam edelim !  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

fil ashabı ile ilgili hasan akçayın tesbitlerini önemli görüyorum...

arkeolojik verilerle de görüşünü kuvvetlendirmiş...

bu durumda şöyle bir şey ortaya çıkıyor...

kabe  umre ve hacla ilgili söylentiler hadisler ve hatta belki ayetler uydurulup konulmuş...

insanların oraya yönelmeleri iyi bir gelir kaynağı...

 



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

MESCİDİ HARÂM'DA KADIN 1
 

 
Bilindiği üzere haceri esved Kabe’nin doğu köşesinde. Güneş, doğrudan onun içine doğar. Bu yeşil ışık ise haceri esvedin tam karşısındadır yani yeşil ışığın altında durup ta yönünüzü haceri esvede dönerseniz arkanız doğu olur, önünüz batı.

Ayrıca yeşil ışıktan haceri esvede bir çizgi çekin. Tavaf o çizgide başlar; o çizgide biter. O yüzden yeşil ışık herkesçe bilinir; buluşma noktası olarak kullanılır.

Bir gün yeşil ışığın altında eşimi bekliyordum. Arkamda kara çarşaflı ve güneş gözlüklü bir hanım, solumda arkasını sütüna dayayıp oturan bir kadın; onun kucağında bir bebek ve dizinin dibinde on yaşlarında bir kız çocuğu.

Bir kadın polis geldi. Bebekli kadına bir şeyler söyledi. Kadın cevap vermedi. Polis sesini yükseltti. Kadın el kol hareketleriyle itiraz etti. Polis gitti ama az sonra yine gelip kadına çıkıştı. Küçük kız ağlamaya başladı.

Bir adam geldi; elinde zemzem dolu iki bardak.
 
Bebekli hanımı işaret ettim.
Bu sizin aileniz mi?
Evet.
Polis, eşinizden ne istiyor?  

Çarşaflı hanım atıldı:

Burdan uzaklaşmasını istiyor.
Niye?
Hanımlara ayrılmış yerler var. Orda oturacak. Kural bu.
Eşini bekliyor bu hanım. Polise ne?
Kural bu… 

Polise ne?.. Bu itirazım boşuna mıydı ya da bir işe yaradı mı bilemem. Ama konuşmayı ilgiyle dinlediler. Ve önce aile, sonra polis hiç bir şey söylemeden oradan ayrıldılar.  

Eşim geldi. Kara çarşaflı hanıma "Hoşça kal!" deyip biz de ayrıldık.


__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats