HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kur’ana Gore Abdest Nasil Alinir Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
admin
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: 128
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı admin

Gelen istek uzerine forumdaki bu bolumu yeniden organize edelim. Akik dostun yazisi Arapca karakterler yuzunden tam cikmiyor onun icin link olarak tiklayip okuyabilirsiniz.

Abdest - Teyemmüm - Gusül



Düzenleyen admin
Yukarı dön Göster admin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: admin
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Selam

1- Aslında رجل kelimesi ayak değil (ayak dahil) bacaktır. Eğer ayak denseydi "kadem" "قد م " denmesi gerekirdi. Ya da ayağı hariç tutup sadece bacak denseydi:  "sak" "ساق " denirdi.  Buradan anlaşılan şudur:

Topuk ayağın bir bölümü olduğu için kastedilen ayak değildir. Topuklarınıza kadar dendiğine göre yukarıdan aşağıya (topuklara) doğru bir iniş/sıra var. Yani benim çıkardığım sonuç ki; (doğruluğu sadece beni bağlar) bacağın en az bir kısmı diz ayak arası veya çorap ya da bot hizasından topuklar dahil ayakların meshedilmesidir.

Kadem/(adım)>>kademe>>Kademe kademe>>Adım>>Adım adım>>> İleriye doğru adımınızı attığınızda ayağınızın hangi bölümü yere değer? :) (Akik)

Şimdi bu yukardan aşağıya kuralını eller için uygulayalım bakalım nasıl bir manzara çıkıyor

Ellerinizi dirseklere kadar yıkayın emrine göre, yukarıdan başlarsak omuzlardan dirseklere kadar  yıkamamız gerekiyor.

Oysaki el kelimesi kast edilen bildiğimiz parmakları olan organdır. İşte burdan başlayıp aibegin tam tersine aşağıdan yukarıya yani dirseklere kadar kadar olan kısımdır.

Eğer akik dostumuz abdestte omuzlardan başlayıp dirseklere kadar yıkıyorsa mesele yok. Ama eğer parmaklardan başlayıp dirseklere kadar yıkıyorsa ayaklarda niye bunu tersi oluyor ?

 

Aynı işlem ayaklar içinde geçerlidir

- Aslında رجل kelimesi ayak değil (ayak dahil) bacaktır. Eğer ayak denseydi "kadem" "قد م " denmesi gerekirdi. Ya da ayağı hariç tutup sadece bacak denseydi:  "sak" "ساق " denirdi.  Buradan anlaşılan şudur:

 

Eğer rical kelimesi ayak değilde bacaksa ve bu bölümde dizlerden topuklara kadar olan kısımsa o zaman aşağıdaki ayetteki bölümü Eiberg nasıl izah edecek merak ediyorum

Vela yadribne bi erculuhinne li yu,leme ma yuhfine min zinetihinne

sakladıkları zinetlerden bilinsin diye ayaklarını vurmasınlar (nur 31)

Şimdi iyi düşünelim

Ayakların hangi kısmı yürüken yere vurulur?

Dizkapakları ile topuk arası olan bölümmü, yoksa ayakların taban olan kısımlarımı

Ayakların altına mesh etmek aklende zahmetli bir iş olduğundan, ayakların üst kısmı parmaklardan başlayıp ayak bileğine kadar mesh edilir


 

 

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
ilahibilgi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 18 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 214
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ilahibilgi

hanif Yazdı:

Selam

Maalesefki akik dostumuzun bu konudaki görüşlerine katılmıyorum.Zaten bu yazılanlar Eibergin düşünceleri ki ben onun chat kayıtlarında okumuştum. O bölümü aramama rağmen bir türlü bulmadım.Akik dostumuz ise irdelemeden aynen benimsemiş


Arkadaşlar işinize karışmış gibi olmayayım ama lütfen bir konuya (artık) açıklık getirelim! Kuran bazlı İslam'ı mı savunalım/bununla ilgili yorum yada yazı mı ekleyelim, yoksa kişisel görüşlerden etkilendiğimiz kişisel İslam'a dayalı yazı yada yorum mu ekleyelim!

Yani, Kuran talebesi miyiz yoksa Kuran'ı kullanarak bölücülük yapanların  talebesi miyiz? (Sözüm geneledir biline!)


__________________
16/4 İnsanı küçük bir damladan yarattı, fakat buna rağmen o, apaçık bir düşman kesildi.
Yukarı dön Göster ilahibilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ilahibilgi Ziyaret ilahibilgi's Ana Sayfa
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Slm acar kardeş. al sana aibergin abdest ve gusül hakkındaki yazıları. Diğer dostlarda baksın ve benim ayetleri nasıl analiz ettiğimi ve nasıl yaklaştığımı bu yazılarla kıyaslasın bakalım ne kadarı uyuşuyor. Bu milleti sloganlar, liderler ve acele verilen hükümler mahfedecek. Aslında bunu yazmayacaktım ama bu yazı üzerine sevdiğim dostladan aldığım sorular yüzünden ayzmak zorunda kaldım bu saatten sonra. Unlü aiberg ile sıradan akik'in hanifliğe bakışı ne kadar benziyor?

Akik'e göre: Zaman gezmenliği yok!

Aiberg'e göre: var

Akik'e göre: Hz Muhammed ve diğer elçiler hanifdi

Aiberg'e göre: Hz ibrahim haric ilk hanif kendileri

Akik'e göre: Risalet öncesi eksik de olsa namaz vardı, hanifler vardı, Allah ismi ve sıfatlarından bir kısmı biliniyordu.

Aberg'e göre: Risalet öncesi bırakın namazı Allah'ın ismi bile yeryüzünden silinmiş unutulmuştur!

Akik'e göre: Makamen Mahmud Efendimize özel bir makamdır ve niteliğini Allah bilir.

Aiberg'e göre: Makamen mahmud, jana ve haniflerin daha altında bir cennettir. Hz muhammed'in jana ve aibergcilerin daha üst düzeydeki cennetlerine (naim) ulaşabilmesi için kendilerinin duası gerek. Yani ancak aibergciler dua ederse Hz Muhammed onların seviyesine çıkar.

Akik'e göre: Belkısın tahtını getiren zat, hızır adı ile bilinen musa (AS)'a öğretmenlik yapan zat değildir.

Aiberg' göre: İkisi de aynı kişidir.

Akik'e göre hz Muhammed'in babasının adı ABDULLAH'tır (Allah'ın kulu)

Aiberg'e göre: O zamanlarda Allah adı yeryüzünde unutulduğundan dolayı Efendimizin adı abdullah olamaz. Bu mantığın sonucu olarak olsa olsa Efendimizin babasının adı ABD-ul LAT tır (Lat putunun kulu). Oysa göğe çıkardıkları ve sürekli "ibni Maktum" (Maktumun oğlu) dedikleri ama tam ismi "Abdullah ibni Maktum" olmasına rağmen özellikle "Abdullah" kelimesini kullanmadıkları görülür. Yoksa o amaya Abdullah yakışıyor da Efendimizin babasına yakışmıyormuydu? Neden ibni maktumun ismini ısrarla telaffuz etmiyor da babasının adı (Maktum) ile anıyorsunuz. Eğer sadıklardan iseniz.........................

Akik'e göre: Ancak ortalıkta su bulunmazsa teyemmüm alınır.

Aiberg'e göre: Böyle bir şart yoktur!

Akik'e göre: Şeytan cinlerdendir. Bu yüzden nefsi vardır cinsiyeti vardır ve Allah kıyamete kadar izin verdiğinden dolayı hala yaşıyor.

Aiberg'e göre:Cinsiyeti yoktur, nötronidir. Zamanda geriye gidiyor ve Hala yaşıyor olma sebebi budur ve Multi copy ile çoğalıyor.

Akik'e göre: Allah hükümranlığını kimseyle paylaşmaz! Haşa geri adım atmaz. Bu yüzden "owerwrite" çok açık bir şirktir!

Aiberg'e göre: Owerwrite vardır zaman gezmenleri vardır bunlar geçmişe gidip bir takım düzenlemeler yapabiliyorlar.

Akik'e göre: Haniflik Allah'a zerre kadar şirk olmama halidir ve islam dininden ayrı gayrı değildir!

Aiberg'e göre: Haniflik sadece onların tanımına şablonuna uyan kişidir. Hz Muhammed'e haniftir demeniz bile haniflikten olmanıza yetiyor. Hele messengerleri, janaları, manisa tarzanlarını kabul etmemeyi saymıyorum.

Akik'e Göre: Hz Muhammed ile Peygamberlik/elçilik sona ermiştir. İsa, mehti, deccal gelmeyecek. Kur'an asla bunlara onay vermez. Bunların hepsi, kabul etmeseler de hadis kaynaklıdır.

Aiberg'e göre: İsa yeniden gelcektir,mesih de deccal de....Ayrıca kendi ekolünü benimseyen hanifçilerin torunları (kara sancaklılar) mehtinin ordusu olacaklar. Oysa etraftaki saf hanifçiler "Kara sancak" deyimi nerden geldi diye merak ettiler mi? Ben ip ucu vereyim. Yerden yere vurdukları ebu hureyrenin naklettiği bir hadiste geçer "kara sancaklılar" (mehtinin askerleri)

................vs...........................vs uzayıp gidiyor.

Aslında ne aiberg'i ne de güruhunu kolay kolay ağzıma almadığımı samimi dostlarım biliyor ama özelden aldığım mailler dolayısıyla yazmak zorunda kaldım.

Bu arada madem bulunamamış aibergin abdest gusül yazısını ben paste edeyim:

===========================================

Gusül Abdesti

Güsulsüz gezmek mümkün değildir, Haniflikte... Hemen teyemmüm alınır ve suya ve suyu kullanacak rahatlığa erişene kadar o gerçek bir abdest olarak sizi güsulsüz olmaktan kurtarır ve namaz da kılabilirsiniz onunla... Namaz abdesti üzerine toprakla teyemmüm alırsanız, ayrıca "boy abdesti" yerine de geçer. İçinize sinsin bunlar... Kimse güsulsuz gezmesin. Zaten hanımların peryodlarında da "abdestleri" kaybolmaz. Dilerlerse abdest alıp namaz kılarlar, dilerlerse kılmazlar. Yani boşaltım sistemi ve cinsel deşarj dışında "Boy abdesti" gerekmez.

Biraz anlatayım: Bizde paratonerler var... Bunlar "ter bezeleri" yanında bulunan tüylerimizdir. Ter içinde "Dipiezo yağ elektriği" bulunur. Tüylerimiz ise gerçekten bir paratonerdir. Yani elektrik fazlası iki türlü atılır: Ter bezleriyle (toksinler akü içindeki asit gibi elektrik üretirler) ve tüylerle... Temizlendiğimizde tüylerimiz dışarıya bir buçuk elektron volt kadar "elektrik" verirler. Bu vücudumuzu rahatlatır. Tersine, aspiration (gerek vücut sıcaklığını korumak, gerekse deri solunumu yoluyla oksijen transferi) sonucu "toksin ve yağ atıldığından" derimiz kendi toksininden etkilenir ve karaciğer bunlara karşı çok alerjiktir. Kaşıntı tutar insanı (Kaşınma mekanizmasından deri değil, karaciğer sorumludur). Mesela küçük fauna asalakları karaciğere alerji veren bir takım şeyler üretirler (Sivrisinek de öyle: Önce narkoz salgılar, sonra da orası kaşınır). Buna karşılık fiona türü canlılar ise doğrudan astma'ya neden olurlar.

Yani karaciğerin neredeyse kalp kadar büyük önemi var. Mide alınsa bile barsak bu görevi yapar ama karaciğer için "Alternatif" yoktur. Kirlian alanında sizlere insanların kibir, öfke ve seks halinde 12-24-36 volt ürettiğini daha önce yazmıştım. 36 volt elektrik önemsiz gibi görünebilir ama, onun muhatabı "hücreler"dir. Yani elektronik devrelere pil /adaptör cereyanı verilecek yerde şehir akımı verip yakmak gibi etkimektedir.

Sekste 36 volt yıkıcı etki yapar. Görme duyumuz, işitmemiz vb. zayıflar. Beyinden kan çekilmiştir vb. Ve o her nasıl bir dans ise, çok yorulduğumuzu bilmeden yorar bizi... O ritmlerde bir dinamo gibi "doğru akım" üretiriz. Onun PARALEL olması gerekmektedir (çiftler). Seri bağlandığında (yalnız başına) değişik değerleri vardır. Bu aşırı elektrik hemen ardından ter bezlerini ve tüyleri harekete geçirir. Yağ dokusu elektriği dışarıya atmayı dener. Ama ortam yeterince sıcak değilse bu kez terleme gözeneklerden değil, başka yerlerden oluşur (Bartolin vb. gibi ifrazatlar çoğalır, vb.). İşte o an tüyler biraz dikelir ve elektriği "Dışarı" veren bir paratoner durumuna girerler. Yani seksüel elektriğin adresi "kıl dipleri"dir. Oradan defedilmesi gerekecektir.

Bunun için TOPRAKLAMA (teyemmüm) ve SU (gasil) tüm kitabi dinlerde önerilmiştir. Musevilikte, "Mırdarlık" vardır. Yani cima denen cinsel buluşmadan sonra iyice temizlenirler. Hristiyanlarda ise mırdarlık ve abdest kavramları yoktur, ama TEMİZLİK şartı vardır. Hem cimadan önce hem de sonra duş alır Kuzey-Batı Avrupalılar.

“Abdest”

Maide 6: Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin. ...

Ey iman edenler, namaz kılma niyetine (moduna) geçtiğinizde, yüzlerinizi=Kılsız bölge, saçsız bölge sınırları içinde ve parmaktan-dirseği de kapsayan iki kolunuzu ve erkekte saçın döküldüğü ön bölgeyi/kadında da aynı miktarı, ellerinizin ıslaklığıyla (meshetmek budur) ve ayaklarınızı (Aşık kemiği, bilek kemiği+topuk meshedin (Islaklık gezindirmek yeterli).

Bunun anlamı şu: Mesh üzerine meshetmek: erkekte temiz çorap üstüne, kadında çorap üstüne değmese bile TEYEMMÜM niyeti gibi elindeki nemi sıvazlayacaksın. ISLATMAK her sefer şart değil diyor...

Arapçadan direkt tevil ediyorum. FAĞSİLÜ=Islatmak demek yıkamak demek değil... Bir ıslak bez bile aynı topraklama işlemini görürü diyor. Ancak "TEMİZ OLDUĞUNA EMİN İSEN". Eğer değilsen, T E Y E M M Ü M 'e niyet edecekmişsin. Teyemmüm otomatikman tüm temizlik çabalarının yerine geçen bir joker idi (daha önce anlatmıştım). Eğer çamaşırın üstün necis ise temizlenmesi zaman ve teknik açıdan mümkün değilse jokeri kullanıp Allah indinde tertemiz sayılacaksın (Karanlıkta lağım çukuruna düşsek bile teyemmüm geçerlidir ve seni tertemiz yapar)

Teyemmüm olanaksızlıklar için geçerli... Yolculukta, su bulunmadığında, hava şartları elverişli olmadığında, savaşta, korku durumunda, hastalıkta, cünuplukta dahil, SU BULUNMADIĞINDA kullanılabilir.

Toprağın tozlu ve pisliksiz olması şartını getiriyor. Toz (Duvar bile geçerli bir tozdur) şart. Amaç bir elektrik deşarjı, nefatif elektriğin topraklanması (Teyemmüm=Topraklanma demektir) Teyemmümü de yüz ve el için kullanacaksın. Başka bir şartı yok. "Allah size zorluk çıkarmamaktadır, sizi teyemmüm ile TERTEMİZ kılacaktır. Bu bir kolaylık nimetidir ve umulur ki siz buna bile şükredersiniz de dini zora koşmazsınız". diyor ve ayet bitiyor.

Temizlik üç kademeli:

1. KURU: (Teyemmüm)

2. Ğasil ISLAK BEZ BİLE YETERLİ... Şiiler bunu aynen kabul ediyor ve su bulamadığında mevcut suyu kullanıyor (Bir bardak su ile havlu ıslatılır ve silinir).

3. Tam ıslak abdest/güsul

1. Duvardaki toprak yeterli

2. Islak bir bez yeterli

3. Denize dalmak/duşy almak yeterli (Gargara ve mazmaza yapılacak. Gargara ve mazmaza başka ayetlerde geçer).

===============================================

Şimdi şu hususa dikkat etmek lazım. Ben Kur'anı ölçü alıp dini uygulamaları kitaptan öğrenip yorumlarken şunu söylemiyorum:

"Niyyet ettim aiberg ne söylediyse onun TAM zıddını anlamaya" ..veya

"Niyyet ettim ehli sünnetçiler islamdan ne anlıyorsa TAM zıddını anlamaya" DEMIYORUM. Ben Kur'anı okuyorum. Bazı doğrular iki tarafında görüşüne uygun düşüyorsa bile bile zıddını mı yapayım?



__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam.
Namaz konusunu işlediğiniz gibi abdest i bozan
haller i işlermisiniz. Bu konunun en başında
verdiğiniz link çalışmıyor. kusmak, kan aldırmak,
yellenmek vb. Epeyce aramama rağmen başka
sitelerde ikna edici bilgi bulamadım. Teşekkür
ederim.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Himan

Hoşgeldin kardeşim. Kur'andaki İslama göre abdesti bozan şeylerin ne olduğu ve olmadığı konusunda kurandakidin isimli sitede şöyle bir bilgi mevcut:

2) Abdest Ne Zaman Alınır?

İki ayetin de (Maide 6, Nisa 43) son kısımlarına dikkat ederseniz, bize suyun gerekli olup da suyu bulamadığımız hallerde ne yapmamız gerektiği açıklanır. Suyun bize gerekli olduğunun açıklandığı hal ile, abdesti neyin bozduğu da açıklanmıştır. Burada "ayak yolundan geldiğinizde" diye çevirdiğimiz ifade bize abdestin ayak yolundan gelince alınması gerektiğini göstermektedir. "Ayak yolu" diye çevirdiğimiz kelimenin Arapça'sı “gait”tir. Arapça bu kelime “çukur yer” anlamında olup, "ayak yolu, tuvalet" kelimelerine karşılık gelmektedir. (Kelimeyi "tuvalet" diye çevirmedik çünkü; "tuvalet" günümüzde küçük ve büyük tuvalet dışında başka amaçlarla da kullanılan bir yerdir. Oysa “ayak yolu” ile kastedilen yer, sırf bu iş için kullanılır.) Yani abdestin çukur yerlere yapılanlardan sonra alınması gerekmektedir. Bunun dışında tarif edilen hiçbir şeyle, ne kanın akması, ne deve eti yenmesi abdesti bozmaz. Ayetten abdesti neyin bozduğu açıktır. Kişiler "ayak yolunda", çukur olan yere ne yapıyorsa abdesti o bozar.

http://www.kurandakidin.net/bolumler/36inanckonularinamaz.ht m

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Bilmukabele Alperen kardeş. İlgine teşekkür ederim.
Belirttiğin bölümü daha öncede okumuştum.
Buradaki sıkıntım getirilen diğer şeylerin hadislemi,
mezhep imamları tarafından mı tayin olduğu ve
dayandıkları neden. Soru sormanın sadaka
gerektirdiğini akleden birisi olarak samimi
teşekkürlerimle.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hikmed
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 haziran 2006
Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hikmed

Merhaba,

Abdest alma konusunda İslam da bir yalnış anlama yokki, ne gerek bunu tekrar araştırmaya. Herşey yerli yerince bence.

Abdest hakkında ayetler ve sahih hadislerde bir çelişki yok.

Madem abdest konusu açıldı, neden suyun bulunmadığı yerde toprak ile abdest alnıyor, bunu düşünmek bizlere fayda getirir diyorum.

 

Yukarı dön Göster Hikmed's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hikmed
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba hikmed kardeş

Ağız dolusu kusmak ile dışkılamak abdesti bozuyor.
Ama yellenmek abdesti bozarken, geğirmek abdesti
bozmuyor. Neden? Nitelik olarak her ikiside aynı.
Yellenmenin bozduğuna, veya geğirmenin
bozmadığına dair kaynak?

Selam ve sevgiyle
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hikmed
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 haziran 2006
Gönderilenler: 78
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hikmed

Abdest olayında tamamen beyne yükleme yapılan gerekli temiz enerji sözkonusu.

Temiz enerjiden demek istediğim, dünyada direkmen anında enerji yükleme enerji türleri, bunların bir üst boyut enerji türleri mekkede bulunmaktadır.

Sudan sonra en iyi temiz enerji yüklemesi topraktan yapılabiliniyor.

Abdest bozulması, enerjinin artık beyin tarafından açılım için kullanılamaz hale geldiği andır. Yani beynin kusmak veya diğer saydığınız hallerde açılım halinin dışında mevzularla daha çok konsantire olma hali meydana geliyor, geğirmek bu temiz enerji ile beynin ve dolayısıyla ruhun enerji kullanım miktarını bozulacak seviyede etkillemiyor, bence...

 

Yukarı dön Göster Hikmed's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hikmed
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats