HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: İslamı,yahudilikten ayırma zamanı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Teşekkürler,

peki 187 ile 188 arasında bir anlam/olay kopukluğu sizce de
var mı?
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

hayrullahmeral Yazdı:
Merhaba

Oncelikle eger samimi isek bakara 196 nin hic bir sekilde ayette anlatilan gibi yasanmadigini kabul edelim

Cunku ayet hac ve umreye GIDEMEYeNLER icin.

Mesela busene hac ve umreye gidemeyen HER kuran muslumani kabeye bir hediyye gondermek ZORUNDA..

Ayetin dedigi bu. Lafi dolandirmanin geregi yok.

Eger bu ayet EVRENSEL ise boyle

Peki dunyadaki tum hacca gidemeyen musluman kabeye hediyye gonderirse bunu KIM dogru adrese ulastiracak. Kimse yok.

O donemde kurban keserek bu ayeti yasamaya calisiyoruz. Ayetin o donemde yasanmi yerel uygulamasini gunumuzde hepimiz kendi mahallemizde yasiyoruz. Mesele budur

Ornegin turkiyenin kabesi KIZILAY olabilir. Son genel mudur gayet samimi. Gonderilen kurban bagislarini KONSERVE yapiyorlar ve butun yil hjyenik sartlarda ihtiyac sahiplerine dagitiliyor. Hep bayram zamani davar fiyatlari uzerinden TEFECILIK de yapmiyorlar. Makul fiyata bagis yapiliyor.

Konu ayet MAHALLIDIR

Selam olsun




hayrullah bey bu konudaki yaklaşımınızı güzel buldum...

kızılaya hediye göndermek fikri...

örnek doğru yanlış tartışılabilir belki ama...

o zaman yapılmak istenen şeyi iyice anlarsak bu gün bunun karşılığı ne olabilir i tesbit etmek daha kolaylaşır...

yok eğer şimdi yapıldığı gibi tüm insanların kabeye hediye göndermesi kasdediliyorsa bu ayetinde uydurulup kurana sokulduğu fikri üzerinde de düşünülebilir...








__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Merhaba Asım,

bu yaklaşımını daha evvelde sergilemiştin..

uydurulup kurana sokulan ayetler..

hayır bu beni rahatsız ediyor çünkü buna bir ihtimal
verme ihtimali bile kafamdan zerrece geçmiyor..yaklaşımın
yanlış..eğer kastettiğin yorumlarsa buna varım,lakin
sebebini tam olarak bilemesem de,Kurandaki ayetlerin
tamamının orijinal olduğunu düşünüyorum..aslında sebep
belki yok değil,insanların o kadar yıl sonra Kurandan
salatı tekrar keşfetmeleri gibi..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:

Merhaba Abdurrahman hocam. Dr Ayman Hot/ramadan - sıcak/ramazân başlıklı makalesini Arapçaya çevirdi. Sizin gibi Arapça bilenler de değerlendirebilsin diye:

http://www.scribd.com/doc/30298535/%D9%85%D8%AA%D9%8A-%D9%84 %D9%8A%D9%84%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%AF%D8%B1

Zahmet olmazsa lütfen bi okuyun. Sonra, Bakara 189 dahil, sizden onun bazı ayetlerle ilgili açıklamalarını değerlendirmenizi rica edeceğim. Allah isterse.

Dr Ayman'ın açıklamaları bence çok aydınlatıcı ama haccı ilkin yalnızca "tartışma"ya, sonra "festival"e indirgemisini doğru bulmuyorum. Bununla ilgili görüşümü de ayrıntılı olarak dile getirmeye çalışırım, Allah isterse.

Sevgi ile

İki haftalık seyahattan yeni döndüm. Mesajınızı okumuştum, ancak peşisıra seyahata çıktığımdan Ayman'ın 16 sahifalık uzun makalesini okuyup görüş yazma imkanını bulamadım. Yazıyı okudum ve oldukça yararlı buldum. Vesile olduğunuz için size teşekkür ediyorum.

Dr. Ayman makalesinin sonuna şöyle önemli bir not düşmüş:

"Bu makale, 21 Mart 2010 itibariyle, benim Kuran ayetlerini şahsi anlayışımı yansıtıyor. Okuyucudan ricam, bizzat kendisi bütün malumatı inceleyip araştırdıktan sonra kendisine bu makale Allah'ın izni ile faydalı olacaktır."

Ayman Bakara 189'la ilgili de şunları söylüyor:

"İnsanların ekserisi, yanlış olarak, hilalı ayın devri esnasında "yeni ay" biliyorlar. İşin gerçeği; "ehille" "hilal"ın çoğuludur ve o, ister başlangıcında ister sonunda olsun fark etmez, kamerdir/aydır.

Tuhaftır ki, ayet bütün açıklığıyla, hilallerin hac vakitleri olduğunu söylemesine rağmen, insanların ekseriyeti bu ayeti duvara vurmuşlar/ayeti boş vermişler/kale hiç almamışlar ve hacca adını verdikleri, hilalle beraberliği olmadığı halde, Zilhicce'nin 8. günü başlıyorlar ve 13'ünde de, yine hilalle bir bağlantısı olmadan, bitiriyorlar. Bu durumda hali hazırdaki bu zamanlama/bu tarih, Allah'ın sözüne aykırıdır ve de ona uymamaktadır. Haddizatında bu, Allah'ın sözünü tamamen görmezden gelmektir."

Değerli hocam, saygılarımla.   

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Ramazan orucu hakkındaki düşüncelerimi burada açık ve net
olarak paylaştım,

çünkü benim çıkış noktam şu:

''bu ibadet insanı takvaya erdiriyorsa,erenler nerede
hani''?

bu orucunda aynen namaz gibi basma kalıp bir ritüel
haline geldiğini gördüğüm için bu yazıları kaleme aldım
ve sorgulama ihtiyacı duydum..

ritüel nedir?

ritüel, sonuçları itibariyle akıl ve mantık dikkate
almayan ve sadece yapılmış olması için yapılandır.

oysa bu Kurana yakışmaz ve Allahta böyle emretmekten
münezzehtir..öyleyse yanlış nerede?

neden yanlış arıyoruz?

çünkü oruç zihinden zihine evrim geçirerek mutasyona
uğramış ve bu haliyle bir İBADET VE FAYDA SAĞLAMA
ÖZELLİĞİNİ YİTİRMİŞTİR.

Ana noktamız bu..

O zaman Kuranda geçen ayetlere bakmak gerek,

oruçtan bahsederken birden hakimlere rüşvet vermeyin
deniyor?

neden?

sonra yine devam ederken ansızın konu değişiyor?

orada başka bir düzenleme var,toplumsal düzenleme..

dikkat ettiyseniz,kuranın her ayeti toplumsal düzeni
getirmek yerleştirmek için öğüt verir ve savmında bunun
dışında olduğunu düşünmüyorum..kesinlikle orada toplumsal
bir düzenleme var ve bu kısmen aç susuz olsada gerçekte
tamamı ve özü değil..Allah bilir..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba

 

Allah, hiçbir ayette “yemeyin, içmeyin” dememişken, orucun böyle anlaşılıp uygulanmasının elbette birçok nedeni var. Bunlardan biri de tabi ki Bakara/187 ayeti.

 

[Bakara/187]: …Şafakta beyaz iplik siyah iplikten sizce ayırt edilinceye/size belli oluncaya kadar yiyin, için. Sonra siyamı (orucu) geceye kadar tamamlayın…

 

Şu ayeti, orucun ne olduğunu hiç bilmeyen, daha önce duymamış, boş bir beyine okutsanız, “Bu siyamda ne ola ki?” diye merak edip araştırmaya başlayabilir. Ancak ayeti, siyamın tanımının “yememe, içmeme” olarak yerleştiği bir beyine okutsanız, “Demek ki yememe içmeme süresi geceye kadarmış!” diyebilir.

 

Adama sorsanız: “Tatilde neler yaptın?” diye, içinde bulunduğu rahatlığı ifade etmek için, “Yedim, içtim, gezdim” diyebilir. Ama aynı sözleri ayette okuyunca, sahura da kalkabilir.

 

Yaptığı eylemle/amelle ilgili kendisine sorulan yığınla soruyu göz ardı eder, ancak iki kelimeyi olumsuzlaştırıp “aç, susuz” kalabilir.

 

Bu böyle uzayıp gider. Yani, işin aslı; düşünülmüş düşünceler ve dolu beyinler. Kur’an’a yaklaşımdaki temel sorun.

 

Selam

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

evet problemi net olarak gördük sayın İsimsiz,

gelenekle Kuranı yorumlamamayı SALAT tanımıyla öğrendik
ama

ne yazık ki Kuran ile geleneği sorgulamayı dinden çıkma
olarak telakki ettik hep.

dünün ve bügünün hanifleri bile bu sorgulama
karşısında,sanki gelenekselci bir bireymişcesine
dinsizlikle dinden çıkmışlıkla nefse hoş geleni
söyleyenlerdenmişizce itham edebiliyor..bu durumda
hadisci fıkıhcı uçan kaçanı karşınızda sanıyorsunuz..

oysa düşünceye pranga vurulamaz ki..teşekkürler.
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

göz,

İnananlara söyle gözlerini pisten sakınsınlar..

dil,

yapmadıklarınızı söylemeyin..

kulak,

yalana kulak vermeyin

eller,

çalmayın

miğde,

haram yemeyin içmeyin..

göz,kulak,dil,el ve miğde..

gözün orucu..
kulağın orucu
dilin orucu
elin orucu
miğdenin orucu

bu elbet çoğaltılabilir de,yukarıda verilen duyu ve
oruçları,onların görevleriyle birebir uyum arzediyor mu?

göz..bakar,baktığı yeri görmezlik etmez,

misal ile,bir yazıyı okumamayı dileyebilirsiniz ama bunda
başarılı olamazsınız..ben şu yazıya bakacağım ve orada ne
yazdığını okumak istemiyorum..imkanı var mı
..yok..kelleniz de gitse okursunuz..

peki göze göre ne savılmalı?

hakkın olmadığı halde sahiplenme çabası,mahremler

göz bunlardan alıkonduğunda,emir yerine getiriliyor..

kulak..

iblise kulak vermek,yerin kulağını taşıyan adam
olmak..hakkın olmadığı halde sahiplenme çabası,mahremler

duymak istemesende yakındaysan duyarsın..engel koyamazsın

dil..

kötü söz,ağır söz,dinden çıkaran söz..

dilin orucu nedir?

kötü söze ağır söze dinden eden söze yalana fitneye
bulaşmama..

tepen attıysa rahatça bulaşırsın

el,

elin orucu nedir?

çalmaktan vurmaktan ve eli sıkılıktan korunmak..

öyle bir aç kalırsın ki haklılık fikriyle alacağını
alırsın

miğde,

miğdenin orucu nedir?

sahip olmadığını tüketmemek,haram lokma sindirmemek,

infaklandırılmış kazanç kutsaldır,öyleyse her daim
kazancın kutsal olanını bünyeye hazmettirmek..

miğdene engel koyamazsın,yediğin zehirde olsa gereğini
yapar..

oysa biz ne anlıyoruz?

biz her duyuyu bile birbirinden ayırıp birine özel emir
varmış gibi algılıyoruz..

oysa karar mekanizması tek patron..

düşüncenin orucu nedir?

objektif olabilmek ve olabilme araçlarını okuma izleme vs

şimdi patron tek derken biz,miğdeye verdiğimiz kazıntının
tüm bedenimizde bir etki yapacağını elbet
biliriz..biliriz bilmesine de,bu sadece miğde için mi
geçerlidir?

yani kulağınız gözünüz dilinizin elinizin oruç bozması
bünyenizde etki etmeyecek midir?

depresyonla arası iyi olan bir toplumuz malum..

miğde her nedense diğerlerinden ayrı tutulmuş ve şu
söylenmiş..

göz,görür..dil lisan söyler...kulak duyar..el
yapar,tutar..miğde sindirir..

öyleyse biz buradan miğdenin orucunu sindirmeme olarak
algılayıp anlatalıp vs vs..

yani kulak,göz,dil,düşünce...bunlar bu ramazan günleri
için ve diğer zamanlar içinde miğdeyle eş görevli
çalışacak ve ramazan günlerinde tüm duyular miğdeye
yardım edecekler?

sadece orucu miğdeye yüklemişler..diğerleri bu ayda önem
arzetmiyor pek..

göz..harama bakma,..kulak..yalana uyma... dil kötü söz
etme..miğde,haram sindirme..

hayatı okumayan adamlar demek teoriyi hep kitap üzerinden
geliştiren adamlar....

pratik yapmazlar sadece olurluğuna kafa yorarlar..şimdi
insanın soğutma sistemi terlemek ise ve terlemek önemli
ölçüde su kaybına sebep oluyorsa(susuz develer gibi suya
sarılanlar) ve bu insanı zora sokuyorsa bunun adı ibadet
midir yoksa nedir?

öyle yerler var ki Allahın fazlından rızk aranan
yerler,oralarda 1 saat su içmeden duramazsınız..yani
vucudunuz neredeyse ter atacak suyu bünyenizde bulmaktan
zorlanır hale gelir...

tabi teoride kalan bay klima müslümanın bundan ne haberi
olsun?vs vs

bunun takvayla falan alakası yok..kralı gelse duramaz ve
solumaya başlar..

kim bilir belki zırvalıyorum,lakin mantığım böyle
işliyor..hem zaten tüm gün yememe ve içmemenin acısını
İKİ KATI tüketerek yeterince çıkarıyoruz bu oruçtan
İNTİKAMIMIZI alıyor ve diyoruz ki,bir günü daha savdık,ha
gayret..şu belalı günlerden bir kurtulabilsek bu senede..

sonrası zaten bayram..yeyin için eğlenin..işte bayram..

ama haram yemeden durabilirsiniz..

şimdi Kuran ramazanda indi ona yetişen onu tüm benliğiyle
sakınarak geçirsin..

ama efenim beyaz siyah iplik var..

beyazı siyahtan ayıran ışık yani bilgi değil midir?

haydi belki saçmaladım da,açlık orucundan intikam almakta
ne oluyor?gece vakti yemek yenir mi?

gece börek yenir mi? uykuyu böl ve gece kalk yemek
ye..mantık almıyor..

sende yeme o zaman..

iyi..yemiyimde gündüz aç acına gezeyim..

bu ramazanda kuran size inip herşey ayan beyan
anlatıldığı ve sizi feraha çıkardığı hatrı için hiç
olmazsa bu ayda miğdenizi gündüz boyu haramdan koruyun
gece oluncada haram yemeye devam edin değil..gündüz
boyunca haramdan sakının ve gece olduğunda helallerinizle
yetinin aynen gündüzde olduğu gibi..

ve milletin malını kazancını da yetki etki sahiplerine
imkan aktarak cebe atmayın..

ama gündüz eş yemek su helal..neden yasak?

yasak değil ki,ataların sana öyle dedi..kuran da yazıyor
ama..yazabilir de savm ne bilen var mı?
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Kuran ramazanda indi o aya yetişen onda savsın savm etsin..

o zaman bir de şuraya bakalım..

1. Kureyş'e kolaylaştırıldığı,
2. Evet, kış ve yaz seyahatleri onlara kolaylaştırıldığı
için ,
3. Onlar, şu evin Rabbine kulluk etsinler,ki,
4. Kendilerini açlıktan doyuran ve her çeşit korkudan emin
kıldı.

Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Eğer o sizi boşarsa Rabbi ona, sizden daha hayırlı,
müslüman, inanan, sebatla itaat eden, tövbe eden, ibadet
eden, oruç tutan, dul ve bakire eşler verebilir.TAHRİM 5

Şüphesiz müslüman erkeklerle müslüman kadınlar, mü'min
erkeklerle mü'min kadınlar, itaatkar erkeklerle itaatkar
kadınlar, doğru erkeklerle doğru kadınlar, sabreden
erkeklerle sabreden kadınlar, Allah'a derinden saygı
duyan erkekler, Allah'a derinden saygı duyan kadınlar,
sadaka veren erkeklerle sadaka veren kadınlar, oruç tutan
erkeklerle oruç tutan kadınlar, namuslarını koruyan
erkeklerle namuslarını koruyan kadınlar, Allah'ı çokça
anan erkeklerle çokça anan kadınlar var ya, işte onlar
için Allah bağışlanma ve büyük bir mükafat hazırlamıştır.
AHZAB 35

Bunlar, tövbe edenler, ibâdet edenler, hamdedenler, oruç
tutanlar, rükû' ve secde edenler, iyiliği emredip
kötülükten alıkoyanlar ve Allah'ın koyduğu sınırları
hakkıyla koruyanlardır. Mü'minleri müjdele.TEVBE 112

"Artık ye, iç. Gözün aydın olsun. Eğer insanlardan birini
görürsen şöyle söyle: 'Ben Rahman için oruç adadım. Onun
için bugün, insan cinsinden hiç kimseyle konuşmayacağım."
MERYEM 26

Artık ye ve iç ve bu halde insana rastlarsan şöyle
söyle:oruç adadım..

bu ayetlere bakınca orucun yeme ve içme olmadığını
anlamak hiçte yanlış görünmüyor..

ferisililer isaya gelip..biz oruç tutuyoruz senin
öğrenciler neden ramazanı yiyorlar diye sorduklarında,o
da aralarında ben varım ağıda ne gerek diyor ve
oruçluyken saçınızı başınızı yağlayın pırıl pırıl olun
sıfat asmayın..neden?benim öğrencilerim olduğunuz onlara
belli olsun..
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats