HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Tevbe sûresi: çeviri, yorum Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

haktansapmaz Yazdı:

Müşriklerin küfürden yana tavır sergiler (Allah ve/yani Resulünü tekzip eder) halleriyle Allah’ın şehirlerinde ikametleri doğru değildir. Onların bütün yaptıkları boşa çıkmış olup (bundan böyle) içinde kalacakları (yer) ancak ateştir (17). Allah’ın şehirlerinde Allah’a, Âhiret gününe inanan, Allah’ın kitabını izleyip arınan ve Allah’tan başkasından çekinmeyenler (Allah’tan başkasını ilâh bilmeyenler/tanımayanlar) yaşar. İşte bunlar doğru yolda olanlardır (18). Mekke’de oturup ziyaretçilere su hizmetini sunmayı, Allah’a ve ahirete inanmış, Allah yolunda canları ve mallarıyla seferber olmuş olanları bir mi tutuyorsunuz? Allah’a göre asla bir olmazlar. Allah zalim/kafir bir halka yol vermez (19).     

 

Başarılı bir çeviri olmuş. Tebrik ve selam ediyorum.

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhaba.

Hacılara su vermek gibi son derece basit, günlük bir işi , Allah neden inanarak mücadele etmek gibi son derece derin, zahmetli ve tüm hayatı kapsayacak bir işle kıyaslamış acaba? Bu ikisini kim bir tutar ki? :)



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Müşriklerin küfürden yana tavır sergiler halleriyle Allah'ın şehirlerinde ikamet etmeleri doğru değildir. Onların bütün yaptıkları boşa çıkmış olup bundan böyle içinde kalacakları yer ateştir.

 

Mâ kane lil müşrikîne en ya'murû mesacid allahi şahidîne alâ enfus ihim bi'l kürf. Ülâike habitet a'mâl uhum ve fi'n nâri hum hâlidûn.  

 

Allah'ın şehirleri (?): MESACİD ALLAH

Allah'ın şehirlerinde ikamet etmek: YA’MURU MESACİD ALLAH

 

 

Abdurrahman hocam, aklıma takılan iki soru var:

 

(1)MESACİD ALLAH "ya'muru"nun Nesnesi olduğuna göre fiilimiz geçişlidir. Oysa İKAMET ETMEK geçişsiz.  Bu uyumsuzluğu gidermek için

 

Arapça metnin ya

 

ya'muru fi mesacid Allah diye düzelt(?)ilmesi ya da Türkçeye

"mesacid allah"ı yaşatmak diye çevirilmesi gerekmiyor mu?

 

Özne, Yüklem, Nesne açısından bakıldığında konunun "mesacid allah"ta ikamet etmek değil "mesacid allah"ı yaşatmak olduğu görülüyor. Tıpkı 19'daki "sikâyete'l hâcci"nin  ziyaretçi bolluğunda yüzmek değil ziyaretçileri sulamak anlamına gelmesi gibi. SİKÂYET (سقاية) burada geçişlidir, örneğin 2:71'de olduğu gibi, değil mi?  

 

 

(2)ŞAHİDÎNE ALÂ ENFUSİHİM Bİ’L KUFR ifadesinin sizin çevirinizdeki karşılığı: küfürden yana tavır sergile(mek).

 

Emin değilim, "şahidîne"nin anlamı (kendi küfürlerine) tanık olmak mıdır ya da (küfürden yana) tavır sergilemek  mi?  TANIK OLUP BİLMEK ile SERGİLEMEK farklı gibi geliyor bana.

 

Bir tavrı sergileyen kişi ona TANIK OLMAYABİLİR: onu bilmeyebilir, onun ayırdına varmayabilir.

 

Nitekim ortak koşanlar şirkten yana tavır sergiliyorlar ama onun ayırdına varmıyorlar (6:23). Bir Hristiyan arkadaşıma "ÜÇLEME şirk değil mi?" diye sordum. Değilmiş. ÜÇLEME üç dallı bir ağaçmış. Ağaç "tek"miş.   

 

 

Ortak koşanlar, yalanlıyor olmalarını kendileri bilip dururken, Allah'ın mescitlerini yaşatmak onlara düşmez. Yaptıkları boşa gidenler işte onlardır; sürekli ateşte kalacaklar (17).

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Allah'ın şehirleri (?): MESACİD ALLAH

Allah'ın şehirlerinde ikamet etmek: YA’MURU MESACİD ALLAH

 

Abdurrahman hocam, aklıma takılan iki soru var:

 

(1)MESACİD ALLAH "ya'muru"nun nesnesi olduğuna göre fiilimiz geçişlidir. Oysa İKAMET ETMEK geçişsiz.  Bu uyumsuzluğu gidermek için Arapça metnin ya Fİ ekiyle donatılıp "ya'muru Fİ mesacid Allah" diye düzeltilmesi ya da "mesacid allah"ı ayakta tutmak diye tercüme edilmesi gerekmiyor mu?

 

Mesécide-allah” mefulün fîh. Mefulün fih, fiilin lazım yada müteaddi olmasına bakılmaksızın, “Bİ” ve “Fİ” eklerini alarak da almayarak da gelebilir. Örneğin: NEZELE-l-funduqa/ NEZELE fi-l-funduqi: Otele indi (geldi)/ Otelde konakladı. (NEZELE geçişsiz).

AMERA_YA’MURU_ AMR’in çeviride; “bir yerde oturmak, yaşamak, şenlenmek” anlamını tercih ettim.

 

YA’MURU’ya dilde örnekler: YA’MURU-l-fuqarâu –l-eryéfe: Fukara kırsal kesimlerde oturuyor. NA’MURU hézihi-l-menézile: Bu evlerde oturuyoruz.

 

AMERATi-l-iqaryetu : Köy şenlendi/insanlarla doldu. AMERA-l-mescidu binnés: Cami şenlendi/insanlarla doldu.

“mesacid allah"ı ayakta tutmakşeklindeki çeviri/yorum da fiilin “mescidin ibadet edenlerle şenlenme/dolup taşma” ile ilintilendirilerek doğru sayılır.

 

(2)ŞAHİDÎNE ALÂ ENFUSİHİM Bİ’L KUFR ifadesinin sizin çevirinizdeki karşılığı: küfürden yana tavır sergile(mek).

 

Emin değilim, "şahidîne"nin anlamı (kendi küfürlerine) tanık olmak mıdır ya da (küfürden yana) tavır sergilemek  mi?  TANIK OLUP BİLMEK ile SERGİLEMEK farklı gibi geliyor bana.

 

tavır sergilemek”  anlamı yorumumdu.  Şöyle de çevrilebilir:

Müşriklerin –küfre aleyhlerinde şahitlik ettikleri/ küfrü gözettikleri halde- Allah’ın mescitlerinde oturmaları(na izin vermek) doğru olmaz. Onların yaptıkları boşa çıktı, onlar ateş içinde kalacaklar.

 

Bir tavrı sergileyen kişi ona TANIK OLMAYABİLİR: onu bilmeyebilir, onun ayırdına varmayabilir.

 

Nitekim ortak koşanlar şirkten yana bir tavır sergiliyor ama onun ayırdına varmıyorlar (6:23). Bir Hristiyan arkadaşıma "ÜÇLEME şirk değil mi?" diye sordum. Değilmiş. Üç dallı bir ağaç gibiymiş. Ağaç "tek"miş.

 

Benim düşüncem, müşrikler 23’teki o sözü (günümüzde de hep dedikleri gibi) dünya hayatlarında sarf ettikleri bir sözdür. Ahirette Allah’a bu tarz bir karşılık veribileceğine/dillerinin dönebileceğine (Kuran’ın tasvirine göre, o gündeki korkulu duruşlarına bakılırsa) ihtimal vermiyorum.

 

6/23: Bir de, onların dalalette kalmalarının nedeni (onların fitnesi/baş belası), “rabbimiz Allah’a yemin ederiz ki, biz müşriklerden değiliz” demeleridir.

 

Abdurrahman Özlük

Selam ile.

 

Düzelti:

Ortak koşanlar, yalanlıyor olmalarını kendileri bilip dururken, Allah'ın mescitlerini ayakta tutamazlar. Yaptıkları boşa gidenler işte onlardır; sürekli ateşte kalacaklar (17).

 

Hasn Akçay

Sevgi ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Selam cin13,

 

cin13 Yazdı:
Hacılara su vermek gibi son derece basit, günlük bir işi , Allah neden inanarak mücadele etmek gibi son derece derin, zahmetli ve tüm hayatı kapsayacak bir işle kıyaslamış acaba? Bu ikisini kim bir tutar ki? :)

 

Ayete dikkat ederseniz aslında Allah kıyas yapmıyor. Müşriklerin zannını yeriyor ve yaptıkları işlerin değersizliğini vurguluyor.

 

[Tevbe/19]: Siz, ziyaretçileri sulamayı* ve Mescid-i Haram’ı (Mekke’yi) mamur/bayındır hâle getirmeyi**, Allah’a ve ahiret gününe inanan ve Allah yolunda cihad edenler (çaba gösterenler, zorluk çekenler) gibi mi kıldınız? Allah’a göre bir olmazlar. Ve Allah, zalim topluma yol göstermez.

 

* Ziyaretçilerin sulanması, bana göre genel bir hizmeti ifade ediyor. 77/27, 25/49, 15/22, özellikle de 72/16 gibi ayetlere bakılırsa “seka” fiilinin sadece “içirme” anlamında kullanılmadığı görülür.

 

** Değerli haktansapmazın verdiği anlamı yadsımamakla birlikte bu anlamı tercih ediyorum.

 

Selam

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhaba İsimsiz,

"Su verme" ne anlamdadır o halde? Allah genel hizmet mi veriyor? Allah'ın su indirmesi ile ilişkisi nedir?


__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli Cin 13, merhaba!

Sizin Mescidi haram'ı, "sistem" anlayışınız itibariyle,Tevbe 19'u nasıl anladığınızı, varsa şayet, katıldığınız çeviriyi; "siqâyetu-l-hâcc ve imâratu-l-mescidi-l-haram'ın "Allah'a ve ahiret gününe iman ile beraber Allah yolunda cihad ile yapılan kıyaslamayı nasıl anladığınızı doğrusu merak ediyorum, sorduğunuz soruya gelmeden önce.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman hocam.

 

ŞAHİDÎNE ALÂ ENFUSİHİM Bİ’L KUFR ifadesinin küfürden yana tavır sergile(mek) diye tercüme edilmesi, sonra "tavır sergilemek  anlamı yorumumdu" denmesi önemli. Çünkü yorum ile çeviri arasındaki farkı vurguluyor; o fark önemli.

 

Yorum Allah’ı ne kadar bağlar, buradan hareketle o konudaki naçizane görüşümü açıklamaya çalışayım.

 

"Allah MESCİDİ HARÂM diyor ama MEKKE demek istiyor!" iddiasına itirazımı şöyle dile getirmeye çalıştım:

 

MESCİDİ HARÂM

size göre Mekke'dir

Haluk Bey'e göre İbrahim peygambere inmiş olan din

 

Cevabınız: Size göre de bir secdegâh… (SECDEGÂH secde yeri demek, H A)

 

Benim itirazım işte tam bunadır. Allah’ın ne demek istediğini haluk, abdurrahman, hasan beyler belirleyemez. Allah’ın ne demek istediğiyle ilgili beşerî yorumlar O’nu bağlamaz.

 

Allah ne diyorsa onu demek ister.

 

Allah O EV (el-beyt) diyor, o ev demek ister. SİSTEM demek istediği beşerin yorumudur; Allah’ı bağlamaz.

 

MESCİDLER anlamında MESACİD diyor, mescidler demek ister.

ŞEHİRLER demek istediği beşerin yorumudur.

 

MESCİDİ HARÂM diyor, Mescidi Harâm adındaki mescid demek ister.

İBRAHİM’E İNDİRİLEN DİN ya da

MEKKE demek istediği beşerin yorumudur.

 

Eğer Allah’ın ne demek istediği beşere kalırsa beşer alır bu niyet üretme işini zincirleme götürür. Allah’ın ne dediğini devreden çıkarır. Artık, din Allah’ın ne demek istediğine dair yorumlar olup çıkar.

 

Size göre de bir secdegâhYani SECDE YERİ. Bu, yorum değil. MESCİD "secde yeri"dir.  SECDE ise insan, insan olduğundan beri* yapılıyor. Allah’ın ne demek istediğine dair "niyet okumalar zinciri"ne, Amerika’yı yeniden bulurcasına, bir de "secde"yi katmanın bence lüzumu yok.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

____________________________

 

 

* Kral Yehu, Asur kralına bağlılığını belirtiyor. İÖ 830.

 

Londra British Museum'daki dikilitaştan.

 

Yahudiler önceleri "salât"ı kıyam-rüku-secde ile kılarlardı. Buna dair aşağıdaki çizimler Hayim Halevy Donin’in, bir tür Musevî NAMAZ HOCASI olan, "Yahudi Gibi IBADET ETMEK: İbadet ve Sinagog Servisleri El kitabı"ndan alınmıştır.

 

 

To Pray As A Jew

 

 

 




__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhaba Abdurrahman Bey,

Bu konuda kendi fikrimi söylemeyi düşünmüyordum. Ancak, sordunuz, söyleyeyim.

Bu ayetler birbirini açıklıyor:


Tevbe19: Ya siz hacılara su vermeyi/dağıtmayı  ve Mescidi haram’ı onarmayı /  imar etmeyi  Allaha ve Âhıret gününe inanıp da  Allah yolunda cihat etmekte bulunan ile bir mi tuttunuz? Bunlar Allah’ın indinde/katında denk olmazlar, Allah zalimler kavmine hidayet vermez. / Allah yoluna iletmez.


Bakara 44: İnsanlara hayırda erginliği/dürüstlüğü emredip de öz benliklerinizi unutuyor musunuz? Üstelik de Kitap'ı okuyup durmaktasınız. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız?


Cuma 5: Kendilerine Tevrat yükletilip de sonra onu yüklenmemiş olanların durumu, ciltlerce kitap yükü taşıyan eşeğin durumu gibidir. Allah'ın ayetlerini yalan saymakta olan kavmin durumu ne kadar kötüdür. Allah, zalim olan bir kavmi hidayete erdirmez.

 

İsa: Öğrendiğimiz bilgiler ete ve kana dönüşmüyorsa içselleşmemiştir.


Bakara 11: Kendilerine: «Yeryüzünde fesat çıkarmayın» denildiğinde: «Biz yalnızca ıslah edicileriz» derler.


Enam 23: Sonra onların: «Rabbimiz olan Allah'a and olsun ki, biz müşriklerden değildik» demelerinden başka bir fitneleri olmadı.


Allah’ın mescitlerini imar etmek = Doğru yolu göstermek, hidayete sevk etmek

Mescid-i Haram : Muhammed'in mescidi, nurlu,nurlanmış mescid

hrm:nurlu




__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba cin13,

 

"Su verme" ne anlamdadır o halde? Ayette geçen ‘sikayetelhacci’ ifadesini “hacılara su verme” olarak anlamadığımı ve çevirmediğimi önceki yazımda belirtmiştim.

 

Allah genel hizmet mi veriyor? Allah'ın su indirmesi ile ilişkisi nedir? Sanırım verdiğim ayetleri incelemediniz. 72/16 ayetini ele alalım:

 

[Cinn/16]: Ve eğer onlar o yol üzere dosdoğru olsalardı, elbette onları bol su ile sulardık.

 

Örneğin bu ayetteki “bol su ile sulamak” tan kasıt, bana göre “geniş imkânlar sunmak, en iyi şekilde faydalandırmak” anlamlarında kullanılmıştır. İşte “ziyaretçilerin sulanması”nı da ben bu çerçevede düşünüp “hizmet” olarak yorumlamıştım.

 

Bir-iki soru da ben size sorayım:

 

1. Allah’ın mescitlerini imar etmek = Doğru yolu göstermek, hidayete sevk etmek ve Mescid-i Haram : Muhammed'in mescidi, nurlu,nurlanmış mescid ise, müşriklerin Mescid-i Haram’ı imar etmesinden ne anlıyorsunuz?

 

2. Madem ayetler hakkında fikirleriniz var, o zaman kendi sorunuz hakkında da bir fikriniz vardır heralde: “Hacılara su vermek gibi son derece basit, günlük bir işi, Allah neden inanarak mücadele etmek gibi son derece derin, zahmetli ve tüm hayatı kapsayacak bir işle kıyaslamış acaba?”

 

Selam

 

Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats