HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: HANİF DOSTLAR MEALİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

salata çaba ve uğraş anlamı uygun olabilir...

say u gayret ....

yazılışları benzer yakın olan kelimelerin anlmlarıda yakın ve benzer olur imiş...

sad ayın elif ...

sea...

sela....

ve enleyselil insani illa me sea...

ve enleyse lil insani illa me sela...

insana salatından başka bir şey yoktur...

insana çaba ve gayretinden başka bir şey yoktur...

gibi...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Evet Asım haklı.. gördünmü yasaklayanı.. biz böyle konuşmuyoruz diyoruz ki, yasaklayanı gördün mü.. değiştirdim..

Bence son hali bu, şimdi eleştiri ve önerileri alalım.. eğer bir tepki gelmezse Kaleme geçiyoruz.. saygılar

ALAK 1: Ikra'bismi rabbikellezi halak
Yaratan Rabbinin adıyla oku/çağır/duyur/

ALAK 2: Halakal insane min alak
İnsanı aşılanmış bir bileşimden yaratan.

ALAK 3: Ikra' ve rabbukel ekrem
Oku/çağır/duyur Rabbin en büyük kerem sahibidir.

ALAK 4: Ellezi alleme bil kalem
O dur bilmeyi öğreten

ALAK 5: Allamel insane ma lem ya'lem
İnsana bilmediğini öğretti.

ALAK 6: Kella innel insane le yatga
Gerçek şu ki insan gerçekten azmaktadır

ALAK 7: En reahustagna
Kendini başıboş görmekle


ALAK 8: İnne ila rabbiker ruc'a
Oysa ki dönüş ancak Rabbinedir.

ALAK 9: E reeytellezi yenha
yasaklayanı gördün mü?


ALAK 10: Abden iza salla
Bir insanı, hayırdan/hayır üretmekten

ALAK 11: E reeyte in kane alel huda
Gördün mü ya o doğru yolda ise


ALAK 12: Ev emera bit takva
Ya o insanca yaşamayı emrediyorsa.

ALAK 13: E reeyte in kezzebe ve tevella
Gördün mü yalanlayan ve yüz çevireni/insanca yaşamaktan uzaklaşanı

ALAK 14: E lem ya'lem bi ennellahe yera
Bilmez mi ki Allah görür

ALAK 15: Kella le in lem yentehi le nesfean bin nasıyeh
Gerçek şu ki vazgeçmezse eğer elbette tutarız onu düşüncelerinden/aklından

ALAK 16: Nasiyetin kazibetin hatıeh
O yalancı o günahkar düşüncelerinden/aklından

ALAK 17: Felyed'u nadiyeh
Çağırsın taraftarlarını

ALAK 18: Sened'uz zebaniyeh
Biz de çağıracağız acımasız kahredicileri

ALAK 19: Kella la tuti'hu vescud vakterib
Gerçek şu ki ona boyun eğme, Allah a itaat et ve yaklaş.



__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
HÜSEYİN-1975
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 01 haziran 2010
Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HÜSEYİN-1975

Bence oldu gibi
Peki kalem
Allah in boyasiyla boyanin diyene ne ile derseniz kalem ile der
Nasil derseniz onun renklerinde olarak der
Kalemin kasti bence varolus ve insan olmak
Yaradan bizi hayat sahnesine cikararak ogretmek istiyor bu onun
Rablik sifati. renk onun biz onun rengiyle renklenmesini istedigi
kalemleriz
Selam

__________________
Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Yukarı dön Göster HÜSEYİN-1975's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HÜSEYİN-1975
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Nûn vel kalemi ve mâ yesturûn(yesturûne).

1. nûn : mukattaa harflerindendir, ilâhi şifredir
2. ve : andolsun (yemin anlamında "ve")
3. el kalemi : ve kaleme
4. ve mâ : ve şeye, şeylere
5. yesturûne : satır satır yazıyorlar, satırlar halinde yazıyorlar

Andolsun bilmeye ve onun ortaya koyduklarına,

Neden yazdıklarına değilde ortaya koyduğuna ortaya çıkardığına dedim..?

şöyle bir göz attım yazmakla alakalı ayetlere ve algıladığım yazmak değil, hele kalemle anılınca.. bir yerde şöyle deniyor.. onların gaybden bilgisi var da oradan mı yazıyorlar..?

yani onlara bir haber mi ulaşmış/verilmişte.. gibi o şekilde söylüyorlar/karşı çıkıyorlar..

En azından, kalem ve yazmanın burada, bilme ve ortaya koyma/ortaya çıkarma olduğunu söyleyebilirim..

Mâ ente bi ni’meti rabbike bi mecnûn(mecnûnin).

1. mâ : değil
2. ente : sen
3. bi ni'meti : ni'meti ile, ni'meti sayesinde
4. rabbi-ke : senin Rabbin, Rabbinin
5. bi mecnûnin : mecnun

 sen Rabbinin nimetiyle deli değilsin..

Sanırım elçi,  yapılan yoğun baskıların, kendini yalnız hissetmesine sebep oldu ve haliyle kendinin akıl sağlığının yerindeliğinden şüphe duydu.. ki bu şekilde bir bildirim almış..

Fe lâ tutııl mukezzibîn(mukezzibîne).

1. fe : artık, öyleyse
2. lâ tutıı : itaat etme
3. el mukezzibîne : yalanlacılar, tekzip edenler

Öyleyse sen; yalanlayanlara uyma.

Neyi yalanlayanlar? Elçinin Muhammed ve vahyin Rabden olduğunu yalanlayanlar mı yoksa kalemi yalanlayanlar mı?

Veddû lev tudhinu fe yudhinûn(yudhinûne).

1. veddû : temenni ettiler (istediler)
2. lev tudhinu : eğer sen musamaha gösterirsen
3. fe : o zaman
4. yudhinûne : onlar müsamaha gösterecekler


Burada müsamaha istedikleri ne ola? Bence şu: bize dilediğini anlat ancak sistemimize dokunma..

Sistemleri nedir? En başta sömürü ve beraberinde,

sözünde doğruluk bulunmayan,Başkasını çekiştiren, söz taşıyan,hayrı engelleyen, İnsafsız ve sahtekar, mülk sahipleri..

Kötüler hayatta her zaman iyilerden 1 sıfır öndedirler.. aç açık kalmazlar, sırtları pek olur, çıkarlarına ters ne olursa olsun, isterse Allah olsun kaale almazlar..

 

 



__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Se nesimuhu alel hurtûm(hurtûmi).

1. se-nesimu-hu : ona yakında damga basacağız (yakında onu damgalayacağız)
2. alâ el hurtûmi : hortumu, burnu üzerine


Yakında biz onun burnunu damgalayacağız.

Şimdi bizim mealciler insanı fil yapmışlar ve demişler ki, buradaki hortum, burundur.. çünkü hortum, filin burnudur.. çoğunluk mealde geçen kelime bu.. hortum=burun.. böyle bir yorum için elbet palavralarında üretilmesi gerek, bulmuşuz bir ebu cehil.. vur aşağı vur yukarı adamcağızı.. bu ayet bir kere, tek birey için değil, o tanıma uyan herkes için söylenmiştir.. ebucehil için safsatası böylece çöker..

bu ayetin anlattığı burun vs değildir.. burada anlatılan kibirli egodur.. onun o egosunu kırmakla kalmayacağız, onu kendinden nefret eder hale getireceğiz..

Yevme yukşefu an sâkın ve yud’avne iles sucûdi fe lâ yestetîûn(yestetîûne).

1. yevme : gün
2. yukşefu : açılır, açığa çıkar (sırlar) giderilir
3. an sâkın : perde, sırlar, gerçekler
4. ve yud'avne : ve davet edilirler
5. ilâ es sucûdi : secde etmeye
6. fe : artık, fakat
7. lâ yestetîûne : muktedir olamazlar, güçleri yetmez...

bu adamlar secdeye davet edilirler ama artık secdeye muktedir olamazlar..

MUKTEDİR.. gelenekselcilere göre, haydi secde edin yerlere kapanın.. ama güçleri yetmez..

oysa doğrusu şu; SECDE ZAMANI GEÇMİŞTİR.. artık perdeler açıldıktan sonra secdenin ne yeri var nede anlamı.. buradaki muktedirden kastın aslında, dünyaya bir daha dönüş için güç istendiğidir.. ama o güç nerede heyhat!.. zaman geldi ve iş bitti..

 

Hâşiaten ebsâruhum terhekuhum zilleh(zilletun), ve kad kânû yud’avne iles sucûdi ve hum sâlimûn(sâlimûne).

 

1. hâşiaten : korkudan ürpermiş halde
2. ebsâru-hum : onların bakışları, gözleri
3. terheku-hum : onları kaplar, bürür
4. zilletun : zillet
5. ve kad : ve olmuştu
6. kânû : oldular, idiler
7. yud'avne : davet edilirler
8. ilâ es sucûdi : secdelere, secde etmeye
9. ve hum : ve onlar
10. sâlimûne : salim, sağlam, selâmette

Gözleri korkudan ürpermiş halde, onları bir zillet kaplar. Onlar, salimken (sağlıklı ve selâmette iken) secde etmeye davet olunmuşlardı.

kelime; salimune.. slm ; temiz, güven, kusuru olmayan, esenlik..

alacasız kusuru olmayan inek.. rengi tm kıvamında.. bu kelimenin kuranda bedenen bir hastalık, sağlıksızlık anlamına gelen tek ayetine rastlamadım.. bu kelime bedenen bir rahatsızlığın karşılığı değil, bu kelime bir DURUM' un anlatımıdır.. içinde bulunulan hal..

oysa bizim mealciler buradaki salimune kelimesini NAMAZA uduracaklar ya, ne etsinler eylesinler de kırpsınlar parçalasınlar, o kelimenin ASLINI HEDER eylesinler..

ayete dikkatle bakın..

korkudan gözler kaymış, baygınlaşmış, endişe ve keder almış başını yürümüş.. bunun karşılığı nedir? dizlerin tutmaması mı? ve sonra bir uydurma daha, efenim secde edecekleri yer kızgın sac o yüzden edemiyorlar.. veya bunlar tüm sağlıklarını yitirmişler de o yüzden eğilemiyor gariplerim..

elbette bu palavralar değil.. adamların gözü gönlü kaymış, bakışlar baygınlaşmış.. adamı idam etmenin ilk kuralı, hasta olup olmadığına bakmaktır.. burada anlatılan HAL psikolojik olarak bir tükenmişliktir.. umutsuzluktur/umudun bitttiği yerdir.. işte bu ayette geçen, siz sağ salimken ifadesinden kastın, siz bu TEHDİT le karşılaşacağınızı duyup, önemsemeden keyf içinde gülüp geçtiğiniz zamanlardır..

ayrıca 42 ve 43 e bakıldığında SECDEYE DAVET kavramının, açıkça .. EĞER GÜCÜNÜZ VARSA.. ama muktedir değiller.. GÜCÜNÜZ YETİYORSA DÖNÜN DE DÜNYAYA BİR DAHA DENEYİN.. anlamında olduğu tartışma götürmeyecek kadar açıktır..

Eğer siz dogma bağımlısı olarak vahyi değil orijinalinden Allahtan bile direkt alsanız, yanlış anlarsınız.. secdeye namazdaki secde salata namaz olarak bakan adamın yapacağı mealde elbet o yönde olacaktır ve hatta ahrette bile neredeyse adama namaz kıldıracak kadar ileri gideceklerdir..
 

 

 



__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Fasbir li hukmi rabbike ve lâ tekun ke sâhıbil hût(hûti), iz nâdâ ve huve mekzûm(mekzûmun).

1. fe isbir : artık sabret
2. li : için, ...e
3. hukmi : hüküm, hükmü
4. rabbi-ke : senin Rabbin, Rabbinin
5. ve lâ tekun : ve sen olma
6. ke : gibi
7. sâhıbi : sahibi
8. el hûti : balık
9. iz : o zaman
10. nâdâ : nida etti, çağırdı
11. ve huve : ve o
12. mekzûmun

: öfkeli olan, çok gamlı, çok hüzünlü olan

O halde sabret rabbının hukmüne de sahib-i hut gibi olma, hani öfkeye boğulmuş da nida etmişti.

Uyarıya dikkat!

balık sahibi gibi/balığın dostu olma..

BALIK OLMADIĞIN HALDE..elçi sabredemedi diyelim.. ne olacak o zaman?

balık sahibi/balığın dostu gibi olacak.. gibi olacak..

balık sahibi/yoldaşı olmak ne demek?

orası çöl, balık ne arar?

orada balık, tezgahtaki ipek, sebze meyve bağ bahçe altın gümüş heves, nefs, arzu, mülk hırsı, hurma, deve sütü, eti kemiği..

Yunus peygamber halkına vaaz etti ancak edeceği kadar değil, baktı ki sabredemiyor, o zaman elçiliği bıraktı benim işim değil, benim işim tekrar rızk peşinde koşmak deyip o ulvi makamın kıymetini bilmedi.. terk etti uyarıcı olarak aralarından çıktığı yurdu.. ancak diğer şehirde rızk derdine düştü, ne dost var nede bir lokmasını pay edecek adam.. barınamadı..

barınamadığında zaten hatasını anlamış ve kendine kızmaktaydı, bitkin ve çaresiz düştü kısa zamanda.. ve Allah ona acıdığında, en değersiz bir adam olarak çalıştı, çabaladı ve ancak dönebildi terk ettiği yurduna.. Allah bilir.. gemi bana göre, bir seyir/süreç, ikametgah, yurttur.. gemiden atılmak barınamamaktır.. diğer yurda geldiğinde diğerlerinden bazıları onu tanımış(kura çekmişlerdi)  ve onun elçilik yaptığı ve dolayısıyla mecnun oluşuna dem vurarak onu dışlamışlardı.. yine o toplumdan en değersiz görülenlerden biri ya da birileri ona yardım elini uzatmış ve destek olmuşlardı da o da, tekrar zindelik içinde yurduna dönebilmişti.. kabak çok çabuk büyür, kısa zamanda çok alan kaplar ama değersizdir.. o toplumun en değersizleri derken en alt tabakadakilerin ona yardım eli uzattığını düşünüyorum.. bir çeyrek ekmek sahibinin, ekmeğini yarıya bölmesi gibi.. doğrusunu Allah bilir.. benim ki sadece yorum..

ve eğer Muhammed elçi de sabretmeseydi, öfke duyup gazap dileyeydi yani KARŞI geleydi, o da balık tarafından yutulmuş olacaktı.. Rızkın insanı yutması balığın yutması olsa gerek.. rüyalarda balık rızktır.. ama bu rızk, zahmetle elde edilen cinstendir..ne kadar büyük olursa olsun..

zahmetle elde edilen şeyin sonucu sadece buhrandır sıkıntıdır..

Yunus elçi, elçilikten istifa etti etmesine de sıkıntı ona bu sefer daha beter yapıştı.. elçi Muhammedde elçilikten istifa edeydi, o da sabret denilen sıkıntının misliyle içine düşecekti..

yani,

 O halde sabret rabbının hukmüne de buhrana düşen uyarıcı gibi olma, hani öfkeye boğulmuş da nida etmişti.



__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

Levlâ en tedârekehu ni’metun min rabbihî le nubize bil arâi ve huve mezmûm(mezmûmun).

1. lev lâ : eğer olmasaydı
2. en tedâreke-hu : ona erişmesi, yetişmesi
3. ni'metun : ni'met
4. min rabbi-hî : onun Rabbinden
5. le nubize : mutlaka atılır
6. bi el arâi : çıplak, bitki yetişmemiş olan boş araziye
7. ve huve : ve o
8. mezmûmun

: zemmedilmiş olan, kınanmış olan

Rabbının katında ona bir af erişmiş olmasaydı; mutlaka o, kınanmış olarak cehenneme atılacaktı.

neden cehenneme? çünkü,

Fectebâhu rabbuhu fe cealehu mines sâlihîn(sâlihîne).

1. fe : böylece, artık
2. ectebâ-hu : onu seçti
3. rabbu-hu : onun Rabbi
4. fe : böylece, artık
5. ceale-hu : onu kıldı
6. min es sâlihîne : salihlerden

ona bir af ulaşmış olmayaydı ne seçilmiş, nede salihlerden olamayacaktı..



__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

selam HÜSEYİN kardeşim,

Öncelikle özel mesajlaşmamızda belirttiğim gibi;açtığın başlık ve halis niyetinden dolayı tebrik ederim.
Kalbin mutmain olsun...

Burada yapılanın ne olduğunu,çerçevesini iyi belirlemek gerekir diye düşünüyorum...

Tercüme mi? Tefsir mi? Tevîl mi? 
 
Birde ister istemez şu soruyu sormak gerekiyor;
Nerede "Liderimiz"dediğiniz...Arabca uzmanı olarak gördüğünüz insanlar?

Neden DESTEK vermiyorlar? 


Evet gerçek şu ki bizim Liderimizde,Üstadımızda,Mehdimizde yalnız ve bir Tek KUR'ANdır.

O Kendisini halis niyetle okuyanın gönlüne göre/niyetine göre KONUŞAN KİTABdır...

Şu aşamada nasıl katkıda bulanabileceğimi bilemiyorum zira Ortak Aklın işletilmesi için uygun ortam henüz sağlanmış değil...ama takib ediyorum,tüm gerçek Hanif Dostara sevgilerimi ve saygılarımı gönderiyorum.

selam ile...


__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
prangasiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 mart 2010
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı prangasiz

UlulEbsar yazdı;

Burada yapılanın ne olduğunu,çerçevesini iyi belirlemek gerekir diye düşünüyorum...

Tercüme mi? Tefsir mi? Tevîl mi? 
 
Birde ister istemez şu soruyu sormak gerekiyor;
Nerede "Liderimiz"dediğiniz...Arabca uzmanı olarak gördüğünüz insanlar?

Neden DESTEK vermiyorlar? 

Selamlar UlulEbsar,

burada yapılmaya çalışılan tam olarak şu; her bireyin elinde bir tası var ve onunla dereden buradaki havuza su taşınıyor.. yani mevcut meallere bakıldığında vaziyet fecaat..

birgün balık yerken, en ufağımız gayet alaycı ve sırıtkan bir gülümsemeyle elindeki balığı ağzına attı ama gözleri bende..

neden yaptığını biliyordum.. ben tek kelime etmeden o dedi ki,

işte ben balığı yuttum.. balık beni değil..

yani öyle bir sözlerle karşımıza çıkıyorlar ki meal diyerek, 7 yaşındaki bir çocuğun alayına bile sebep olacak şekil ile..

bu başlığa katılanlar içinde motamot çeviri yapabilecek kimse yok bildiğim kadarıyla, ancak takip ettiğimiz bir yol var o da şu;  ayetlerin ne anlattığını kavramaya çalışmak ve sonra mevcut meal yanlışlığı yerine o kavrayabildiklerimizi mealin yerine koymak, eleştiriye sunmak ve en azından anlaşılır şeklini ortaya koymak..

ve

Birde ister istemez şu soruyu sormak gerekiyor;
Nerede "Liderimiz"dediğiniz...Arabca uzmanı olarak gördüğünüz insanlar?

Neden DESTEK vermiyorlar? 

demişsin.. bunun nedenini bende bilemem.. bilseydim eğer, şu sebeple katılmıyorlar derdim.. saygılarımla



__________________
"Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Yukarı dön Göster prangasiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: prangasiz
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

prangasiz Yazdı:

Yevme yukşefu an sâkın ve yud'avne iles sucûdi fe lâ yestetîûn(yestetîûne).

1. yevme : gün
2. yukşefu : açılır, açığa çıkar (sırlar) giderilir
3. an sâkın : perde, sırlar, gerçekler
4. ve yud'avne : ve davet edilirler
5. ilâ es sucûdi : secde etmeye
6. fe : artık, fakat
7. lâ yestetîûne : muktedir olamazlar, güçleri yetmez...

bu adamlar secdeye davet edilirler ama artık secdeye muktedir olamazlar..

MUKTEDİR.. gelenekselcilere göre, haydi secde edin yerlere kapanın.. ama güçleri yetmez..

oysa doğrusu şu; SECDE ZAMANI GEÇMİŞTİR.. artık perdeler açıldıktan sonra secdenin ne yeri var nede anlamı.. buradaki muktedirden kastın aslında, dünyaya bir daha dönüş için güç istendiğidir.. ama o güç nerede heyhat!.. zaman geldi ve iş bitti..

Öncelikle şunu ortaya koymak gerekiyor;Bu Ayeti Çevirmek/Meallendirmek mi istiyoruz?

Yoksa “Ben bu Ayetten şunu/şunları anlıyorum” mu demek istiyoruz?

Sevgili Prangasız ben ikincisini görüyorum.Bu elbette her insanın hakkı hatta Görevi…

Ayetleri yorumlamak…

Ancak burada dikkat etmemiz gereken nokta,Ayette hiç geçmeyen cümleleri ve geçen kelimeleri ayrı ele almak gerekir.

“Dünyaya geri dönüşü işaret eden” hiçbir kelime yok.MUKTEDİR K-D-R kökünden geliyor ve Kader bir taKDiR  yani Karar verme ve Uygulama yetkşisine işaret eder.

Dolaysı ile burada anlamamız gereken öyle bir Yetki/Güç ve Yeteneğe sahib olmayacaklarıdır.

SECDE bildiğiniz gibi İÇTEN KABULLENMEdir.Peki bu içten kabullenme için ne gerekiyor? ÖZGÜR İRADE

Demek ki O Gün/Dönem insanların özgür iradesi ellerinden alınmış olacak ve istemeye ve Kabullenmeye dahi yetkileri olmayacak.

Ne zaman? Sırlar ortaya döküldüğü (yekşafu/inkişaf) ve perdelenenler (sâkın)sakınılanlar kaldırıldığı zaman.

Hâşiaten ebsâruhum terhekuhum zilleh(zilletun), ve kad kânû yud'avne iles sucûdi ve hum sâlimûn(sâlimûne).

 1. hâşiaten : korkudan ürpermiş halde
2. ebsâru-hum : onların bakışları, gözleri
3. terheku-hum : onları kaplar, bürür
4. zilletun : zillet
5. ve kad : ve olmuştu
6. kânû : oldular, idiler
7. yud'avne : davet edilirler
8. ilâ es sucûdi : secdelere, secde etmeye
9. ve hum : ve onlar
10. sâlimûne : salim, sağlam, selâmette

Gözleri korkudan ürpermiş halde, onları bir zillet kaplar. Onlar, salimken (sağlıklı ve selâmette iken) secde etmeye davet olunmuşlardı.

kelime; salimune.. slm ; temiz, güven, kusuru olmayan, esenlik..

alacasız kusuru olmayan inek.. rengi tm kıvamında.. bu kelimenin kuranda bedenen bir hastalık, sağlıksızlık anlamına gelen tek ayetine rastlamadım.. bu kelime bedenen bir rahatsızlığın karşılığı değil, bu kelime bir DURUM' un anlatımıdır.. içinde bulunulan hal..

oysa bizim mealciler buradaki salimune kelimesini NAMAZA uduracaklar ya, ne etsinler eylesinler de kırpsınlar parçalasınlar, o kelimenin ASLINI HEDER eylesinler..[QUOTE]

ayete dikkatle bakın..

korkudan gözler kaymış, baygınlaşmış, endişe ve keder almış başını yürümüş.. bunun karşılığı nedir? dizlerin tutmaması mı? ve sonra bir uydurma daha, efenim secde edecekleri yer kızgın sac o yüzden edemiyorlar.. veya bunlar tüm sağlıklarını yitirmişler de o yüzden eğilemiyor gariplerim.. elbette bu palavralar değil.. adamların gözü gönlü kaymış, bakışlar baygınlaşmış.. adamı idam etmenin ilk kuralı, hasta olup olmadığına bakmaktır.. burada anlatılan HAL psikolojik olarak bir tükenmişliktir.. umutsuzluktur/umudun bitttiği yerdir.. işte bu ayette geçen, siz sağ salimken ifadesinden kastın, siz bu TEHDİT le karşılaşacağınızı duyup, önemsemeden keyf içinde gülüp geçtiğiniz zamanlardır..

Sevgili Hanif kardeşlerim;

Ben nacizane kelime kelime ilerlemekten yanayım.:Çünkü ben Ayetlerde kullanılan her bir kelimenin ÖZENLE kullanıldığı kanaatini taşıyorum.

Onları birer inci olarak görüyorum.Dökmeden,İsraf etmeden OKUMAyı çok önemsiyorum…

Burada yine kelime kelime ilerlemeyi tercih ediyoruz…Soru sorarak…

;Haşiyeten bir korku… ama nasıl bir korku? HAŞYET içinde SAYGI barındıranbir korkudur.

Arabcada en az 4-5 çeşit korku ifade eden kelime vardır.Misal Rahbette kullanılabilirdi…Rahbet bir korkuyu ve o korkuya verilen kaçma tepkisinide içinde barındırır.Haşyet ise saygıyı ve korku karşısında kilitlenmeyi barındırır.

İşte bu nuanslar bana göre önemlidir ve heba edilmemelidir.

Ebsaru hum..Onların Bakışları ve Görüşleri…terheku hum zilletun

Zillet GÖLGE olarak algılanmalı.Bunun yanı sıra ASLININ yanında ZİLLET daha AŞAĞI anlamında kullanılır.O nedenle zillete düşmebir Değer kaybı olarak kullanılır.

Salimken aslında yine ÖZGÜR İRADEye yapılmış bşr Atıfdır.Yani ellerinde özgür iradeleri varken içten Kabullenmeye davet edilmişlerdi ama o şanslarını kullanmadılar.Şimdi GERÇEK karşısında değersiz ve korku içinde kalakaldılar.Kaybettiler.

 

Selam ile Sevgili dostlar.



__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats