HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Örümcek kafalılar Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

       Efrayim,

       Sevgili dostlar,

       Denilir ki, her ne kadar medeni kanunumuzu İsviçre medeni kanunundan alsak da, dinimizin hassasiyetlerini de gözettik.

      Kaynanayla evlenmek, İsviçre'de de,bizim kanunumuzda da,dinimizde de yasak.

      Geliniyle evlenmek,İsviçre'de de,bizim kanunumuzda da,dinimizde de yasak. V.s diyerek örnek veriyorlar.

      Evlatlığın eşiyle evlenmek konusunu sorduğunuzda,öz evladın eşiyle,evlatlığın eşi arasında fark olmadığını,dolayısıyla,medeni kanunumuz,iki şekilde de evlenmeyi yasak etmiştir.Çünkü,bu yasaklama bir çağdaşlık ve ilericiliktir.

     Evlatlığın kendisiyle ve geliniyle evlenmek, gericiliktir,örümcek kafalılıktır.

     Sevgi ile,

    

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Laik hukuk aleyhindeki ezberinizi bozun!

TÜRK MEDENİ KANUNU

Madde 129.- Aşağıdaki kimseler arasında evlenme yasaktır:

1.Üstsoy ile altsoy arasında; kardeşler arasında; amca, dayı, hala ve teyze ile yeğenleri arasında,

2.Kayın hısımlığı meydana getirmiş olan evlilik sona ermiş olsa bile, eşlerden biri ile diğerinin üstsoyu veya altsoyu arasında,

3.Evlât edinen ile evlâtlığın veya bunlardan biri ile diğerinin altsoyu ve eşi arasında.

Dikkat edilirse laik yasa bir kimsenin evlatlık sahibi olmasından işkillidir. Öyle ya bir adamın evlat aldığı kızla evlenmesi o kızın istismarı anlamına gelebilir. Çünkü kız, adama minnetle bağlıdır; artı, onun kendisiyle evlenme isteğini geri çevirirse evlatlıktan atılıp yeniden beş parasız ve kimsesiz kalacaktır. Dolayısıyla adamı eş olarak asla istemediği ve sevmediği halde onunla evlenmek zorunda kalır. Ve zulme uğrar.

Öte yandan evlatlık edinmek Müslümanlar için haramdır ama Müslüman olmayan vatandaşlar için değil. Onlar özgürce evlatlık sahibi olmak isterler. Ve özgürlük onların da hakkıdır. İşte laik yasa evlatlıklarla ilgili düzenlemesini buna göre yapmış:

(1)Müslümanlar özgürdür; evlat edinmek zorunda değiller.
(2)Müslüman olmayanlar özgürdür; evlat edinebilirler.
(3)Kişinin evlatlığı ile evlenmesi yasaktır; laik devlet hiç kimsenin evlatlığını eş alıp istismar etmesine göz yummaz.

Bu son derece adil bir düzenlemedir. Hele bir de bakımı üstlenilen çocuğu namahrem diye ailesinden dışlayıp sevgisizliğe mahkum eden tesettürcü fuhuş düzeni göz önüne alınınca?

Sonuç olarak İslamın yasakladığı, başkalarının çocuğunu biyolojik evladımıza eşit konuma getirmemizdir. Öyle yapmak yerine onun bakımını üstlenmemiz ve ona biyolojik babasının soyadını verip en erken zamanda "Senin öz baban odur," diye dürüstçe bildirmemiz; artı, kendisini yasal varisimiz yapamıyacağımıza göre malî bağış yoluyla kanatlarımızın altına almamız gerekir.

Ama o çocuğumuzun asıl ihtiyacı sevgidir. Onu gerçek bir ana baba içtenliğiyle bağrımıza basmalıyız. Bakımını üstlendiğimiz çocuğumuza, öz evladımıza nerelerimiz avretse ancak oralarımız avrettir; birlikte bulunmak açısından öz evladımızla bakımını üstlendiklerimiz aynıdır.

Sevgi ile

Hasan Akçay.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

      Efrayim,

      Sevgili hasakçay,

      Kendimce,yazdıklarınızda yanlış bulduklarımı eleştireceğim kabul ederseniz.

       Dikkat edilirse laik yasa bir kimsenin evlatlık sahibi olmasından işkillidir. Öyle ya bir adamın evlat aldığı kızla evlenmesi o kızın istismarı anlamına gelebilir. Çünkü kız, adama minnetle bağlıdır; artı, onun kendisiyle evlenme isteğini geri çevirirse evlatlıktan atılıp yeniden beş parasız ve kimsesiz kalacaktır. Dolayısıyla adamı eş olarak asla istemediği ve sevmediği halde onunla evlenmek zorunda kalır. Ve zulme uğrar. Demişsiniz.Çok çok haklısınız. Bu duruma düşmemek için evlatlık kurumunun ortadan kalkması gerekir.

       Öte yandan evlatlık edinmek Müslümanlar için haramdır ama Müslüman olmayan vatandaşlar için değil. Onlar özgürce evlatlık sahibi olmak isterler. Ve özgürlük onların da hakkıdır. İşte laik yasa evlatlıklarla ilgili düzenlemesini buna göre yapmış:Demişsiniz. Bu insanların,bizim ülkemizde yaşadığını ve evlat edinme hakları olduğunu söylemek istiyorsanız;Dünya üzerinde yaşayan bir çok ülke insanlarının farklı evlilik sistemleri olduğunu herhalde kabul edersiniz herhalde.Kimilerine  kaynanayla  evlenmek serbest,kimilerine teyze,hala, v.s v.s.Bu insanlara ayrı ayrı  medeni kanun mu yapacağız?

     (1)Müslümanlar özgürdür; evlat edinmek zorunda değiller. Dmişsiniz. Yanlış cümle.Müslüman evlat edinmez.Edinen bilgi sahibi değildir.

      (2)Müslüman olmayanlar özgürdür; evlat edinebilirler. Demişsiniz.Ülkemizde yaşayanlar, nasıl ki kanunlarımıza uymak zorundaysa,yasak edilecek evlat edinme'yede  uymak zorundadırlar.

      (3)Kişinin evlatlığı ile evlenmesi yasaktır.Demişsiniz.Çok çok doğru.Evlatlık yok ki yasak olsun.

       laik devlet hiç kimsenin evlatlığını eş alıp istismar etmesine göz yummaz. Demişsiniz.Çok çok doğru söylemişsiniz. Evlatlık olmayan yerde istismar olmaz.Evlatlığın olduğu yerde istismar olur.Etrafınıza sorup, örneklerini bulabilirsiniz.

      Bu son derece adil bir düzenlemedir. Hele bir de bakımı üstlenilen çocuğu namahrem diye ailesinden dışlayıp sevgisizliğe mahkum eden tesettürcü fuhuş düzeni göz önüne alınınca? Bu cümleniz çok önemli.Bu söyleminiz evlatlıkla ortadan kalkmaz.Süt anneyle ortadan kalkar.Sorarsanız nasıl olacak diye? Detaylı ile anlatabilirim.

    

Sonuç olarak İslamın yasakladığı, başkalarının çocuğunu biyolojik evladımıza eşit konuma getirmemizdir. Öyle yapmak yerine onun bakımını üstlenmemiz ve ona biyolojik babasının soyadını verip en erken zamanda "Senin öz baban odur," diye dürüstçe bildirmemiz; artı, kendisini yasal varisimiz yapamıyacağımıza göre malî bağış yoluyla kanatlarımızın altına almamız gerekir.

Ama o çocuğumuzun asıl ihtiyacı sevgidir. Onu gerçek bir ana baba içtenliğiyle bağrımıza basmalıyız. Bakımını üstlendiğimiz çocuğumuza, öz evladımıza nerelerimiz avretse ancak oralarımız avrettir; birlikte bulunmak açısından öz evladımızla bakımını üstlendiklerimiz aynıdır.

      Bu söyledikleriniz de,süt anne konusuyla ilgilidir.

       Sevgi ile,


 

    


     

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim,

      Sevgili dostlar,

      ELEŞTİRİLERİNİZİ BEKLİYORUM.

      Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

SELAMLAR,KIYMETLİ EFRAYİM DOSTUM,

uzun süreden beri bu evlatlık meselesiyle ilgili yazı ve yorumların çıkıyor.çok şey yazmışsın,ama inan bir şey anlamıyorum.bir şey anlamam için sanırım önce şu sorulara cevap bulmak zorundayım,''bu evlat edinme işi dinde varmı yokmu?varsa niye var?yoksa niye yok?senin bu işin uzmanı olduğuna inandığım için öncelikle sana soruyorum.


SELAMETLER DİLERİM.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

   Efrayim,
   Sevgili medeni0002,
   İslam öncesi, farklı farklı yerleşik adetler vardı.Bu
adetlerden bazıları revizyona uğradı bazıları da,tümden
ortadan kaldırıldı.
    Eğer baba,eve 2. anne (üvey anne) getirmiş ve sonra
baba ölmüşse,evin en büyük oğlu,o üvey anne ile evlenme
hakkına sahipti.Aşağıdaki ayetle tümden bu adet ortadan
kalktı.
    4/22-24 : Geçmişte olanlar hariç, babanızın evlendiği
kadınlar ile evlenmeyin. Çünkü bu açık bir edepsizlik,
iğrenç bir yoldur.
     Araplarda,tüm çocuklar 2 yaşına kadar süt anneye
verilir,daha sonra tekrar alınırdı.Bilindiği
gibi,peygamberimiz de süt anneye verilmişti.
     Ancak süt anneye para bazen verilmiyor,süt anne ve
süt kardeş evlilikleri meydana geliyordu.Ayetlerle bu
aksaklıklara müdahale edildi.

     2/233- -Emzirmeyi tamamlamak isteyenler için- anneler çocuklarını iki tam yıl emzirirler. Onların (annelerin) yiyeceği, giyeceği, örfe uygun olarak babaya aittir. Hiçbir kimseye gücünün üstünde bir yük ve sorumluluk teklif edilmez. -Hiçbir anne ve hiçbir baba çocuğu sebebiyle zarara uğratılmasın- (Baba ölmüşse) mirasçı da aynı şeyle sorumludur. Eğer (anne ve baba) kendi aralarında danışıp anlaşarak (iki yıl dolmadan) çocuğu sütten kesmek isterlerse onlara günah yoktur. Eğer çocuklarınızı (bir süt anneye) emzirtmek isterseniz örfe uygun olarak vereceğiniz ücreti güzelce ödediğiniz takdirde size bir günah yoktur. Allah’a karşı gelmekten sakının ve bilin ki, Allah yapmakta olduklarınızı hakkıyla görendir. 

    

4:23 - Size şunları nikahlamak haram kılındı: Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek ve kız kardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kızkardeşleriniz ve karılarınızın anneleri, ve kendileri ile zifafa girdiğiniz kadınlarınızdan olan ve evlerinizde bulunan üvey kızlarınız. Eğer üvey kızlarınızın anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur. Sulbünüzden gelen (öz) oğullarınızın hanımları ile evlenmeniz ve iki kız kardeşi birlikte nikahlamanız da haramdır. Ancak cahiliyyet devrinde geçen geçmiştir. Şüphesiz ki Allah gafur (çok bağışlayıcı) ve çok merhamet edicidir.

      Yine,'senin sırtın annemin sırtı gibi oldu'(zihar)deyince
eşiyle boşanma sebebi sayılırdı.Bu adet de,ayetle ortadan
kalktı.

        
58:2 - İçinizde zıhâr yapanların kadınları, onların anaları değildir. Onların anaları ancak kendilerini doğuran kadındır. Şüphesiz onlar çirkin ve yalan bir laf söylüyorlar. Kuşkusuz Allah, affedici, bağışlayıcıdır.

edeceğim...
     

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim,

     Sevgili medeni 0002,açıklamalarıma devam ediyorum.

     Arap kültüründe çok önemli ve kemikleşmiş bir adet de, evlatlık kurumuydu.Peygamberimiz dahil,herkesin evlatlığı vardı,daha önemlisi de, çocuğunu hanımı neyse evlatlığın hanımı da öyleydi.Allah,bu kuralı ortadan kaldırmak için, ayetiyle beraber peygamberimizi uygulamacı seçti.

    Peygamberimizin evlatlığı Zeyd,yine peygamberimizin halasının kızı Zeynep'le, peygamberimizin isteği üzre evlendirildi.Anlaşamayıp boşanmak istediklerinde,peygamberimiz bu işe kendi sebeb olduğunu düşünüp çok üzüldü ve boşanmamaları için uğraştı.Allah, ayetiyle bu duruma müdahale etmekle kalmamış, peygamberimizi Zeynep'le evlenmesini sağlamıştır.

     AHZAB 33/37. Allah’ın nimet verdiği ve senin de nimetlendirdiğin kimseye: "Eşini bırakma, Allah’tan sakın" diyor, Allah’ın açığa vuracağı şeyi içinde saklıyordun. İnsanlardan çekiniyordun; oysa Allah’tan çekinmen daha uygundu. Sonunda Zeyd eşiyle ilgisini kestiğinde onu seninle evlendirdik, ki evlatlıkları eşleriyle ilgilerini kestiklerinde onlarla evlenmek konusunda müminlere bir sorumluluk olmadığı bilinsin. Allah’ın buyruğu yerine gelecektir.

    Araplardaki evlatlık geleneği, bu evlilikle yerle bir olmuştur. Bu olaydan sonra,Zeyd, peygamberimizin arkadaşları,dostları arasına katılmıştır.

     Not: Peygamberimizin yanında bulunan dostlarından hiç birisi Kuran'da yer almamıştır sadece ZEYD yer alır.

     Kadınlardan da MERYEM yer alır.

    Sevgi ile,   

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

efrayim58 Yazdı:
nisa/23
Size şunları nikahlamak haram kılındı: Anneleriniz,
kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz,
erkek ve kız kardeşlerinizin kızları, sizi emziren süt
anneleriniz, süt kızkardeşleriniz ve karılarınızın
anneleri, ve kendileri ile zifafa girdiğiniz
kadınlarınızdan olan ve evlerinizde bulunan üvey
kızlarınız. Eğer üvey kızlarınızın anneleri ile zifafa
girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur.
Sulbünüzden gelen (öz) oğullarınızın hanımları ile
evlenmeniz ve iki kız kardeşi birlikte nikahlamanız da
haramdır. Ancak cahiliyyet devrinde geçen geçmiştir.
Şüphesiz ki Allah gafur (çok bağışlayıcı) ve çok merhamet
edicidir.


Anneleriniz (oğul),
kızlarınız (baba),
kız kardeşleriniz (erkek kardeş),
halalarınız (erkek kardeş oğulu),
teyzeleriniz (kızkardeş oğulu),
erkek ve kız kardeşlerinizin kızları (amca, dayı),
sizi emziren süt anneleriniz (sütoğlan),
süt kızkardeşleriniz (süt abi)
ve karılarınızın anneleri (damat),
ve kendileri ile zifafa girdiğiniz kadınlarınızdan olan
ve evlerinizde bulunan üvey kızlarınız (üvey baba)
Eğer üvey kızlarınızın anneleri ile zifafa girmemişseniz
onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur. /
Sulbünüzden gelen (öz) oğullarınızın hanımları
(kayınpeder) ile evlenmeniz ve iki kız kardeşi
birlikte nikahlamanız da haramdır.

üvey baba/üvey kız için anneyle zifaf şartı koşulmuş aksi
halde serbest iken....
neden, nisa/22 de babaların nikahladıkları/üvey anne/üvey
oğul için keskin ifadeli vurgularla beraber koşulsuz/
şartsız yasak getirilmiş ...

ayette "ve en tecmeuu beynel uhteyni" ifadesi "iki kız
kardeşi birlikte nikahlamanız" diye
çevrilmiş...öylemidir....
öyleyse, ayette neden iki erkek kardeş ile birlikte
evlenmeyi yasaklayan bir ifade yok.....
eğer ifadenin anlamı buysa, bu haller dışındakiler
ikişerli nikahlanabilir demektir....


Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Kıymetli Fersciğim,ayetleri derinden inceleyen insanları çok severim.Allah sizlerden razı olsun.tahminim Hakkı Yılmaz hocamın tebyininde bu konuda bilgi bulunabilir.oda derin alimlerden :)) selamlar,sevgiler.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats