HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: peygamberin haram kılma yetkisi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

efrayim58 Yazdı:

     Efrayim,

     Sevgili fazıl,

     Allah, size zararı dokunanından başkasını haram etmez. İlke bu. Allah, zararı dokunanı haram etmiştir. Demişsiniz.

      Bu sözünüz üzre,Allah, domuz etini neden yasaklamış olabilr?Domuzun bize zararı ne? Domuz etinin, diğer eti yenen hayvanlardan farkı ve zararı ne?

      Sevgi ile,

Din, özellikle akıl ve mantığın dışında kendine yer bulan, alice harikalar diyarı fantastik kurguları içinde barındıran bir yol olarak algılandığında, her an herşeyin olması muhtemeldir. Ben, gelen tüm vahiylerin birer senaryo olduğuna inanmıyorum. Yani Allah katından biz kulları için, özel olarak bir takım anlamsız yaptırımları ve mantraları içinde barındıran bir tarzın/dinin/kitabın indirildiğine inanmıyorum. Ama şöyle anlıyorum: bir hayvanın, bir bitkinin, bir nesnenin varlığı, ona yüklenen yazılımının/fıtratının sonucudur. Ama insan son derece kompleks bir varlıktır. İnsan denen varlığın gerçekte, ne olduğu üzerine düşünebilirsek, ona yüklenen din kavramının da neyi amaçladığını fark edebiliriz. İnsan için son derece kompleks bir varlıktır demiştik. Bu kompleksin varlığı, insanın çok yönlü oluşundandır.

Bir bitki, hayvan veya nesnede bu çok yönlü yapı mevcut değildir. Onların hayatta kalmak için güdüleri vardır ama değerleri, değer yargıları, dogmaları, önyargıları... yoktur. Ölümden kaçma güdüleri olduğu halde, ölüm korkuları bile yoktur.

İnsan, hemen tüm kavramları içinde barındıran, bazılarını dışlayıp bazılarını içerlemek zorunda olan bir bütünden ibarettir. Şimdi sayın Efrayim, sorduğunuz soru ve cevabını bu açıdan kendiniz bir daha düşünün. Domuz eti haram mı, zararı var mı?

Önecelikle şundan çok eminim ki, orada yasak edilenin insana kesinlikle bir zararı söz konusudur çünkü din Allah'ın, yeryüzündeki kullarıyla bir eğlenme aracı değildir. Ama orada anılan nedir? Domuz mu veya o dönemin anladığı başka birşey mi... gelenek görenek orada geçen kelimeyi domuz olarak çevirmiş, öyle anlamış veya kolayına gelmiş. Bu yaklaşım nedeniyle, insanlarında mutfak kültürü birbirinden ayrılmış. Türkiyede yemek kültürünün domuz etini dışlaması nedeniyle damak tadlarımız, o eti kabul eder mi bilmem, damak kabul etse, insanın psikolojisi kabul eder mi bilmem... ben yemedim, yememde.. ama aç kaldığımda yerim. Sorunuzun tam karşılığı, zarardan korumak üzeredir.

Vahyin bir mantra, bir 'tanrının kullarıyla eğlenme aracı', bir fantastik senaryo olarak algılanması, o vahyin mihenk taşı denebilecek ayetlerinin bile 'tersten' anlaşılmasına sebep olmuştur ve zaten işte bu yüzden birçok kimse, 'dinde akıl mantık arama' diye öğüt verirler. Çünkü onlara göre din, zeusun kullarıyla eğlenmesinden ibarettir.

Allahın keyfi emredici olduğuna inanan adamın, o ayette geçen kelimeyi domuz, eşek, maymun, hamam böceği olarak algılamasında bir yanlışlık yok. Çünkü yarar ve zarar ilkelerinin olmadığı yerde her an herşey olabilir. Allah gökten bir koç gönderebilir ve hatta kendi bile gelebilir.

Ben o ayete ve diğerlerine, yarar ve zarar açısıyla ve dinin bir eğlence aracı olmadığı bilinciyle yaklaştığım için, orada geçen domuz kelimesinin gerçekte neyi ifade ettiğini anlamaya çalışırım. Aklımı kullanırım ve işin içinden çıkamazsam eğer, akla en yakın olana bakarım. Tavuk eti çabuk bozulur, hayvanların hasta olanları yenmez, süt çabuk bozulur, kan mındar eder, sakatatların bir kısmı hayvanlar için bile zararlıdır. O ayette geçen domuz kelimesinin arapçasının içeriğini bilmiyorum: canlıdan mı bahsediliyor yoksa ölüden mi, tek bir türü mü anıyor yoksa her türün sağlanan şartlarla içine düştüğü bir durumu mu? O ayette geçen kelimenin niteliği hakkında bir bilgi veriliyor. Bu bilgi onun pis olduğu yönündedir. Leş pistir, bozuk et pistir, hasta hayvan pistir, sakatat pistir, kanı çıkmadan ölen hayvan pistir. Saygılarımla.

Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
anti-tagut
Iki Hafta Yasakli
Iki Hafta Yasakli


Katılma Tarihi: 28 mart 2011
Gönderilenler: 105
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı anti-tagut

fazıl,

Kendinle çeliştiğini düşünmekteyim. Zira haram kılma yetkisinin birey ve kuruma değil akılcılığa ait olduğunu söylerken birey ve bireylerden oluşan kurumların haram yetkisinin olduğunu söylüyorsun. Bunlar akılcılık değildir; olsa olsa bireysel ya da kitlesel "akılcılık"lar olabilir -ki bunlar da subjektiftirler, mutlak bağlayıcı olmaları beklenemez. Kişi ve kurumlara göre değişkenlik gösterebilirler. Ancak 'mutlak akli temeller'e dayanan yasaklar objektif ve mutlak bağlayıcı olabilirler. Akılcılık denen şey de ancak bu mutlak akli temellere dayanarak takip edilebilir.

Dersen ki "insanlar Allah'ın sınırları dahilinde Allah'ın haramları gibi bağlayıcı olmayan insanların iyiliği, zarar görmemesi için yasaklar getirebilirler." olabilir derim. Daha önce de bahsettiğin gibi bilim adamı yasak koyabilir. Temiz ve helal diye önüne geleni homini gırtlak yiyip obezite yolunda ilerleyen biri için doktoru yasaklar getirebilir. Bu eğer toplumu tehdit eden bir vakaysa kanuni düzenlemelerle insanlar için kısıtlamalar, geçici ya da kısmi yasaklar getirilebilir vb. örnekler verilebilir. Ancak kayıtsız, şartsız kesinkes yasaklama gibi birşey sözkonusu olamaz. Allah'ın geç, peygamberin yasaklamadığını yasaklayan mezhepcilerin yasaklamasını bu bağlamda değerlendirebiliriz. Bunlara mekruh deniyor. Eğer bunlar keyfi değil ayete-hadise dayandırılan yasaklar ise olabilir. Peygamber bile beğenmediği birşeyi yasaklamamış ancak mezhepcilerde kendi görüşüne göre beğenmediği için yasak, harama yakın mekruh diyeni de var. Kardeşim peygamber bile beğenmediği halde yasaklamamışken sen neye dayanarak kalkıp harama yakın mekruh diyebiliyorsun? Senin beğenmediğini ben beğeniyorum. Sana alerji yapan şey bana enerji yapıyor, ne olacak şimdi? İşte kurumsal ve bireysel akılcılığın çıkmazı. Bu yüzden Allah ve O'nun gözetimindeki elçisi dışında kuralları bağlayıcı olan kimse yoktur, olamaz.

 

Yukarı dön Göster anti-tagut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: anti-tagut
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Kendinle çeliştiğini düşünmekteyim. Zira haram kılma yetkisinin birey ve kuruma değil akılcılığa ait olduğunu söylerken birey ve bireylerden oluşan kurumların haram yetkisinin olduğunu söylüyorsun.

Aslında tam olarak söylediğim bu değildi lakin cümleyi yanlış kurmuşum gibi görünüyor, bu açıdan haklısın.

Dersen ki "insanlar Allah'ın sınırları dahilinde Allah'ın haramları gibi bağlayıcı olmayan insanların iyiliği, zarar görmemesi için yasaklar getirebilirler." olabilir derim.

Evet aynen dediğim bu.

Saygılarımla.

Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats