HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Hakkı Yılmaz Tefsirinin Tenkidi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                     selamlar,kıymetli dostlarım,
                     Burada Hakkı Yılmaz Hocamın Tebyin adını verdiği Tefsirini Tenkide tabi tutacağız.
                     şimdiye kadar okuduğum tefsirlerin içinde en güzel tefsir Hakkı Yılmaz hocamın tefsiridir diyebilirim.Arap diline vukufiyetini ayrıca taktir ediyorum.okuduğum yere kadar olan kısmının takriben yüzde doksanı doğru ve isabetli beyanlarla doludur.fakat yüzde 10luk kısmını da beğenmedim.tabiki kullar hatadan beri olamazlar.Kusursuzluk Allah'a mahsustur.Bizde tefsir yazsak büyük ihtimalle oda tenkide maruz kalır.çünkü insanların bakış açılarında farklılıklar olduğu için oda tenkidden kurtulamaz.Fakat bize düşen bakış açılarımızı Kur'anın prensipleri doğrultusunda tutmaktır.Bende zaten tenkidimi özellikle bu açılardan yapmaya çalıştım,asla rivayet veya gelenek endişeleri takip etmedim.
                     Bu haseple tenkitlerimi Kur'anın ışığında önyargılardan uzak yaptığıma inanıyorum.Bu tenkitlerimde size göre benim yanıldığım yerlerde varsa lütfen sizde beni tenkit etmekten çekinmeyin.Müminler olarak bizim ortak karakterimiz ''Hakkın ve haklının yanında yer almak'' olmalıdır.Tenkit ve değerlendirmelerinizde delillerinizin Kur'an kaynaklı olmasını ümid ederim.
                    Aşağıya pasaj pasaj bu tenkitlerimi sunuyorum.
                     selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

selamlar;

1-Hakkı Yılmaz Hocam,Alak Süresinin mealinde geçen 2.ayetteki ''alak'' ifadesini aynen almış,burada bu kelimeyi parantez içinde ‘’embriyo’’ şeklinde açıklasaydı bence daha güzel olurdu.oysaki yukarıya kendisi ''embriyo''şeklinde yazmış,fakat mealinde aynen''alak''ifadesini kullanmıştır.sanırım tefsirini Türkçe yazdığını bir an unutmuştur.Türklerden kaç kişi ''alak'' ifadesinin ''embriyo'' anlamına geldiğini bilirki?amaç tebyin(açıklama,aydınlatma)ise tefsirinide tebyin olarak ifade ettiğine göre amacına uygun davranması bence daha güzel olurdu.


2-Alak
9-10. Namaz kıldığı/haniflik ettiği [şirke ve tâğûta karşı çıktığı,sosyal yardım yaptığı] zaman bir kulu engelleyen kişiyi gördün mü?

Benim Yorumum:buradaki ‘’namaz’’ kelimesi yerine salat kelimesini kullansa isabetli olurdu.çünkü ‘’namaz’’ kelimesi parantez içindeki ifade ettiği açıklamaların karşılığı değildir.Aşağıda tefsir bölümünde yer alan kendi ifadeside zaten bu iddiamızın yerinde ve uygun olduğunu gösterir.Bakın Hakkı Yılmaz Hocam ne demiş:
‘’Ayetteki sallâ sözcüğü meal ve tefsirlerde genellikle "namaz kıldı" anlamıyla yer alır.Aslında anlamı tam olarak "namaz kılmak" değildir… "haniflik etmek; şirke karşı durmak, tâğûta karşı çaba harcamak,sosyal yardım için koşmak"demiş,buradaki ‘’tam’’ifadesini zannediyorumki gelenekçilerden çekindiği için veya tefsirinin gelenekçiler tarafından itibar görmesi için kullanmış olabilir veya buradaki ‘’tam’’ifadesi "haniflik etmek; şirke karşı durmak, tâğûta karşı çaba harcamak,sosyal yardım için koşmak" kesinlikle ‘’namaz’’ değildir anlamında kullanmışsa mealine yazdığı bu ‘’namaz’’kelimesi bir çelişki doğurur.Değerli Hakkı Yılmaz Hocama bu çelişkiyi düzeltmesini tavsiye ediyorum.

Kevser Süresinin Tefsirinde Geçen Hakkı Yılmaz Hocamın Şu İfadeleri:

Ancak bütün bu anlayışların namaz esnasındaki bedensel hareketlere yönelik olarak ortaya konduğu dikkatlerden kaçırılmamalıdır. Oysa ayette bu hareketin namazda olacağına dair hiçbir işaret, delâlet ya da karine [ipucu] yoktur.

      Bize göre, namaza başlama tekbirinde ya da namazlardaki ara tekbirlerde dilimizle “Allahu Ekber [Allah her şeyden daha büyüktür]” derken ellerimizi göğsümüze kaldırmamız, aynı anda beden dilimizle de bu inanç ve anlayışımızı pekiştirdiğimiz anlamını taşımaktadır. Yaptığımız bu hareket, Allah'tan başka her şeyi arkaya attığımızı ifade eden sembolik bir davranıştır. Sure peygamberimize hitap ettiğine göre, Yüce Allah’ın bu emirle peygamberimizden istediği, hakkında çıkarılan kin dolu söylentileri, kendisine yapılan kötü davranışları, düşmanlıkları, hileleri ve tuzakları arkaya atması, dikkate almaması, boş vermesi, elini sallayıp geçivermesidir.

Benim Yorumum:''Nahr''sözcüğü ile ilgili bu açıklamalarında yine çelişkiler vardır.önce gelenekçilerin veya rivayetçilerin bunu namazdaki bedensel hareketlere göre ortaya koyduklarını bunun yanlış olduğunu söylemiş.altındaki paragrafta ‘’Bize göre’’diye başlayan ifadesinde ise aynen tenkit ettiği kesimin hatalarına uyarak kendide bu kelimeyi ‘’namazla ilintileme yapmıştır.

Ek Yorumum:2011 yılındaki yazdığım bu tenkitlerimi sanırım Hakkı Yılmaz hocam okumuş ve bizi bu konuda haklı görmüş olmalıki 2012 yılında bir sitede onun bu düzeltmeleri yaptığını gördüm.Bu konuda yanlışında ısrar etmediği ve doğru tebyine döndüğü için Hakkı Yılmaz hocama teşekkür ediyorum.işte size o sitenin linkini veriyorum.Buradaki videoda bu düzeltmeleri yaptığını görüyoruz.

http://video.tebyinulkuran.com/mediadetails.php?key=1ca20707 5d23fedb0915&title=Gelece%C4%9Fe+Do%C4%9Fru+-+B%C3%B6l%C 3%BCm+12%2C+K%C4%B1s%C4%B1m+1

Kevser Süresinin tefsirindeki en son parağrafında şunları yazmış:

Ne var ki, peygamberimize ve dolayısıyla İslâm'a o günlerde sataşanların eli boş kaldığı gibi, bundan sonra da boş kalacaktır. O günkülerin hem emekleri boşa çıkmış, hem de nesepleri, soy ve sopları dünya sahnesinden silinip gitmiştir. Bu ayetlerden anlıyoruz ki, bu gün de yarın da yine aynı şekilde olacaktır.

Benim Yorumum:Hakkı Yılmaz Hocam’ın bu ifadeleri o zamanki müşriklerin kayıplarını gerilemelerini ifade etsede bu her zaman böyle olacağı anlamına gelmez.Hak ve Batıl mücadelesi Kıyamete kadar süreceğine göre bazen müminler bazende müşrikler galip gelmiştir.Kıyamete kadarda bu böyle gidecektir.

selamlar,sevgiler.



__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

Hakkı yılmaz ın yaptığı mealde Hacc suresi 15. ayetin
meali şöyledir:

"Kim, Allah'ın kendisine dünyada ve âhirette yardım
etmeyeceğini sanıyor idiyse, hemen semâya bir sebep
uzatsın, sonra, … kessin. Sonra da baksın bakalım bu
plânı, kendisini öfkelendiren şeyi [kafasındaki
takıntıyı] giderecek mi?"

anlamadım ben....


semaya sebep uzatmak ne demek?


anlatsınlar da anlayalım....


ayrıca;


hem neyi keseceğiz onu da anlayalım bir...


ayrıca;


kafadaki takıntıda ne imiş bilelim..
.

yine

o "öfke" de ne demek??

neye öfke?????

açıklama lütfen...


sevgiyle...

__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
takva81
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 ocak 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 288
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı takva81

selamlar

    Era-eyte-lleżî yenhâ : baksana o nehyedeni

    Abden iżâ sallâ  : bir kulu doğruladığında

    

Era-eyte in kâne ‘alâ-lhudâ : baksana o doğruda gidiyorsa

 

Ev emera bi-ttakvâ : veya çekinmeyi emiretti ise

Era-eyte in keżżebe ve tevellâ : baksana öteki yanalar yüzçevirirse

Elem ya’lem bi-enna(A)llâhe yerâ : bilmiyor allahın gördüğünü

Kellâ le-in lem yentehi lenesfe’an bi-nnâsiyeti  : hayır  vazgeçmez ise alnından tutarız.

  Nâsiyetin kâżibetin ḣâti-etin : yalancı cani alnı

  Felyed’u nâdiyehu : çağırsın kurultayını

 

Sened’u-zzebâniyete : bizde görevlileri

Kellâ lâ tuti’hu vescud vakterib: hayır yok itaat ve secde ve yakınlık


  kıyamet 31/32 : Felâ saddaqa velâ Sallâ velâkin kezzebe ve tevellâ : O, ne tasdik etti ne de çaba harcadı destekledi. Ama yalanladı ve geri durdu.



__________________
ben yanlız kendimi kurana adadım.
Yukarı dön Göster takva81's Profil Diğer Mesajlarını Ara: takva81
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

Hakkı yılmaz'ın yaptığı mealde Hacc suresi 15. ayetin
meali şöyledir:


"Kim, Allah'ın kendisine dünyada ve âhirette yardım
etmeyeceğini sanıyor idiyse, hemen semâya bir sebep
uzatsın, sonra, … kessin. Sonra da baksın bakalım bu
plânı, kendisini öfkelendiren şeyi [kafasındaki
takıntıyı] giderecek mi?"



anlamadım ben....


1. semaya sebep uzatmak ne demek?


anlatsınlar da anlayalım....


ayrıca;


2. hem neyi keseceğiz onu da anlayalım bir...


ayrıca;


3. kafadaki takıntıda ne imiş bilelim..
.

yine

4. o "öfke" de ne demek??

neye öfke????? kime öfke????




açıklama bekliyoruz lütfen...


sevgiyle...

__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

bari biz açıklayalım...

şu makalenin sonunda bu ayetin doğru tercümesi var....

bu tercüme kime mi ait? bilen biliyor.....

sevgiyle....





Bunalıma Giren Kimsenin Asıl Okuyacağı Dua Bu İşte!

Depresyona, strese ya da bunalıma giren kimsenin
okuyacağı bir takım dualardan bahsedenlerin Kur’an’ın bu
ve benzeri konularda ne dediğine hiç bakmaması, sağlam ve
güvenilir olmayan bilgileri insanlara nakletmesi oldukça
düşündürücü bir durumdur.

Bu itibarla, makalemizde Kur’an’ın meseleye nasıl
baktığını ortaya koymaya çalışacağız. Amacımız; işin
kolayına kaçan kimseleri buradan uyarmak, sıkıntılarından
kurtulmak, tedavi olmak ve arınmak isteyen kimselere ise
dosdoğru yolu göstermek olacaktır.

Burada öncelikle şunun altını çizelim ki, bir takım
bedeni ve ruhi hastalıklara maruz kalanların öncelikle
doktora gitmeleri, verilen ilaçları kullanmaları
gerekmektedir. Ancak, bu tür hastalıkların tekrar
nüksetmemesi için kalıcı tedavi yöntemlerine ihtiyaç
olduğu ise izahtan varestedir.

Dolayısıyla evvela insanoğlu bu dünyada niçin bulunduğunu
bilmek durumundadır. Bu konuda çok ciddi çabalar sarf
ederek imanını sağlamlaştırmayan ve bir takım yanlış
yollara girenlerin yeniden durup düşünmeleri ve
girdikleri yanlış yollardan dönmeleri kendi yararlarına
olacaktır.

Ademoğlu bu dünyada imtihan için bulunmaktadır. O hayatı
boyunca zaman zaman çok ciddi sınavlarla karşı karşıya
kalabilecektir. Bu durumda ona düşen isyan etmek değil,
bu imtihanı başarı ile atlatmak için mücadeleye kararlı
ve azimli bir şekilde devam etmek ve bu arada da sabrı
elden bırakmamak olacaktır.

Yüce Rabbimiz bizlere bu konuda Hac suresinin 8 ila 15.
ayetlerinde gerekli açıklamaları ve uyarıları
yapmaktadır.

Bilindiği üzere Kur’an-ı Kerim’in bir özelliği de kafir,
münafık ve müminleri tanıtırken genellikle bu kimselerin
önemli vasıflarını zikretmesi ve ilgili ayetlerde
bunlardan peş peşe söz etmesidir. Ele alacağımız bu
ayetlerde de bunun bir benzerini görmekteyiz.

Yüce Rabbimiz hakikat inkarcılarının özelliklerini
tanıttığı şu ayetlerde onlar hakkında bazı bilgiler
vermektedir.

“İnsanlar içinde niceleri vardır ki, herhangi bir
bilgiye, herhangi bir doğru yol öğretisine (apaçık,
kesin, kati ve şaşmaz delillere) ve ışık saçan bir ilahi
kitaba sahip olmaksızın Allah hakkında (ileri geri
konuşmakta ve) tartışmaktadır. (Başkalarını) Allah
yolundan saptırmak için (büyüklük taslayarak hakka) sırt
çevirmektedir. Böyle birinin bu dünyadaki payı (manen)
gözden düşmedir. Kıyamet gününde ise ona yakıcı azabı
tattıracağız. (Ve ona, o Gün:) ‘Bu senin kendi elinle
önceden kazandığın şeydir. Çünkü Allah kullarına asla en
küçük bir haksızlık yapmaz!’ (denilecektir).” (Hac,
22/8-10)

Bu ayetler bize hakikati inkara şartlanmış olanların
mahşer günü karşılaşacakları durumu resmetmekte ve bunun
üzerinde ciddi şekilde düşünmemizi istemektedir.

Hac suresinin bu ayetlerinin hemen arkasından gelen
ayetlerde ise dünyada iken yarım gönüllü inanan
ikiyüzlülerin bazı özellikleri bizlere haber verilmekte,
bu dünyada iken yaptıkları yanlış işlere dikkat
çekilmekte ve onların bu davranışları şiddetle
eleştirilmektedir.

“Ve insanlardan kimi de vardır ki, Allah’a (imanla
küfrün) sınır(ın)da (şartlı olarak) kulluk eder. Öyle ki,
başına bir iyilik gelse, ondan hoşnut olur; ama başına
sınayıcı bir güçlük gelse hemen bütünüyle yüz çevirir ve
böylece dünyayı da ahireti de kaybeder. Zaten hiçbir
şeyle kıyaslanamayan kayıp da gerçekten budur!” (Hac,
22/11)

İmanları pamuk ipliğine bağlı ve gelgitler yaşayan böyle
tipler başlarına bir musibet, bela, sıkıntı, keder, acı,
ızdırap, hastalık, kaza vs. gelince hemen isyan ederler.
Hatayı kendi yapıp ettiklerinde aramak yerine, suçu hemen
başkalarına ya da “kader”e, “felek”e, “kısmet”e, “nasib”e
vs. atarlar. Bazen ise “beni mi buldu!?” diyecek kadar
pervasızlaşıp, isyan kokan sözler bile sarf edebilirler.
İşte böyle yarım yamalak bir inanca sahip bu tipler,
içlerinde bulundukları bu kötü durumdan ve sıkıntıdan
kurtulmak için bir takım yanlış yollara başvururlar.

Devam eden ayetlerde bu duruma şöyle işaret edilmektedir.

“(Başına gelen o sıkıntıdan kurtulmak için) Allah yerine,
ne zarar ne de fayda sağlayabilen şeylere (putlara,
türbelerdeki yatırlara, ikonlara, tablolardaki resimlere,
peşinden gittiği idolün fotoğrafına vb.) yalvarıp
yakarır; düşülebilecek en vahim sapıklık da zaten budur!”
(Hac, 22/12)

Cansız bir takım nesnelerden medet uman bu tür kimselerin
yaptıklarının ne kadar yanlış olduğu böylece ifade
edildikten sonra, bu sefer de yarım gönüllü inanmış bu
kimselerin canlı olan bazı kimselere gidip yalvarmaları
ve onlardan yardım istemeleri de şu şekilde
eleştirilmektedir.

“(Ve bazen de) kendisine zararı yararından çok olan
kimseye yalvarıp yakarır (ondan medet bekler ve ister);
gerçekten de, bu ne kötü bir efendi ve ne kötü bir
arkadaştır!” (Hac, 22/13)

Bu ayette içine düştüğü sıkıntıdan kurtarması için
doğrudan ve aracısız Allah’a yalvarmak ve sadece O’ndan
istemek ve beklemek yerine, faydası az ama zararı çok
daha fazla olan cincilere, üfürükçülere, muskacılara,
büyücülere, falcılara, medyumlara, astrologlara,
kahinlere, arraflara, sahte mehdilere, sahte şeyhlere,
sahte hocalara, sahte din adamlarına ve sahte tarikat
önderlerine gidenlerin haline işaret edilmektedir.

Gerçektende, gerek geçmişte gerekse günümüzde hala bazı
insanların bu tür kimselere gittikleri ve onlardan bir
takım isteklerde bulundukları görülmektedir. Bu ayet,
böyle yapanları uyarmakta ve yaptıklarını tekrar gözden
geçirmelerini istemektedir. Ancak yarım gönüllü inanan ve
imanını tahkik etmeyen, kolaycı ve ucuzcu kimseler ise
hala inatla girdikleri yanlış yolda ilerlemeye devam
edebilmektedirler.

Hac suresinin devam eden ayetinde ise, müminlerin şu
özelikleri ve onların karşılaşacakları şeyler haber
verilmektedir.

“Gerçek şu ki, Allah imana erişip dürüst ve erdemli
davranışlar ortaya koyanları, içlerinden derelerin,
ırmakların çağıldadığı has bahçelere kabul edecektir.
Çünkü Allah dilediğini yapar.” (Hac, 22/14)

Hac suresinin bu ayetlerinde Yüce Allah hakikat
inkarcılarını, yarım gönüllü inananları ve müminleri bu
şekilde bizlere tanıttıktan hemen sonra arkadan gelen şu
ayette bu üç gruba da birden seslenerek onlara şu
tavsiyede bulunmaktadır.





“Kim ki Allah’ın kendisine bu dünyada ve ahirette yardım
etmeyeceğini zannediyorsa, (gereken bütün fiili duaları
yaptıktan ve her türlü meşru sebebe sarıldıktan sonra)
ellerini kaldırıp Allah’a dua etsin (sadece Allah’tan
istesin). Bir de (umut bağladığı o canlı ve cansız tüm
aracılardan umudunu) kessin. Baksın bakalım! Acaba
başvurduğu bu (doğru ve yerinde) yöntem (kural, ilke,
düstur, metod) onun sıkıntıya düştüğü o şeyi (bunalım,
stres, depresyon vs.) ondan giderecek mi gidermeyecek mi
(o zaman görsün!)” (Hac, 22/15)




Bu ayetten anlaşıldığına göre yüce Rabbimiz tüm insanlığa
hitap ederek sadece kendisine dua etmelerini ve
aracılarla iş tutmamalarını istemektedir. Dolayısıyla
depresyona giren, strese yakalanan, bunalıma düşen, ciddi
sıkıntılarla karşılaşan kimsenin yapması gereken şey,
tedaviyi yanlış yerlerde aramak olmamalıdır. Sıkıntı
varsa bunun çaresi de elbette vardır. Çare; her türlü
maddi ve manevi sebebe sarıldıktan sonra sonucu Allah’a
havale etmek, sadece Allah’tan istemek ve hayırlı olanı
O’ndan beklemektir. O’na şirk koşmamaktır. Tüm canlı ve
cansız aracıları devre dışı bırakmaktır.

Özetle, Kur’an’ın bu çağrısına kulak veren ve gereğini
yapan kimselere Allah’ın mutlaka karşılık vereceğinin ve
onların sıkıntılarını gidereceğinin en büyük müjdecisi
Hac suresinin bu ayetleridir. Bu nedenle ciddi
imtihanlarla karşılaşanların okuyacağı, idrak edeceği ve
sarılacağı ayetler de bunlar olmalıdır. Bu ve benzeri
ayetler sayısal olarak okunmak ve üfürülmek için değil,
anlaşılıp uygulanmak için gönderilmiş olup, bu gerçeği
özümseyenler için bir hidayet kaynağı olacağında ise
şüphe yoktur. (20.10.11)

Dr. Ahmet Emin SEYHAN







kısaca;

her önüne gelen meal yazmamalı..

işi ehline bırakmalı......


yoksa komik duruma düşmek kaçınılmaz olabilir......



sevgiyle......

__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz


(Hac suresi, 22/15)

“Kim ki Allah’ın kendisine bu dünyada ve ahirette yardım
etmeyeceğini zannediyorsa, (gereken bütün fiili duaları
yaptıktan ve her türlü meşru sebebe sarıldıktan sonra)
ellerini kaldırıp Allah’a dua etsin (sadece Allah’tan
istesin). Bir de (umut bağladığı o canlı ve cansız tüm
aracılardan umudunu) kessin. Baksın bakalım! Acaba
başvurduğu bu (doğru ve yerinde) yöntem (kural, ilke,
düstur, metod) onun sıkıntıya düştüğü o şeyi (bunalım,
stres, depresyon vs.) ondan giderecek mi gidermeyecek mi
(o zaman görsün!)”



__________________
Rabbim! ilmimi ve anlayisimi artir!

www.ahmeteminseyhan.blogcu.com/

selam ve dua ile...
Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Aşağıdaki Ayet Meallerinde bulunan altı çizili kelimeleri Hakkı Yılmaz Hocam ‘’parantez içinde açıklamayla’’ bile olsa açıklamamış aynen bırakmıştır.Böylece ‘’Tebyin’’(açıklama,aydınlatma) ilkesine aykırı davranmıştır.

 

Alak2-  ki O, insanı alaktan yarattı.

Kalem28- En hayırlı olanları: "Ben size ‘Tesbih etmiyor musunuz!’ dememiş miydim?" dedi.

Kalem29- Onlar: "Rabbimiz Seni tenzih ederiz, doğrusu bizler zalimlermişiz!” dediler.

Asr2-3-İman eden, salihat işleyen,…’’

Kevser1-  Şüphesiz Biz sana kevseri verdik.

Kevser2:’’… ve nahr yap!’’

Maun7- ve mâûnu vermezler.

Nas1-6 ‘’…hannasın kötü fısıltılarının şerrinden…’’

ihlas2-  Samed olan Allah'tır,

Necm6 - O, üstün akıl sahibi. Ki istiva etmiştir O.

Necm14 - Son sidrenin yanında.

Necm32 – ‘’… İttika eden kimseyi O daha iyi bilir.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Hakkı Yılmaz Hocam tefsirinde yer alan şu iddialarına bir delil veya kaynak sunmamıştır.:

1-Hâlbuki İhlâs suresi 22. sırada inmiş olup Mushaf’ta 112. sıraya konması sahabenin içtihadına göre olmuştur.

 

2-Sureden (Necm) çok etkilenen müşrikler, birkaçı hariç, topluca secde etmiştir. Bu olay neticesinde Mekke halkının topluca Müslüman oldukları yönünde söylenti çıkmış, bu söylenti Habeşistan'a ulaşmış ve oraya gönderilmiş olan muhacir Müslümanlar sevinerek anayurtlarına dönmüşlerdir.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

selamlar,kırmızı yazı bölgesi Hakkı Yılmaz Hocama ait,Mavi yazılar bana ait.:


necm11 - 13.   Ayetler:

 

      Gönlü, gördüğünü yalanlamadı.

      Siz onun gördüğü şeyden kuşku mu duyuyorsunuz? [onun gördüğü

      şey hakkında onunla mücadele mi ediyordunuz?]

      Ant olsun onu, başka bir inişte de gördü.

 

      Bu ayetler, ilk vahiy anında olanların bir zann [sanı], bir rüya, bir hayal, bir halüsinasyon olmadığını, sağduyunun kesinlikle yanılmadığını vurgulamakta ve bu sahnenin iki kere yaşandığını açıklamaktadır. İlk vahiy olan Alak suresinin akışından anladığımıza göre bu inişlerin birincisi “ اقرأ ikra” ile başlayan 1. ve 2.  ayetlerin gelişinde, ikincisi de yine “ikra” ile başlayan 3. ve 5. ayetlerin gelişinde olmuştur.

 

Benim Yorumum:Hakkı Yılmaz Hocamın mealinde verdiği ifade’’başka bir inişte de gördü’’şeklindedir.oysaki tefsirinde iki inişten bahsediyor.mealdeki bir ifadesi ile tefsirdeki iki ifadesi birbiriyle uyuşmamaktadır.hem tefsirinde belirttiği bu iki inişe kanıt göstermemiştir.hemde şöyle bir soru akla geliyor.şayet bu iki inişten1.si alak1-2 ise ve 2.side alak3-4 ise bunlardan başka necm11e kadar gelen ayetler ne olacak?.onları nereye koyacağız?yoksa onlar iniş olmadan veya vahiy olmadan mı gelmiş diyeceğiz?anlayacağınız Hakkı Yılmaz Hocamın bu ifadeleri beni tatmin etmemiştir.o halde bu konuda bizim uygulayacağımız metot şunlar olabilir.1-akla müracat etmek.akıl bu konuda ne söylüyor.benim aklım şunu söylüyor.vahiyler olaylar öncesi veya olay anında aydınlatma veya uygulama amaçlı olarak geliyordu.olayları da ayetlerin konu bütünlüğü üzerinden yorum yapabiliriz.2-ayetlerin bize verdiği kadarını almak ve anlamak.vermediği hususlarda yani bize gaib sayılan hususlarda da o meseleyi Allah’a bırakmak ve en doğrusunu Allah bilir demektir.3-hukuki hüküm çıkarma zorunluluğu olan konularda ayetlerin ışığında insanlar hukuki hüküm çıkartmalıdırlar ayetlerden delil bulunamazsa ortak veya çoğunluk aklıyla hüküm çıkartılmalıdır.Ancak böyle zorunluluk olmayan hususlarda kanıtsız olarak beyanatlarda bulunmayı doğru bulmuyorum.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats