HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Teskent mushafindaki F ve V harfleri Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

بما قدمت يداك  

وأن الله ليس بظلام

 للعبيد *10

File:The ‘Uthman Qur'an - 2 - Kufic.jpg

ومن الناس من-

يعبد الله على حرف

فإن أصابه خير ا

طمأن به وإن أصا

بته فتنة انقلب على

وجهه خسر الدنيا و

الآخرة ذلك هو ا

لخسران المبين *11 يدعو

من دون الله ما لا

يضره وما لا ينفعه

 

Hac 10'un bir bölümü ile Hac 11. 

 

Görüldügü gibi

ف noktasiz.

 

 

O yüzden 

Nûr 32'deki

و انكحوا ile Nisâ 3'teki

ف/ و انكحوا 

ayni görünüyor. 

 

 

Sorum bununla ilgili.

 

Nisâ 3'teki

"انكحوا"nun inkihû seklinde okunmasi ve

bu suretle evlenin anlamina gelmesi 

öne sürüldügüne göre

"fenkihû"ya ait nesnenin disil olmasindan kaynaklaniyor.

 

Bunun aciklamasi nedir?   

 

Öte yandan Nûr 32'deki

"انكحوا"nun da bir neslesi disil (اما) ama 

evlendirin anlamina gelmek üzere

enkihû okunuyor.

 

Nicin?

 

Sevgi ile,

Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Tam neyi öğrenmek istediğinizi anlayamadım ama, anladığım kadarıyla yanıtlamaya çalışayım.

 و  (vav) harfi kendinden sonraki harfe bitişmez. Noktasız da olsa  ف (fe) veya kaf harfi, kelimenin sonunda olmaması halinde,  kendinden sonraki harfe bitişmek zorundadır. 

Peki, Nisa 3’teki İNKİHÛ, ENKİHÛ okunamaz mı?  Okunabilir. Ancak,  “şayet adaleti sağlayamayacağınızı biliyorsanız bir tana…” cümlesi, “evlendirin” anlamındaki  ENKİHÛ şeklinde okumamıza engel. Nûr 32’daki ENKİHÛyu İNKİHÛ okuyamaz mıyız? Okuyabiliriz. Ancak, nesnelerden biri kadınlarken bir diğeri de erkeklerdir. Erkeklere, “kadınlarla ve erkeklerle evlenin” der gibi bir söylem ile karşılaşırız ki olmaz. Evlenin, evlendirin, boşayın, sadakalarını verin vs fillerin muhatapları hep erkekler.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba sayin hanif.

Daha fazla aciklamam sizi kendi istedigim cevabi vermeye yönlendirmem anlamina gelebilirdi. Ben sizin dürüst oldugunuzu biliyorum. Istediginiz gibi cevap vermenizi bekledim.

Konu, Araplarin kadini asagilayan tavri. Nesne disil olunca Araplar mutlaka evlenmek anlamindaki "inkihû"yu kullanirmis.

Onlar kadin gördü mü onunla evlenmeyi düsünürmüs yalnizca, onu evlendirmeyi akillarinin ucundan bile gecirmezmis.

Bunu ögrendigimde tabi cok sasirdim. Muhatabima "Bey, kizimizi evlendir!"in Arapcasini yaz, diye tutturdum. Senin hatirin icin, dedi. Unkih ebetek gibi bir sey yazdi. Ama "Bunu SAKIN kullanma!" diye de uyardi. Cünkü Araplarin agzindan o söz asla cikmazmis.

Siz dogruyu tarafsiz ve dürüstce söyleyecektiniz. Onu bekledim. Ama olmadi cünkü meramimi ifade edememisim. 

Aciklamanizda yine de ip uclari var. Örnegin  

Nûr 32’daki ENKİHÛyu İNKİHÛ okuyamaz mıyız? Okuyabiliriz. Ancak, nesnelerden biri kadınlarken bir diğeri de erkeklerdir. Erkeklere, “kadınlarla ve erkeklerle evlenin” der gibi bir söylem ile karşılaşırız ki olmaz.

Ne  güzel... de Nisâ 3'ün öznesi bütün inananlardir. Yani orda Allah inanan kadinlara da sesleniyor ama fiil olarak "inkihû"yu sectigimiz zaman kadinlara "Kadinlarla evlenin!" der gibi olmuyoruz!

Neyse. Amacim sizinle cok esliligi müzakere etmek degil. Onun icin su görüsünüze katilmiyorum ama itiraz etmiyecegim:

..."şayet adaleti sağlayamayacağınızı biliyorsanız bir tana…" cümlesi, fiili evlendirin anlamındaki  ENKİHÛ şeklinde okumamıza engel.

Söylendigine göre eski Türkler kadina cok deger verirmis. Örnegin hakanin oturdugu tahtin yaninda "bânu"su icin mutlaka bir taht daha bulunurmus.

Simdi Araplastik. Araplarin, ilahî dini Arap dini derekesine indiren tavirlarina biz de büründük.

Dün aksam haberlerde izledim, Diyanet Isleri baskanimiz "Kürtaja hayir!" diyor ve acikliyordu: "Cenin halinde de olsa can candir; yasamak onun da hakkidir; kürtaj yoluyla ona kiymak cinayettir."

Iyi güzel de... ya kadinin yasama hakki? Ya ceninin büyümesi kadinin canina mal oluyorsa? Insan hic olmazsa bunu belirtmez mi.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

“Ben sizin dürüst oldugunuzu biliyorum.” 
“Siz dogruyu tarafsiz ve dürüstce söyleyecektiniz. Onu bekledim. Ama söylemediniz.” 

Amacınızın öğrenmek olmadığını tahmin etmiştim… Yine de teşekkür ederim.  Sorarken siz dürüstünüz ama ben cevap verirken dürüst olamadım… Öyle olsun. Sizin gibi anlamayan har kes size göre dürüst değildir.

“Ne güzel... de Nisâ 3'ün öznesi bütün inananlardir. Yani orda Allah inanan kadinlara da sesleniyor ama fiil olarak "inkihû"yu sectigimiz zaman kadinlara "Kadinlarla evlenin!" der gibi olmuyoruz!”

Doğrusunun senin anlamak istediğin gibi olduğunu ben de çok isterdim ama öyle değil işte. Lütfen, siz dürüstsünüz, şu cümleyi bildiğiniz gibi çevirir misiniz: “İNKİHÛ (veya) ENKİHÛ MÂ TÂBE LEKUM MİN ENNİSÂİ MESNÂ VE SULÂSE VE RUBÂ’A.”

Sayın Hasan, şu cümlelerde “özne bütün müminlerdir, kadınlar da içinde” diyebilir misiniz: 2/231, 232, 236, 237, 230; 65/1; 33/49; 66/5. Özne hep erkek. Kadına erkeği boşatan bir ayet söyle, lütfen!  

“Simdi Araplastik. Araplarin, ilahî dini Arap dini derekesine indiren tavirlarina biz de büründük.”

Doğru değil. Araplar ilahi dini “Arap dini” derekesine indirmedi. İlah, bu dini o zaman o topraklarda onlara uygun gördü. Ama siz zoraki onu kendinize, bütün insanlığa, bütün zamanlara giydirmeye, uydurmaya çalıştınız, çalışıyorsunuz! Uymuyor kardeşim, uy mu yor. Suyuyla, toprağıyla, iklimiyle, kılığıyla, kıyafetiyle, yerlisiyle, bedevisiyle, yemesiyle, içmesiyle, kültürüyle, ahlakıyla, uçkuruyla… o gün o topraklarda o Araplara uygundu o. Bütün insanları aynı kalıba sıkıştıramaz, aynı örtünün altına sokamazsınız. Girmezler, sığmazlar.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Amacınızın öğrenmek olmadığını tahmin etmiştim

Amacim gercekten ögrenmekti. Bir iddiaya göre Nisâ 3'te NESNE nisâ oldugu icin fiil inkihû olmak zorundaymis. Bunu GRAMER dogrular mi? Siz Arapcanin gramerini iyi biliyorsunuz. Onun icin size sordum.

Iddianin sahibi kanit olarak Araplarin kadinlara olan tavrini gösteriyordu. Size aciklamaya calistim.

Ben inanmadim. Cünkü tavir dediginiz... yoktur, peydahlanir; vardir, yok olur; kisacasi degisir. Hz Peygamber döneminde Araplar öyle bir tavir icinde degildi belki. 

...şu cümleyi bildiğiniz gibi çevirir misiniz: İNKİHÛ (veya) ENKİHÛ MÂ TÂBE LEKUM MİN ENNİSÂİ MESNÂ VE SULÂSE VE RUBÂ’A.

Size yetki veren kadinlarin ikiserini ve ücerini ve dörderini evlendirin. 

Sayın Hasan, şu cümlelerde “özne bütün müminlerdir, kadınlar da içinde” diyebilir misiniz: 2/231, 232, 236, 237, 230; 65/1; 33/49; 66/5. Özne hep erkek. Kadına erkeği boşatan bir ayet söyle, lütfen!

Anladim.

Ne var ki Nisâ 3'ün konusu erkeklerin eslerini bosamasi gibi yalnizca erkekleri ilgilendiren, yalnizca erkeklerin yapacagi bir is degil yetimlerin haklarinin gözetilmesi gibi bütün inananlari ilgilendiren bir is.

Bir daha: Nisâ 3, Nisâ 2'nin devam. 2 ise yetimlerin haklarinin gözetilmesi ile ilgili bir ayet. Yetimlerin haklarini gözetmek erkekler kadar kadinlarin da görevidir, degil mi.

Yani, ilk soruma döneyim, Araplarin kadinlara takindigi tavri degil ama Arap dilinin grameri acisindan fiil inkihû olmak zorunda degilse ilahî emrin muhatabi kadin erkek bütün inananlardir.

Müzakere derli toplu yapilabilsin diye "Allah'in dini-Arabin dini" konusunu disarda birakiyorum. Zaten ona Araplarin kadinlari asagilayici tavrindan hareketle söz gelisi deginmistim.

..."şayet adaleti sağlayamayacağınızı biliyorsanız bir tana…" cümlesi, fiili evlendirin anlamındaki  ENKİHÛ şeklinde okumamıza engel.

Daha önce acikladiginiz bir görsünüz bu idi. Katilmadigimi söyledim ama itiraz etmedim cünkü sizi cok esliligi müzakere etmek zorunda birakmak istemedim.

Simdi söyleyeyim.

Ayetteki yalnizca bir tane ifadesi "nkh"yi enkihû seklinde okumamiza engel mi degil mi? Bu, "adaleti saglayamamaniz"dan ne anlasildigina göre degisir.

Eger adaletin saglanamamasi, mevcut tefsirlerdeki gibi, bir adamin cok kadinla evlenmesi halinde esleriyle kurdugu gönül baginda ve onlara sundugu yasam kosullarinda esitligin saglanamamasi diye algilanirsa evet engeldir.

Yok, koruma altindaki mal sahibi yetimelerin evlendirilmesi esnasinda Nisâ 6 geregince mallarini kendilerine vermek ama buna henüz hazir olunmadigi icin eksik vermek diye algilanirsa, hayir engel degildir.

Dikkat edilirse yalnizca bir tane önerilen seceneklerden birisidir. Öteki secenek: yeminlerinizin sahip olduklari... Bakin onlar da cok kadin.

Yani cok kadini nikahlamak eger onlarla evlenmek olsaydi kadinlarin ikiseri ve üceri ve dörderi ile evlenildiginde saglanamayan adalet yeminlerin sahip olduklari ile evlenildiginde de saglanamazdi.  

Sorun, yetimelere iade edilecek mallardan kaynaklaniyor.

Ama yeminlerinizin sahip olduklari ne kadar cok olursa olsun, onlari evlendirmek kolay cünkü onlarin mallari yok.

Yetimlerin haklarini gözetemeyeceginizden korkuyorsaniz size yetki veren kadinlarin ikiserini ve ücerini ve dörderini evlendirin. Ama bunda haksinas olamacaginizdan korkuyorsaniz yalnizca bir tanesini ya da yeminlerinizin sahip olduklarini. Darda kalmamaniz icin uygun olan budur.

Güzel bir ip ucu da ayetin sonundaki bu ta'ûlû-تعولوا kelimesi. Onun yoksul düsmekdarda kalmak anlamina geldigini siz iyi bilirsiniz.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Hasan, benden yaşlı olmanızdan dolayı size saygılı hitap etmeye ihtimam gösterdim. Ama haddimi de bilirim. Sizinle tartışmaya, daha doğrusu sizinle atışmaya, çatışmaya devam etmeyeceğim. Müzakere etmeyeceğim demiyorum. Çünkü sizinle müzakere edilmez. Sizinle müzakere etmek, havanda su dövmek gibidir. Zira siz ilgili dili bilmiyorsunuz. O nedenle müzakere etmeye ehil değilsiniz. Ancak, yazdığınız bu meal ile ilgili olarak bir iki hususu açıklamadan da geçmeyeceğim.

Yetimlerin haklarini gözetemeyeceginizden korkuyorsaniz size yetki veren kadinlarin ikiserini ve ücerini ve dörderini evlendirin. Ama bunda adaleti saglayamayacainizdan korkuyorsaniz yalnizca birini ya da yeminlerinizin sahip olduklarini. Darliga düsmemeniz icin uygun olan budur.

“yetki veren kadinlar”.  Bu, tamamen uydurma ve keyfi bir çeviri olmuş. Doğrusu: “Hoşunuza giden, güzelinize gelen, yani; “güzel, uygun gördüğünüz (evlenmelerinde sakınca olmayan) kadınlardan…”

 “yalnizca birini ya da yeminlerinizin sahip olduklarini.”

Bu cümleden bir şey anlaşılmıyor.
Bu “Ev MÂ MELEKET EYMÂNukum”, genelde sonda hep  tekraren zikredile gelir. Bunlar sahip olduklarıdır, sahiplerinin bunlarla ayrıca nikah akdi yapmaları şart koşulmamıştır. Bunlar sahiplerinin malları. Bunlarla, sahiplerinin izni ile başkaları evlenebilir. Bunlar diğer kadınlarla aynı hukuka sahip değildirler. Bunların konumu farklıdır. Bunlar, sahiplerinin eşlerinden sonra ayrı zikredilir, eşlerine dahil edilmezler.  Başkalarıyla evlendikten sonra zina yapmaları halinde bunlara verilecek ceza, diğer kadınlara verilen cezanın yarısı kadar olması geçmişteki konumları ile alakalıdır.

“Bir ip ucu da yoksulluk-تعولوا kelimesi. Ayetin sonundaki "ta'ûlû"nun bu anlama geldigini siz iyi bilirsiniz.”

O ipucu, dediğinizin tam tersi olan tez için de aynan geçerlidir. Şöyle ki: Sizin bilmediğiniz, benim bildiğim başka bir şey var. O da: تعولوا fiilinin, “yoksulluk” anlamına olan عيل (‘ayl)’den değil de, “doğru yargıdan/haktan sapmak, haksızlık yapmak, zulüm yapmak” anlamına olan عول (‘avl)’den olduğu. Buna göre anlam: “Bu, hakikatten sapmamanıza daha yakındır.”

İşte bunun için bu gibi konularda sizinle müzakere etmek çok zordur. Gerçek sizden yana tahakkuk etmeyince, belli olmuyor, hemen hırçınlaşa biliyorsunuz ve hilafı hakikat ithamlarda bulunabiliyorsunuz. Bir önceki iletinizde beni dürüst olmamakla itham ettiğiniz gibi.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Zira siz ilgili dili bilmiyorsunuz. O nedenle müzakere etmeye ehil değilsiniz.

Merhaba sayin hanif. Ben de siz bu konuyu bilmiyorsunuz diye sizinle müzakere etmek istemedim. Bunu en basindan beri belirtiyorum.

..."yetki veren kadinlar".  Bu, tamamen uydurma ve keyfi bir çeviri olmuş. Doğrusu: “Hoşunuza giden, güzelinize gelen, yani; “güzel, uygun gördüğünüz (evlenmelerinde sakınca olmayan) kadınlardan…”

Asil hosunuza giden uydurma ve keyfîdir. Bunu söyleyen insanda her halde vicdan filan olmaz; birakalim vicdani. Aklinizin sesine kulak verin.

O kadinlar tipki sizin gibi düsünce ve duygu  sahibidir. Insan onlar, karpuz degil. Ama siz onlari manavdan karpuz alir gibi tiklatip tiklatip "Bu hosuma gitmedi; almiyorum; bu hosuma gitti, aliyorum!" diye alacaksiniz!

Peki siz o kadinlarin  hosuna gitmezseniz, o kadinlar sizinle evlenmek istemezse? Alinlarina tabanca dayamak suretiyle mi alacaksiniz onlari? Akildan söz ediyorum, sayin hanif.

Bakin Nisâ 3'teki tâbe-طاب tipki Nisâ 4'teki tıbne-طبن gibi temiz kilmak anlamina gelir. Her halde o yüzden "mâ tâbe lekum"un Yasar N Öztürk mealindeki karsiligi "sizin için temiz kılınan"dir.

Sizin icin temiz kilinan = kendileri üzerinde size tasarruf yetkisi verilen.

O kadinlar size baba payesi verip "Beni evlendir!" demezse birakin onlarin kocasi olmayi gölgesi bile olamazsiniz. Onlarin da onuru, cani, aski, asiklari var; size haddinizi bildirirler. Akildan söz ediyorum, sayin hanif. Aklinizi kullanin, caninizi kurtarin.

Meallerde Nisâ 4'teki "tıbne"nin karsiligina dikkat ettiniz mi? Hepsi "size mallarinin bir kismini verdiler ise"dir. Orda mallarini verdiler ise, burda yetki verdiler ise...

Öteki iddialariniz da ne yazik ki böyle sacma. Aciklarim Allah isterse. Ama yas mas deyip durmayin. Akil gercekten bastadir. Siz benden daha akillisiniz. Kullanin onu.

Sevgi ile



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Merhabalar.

Hasan abi ve Hanif... Müzakere etmeyi bırakmayın çünkü bizde anlamaya çalışıyoruz. Devamını bekliyoruz ve her ikinizin dil bilgisinden de gücümüz yettiğince istifade etmeye gayret ediyoruz... Şu arap dilinin ne menem bir yapısı olduğunu asla öğrenemeyeceğim ama bu yaptığınız yazışmalar, bu dile karşı bizde ilgi uyandırıyor... vesselam
Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Sizin bilmediğiniz, benim bildiğim başka bir şey var. O da: تعولوا fiilinin, "yoksulluk" anlamına olan عيل (‘ayl)’den değil de, "doğru yargıdan/haktan sapmak, haksızlık yapmak, zulüm yapmak" anlamına olan عول (‘avl)’den olduğu. Buna göre anlam: "Bu, hakikatten sapmamanıza daha yakındır."

Nisâ 3'teki te'ûlû-تعولوا  kelimesinin عيل (‘ayl)’den geldigini bilen* ben degilim. Öyle bildigimi nerden cikardiniz?

Fiilin Arap alfabesiyle yazilan halini verdim: Güzel bir ip ucu da ayetin sonundaki bu ta'ûlû-تعولواkelimesi.

Tiklasaydiniz önünüze fiilin kökü ve icinde kallanildigi ayetler cikacakti. Benim bildigim odur. Lütfen simdi tiklayin. Ayetlerden biri, Duhâ 8:

ووجدك عائلا فاغنيSeni yoksul bulup zengin etmedik mi?

Yalniz su var: Sunulan bu bilgi size göre yanlis olabilir. Öyleyse dogru olduguna inandiginiz bilgiyi siz verin. Sizin yüklediginiz anlamda hangi ayetlerde geciyor عول?

Söz konusu "ip ucu"yla ilgili iddianiz ise yine tutarsiz. Onu ayrica ele alacagim Allah isterse.

______________________________

*Süleyman Ates (Kur'ân-i Kerîm Tefsîri, Nisâ 3):

Müfessirlerin cogunluguna göre ذلك ادني الا تعولوا kismindaki te'ûlû kelimesi cevr anlamindaki 'avl'den gelir. Mânâ: "Cevr ve zulüm etmemeniz icin en uygun olan bir tane almanizdir" seklinde olur. Tâbiîlere atfedilen bir tefsire göre te'ûlû kelimesi fakirlik anlamindaki 'ayl kökünden gelir. O takdirde mânâ: "Fakirlik cekmemeniz icin en uygun olan, bir tane almanizdir." sekline girer. Tevbe sûresinin 28 nci âyetinde kullanilan 'ayle kelimesi bu anlami güclendirmektedir.

Hasan Akcay'in sorusu: Tabiîn ilgili dili bilmiyor muydu, bu konuyu tefsire ve müzakereye ehil degil miydi?



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Word Navigator

Browse Wordتعولوا
Browse Rootعول
Browse Location[4:3]


 
No.CntLinked Words
12بعولتهن
21تعولوا
31عائلا
41لبعولتهن
51وبعولتهن
TOT.6

Yazmayayım, devam etmeyeyim diyorum, beni zorluyorsunuz. Tıkladım da ne oldu? Ortaya koskoca bir cehalet eseri çıktı. Bunu yükleyen zırcahilin teki. Siz de o cahilin cehaletine kurban gitmişsiniz maalesef. Bu sahifede üç farklı kökten, üç farklı manaya gelen bir birinden farklı üç ayrı kelime var. Adam üçünü de aynı kökten bilmiş ve öyle kaydetmiş. Doğrusu üç ayrı kökten kaydetmeliydi. Şöyle ki:


تعولوا  yu عول den, عائلا ni عيل den, بعولتهن  yi بعل den kaydedecekti. Kompütüre yükleyen zırcahilin teki olunca böyle fahiş hatalar oluyor. Bakın Arapça Kuran Mu’cemine; bu üçünü aynı madde altında bulamayacaksınız. Her birini kendi kök harfleriyle arayacaksınız, yoksa bulamazsınız onları bir kökten. Bilmiyorsunuz, bu konunun cahilsiniz diyorum, zorunuza gidiyor, kendinize yediremiyorsunuz. Umarım bundan sonra size cevap yazmak zorunda kalmam. Ne olursunuz, artık haddinizi biliniz lütfen! 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats