HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Teskent mushafindaki F ve V harfleri Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Merhabalar... Vahyin doğru aktarılma / anlaşılma sorunu.

Misalen, 'görmedin mi dini yalan sayanı?'

Türkçede böyle bir cümle yapısı yok ve evet burada ne dediği anlaşıyor lakin böyle bir yapı yok,

'yeminlerinin' Türkçede böyle bir kavram yok. 'Yeminlerinin sahip oldukları' veya buna benzer. Türkçede böyle bir tanım, ifade yok... En ifrit eden şey de bu. Anadilde okuyorsun ancak adam karşına öyle kavramlar çıkarıyor ki kitabı kaldırıp, okumamak istiyorsun. Türkçedeki yeminin anlamı belli. Anlaşılan araplardaki yemin farklı lakin mealciler sanki kasten yemin diye oraya yazıyorlar..
Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

eymânukum: 1.yeminleriniz, 2.sag elleriniz

meleket: malik oldu, sahip oldu.

SAG EL kaba kuvveti ve dayatmayi cagristirdigi icin yanlis ifadedir. 4:33’te akadet eymânukum deniyor. Bunu Diyanet dahil herkes yeminlerinizin bagladigi diye tercüme etmis. Dogru kelime: yeminleriniz.

Mâ meleket eymânukum: yeminlerinizin sahip olduklari

Dikkat. Birilerinin sahip oldugu degil edilen yeminlerin sahip oldugu kimseler. Yeminleriniz sizi yükümlü kilar, sahip degil. (Yeminleriniz kime sahipse, yemininiz geregi, onlara siz sahip cikacaksiniz; sahip olmayacaksiniz.)

Allah ne diyorsa o.

Aslinda

sözü edilen yemin

iki cesittir:

1.Öyle birisiyle evleniyorsaniz yemininiz (sözlü?) nikahtir (23:6, 33:50, 33:52, 70:30).

2.Birisinin bakimini üstleniyorsaniz "Vallahi ben ona iyi bakacagim!" diye ettiginiz yemin (4:3, 24:33...)

Hayır, iki değil. Yemîn – eymân’ın en başta gelen anlamı sağ, sağ taraf, sağ yan. Solun (şimalin) zıddı. Ondan sonra sağ el, ant. Bir de Arap kelamında “güç” anlamına kullanılır. Bunların hepsinin de Kuran’da örneklerini görebilirsiniz.

Ama, ”mâ meleket yemînuhû”nun bir tek anlamı var: sahip olduğu şeyler, malı mülkü. Sözlüklerdeki anlamı budur. Mâ meleket yemînuke/mâ meleket eymânukum: Sahibi oldukların, malın mülkün/sahibi olduklarınız, malınız mülkünüz.

“Vellezîne ‘aqadet eymânukum” sizi yanıltmasın. Bu cümlenin anlamı “andınızın bağladıkları/düğümledikleri” yani bağlandıklarınız/kenetlendikleriniz. Bunlar, Mekke’de Medine’ye hicret edenlerdir. Muhataplar da onları bağırlarına basacaklarına söz veren Medineli müminlerdir. Bu cümlenin bir de “ ‘AQQADTUMUL-EYMÂNE” şeklinde olanı var. İlkinde eymân özne, ikincide özne siz, eymân nesnedir. Bir diğer cümle de “Yâ eyyuhellezîne âmenû evfû bil’uqûd”. Bu cümlelerde eymân ile ‘uqûd aynı, yakın anlamdalar. Burada 'uqûd, antlaşma, kontrat demek. Ama her 15 kullanımda da “mâ meleket eymân” da özne eymân’dır. Yani “mâ melektum eymânekum” şekliyle bir kullanım yoktur. Siz özne değilsiniz. Özne hep eymân/sağ eliniz/gücünüz. Sağ el, iddia ettiğiniz gibi “kaba kuvvet” değildir. Sağ eliniz, meleket fiiliyle birlikte sizin hâkim, sahip, mâlik olduğunuzu ifade ediyor. Mâ meleket eymânukum, sizin sahibi, maliki, hâkimi olduklarınızdır. Tekrar ediyorum onlar memlûkunuz, mülkünüz, malınızdır. Eğer siz onları malınıza ortak ederseniz, onlar da sahip, mâlik olacaklar. Eğer kendilerinde bir hayır görür (kendi kendilerine yeterli olacaklarına inanır) onları azâd ederseniz onlar da evlenir, çalışır, mal mülk sahibi olur, sizin gibi olurlar. Ama müşriki münafığı bunu istemez.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

hasakcay Yazdı:

eymânukum: 1.yeminleriniz, 2.sag elleriniz
meleket: malik oldu, sahip oldu.

SAG EL kaba kuvveti ve dayatmayi cagristirdigi icin yanlis ifadedir. 4:33’te akadet eymânukum deniyor. Bunu Diyanet dahil herkes yeminlerinizin bagladigi diye tercüme etmis. Dogru kelime: yeminleriniz.

taha/17
ve maa tilke bi yemiinike yaa muusaa.../

Diyanet İşleri : “Şu sağ elindeki nedir ey Mûsâ?”
Süleyman Ateş : "Sağ elindeki nedir ey Mûsâ?"
Yaşar Nuri Öztürk : "Nedir o sağ elindeki ey Mûsa?"
Elmalılı Hamdi Yazır : O yeminindeki de ne ya Musâ?

Elmalılı yemine sabitlenmiş...

Musanın yemini ne olsa gerek...sağ yan mı, işi gücü mü, yemini mi yoksa kaba kuvveti mi ....?

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

hasakcay Yazdı:

Merhaba Fers. Itiraziniz:
apis aralarini görebilecek kadar yetki sahibi olabilen, eslerle ayni konumda olan ama aynı anda zikredilirken ayrı tutulabilecek kadar es olamayan "yeminlerin sahip oldukları"...

Güzel kardesim, nikahlarinin türü degisik. O degisik olan nedir tam olarak bilen yok. Ama degisik oldugu belli. Cünkü güzellikleri Muhammed nebinin hosuna giden kadinlara secenek yapiliyorlar (Ahzâb 52):

anlamadım....

hasakcay Yazdı:

Nebi! Bundan sonra kadinlar sana helal degil. Onlari güzel bulsan bile "ezvâc"in ile degistirmen de. Ama yemîninin sahip olduklari baska.

Ahzâb 52'den sonra nebinin,  hosuna giden baska kadinlarla "ezvâc"indan birini degistirmesi de yasak. Ama o kadinlari Araplara has eski bir nikah (Layth) ile es aldiysa onlarin nikahini "ezvâc"inin nikahi haline dönüstürebilir. Yoksa ayet 1.gecersiz, 2.tutarsiz hale gelir.

peygamber, hoşuna giden herhangi bir kadını "ezvâc" ile "ezvâc" larının duygusu var mı yok mu düşünmeden, kendilerine gönlünüz razı mıdır bile demeden sırf hoşuna gittiği için değiştiriyor muydu da 52 den sonra yasak geldi...

hasakcay Yazdı:

Ama yemîninin sahip olduklari baska.

ama ahzab/52 den öncede sonra da yeminlerin sahip olduklarını ilgilendirmiyor çünkü onlar başka, "ezvâc" ile aynı kefede olsalar bile.....?


hoşa giden biri görüldüğü anda değiştirilebilen "ezvâc" nedir ve "ezvâc"in ile degistirme" ...?
aynı kefede olan ama haalaa ayrı tutulan yeminli sahip olunanlar...?

 

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Dostlar, tek tek gelin yav. Üc kisisiniz. Her birinizin apayri bir akli var yani herkesin akli farkli calisiyor. Hepsine cevap yetistirmeye calissam burdan köye yol olur.

 

Hanif hoca kavramlari tepe taklak ediyor. Onlari yerlerine koymak zaten basli basina bir is.

 

Örnegin onun hükmü:

yeminleriniz kime sahipse onlar

diye birileri olmaz, olamaz. 

 

Oysa

ana dili Arapca olanlarin 

yazdigi makalelerde

 

mâ meleket eymânukum, "those whom your oaths own"dur. Those whom your oaths own: yeminleriniz kime sahipse onlar.

 

Yine Hanif hocanin hükmü: mâ tâbe lekum minen nisâ, hosunuza giden kadinlar olup siz erkekler onlarin ikiseri ve üceri ve dörderi ile evlenebilirsiniz.

 

Iyi de ya siz onlarin hosuna gitmezseniz? 

 

Bakin tipki sizin gibi kadinlarin da duygulari var. Cünkü insan onlar. Kadinlari manavdan karpuz alir gibi tiklatip tiklatip "Hah bu hosuma gitti aliyorum!" diye alamazsiniz. Allah'in öyle abes bir izin verdigi yok size. Allah'i alet etmeyin.

 

Hanif hocamizin tepe taklak ettigi baska bir kavram: kavvâm. Yönetenler demekmis. Nisâ 34'te "Er-ricâlu kavvâmûne alân nisâ" buyuran Allah "Erkekler kadinlarin yöneticisidir," diyormus.

 

Neden? 

 

Islamin

erkekleri gelisimini tamamlamistir ama 

kadinlari sürgit cocuk mudur;

sürekli yönetilip yönlendirilmeye mi muhtactir?

 

Allah bunu mu diyor? 

 

Allah Nisâ 135'te kûnû kavvamîne bil KIST buyuruyor. "Adaleti yönetenler olun!" mu diyor? Sizin yönetip yönlendirerek emir kulunuz haline getirdiginiz adaletin adaletligi mi kalir ki öyle desin?

 

Hocamiz niye yapiyor bunu? "Mu'minûn 6'nin muhataplari bütün inananlar degil, yalnizca erkeklerdir!" diyebilmek icin. Cariye üretiyor.

 

Oysa "6, 5'in devamidir," diyen de kendisi. 5'in muhataplari kadin erkek bütün inanlar iken onun devami olan 6'nin muhataplari yalnizca erkekler olup cikar mi sapkadan tavsan cikar gibi? 

 

Hocamizin tepe taklak ettigi kavramlari dogrultmak zorundayim. Öncelik onlarda. Imkan buldugumda size de cevap veririm, Allah isterse.

 

Sevgi ile,

Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Allah Nisâ 135'te kûnû kavvamîne bil KIST buyuruyor. "Adaleti yönetenler olun!" mu diyor? Sizin yönetip yönlendirdiginiz adalet, adalet midir ki öyle desin?

Islamin kadinlari gelisimini tamamlamamis midir; cocuklar gibi yönetilmeye mi muhtactir?

Allah Nisâ 135'te kûnû kavvamîne bil KIST buyuruyor. "Adaleti yönetenler olun!" mu diyor? Sizin yönetip yönlendirdiginiz adalet, adalet midir ki öyle desin?

Hocamizin tepe taklak ettigi kavramlari dogrultmak zorundayim. Öncelik onlarda. Imkan buldugumda size de cevap veririm, Allah isterse.

 

Her şeyi tepe taklak olmuş görüyorsunuz. Aslında tepe taklak olmuş sizsiniz. Kendinizi doğrultmaya çalışsanız iyi olur. Yıllardır kavramları nasıl yamulttuğunuz ortada. Ogün bugün aynı yerde sayıyorsunuz, bir arpa boyu ileri gidememişsiniz, adeta akıl tutulmasına yakalanmışsınız, yazık. Ama alışkınsınız buna, 2005'ten beri tepe taklak olmanıza rağmen hala devam ediyorsunuz. Bravo.

Nisa 34'ü anladınız da sıra Nisa 135'e mi geldi şimdi? İsterseniz bir başlık açın Nisa 34'ü konuşalım dedim. Bakalım ayeti ne kadar anlamışsınız.

Oradaki "erricâl"i, siz kocalar olduğunu, nuşuzundan koktuğunuz o kadınları da karılarınız mı bildiniz; görelim, anlayalım, ona göre tartışalım. "İslam kadınları". Hangi islam kadınları, gerçekten İslam kadınları mı onlar? Her kadına bir yönetici tayin ettiğimi mi sandınız? Kendilerini yönetmekten aciz siz kocaları karılarınıza yönetici tayin ettiğimi mi anladınız? Kadınlarınızın sizi yönettiğini bilirim ben. Allah siz kocaları, karılarınıza koruyucu, bakıc veya destekçi tayin ettiğini mi bildiniz yoksa? Bugün kadınlarından çok kocalarının karılarının bakımına, korumasına, desteğine muhtaç oduklarını da görüyorum. Allah bu kadar cahil mi ki "errical"le kocaları, ennisa ile de kocalarının karılarını kastetmiş olsun? Haşa.

Sizler, Kuran'ı anşlamamışsınız. Anlama probleminiz hiç bir zaman da bitmeyecektir. Elinizdeki Kuran'ı her yerde her zaman her topluma uygulana bilir, giydirile bilir sanıyorsunuz. Yanılıyorsunuz. Bugün size Muhammed as gelse, yep yeni bir Kuran'la gelir. "Allah'ın dediği" demeye devam ediniz siz. Siz zan ediyorsunuz ki Allah engin kelime haznesinden konuşuyor. Allah konuşmaz, konuşturur ve Allah konuştururken, kendi dilinizden dağarcığınızda bulunan sözcüklerle ve o sözcüklere yüklediğiniz anlamlarla konuşur/konuşturur. Kaç kelime biliyorsanız, Allah da o kadarını bilir. Hangi milletin dilini biliyorsanız Allah da o dili bir.

Qavvâm'in yönetici anlamına da olduğunu, kullanıldığını sanki ben uydurmuşum gibi, bu anlama geldiğini ilk defa duymuş gibi konuşuyorsunuz. Halbuki öyle olmadığını biliyorum... Neden bu denli anlamazdan geliyorsunuz, anlayamıyorum. Bu acziyetinizin tezahürü olsa gerektir. Kavramlar, sadece Hasan hocamın anladığı anlamla sınırlı olmak mecburiyetinde midir? Allah Hasan hocamın dediğini demek zorunda mıdır?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Mu’minûn 5-6:

 

Ve

onlar apis aralarini saklayanlardir.

 

Ama

esleri ya da yeminleri kime sahipse onlar baska; yalnizca onlara acinca kinanmazlar. 

 

Eger

erkeklerin yeminleri kime sahipse onlar cariye olsaydi

kadinlarin yeminleri kime sahipse onlar da köle olurdu.

 

Ve eger

erkeklerin cariyeleriyle evlilik disi cinsel iliskide bulunmasi caiz olsaydi

kadinlarin köleleriyle evlilik disi cinsel ilikside bulunmasi caiz olurdu.

 

Inanan kadinlarin

köleleriyle

evlilik disi cinsel ilikside bulunmasi

caiz mi?

 

Dogrusu sudur:

 

Kadin olun erkek olun

yemininiz kime sahipse o

sizin özel (sözlü?) nikahli esinizdir.

 

Inanan bir kadin olarak sizin

 

ya

olagan nikahli bir kocaniz olabilir ya da

özel nikahli bir kocaniz.

 

Iki kocaniz olamaz.

 

Dolayisiyla

erkekseniz aynidir;

 

ya

olagan nikahli bir kariniz olabilir ya da

özel nikahli bir kariniz.

 

Iki kariniz olamaz.

 

Sevgi ile,

Hasan Akcay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Döne döne aynı şeyleri yapıştırıp duruyorsunuz, farkındayım.

 "Yemin ettim aldım karılığa". Sözlü yeminli nikah... Hem de Allah'ın huzurunda. Hem de Allah nikah memurunuz vede nikah şahidiniz... Allah'ı nikah memuru yaptınız. "Yemin ettim aldım karıyı". Oh ne güzel! Erkekler sana kurban olsun Hasan hocam! Allah nikah memurunuz, Allah'ın huzurunda yemin edip istediğiniz karıya sahip oluyorsunuz. Bundan sağlam nikah mı olur? Böyle bir nikah varmış Araplarda. Arabın biri söyledi. Arabın biri olunca sağlam kaynak olur. Araba inanıyor da Arabın atalarının yazdıklarına inanmıyor. Adı da sözlü nikahmış. Allah'ın huzurunda yemin edip Allah'a nikahı kıydırıyorsunuz... Bir normal nikah var bir de yeminli sözlü nikah varmış. Uydur uydur gitsin Hasan hocam. Yeter ki sizi büyük alim bilsinler. 

Bırakınız artık bu saçmalıkları!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Arapca bilgisine güvendigim bir dost ta sayin Halil Ay'dir, "Hanifler.com"da dost1. Ona sordum:

 

Mu'minûn 6'da
muhataplarin yalnizca erkekler olduguna isaret eden bir gramer var mi?
Örnegin alâ?

 

Cevap:

Muhatapların yalnızca erkekler olduğuna işaret eden bir gramer yok.

 

Bir sonraki iletim:

 

Anlasilan,
MÂ MELEKET EYMÂN
aslinda
savas tutsaklari olup
47:4 geregince saliverdiginiz

ama

evleri yakilip yikildigi ve bütün yakinlari öldügü icin
size siginan garibandir.

Özgürdür onlar
köle ya da cariye
degil.

Size düsen,
onlara
sahip olmaniz degil
sahip cikmaniz,

onlarin

ya
"nikah"liniz olmasini saglamak suretiyle* (23:6, 33:50, 33:52, 70:30)

ya da
bizdeki beslemeler gibi
bakimlarini üstlenmek suretiyle (4:3, 4:24, 4:25, 24:31, 24:33, 33:55)

Evet, acik ve net:

Yeminlerin sahip olduklari baskadir
cariye ve köleler baska.

Ne var ki
birileri
"inananlarin yeminleri kime sahipse onlar"dan kasit
"inananlarin köleleri"dir, demis

ve
devam etmis:

Inananlarin
köleleriyle cinsel iliskide bulunmasi helal** kilindi
.

Müslümanlar Allah'a atilan bu iftiraya inanmis.

Oysa
33:50'de
Muhammed nebiye hitaben

"Sana
yeminin kime sahipse onlari  helal kildik," deniyor (mâ meleket yemînuk-ما ملكت يمينك) ama
"cariyelerini helal kildik!" denmiyor (imâikum-امائكم),

23:6 ve 70:30'da

inananlarin
cinsel organlarini
yeminleri kime sahipse onlara acabilecekleri belirtiliyor ama
köle ve cariyelerine acabilecekleri belirtilmiyor.


4:3'te

kadinlarin
ikiserini ve ücerini ve dörderini nikahladiginizda
adil olamiyacaginizdan endise ediyorsaniz

secenek olarak

yeminleriniz kime sahipse onlari nikahlayin, deniyor ama
cariyelerinizi nikahlayin, denmiyor.
 
*
 
Sorunun temelinde, benim anladigim, Allah ne diyorsa ona razi olamamak var. Allah onu diyor ama bunu demek istiyor fütursuzlugu. Allah onu diyor ama bunu demek istiyor diye diye baska bir Kurân yaziyor bu zevat.

Sevgi ile,
Hasan Akcay

________________________________

 

*Hayrettin Karaman:

 

Nikah akti, aralarında evlenme engeli bulunmayan bir kadınla bir erkeğin, şahitler huzurunda, karşılıklı rızaları ve irade beyanları ile kurulur/oluşur.

…

Resmî nikah ayrıca kayıt altına alındığı için evlilik hukukunu koruması, güvence altına alması bakımından dinin amacına daha da uygundur.

 

 

**Prof Abdülaziz Bayindir (video):

 

namazlarda husû icinde olmak kadin ve erkek icin
bos sözlerden sakinmak kadin ve erkek icin
zekat icin calismak kadin ve erkek icin

cinsel organlarini

saklamak kadin ve erkek icin
ama acmaya gelince sadece cariyelerine deniyor.

 

Oysa eger

 

erkek,

sahip oldugu cariyeden cinsel olarak yararlaniyorsa

eger bu ayetten cikariyorsaniz o hükmü…
ayni ayetten yüzde yüz olarak sunu da cikarirsiniz:

kadin da

sahip oldugu köleden cinsel olarak yararlanir.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

anlamadım.... Muhammed nebinin yemini kimlere sahipse onlar Muhammed nebinin helalidir (33:50). Buna dayanarak öteki "ezvâc"i ne ise onlar da odur, diyenler var.

Örnegin M Esed'in yaptigi Mu'minûn 5-6 cevirisinden anlasilan, sözü edilenler olagan nikahli eslerin aynisidir.

Bu dogru degil. Cünkü Muhammed nebi mevcut eslerinden baskalarinin güzelligi hosuna gitse bile onlari mevcut esleriyle degistiremez, haram; ama yemini kimlere sahipse onlar baska (33:52). Demek ki ayni degiller.

Diyelim ki nebinin mevcut eslerinden biri ölüm gibi bir nedenle eksildi. Nebi onun yerine ailesinin disindaki kadinlardan hic birini alamaz ama yemini kime sahipse onlardan birini alabilir.

peygamber, hoşuna giden herhangi bir kadını "ezvâc" ile "ezvâc" larının duygusu var mı yok mu düşünmeden, kendilerine gönlünüz razı mıdır bile demeden sırf hoşuna gittiği için değiştiriyor muydu da 52 den sonra yasak geldi...

Allah'in, 33:52'de nebisine  söyledigi su:

Bundan sonra kadinlar sana helal degil. Onlari güzel bulsan bile eslerinle degistirmen de... ama yeminin kime sahipse onlar baska.

Acik ve net.

Bu ayetten önce Muhammed nebinin eslerinden biri ölüm gibi bir nedenle eksildiginde onun yerine baska bir kadini almasi haram degilmis ki simdi haram kiliniyor. Yoksa zaten haram olan bir sey haram kilinamaz.

Ayrica Nisâ 20'de belirtildigi üzere tek esli bir erkegin o esini baska bir kadinla degistirmesi helal. Cünkü o erkek esini bosayinca ya da esi ölünce bekar kaliyor. Muhammed nebi ise bir esi eksilince de cok esli. Onun es degistirmesi demek es üstüne es almasi demek. Aslinda haram kilinan bu.

Mevcut eslerinin duygusu yok muydu, onlarin rizasi gerekmiyor muydu gibi sorularin muhatabi ben olamam. Ben Allah ne diyorsa o, diyorum. O ise diyecegini Ahzâb 52'de demis. Allah orda ne diyorsa o.

ama ahzab/52 den öncede sonra da yeminlerin sahip olduklarını ilgilendirmiyor çünkü onlar başka, "ezvâc" ile aynı kefede olsalar bile.....?

Dogru olan, Muhammed nebiye getirilen es degistirme yasagi onlari baglamiyor. Yanlis olan ise onlarin Muhammed nebinin cariyeleri oldugu ve nebinin onlarla nikahsiz cinsel iliski yani zina yaptigi iddiasi. 

hoşa giden biri görüldüğü anda değiştirilebilen "ezvâc" nedir ve "ezvâc"in ile degistirme" ...?
aynı kefede olan ama haalaa ayrı tutulan yeminli sahip olunanlar...?

33:52'yi siz tercüme edin lütfen. Sorunuzun cevabini o tercümenin icinde bulacaksiniz.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 10 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats