HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: İnanmayanları dost edinmeyelim Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Mutezile

Ben siyer, hadis, fıkıh, akaid, kelam vs. ne varsa çöpe atalım demedim hiçbir zaman. Demem de. Hakkımda fikir beyan etmeden önce birkaç yazımı daha okusaydın gayet isabetli bir iş yapmış olurdun. Üretilen değerlere -kim tarafından üretilmiş olursa olsun- açığım ve faydalanma taraftarıyırım. Ancak Kur'anı Furkan olarak kabul ettikten sonra...

Yani senin yaptığın gibi; birilerinin eserlerinden (ve yanlışlarından) yola çıkarak Kur'anı yargılamak yerine Kur'andan yola çıkarak birileri tarafından üretilmiş bilgileri yargılamayı yeğliyorum. Böylece Kur'ana uygun olmayanları atıyor, ona ters düşmeyenleri mantığımı ve izanımı da işleterek kabul ediyorum.

Kısacası Kur'an odaklı bir din anlayışına sahibim. Akik'in de yazdığı gibi bazı husulara karşı duruşumuz zıpçıktı veletler misali cehaletten ileri gelmiyor. Herbirimiz fıkıh, tefsir, hadis okudu. Halen okuyor da...  Bir takım meselelere Kur'anı baz alarak karşı çıkışımız onları okuyup değerlendirdikten ve Vahye, akla, mantığa aykırı olduğunu tespit ettikten sonradır. Eğer okusaydık ama anlamasaydık yada tevil=uyarlama=kıvırtma yoluyla kabullenseydik şii, sünni vb. olurduk veya okusaydık ve tevilsiz kabullenseydik sonrasında Kur'anla uyumsuzluğunu görseydik o zaman da belki din, iman düşmanı olurduk.

Kısacası birçok arkadaşımız bu merhaleye (Kur'anı Furkan Olarak belirleme Anlayışı) uzun bir süreç sonunda evrilerek geldi. Neyse uzatmayayım...

Bu usul belki yanlış belki doğru. Ama benim benimsediğim bu.

Not: Bu açıklamayı sana cevap yetiştirme yada tartışma amacıyla değil hakkımda yanlış intiba oluşmaması adına yazdım.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Mutezile
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 26 ekim 2005
Gönderilenler: 37
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mutezile

Okyanus:

Burada herkesin samimiyetle doğruya ulaşmak istediği zannı ile hareket edersek daha yumuşak ve anlayışlı olabiliriz sanıyorum. Her farklı görüşteki insana şirke bulaşmış kafir gözü ile bakmak doğru değil bence.(okyanus)

Çok kafir yok münafık böyle damgalara gerek yok.(okyanus)

Ne kimsenin cennetlik ne de kimsenin cehennemlik olduğunu bilebiliriz.  Allah kimseye haksızlık edilmeyecek günde adaletli terazisiyli buna kararverecektir. Buna şimdi ne elimizdeki tarihi delillerle ne başka bir şeyle karar veremeyiz.(okyanus)

Sevgili okyanus dostum; ulaştığın olgunluk, sağduyu ve insancıl yak- laşımın bir çok ağzı köpüren, esip gürleyen, mangalda kül  bırakmayan ama özde patetik varlıklar olan bazı zatlara örnek olması temenni edilir. Değişik sitelerde senin gibi tek tük bu Akıl ve İzan seviyesine ulaşmış dostlara rastlıyorum. Yazını yorumlamamda bir art niyet sakın arama. İçimden gelenleri yazdım. Yine de şahsına ve düşüncelerine hakaret ol arak telakki ettiysen özür dilerim.

Selam sana da Alperen; yanlış anlamayım diye yazını 2 kez okudum:

 ''Böylece Kur'ana uygun olmayanları atıyor, ona ters düşmeyenleri mantığımı ve izanımı da işleterek kabul ediyorum. ''

Vehbi'nin Kerrakesi bu cümlede gizli. Sana göre -ve birçoklarına- göre bir hadis -siyer tefsir-islam tarihi  T A S N İ F İ yapılmalı. Bu tasnif AKLA VE KURANA UYGUNLUK BAKIMINDAN YAPILMALI. Şimdi bu İslam anlayışı ortada binlerce tasnif edilmiş Hadis/tefsir vs götürecektir. Zira herkesin Aklı  ve İmanı kendine yettiğinden, herkesin Ku'ran anlayışına kendine göre güzel ve uygun olduğundan ortalık kategorize edilmiş ama birbiriyle çelişen binlerce ''seçmece'' kaynakla dolacaktır. Bu TASNİFİ yapmaya mücaz olan birini-kurumu-mercii tanıyor musun? Eğer tanımıyorsan senin kendinde yapmaya selahiyet ve hak gördüğün bu tasnifi başka müslümanlar niye yapmasın? Son olarak bu tasnifi herkes k e n d i İzan ve bilgisi dahilinde yapar ve islamı öyle yaşar diyorsan eğer; Ku'randa ki vahiy hükmü bu mu? ''Her Mü'min kendi İslam'ını mı'' yaşasın der Ayetler?

Sailamasr:

''bir taraflarını yırtmaya ve hoşgörü dilenmeye devam edebilirsin ama burada alabileceğin en yumuşak uslublu cevap bu olacaktır.'' (Sailamas r)....

Hoşgörü dilenen de; dilenmediği halde dilenildiğini öne süren DE kelbin en alçağı; haysiyet ve izzet-i nefis fukarası bir soğan cücüğüdür en fazla. Bir taraflarını yırtma durumunuda KİM VARSA, aynı kelam ona da söylenmiş olsun. Senin gibilerini o kadar çok görüp kanıksadım ki; sizlerden gelen 'Pis Cerahat'lere üzülmeği çoktan bıraktım bu yüzden. Ben hoşgörüye davet ettim;dilenmedim. Hoşgörü, tevazu, izan, empati bunlar güzel yüceltici duygulardır. Bunlar insanı insan yapan hasletlerdir. FITRAT BU; her insan aynı değil-belki akıl baliğ olmasan senin kabahatin der geçerdik ama; durum faklı. Tek farketmediğiniz: Rüzgara doğru tükürürken, iğrenç salyanızın dönüp sizin suratınıza yapıştığı gerçeğidir. Sana nefes tüketmeye hacet yok fazla.

Okyanus ve Alperen; benim maksadımı az çok anladığınızı ummak istiyorum. Vakit buldukça her ikinizin de yazılarını site arşivinden çıkar ıp okumak, anlamak niyetindeyim.

Esenlikler



__________________
İçin temiz olmadıktan sonra
Hacı hoca olmuşsun kaç para
Hırka tespih post seccade güzel
Ama Tanrı kanarmı bunlara..

Ömer Hayyam
Yukarı dön Göster Mutezile's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mutezile
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

mutezile

 yarısını alıp işine gelenini almama gibi lüksün yok

 

kuran bütündür eklediğin senin kendi kuyundur

senin kuyuna düşmeyenlere ŞARlama

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Mutezile Yazdı:

 ''Böylece Kur'ana uygun olmayanları atıyor, ona ters düşmeyenleri mantığımı ve izanımı da işleterek kabul ediyorum. ''

Vehbi'nin Kerrakesi bu cümlede gizli. Sana göre -ve birçoklarına- göre bir hadis -siyer tefsir-islam tarihi  T A S N İ F İ yapılmalı. Bu tasnif AKLA VE KURANA UYGUNLUK BAKIMINDAN YAPILMALI. Şimdi bu İslam anlayışı ortada binlerce tasnif edilmiş Hadis/tefsir vs götürecektir. Zira herkesin Aklı  ve İmanı kendine yettiğinden, herkesin Ku'ran anlayışına kendine göre güzel ve uygun olduğundan ortalık kategorize edilmiş ama birbiriyle çelişen binlerce ''seçmece'' kaynakla dolacaktır. Bu TASNİFİ yapmaya mücaz olan birini-kurumu-mercii tanıyor musun? Eğer tanımıyorsan senin kendinde yapmaya selahiyet ve hak gördüğün bu tasnifi başka müslümanlar niye yapmasın? Son olarak bu tasnifi herkes k e n d i İzan ve bilgisi dahilinde yapar ve islamı öyle yaşar diyorsan eğer; Ku'randa ki vahiy hükmü bu mu? ''Her Mü'min kendi İslam'ını mı'' yaşasın der Ayetler?

 

Selam Mutezile

 

Konu hakkında ne düşündüğümü çok güzel özetlemişsin. Kur’an ve Akla uygun bir tasnif mutlaka yapılmalı. Şahısların yorumlarını din sayma anlayışı ve bu yorumlarla Kur’anı algılama zorunluluğun dayatılması anlayışı mutlaka son bulmalı. Mezhepler, cemaatler, tarikatler kendi liderlerinin görüşlerini dinleştirme yanlışına sapmadan onları sadece bir yorum, bir paket fikir olarak almalı. Önde, merkezde, odakta daima birilerinin yorumları değil kendi aklı ile değerlendirdiği Kur’an olmalı. Zira Allah Kur’anda insan tekiline seslenmektedir. Mesaj insanların imam, şeyh, dabbet saydıkları kişilere “bunları kullarıma iletin ve açıklayın” vazifelendirilmesi önkoşulunu içermiyor. Bu yüzden Allah beni muhatap alıyor ve bana akletmemi ve böylece iletisinin hikmetini düşünmemi öneriyor. Bu bağlamda kendisi ile kulu arasına aracılar sokulmasını da yasaklıyor. Tabiki “aracısız” derken bilgi, yorum, düşünce üretenlerin kale alınmaması gerektiğini kastetmiyorum. Zira örneğin Resuller Kitaptaki Hikmeti açıklamakla vazifeliler. Müminler de –kaynağı kim olursa olsun- hikmeti ve hikmetli yorumları “yitik mal” addederek kabullenmek, sözü dinleyip güzeline uymakla yükümlüler. Odakta olan “ben” her türlü üretilmiş bilgiyi dikkate değer sayarak Kur’anı anlamaya ve yaşamaya çalışmalıyım. Eğer böyle bir kapasitem yoksa o halde ben, Kur’anı ve aklımı odakta tutmanın zorunluluğunu gözardı etmeyerek, samimi bulduğum ve güvendiğim birilerinin paket fikirlerini dinleştirmeden almalıyım ve hayatımı bu seçtiğim “ışık kaynağına” göre düzenlemeliyim.

 

(Evet, Kur’an ve Akla uygun bir tasnif mutlaka yapılmalı. Ölçüt=Furkan atalarımızdan devraldığımız bilgi birikimi değil Kur’a+Akıl olarak belirlenmeli. Müminliğin gereği olarak, önce ve önde Kur’an, çünkü iman “önkoşulsuz” kabuldür malum. Sonra akla, çünkü Allah bizlerden ayetlerinin hikmetini araştırmamızı, bildirdiği mesajı mirasyedi yada ataist formatta değil düşünerek kabullenmemizi istemektedir. Kur’an düşünenlere değer vermekte ve en büyük ve temel ibadeti düşünme olgusu olarak ilan etmektedir.Ayrıca tabiki ayetler sadece Kitapta olanlar değil. Kur’anda “insan” ve “evren” de okunması gereken ve Kur’an ile entegre edilerek bir üçlü halinde değerlendirilmesi gereken bir kitap yada ayetler bütünüdür)

 

Senin de değindiğin gibi böyle bir tasnif yapıldığında ortaya bir curcuna ve sonucunda cıngar çıkması olası gibi duruyor. Fakat her kafadan bir ses çıkamayacaktır çünkü her kafa “büyük kafa” değil malum. İnsanların çoğunluğu bilgi üreticisi olmaktan yana değil üretilmiş bilgiyi tüketmekten yanadır. Bu yüzden curcuna, tekil anlamda fertler arasında değil üreticiler ve yoldaşları arasında olacaktır.

 

Bu sahada tek otorite sahibi olarak bir kurumu, bir merciyi de işaret edemeyiz. Yorum yapabilme kabiliyeti olanların tamamının -zenginliğin temini adına- önü açılmış olmalıdır. İçtihat=Yorum Üretme hakkı Yorum Üretebilecek kapasitede olan herkesin hakkı olmalıdır. Fakat malumdur ki bu kapı “açık olduğu iddia edilmesine rağmen” kapatılmıştır ve üstelik kapıya kilit de vurulmuştur. Müslüman Coğrafyalarda Yorumların dinleştirilmesinin, donukluğun, durukluğun ve aklın öneminin yadsınmasının tarihi belki de bu vahim yanlışla başlar.

 

Pekala curcuna ve cıngar çıkmaması olası değil mi? Aslında tabiki olası. Özgür düşünebilen, başkasının bilgisine yada bilgi kaynağına ve yaşamına saygı duyabilen kısacası medeni davranabilen bireyler olunsa tabiki hırgür olmayacaktır. Farklılıklar ve aykırılıklar çatışma vesile değil zenginlik göstergesi sayılsa tabiki kavga çıkmayacaktır. Bu düşünce yapısında olabilsek bu bağlamda tabiki sorun kalmayacaktır. Burada akla şöyle bir soru geliyor. Bahsettiğimiz bu ideal, Müslüman Coğrafyada tarihsel süreç içinde hayata tatbik edilebilmiş mi? İstisnalar gözardı edilirse ne yazık ki edilememiş. Acı ama gerçek…

 

Ben iletişimin ve etkileşimin maksimum düzeye geldiği günümüzde Müslümanların artık kozalarından çıkacağına, bu acil çözüm bekleyen en önemli sorununu mutlaka çözeceğine inanıyorum. Şimdi değilse bile gelecekte… İnanıyorum çünkü 10 yıl öncesine, 30 yıl öncesine göre ilerleme var. İnanıyorum çünkü etkileşimin bu düzeyde olduğu bir ortamda değişimin önünde durulamaz. Değişim de gelişimi mutlaka doğuracaktır.

 

Dindarlık anlayışımızı köklü bir şekilde gözden geçireceğimiz ve bu sahada köklü reformlara imza atacağımız günler umarım yakındır.  Zira bu yamuk dindarlık anlayışımızla hem kendimizi hem de dinimiz ziyan ettik. Hem de insanların dinden soğumasına hatta dinsiz olmasına vesile olduk.

 

Benzer mevzuda önceden yazmış olduğum bir yazıyı da buraya eklemek istiyorum.

 

 

Alperen Yazdı:

HANGİ İSLAM

 

Öncelikle Allah’tan olan ile kuldan olanı ayırmamız gerekiyor. Din ile diyanet farkını bilmemiz gerekiyor. Dinin sahibi Allah mı yoksa Allah+peygamber+mezhep imamları+şeyh efendiler ve diğerleri mi? Öncelikle işte bunu belirlememiz gerekir kanaatindeyim.

 

Bizler dinimizi yalnız Allah’a mı özgülüyoruz yani hanif miyiz yoksa dinimizin temel dayanaklarında Allah yanında başka birileri de mi söz sahibi. İşte bu temel ayrım noktası çok önemli.

 

Tek Mutlak, Tek Sahih, Tek Temel kaynak olarak Kur’anı belirlememiz esastır. “Tüm kitaplar tek bir kitabı daha iyi anlamak için okunur” denir ya bunun gibi diğer her türlü materyal yada bilgi kaynağı Kur’an yanında sadece birer malzemedir. Kur’ana eş, onun yanında ikinci yada üçüncü kaynak olamaz.

 

Evet işte bu en temel ayrım noktasında fırkalaşıyoruz. Her birimizin elindeki farklı bir İslam, değişik bir din oluveriyor. Her cemaat/klik/meşrep Kur’an ayetlerinden işine gelen bazı kısımlarını öne alıyor. Bununla birlikte din adına yetkili saydığı, söz sahibi saydığı bir takım beşere de ÖLÇÜ/KAİDE koyma yetkisi tanıyor. Ve bu ölçü ve kaideleri dinin bir gereği sayıyor. İşte böylece herkesin elinde kendilerine özgü bir İslam oluşmuş oluyor. Herkes kendi eliyle şekillendirmiş olduğu bu ucube yapı ile seviniyor, övünüyor ve kurtulacağını umuyor. Bu kul yapımı ucube İslam ile birilerini suçluyor, cehenneme yolluyor.

 

Sözün özü iki farklı İslam var. Sahibi Allah olan ve Kitabı Kur’an olan İslam ve sahipleri Allah+beşerden bazıları olan ve bol miktarda sahih kitapları olan İslam. Yani bir Hanif Din var bir de Şirk Dini var. Dindarlık adına, Allah rızası için Rabbimize şirk koşulması çok acı bir durum ama acı gerçek bu. Hanif Dinde tek bir öncül vardır: Kur’an. Şirk dininde ise bir çok öncüller vardır.

 

Şimdi şöyle bir soru sorulabilir. Hanif Din=Hanif İslam diyen insanlar da parça parça bunun sebebi nedir? Bunun sebebi Kur’an ayetlerinin yanında kişisel kanaatlerin de, ferdi yorumların da Allah Kelamına denk tutulmasıdır.

 

Kur’an ayetlerinden müteşabih olanlarını farklı insanlar farklı şekillerde anlayabiliyor. Buraya kadar bir sakatlık yok. Herkes gayet doğal olarak kendi bakış açısına ve kapasitesine göre yorumlayabilir. Sorun bu kişisel yorumları MUTLAK DOĞRU sayma noktasında başlıyor. İşte tam bu noktada Hanif Din=Hanif İslam diyenler de ayrışıyorlar. Ne yapılması gerektiği gayet açıktır. Muhkem ayetler ortak paydamızdır. Müteşabih olanlar hakkındaki fikirler de sadece birer YORUMDUR. Allah’ın bu ayetlerdeki muradının tam olarak ne olduğunu bilebilmek hiçbir beşerin tekelinde değildir. Hiçbir kimsenin bu konudaki yorumu Allah’ın kelamı sayılamaz. İşte bu konuyu böyle anlar ve kabullenirsek fırkalaşmadan Hanif Din olan İslam üzere olabiliriz. Yoksa herkesin bir dabbeti, herkesin bir resulü ve mehdisi olursa ve bunların yorumları “en doğru” bile değil, “tek doğru” sayılırsa fırkalaşmak kaçınılmaz olarak doğar.

Ama yorumları dondurmadan sadece yorum olarak alırsak sonuçta ayetlerle ilgili her türlü bakış açısı bizim bir kazancımız, zenginliğimiz olmuş olur. Bu güzel bakış açısıyla yorumların birini diğerine göre öne çıkarıp dondurmadan her birinden faydalanmak suretiyle çapımızı genişletebiliriz.

 

Bu dondurma işlemi neden yapılıyor acaba? Tekelleşme sevdasından…

Hasılı Kelam bence din adına yapılan yorumlarla din karıştırılıp ikisine birden iman edildiğinden ötürü fırkalaşmış durumdayız.

 

Evet şimdi en baştaki sorumuzu cevaplayabiliriz. Hangi İslam? Kur’andaki İslam. Ama… Amasını yukarıda anlatmaya çalıştım. Ah bu amalar olmasa...

 

 

 

 

 

 

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats