HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Tartisma Metodumuz Nasil olmali Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

     Merhaba arkadaşlar,forumun diğer yerlerini okumaya çalıştığımdan burayı ihmal etmişim.Şu ana kadar özellikle Ehli beyt yolu nickli arkadaştan bir cevap  gelmediği için geç kalmışım ve bu arkadaşın olmamasına şahsen üzüldüm.Neden diyeceksiniz?

      Şöyle:genelde bu kişi söylediklerinde tutarlı.Ehli beyti öne çıkaran fikirleri yanlış ama onu bile güzel bir şekilde tartışarak çözebilirdik.O,bizi ilkeli ve tutarlı olmaya çağırıyor ki haklıdır.

     Bizim varolan herşeyi Kurana göre sorgulamamız özde doğru olsa bile ilke ve sınırları belirlenmeyince bizi kaos ve çözümsüzlüğe itiyor.

      Evet hepimiz Kurana yeni yönelen kişileriz.Heyecan acelecilik duygusuyla hareket ediyoruz.Bundan dolayı da her tartışmaya balıklama dalıyor,doyurucu cevap bulup veremeyince de ya olumsuz şeyler söylüyor ya da kovmaya çalışıyoruz.

     Oysa bence Kuranın tedriciliğini ihmal ediyor ve kendimiz iyice mutmain olmadan başkalarını iknaya çalışıyoruz.Çözüm neler olabilir?Maddeleştirmeye çalışayım:

       A)Biz bize sorulan herşeye cevap yetiştirmek zorunda değiliz.Uzun ince bir bir yola çıktık ve biz şu anda buradayız.Allahın ayetleri bizim trafik işaretlerimizdir.Yol boyunca hangi işaretin ne anlama geldiği ve nerede lazım olduğunu Rabbimiz bize öğretecektir.Bunun için de dışarıya açılmak yerine biraz kendi içimize kapanıp Allahın trafik levhalarını iyi tanımaya çalışmalıyız.Bu tanımada aşama aşama olmalıdır.Eğer böyle yapmayıp bütün ayetleri önümüze yığarsak hem kendi kafamız karışacak hem de başkalarına net anlatamamanın eziliğini yaşayacağız.

      B)Ağır bir söz olan Kuranı taşımak için gerekli olan donanıma sahip olmak için de uğraş vermemiz ve bu mesajı taşıyacak bilinci kazanmamız gerekir.Bu da bizim kitlelere kendimizi dürüst,güvenilir ve sözü dinlenir kişililikler olarak tanınmamızı gerektirdiğinden insanlığın hayrına olan işlerde aktif roller almaya çalışmalıyız.Eğer biz çevreyle,yoksulla,memurla,esnafla,öğrenciyle,çalışan ve dövülen kadınla..elhasılı toplumun bütün kesimleriyle ilgilenmez ve sadece Kuranla yatıp kalkarsak çevremizde hiç kimseyi bulamayacağımız gibi kafasını kuma gömmüş devekuşları gibi anılmamıza da neden olacaktır.

     Mesela ben başörtüsünün Kuranda açıkça emredilmediğine inandığım halde başörtüsü eylemlerine katılıyorum.Niçin?çünkü kendi kişiliğini ve dişiliğini bu şekilde koruyacağına inanan kadınlar var ve bunlara karşı laik ideolojinin bir dayatması var.Ortada bir zulüm varsa müslüman kimliğini sormadan onun yanında olmalıdır.Evet belki onlar yarın gücü ele geçirince bana zulüm yapacaklar(şimdiden yapıyorlar bile)diyebilirsiniz.Ama ne yapalım ozaman da biz mazlum oluruz da bizi de kurtaracak bir hanif çıkarır rabbimiz inşallah.

        C)Tartışmalarda kesinlikle kırıcı olmamaya çalışalım ve insanların haklı eleştirilerini gördüğümüz zaman en azından  o boyutunu düşünemediğimizi net söyleyerek,ikna edici delil ve ayetleri buluncaya kadar yorum yapamayacağımızı söyleyip teşekkür edelim.Rabbimiz ''her bilenin üstünde bir bilen vardır.''ve ilİmde(Kuranda)derinleşenlere sormamızı istediğinden dolayı aceleci yanıtlar vermekten kaçınalım.Selam ve dua ile.

 

Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

Bu Konudaki tartismaya isik olmasi icin su Kuranda karatkter Egitimi ile ilgili alintiyi yapalim.

 

Kur'an'da insan ve karakter tanımları.. 

Yazar : Musa Kazim GÜLÇÜR Yayinevi : Isik Yayinlari Baski : Izmir / 1994 / 98 shf.

Egitim ve Karakter Egitimi “Insan hazir olmayan ham kabiliyetlerle dünyaya geldigi için hayatinin sonuna kadar bir ögrenci bir çirak olarak kaliyor. Bunun için insanin egitime, egitilmeye ihtiyaci olur.” Insanoglu artik hayvanlari bile egitmeye baslamistir. Yine insan tecrübesiyle insani egitmek için gerekli olan çevre, zaman, bilgi gibi etkenleri kullanarak ve yine zaman yol ve sonuçtan karli olan tecrübe aktarimi ile egitim faaliyetlerini dikkatle almak zorunda kalmistir.  Karakter: Bir bireyin kisiligini olusturan ve çevresine gösterdigi tepkileri belirleyen sürekli duygusal niteliklerin tümüne verilen addir. Seciye huy, tabiat, mizaca benzer manalara gelir. Deneyler, insandaki dogustan karakterleri az veya çok ama sürekli olarak gizleyen ve iten sonradan edinilmis bir karakterin ortaya çiktigini göstermektedir ama dogustan karakterin ortadan kalkmasi azda olsa imkansiz degildir. Normal bir kimsenin kendi karakterini yeterince enerjik bir irade çabasiyla degistirme gücüne gelince bu durum varligi inkar edilmeyen bir gerçektir. Bunun içindir ki psikolojik ve manevi hayati durmadan degisir, gelisir ve hatta sonsuz bir sekilde ilerleyebilir. Çevre, statü ve rol farkliliklarinin karakter üzerindeki etkisi büyüktür. Karakterin egitilmesi konusunda Cenab-i Hak emir, nehiy ve cezalari insanin kaldirabilecegi kapasitede yaratmistir. Iyi ve kötü duygular vermis, insani serbest birakmis ama iyiyi seçmesi için yol göstermistir. Kötüden uzaklasmasi için korkutmus, iyiyi övmüs ve tesvik etmis ve neticesini müjdelemistir.

I. BÖLÜM KUR'AN'DA INSANININ TEMEL KARAKTERLERI

1)Kur'an'in Insana Bakis Açisi Insanin karakter yapisi onun yaratilisindan kaynaklanmaktadir. Objektif olmamakla beraber Kur'an-i Kerim'deki yaratilis maddeleriyle karakterin alakasi söyledir. Toprak insanin cehaletine isaret etmektedir. Çünkü toprak basit bir madde olarak algilanir. Çamur ise onun cimriligine dalalet eder. Çünkü çamurda tutuculuk, yapiskanlik özelligi vardir. Pinti, cimri insan kendisine gelen mali, mülkü tutup dagitmamak infak etmemekle çamurdan yaratilmis olma özelligini yansitiyor gibidir. Tini lazip (Yapiskan çamur) ise insanin mümin'i görmeme ve kendinden beklenen ibadet vazifesini yerine getirmemekle sanki yerine çakili kalmasini anlatmaktadir. Salsal (kuru çamur) ise onun zulüm sifatina dalalet etmektedir. Çünkü zalim insan yaptigi zulümle sertligi ve kabaligi yansitir. Hame-i Mesnun yani civik balçiga gelince bu da insan tabiatindaki ani degisimlerin ve kararsizliklarin simgesidir adeta. Kendisine nimet verildiginde böbürlenen, rahmet çekilip alindiginda da ümitsiz bir hal sergileyen insanoglu civik balçigin seklini andirir.

A) Bozgunculuk: Insan Fitraten savasçidir. Inançlarini, fikirlerini savunmasinin nedeni bu özelligidir. Vatanin müdafaa ve Allah yolunda savasmasinin temelinde bu savasçilik özelligi yatar ama insan bazen bu özelligini menfi yönde kullanir ve bozgunculuk yapar. “Sizinle beraber savasa çikmis olsalardi, size bozgunculuktan baska bir katkilari olmazdi.” (Tövbe 47) “O vakti hatirla ki Rabbin meleklere ben yeryüzünde bir halife yaratacagim demisti. Melekler de biz seni hamdinle tesbih ve noksanliktan tenzih etmekle doldugumuz halde orada fesat çikaracak ve kanlar dökecek kimseleri mi yaratacaksin?” (Bakara 30)

B) Nankörlük: “Andolsun ki insan rabbine karsi çok nankördür.” (Adiyat 6) ayetiyle de anlatildigi gibi insan rabbinin kendisine verdigi nimeti tanimaz, sükrünü eda edemez. Insaninin basina bir musibet gelince Rabbini hatirlar ve sekva eder ama kendisine nimet verilince sevinir, nimeti vereni de unutur. Allah-u Teâl⠓Yeryüzünde böbürlenerek dolasma, çünkü sen (agirlik ve azametinle) ne yeri yarabilir nede daglarla ululuk yarisina girebilirsin.” (Isra 37) diye Peygamberimizi uyariyorsa müslüman da büyüklenme hissine kapilabilir aslinda dünyada verilen nimetler tadimliktir. “Denizde size bir sikinti (bogulma korkusu) dokundugu zaman ondan baska bütün yalvardiklarin kaybolur. Fakat (O) sizi kurtarip karaya çikarinca yine yüz çevirirsiniz.”(Isra 67) Babasi ogluna bag vermis, oglu babasina bir salkim üzüm vermemis deyisi meshurdur.

C) Zulüm: “Gökler yer ve daglarin yüklenmedigi emaneti alan insan onun hakkini tam yerine getirmedi ve getirmiyor. Çünkü o zalim ve çok cahildir.” (Ahnap72) “Zulmün en büyügü sirktir.”(Lokman 13) Insanin insana zulmü ve insanin nefsine zulmü olur. Kur'an-i Kerim'de “Kim Allah'in sinirlarini asarsa o mutlaka nefsine zulüm etmistir.” (Talak 1) buyurulmaktadir.

 D) Cahillik: Insanin tabiatinda bildigini yapmama özelligi vardir. Yapip yapamayacagini bilmeden emaneti yüklenmesi bu sifatindan kaynaklanir. Ahzap suresi 73'üncü ayette Cenab-i Hakkin Gafur ve Rahim sifatlarini anlatir. Zulme karsi Gafur, cehalete karsida Rahim, Sirk hariç zulümlerin affedilecegini söyler.

E) Zarara Ugradiginda Duaya Yönelmesi: Insan gücü yerinde iken bir gün zayif düsecegini aciz kalacagini hatirlamaz. Zayif düser veya zarara ugrarsa ondan kurtuluncaya kadar dua eder, sizlanir. Kurtulunca duasi kabul olunca yine eski haline döner, vurdumduymazligina devam eder. Allah-u Teâlâ'nin hidayet, rüsd, dogruluk, muvaffakiyet ihsan ettigi kullar müstesnadir. Yine insan hasta iken sihhate kavusmussa bu sihhati filan ilaç sebebi ile kavustum der. Allah’in verdigi mala bu mali ben kazandim der. Yani hastalik ve iflas durumunda Allah'a yönelen insanin bolluk ve sihhatin sebebini kendisi veya ilaç olarak görüyorsa bu bir Tenaküzdür. Oysaki nimet sükrü, musibet sabri getirir. 

F)Rahmet Alindiginda Yeis, Nimet Verildiginde Fahur Olmasi: “Eger Biz insana bizden bir rahmet tattirdiysak da sonra onu kendisinden çekip alsak hemen o ümitsizlige düser nankör olur ve Andolsun kendisine dokunan bir sikintidan sonra ona bir nimet tattirsak kötülükler benden gidiverdi der daha da simarir böbürlenir.”(Hud 9/10)11'inci ayette ise “Ancak sabredip salih amel isleyenler müstesna” diyerek istisnada bulunmustur. 

G) Insanin Hirsli Sizlanici Ve Cimri Olmasi: “Dogrusu insan hirsli yaratilmistir. Kendisine kötülük dokundu mu sizlanir. Kendisine hayir dokundu mu vermez men eder. (Mearic19/21) Hadis-i Serifte “Hirstan kaçininiz. Çünkü o sizden öncekileri helake götürmüstür. Hirs onlara cimriligi emretti, cimri oldular. Onlara (akrabalik münasebetlerini) kesmeyi emretti, kestiler.” Allah hayir ve serri yaratmis ama yapmada insani serbest birakmis imtihan için. Hersey ziddiyla bilinir. Cenab-i Hak cimrilik ve hased gibi davranislarin su vasiflari tasiyan insanda olmayacagini söyler. Ama 22 ve 23. ayette namazinda dikkatli olanlarin bu vasiflardan müstesna oldugu buyrulur. Yine 24 ve 25. âyetlerde ise insanlarin mallarinda belli bir hissenin bulundugu ve isteyen ile istemeyen arasinda farketmedigi geçer Kisinin ceza gününü tasdik etmesi. (Mearic26) Rablerinin azabindan korkmalari (Mearic 26) Irzlarini korurlar (Mearic 29) (Daha çok erkekler için söylenmistir.)  Emanete ve verilen sözlere riayet ederler.(Mearic32) 

H) Insanin Aceleci Olmasi: “Insan aceleci yaratilmistir.(Enbiya 37) Insan herseyin hemen olmasini ister duasinin hemen kabul edilmesini ister ayette muayyen bir sahistan bahsedildigini söyleyen Ihn-i Cüreyc ve Deysi Hz. Adem'in yaratildiktan sonra ruh henüz basina girince Allah'in günes batmadan yaratilisini acele ederek tamamla dedigini nakleder. Süddiye'ye göre ruh gözlerine ulasinca cennet meyvelerini görmüs, midesine ulasinca da bu meyvelerden yemek istemis ama henüz ruh ayaklarina ulasmadigi için yürümek istediginde yürüyememistir. Bu sebeple onun evlatlarida acelecilik tabiatina varis olmuslardir.

I) Zayif Yaradilisli Olmasi: Insan çogu zaman sehvet ve lezzet hislerine engel olamaz. Sikinti ve itaate sabredemez. Buhari'nin namazin elli vakitten bes vakite indirilmesi nakli zayifliga bir örnektir ama sabretse sizden sabreden 100 kisiyi, bin kisiyi, ikibin kisiyi yener. Allah sabredenlerle beraberdir.” (Enfa 66) buyuruluyor.

J) Mücadeleci Olmasi: Tartismanin müsbet ve menfi yönleri vardir. “Inkar edenler Hakki batilla yok etmek için mücadele ediyorlar.”(Kebf56) “Insan tartismaya her seyden daha düskündür.” (Kehf 54)

2) Kur'anin Insandaki Temel Karakterleri Egitimi Insandaki bozgunculuk duygusunu Kur'an mutedil bir dil kullanarak egitir. Mesela “Ey insanlar!: Biz bir topluma karsi beslediginiz kin sizi saldiriya sevk etmesin. Iyilik ve takva üzerinde yardimlasin. Günah ve düsmanlik üzerinde yardimlasmayin. Allah 'tan korkun çünkü Allah'in azabi çetindir.” (Maide 2) Nankörlük Hac 5-66. ayette nimetlere karsi insanin kadirsinas olmasi gerektigini bildirir ama insanin sükrüne Allah'in ihtiyaci yoktur. Nankörlük ise, kendi nefsi aleyhinedir. Zulm'den korunmak için gereken seyler daha evvel geçmisti. Zulüm Sura 42. ayette kinanir ve azabla müjdelenir. Cehalet vasfi Kur'an da birçok yollarla egitilir. Ilmin ve Alimin yüce tutulmasi insanlarin ilme tesvik edilmesidir. “Deki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?” (Zümer 9) “Rabbim benim ilmimi arttir de” (Taha 114) Yine Kur'an da tefekkür, teakkül, tebeddüt ve benzeri hasletlerle ilme ve bilgiye davet eden 700'den fazla ayet vardir. Sükür: “Sayet inanir ve sükrederseniz Allah size azab etsin” (Nisa147) “Sükür nimetlerin artmasina sebeptir.” (Ibrahim 7) diye geçer. Içine düstügümüz sikinti ve zor sartlarda ümitsizlige kapilmayi Kur'an hos görmemis ümitli olmamizi istemistir. Yakup peygamber ogullarina söyle bir ögretide bulunuyordu: “Ey ogullarim Allah'in rahmetinden ümit kesmeyin. Zira inançsiz toplumdan baskasi Allah'in rahmetinden ümit kesmez.” (Yusuf 18hadis 23) Yine Kur'an böbürlenip simaranlarin sonunun genelde felaket oldugunu ve verilen nimetlere böbürlenen insanlari Allah-u Teâlâ sevmedigini belirtir.”(Nisa36Lokman l8 Hadis23) Insandaki acelecilik vasfi sabirla egitilir. “O halde sende peygamberlerden azim ve irade sahiplerinin sabrettikleri gibi sabret onlar için acele etme.” Insandaki duygular asiriliga meyillidir. Burada geçen o asiri duygular imtihan olarak yaratilmis Kur'an bütün duygulari hep bir seviyede tutmaya çalisir.

3 )Insandaki Temel Karakterleri Egitmek Için Kur'an da Kullanilan Metodlar

A) Örnek Yolu Ile Egitim: Insan ruhunada üstün insanlari taklid etme ve örnek alma duygusu vardir. Peygamberimiz Hz. Muhammed (SAV)'i Allah en güzel örnek olarak göndermistir. Peygamberlikten önce bile sahsi yasantisinda bir terbiyeci ve dogruluk rehberi olmustur. Bütün insanliga hitap eden egitimcinin digerlerine örnek olmasi gerekir. Egitimcinin yasantisi belli ve açik olmalidir. Söyledigini yasama ve kisilik bakimindan güvenilir olmali ve kemal vasfini tasimalidir. Hz. Muhammed'in hayati her yönünden bilinir ve ona El-emin denirdi. Hacerül Esved'in yerine konmasi olayinda peygamberlikten önce olmasina ragmen hakemlik yapmistir.

B) Kissa Yolu Ile Egitim: Insan tarihini bilmek zorundadir. Mazideki önemli hadiseler büyük bir ahenk içerisinde ortaya koymalidir. Zikredilen ve zikredilmeyen kötü huylarla alakali kissalar anlatarak o huylarin düzeltilmesi gerekir. Böylece o yanlisi yapan insan kissadaki düzeltmeyi kendine örnek alir. Maide 27-30'uncu ayetlerde Habil'in Kabil'i öldürülmesi ve karganin örnek alinarak gömülmesi Kehf 32.42. ayetlerdeki asi bag sahibinin feryatlari örnektir.

C) Ögüt Yolu Ile Egitim: Kur'an ayni zamanda bir ögüt kitabidir. Ögüt birine nasihat edip kalbini yumusatacak ve Allah'in azabindan korkutacak seyleri anlatmak suretiyle o kisinin müsbet karakter arzeder duruma gelmesini saglamayi amaç edinen bir faaliyettir. “Eger kendilerine verilen ögüdü yerine getirselerdi onlar için hem daha hayirli hem de (imamlarini) daha pekistirici olurdu. (Nisa 66) Ögütle örnek olmak birbirini gerektirir. Lokman suresinde (13-19) Hz. Lokman'in ogluna ögüt vermesi umumu baglar. * Sirk kosmamasi. Sirk en büyük zulümdür. * Ana babasina iyi davranmasi. Önce Allah'a sonra ana-babasina sükretmesi gerektigi, masiyatte onlara itaat olmadigi  * Hardal tanesi agirliginca da olsa bir kayanin içinde veya göklerde de olsa Allah onu karsisina getirecegi * Namaz kil, iyiligi emret ve kötülükten vazgeçmeye çalis. Basina gelenlere de sabret dogrusu bunlarin azmedilmeye deger isler oldugunu * Küçümsemeyerek insanlardan yüz çevirme ve yeryüzünde böbürlenerek yürüyenin Allah'in sevmedigi hasletlerden oldugunu * Yürüyüsünde tabi ol, sesini alçalt, Seslerin en kötüsünün merkep sesi oldugu söylenir ve nasihat edilir.

D) Tergip, Terhib (Tesvik Ve Sakindirma) Yolu Ile Egitim: Islam terbiyesinin bu metodu Allah'in insani ragbetten dogan lezzet nimet refah us ile sakindirmadan meydana gelen elem aci kötü sonuç üzerine üzülme fitrati ile yaratmasi üzerine bina edilmistir 1) Ceza aslinda her sahis için zaruri degildir. Insan vardir. Bir örnek ve ögüt yeter. Eger bir kisi örnek ögüt ve hayra davetle ve uzun süre sabirla yola gelmiyorsa cezaya gidilir. 2) Kur'an bütün egitim metodlarini kullanir. a) Kur'an insanlari Allah'in razi olmamasi ile korkutur. b) Kur'an bazen (faizi birakmayanlara karsi örnektir. Bakara 278-791) Allah'a ve Resulune harp açmakla korkutur c) Bazen de ahiret cezasi ile sakindirir. “Ve onlar ki Allah ile beraber baska tanriya yalvarirlar. Allah’in haram ettigi cani haksiz yere öldürürler ve zina ederler. Kim bunlari yaparsa günahinin cezasini bulur. Kiyamet günü onun için azab kat kat yapilir ve azabin içinde hor ve hakir olarak kalir” (Furkan 68-96) d) Bazen de dünyevi ceza ile sakindirir. “Eger topluca çikmazsaniz (Allah) size aci bir sekilde azab eder ve yerinize sizden baska bir topluluk getirir.”(Tövbe 39) Zina ve hirsizlik cezasi gibi... Tesvik konusunda hem dünya hem de ahiret hayatinda mükafat vaadedilir. Nebe 31-36, Müttaffifin 22-26, Insan 11-22, Gafir 51, Hac 15 ayetler. Yine sakindirma ile alakali bu hadisi serifi örnek verebiliriz.” Üç kisi vardir ki Allah onlarla kiyamet günü konusmayacak ve onlari teskiyede etmeyecektir. Hem onlar için acikli bir azab vardir.” 1) Kibirinden dolayi elbisesini yerde sürükleyen 2) Verdigini basa kakan 3) Ticaret mali için yalan yere yemin ederek fiyat yükselten.

NETICE: Bütün insanlarin zaaf noktalarini en iyi bilen Allah-u Teala onlari en iyi egitmenin yolunu peygamberlerimizde örnek kilarak göstermistir. Egitimci olan insanlara da bunu uygulamak düser.                         

http://www.kurannesli.org/bilgibankasi/yazi.aspid=965                                   



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats