HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: HZ MUHAMMED’E ATFEDILEN CIRKIN HADISLER Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Metin Erol
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 mart 2012
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 2
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Metin Erol

hanifcan Yazdı:

Değerli dostlar,

Metin Erol dost, mealini vermiş olduğunuz ayet aragornasterin sorusuna cevap olamaz sanırım.

Eğer üstünlük kavramından gideceksek, evet, peygamberler/resuller/nebiler arasında üstünlük dereceleri vardır.

O halde Allah, peygamberleri arasında üstünlük dereceleri verebilir. İşin bu kısmında insanlara söz düşmez. Yani üstün tutma işini Allah yapar.

Peygamberler dışındaki insanlara düşen ise peygamberleri yarıştırmak/birbirinden üstün kılmak/tutmak (faddalna) değil, “lâ nuferriku”dur. Ve “semi’nâ ve ata’nâ”dır.

Selam ile…

 

Hanifcan dostum çok teşekkür eder, aragornaster den de özür dilerim.

 

Şimdi aragornaster'e yazdığım yazıyı kendime yöneltiyorum.

Keşke yazmadan önce bir araştırsaydım.

 

Yukarı dön Göster Metin Erol's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Metin Erol
 
aragornaster
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 mart 2012
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aragornaster

arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için tşk ederim. üstünlüğü şu bakımdan merak ediyordum eğer bütün peygamberler eşit ise bizim namazda salli barik ve tahiyyat dualarını okumamız gerekir çünki her namazda sadece hz ibrahim ve Hz muhammed'ten bahsediyoruz eşit olsaydı diğerlerinide anmamız gerekirdi galiba
Yukarı dön Göster aragornaster's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aragornaster
 
hanifcan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 nisan 2012
Gönderilenler: 35
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanifcan

Metin dost, özür dilemenize gerek yoktu. Hepimiz hata yapabiliriz. Önemli olan hatamızı en aza indirmeye gayret etmek. Sonuçta burada bilgi ve düşüncelerimizi paylaşıyoruz.

Aragor dost, anladığım kadarıyla namazla ilgili sıkıntılarınız var. Çünkü namazın nasıl kılınacağı ile ilgili açılan başlıkta da, namaz hakkında herkesin bişeyler söylediğinden dert yanmışsınız. Yukarıdaki yazınızda da namazdaki salli barik ve tahiyyat dualarından bahsetmişsiniz.

Öncelikle şunu ifade etmem gerekir ki, bilinen anlamda ve günümüzde adeta sadece şekle ve bedensel hareketlere boğulmuş bir namaz, benim namazım değil. O yüzden namazınızda o duaları okuyup okumamanız ve o duaların içine diğer peygamberleri de katıp katmamanız konusunda kimse size bir dayatmada bulunmamalı. Kaldı ki bu duaların namazda okunacağı emrini size/bize kim verdi? Böyle bir şey yok.

Siz, Kurandaki dualar başta olmak üzere istediğiniz duayı namazınızda okuyabilirsiniz ve dua okurken ne dediğinizi muhakkak bilmenizi, bilinçli bir şekilde ne için dua ettiğinizin farkında olmanızı tavsiye edebilirim. Duaların sadece ezbere kalıplardan oluşmaması, o anki ruh halimiz ne ise ona göre kelimeler/cümleler de kurulabilmesi gerekir. Hatta bazen kelimelere/cümlelere dahi gerek kalmaz. Çünkü, 64/4 “ … gizlediklerinizi, açıkladıklarınızı bilir. Ve Allah, sâdırlarda/gönüllerde olanı en iyi bilendir.”

Şimdilik son tavsiyem, Allah ile aranıza kimseyi almayınız.

Allah’a yaklaşanlardan olmamız duasıyla…

Yukarı dön Göster hanifcan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanifcan
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

selam

hanifcan Yazdı:

17/55: Ve rabbuke a’lemu bi men fîs semâvâti vel ard, ve lekad faddalnâ ba’dan nebiyyîne alâ ba’dın ve âteynâ dâvude zebûrâ.
 ..Ve Rabbin, semalarda ve yeryüzünde olan kimseleri iyi bilir. Andolsun ki bir kısım nebîleri, diğerlerine üstün kıldık ve Dâvud'a Zebur'u verdik.

nedir bu efdal...üstünlük mü gerçekten, öyleyse neyin üstünlüğü/hangi yönden/ne anlamda ve neden...
çevirideki, "men fîs semâvâti vel ard/semalarda ve yeryüzünde olan kimseler" kimdir/nedir,

isra/44
tusebbihu lehus semaavaatus seb’u vel ardu ve men fiihinne.../ buradaki teşbih edenlerle bağlantıları var mı....

bu yeryüzü ve göklerdekilerin, "bir kısım nebilerin diğerlerine üstünlüğü" ile alakaları ne, neden aynı ayetteler...
ya Dâvud ve Zebur...

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
hanifcan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 nisan 2012
Gönderilenler: 35
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanifcan

selam fers hocam

efdaliyetin/tafdilin/üstünlüğün; farklı özelliklere, meziyetlere, imkanlara  sahip olma anlamında kullanıldığını düşünüyorum. Her peygambere farklı özellikler verilmiştir.

Örneğin 2/253 : Tilker rusülü faddelna ba'dahüm alâ ba'd, minhüm men kellemAllahu ve refea ba'dahüm derecat, ve ateyna Iysebne Meryemel beyyinati ve eyyednahü Bi Ruh-ıl Kudüs, …..

İşte resuller! Biz onların bazısını bazısına üstün kılmışızdır. Allah, onlardan bazısıyla konuşmuştur. Bazılarını da derecelerle yüceltmiştir. Meryem oğlu İsa'ya açık ayetler verdik ve onu Ruhulkudüs'le güçlendirdik….

Verdiğiniz isra 44 teki yedi sema, arz ve bunların arasındakilere gelince, zannediyorum arapça kaidelerde “men” akıl sahibi/bilinçli varlıkları anlatıyordu. Ben de buna dayanarak, ister yeryüzü denen şu üzerinde yaşadığımız dünyada olsun, ister dünya dışında yaşayan, bildiğimiz ya da bilmediğimiz, tesbit edilen ya da edilemeyen tüm bilinçli varlıkları anlıyorum.. Dolayısıyla biz dünyadakilere bile birbirimize üstünlükler/farklı özellikler verildiği halde bizim künhüne varamadığımız 7 semavatdaki varlıklara neden bizden farklı özellikler/yetenekler/donanımlar verilmesin.

Dikkat çekmek istediğim husus, efdaliyetin Allah tarafından verildiğidir. Ve bu efdaliyeti ister somut anlamda, ister soyut anlamda değerlendirelim, bu böyle…

Mesela 4/32 de …Velâ tetemennev mâ faddalaAllâhu bihi ba’dakum ‘alâ ba’d….

Allah'ın, bir kısmınıza bir kısmınızdan farklı olarak/fazladan lütfettiği şeyleri isteyip durmayın/göz dikmeyin.

Selam ile…
Yukarı dön Göster hanifcan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanifcan
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

 

selam

bakara/122
yaa benii israiile......ve ennii faddaltukum alel aalemiine.../ israiloğullarının cemiyetler üstüne efdal i...

bakara/247
bease lekum taaluutemeliken.../ talut u size hakim atadı...
innallaahestafaahu aleykum ve zaadehu bestaten fiil ilmi vel cismi.../ Allah ın onu üzerinize seçtiği, ilmde ve cismde genişlik verdiği kesindir...
yu’tii mulkehu men yeşaau.../ dilediğine mülkünü verir...

hanifcan Yazdı:

Peygamberler dışındaki insanlara düşen ise peygamberleri yarıştırmak/birbirinden üstün kılmak/tutmak (faddalna) değil, “lâ nuferriku”dur. Ve “semi’nâ ve ata’nâ”dır.

bakara/285
laa nuferriku beyne ehadin min rusulihii, ve kaaluu semi’naa ve ata’naa.../ elçiler arasında ayrım yapmadılar, işitip boyun eğdiler....

yorumlarınızın devamını bekliyorum...

hayırlı akşamlar...

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
aragornaster
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 mart 2012
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aragornaster

[QUOTE=hanifcan]

Metin dost, özür dilemenize gerek yoktu. Hepimiz hata yapabiliriz. Önemli olan hatamızı en aza indirmeye gayret etmek. Sonuçta burada bilgi ve düşüncelerimizi paylaşıyoruz.

Aragor dost, anladığım kadarıyla namazla ilgili sıkıntılarınız var. Çünkü namazın nasıl kılınacağı ile ilgili açılan başlıkta da, namaz hakkında herkesin bişeyler söylediğinden dert yanmışsınız. Yukarıdaki yazınızda da namazdaki salli barik ve tahiyyat dualarından bahsetmişsiniz.

Öncelikle şunu ifade etmem gerekir ki, bilinen anlamda ve günümüzde adeta sadece şekle ve bedensel hareketlere boğulmuş bir namaz, benim namazım değil. O yüzden namazınızda o duaları okuyup okumamanız ve o duaların içine diğer peygamberleri de katıp katmamanız konusunda kimse size bir dayatmada bulunmamalı. Kaldı ki bu duaların namazda okunacağı emrini size/bize kim verdi? Böyle bir şey yok.

Siz, Kurandaki dualar başta olmak üzere istediğiniz duayı namazınızda okuyabilirsiniz ve dua okurken ne dediğinizi muhakkak bilmenizi, bilinçli bir şekilde ne için dua ettiğinizin farkında olmanızı tavsiye edebilirim. Duaların sadece ezbere kalıplardan oluşmaması, o anki ruh halimiz ne ise ona göre kelimeler/cümleler de kurulabilmesi gerekir. Hatta bazen kelimelere/cümlelere dahi gerek kalmaz. Çünkü, 64/4 “ … gizlediklerinizi, açıkladıklarınızı bilir. Ve Allah, sâdırlarda/gönüllerde olanı en iyi bilendir.”

Şimdilik son tavsiyem, Allah ile aranıza kimseyi almayınız.

Allah’a yaklaşanlardan olmamız duasıyla


evet namaz ile sıkıntılarım var çünki yaptığım ibadetlerden bişey anlamamak zoruma gidiyor açıkçası bazen diyorumki arapmı olsaydım keşke o topraklardamı doğup yaşaydım diyorum kendi kendime. ezbere bildiğim 20-30 sure var yani düşünüyorum hep namazda bunları okuyorum ne anlama geldiklerini içeriklerinide bilmiyorum o yüzden kendinizin bilmediği bir dilde iletişime geçmek zor oluyor açıkçası. ne kadar ebzere okusamda belki kimbilir aslında okunuşları teleffuzları çok daha farklıdır surelerin. tv de izlerken hac zamanında namaz kılanları izliyodum adam arap ayakta dururken elinde kuran açmış okuyarak namaz kılıyordu. şimdi ben hafız olmadığım için ibadetlerimde anca ezberleyebildiğim ayetlerle amel etmek zorunda kalıyorum istiyorumki namazda kuranın bütünüyle ibadet edeyim

Yukarı dön Göster aragornaster's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aragornaster
 
hanifcan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 nisan 2012
Gönderilenler: 35
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanifcan

selam

birçok ayette olduğu gibi bakara 122 de de Allah israiloğullarına verdiği nimetleri hatırlatıyor bilindiği üzere israiloğullarına birçok nimetler verilmiş. Bu nimetlerden bazılarının neler olduğu bakara suresinin 47 nci ayetinden itibaren bu surede açıklanmış. Örneğin, Firavun zulmünden kurtuluş, sudan geçiş, 40 gece, kitabın ve furkanın verilmesi, bulut gölgesi, kudret helvası, bıldırcın eti vs vs.. nimet ve faddal dan kasıt bunlar olsa gerek. Fakat dikkatimi çeken de özellikle kitap ve furkanın verilmesi. Yani vahye muhatab olma..

bakara 247de de benzer şekilde talutun hakim olarak atanması da nimetlerden biridir. Bu da idari/yönetimsel nimetlerden biri olabilir.

Kısacası Allah bu topluluğa peygamberler göndermiş, sosyal, siyasal, ekonomik anlamda onları desteklemiş/nimetlendirmiş. 

 

Yukarı dön Göster hanifcan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanifcan
 
hanifcan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 01 nisan 2012
Gönderilenler: 35
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanifcan

Aragor,

Nisa suresi 43 üncü ayette sekr halindeyken salate yaklaşmayın diyor. Birçok meal bu sekr halini içkiliyken/sarhoş iken namaza yaklaşmayın şeklinde çevirir. Bu çeviri doğru ancak eksiktir. Çünkü salat edecek ya da ettirecek kişinin veya hep birlikte/cemaat halinde salat edecek kişilerin fiziksel ve zihinsel olarak uyuşuk/kafası bulanık olmaması gerekir. Bu fiziksel ve zihinsel uyuşukluk, özellikle zihnin sağlıklı çalışmasını/düşünmesini engelleyen katı, sıvı, gaz, toz gibi her türlü somut şey sebebiyle de olabilir. Ama aynı zamanda zihnin sağlıklı çalışmasını engelleyen üzüntü, kaygı, korku, kızgınlık, cinsel istek gibi duygusallıklar da olabilir.  

İşte sizin namaz ve ibadet dediğiniz eylemde de bu tür fiziksel ve zihinsel uyuşukluk/bulanıklık durumlarından uzak kalınması gerekir.

Namazda okuduğunuz ayetlerin ne anlama geldiğini bilmediğinizden bahsetmişsiniz. İşte bahsettiğim sekr hallerinden biri de budur. Yani, ne dediğini bilmemek.. Yalnız değilsiniz, sizin gibi belki milyonlarca Müslüman var. Adeta namazı üzerlerinden atılması gereken bir yük gibi görürler. Öyleleri var ki 1-2 dakikaya 10 rekatlık namazı sığdırıyor. Ve, çok şükür vakti geçirmeden namazı kıldım oh be, diye seviniyorlar.

Bu sitedekilerin büyük bir çoğunluğu salatın namaz olmadığı kanaatinde. O yüzden sizin bu kılageldiğiniz namazdan vazgeçmeniz şimdilik zor gibi görünüyor.

Madem 20-30 sureyi arapça olarak ezbere biliyorsunuz o halde bundan sonra bir veya birkaç meal, (internetten de okuyabilirsiniz) temin edip ezbere bildiğiniz surelerin bir de Türkçelerini öğrenin. Özellikle yalnız başınıza namaz kılarken böyle kılmaya gayret edin. Ayrıca namazda kuran elde tutulmaz diye bir kaide yok. Sizin de dediğiniz o araplar gibi yapabilirsiniz.

Daha önceki yazımda dediğim gibi, Allah ile aranıza kimseyi almayın. Allah sizin ne ellerinizi kaldırmanıza, ne bağlamanıza, ne yanlara salmanıza, ne ayaklarınız arasındaki mesafeye, ne ilk oturuşunuza ne son oturuşunuza bakar. Ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Bu siteye kaydolduğunuza göre Kurana daha fazla yönelmeye gayret edin.

Selam ile
Yukarı dön Göster hanifcan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanifcan
 
aragornaster
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 mart 2012
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aragornaster

sevgili hanifcan verdiğin değerli bilgiler için tşk ederim. genel manasıyla kuranı sürekli meal okuyarak anlamaya çalışıyorum. anladıklarımda allaha şirk koşmamak kalbinin temiz olması malının zekatını vermek yetim hakkı (malı) yememek faizden kaçınmak v.s. fakat üzerinden çıkamadığım konu sadece namaz kısmı çünki gerçekten telafisi yok ve bende nasıl yapacağıma birtürlü karar veremediğimden dolayı kendi kendime bocalayıp duruyorum bu yüzdende ibadetten soğuyorum. Allah C.C kuranda demişki herkesin anlasın diye öğüt verdik herşeyi anlattık eksik bırakmadık herşey onda apaçık demiş. ama bu kadar kolay açık anlaşılabilir iken o kadar okumuş yazmış alim insanlar bu kadar kolay anlaşılan bir kitapta neden mutabık olmuyorlar madem. okumuşların buluştuğu bir orta yol yok iken biz gibi kuran fakirleri ne yapsın
Yukarı dön Göster aragornaster's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aragornaster
 

<< Önceki Sayfa 58 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats