Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam dostlar
|
Nahl Suresi |
64 |
Bu Kitap'ı sana yalnız şunun için indirdik: Hakkında ayrılığa düştükleri şeyi onlara iyice açıklayasın ve Kitap, iman eden bir topluluk için kılavuz ve rahmet olsun. |
|
En'am Suresi |
154 |
Sonra, güzel davrananlara nimetimizi tamamlamak, her şeyi ayrıntılı kılmak, bir kılavuz ve rahmet olmak üzere Mûsa'ya o Kitap'ı verdik ki onlar Rablerine kavuşacaklarına inanabilsinler.(Hz Musanın kitabının ve dolayısıyla tebliğcisi Hz Musanın rahmet olduğu vurgulanmış) |
|
|
|
21 |
Dedi: "İşte böyle! Rabbin buyurdu ki: 'O benim için çok kolaydır. Böyle olması onu, insanlara bir mucize ve bizden bir rahmet yapmamız içindir. Hükme bağlanmış bir iştir bu."(Hz isa nın insanlara rahmet olduğu vurgulanmış ve ismi geçmesede tabiki tebliğ ettiği Kitabın)
|
Levlâke levlâk...)''Ya Sevgilim,Sen olmasaydın, alemleri yaratmazdım" sözünün hadis olmadığı hadis bilginlerince tespit edilmiştir. (Aclûnî, Keşfü'l Hafâ, H. No:2123; Nasıruddin el-Elbânî, Silsitetü'l-Ahadisi'z-Zaife, H. No:282) ..Ayrıca ''Ben insanları ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım''(Zariyat 56) ayetiylede çelişmektedir.Bu yazı Diyanetin dini sorular merciinin cevabıdır.
RAHMET=MERHAMET,BAĞIŞLAMA,LÜTUF,CÖMERTLİK
BU HADİSE KAYNAK GÖSTERİLEN AYET:
|
Enbiya Suresi |
107 |
Ve biz seni ancak âlemlere bir rahmet olarak gönderdik(Hz Muhammedin ve dolayısıyla tebliğ ettiği kitabın rahmet olduğu vurgulanmış) |
Levlake hadisi toplumuzda çok yaygın olarak duvardaki tablolarda ,tasavvuf döneminden kalma kasidelerde ve son olarakta kulaktan dolma din dediğimiz dının en hızlı ve en cahılce yayılma biçimi içersinde çok müslümanın inancına girmiştir,olmazsa olmazdır.En kötüsüde şirk dini hiristiyanlıkta aynı iddayı İsa için yapar.Kutsi hadis olarak geçer ,kudsi tanımıda tartışmalıdır alımlerce,Çünkü normal hadislerinde çoğu Allahın sözüymüş gıbı hukum verır,oysa normal hadıs sadece Kuranı yorumlamalıdır..Kudsi hadis terimi araştırmama göre diğer kıtaplardakılerle yani incil ve tevrat benzerlık tasıyan hadisler için uydurulmuştur.
Bu hadisin ilk tasavvuf döneminde Şam da çıktığı rivayet edilir.Rivayete görre bu söz ,övgü amaçlı olarak hiristiyanlarla karşılıklı peygamber üstünlük yarışı yaparken uydurulmuş,tabii yine iyi niyetle :)) Akıllı düşman cahil dosta yeğdir,ne resulun ne de Allahın böyle dosta ihtiyacı yoktur.Peygamberimiz Kuranda en güzel şekilde övülmüş,kendisi ve tebliğ ettiği Kuran alemlere rahmet ve kılavuz olarak gönderilmiştir.Peygamberimizi yarı ilah konumuna sokup sanki bütün kullar onun hatrına yada onun için yaratılmış gibi bir düşünçe çok büyük bir sapma ve hatta şirke bulaşmak olur.Kuranın tek bir yerinde peygamberimize Allah sevgilim diye hitap etmez,bu hitap ancak eşe yapılır,eş koşmaktır,dahası Allahın herşeyi yaradan sıfatından değilde peygambermiz için yaratıcı sıfatını kullandığı, sanki yaratmak için ona muhtaç yada onun memmnuniyetine ihtiyaç duyuyor iddasını vermek çok büyük bir gaflet ve vebaldir.Allah isimlerinden dolayı ,Yaratan olduğundan dolayı yaratır ve hiç bir başka varlığa ıhtıyaç duymaz yada onun menuniyetini,onayını arzulamaz.
Kuranı eksik görüp bu hadisi kabul edenlerin bir hatasıda peygamberimizin yaratılan ilk ruh yada insan olduğu inancına kapı açmalarıdır,o yüzden ikinci uydurma hadis olarakta şuna inanılrlar:"Adem henüz su ile toprak arasında iken ben peygamber idim.” (Ahmed bin Hanbel, c. 4, s.127-128) Bu hadiste Diyanet tarafından sahıh kabul edılmez ayrıca Kurandaki ilk insan Ademin yaratılmasıyla çelişir.Bu hadisi savunan hocalar Ademın ılk insan, peygamberimizin ise ruhlar alemindeki ilk ruh olduğunu söyleyerek foyalarını kapatmaya çalışırlar.Ama ayetler gösteriyor ki Ademın ruhu ruhlar aleminden çağrılmadı, o aynı zamanda yaratılan ilk ruhtu Allah bedenının içine kendi ruhundan üfleyerek Ademi yarattı,peygamberimizin ilk yaratılan ruh olduğu Kuranda gecmez yani bu hocalar Kuranı yıne eksık Allahı ve kelamını kusurlu buldu.Enam 38,yusuf 111 Kitap eksik değildir,herşeyi ayrıntılı anlatır.
Yüzü suyu hürmetine dua etmek yada diğer anlamıyla torpil isteyıp hatırı için deyıp aracı koymak,sonradan uydurulmuştur.Böyle bir dua ne Hz Muhammed,ne sahabi ne tabii nede imamlarından aktarılmıştır.Bu şekilde duayı mezhep adına yaptıklarını söyleyenlerde buyuk yanılgıdadırlar.Hanefi alimlerinden İbn Ebil-İzz şöyle diyor:
''Kişinin Allahtan başkasına duasını kabulune sebeb kılması ve onunla tevessulde bulunması caiz değildir.''
''DEKİ ALAHIN DILEMESI DIŞINDA BEN KENDIME BİLE BIR FAYDA VE ZARAR VERECEK DURUMDA DEĞİLİM''Araf7/188
Allah'a emanet olun...
|