HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Yeni Bir Kitap... El Cezire Olayı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
denizcan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 nisan 2006
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı denizcan

El Cezire Olayı

“Herkes CNN’i İzlerse, CNN Neyi İzleyecek?”

 

El Cezire Olayı

Yeni Arap Medyası Üzerine Eleştirsel Persfektifler

Muhammed Zayani

Çeviri: Gamze Erbil

Versus Kitap

 

Arap dünyasında pek az olay, Körfez’deki küçük yarımada Katar’dan 24 saat uydu yayını yapan pan-Arap haber ve yorum kanalı el-Cezire’den daha fazla tartışmaya yol açmıştır. Hızla kazandığı başarı, Arap medyasını şaşkına çevirdi, el-Cezire’nin kendisini bile sersemletti. Geniş Arap kitlelerini ilgilendiren konulara odaklanan ve tartışmalı başlıkları açan, kendini farklı görüşler için bir forum olarak sunan el-Cezire, göz açıp kapayıncaya kadar Arap medya sahnesinde öncü bir rol elde etmeyi başardı. Spotbeam Communications’ın Ortadoğu haberciliği üzerine 2002’de yayımladığı bir rapora göre, “El-Cezire, Arapça yayıncılığın modernleşmesinde merkezi bir role sahiptir.” Bu ağ, yalnızca Arap dünyasındaki yayıncılıkta kalıcı bir iz bırakmakla yetinmeyip ayrıca, Arap kamuoyunun görüşlerini ve Arap siyasetini etkileme potansiyelini de geliştirmektedir. El-Cezire, aynı zamanda pek çok tartışmaya da yol açmıştır. Hem Arap dünyasında hem de dışında ağın haberciliği şüpheyle karşılanmıştı. El-Cezire, resmi Arap çevrelerinde kural tanımayan bir görüntü verdi, hatta diplomatik krizlere yol açtı. Afganistan’daki savaş sırasında uluslararası alanda dikkat çekmeye başladığından beri bu ağ, bir dizi tartışmanın açığa çıkmasını tetikledi, çok nefret topladı ve kayda değer eleştirileri üzerine çekti. Onu savunanların şevki ve eleştirenlerin acımasızlığı bir yana bırakılırsa, el-Cezire, yalnızca araştırılmaya değer değil, aynı zamanda daha iyi anlaşılmayı bekleyen bir olgu olarak durmaktadır.

 

Muhammed Zayani’nin editörlüğünde hazırlanmış ve Türkçe’ye Versus Kitap tarafından Gamze Erbil’in çevrisiyle kazandırılan “El Cezire Olayı” gazetecilik dürtüsüyle hazırlanmış olan çok sayıda yüzeysel, betimleyici hatta eskimiş çalışmanın aksine çeşitli disipliner yaklaşımları ve farklı arka planlara sahip uzmanların çabalarını bir araya getiriyor. Avrupa, ABD ve Ortadoğu’dan medya araştırmaları, iletişim, gazetecilik ve politik bilimler gibi çeşitli disiplinlerden uzmanların hazırladığı dokuz makaleden oluşuyor. Odakları, yaklaşımları ve yöntemleri çeşitlilik gösteren bu makalelerin her biri kendi tarzında bu medya olayının açığa kavuşturulmasına katkıda bulunuyor.

 

Zayani’nin çalışması, el-Cezire’nin daha çok yeni Arap medyasına benzer biçimde bir deneme dönemini yaşamakta olduğunu, kendi erdem ve dezavantajlarına, güç ve zayıflıklarına, başarı ve sınırlarına sahip olduğunu varsayıyor. Ve bu ağın, onu araştırılmaya değer bir olay haline getiren kimi yönlerini araştırıyor. Aynı zamanda, Arap medya sahnesi ve ötesinde ortaya çıkardığı zengin dinamikleri eleştirel bir şekilde irdeliyor.

 

Zayani son derece kapsamlı bir şekilde yazdığı giriş yazısına “El-Cezire, çok sayıda gözlemcinin düşünce özgürlüğünün zayıf olduğu bölgelerden biri olarak değerlendirdiği bir yerde faaliyet gösteren görece özgür bir kanaldır.” diyerek başlıyor. El-Cezire’nin Yönetim Kurulu Başkanı Şeyh Hamid bin Samir es- Sani bunun mantığını şöyle açıklıyor: “Haberleşme Bakanlığı; televizyon, radyo ya da gazeteler olsun, haber medyasını denetleyen Bakanlıktır. Bir Haberleşme Bakanlığının geleceğin medya projelerinde olumlu bir role sahip olacağını kabul etmiyoruz.”

 

Zayani’ye göre el-Cezire, yalnızca medya boşluğunu değil, aynı zamanda siyasi boşluğu da doldurmaktadır. Politik irade ve çoğulculuğun bulunmadığı Arap dünyasında el-Cezire, fiilen pan-Arap bir muhalefet ve direniş forumu olarak hizmet vermektedir. Arap muhalif görüşlerinin sesi ve çoğu sürgünde yaşayan siyasi muhalefet için güçlü bir platform sunmaktadır. Bir yere kadar, bölgedeki sayısız muhalif grup temsilcisine medya kanalıyla erişme hakkını kurumsallaştırmıştır. Ağın açık sözlülüğünün, Arap yönetimlerinin tümünü olmasa bile çoğunu kızdırmış olması kimseyi şaşırtmamalıdır.

 

İlginçtir ki, el-Cezire’ye yönelik resmi tutum, Arap seyircilerin büyük bölümü arasındaki popülerliğine denk değildir. Ağ, Arap yönetimlerinin eleştirilerini üzerine çeker ve nefretini kazanırken Arap izleyiciler arasında daha fazla beğeni topladı. Arap ve İslam dünyasındaki dokuz ülkede yapılan 2002 tarihli bir Gallup araştırması sonuçlarına göre el-Cezire, bölgeler arasında ilginç ayrımlar bulunsa da, yaygın bir biçimde izlenmektedir. Araştırma, ağın başarısını çok farklı faktörlere bağlamaktadır. Ankete katılan seyircilerin büyük bir yüzdesi, bilgilere doğrudan ve derhal erişim sağlaması, gelişmekte olan haberleri verme güdüsü yüzünden daima olay yerinde olduklarını hissettikleri için el-Cezire’ye yönelmektedir. El-Cezire yalnızca saldırgan olay yeri haberciliğinin peşinde koşmakla kalmamakta, -başka şekilde erişilmesi mümkün olmayan- bilgiye tek erişim kanalı olma iddiasını da taşımaktadır. Böylesi bir kamuoyu araştırması anlamlı olmakla birlikte, el-Cezire’nin tüm karmaşıklığı içinde açığa çıkardığı zengin dinamikleri yakalamamaktadır. El-Cezire’nin görece yaygın çekiciliği için bu Gallup anketinin bulguları ötesinde çok sayıda açıklama getirilebilir. Kanal belli ölçülerde politik haberlerin dikkatli bir takipçisi olduğu ve politik olarak bilinçli, güvenilir siyasi haberi bağrına basan, mantıklı politik tartışmalara aç izleyicilere besin kaynağı olduğu için beğenilmektedir.

 

Zayani Pan-Arap olarak tanımladığı El-Cezire için “genelde Arap ve Müslüman dünyasında ve özelde çatışmaların sürdüğü Ortadoğu’daki yakıcı konuları ele alarak daha geniş bir Arap izleyici kitlesine ulaşma girişimiyle kendini farklı kıldı.” diyor ve ekliyor “Ancak el-Cezire Arapların Sesi değildir. Nasır’ın Arap milliyetçiliğinin parlak dönemini belli belirsiz anımsatıyor olabilir ama David Hirst’in de doğru bir şekilde işaret ettiği gibi, çok farklıdır; “El-Cezire’nin ne tarzı ne de içeriği Kahire’nin Arapların Sesi ile karşılaştırılabilir... Ancak bazıları kanalı onun en yakın takipçisi olarak görmektedir.” Pan-Arap imalar yalnızca incelikli değil, aynı zamanda farklı ve daha az yapaydır. El-Cezire, pan-Arap etkileşimi yaymada önemli bir rol oynama aşamasına geldi. Bu sıfatla, ulusal sınırları aşan kapsayıcı bir kimliği yansıtmaktadır.”

 

Zayani 46 sayfalık giriş bölümüne el-Cezire’nin politikası, el-Cezire’nin ekonomi politiği, bazı kusurları, el-Cezire ve Batı, el-Cezire ve kamu alanı gibi başlıklarla devam ediyor ve oldukça kapsamlı bir açıklama sunuyor.  

 

Kitapta ele alınan konunun karmaşıklığı, işbirlikçi bir çabayı aşan disiplinler arası bir yaklaşımı gerektiriyor. Zayani bunu en iyi şekilde başarmış.

 

Kitabın ilk bölümü, özellikle kamu alanı konusuyla ilişkili olarak el-Cezire’nin politikalarına ayrılmış. Olivier Da Lage’ın makalesi, el-Cezire’yi doğrudan Katar’ın jeopolitiği ve hızlı değişen bir bölgedeki politik bulaşıklığı çerçevesinde konumlandırarak diğer katkılar için zemin hazırlamakta. Lage’a göre, Katar’ın dış politikası ve bölgede kendine biçtiği rol ile medya stratejisi arasında çelişkili görünmesine karşın ayrılmaz bir ilişki vardır. Da Lage, Katar’ın Amerikan yanlısı dış politikası ile el-Cezire’nin Amerikan karşıtı yayın çizgisinin aynı madalyonun iki yüzü olduğunu öne sürüyor. Muhammed el-Uyfi’nin “İktidarsız Nüfuz: El-Cezire ve Arap Kamu Alanı” başlıklı, El-Cezire’nin Arap medyasının günah keçisi oluşunun etkisinin Katar’a uzun vadede politik kazanımlar sağladığı üzerinde duran makalesi, bu analizi daha ileriye götürüyor. Uyfi’ye göre, Katar’ın kendi çıkarlarını gözetme ve ABD’nin safına geçerek ılımlı bir iktidar elde etme; aynı zamanda Arap kamuoyu safına geçerek kendini Arap kamu alanında konumlandırma girişimi öngörülemez sonuçları olabilecek bir birleşimdir. Daha fazla kimlik üzerine yoğunlaşan Gloria Awad, “aljazeera.net: Kimlik Tercihleri ve Medyanın Mantığı” makalesinde aljazeera.net’in göstergebilimsel bir analizini sunuyor. Özellikle, sitenin gerçeği inşa etme ve bir kimliği temsil etme yöntemlerini araştırma çabası içinde, aljazeera.net’i yapılandıran alan haritacılığını ve onun gündem oluşturma işlevini sorguluyor.

 

İkinci bölüm el-Cezire’nin programlarına daha yakından bakıyor. Faysal el-Kasım’ın, tartışmalı programı Aksi İstikamet (el-İtticâh el- Mu‘akis) ve onun Arap medya alanında gerçekleştirdiği değişim üzerine görüşleriyle başlıyor. El-Kasım’ın kendi programıyla ilgili katkılarının karşısına Muhammed Âyiş’in “Arap Dünyasında Medyatik Felaket Tellallığı: Bir Dövüş Arenası olarak El-Cezire’nin Aksi İstikamet’i” koyulmuş. Ayiş “felaket tellallığı” kavramını, programı eleştirel bir şekilde irdelemek ve sansasyonalist bir etki yaratıp olayları abartma tarzını, ayrıca bu tip medya pratiklerinin akılcı eleştirel bir tartışmanın içinin boşaltılmasına katkısını araştırmak için kullanmış. El-Cezire’nin ünlü tartışma programlarının damga vurduğu katı muhalif “çapraz ateş” ruhundan bizi uzaklaştıran Naomi Sakr, kadın sorunları üzerine yenilikçi bir haftalık programı mercek altına alıyor. “Kadınlar, Kalkınma ve el-Cezire: Bir Bilânço” makalesinde, el-Cezire’nin Yalnızca Kadınlar İçin programının, el-Cezire’nin faaliyet gösterdiği ve hizmet verdiği bölgeye etkisi ve kadınların katılım eksiğini gidermesi konusundaki katkısının boyutlarını inceliyor.

 

Kitabın son bölümü el-Cezire ve bölgesel krizlere ayrılmış. Ehab Bessaiso’nun “El-Cezire ve Afganistan’da Savaş” makalesi, el-Cezire’yi Afganistan’da gerçekleşen öteki savaş –enformasyon savaşı- bağlamında ele alıyor. Bin Ladin’in el-Cezire ile iletişimine özel bir önem veren Bessaiso, el-Cezire’nin bir dağıtım sistemi olarak mı yoksa el-Kaide ağının bir sözcüsü olarak mı davrandığını araştırıyor. Bir o kadar önemli bir diğer başlık, el-Cezire’nin Filistin ayaklanması haberciliği. “İntifada’ya Tanıklık: El-Cezire’nin Filistin-İsrail Çatışması Haberciliği” başlıklı makale, el-Cezire’nin Filistin sorununun öne çıkmasına yardımcı oluşunu ve bu yoğun haberciliğinin Arap izleyicilerle Arap resmi çevrelerindeki etkilerinin boyutlarını ele alıyor. Konuyu geliştiren R.S. Zaharna kamu diplomasisi ve medya diplomasisi arasındaki ilişkiyi araştırmakta. “El-Cezire ve Amerikan Kamu Diplomasisi: Kültürlerarası Bir İletişim(sizlik) Dansı” başlıklı makalesinde enformasyon savaşı sırasında Ortadoğu’daki Amerikan kamu diplomasisinde el-Cezire’nin rolüyle ilgileniyor. Farklı noktalarda ağın ABD’nin olumsuz bir imajını geliştirdiği kavrayışına sahip olan Bush yönetiminin Arap halkı üzerinde kamu diplomasisi öncülüğünü kazanmak için onu nasıl bir araç olarak kullandığını inceliyor.

Yukarı dön Göster denizcan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: denizcan
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats