Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu
konudaki bütün hadisler uydurmadır. Ayetler de yanlış tevil edilmektedir.
Tabi tabii. Bütün hadisleri tek tek inceledin
Kuran-ı Kerim ile karşılaştırdın ve böyle bir sonuca vardın. Ayetleri sen eğip
bükersen sen tevil edersen doğru, başkaları yaparsa yanlış tevil ediyorlar
değil mi?
Bu foruma ilk geldiğim gün’’hah ne güzel bir forum
demiştim içimden’’ ama gel gör ki her okuduğum yerde her okuduğum konuda aynı şeyler.
Yazık, yazık.Konuya konulan başlığa bak yaaa.Süpermenmiş.Yazıklar olsun.
İskenderciler de kendilerinin doğru tevil ettiklerini iddia ediyorlar.Sadece
İskenderciler değil-piyasa tevilci dolu.
Peygamber Efendimize verilen en büyük mucize Kuran-ı
Kerim’dir.Hani mucize verilmemişti?Miraç bir mucize değil midir?İsra suresini
iyi okuyalım.
Konuyu uzatmak istemiyorum ama bu sitede yazan çoğu
kişinin ben Kuran’ı Kerim’i gerçekten okuyup-anladığına emin değilim.Neden
mi?Çünkü Kuran baştan sona edebtir.Ayet ayet edebtir.Edeb.Yaa, ben bilirim
benim babam senin babanı döğer mantığı değil.Edeb- eline-diline-beline sahip olacaksın.
Ayme_deve ,geerçekten haklısın .bunlar kendini belli bir yere kadar ulaşmışta artık Kur'andan yorum çıkarıp fetvaa verebilecek seviyede hissediyorlar..kaldıki iddalar da normal bir insanın bile inanmayacağı şeyler ..hem bu kadar ilim sahipleri gelmiş ,aalimler ,evliyalar, sahabeler,bütün bunlar sizin kadar ilim sahibi değiillerdi ki demekki görememişler gerçeği..!
yazıklar olsun..ne diim başka ..valla ben hakkımı bu iddayı ortaya atanlara-bir müslüman olaak-buna devam ettiği sürece-hakkımı helal etmiyorum..
Katılma Tarihi: 13 nisan 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamlar.
Resulullah (S.A.V.) Efendimizin ALLAH ın izniyle mucize göstermediğini söylemek ALLAH ın sözleri olan Kur'an ı reddetmek olur.Başta zaten Kur'an ın kendisi bir mucizedir.Alemlere rahmet olması,Bedir savaşında meleklerin yardım etmesi gibi daha bir çok ayetle sabit olan mucizeleri vardır.Ama nedense burada bunu kabul etmek istemeyen bir çok insan var.Kur'an merkezli dini savunmak her müslümana farzdır.Ama bunu ayetleri tam anlamadan,önünü arkasını okumadan farklı konulara şahit göstermek doğru değildir.Efendimizi küçümser gibi ''O da bizim gibi bir insandı''demek buradaki bazı arkadaşları nedense çok memnun ediyor.Cisim olarak tabiiki hepimiz insanız,yani ölümlüyüz.Baki olan ALLAH tır.Kur'anda peygamberlerin bile eşit olmadığını,birbirlerine üstünlükleri bulunduğu belirtildiğine göre biz kim oluyoruz da kendimizi onlarla eşitmiş gibi görmeye kalkıyoruz.SAYGILAR
...Efendimizi küçümser gibi ''O da bizim gibi bir insandı''demek buradaki bazı arkadaşları nedense çok memnun ediyor.Cisim olarak tabiiki hepimiz insanız,yani ölümlüyüz.Baki olan ALLAH tır.Kur'anda peygamberlerin bile eşit olmadığını,birbirlerine üstünlükleri bulunduğu belirtildiğine göre biz kim oluyoruz da kendimizi onlarla eşitmiş gibi görmeye kalkıyoruz.SAYGILAR
Selam Birkan2000
Sözü bir çırpıda nereden alıp nereye götürdüğünün umarım farkındasın. Resul Muhammed'in bizim gibi insan olduğunu söylemek neden onu küçültmek oluyor. Onun resullüğünü tanımayan mı var ? Resul olarak seçilmiş olmasını, resullük yapmak için gerekli üstün meziyetlere sahip olduğunu inkar eden mi var ? Burada karşı çıkılan nokta, resulleri putlaştırma gayretleridir. Söylenenlerin ortak paydası, Muhammed'in Resul olduğunun unutturularak, Allahın yanında hüküm koyucu imiş gibi gösterilmesi, hadisler ve sünnet yoluyla yeni bir din inşa edilmesine itirazdır.
Bu gayret Kuran'ı, Allahın sözünü, yeniden dinin merkezine oturtma gayretidir. Söylenenleri anlamak istiyorsanız, lütfen yargılamadan önce ne denildiğini okuyup anlayınız. Yargılamak öğrenmenin, anlamanın önündeki en büyük engeldir.
Son cümlen hakkında da bir şey sormak istiyorum. Burada kendini peygamber olarak gören mi var ? Lütfen konuları dikkatli okuyup dikkatli yorum yapalım.
Selam ile.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Katılma Tarihi: 13 nisan 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
SELAM ELMUH KARDEŞ.
Yazını yazarken bile Peygamber Efendimiz diyemiyorsun.Resul Muhammed diyorsun ki bizim Peygamberimiz Resullerin sonuncusu ve en üstünü.Ben şahsen hiç bir müslüman insanın Efendimizi putlaştırdığına veya ALLAH a ortak koştuğuna inanmıyorum.Öncelikle ayetleri doğru okumak lazım.SABİT OLMAYAN bir fikirle okuyup ta ondan sonra hadisleri karşılaştırmak lazım gelir.Zaten bir hadis Kur'an la zıd bir görüş bildiriyorsa,ne bu hadisi Efendimiz söylemiştir nede müslüman bir büyüğümüz tarafından aktarılmıştır.Bunlar tamamen Efendimizi müslümanlıktan geriye atma planları olarak Muhammed(S.A.V.) düşmanları tarafından uydurulan hadisle alakası olmayan şeylerdir.Kur'an da ALLAH ın bile Alemlere rahmet olarak gönderdim dediği tüm insanların Efendisine de saygı duymak,onu dilinin döndüğünce övmek ben müslümanım diyen herkesin görevidir.ALLAH ın kıyamete kadar sürecek olan son Kitabını insanlara ulaştırmak için seçtiği Elçisini Resul Muhammed diye dile getirmek ne kadar saygı duyduğunu,ne kadar sevdiğini gösteriyor.
Kur'an merkezli dini hepimiz tabii ki savunacağız.Yapmazsak zaten gerçek müslüman olamayız.Ama bence O yüce Kitabı da bizlere ulaştıran Resulullah (S.A.V.) Efendimize de hitap ederken sadece Resul Muhammed demekle de olamayız.
Son olarak sorduğun soruya gelince burada kendini peygamber olarak gören var diye bir şey söylemedim.İma bile etmeye çalışmadım.Bana göre burada bir takım yanlış hurafeleri Kur'ana göre tartışıp doğruyu bulma gayretinde olmak yerine sadece saldırı aracı olarak ayetleri kullanmaya çalışan bazı zavallılar var ve ne olursa olsun sadece muhalefet ediyorlar.Kur'an onlar için amaç olmaktan çok araç olmuş.SAYGILAR.
Yargılamadan oku demiştim ama, yine yargılayarak söze başlamışsın. Resul Muhammed dediysem onun insan olan bir elçi olduğunu vurgulamak amacıyla dedim, yoksa Peygamberimiz olarak kabul etmediğimden veya saygı duymadığımdan değil. Bu forumdaki diğer yazılarımda da kimi zaman peygamberimiz dediğim de olmuştur, bunda da bir mahzur görmem. Efendimiz sözüne gelince, Kuran hiçbir yerde bize Allah Resulunün efendimiz olduğunu söylemiyor, hatta peygamberimizin etrafındakilere hitap eden ayetlerde, "arkadaşınız" diyor, efendiniz demiyor. Bununla birlikte saygı anlamında efendimiz sözünü kullanan olursa onu da yargılamam, kınamam. Ben bu konuda Kuran'i yaklaşımı tercih ediyorum.
Benim için Allah Resulünü sevmek demek ona vahyedilen Kuran'a uymak demektir, onun mücadelesine sahip çıkmak demektir, o nasıl Kuran'a uymuş ise bizim de Kurana uymamız demektir. Onun mücadelesine sahip çıkmak mı övgüdür, yoksa içi boş, hatta saptırıcı süslü sözler mi. Övgünün içi dolu olmalı, içeriğinden boşaltılmış övgü hakkında ne ben yazmak isterim, ne sen duymak istersin.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
ve Zekeriyaya, Yahyaya, İsaya ve İlyas(a da): onların hepsi dürüst ve erdemli kimselerdi; (Enam 85)
Allah'ın seçtiği kulların bizlerden üstün olduğu Allah'ın onları seçmesi ile de sabittir. Bu gerçeği inkar eden de yok takip ettiğim kadarı ile konuyu.
Bu elçilerin bazılarına diğerlerinden daha fazla meziyetler bahşettik: İçlerinden kimi ile Allah (bizzat) konuşmuş, kimini de daha üst derecelere yükseltmiştir. Biz, Meryem oğlu İsa'ya hakikatin tüm kanıtlarını bahşettik ve o'nu kutsal ilham ile destekledik. Ve eğer Allah dileseydi, o (elçiler)den sonra gelenler, kendilerine hakikatin bütün kanıtları geldikten sonra birbirleriyle çatışmazlardı; ancak (vaki olduğu üzere) onlar karşıt görüşlere kapıldılar ve bazıları imana ererken diğerleri hakikati inkara yöneldi. Buna rağmen Allah dileseydi, birbirleriyle çatışmazlardı. Ama Allah dilediğini yapar.(Bakara 253)
De ki: "Biz, Allah'a; bize indirilene; İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a ve o'nun neslinden gelenlere indirilene; Rableri tarafından Musa'ya, İsa'ya ve (diğer) tüm peygamberlere bahşedilene inanırız; onlar arasında hiçbir ayrım yapmayız. Ve kendimizi O'na teslim ederiz." (ALİ İMRAN 84)
Evet şu peygamber şundan üstündür diyemeyiz. Bazıları ile konuştuğunu belirten Rabbim bazılarına da daha üst dereceler verdiğini belirtmiştir. Kim bilebilir ki Gaybı? hangisini neden üstün kıldı Rabbim? sorusuna cevap vermeye yeltenecek?Ve olaki Şaşkının biri aydınlattı mevzuyu!yanıtı ne olursa olsun ona ya da bize birşey mi kazandıracak vereceği cevap?
O halde gereksiz bir sorunun cevabını kovalamak yerine Hepsine inanıp, ayrım yaparak üst-alt vs.. yakıştırmalardan çekinelim.
Kaldı ki Hz. Muhammed'in Resul, Nebi, Peygamber ve bunlara ek olarak saygı ve sevgi ifade eden kelimeleri ve betimlemeleri Allah'ın koyduğu sınırı dikkate alarak (Ortak Koşma) kullanmak hoş, güzel bir davranıştır. Ama Resul Muhammed sözcüğü neden rahatsız edebilir ki bilen bir insanı? O İnciyi, Hz. Muhammed'i Kul Muhammed diye nitelendirmekten onur duyarım. Allah' ın kulu olmak övünülmeyecek vasıf mıdır?
Ne Mesih Allah'ın bir kulu olmaktan çekinir ne de Allah'a yakınlaştırılmış melekler. Allah'a kulluk ve ibadetten çekinerek kibre saplanan bilsin ki, Allah onların tümünü huzurunda haşredecekir. (Nisa 172)
Resulleri onlara dediler ki: "Biz de sadece sizin gibi birer insanız, fakat Allah, kullarından dilediğine lütufta bulunur. Allah'ın izni olmadan bizim size bir kanıt getirmemiz haddimize değil. İnananlar yalnız Allah'a dayanıp güvensinler(İbrahim 11)
De ki: "Bana, dini yalnız Allah'a özgüleyerek, O'na ibadet/kulluk etmem emredildi."(Zümer 11)
Cahillikten ve getirilerinden Alemlerin Rabbine sığınır ve kul olmanın onurunu ve gereklerini yerine getirebilmem için ne Peygamber ne de başkası üstünden değil direkt O'na yalvarır, O 'ndan rahmeti isterim. Hamd O Allah'a ki O Kul'u elçi seçti, Hamd O Allah'a ki Kuran'ı ilettirdi. Hamd O Allah'a ki Seçtiği Kul'u görevini eksiksiz yerine getirdi ve Allah'a Kul'u olmanın inceliklerinin ve güzelliklerinin en şık örneklerini verdi.
Katılma Tarihi: 13 nisan 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
elmuh Yazdı:
Selam Bırkan2000,
Yargılamadan oku demiştim ama, yine yargılayarak söze başlamışsın. Resul Muhammed dediysem onun insan olan bir elçi olduğunu vurgulamak amacıyla dedim, yoksa Peygamberimiz olarak kabul etmediğimden veya saygı duymadığımdan değil. Bu forumdaki diğer yazılarımda da kimi zaman peygamberimiz dediğim de olmuştur, bunda da bir mahzur görmem. Efendimiz sözüne gelince, Kuran hiçbir yerde bize Allah Resulunün efendimiz olduğunu söylemiyor, hatta peygamberimizin etrafındakilere hitap eden ayetlerde, "arkadaşınız" diyor, efendiniz demiyor. Bununla birlikte saygı anlamında efendimiz sözünü kullanan olursa onu da yargılamam, kınamam. Ben bu konuda Kuran'i yaklaşımı tercih ediyorum.
Benim için Allah Resulünü sevmek demek ona vahyedilen Kuran'a uymak demektir, onun mücadelesine sahip çıkmak demektir, o nasıl Kuran'a uymuş ise bizim de Kurana uymamız demektir. Onun mücadelesine sahip çıkmak mı övgüdür, yoksa içi boş, hatta saptırıcı süslü sözler mi. Övgünün içi dolu olmalı, içeriğinden boşaltılmış övgü hakkında ne ben yazmak isterim, ne sen duymak istersin.
Selam ile,
Selam Elmuh
Ben buradaki sadece senin değil her arkadaşın yazısını yargılamadan okuyorum.Kur'an merkezli dini savunma yönünde de her gerçek müslüman gibi size katılıyorum.Peygamber Efendimizi sevip övmek te herkesin O nu ne kadar sevdiğine, saygı duyduğuna ve büyüklüğünü idrak etme kapasitesine bağlı olarak değişebilir.Resul Muhammed konusunu elçi olduğunu vurgulamak için söyledim diyorsun tamam da ben genel olarak söylüyorum.Sadece senin bu söylemine taktığım için değil.Genel olarak Resul,peygamber ve Muhammed diye hitap ediliyor.Hiç bir saygı belirtisi yok.ALLAH a saygı gösteren,ALLAH 'ın sözü olan Kur'ana saygı gösteren,ALLAH ın sözünü insanlara ulaştırmak için yine ALLAH tarafından seçilen ALLAH ın peygamberine neden yeteri kadar saygıyı göstermiyor?(Aynı saygıyı değil,yeteri kadar) Ben bunu anlamış değilim.
Ayette peygamberimiz için arkadaşınız diyor dediğine gelince;Kur'an indirildiği dönemde yaşayan insanların çoğu Efendimizin arkadaşları idi zaten.Yaş olarak da birbirlerine yakın idi.Biz 1400 yıl kadar küçüğüz onlardan.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma