HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: nisa 34. itaatsiz kadının darp edilmesi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Nisa34. ayetteki darbetün kelimesi dövün olarak manalandırılmıştır.

Ancak enfal 12. ayette bu kullanım olduğu gibi aynen kullanılmış ve meleklerin kafirleri dövmesi olarak manalandırılmış.

halbuki darp kelimesi türkçemizde de darphane deki kullanım şekli ile esas manalandırılmasını bulmuştur. darphanelerde para DÖVÜLMEZ, para basılır.

Yani bir pres yardımı ile ezilir, baskıya maruz bırakılır ve şekil değiştirir. işte nisa 34. ayette mümin erkeklere yapılan tavsiye, kadınlar öğüt almaz, yatakta ayrı bırakılma ile akıllanmaz ise, erkek kadına baskı uygulayacak. sert konuşacak, yüz vermeyecek, prikolojik baskı uygulayack.

ama DÖVMEK yok. çünkü dövmek bir saldırıdır ve iletişimde CEPHE oluşturur, iyileştirmeden çok ayrıştırır, bozar.

darp kelimesinin diğer ayetlerdeki kullanıma bakarsak :

bakara 60. : su çıkması için musa a.s.' a asan ile kayaya vur denmiş. halbuki kayayı it, kaldır oradan, uzaklaştır. belliki, yüzeye çok yakın su kaynağının üzerinde kaya var. o kaya bastırılıp itilince, su açığa çıkıyor.

bakara 61. : musa a.s. den olur olmaz isteklerde bulunan ve ellerindeki daha güzel nimetlere şükür etmek yerine, aç gözlülükte bulunan kavmine ceza olarak fakirlik, acizlik vurulmuyor, DAMGALANIYOR, BASTIRILIYOR, İŞARETLENİYOR.

bakara 73. : sığırın bir parçası ile vurun şeklinde yapılan anlamlandırmada hep kafalarda bir sihirbazlık gösterisi canlanır. halbuki bu kelimeye bastırın, baskı yapın anlamı yüklendiğinde, bir kalp masajı ve yaraya yapılan bir pansuman özelliği ile ölmüş sanılan ama belki sadece bayılmış, kendinden geçmiş veya tam olarak can vermemiş bir beden sıcak etin de etkisi ile tekrar gözlerini açıp, katilin ismini söylüyor. polisiye, gerilim filmlerinde çok olan bir sahne. gözünüzde canlandırın.

bakara 273. : sadakaların verileceği kimseler tarif edilirke, yeryüzünde dolaşamayan olarak çevrilmiş buradaki drb kelimesi. halbuki allah'ın ayetlerini yaşamaya çalıştığı ve düzene karşı çıktığı için BASKIYA maruz kalmış kimselere olarak daha doğru bir anlam ortaya çıkıyor.

ali imran 112. : yine burada bakara 61. ayetteki manalandırma ile taşlar daha bir yerine oturuyor.

ali imran 156. : iza darabü kelimesi sefere çıktıkları zaman olarak manalandırılmış. halbuki sefer için başka bir kelime varken. burada yine bakara 273. deki manalandırma ile baskıya, ötekileştirmeye maruz kaldıklarında anlamı daha bir yerine oturuyor.

görüş ve katkılarınızı beklerim,

allah yar ve yardımcımız olsun,

bizleri hak yolda sabit kılsın inşaAllah...

selam ile,

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yunusemregun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 71
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemregun

Selam..

Çok güzel bir konu.

Ama şu var sayın Hayrullah abim, erkekler kadınları Kur'an'da "dövün" yazıyor diye dövmüyor ki...

Adamlarda vicdan yok, akıl yok, şuur yok! Allah'ın kendilerine verdiği gücü birşey sanıyorlar. Sonra biraz da içti mi gözü dönüyor... Kanında da var, hani eğitimi de yok.. Ne yapsın adam? Kendini tatmin...

Bu işin çözümü bilinçten geçer.. İnsanları bilinçlendirmekten. Anaları ANA olmadan eğitmekten ve onların da bebelerini iyi eğitmesinden geçer.

Bakın güzel diyorsunuz. DARP "dövün" olamaz diyorsunuz.. Haklısınız da...

Hani erkekler kadınların koruyup kollayıcılarıydı? Ne oluyor da dövüyorlar korudukları çiçeği? Ey insanlar siz koruduğunuz bir şeyi hırpalar, kırar, incitir misiniz? Size ait olan birşeye şuurunuzu, aklınızı, bilincinizi kaybetmediyseniz o şeye zarar verir misiniz?

"Asla" değil mi?

Çünkü o sizin için değerlidir değil mi?

Demek oluyor ki bir erkek eşini dövüyorsa, bu o eşin bir değerinin olmadığının, kadının erkekte hiçbir değerinin kalmadığının göstergesidir.

Öyleyse Allah erkeklerden bunu ister mi? Yani erkeğin eşine değer vermemesini ister mi?

Kur'an'a baktığımız da görüyoruz ki, Allah erkeklerin eşlerine değer vermesini istemekte, o değer verdiği eşlere sahip çıkmasını, onları koruyup kollamalarını istemektedir... Onları dövmelerini değil....

 

Yukarı dön Göster yunusemregun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemregun
 
arciden
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 26 haziran 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı arciden

sevgili kardeşim hayrullah41,sana canı gönülden katılıyorum.

Tüm meallerde vurun,dövün diye yorumlamışlar,yanlız y.nuri öztürk;
Nisa34. ayet:Sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları evden çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! Bunun üzerine size saygılı davranırlarsa artık onlar aleyhine başka bir yol aramayın. Allah çok yücedir, sınırsızca büyüktür.

diye doğru bir biçimde meallendirmiştir.


KURAN'I KERİM'İN TEK FARZ OLAN SURESİ NUR SURESİDİR.
1.AYET:

Sûratun enzelnâhâ ve faradnâhâ ve enzelnâ fîhâ âyâtin beyyinâtin leallekum tezekkerûn(tezekkerûne).

1.sûratun: bir suredir
2.enzelnâ-hâ: onu biz indirdik
3.ve faradnâ-hâ: ve onu biz farz kıldık
4.ve enzelnâ: ve biz indirdik
5.fî-hâ: onun içinde
6.âyâtin: âyetler
7.beyyinâtin: apaçık, delillerle açıklanmış
8.lealle-kum: umulur ki böylece siz
9.tezekkerûne: tezekkür edersiniz
 BU SURENİN 20 AYETİ ZİNA,ZİNA İFTİRASI GİBİ MESELELERDEN DOLAYI İNMİŞTİR,AYRICA HZ.AİŞE VALİDEMİZ İÇİN İNEN AYETLERDE VARDIR.

VAHYE,KURAN'A UYAN PEYGAMBERİMİZ Nisa34. AYETTE OLDUĞU GİBİ
evden çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! EMRİNE UYMUŞTUR

HZ.AİŞE VALİDEMİZE ZİNA İFTİRASI ATILDIKTAN SONRA UZUNCA BİR ZAMAN VAHİY GELMEMİŞTİR,VAHİY GELENE KADAR PEYGAMBERİMİZ BUNDAN DOLAYI HZ.AİŞE'Yİ DÖVMEMİŞ,DARP ETMEMİŞ,BABASI OLAN HZ.EBUBEKİR'İN EVİNE YOLLAMIŞTIR,HZ.AİŞE VALİDEMİZİN BÖYLE BİR EDEPSİZLİK YAPMAYACAĞI,TERTEMİZ OLDUĞU,NAMUSLU VE EDEPLİ OLDUĞU İNEN AYETLERLE SABİT OLMUŞTUR.

FARZ OLAN BU SUREDE VURMAK,TESİR ETMEK FİİLLERİ;

2.AYETTE:Ez zâniyetu vez zânî feclidû kulle vâhıdin min humâ miete celdetin ve lâ te�huzkum bi himâ ra�fetun fî dînillâhi in kuntum tu�minûne billâhi vel yevmil âhır(âhırı), vel yeşhed azâbehumâ tâifetun minel mu�minîn(mu�minîne).
1.ez zâniyetu: zina yapan kadın
2.ve ez zânî: ve zina yapan erkek
3.feclidû (fe iclidû): o zaman, o takdirde vurun
4.kulle vâhıdin: herbiri
5.min-humâ: ikisinden
6.miete: yüz (100)
7.celdetin: yalnız cilde tesir edecek şekilde vurulan sopa
4.AYETTE:Vellezîne yermûnel muhsanâti summe lem ye�tû bi erbeati şuhedâe feclidûhum semânîne celdeten ve lâ takbelû lehum şehâdeten ebedâ(ebeden), ve ulâike humul fâsikûn(fâsikûne).
8.feclidûhum (fe iclidû-hum): o zaman, o taktirde onlara celde vurun
9.semânîne: seksen (80)
10.celdeten: yalnız cilde tesir edecek şekilde vurulan sopa

ZİKREDİLMİŞTİR.

HANİ CENNET ANALARIN AYAKLARI ALTINDA İDİ,

BU DAYAKTAN DOLAYI ,MÜSLÜMAN ÜLKELERDE SAYISIZ KADIN ÖLMÜŞTÜR,KİM VERECEK HESABINI,KİM????????

DİYANET İŞLERİMİ YOKSA CİNAYET İŞLERİMİ,ANLAYAMADIM DOĞRUSU!!!!!!!!!!!!

AYET MEALLERİNDE DÖVÜN DİYOR,DERGİLERİNDE DÖVMEYİN DİYE KAYNAK GÖSTERİYOR,HAYRET DOĞRUSU

Diyanet İşleri    :    Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah, insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah�ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da �gayb�ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah, çok yücedir, çok büyüktür.

Diyanet İşleri (eski)    :    Allah'ın kimini kimine üstün kılmasından ötürü ve erkeklerin, mallarından sarfetmelerinden dolayı erkekler kadınlar üzerine hakimdirler. İyi kadınlar, gönülden boyun eğenler ve Allah'ın korunmasını emrettiğini, kocasının bulunmadığı zaman da koruyanlardır. Serkeşlik etmelerinden endişelendiğiniz kadınlara öğüt verin, yataklarında onları yalnız bırakın, nihayet dövün. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayın. Doğrusu Allah Yüce'dir, Büyük'tür.

Diyanet Vakfi    :    Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür


BUDA DİYANET İŞLERİ DERGİSİ YAYINI:

http://www.diyanet.gov.tr/turkish/DIYANET/2001aylik/haziran/ gundem.htm
Hz. Peygamber, eşleri arasında eşitsizliğe ve muamele farklılığına neden olacak davranışlardan şiddetle sakınmıştır. Bu hususla ilgili olarak Onun bir sefere çıkacağı zaman eşleri arasında kur'a çekmesi ve sırayla eşlerini yanında götürmesi, yine, her eşi için bir gün ve gece tahsis etmesi onların haklarına gösterdiği titizliğin örnekleridir.
Hanımlarına iyi davranmış, onları dövmemiştir. Kendisi bunu yapmadığı gibi, hanımlarını dövenleri de, "Kadınlarınızı nasıl dövüyor, sonra da akşam olunca beraberce yatıyorsunuz"(9) diyerek kınamıştır. Kadınların dövülmemesi, hele yüze hiç vurulmaması, kötü sözlerle tahkir edilmemesi ve evinin terkedilmemesi konularında ikazda bulunmuştur: "Kadınları ancak kötüleriniz döver"10) buyurmuşlardır.
10- Feydu'I-Kadir, c. 3, s. 496.

Kur'an-ı Kerim'de Hz. Peygamber'in hanımları ve aile hayatı hakkında bilgi verilmektedir. Eşleri ile aralarında geçen tartışmalarda hem Peygambere ve hem de hanımlarına öğütlerde bulunulmakta ve yol gösterilmektedir.(11)
11- Bkz. Ahzab, 28-29.

BU AYET 34.AYETİN DEVAMIDIR,DİKKATLİCE OKURSAN SEVİNİRİM,
NİSA 35.AYET; Eğer karı-kocanın aralarının açılmasından endişe ederseniz, bir hakem erkek tarafından, bir hakem de kadın tarafından gönderin. Bunlar, barıştırmak isterlerse Allah, kadınla erkeğin aralarını düzeltmede onları başarılı kılacaktır. Allah Alîm'dir, her şeyi bilir; Habîr'dir, her şeyden haberdardır.

ÖĞRETİCİ KİM,ÖRNEK KİM???  EN GÜZEL İNSAN HZ. PEYGAMBER A.S. HİÇBİR KAYNAKTA HANIMLARINI YADA BİR KADINI DÖVDÜĞÜ YOKTUR.



Yukarı dön Göster arciden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: arciden
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Arciden kardeşim,

enfal suresi 12. ayette  vadribû fiili nisa 34. deki aynı kullanımı ile yer alıyor.

meleklerin kafirlerin boyunlarını, ellerini ayırması, onları kendi evlerine göndermesi gibi zorlama bir anlam da olamaz.

yani sevgili kardeşim, bana göre nisa 34. deki fiili olarak DÖVMEK olmadığı gibi, evlerine gönderin, ayırın da değildir.

oradaki anlam bana göre BASKI YAPIN, iyileştirme gayesi ile onları baskı ile (bu surat asmak, kızmak, sesini yükseltmek vs. olabilir) itaate çağırındır.

nitekim 35. ayette artık ayrılma endişesi başlamış ise, her iki tarafın ailesinden iki hakem ile artık konu EV DIŞINA yeni çıkmaya başlıyor.

Yani 34. ayette, MÜMİN olan erkeğe KENDİ ÖZELİNDE, KENDİ EVİNDEKİ tavsiyeler belirtiliyor, iyileştirme yapıp, aile hayatını AHİRETİ kazanmak için devam ettirebilme adına.

Selam ile,

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
malik bin nebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 439
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malik bin nebi

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=1243&PN= 0&TPN=1




__________________
bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,

Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
Yukarı dön Göster malik bin nebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malik bin nebi
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam,

teşekkürler ünal arkadaşım.

yukarıda linkini verdiğin başlık sadece kadının dövülüp, dövülmemesi veya ilgili ayetin çevirisinin nasıl daha doğru olabileceği yönünde işlenmiş ve her tartışmada olduğu gibi yaklaşık 36 sayfada konu işlenmiş.

benim bu başlık altında yapmaya çalıştığım ise konu kelimenin geçtiği diğer ayetler ile karşılaştırmalı bir Kuran MANALANDIRMASIDIR.

yani amaç sadece kadını dövelim mi, dövmeyelim mi sorusuna cevap aramak değil.

kuran tercümesi yapılırken, kelimelerin karşılığı OLDUĞU gibi verilmiyor genelde. her çevirmen kendi anladığı anlamın karşılığına denk gelen kelimeyi ekliyor. kavram kargaşası da buradan çıkıyor.

Örneğin elma dediğimiz zaman, herkes elmanın ne olduğunu bilir.

ama elma yanaklım dediğimiz zaman, başka bir anlam ifade etmek isteriz.

işte kuran çevirilerinde elma yanaklım şeklinde moda mod çeviriden ziyade, kırmızı yanaklım, tombul yanaklım, güzel yanaklım, elma gibi sevgilim, gibi çok farklı KELİMELER kullanılmıştır.

mesele doğru kelimeyi bulmak ve o kelimeden NE ANLAMASI gerektiğini, okuyucuya bırakmaktır.

bu bağlamda drb kelimesine BASKI karşılığı verilirse, ilk notumda yazdığım bir çok ayet çevirisinde anlam bütünlüğü daha bir yerine oturuyor.

erkek nasıl baskı uygulayacak, bunun sınırı nedir, ne yapmalı şeklindeki sorular artık musa a.s. ın kavminin sığır ile ilgil sorularına girer.

çünkü HER MÜMİN erkek, SINIRI belirler.

selamlar,

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

Selam...ya erkekler icin ne yaziyor onlara hersey serbestmi???
böyle zihniyet olamaz yani----
DARB,kisa bir örnek, cocugunuzun elinden en sevdigi oyuncagi alirsiniz,onu onunla oynamisini  önlemis olursun. Yada isyerindeki iscinin ayligini ödemesseniz,ona darb etmis olursunuz bir nevi.
Örnek cogaltilabilinir---

Yaniliyorsam düzeltiniz lüften.
Selametle
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

http://www.hasanakcay.net/index.php?topic=30.0



Mevcut meallere göre Nisâ 34’teki "واللاتي تخافون نشوزهن dik kafalılık etmesinden korktuğunuz kadınları واضربوهن dövün!" anlamına geliyor. Bu meal doğru mu, yanlış mı?   
 
Diyanet’in düzenlediği bir toplantıda 100′ü aşkın ilahiyat ilgilisi bunu müzakere etmişler ve bir sonuç bildirgesi yayınlamışlar. 22 nolu kararları şöyle: 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

Selam, Hasan abim, zihniyetler degismedikce biryerle varamayiz kanaatindeyim.....
Dinayete gelince de bundan 3-4sene önce yazdigim Mektubun cevabini hala alamadim,cünki örnek olacakdi...onlarda o YÜREK nerede.
Hepsi birbirinin emsali...uzun yazmiyim da milletin cani SIKILMASIN!

Selametle.

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam,

hasan abinin yazısından alıntı:

Üçüncü kelimemiz DaRaBe. Anlamı, uzak tutmak, uzaklaştırmak (43:5): Haddi aşanlarsınız diye boş verip Kuran’ı sizden uzaklaştıralım mı? E fe naDRiBu ankumu’z zikre safhan en kuntum kavmen musrifûn?
 
Buna göre Nisâ 34’ün doğru çevirisi şu olabilir:
 
Allah bazı kimselere bazılarından daha çok verir. İşte erkekler mallarından harcayıp kadınlara DESTEK OLURLAR. İyi kadınlar ise söz dinler ve Allah’ın koruduğunu gizlide korurlar. Bir erkekle yüz göz olmasından kaygı duyduğunuz eşinizi uyarın; yatakta yalnız bırakın... ve uzaklaştırın. Dediğinize gelirse onun aleyhine bir yol aramayın. Allah yücedir, büyüktür

hasan abi nisa 34 te kullanılan "drb" fiili için Zuhruf 5. ayeti örnek göstermiş.

kuranı ezbere bilmediğinden, bizim yaptığımız gibi drb kelimesi geçen bütün ayetleri Kurandan taramış olması gerekir.

Ancak bula bula sadece zuhruf 5. ayeti örnek getirmiş. Çünkü UZAKLAŞTIRMA ile ilgli bir ANLAM arıyor. OBJEKTİF bir araştırmadan uzak. Kadına baskı uygulanmaz ya???

Halbuki, şu ayeti inceleyelim :

Ankebut 43.:
1.ve: ve
2.tilke: işte bu
3.el emsâlu: misaller, örnekler
4.nadribu-hâ: onu (örnek) veriyoruz
5.li en nâsi: insanlar için, insanlara
6.ve: ve
7.mâ ya'kılu-hâ: onu akıl edemez
8.illâ: hariç, den başka
9.el âlimûne: alimler

Burada da ÖRNEKLER uzaklaştırılıyor mu hasan abi? Bu ayeti neden gizliyorsunuz? veya ilk notta yazdığım ayetleri NE YAPACAĞIZ?

Gelin vazgeçin KENDİ YAŞAM BİÇİMİNİ kurana uydurmaya çalışmaktan, KURANA göre yaşam biçiminizi belirleyin...

Ayrıca Zuhruf 5. ayette uzaklaştırmak olarak çevrilen başka bir kelime daha varken : SAFHAN .

Rahman yar ve yardımcımız olsun...

selam ile,
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats