Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Nisa34. ayetteki darbetün kelimesi dövün olarak manalandırılmıştır.
Ancak enfal 12. ayette bu kullanım olduğu gibi aynen kullanılmış ve meleklerin kafirleri dövmesi olarak manalandırılmış.
halbuki darp kelimesi türkçemizde de darphane deki kullanım şekli ile esas manalandırılmasını bulmuştur. darphanelerde para DÖVÜLMEZ, para basılır.
Yani bir pres yardımı ile ezilir, baskıya maruz bırakılır ve şekil değiştirir. işte nisa 34. ayette mümin erkeklere yapılan tavsiye, kadınlar öğüt almaz, yatakta ayrı bırakılma ile akıllanmaz ise, erkek kadına baskı uygulayacak. sert konuşacak, yüz vermeyecek, prikolojik baskı uygulayack.
ama DÖVMEK yok. çünkü dövmek bir saldırıdır ve iletişimde CEPHE oluşturur, iyileştirmeden çok ayrıştırır, bozar.
darp kelimesinin diğer ayetlerdeki kullanıma bakarsak :
bakara 60. : su çıkması için musa a.s.' a asan ile kayaya vur denmiş. halbuki kayayı it, kaldır oradan, uzaklaştır. belliki, yüzeye çok yakın su kaynağının üzerinde kaya var. o kaya bastırılıp itilince, su açığa çıkıyor.
bakara 61. : musa a.s. den olur olmaz isteklerde bulunan ve ellerindeki daha güzel nimetlere şükür etmek yerine, aç gözlülükte bulunan kavmine ceza olarak fakirlik, acizlik vurulmuyor, DAMGALANIYOR, BASTIRILIYOR, İŞARETLENİYOR.
bakara 73. : sığırın bir parçası ile vurun şeklinde yapılan anlamlandırmada hep kafalarda bir sihirbazlık gösterisi canlanır. halbuki bu kelimeye bastırın, baskı yapın anlamı yüklendiğinde, bir kalp masajı ve yaraya yapılan bir pansuman özelliği ile ölmüş sanılan ama belki sadece bayılmış, kendinden geçmiş veya tam olarak can vermemiş bir beden sıcak etin de etkisi ile tekrar gözlerini açıp, katilin ismini söylüyor. polisiye, gerilim filmlerinde çok olan bir sahne. gözünüzde canlandırın.
bakara 273. : sadakaların verileceği kimseler tarif edilirke, yeryüzünde dolaşamayan olarak çevrilmiş buradaki drb kelimesi. halbuki allah'ın ayetlerini yaşamaya çalıştığı ve düzene karşı çıktığı için BASKIYA maruz kalmış kimselere olarak daha doğru bir anlam ortaya çıkıyor.
ali imran 112. : yine burada bakara 61. ayetteki manalandırma ile taşlar daha bir yerine oturuyor.
ali imran 156. : iza darabü kelimesi sefere çıktıkları zaman olarak manalandırılmış. halbuki sefer için başka bir kelime varken. burada yine bakara 273. deki manalandırma ile baskıya, ötekileştirmeye maruz kaldıklarında anlamı daha bir yerine oturuyor.
görüş ve katkılarınızı beklerim,
allah yar ve yardımcımız olsun,
bizleri hak yolda sabit kılsın inşaAllah...
selam ile,
|
Yukarı dön |
|
|
yunusemregun Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 05 eylul 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 71
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam..
Çok güzel bir konu.
Ama şu var sayın Hayrullah abim, erkekler kadınları Kur'an'da "dövün" yazıyor diye dövmüyor ki...
Adamlarda vicdan yok, akıl yok, şuur yok! Allah'ın kendilerine verdiği gücü birşey sanıyorlar. Sonra biraz da içti mi gözü dönüyor... Kanında da var, hani eğitimi de yok.. Ne yapsın adam? Kendini tatmin...
Bu işin çözümü bilinçten geçer.. İnsanları bilinçlendirmekten. Anaları ANA olmadan eğitmekten ve onların da bebelerini iyi eğitmesinden geçer.
Bakın güzel diyorsunuz. DARP "dövün" olamaz diyorsunuz.. Haklısınız da...
Hani erkekler kadınların koruyup kollayıcılarıydı? Ne oluyor da dövüyorlar korudukları çiçeği? Ey insanlar siz koruduğunuz bir şeyi hırpalar, kırar, incitir misiniz? Size ait olan birşeye şuurunuzu, aklınızı, bilincinizi kaybetmediyseniz o şeye zarar verir misiniz?
"Asla" değil mi?
Çünkü o sizin için değerlidir değil mi?
Demek oluyor ki bir erkek eşini dövüyorsa, bu o eşin bir değerinin olmadığının, kadının erkekte hiçbir değerinin kalmadığının göstergesidir.
Öyleyse Allah erkeklerden bunu ister mi? Yani erkeğin eşine değer vermemesini ister mi?
Kur'an'a baktığımız da görüyoruz ki, Allah erkeklerin eşlerine değer vermesini istemekte, o değer verdiği eşlere sahip çıkmasını, onları koruyup kollamalarını istemektedir... Onları dövmelerini değil....
|
Yukarı dön |
|
|
arciden Groupie
Katılma Tarihi: 26 haziran 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 66
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
sevgili kardeşim hayrullah41,sana canı gönülden katılıyorum.
Tüm meallerde vurun,dövün diye yorumlamışlar,yanlız y.nuri öztürk; Nisa34. ayet:Sadakatsizlik ve iffetsizliklerinden korktuğunuz kadınlara önce öğüt
verin, sonra onları yataklarında yalnız bırakın ve nihayet onları evden
çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! Bunun üzerine size
saygılı davranırlarsa artık onlar aleyhine başka bir yol aramayın.
Allah çok yücedir, sınırsızca büyüktür.
diye doğru bir biçimde meallendirmiştir.
KURAN'I KERİM'İN TEK FARZ OLAN SURESİ NUR SURESİDİR. 1.AYET:
Sûratun enzelnâhâ ve faradnâhâ ve enzelnâ fîhâ âyâtin beyyinâtin leallekum tezekkerûn(tezekkerûne).
1. | sûratun | : bir suredir |
2. | enzelnâ-hâ | : onu biz indirdik |
3. | ve faradnâ-hâ | : ve onu biz farz kıldık |
4. | ve enzelnâ | : ve biz indirdik |
5. | fî-hâ | : onun içinde |
6. | âyâtin | : âyetler |
7. | beyyinâtin | : apaçık, delillerle açıklanmış |
8. | lealle-kum | : umulur ki böylece siz |
9. | tezekkerûne | : tezekkür edersiniz | BU SURENİN 20 AYETİ ZİNA,ZİNA İFTİRASI GİBİ MESELELERDEN DOLAYI İNMİŞTİR,AYRICA HZ.AİŞE VALİDEMİZ İÇİN İNEN AYETLERDE VARDIR.
VAHYE,KURAN'A UYAN PEYGAMBERİMİZ Nisa34. AYETTE OLDUĞU GİBİ evden
çıkarın/bulundukları yerden başka yere gönderin! EMRİNE UYMUŞTUR
HZ.AİŞE VALİDEMİZE ZİNA İFTİRASI ATILDIKTAN SONRA UZUNCA BİR ZAMAN VAHİY GELMEMİŞTİR,VAHİY GELENE KADAR PEYGAMBERİMİZ BUNDAN DOLAYI HZ.AİŞE'Yİ DÖVMEMİŞ,DARP ETMEMİŞ,BABASI OLAN HZ.EBUBEKİR'İN EVİNE YOLLAMIŞTIR,HZ.AİŞE VALİDEMİZİN BÖYLE BİR EDEPSİZLİK YAPMAYACAĞI,TERTEMİZ OLDUĞU,NAMUSLU VE EDEPLİ OLDUĞU İNEN AYETLERLE SABİT OLMUŞTUR.
FARZ OLAN BU SUREDE VURMAK,TESİR ETMEK FİİLLERİ;
2.AYETTE:Ez zâniyetu vez zânî feclidû kulle vâhıdin min humâ miete celdetin ve
lâ te�huzkum bi himâ ra�fetun fî dînillâhi in kuntum tu�minûne billâhi
vel yevmil âhır(âhırı), vel yeşhed azâbehumâ tâifetun minel
mu�minîn(mu�minîne).1. | ez zâniyetu | : zina yapan kadın |
2. | ve ez zânî | : ve zina yapan erkek |
3. | feclidû (fe iclidû) | : o zaman, o takdirde vurun |
4. | kulle vâhıdin | : herbiri |
5. | min-humâ | : ikisinden |
6. | miete | : yüz (100) |
7. | celdetin | : yalnız cilde tesir edecek şekilde vurulan sopa | 4.AYETTE:Vellezîne yermûnel muhsanâti summe lem ye�tû bi erbeati şuhedâe
feclidûhum semânîne celdeten ve lâ takbelû lehum şehâdeten
ebedâ(ebeden), ve ulâike humul fâsikûn(fâsikûne).8. | feclidûhum (fe iclidû-hum) | : o zaman, o taktirde onlara celde vurun |
9. | semânîne | : seksen (80) |
10. | celdeten | : yalnız cilde tesir edecek şekilde vurulan sopa |
ZİKREDİLMİŞTİR.
HANİ CENNET ANALARIN AYAKLARI ALTINDA İDİ,
BU DAYAKTAN DOLAYI ,MÜSLÜMAN ÜLKELERDE SAYISIZ KADIN ÖLMÜŞTÜR,KİM VERECEK HESABINI,KİM????????
DİYANET İŞLERİMİ YOKSA CİNAYET İŞLERİMİ,ANLAYAMADIM DOĞRUSU!!!!!!!!!!!!
AYET MEALLERİNDE DÖVÜN DİYOR,DERGİLERİNDE DÖVMEYİN DİYE KAYNAK GÖSTERİYOR,HAYRET DOĞRUSU
Diyanet İşleri : Erkekler, kadınların koruyup kollayıcılarıdırlar. Çünkü Allah, insanların kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkekler kendi mallarından harcamakta (ve ailenin geçimini sağlamakta)dırlar. İyi kadınlar, itaatkârdırlar. Allah�ın (kendilerini) koruması sayesinde onlar da �gayb�ı korurlar. (Evlilik yükümlülüklerini reddederek) başkaldırdıklarını gördüğünüz kadınlara öğüt verin, onları yataklarında yalnız bırakın. (Bunlar fayda vermez de mecbur kalırsanız) onları (hafifçe) dövün. Eğer itaat ederlerse, artık onların aleyhine başka bir yol aramayın. Şüphesiz Allah, çok yücedir, çok büyüktür.
Diyanet İşleri (eski) : Allah'ın kimini kimine üstün kılmasından ötürü ve erkeklerin, mallarından sarfetmelerinden dolayı erkekler kadınlar üzerine hakimdirler. İyi kadınlar, gönülden boyun eğenler ve Allah'ın korunmasını emrettiğini, kocasının bulunmadığı zaman da koruyanlardır. Serkeşlik etmelerinden endişelendiğiniz kadınlara öğüt verin, yataklarında onları yalnız bırakın, nihayet dövün. Size itaat ediyorlarsa aleyhlerine yol aramayın. Doğrusu Allah Yüce'dir, Büyük'tür.
Diyanet Vakfi : Allah'ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılması sebebiyle ve mallarından harcama yaptıkları için erkekler kadınların yöneticisi ve koruyucusudur. Onun için sâliha kadınlar itaatkârdır. Allah'ın kendilerini korumasına karşılık gizliyi (kimse görmese de namuslarını) koruyucudurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara öğüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve (bunlarla yola gelmezlerse) dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür
BUDA DİYANET İŞLERİ DERGİSİ YAYINI:
http://www.diyanet.gov.tr/turkish/DIYANET/2001aylik/haziran/ gundem.htm Hz. Peygamber, eşleri arasında eşitsizliğe ve muamele farklılığına neden olacak davranışlardan şiddetle sakınmıştır. Bu hususla ilgili olarak Onun bir sefere çıkacağı zaman eşleri arasında kur'a çekmesi ve sırayla eşlerini yanında götürmesi, yine, her eşi için bir gün ve gece tahsis etmesi onların haklarına gösterdiği titizliğin örnekleridir. Hanımlarına iyi davranmış, onları dövmemiştir. Kendisi bunu yapmadığı gibi, hanımlarını dövenleri de, "Kadınlarınızı nasıl dövüyor, sonra da akşam olunca beraberce yatıyorsunuz"(9) diyerek kınamıştır. Kadınların dövülmemesi, hele yüze hiç vurulmaması, kötü sözlerle tahkir edilmemesi ve evinin terkedilmemesi konularında ikazda bulunmuştur: "Kadınları ancak kötüleriniz döver"10) buyurmuşlardır. 10- Feydu'I-Kadir, c. 3, s. 496.
Kur'an-ı Kerim'de Hz. Peygamber'in hanımları ve aile hayatı hakkında bilgi verilmektedir. Eşleri ile aralarında geçen tartışmalarda hem Peygambere ve hem de hanımlarına öğütlerde bulunulmakta ve yol gösterilmektedir.(11) 11- Bkz. Ahzab, 28-29.
BU AYET 34.AYETİN DEVAMIDIR,DİKKATLİCE OKURSAN SEVİNİRİM, NİSA 35.AYET; Eğer karı-kocanın aralarının açılmasından endişe
ederseniz, bir hakem erkek tarafından, bir hakem de kadın tarafından
gönderin. Bunlar, barıştırmak isterlerse Allah, kadınla erkeğin
aralarını düzeltmede onları başarılı kılacaktır. Allah Alîm'dir, her
şeyi bilir; Habîr'dir, her şeyden haberdardır.
ÖĞRETİCİ KİM,ÖRNEK KİM??? EN GÜZEL İNSAN HZ. PEYGAMBER A.S. HİÇBİR KAYNAKTA HANIMLARINI YADA BİR KADINI DÖVDÜĞÜ YOKTUR.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Arciden kardeşim,
enfal suresi 12. ayette vadribû fiili nisa 34. deki aynı kullanımı ile yer alıyor.
meleklerin kafirlerin boyunlarını, ellerini ayırması, onları kendi evlerine göndermesi gibi zorlama bir anlam da olamaz.
yani sevgili kardeşim, bana göre nisa 34. deki fiili olarak DÖVMEK olmadığı gibi, evlerine gönderin, ayırın da değildir.
oradaki anlam bana göre BASKI YAPIN, iyileştirme gayesi ile onları baskı ile (bu surat asmak, kızmak, sesini yükseltmek vs. olabilir) itaate çağırındır.
nitekim 35. ayette artık ayrılma endişesi başlamış ise, her iki tarafın ailesinden iki hakem ile artık konu EV DIŞINA yeni çıkmaya başlıyor.
Yani 34. ayette, MÜMİN olan erkeğe KENDİ ÖZELİNDE, KENDİ EVİNDEKİ tavsiyeler belirtiliyor, iyileştirme yapıp, aile hayatını AHİRETİ kazanmak için devam ettirebilme adına.
Selam ile,
|
Yukarı dön |
|
|
malik bin nebi Uzman Uye
Katılma Tarihi: 24 kasim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 439
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=1243&PN= 0&TPN=1
__________________ bildiklerimizle değil yaptıklarımızla, ellerimizin neleri ile değil hayatlarımızın nasılları ve nedenleri ile,,,
Beni bir yere oturtmaya çalışmayın,çünkü ben bir yerde oturmuyorum, sadece yürüyorum
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam,
teşekkürler ünal arkadaşım.
yukarıda linkini verdiğin başlık sadece kadının dövülüp, dövülmemesi veya ilgili ayetin çevirisinin nasıl daha doğru olabileceği yönünde işlenmiş ve her tartışmada olduğu gibi yaklaşık 36 sayfada konu işlenmiş.
benim bu başlık altında yapmaya çalıştığım ise konu kelimenin geçtiği diğer ayetler ile karşılaştırmalı bir Kuran MANALANDIRMASIDIR.
yani amaç sadece kadını dövelim mi, dövmeyelim mi sorusuna cevap aramak değil.
kuran tercümesi yapılırken, kelimelerin karşılığı OLDUĞU gibi verilmiyor genelde. her çevirmen kendi anladığı anlamın karşılığına denk gelen kelimeyi ekliyor. kavram kargaşası da buradan çıkıyor.
Örneğin elma dediğimiz zaman, herkes elmanın ne olduğunu bilir.
ama elma yanaklım dediğimiz zaman, başka bir anlam ifade etmek isteriz.
işte kuran çevirilerinde elma yanaklım şeklinde moda mod çeviriden ziyade, kırmızı yanaklım, tombul yanaklım, güzel yanaklım, elma gibi sevgilim, gibi çok farklı KELİMELER kullanılmıştır.
mesele doğru kelimeyi bulmak ve o kelimeden NE ANLAMASI gerektiğini, okuyucuya bırakmaktır.
bu bağlamda drb kelimesine BASKI karşılığı verilirse, ilk notumda yazdığım bir çok ayet çevirisinde anlam bütünlüğü daha bir yerine oturuyor.
erkek nasıl baskı uygulayacak, bunun sınırı nedir, ne yapmalı şeklindeki sorular artık musa a.s. ın kavminin sığır ile ilgil sorularına girer.
çünkü HER MÜMİN erkek, SINIRI belirler.
selamlar,
|
Yukarı dön |
|
|
Muhsin Uzman Uye
Katılma Tarihi: 14 subat 2007 Gönderilenler: 401
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam...ya erkekler icin ne yaziyor onlara hersey serbestmi??? böyle zihniyet olamaz yani---- DARB,kisa bir örnek, cocugunuzun elinden en sevdigi oyuncagi alirsiniz,onu onunla oynamisini önlemis olursun. Yada isyerindeki iscinin ayligini ödemesseniz,ona darb etmis olursunuz bir nevi. Örnek cogaltilabilinir---
Yaniliyorsam düzeltiniz lüften. Selametle
|
Yukarı dön |
|
|
hasakcay Uzman Uye
Katılma Tarihi: 22 ocak 2008 Gönderilenler: 1236
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
http://www.hasanakcay.net/index.php?topic=30.0
Mevcut meallere göre Nisâ 34’teki "واللاتي تخافون نشوزهن dik kafalılık etmesinden korktuğunuz kadınları واضربوهن dövün!" anlamına geliyor. Bu meal doğru mu, yanlış mı? Diyanet’in düzenlediği bir toplantıda 100′ü aşkın ilahiyat ilgilisi bunu müzakere etmişler ve bir sonuç bildirgesi yayınlamışlar. 22 nolu kararları şöyle:
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|
Yukarı dön |
|
|
Muhsin Uzman Uye
Katılma Tarihi: 14 subat 2007 Gönderilenler: 401
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam, Hasan abim, zihniyetler degismedikce biryerle varamayiz kanaatindeyim..... Dinayete gelince de bundan 3-4sene önce yazdigim Mektubun cevabini hala alamadim,cünki örnek olacakdi...onlarda o YÜREK nerede. Hepsi birbirinin emsali...uzun yazmiyim da milletin cani SIKILMASIN!
Selametle.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam,
hasan abinin yazısından alıntı:
Üçüncü kelimemiz DaRaBe. Anlamı, uzak tutmak, uzaklaştırmak (43:5): Haddi aşanlarsınız diye boş verip Kuran’ı sizden uzaklaştıralım mı? E fe naDRiBu ankumu’z zikre safhan en kuntum kavmen musrifûn? Buna göre Nisâ 34’ün doğru çevirisi şu olabilir: Allah
bazı kimselere bazılarından daha çok verir. İşte erkekler mallarından
harcayıp kadınlara DESTEK OLURLAR. İyi kadınlar ise söz dinler ve
Allah’ın koruduğunu gizlide korurlar. Bir erkekle yüz göz olmasından
kaygı duyduğunuz eşinizi uyarın; yatakta yalnız bırakın... ve
uzaklaştırın. Dediğinize gelirse onun aleyhine bir yol aramayın. Allah
yücedir, büyüktür.
hasan abi nisa 34 te kullanılan "drb" fiili için Zuhruf 5. ayeti örnek göstermiş.
kuranı ezbere bilmediğinden, bizim yaptığımız gibi drb kelimesi geçen bütün ayetleri Kurandan taramış olması gerekir.
Ancak bula bula sadece zuhruf 5. ayeti örnek getirmiş. Çünkü UZAKLAŞTIRMA ile ilgli bir ANLAM arıyor. OBJEKTİF bir araştırmadan uzak. Kadına baskı uygulanmaz ya???
Halbuki, şu ayeti inceleyelim :
Ankebut 43.:
1. | ve | : ve |
2. | tilke | : işte bu |
3. | el emsâlu | : misaller, örnekler |
4. | nadribu-hâ | : onu (örnek) veriyoruz |
5. | li en nâsi | : insanlar için, insanlara |
6. | ve | : ve |
7. | mâ ya'kılu-hâ | : onu akıl edemez |
8. | illâ | : hariç, den başka |
9. | el âlimûne | : alimler |
Burada da ÖRNEKLER uzaklaştırılıyor mu hasan abi? Bu ayeti neden gizliyorsunuz? veya ilk notta yazdığım ayetleri NE YAPACAĞIZ?
Gelin vazgeçin KENDİ YAŞAM BİÇİMİNİ kurana uydurmaya çalışmaktan, KURANA göre yaşam biçiminizi belirleyin...
Ayrıca Zuhruf 5. ayette uzaklaştırmak olarak çevrilen başka bir kelime daha varken : SAFHAN .
Rahman yar ve yardımcımız olsun...
selam ile,
|
Yukarı dön |
|
|
|
|