HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: İman etmek ve Müslüman olmak kavramları Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Dostlar,

Bu ayeti doğru analiz edemediğimi düşündüm ve sizlerle paylaşmaya karar verdim.Düşüncelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum,Sizce iman etmek ile müslüman olmak arasında nasıl bir fark var?

Hucurat14

Bedeviler: "İman ettik." dediler. De ki: "Siz iman etmediniz. Ancak 'Müslüman' olduk deyin. İman sizin kalplerinize girmemiştir. Eğer Allah'a ve resulüne itaat ederseniz Allah, yapıp ettiklerinizden hiçbir şey eksiltmez. Çünkü Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir."

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Muhtar
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 mart 2006
Gönderilenler: 63
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhtar

Selamlar mircan kardeş.

Bu ayette, müslüman olduk ifadesi havada kalıyor.  Bunun yerine "teslim olduk" çevirisi daha uygun gözüküyor.   Bilinçsiz bir teslimiyet.  Henüz hükümlerle tanışmamış ve hükümleri kabullenmemiş bir teslimiyet söz konusu. 

Daha bunun itaat noktası var,  şüphecilik anlayışının giderilmesi noktası var.  Zaten bir soraki ayet buna işaret ediyor.    Yani daha itaat edilecek, mal ve can söz konusu olacak.   Bu sınavlar başa gelmeden, hiçbir fedakarlıkta bulunmadan "iman ettik" demek abesle iştigaldir zaten. Kuru kuruya masa başı imanı kabul etmiyor rabbimiz.

Yani işin fedakarlık boyutundan sonra "iman ettik" diyebilir insan.  Başa gelen çekilir kabilinden, henüz başına bir şey gelmemiş bir tipleme. 

O yüzden "müslüman olduk deyin" çevirisi bana pek makul gözükmüyor.



__________________
Onlar, iman etmiş ve kalbleri Allah zikriyle yatışmış olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatışır. (Rad 28)
Yukarı dön Göster Muhtar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhtar
 
celebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 nisan 2005
Gönderilenler: 167
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı celebi

Mircan Yazdı:

Selam Dostlar,

Bu ayeti doğru analiz edemediğimi düşündüm ve sizlerle paylaşmaya karar verdim.Düşüncelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum,Sizce iman etmek ile müslüman olmak arasında nasıl bir fark var?

Hucurat14

Bedeviler: "İman ettik." dediler. De ki: "Siz iman etmediniz. Ancak 'Müslüman' olduk deyin. İman sizin kalplerinize girmemiştir. Eğer Allah'a ve resulüne itaat ederseniz Allah, yapıp ettiklerinizden hiçbir şey eksiltmez. Çünkü Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir."

Selam Mircan aslinda bu ayetde onemli bir kac kavram var. Bir Bedevi, iki teslim olmak,  musluman olmak kavramlari. Simi Muhtar dostumuzun dedigi gibi kavramlarin yerli yerine oturmasi icin  ayetin arapcasina bakmaiz gerekiyor.

Hucurat14. Kaletil a'rabü amenna* kul lem tü'minu ve lakin kulu eslemna ve lemma yedhulil imanü fi kulubiküm* ve in tütıy'ulahe ve rasulehu la yelitküm min a'maliküm şey'a* innellahe ğafurur rahıym

Hucurat /14 Araplar "inandik," dediler. De ki, "Siz inanmadiniz, fakat inanç kalbinize girinceye kadar, 'teslim olduk' deyin. ALLAH'a ve elçisine uyarsaniz yaptiklarinizdan hiç bir seyi eksiltmez. ALLAH Bagiþlayandir, Rahimdir.

1. Kurandaki kelime Mealcinin dedigi gibi "BEDEVI" degil "ARAP" kelimesindir.

2. 'teslim olduk'  daha dogru bir meal.

Allahin Araplara bu sekilde hitap etmesi ilginc degil mi ? Ama Araplar utandiklarinda olmali ki , ARAP kelimesini etmisler BEDEVI. 'teslim olduk'  kelimesini de etmisler MUSLUMAN



__________________
Dabbetciler icin buraya: Bu Allah'in Dabbeti: www.hansvonaiberg.org
Iskenderciciler icin buraya: Buda Allah'in Mehdisiymis! www.iskenderalimihr.com bakabilirsiniz
Yukarı dön Göster celebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: celebi
 
Ebru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 mart 2006
Gönderilenler: 60
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Ebru

celebi Yazdı:
Mircan Yazdı:

Selam Dostlar,

Bu ayeti doğru analiz edemediğimi düşündüm ve sizlerle paylaşmaya karar verdim.Düşüncelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum,Sizce iman etmek ile müslüman olmak arasında nasıl bir fark var?

Hucurat14

Bedeviler: "İman ettik." dediler. De ki: "Siz iman etmediniz. Ancak 'Müslüman' olduk deyin. İman sizin kalplerinize girmemiştir. Eğer Allah'a ve resulüne itaat ederseniz Allah, yapıp ettiklerinizden hiçbir şey eksiltmez. Çünkü Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir."

Selam Mircan aslinda bu ayetde onemli bir kac kavram var. Bir Bedevi, iki teslim olmak,  musluman olmak kavramlari. Simi Muhtar dostumuzun dedigi gibi kavramlarin yerli yerine oturmasi icin  ayetin arapcasina bakmaiz gerekiyor.

Hucurat14. Kaletil a'rabü amenna* kul lem tü'minu ve lakin kulu eslemna ve lemma yedhulil imanü fi kulubiküm* ve in tütıy'ulahe ve rasulehu la yelitküm min a'maliküm şey'a* innellahe ğafurur rahıym

Hucurat /14 Araplar "inandik," dediler. De ki, "Siz inanmadiniz, fakat inanç kalbinize girinceye kadar, 'teslim olduk' deyin. ALLAH'a ve elçisine uyarsaniz yaptiklarinizdan hiç bir seyi eksiltmez. ALLAH Bagiþlayandir, Rahimdir.

1. Kurandaki kelime Mealcinin dedigi gibi "BEDEVI" degil "ARAP" kelimesindir.

2. 'teslim olduk'  daha dogru bir meal.

Allahin Araplara bu sekilde hitap etmesi ilginc degil mi ? Ama Araplar utandiklarinda olmali ki , ARAP kelimesini etmisler BEDEVI. 'teslim olduk'  kelimesini de etmisler MUSLUMAN

Namazi 5  vakit yapanlar, cennet gidenlere 72 huri sunanlar, Arabi, Bedevi yapmis. Muhtar ve Celebi kardeslerin dedigi gibi teslim olmak daha dogru bir meal.



__________________
Bayanlar UYANIN ARTIK, Basörtüsü ve ÇARÇAFLARINIZDAN baska kaybedecek bir şeyiniz YOK. SIRF KURANA inanmanin özgürlügünü TADIN
Yukarı dön Göster Ebru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Ebru
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Çelebi ve Muhtar,

Evet müslüman olduk iafedsinin yerine teslim olduk ifadesini koyunca sorun ortadan kalkıyor.Sağolun.

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Allahin Araplara bu sekilde hitap etmesi ilginc degil mi ? Ama Araplar utandiklarinda olmali ki , ARAP kelimesini etmisler BEDEVI. 'teslim olduk'  kelimesini de etmisler MUSLUMAN (Celebi)

Sevgili Celebi Araplar etmemiş, Arapçılar etmiş. Araplar diğer kutsal kitaplarında bu ayetin anlamını yamultmuş da diğerleri yani bizim ırktan olanlar ne yapmış acaba? Oradaki "Araplar" ibaresinin yerine Kur'ana "Bedeviler" yazanlar bizimkiler değil mi? Mealde çarpıtma kimin suçu? Araplar değil Arapçılık yapanlar başımızın belası.

Kur'an eğer Araplara değil de Türklere indirilseydi, acaba orada Araplar yerine Türkler yazmaz mıydı? Ayetlerde suçlananlar Peygamberlerine yamuk yapan insanlar mı, yoksa özellikle Araplar mı? Konunun Arap ırkıyla direkt bir alakası var mı? Cevabını okumak için lütfen tıklayın.

Not: Celebi kardeşimin kastının Arap Irkını yada herhangi bir ırkı aşağılamak olmadığını biliyorum. Sadece konu açıldığı için yazıyorum.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Muhtar
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 mart 2006
Gönderilenler: 63
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhtar

Alperen kardeşime hak veriyorum.  Çarpıtmayı yapanlar elbette araplar değiller.  İçimizdeki araplar.

Arapların bu ayeti okurken eminim o kelimeyi "bedevi" değil de,  "arap" olarak üzerlerine alındıklarına şüphe yok.  Ama bizim araplar,  üzerlerine alınmamak için ihaleyi bedevilere yıkmışlar.  

Evrakta sahtecilik suçundan müebbet yeme ihtimalleri çok fazla



__________________
Onlar, iman etmiş ve kalbleri Allah zikriyle yatışmış olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatışır. (Rad 28)
Yukarı dön Göster Muhtar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhtar
 
celebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 nisan 2005
Gönderilenler: 167
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı celebi

Muhtar Yazdı:

Alperen kardeşime hak veriyorum.  Çarpıtmayı yapanlar elbette araplar değiller.  İçimizdeki araplar.

Arapların bu ayeti okurken eminim o kelimeyi "bedevi" değil de,  "arap" olarak üzerlerine alındıklarına şüphe yok.  Ama bizim araplar,  üzerlerine alınmamak için ihaleyi bedevilere yıkmışlar.  

Evrakta sahtecilik suçundan müebbet yeme ihtimalleri çok fazla

Alperen ve Muhtar dostlar haklisiniz. Ayet  konusu acilmisken sadece dikkat cekmek istemistim. Bizimkiler Araplardan daha Arapci olduklarindan Sahtekarlik sucundan muebete mahkumuyet kacinilmazdir.



__________________
Dabbetciler icin buraya: Bu Allah'in Dabbeti: www.hansvonaiberg.org
Iskenderciciler icin buraya: Buda Allah'in Mehdisiymis! www.iskenderalimihr.com bakabilirsiniz
Yukarı dön Göster celebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: celebi
 
hanif_42
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 18 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif_42

Selam Dostlar,

Bu ayeti doğru analiz edemediğimi düşündüm ve sizlerle paylaşmaya karar verdim.Düşüncelerinizi sabırsızlıkla bekliyorum,Sizce iman etmek ile müslüman olmak arasında nasıl bir fark var?

Hucurat14

Bedeviler: "İman ettik." dediler. De ki: "Siz iman etmediniz. Ancak 'Müslüman' olduk deyin. İman sizin kalplerinize girmemiştir. Eğer Allah'a ve resulüne itaat ederseniz Allah, yapıp ettiklerinizden hiçbir şey eksiltmez. Çünkü Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir."

 

Teslim olmak ve iman etmek farklı şeylerdir..Teslimiyet kuruma bağlanmaktır. İman ise o kurumda edindiği bilgiyle yükselmektir nasılki ilköğretime başladınıldığında okuma yazma bilmeden başlar ve sonrasında bigi edinip bilgilerini artırırsa şahıslar buda benzer bir durumdur.Kısaca İslam okuluna kayıttır teslimiyet ondan sonraki aşamalarla edinilen bilgi doğrultusunda iman edip müminlik sıfatları edinilir....iki kavramın arasındaki fark kısaca bu.Ve bu iki kavram birbiri sırasınca gelen ve birbirini bütünleyen kavramlar olarak karşımıza çıkıyor...

selam  ile

Yukarı dön Göster hanif_42's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif_42
 
zaza
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2006
Gönderilenler: 54
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zaza

hanif_42 Yazdı:

.......Teslim olmak ve iman etmek farklı şeylerdir..Teslimiyet kuruma bağlanmaktır. İman ise o kurumda edindiği bilgiyle yükselmektir nasılki ilköğretime başladınıldığında okuma yazma bilmeden başlar ve sonrasında bigi edinip bilgilerini artırırsa şahıslar buda benzer bir durumdur.Kısaca İslam okuluna kayıttır teslimiyet ondan sonraki aşamalarla edinilen bilgi doğrultusunda iman edip müminlik sıfatları edinilir....iki kavramın arasındaki fark kısaca bu.Ve bu iki kavram birbiri sırasınca gelen ve birbirini bütünleyen kavramlar olarak karşımıza çıkıyor...

selam  ile

hanif 42  hakli. Butunleyen kavramlar olarak dusunmek gerek. Mealden cikan anlama zit bit anlamak yuklemek gerek.

Yukarı dön Göster zaza's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zaza
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats