HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Günah mı, Küfür mü? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Swan
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 25 temmuz 2007
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Swan

Selamlar,

İnternette gezinirken bir yazıya rastladım, yazının konusu hakkında farklı kaynaklarda farklı şeyler söylendiğinden hanif dostlarımın fikirlerini alayım, hep beraber bilgilenelim dedim.

Allah'a emanet olunuz...

 

............................................................ .................................

http://www.submission.org/turkish/kufur.htm

GÜNAH VE KÜFÜR

Soru: Günah ile Küfür arasında fark var mıdır?

Cevap: Esas itibariyle yoktur...Hemen herkesçe bilinen manası ile Küfür, inkar etmek /örtmek/

gizlemek manalarına gelmektedir.Bunu yapan kişiye ise , Kur’an’da “Kafir” (inkar eden) deniyor.

Şimdi günah ile küfür arasındaki bağlantı ne? denirse... Şöyle izah edebiliriz ;

Küfür, Kur’an’da açıkça bildirilen hususlardan herhangi birini yada hepsini(ki, arasında bir

fark da yoktur) benimsememek ,kabul etmemek yani reddetmektir.

Günah ise, kişinin,Yüce YARATICI tarafından yapılması istenen bir şeyi yapmaması, yada

yapılmaması istenen bir şeyi yapmasıdır.

Küçük yada büyük bir günah işleyen kişi, fiilen o anda o kuralın ve tüm kuralların koyucusu olan

ZAT’ın varlığını, Kudretini, Hesap gününü ve Otoritesini de inkar etmiş (yok saymış) olmaktadır.

Kişi eğer gerçekten bir ALLAH’ın varlığına ve O’nun kahredici azabına tüm benliği ile inanmış olsa ,

böyle bir suça teşebbüs edemezdi.Doğal olarak bundan anlaşılacak sonuç,ALLAH’ın ayette verdiği

açık emrin aksine kişininin Rabbini yeterince büyük tanımamış olduğu’dur,

... Rabbin büyük tanı. 74: 3

ayetinin aksine...

Bu itibarla böyle bir fiil hem bir günahtır,hem de küfür...Kişi hatasında ısrar ettiği müddetçe

, fiilen “inkar” halindedir ve inkar dairesi içindedir. Tıpkı sadece padişaha ait bir mülke, onun

otoritesini tanımıyarak giren kişi gibi...Kişinin o anda henüz bir karşılık görmemiş olması, hiç

görmeyeceği anlamına gelmediği gibi, pervasızca sürdürülen böyle bir tutum, çok daha şiddetli

sonuçlara da sebebiyet verebilir.

Davranışları ile (hal diliyle) inkar ettiği sürece, kişinin diliyle inandığını söylemesinin ALLAH

nazarında bir kıymeti olamaz.

Böyleleri ancak kendilerini ve kendileri gibi olanları aldatmaktadır.

***

Soru :Kur’an da inananların da günah işlediğinden bahsedilmekte...O halde İnananlar ile

İnkarcılar arasında bu açıdan bir fark yok mu?

Cevap: Kur’an bu noktada gerekli ayrımı yaparak inananların günahlarının istisnai olduğunu ve

onların bu tip hatalı davranışlarından (vicdanen) sıkılarak çarçabuk tövbeye yöneldiğini

söylemektedir:

...Allah, haklarında hüküm beklenen o üç kişiyi de bağışladı. Çünkü o derece bunalmışlardı ki,

yeryüzü bütün genişliğine rağmen onlara dar gelmeye başlamıştı, vicdanları da kendilerini

sıkıntıya sokmuştu. Allah'dan kurtuluşun, ancak Allah'a sığınmakta olduğunu anlamışlardı.

Sonra da Allah, onları tevbekâr olmaya muvaffak kıldı da tevbelerini kabul buyurdu.Şüphesiz ki

Allah, tevbeleri çok kabul edendir, çok merhametli olandır. 9:118

 

...Ancak Allah'ın kabul etmesini vaad buyurduğu tevbe, o kimseler içindir ki, onlar bilmeyerek

günah işleyip hemen tevbe ederler. İşte Allah bunların tevbelerini kabul eder.

Allah alîmdir hakîmdir. (Her şeyi bilendir, hikmet sahibidir).

18- Yoksa günah işleyip de kendisine ölüm gelince: "İşte ben şimdi tevbe ettim." diyen

kimselerin tevbesi kabul edilmez. Kâfir olarak ölenlerin de tevbeleri kabul edilmez. İşte

bunlara ahirette can yakıcı bir azap hazırlamışızdır. 4:17

 

Yukarıda verilen ayette, günahkarlar ile kafirlerin, nasıl ardarda zikredilip çarptırılacakları

cezadan bahsedildiğine dikkat edin.

Gerçek inananlar, günahta ısrarcı değillerdir ve onların ki, gelip geçici bir haldir. İnanmayanlarsa

işledikleri günahlardan rahatsızlık duymazlar ve tövbeleri de boğazlarından aşağı inmez.Onlar seve

seve sürekli günah dairesinde yaşayanlardır.Bu sebeple günahları onları kuşatmış ve onların sıfatları

halini almıştır.Dolayısıyla;

Evet kim günah işlemiş de günahı kendisini her yandan kuşatmış ise, işte öyleleri

ateş ehlidirler ve orada ebedî kalıcıdırlar. 2:81

 

ayeti onları anlatmaktadır...

 



__________________
30/30: O halde sen yüzünü, bir hanif olarak dine, Allah'ın insanları yarattığı fıtrata çevir. Allah'ın yaratışında değiştirme olmaz. Doğru ve eskimez din işte budur.....
Yukarı dön Göster Swan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Swan
 
bektas
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 subat 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bektas

..leyse ğeleyhinne cünahün / yoktur üzerlerine sakınca, şekline Nur 60 ayetinde karşılaşmak mümkün.

Türkçemize günah olarak yerleşen cünah, Allah'ın öğütlerine ters davranmak şeklinde anlatmak yersiz'dir bence. çoğu zaman mealcilerimiz ismü ile cünah ayırımını yapmadıklarını görüyoruz. bakara 181 ayetine bakalım.

...ismühü ğelellezine yübeddilünehi 

...suç'u'onun üzerlerine değiştiren'onu

görüyoruz'ki suç-ism, sakınca-cünah, inkar'eden,nankör'olan kafir. bu bağlamda Küfür ise, sadece inkar'eden anlamında olmayıp, nankörlük vurgusu'da olduğundan tevbe gerektiren bir kavram olmalıdır. [tevbe gerektiren kavram'dır] selam.

Yukarı dön Göster bektas's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bektas
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

selam,"kafirun" suresinde,
Ayette geçen “كافر  kâfir” sözcüğünün ve buna bağlı olarak “كفر  küfür” sözcüğünün hem sözlük hem de terim manalarını açmakta yarar görüyoruz.
             “ كفر  Küfür” sözcüğünün esas anlamı “örtmek” demektir. Arapça`da karanlığı ile her şeyi örttüğü için geceye “كافر  kâfir (örten)” dendiği gibi erişilen nimetlere teşekkür etmeyerek yapılan nankörlüğe de “küfür” denir.
             “كفر  Küfür” sözcüğü terim olarak ise, “iman”ın zıddıdır, imansızlıktır. Yani Allah`ın varlığını ve birliğini, peygamberlik kurumunu ve peygamberleri, din gününü ve ahireti … inkâr etmek, bütün bunlara inanmamaktır.
             “كافر  Kâfir” sözcüğü, “كفر  Kefere” fiilinin ism-i faili olup, sözlük anlamı olarak, “nimeti; örten, inkâr eden, nimete; nankörlük eden, uzak kalan, nimetten; kaçınan kimse” demektir.
             “Kâfir” sözcüğünün terim olarak anlamı ise; “imanı olmayan, inkâr eden kimse” demektir
             Kısaca ve özetle “كافر  kâfir”; “küfür”ün failidir. Bu durumda asıl üzerinde durulması gereken sözcük, “ كفر  küfür” olmaktadır.
             Kur`an`da “كفر  küfür” ve türevleri pek çok ayette geçmektedir. Ancak hemen belirtmek gerekir ki, İslâm`da iman konuları bir bütün teşkil ettiğinden, küfürü işleyip kâfir olmak için, Kur`an`da verilen örneklerden bir tanesine bile benzemek ve iman konularından birini bile inkâr etmek yeterlidir:
 
Nisa; 150, 151:              Allah`ı ve peygamberlerini inkâr ederek kâfir olan, biz bir
                                        kısmına inanırız bir kısmına inanmayız diyerek Allah ve
                                        elçisinin arasını ayırmaya kalkışan ve böylece imanla küfür
                                        arasında bir yol tutmaya çalışan kimseler var ya, işte onlar
                                        gerçek kâfirlerin ta kendileridir. Biz o kâfirlere alçaltıcı bir azap
                                        hazırlamışızdır.
 
Bakara; 85:                … Yoksa siz Kitab`ın bir kısmına inanıp da bir kısmını inkâr mı
                                        ediyorsunuz? Şu hâlde içinizden böyle yapanların alacağı
                                        karşılık dünya hayatında bir rüsvalıktan başka nedir? Kıyamet
                                        günü de azabın en şiddetlisine uğratılırlar. Allah
                                        yaptıklarınızdan gafil (habersiz) değildir.
 

Maide; 17:                     Şüphesiz ki: “Allah ancak Meryem oğlu Mesih`tir” diyenler
                                        kâfir olmuşlardır. …
 
Maide; 72:                    Şüphesiz, “Meryem oğlu Mesih , Allah`ın kendisidir” diyenler
                                        kâfir olmuşlardır. …
 
Maide; 73:                    “Allah, şüphesiz üçün (üç tanrının) üçüncüsüdür” diyenler kâfir
                                        olmuşlardır. …
 
Tövbe; 30:                    Ve Yahudiler; “Uzeyr Allah`ın oğludur” dediler. Hıristiyanlar da;
                                        “Mesih  Allah`ın oğludur” dediler. Bu, onların ağızlarıyla gevele-
                                        dikleri sözler olup, güya bununla, daha önce yaşayan
                                        Inkârcıların sözlerini taklit ediyorlar. …
 
Nisa; 48:                         Şüphesiz Allah, kendisine şirk koşulmasını asla bağışlamaz.
                                        Bunun altındaki günahları dilediği kimseler için bağışlar. Kim
                                        Allah`a ortak tanırsa, şüphesiz pek büyük bir günah uydurmuş
                                        (işlemiş) olur.…
 
             Burada hemen belirtmekte yarar görüyoruz ki Rabbimiz; şirki terk ederek tövbe eden ve af dileyenleri, tövbelerinden sonra müşrik sıfatından kurtularak mümin sıfatı kazanacaklarından, bu gidişatlarını bozmamaları kaydı ile affedeceğini bildirmiştir:
 
Tövbe; 3:                    … Allah ve elçisi müşriklerden beridir (uzaktır, ilişkili değildir).
                                        Derhal tövbe ederseniz o, hakkınızda hayırdır, yok
                                        aldırmazsanız biliniz ki Allah`ı âciz bırakacak değilsiniz. ….
 
             Bir başka küfür de, peygamberlik müessesesini kabul etmemek veya herhangi bir peygamberin peygamberliğini (elçiliğini) inkâr etmektir:
 
Bakara;136:                  Ve deyin ki: “Biz Allah`a iman ettiğimiz gibi, bize ne indirildi ise,
                                        İbrahim`e ve İsmail`e ve İshak`a ve Yakub`a ve esbata
                                        (torunlarına) ne indirildi ise, Musa`ya ve İsa`ya ne verildi ise ve
                                        bütün peygamberlere Rabblerinden olarak ne verildi ise
                                        hepsine iman ettik; O`nun elçilerinden birinin arasını ayırmayız
                                        (hiç birini diğerinden ayırmayız) ve biz ancak O`nun için teslim 
                                        olanlarız.
 
             Oldukça önemli olan küfür ve kâfir kavramlarının örneklerini çoğaltmak mümkündür. Ancak daha fazla teferruata girmenin, amaç dışına çıkmak olacağını düşündüğümüz için, konunun özeti sayılacak bilgilerle yetinmiş bulunuyoruz.
 
             2 - 5.   Ayetler:
 
             Ben sizin taptıklarınıza tapmam/ Ben sizin yaptığınız ibadeti
             yapmam.
 
             Siz de benim taptığıma tapıcı değilsiniz/ Siz de benim yaptığım
             ibadeti   yapmazsınız.
 
             Ve ben asla sizin taptıklarınıza tapacak değilim/ Ben asla sizin
             yapmış olduğunuz ibadeti yapıcı değilim.
 
             Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz/ Siz de benim yapmakta
             olduğum ibadeti yapıcı değilsiniz.
 
             Bilindiği gibi cahiliye dönemi Arapları Allah`ı inkâr etmiyorlar, ancak O`nu “احد  Bir” ve “صمد  Samed” olarak tanımıyorlardı. Onlar Allah ile beraber putlara, geçmişteki önemli zatlara, heykellere ibadet ediyor ve bunların Allah yolunda sadece birer vesile olduğu iddiasında bulunuyorlardı. “Biz onlara sırf bizi Allah`a yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz” (Zümer; 3) diyorlardı. Gökleri ve yeri yaratıp Güneş`i ve Ay`ı buyruğu altına alanın da “elbette Allah” olduğunu söyleyen bu müşriklere Kur`an, Allah`tan başka ibadet ettikleri şeylerin kendilerini Allah`a yaklaştıramayacağını bildirmiştir:
 
Ankebut; 17:    Siz Allah`ın astlarından bir takım taştan, ağaçtan putlara
                                        tapıyorsunuz ve yalan uyduruyorsunuz. Haberiniz olsun ki o
                                        sizin Allah`ın astlarından  mabut diye taptıklarınız, sizin için bir
                                        rızık vermeye güç yetiremezler. Onun için rızkı Allah yanında                                         arayın ve O`na kulluk edip,  O`na şükredin. O`na
                                        döndürüleceksiniz.
 
             Bu ifade, kâfirlerin ibadet ettiği ve halen de ibadet etmekte oldukları bütün mabutları içine alır. Bunlar melekler, cinler, nebiler, veliler, ölmüş insanların ruhları, Güneş, Ay, yıldızlar, hayvanlar, ağaçlar, hayalî tanrılar, tanrıçalar, putlar, türbeler de olabilir. İlâhlara topluca ibadet etmenin içine Allah`a ibadet girse bile, bu, gerçek anlamda Allah`a ibadet değildir. Çünkü Kur`an`da açıkça, Allah`a ibadetin, O`nunla birlikte bir başka şeye ibadet etmemek demek olduğu bildirilmiş ve sadece Allah`a ihlâsla yönelmek emredilmiştir: “Oysa kendilerine dini yalnız Allah`a halis kılarak, Allah`ı birleyenler olarak O`na kulluk etmeleri emredilmişti” (Beyyine; 5).
EN DOGRUSNU RABBIMIZ BILIR
selametle.
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats