HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Cemaatler, Tarikatlar, Mezhepler
Konu Konu: Tardu_kaan ve Ensar’a OZEL FORUM Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ensar
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 31 agustos 2005
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ensar

Selamun aleykum Tardu_Kaan kardesim,

Bu OZEL TARTISMA FORMUNU baslatiyor isek,

buraya sadece sen ve ben yazacagiz, bir ucuncu kisiyi olmamasini, Ve hic bir sekilde inandiklarimla ilgili alayli, kucumseyici, suclayici, veya igneleyici, ithamalara muhattap olmayacagimi garantiliyorsan bu sitede forumu acmayi kabul ediyorum.

aksi bir tavirla karsilastigim anda siteyi terkedecegim, eger bu tavir senden gelmemisse; seni kendi sitemizde kaldigimiz yerden devama beklerim.

Bahsettigim sartlarda once kavramlari birbir (Efendimizi karistirmadan) ayetlerle inceleyemeyi kabul ediyorsan, konularimizi birlikte belirleyelim.

Ama once seni anlayabilmek icin sana sormak istedigim bir kac sorum olacak.

Allah razi olsun...

Yukarı dön Göster ensar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ensar
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Kabul ediyorum muhterem. Diğer arkadaşlar zannediyorum tartışmamızı ayrı başlıklar altında kendi açacakları başlıklar da inceleyecerler veya alakasız kalırlar. Onları bilemem. Ama daha önce taner ile olan tartışmamıza daha önce de kimse müdahale etmemişti. İsterse Mihr Vakfına mensup arkadaşlar da görüşlerini ayrı başlıklar altında inceleyebilrler.
 
İskender Beyin şahsıyla bir sorunum yok. Daha önce de söyledim. AMa zamanı gelince Mehdilik gibi, Resulluk gibi, Hilafet gibi konuları da konuşuruz.
 
Buyrun. İlk ayeti seçin ve konuşalım. Dilediğiniz soruları da sorabilirsiniz.
 
 
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
ensar
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 31 agustos 2005
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ensar

Euzu billahiheminsseytanirracim bismillahir rahmanir rahim,

Tardu-kaan oncelikle senin neye inandigini anlamak istiyorum ortak noktalrimiz ve aykiri noktalarimiz neler onlari tesbit edelim.

1. sen bu dunyada yasayip, islamin 5 sartini yerine getirp cennete gitme fikrinde misin.

Bu dunyada Allahin snenden ne yapmani istedgini dusunuyorusn, Alalha yakin olmak icin bize gosterilen hedefleri ne olarak goruyorsun?

2.Mursid kavramini nasil goruyorsun?

3.Bir formunda namazi hanefi mezhebine gore kildigini gece ibadetin oldugunu ama haniflerle genelde ayni fikirde oldugunu yazmissin. Namaz konuusnda ayrildiginiz cikariyourm cumlenden.

hanifler namazi nasil kiliyorlar ya da kiliyorlar mi? Gece ibadeti konusunda onlar ne dusunuyor, Buradaki farkiliginiz neler?

4.Insanin ruh nefs olduguna inaniyor msuun? Ne ozellilte olduklarini dusunuyorsun, bize ne icin verildiklerini ve bizim onlarin uzerindeki gorevimizin ne oldugunu dusunuyorsun?

Bu sorulari bana ayetlerle verme su anda sadece senin fikrini anklamak icin gorusun ne ise sadece onu yaz.

Dogruluklari acisindan sonra bunlari kayri konular olarak bir bir ele aliriz ayetlerle olur mu?

BUnlar hakkinda goruusnu merak ettim, cunku konu olarak ele aldgimizda baz olarak kullancaklariimiz temelde birlikte kabul ettiklerimizle mumkun, her bir ayri oldugumuz konu ayrica incelenip bir digeri icin delil olarak kullanamayacagimiz huviyette kalacak, Onu bilip ona gore aciklamalarimiz yapalim istedim.

Alalh razi olsun

 

Yukarı dön Göster ensar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ensar
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Dostum ;
 
Daha önce de ben forum da bunu yazdım hala kendimce bazı hususlarda araştırıyorum, okuyorum ve düşünüyorum. Ama sorularına cevap vereyim :
 
1 . İslam beş şarttan ibaret değildir. Nitekim bunu EHl-i Sünnet alimleri önce 32 sonra da 54 farza çıkartarak göstermişlerdir. Cennet veya Cehennem kavramları kimsenin bileceği durum değildir. O Allah'a kalmıştır. Net ve kesin konuşulamayacak hususlar da kesin fikir belirtmem.
 
2. Mürşid kavramı hususunda şüphelerim giderek artıyor. Ancak şunu söyleyeyim mutasavvıfların mürşide yüklendiği olağan üstü sıfatları kabul etmiyorum. Bir öğretmen bir rehber olarak kabul edebilirim.
 
3. Hanif arkadaşlar elbette namaz kılıyorlar. Ancak bildiğim kadarıyla bir kısmı namazı üç vakit olarak kılıyor. HAdissiz namaz kısmında bunları bulabilirsin. Hanifulus abimizin yazısı güzel. Ancak henüz hanifulus abi gibi düşünme noktasında değilim.
 
   Abiler gece ibadeti ediyor mu bilmem ama ben kul yapısı evradı değil Kuran daki dua ayetlerini okuyorum.
 
4. Tartışmalı bir konu. Uzun süreler de tartışılmış. İnsan ruhu veya nefis kavramları. Mesela Kuran'da ruh hususunda çok az bilgi varken , hadiste de ruhu konusunda çok az söz varken bazı mutasavvıfların ruh hususunda uzun uzun izahatlara kalkışıyorlar.
 
   Bu izahatlarını ise ne qurandan ne de hadisten delil getiremiyorlar. Allah'ın çok az verdiğini söylediği bir konuda ben bu kadar uzun yorumlar yapmayı uygun bulmuyorum açıkçası.
 
  
 
 
 
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
ensar
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 31 agustos 2005
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ensar

Tamam Allah razi olsun guzel kardesim,

simdi o zaman once surda anlasalim,

secde 9 a gore RAbbimiz bize bir ruhu nefyettim, ufurdum diyor. 

hicr 26 da fizik vucutdumuzdan bahsediyor, halk ettim diyor salasalin denen kuru bir balciktan

sems7 de nefsimizi seva ettiginden bahsediyor.

Nitekim bilgi olarak da ruhun varligi, evliyalardan nefs terbiyesi gibi seyleri duymus oalcagini dusunuyorum, bedenimizi de zaten goruyoruz degil mi?

O zaman yaratilista bu uc vucutla yaratildigmiz ve rabbimizin bize akil ve serbest irade ile bizi techiz ettigi konusunda bir sorunumuz olmadigini dusunuyorum, Buraya kadar anlastik mi? (Varsa itirazin ayetleri yapistirip bakalim)

eger ok se, konuya devam edebilmek icin,

sen istersen kopyala yapistir, yalniz latin harflerle arapcasini koymalisin, istiyorsan meali de yaz arapca orjinalinden dogruluna bakariz. bizi o baglar cunku.

yasin 60-61

mudessir 38 39 40

rad 21

nahl 36  

ali imran 164 latin arapcalari ile yapitirir misin?

bunlarlasana acikalmak istedigim konular var. sen arapca orjinallaeri ile istedgin mealden yapisrir sana birakiyorum sevgili kardesim.

Onlarin uzerinde devam edelim.

ARO

 

 

Yukarı dön Göster ensar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ensar
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Ensar böyle bir sonuç alınabileciğine inanıyor musun ? Ortalık daha da karışacak konumda. O yüzden ben sana ayet ayet gidelim dedim. Ama sen madem ki bundan ısrar ediyorsun peki BUna da eyvallah diyelim bakalım.
 
Secde 9 :
 
Elmalı : Sonra onu düzenli bir şekle sokup, içine kendi ruhundan üfürdü. Ve sizin için kulaklar, gözler ve gönüller var etti. Siz pek az şükrediyorsunuz
 
Diyanet : Yarattığı her şeyi güzel yaratan, insanı başlangıçta çamurdan yaratan, sonra onun soyunu, bayağı bir suyun özünden yapan, sonra onu şekillendirip ruhundan ona üfleyen Allah'tır. Size kulaklar, gözler, kalbler verilmiştir. Öyleyken, pek az şükrediyorsunuz.
Ömer Nasuhi :  Sonra onu düzeltti ve içerisine ruhundan üfürdü ve sizin için işitmeyi ve gözleri ve gönüIleri yarattı. Pek az şükredersiniz.
 
Orijinal Metin :

ثُمَّ سَوَّاهُ وَنَفَخَ فِيهِ مِنْ رُوحِهِ وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْع 14; وَالْأَب 18;صَارَ وَالْأَف 18;ئِدَةَ قَلِيلًا مَا تَشْكُرُ 08;نَ 

[quote] secde 9 a gore RAbbimiz bize bir ruhu nefyettim, ufurdum diyor. [quote]

kendi ruhundan nefyettiğini açıklıyor Allah'ta. Ruh nefyettiğini söylemiyor. Yani kendi ruhundan bişi nefyetmiş ama bunun detayı yok.

HİCR 26

ELmalılı : Andolsun ki biz insanı kuru bir çamurdan, şekillenmiş bir balçıktan yarattık.

Diyanet : 26 – And olsun ki, insanı kuru balçıktan, işlenebilen kara topraktan yarattık.

Ömer Nasuhi : Muhakkak ki, Biz insanı kuru bir çamurdan, tegayyür etmiş bir balçıktan yarattık.

Orijinal Metin :

وَلَقَدْ خَلَقْنَ 75; الْإِنْس 14;انَ مِنْ صَلْصَال 13; مِنْ حَمَإٍ مَسْنُون 13; 

Şems 7 :

Elmalılı : Nefse ve onu biçimlendirene,

Dİyanet : Kişiye ve onu şekillendirene,

Ömer Nasuhi : Ve nefse ve onu düzeltmiş olana.

Orijinal Metin : وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَ 75;

Şimdi burada diğer kısımalara geçmeden bir kaç hususa dikkat çekeyim : Önce bunları konuşalım .

1. Secde 9 'da Allah ruh üfledim demiyor ruhumdan üfledim diyor. Ruhundan üflemesi demek ruhumdan ruh üfledim anlamına nasıl geliyor ?

2. Hem Secde 9 ' da hem de Şems 7 'de ortak fiil kullanılmış. Şekillendirme. . سَوَّاهَ 75;

Dolayısıyla bunların aynı şey olma ihtimali var. Ama bu hususu geçip diğer kısma geçiyorum.
 
Yasin 60 61
 
Elmalılı  : "Ey Âdemoğulları! Şeytana tapmayın, o size apaçık bir düşmandır ve bana kulluk edin, doğru yol budur, diye size and vermedim mi?" (buyurulacak)
 
Diyanet :Allah şöyle buyurur: Ey suçlular! Bugün müminlerden ayrılın. Ey insanoğulları! Ben size, şeytana tapmayın, o sizin için apaçık bir düşmandır, Bana kulluk edin, bu doğru yoldur, diye bildirmedim mi?
 
Ömer Nasuhi :Ey ademoğulları! Size tavsiye etmedim mi ki, şeytana ibadet etmeyiniz. Şüphe yok ki, o sizin için apaçık bir düşmandır. Ve bana ibadet ediniz. İşte doğru yol budur.
 
Müdessir 38 39 40
 
Elmalılı  : Her nefis kendi kazancına bağlıdır.Ancak amel defterleri sağından verilenler hariçOnlar cennettedirler, sorup dururlar.
 
Diyanet  : Herkes kazancına bağlı bir rehindir;Ancak, defteri sağdan verilenler böyle değildir; onlar cennettedirler. Suçlulara: "Sizi bu yakıcı ateşe sürükleyen nedir?" diye sorarlar.

Ömer Nasuhi : . Her nefs, kazanmış olduğu şeye bağlıdır.Ashâb-ı Yemîn ise müstesna. Onlar cennetlerdedirler, soruşurlar.
Rad 21 :
 
ELmalılı : Ve onlar ki, Allah'ın riayet edilmesini emrettiği şeye riayet ederler ve Rablerine saygı gösterirler ve hesabın kötülüğünden korkarlar.
 
Dİyanet : Onlar, Allah'ın birleştirilmesini emrettiği şeyi birleştirirler, Rablerinden korkarlar; kötü hesaptan ürkerler.
 
Ömer Nasuhi : Onlar ki, Allah Teâlâ'nın bitiştirilmesini emrettiği şeyi bitiştirirler ve Rablerinden haşyette bulunurlar ve fena hesaptan korkarlar.
Nahl 36 :
 
Elmalılı : Andolsun ki biz her ümmete, "Allah'a ibadet edin ve putlara tapmaktan sakının." diye bir peygamber gönderdik. Allah, bu ümmetlerden bir kısmına hidayet etti, bir kısmına da sapıklık hak olmuştur. Şimdi yer yüzünde bir gezip dolaşın da bakın ki, peygamberleri yalanlayanların sonunun ne olduğunu bir görün?
Dİyanet : And olsun ki, her ümmete: "Allah'a kulluk edin, azdırıcılardan kaçının" diyen peygamber göndermişizdir. Allah içlerinden kimini doğru yola eriştirdi, kimi de sapıklığı haketti. Yeryüzünde gezin; peygamberleri yalanlayanların sonlarının nasıl olduğunugörün.
Ömer Nasuhi : Andolsun ki, her ümmete, «Allah'a ibadet ediniz ve şeytandan kaçınınız,» diye bir peygamber göndermişizdir. Artık o ümmetlerden bir kısmına Allah hidâyet etmiştir ve onlardan bir kısmının üzerine de dalâlet tahakkuk eylemiştir. İmdi yeryüzünde yürüyünüz de bakınız ki, tekzîp edenlerin akıbetleri nasıl olmuştur.
Ali İmran 164 :
 
ELmalılı : Andolsun ki Allah, müminlere kendilerinden, onlara kendi âyetlerini okuyan, onları arındıran ve onlara kitab ve hikmeti öğreten bir Peygamber göndermekle büyük bir lütufta bulunmuştur. Oysa onlar, daha önce apaçık bir sapıklık içindeydiler.
 
Diyanet : And olsun ki Allah, inananlara, ayetlerini okuyan, onları arıtan, onlara Kitap ve hikmeti öğreten, kendilerinden bir peygamber göndermekle iyilikte bulunmuştur. Halbuki onlar, önceleri apaçık sapıklıkta idiler.
 
Ömer NAsuhi : Andolsun ki, Allah Teâlâ mü'minleri minnettar buyurdu. Çünkü içlerinde kendilerinden bir peygamber gönderdi ki onlara Hak Teâlâ'nın âyetlerini okuyor ve onları tezkiye ediyor ve onlara kitap ve hikmet talim buyuruyor. Halbuki bundan evvel apaçık bir dalâlet içinde bulunmuş idiler.
 
EVet istediğini yaptım . Lütfen bundan sonra ayet lazım olduğu zaman mealini sen ver. Ben kendime üç meal seçtim ve bunları kullanacağım . www.kuranmeali.com sitesinde 10 dan fazla meal var. Dilediğini seç.
 
 
 
 
 
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
ensar
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 31 agustos 2005
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ensar

Merak etme Tardu kaan seninle uzuuun uzuun tartisacak degilim, gecmis tanerle olan konusmlarinizin bazilarini okudum anlatilacak cok seyi taner vermis zaten. Ama anlasamamanizin en temel kaynagi bu devirde de Allah'in gorevlendirdigi ve kurani aciklamakla vazifeli birilerinin olduguna inanmamak. Cunku bunda anlasabilirsek, o zaman onu araman gerektigi soz konusu olur ki ve ancak o takdirde Allahtan o kisiyi sormanin geregini yapabilesin.

Ve Allahin sana yasattiklari sonunda, verdigi ihbat sonunda senin kalbine Rabbimin verecegi eminligi kimse sokup alamaz arkadas.

Bu forumda sana yapmak istedigim sey bi rsoru isareti koymak, su anda da gorevli Allahin velisinin oldugu konusunda o zaman o veliyi bulunca Rabbimiz haktan inen sozler olduguna iman etmesi icin ihbat konacagini soyluyor.

tanere inanmissin bir kere diyorsun ya, iste temelde yatan bu sebepten aradaki fark.

Simdi gelelim konumuza...

Yukarı dön Göster ensar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ensar
 
tardu-kaan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tardu-kaan

Ensar tartışmanın nedeni zaten anlaşıldı ama neyse evet konumuzu bekliyorum.
Yukarı dön Göster tardu-kaan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tardu-kaan
 
ensar
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 31 agustos 2005
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ensar

Sorularin siyah bold yazdim cevaplar altta

Þimdi burada diðer kýsýmalara geçmeden bir kaç hususa dikkat çekeyim : Önce bunlarý konuþalým .

1. Secde 9 'da Allah ruh üfledim demiyor ruhumdan üfledim diyor. Ruhundan üflemesi demek ruhumdan ruh üfledim anlamýna nasýl geliyor ?

Tamam kelime kelime "ruhumdan icine ufledim" diyor. Ben sana ikinciyi su anda anlatmayacagim, simdilik sadece ayetlerin ne dediginde anlasacagiz, yorumlarda anlasmamiz ancak 2. etapta mumkun.

(Ayetlerin yorumunu henuz tartismaacagiz

1. etapta, senle ayette kelime kelime gecenlerle, yorum olrak girenleri ayirt edecegiz, ve yorum  olarak girenlerde once anlasacagiz.

2. etap yorumu kimin yapabilecegi konusunu konusuruz, ki dogru yorum olarak neyi alacagimiz konusunda bir sonuca varalim.

Su anda yapacagim tum aciklamalar tanerle olan tartismaniza doner cunku senin icin o bir yorum degerinde ve seninkiler  de benim icin oyle.

O yuzden once ayetin aslini cikaralim once ve yanlis meal edilmelerle yorumlari ayiklayalim.

Ayetlerin tezekkuru suc degil, ama ayetlerin tezekkurunde Alalhin yetkili kildigi -ali imran 7- kisice yapilmissa kabulumuz aksi halde kendi saptirmasi olarak kalir hangi kurum cevirmis olursa olsun.)

bu aciklamadan sonra secde 9 da ruhumdan nefyettim ufurdum dedigi konusunda iki tarfta ok.

 

 

2. Hem Secde 9 ' da hem de Þems 7 'de ortak fiil kullanýlmýþ. Þekillendirme. . سَوَّاهَ 75; Dolayýsýyla bunlarýn ayný þey olma ihtimali var. Ama bu hususu geçip diðer kýsma geçiyorum.

ortak fiil kullanilmamis, nefeha  وَنَفَخَ fiili kullanilmis,  dikkat edersen secde 7 de halk etme fiili ile (hic 26 da da halaka fiili ile topraktan olan bedenin yaratilisini anlatiyor) ardindan summe sevvaha diyor, sonra sevva edilenden bahsediyor (sems 9 da sevva edilenin nefs oldugu acik), ruh icin nefeha fiilini kullanmis,

sevva edildigini soyluyor, ruhu sevva ettigini degil aksine nefeha fiili ile ufuruldugunu soyluyor ayni sey olmadigi

topraktan yaratilan  icin halaka

nefs icin sevva

ruhumdan ufurdum derken, nefeha ufurme fiillerini kullanarak 3 ayri fiil ile 3 ayri seyden bahsettiginde de hem fikir miyiz artik? 

Madem bu ayeti actin verdigin diger meallerde de inceleyelim..

yazmaya devam ediyorum.

 

Yukarı dön Göster ensar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ensar
 
ensar
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 31 agustos 2005
Gönderilenler: 41
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ensar

Bu arada ayetin kalaninida verdigin meallerde ilgili cekti ona da bir goz atalim/

secde 9 : Summe sevvâhu ve nefeha fîhi min rûhihî ve ceale lekumus sem’a vel ebsâre vel ef’ideh(efidete), kalîlen mâ teşkurûn(teşkurûne).

summe                                sonra
sevvâ-hu                            sevva etti, düzenledi
ve nefeha                           ve nefeha, üfledi
fî-hi                                        onun içine
min rûhi-hi                          onun ruhundan
ve ceale                              ve kıldı
lekum                                   sizin için
es sem’a                              sem'i, isitme hassasi
ve el ebsâre                       basar  gorme hassasi
el efidete                              fuad  idarak
....
 
Ayette semi, basar ve fuad kildi diyor.
semi isitme, arapca da kulak mesela isra 46 daki gibi azanihim geciyor oradaki onlarin kulaklari ifadesi, kelime semi degil dikkat edersen, semi isitmeyi ifade eden bir hassa,
 
fuadi da kalp diye gonul diye cevirmisler, rabbimiz fuad kildi diyor, kulub demiyor di mi?
 
goz de ayni sekilde ayn demiyor, basar diyor gorme bunlar farkli seyler,
 
elmali: kulaklar, gözler ve gönüller  
diyanet:  kulaklar, gözler, kalbler 
omer nasuhi: iþitmeyi ve gözleri ve gönüIleri
 
bir tek omer nasuhi isitmek olarak cevirmis, digerleri kulak goz kalp diye cevirmisler.
 
ayrica bunlari elmali "var etti",  diyanet "verilmistir", omer nasuhi "yaratti",
diye cevirmis.
sen de hak verirsen Allah halk etti veya ateyna demiyor yarattik veya verdik olsun. Rabbimiz ceale demis.
 
 
Elmalý : Sonra onu düzenli bir þekle sokup, içine kendi ruhundan üfürdü. Ve sizin için kulaklar, gözler ve gönüller var etti. Siz pek az þükrediyorsunuz
 
Diyanet : Yarattýðý her þeyi güzel yaratan, insaný baþlangýçta çamurdan yaratan, sonra onun soyunu, bayaðý bir suyun özünden yapan, sonra onu þekillendirip ruhundan ona üfleyen Allah'týr. Size kulaklar, gözler, kalbler verilmiþtir. Öyleyken, pek az þükrediyorsunuz.
 
Ömer Nasuhi :  Sonra onu düzeltti ve içerisine ruhundan üfürdü ve sizin için iþitmeyi ve gözleri ve gönüIleri yarattý. Pek az þükredersiniz.
 
Bunlari farklilklari gorebilmen icin, sadece verdigin meallerde gozume carptigi icin yazmak istedim.
Cunku burada yoruma gittginde ortadan asillari kaldirmis olunuyor kulak goz denince
 
(cunku
semi      basar     ve fuad-   nefs'in       isitme gorme ve idraki icin
kulak,    goz,        &n bsp;  kalp    fizik vucudun uzuvlari neyse bu yorumun gercekligini ululelbabin dogrulugunu anladiktan sonra irdelersin bunu sadece ek olarak yazdim) su anda sadece ayette neyin gectigini farkina varmak yeter.
 
Ayrica  gozume carpmisken sunu da paylasayim,
Þems 7 :  وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَ 75;

DÝyanet : Kiþiye ve onu þekillendirene,

diyanet kisi diye cevirmis RAbbimiz men demiyor ki nefs demis bu ceviri ile nefs ortadan kaldirimis oluyor. kasten veya degil.

simdi gelelim diger ayetlere,

Yukarı dön Göster ensar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ensar
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats