HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Peygamber’in babamiz olmadigi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Muhammed, sizin erkeklerinizden hiçbirinin babası değildir. Fakat o, Allah'ın Resulü ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah her şeyi hakkıyla bilendir. Ahzap 40

Peygamber, müminlere kendi canlarından daha yakındır. Eşleri, onların analarıdır. Akraba olanlar, Allah'ın Kitabına göre, (mirasçılık bakımından) birbirlerine diğer müminlerden ve muhacirlerden daha yakındırlar; ancak, dostlarınıza uygun bir vasiyet yapmanız müstesnadır. Bunlar Kitap'ta yazılı bulunmaktadır. Ahzap 6

Peygamber'in esleri annelerimiz oluyor ancak Peygamber hicbirimizin babasi degildir deniliyor. Burada anlatilmak istenen nedir ?

Peygamber eslerine yan gozle bakilmamasi icin, annenizdir denilmis olmasi lazim gerek ancak Peygamber'in ozaman babamiz olmasi lazim ki o da baskalarinin esine yangozle bakmasin.

Analarimiz belli; Peygamber'in esleri.

Babamiz kim ?



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Özben
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 126
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Özben

    Selam.

 Bu saygı, sevgi ve itaat  etmenin herkes için ayrı bir derecede olması gerektiğinin  göstergesidir.

 



__________________
Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve sözü doğru söyleyin. (Ahzab Suresi, 70)
Yukarı dön Göster Özben's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Özben
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Bu ayet aynen senin durumunda olanları ikaz ediyor

dahil oldiğin herşeyi
dahlin kadar kurcalıycan

sana emanet edileni malın sayıp
saygısızlık yapmıycan

Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Ben birseyi emanet aldigimi hatirlamiyorum. Kurcalamadan kastin nedir sorgulamak ise bunu yapmak zorundayim. Akil ile din celismeyecegine gore, nekadar sorgularsam sorgulayim celiski bulamam.

Peygamberin esleri anamiz oluyorsa, peygamber de babamiz olmasi lazim gerek degil mi ? Peygamberin esleri beni dogurmadi ki nasil annem olacak ? Hani evlatliklar özevlat yerine gecmiyordu ki karisi ile evlenilebiliyor ???

Kolay gelsin siirlerin cok guzel. Tebrikler



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

adını okuyamadığım için yazmıyorum
alfabemde olmayan işaretleri dayattığın içinde adından hoşlanmıyorum

yazmışsınki
----------------
Ben birseyi emanet aldigimi hatirlamiyorum.
---------------

burada sadece üzerindeki emanete ihtimam gösterenler ile
emaneti inkar edenler yazıyor

Mushaf
emanetlerini hatırlamayanlar sorumluluk taşımazlar
onları muhatap almayın diyor

bu yüzden diğer satırlarını kaale almıyorum
selam deyip geçiyorum



Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

İlgili Başlık: Baban Peygamber Olsa Ne Yazar !!!





__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Malesef ortak bir alfabemiz yok.

Benden de sana SELAM.



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam daha önce bir iki yerde yayınlanmış yazım tekrar gözden geçirilebilir (rıdvan)

 

Nebinin(a.s) hanımları mü’minlerin anneleriyse

nebi(a.s) bizim neyimiz olur?

 

1. Delâlet ve delâlet yolları:

 

Geçmiş dönem alimleri, metnin literal yapısındaki anlam(mantuk) ile, bu ‘mantuk’tan türeyen zihinsel anlam (mefhum) arasındaki ilişkiyi müzakerede ‘nass’ın hemen hemen ‘açıklığı’ ifade ettiğini söylemişler ve onu, ‘mantuk’ ile ‘mefhum’un birebir örtüştüğü bir dilsel terkip olarak algılamışlardır. Fakat onlar aynı şekilde, bu özellikteki metinlerin son derece az olduğunu, bunun da ‘soyutlama’ ve ‘genelleme’ gücüne dayanan dilin sembolik yapısından kaynaklandığını ifade etmişlerdir. Buna binaen onlar, dilsel terkibi, lafzın ibaresi ile zihni anlamı arasındaki ilişkinin unsurlarına uygun olarak dört sınıfa ayırmışlardır. Bunlardan birincisi ‘nass’dır. Bu, ibaresi ile bir manaya delalet eden ve onun dışında bir mana taşımayan metindir. İkincisi ‘zahir’dir. Bu da ibaresi itibariyle iki anlama delâlet eder; zahir olan mana, lafzın ibaresinden elde edilen birinci manadır. Üçüncüsü ‘Te’vil’dir. Bu da ibaresi itibariyle iki manaya delâlet etmekte olup, burada tercih edilen mana lafzın literal manası değil, diğeridir. Bu, zahirin tersidir. Dördüncüsü ‘ğamiz’dir. Bu ise, ister hakikat, ister mecaz yoluyla olsun, iki manaya delalet eden, ancak ibareden kastedilen mananın tespitinin zor olduğu ifade türüdür. Buna bazen ‘mücmel’de denmektedir. İste bu dört kısmın tamamı da dilsel bir ifade biriminin ibaresi ile manası yada delâleti arasındaki ilişkiyi ifade eden unsurlardır. Lafızların manalarını da delâletlerinden anlarız. Bu delâletlerinde değişik yolları vardır. Bunlar:

 

·İbarenin delâleti: Lafızdan anlaşılan ilk anlam.

 

·İşaretin/nass’ın delâleti: Bir lafzın ibaresinin dışında delalet ettiği şeydir. Asıl söylenen şeyden ikinci bir şeyin anlaşılmasıdır. Buna delâlet-i iltizam ismi de verilmiştir.

 

·Delâletin/nass’ın delâleti: Lafzın ifade ettiği hükmün ortak illet nedeniyle bu hüküm başka bir konuya, başka bir olaya tamamen uygulanırsa lafzın bu hükmü ifade etmesine işaretin işaret veya mefhum-i muvafakat, delâlet-i evlâ, Celi kıyas  denmiştir.

 

·İktizanın delâleti: Lafzın söylenmeyen bir anlama delâlet etmesidir. Mukteza-yı hâl(durumun gereğine göre) gereğince biz o anlamı takdir ederiz. Bu mana hesaba katılmazsa maksat doğru olarak anlaşılmaz.

 

Yazdığımız bu dört delâlet şekli yukarıdan aşağıya önem sırasına göre kategorize edilmiştir.  metnin literal yapısındaki anlama mantuk veya delâlet-i mantuk denmiştir. Bu mantuktan türeyen zihinsel anlamada  mefhum veya delâlet-i mefhum adı verimiştir. Mantuk,  lafızların delâletiyle mefhuma götürür. Fakat lafızlardan çıkarılan bu fehum, bazen ardında bir başka anlama daha delâlet eder. Bu tarz delâlet ise “muvakafat/uygunluk”  yada “muhalefet/aykırılık” şeklinde ikiye ayrılır: 

Mefhum-i muvafakat: Mefhum-i muvafakattan,  delâletin delâleti  başlıklı paragrafta  bahsettik.

·Mefhum-i muhalefet: Nass mantuku ile bir hükme delâlet eder, mefhum-i muhâlefetiyle de bu hükmün aksine delalet eder.

 

Nassların sınırlı oluşu, anlama delâlet eden ‘soyutlama’ ve ‘genelleme’ye dayanan dilin tabiatından kaynaklanır. Bunun gereği olarak, genelde dilde, özelde ise seçkin metinlerdeki anlam üretimi, okuyucu ile metin arasındaki diyalektikten bağımsız bir süreçte gerçekleşmez. ‘Mantuk’un delâletinden ‘mefhum’a ait delâlet düzeylerine geçtiğimizde, buradaki delâlet, yorum içermesi sebebiyle, okuma eyleminden bağımsız bir şey değildir. Okuma eyleminin –dolayısıyla da yorumun- metnin dilsel verilerinden, yani ibaresinden değil –bundan da önce- metni okumaya yönelen kişinin seviyesini temsil eden sosyo-kültürel çevreden başlar.

 

2. Misal: (33:6)

 

33. Ahzâb suresi 6. ayette “O’nun/nebi’nin hanımları onların/mü’minlerin anneleridir  hükmü ilahisi vardır.  Ayetten ilk anlaşılan, literal anlam budur. Fakat ayette  biyolojik bir annelikten bahsedilmemekte sembolik, manevi bir annelikten  bahsedilmektedir. Annelerimize gösterdiğimiz sevgi, saygı, bağlılık peygamber (a.s)’ın hanımları içinde istenmiş/istenmektedir. Annelerimizle nikahlanamadığımız gibi peygamber (a.s) hanımlarıyla da nikahlanılmamıştır.  Peygamber(as)’ın hanımları biz mü’minlerin anneleri ise ki öyledir (mantuk). Peygamber(a.s)’da mü’minlerin nesi olmaktadır (mefhum).?

 

· Peygamber(a.s)’ın hanımları bizim annemizdir.

· Annelerimizin kocası babamızdır.

· O halde Peygamber(a.s) bizim babamızdır.

 

Aşağıdaki ayetlerde olduğu gibi: “Peygamber(a.s)'da mü’minlerin babasıdır”

 

Allah(a.c) mü'minlere hitabla;

Babanız İbrahim’in milletinde”[ii]

 

Yakub (a.s)'ın oğullarının babalarına verdikleri cevabta:

“Senin ilahına ve babaların İbrahim, İsmail, İshak’ın ilahı olan biricik ilaha ibadet edeceğiz”[iii]

 

Yusuf(a.s)'ın zindan arkadaşlarına;

Babalarım İbrahim, İshak ve Ya’kub’un milletine uydum..”[iv]

 

Hac suresindeki ayet mü’minlere hitapla “babanız İbrahim” demektedir. Bakara suresindeki ve Yusuf suresindeki ayetlerde “baba” olarak sayılan peygamberler(a.s) arasında kana dayalı akrabalık vardır. Peygamber(a.s)’ın İsmail (a.s)’ın soyundan Araplaşmış olduğu düşünüldüğünde İbrahim(a.s)'ın oğlu İsmail(a.s) ve İshak (a.s)’dan olan bütün peygamberlerin(a.s) biyolojik ve manevi atası/babasıdır.  Kur’an’ı Kerim’de peygamber(a.s)’ın mü’minlerin babası olduğuna dair açık bir ifade bulunmasa da.  O’nun hanımlarının mü’minlerin annesi olması  ayetin mantuğundan yol çıkarak edindiğimiz mefhum bizi “peygamber(a.s) mü’minlerin babasıdır.” Sonucuna götürmüştür. Fakat anlayışımız bir ayetle literal olarak çelişmektedir: 

 

“Muhammed, sizin erkeklerinizden hiç birinin babası değildir. Fakat O, Allah’ın Rasulü ve Nebi’lerin sonuncusudur”[v]  

 

 Ahzâb suresinin başlangıcında zihâr yapılan eşlerin annelerin yerinde olamayacağı, evlatlıklarında öz çocuklar gibi olmadığı vurgulanmaktadır.[vi] Daha sonra bizim yukarıda zikrettiğimiz  ayet gelmektedir[vii].  Peygamber(a.s) evlatlığı özelinde, evlatlıklarla  ilgili bir düzenlemenin ardından ayetin zikredilmesi oldukça anlamlıdır. Biz peygamber(a.s)’  hanımları gibi peygamber(a.s)'ın da manevi babamız olduğuna bizlerinde bu aileye/ehl-i beyt'e mensub olduğumuza inanıyoruz.

 

3. Sonuç:

Muhammed(a.s)'ın  bize vasiyeti olan din bütün peygamberlerin çocuklarına vasiyet ettikleri[viii] 'Tenzih ve Tehvid' dini  ve bu Tevhid ailesininin/Ehl-i Beyt'in babaları olan peygamberler(as) ve onların manevi çocukları/zürriyeti olan bizler 'İbrahim'in milletine rağbet etmediğimizde'[ix] 'Allah'ın ahdi zalimlere ermez'[x] hükmü ilahisince bu ailenin/geminin dışında kalmış oluruz.[xi]

 

 

Selam Olsun Ehl-i beyt'e

 

Selam olsun insanlar içinde Nûh'a (37:79)

Selam olsun İbrahim'e (37:109)

Selam olsun Mûsa'ya ve Hârun'a !(37:120)

Selam olsun İlyas'a!  ( 37:130

Selam olsun tüm elçilere!. (37.181)

Hamd Alemlerin Rabbi Allah’a

 

Cehd bizden Tevfik Alla(a.c)’den

 



33:53

[ii] 22:78

[iii] 2:133

[iv] 12:38

[v] 33:40

[vi] 33:4-5

[vii] 33:6

[viii] 2:131-133

[ix] 2:130

[x] 2:124

[xi] 11:45-46



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam

yazının üstüne arap harfleriyle bir kaç satır
birde parantez içersinde dipnot açıklamalı fransızca terim
ilave etseymişsin keşke

gerçi yeteri kadar karışık bu haliylede
içten teşekkür

sevgiyle
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats