HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: MAİDE 6 VE NİSA 43 TEŞBİHİ TERCÜMESİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

SELAM

    Kuran mubinken maalesef bize şifreliyerek /manasını kendi süzgeçlerinden geçirerek /bulandırarak ulaştırdılar.yani manasını tahrif ederek aktardılar.senin anlıyacağın herkesin uğraşı neticesinde kılavuzlanacağı bir ilahi yazgı aslında .Bu lisanla elde edilecek birşey değil belki lisan bir vasıta olarak çok cüzi bir yardımcı unsur olabilir.Aklı doğru modda işleterek ,tekrar fıtrat gözlüğüyle, hayatın içindeki ayetlerle/işleyişle uyum içinde ele almalı ,sorguluyarak huccetle ilerlemeli ,ihlas,sıdk bilinç azığın olmalı bu sayede belki kılavuzlanırız sıratı mustekime 

   Salatın maide 6 nisa 43 te düğümlendiği malumumuzdur,ki bunun çözümü doğru anahtardadır ki oda fıtrat anahtarıdır.      

 BU İKİ AYET TEŞBİH (KUR’ANIN BENZETEREK ANLATIM SANATI)İÇERMEKTEDİR

     

" Ey (Muhammede  vahyettiğimiz kur’an’a) inananlar/emniyet güven duyanlar , dengeniz yerinde değil iken/fikirleriniz oturmadan, ne dediğinizi bilinceye/fikirleriniz netleşinceye kadar yani anlamaktan/araştırma imkanından /bilgiden uzak /belirginleştirememe bir konumda iken  -anlama yolunda/ sürecinde olmanız hariç- zihinsel kirlerden yıkanıp  mutmainleşinceye   kadar destek için çağırıldığınız dersleri/vahiy bildirimlerini uygulamaya yanaşmayın. Eğer içinizde sıkınt/şek şüphe hastalığı varsa veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ya da biriniz yabancısı olduğunuz tuhaf çirkef bulduğunuz bir fikirle geldiyse yada  kadınları  yoklamış/onlarla  istişare etmiş  gene de  çözüm/mutmain edecek veriyi bulamamışsanız, (bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak) temiz huzurlu bir yönelişle kendinizi ve elinizdeki imkanlarınızı çözüm için seferber edin . Şüphesiz, Allah, affedendir, mağfiret edendir. (4/43)Ya eyyuhellezine amenuEy (Muhammede  vahyettiğimiz kur’an’a) inananlar/emniyet güven duyanlar!nkuntum sukera dengeniz yerinde değil iken/fikirleriniz oturmadan, ma tekulune ne dediğinizi tealemu bilinceye/fikirleriniz netleşinceye hatta kadar ve yani velacunuben anlamaktan uzak /belirginleştirememe bir konumda iken  -illa abiri sebil anlama yolunda/ sürecinde olmanız hariç- hatta teğtesilu zihinsel kirlerden yıkanıp  mutmainleşinceye   kadar LA TEKRABU-S-SALATdestek için çağırıldığınız dersleri/vahiy bildirimlerini uygulamaya yanaşmayın. Ve inkuntum merdaEğer içinizde sıkıntı varsa ev ala seferin veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ev cae ehadun minkum minel ĞAİTya da biriniz yabancısı olduğunuz tuhaf çirkef bulduğunuz bir fikirle geldiyse ev lamestumun nisa vede  kadınlarıda  yoklamış/onlarla da istişare etmişde  felem tecidu mae genede  çözüm bulamamışsanız, (bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak) tayyibtemiz seidhuzurlu feteyemmemu bir yönelişle bivucuhikum kendinizi ve eydikum ve elinizdeki imkanlarınızı femsehu (çözüm için)seferber edin . İnnellahe kane afuvven ğefurenŞüphesiz, Allah, affedendir, mağfiret edendir. (4/43)

 

   

 Ey (Muhammede  vahyettiğimiz kur’an’a) inananlar/emniyet güven duyanlar!  Her vahyi bildirimlere destek vereceğinizde  /  uygulamaya kalktığınızda, kendinizi ve dayanaklarınıza kadarki imkanlarınızı şeytani,kötü dürtülerden  yıkayın  ve başlarınızdaki öncüler ile ve sizin ve eşinizin sülalesine kadarki yere sağlam basan adamlarınızı da, (vahyi bildirimlere destek vermeye) teşfik edin, anlamaktan,araştırmaktan,bilgiden uzak /belirginleştirememe bir konumda iseniz zihinsel kirlerden  temizlenin mutmainleşin. Eğer içinizde sıkıntı/sıkınt,şek şüphe hastalığı varsa  hala bir araştırma üzerinde iseniz ya da biriniz yabancısı olduğunuz tuhaf çirkef bulduğunuz bir fikirle geldiyse yada kadınları yoklamış/onlarla  istişare etmişde  genede  mutmainleşme  çözümünü bulamamışsanız, bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak temiz huzurlu bir yönelişle kendinizi ve elinizdeki imkanlarınızı seferber edin . Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredenlerden olursunuz. (5/6)Ya eyyuhellezine amenu Ey (Muhammede  vahyettiğimiz kur’an’a) inananlar/emniyet güven duyanlar! İza kumtum ila s selatiDestek vereceğinizde  vucuhekumkendinizi ve eydiyekumve imkanlarınızı  ilel merafikirefakatçilerinize /sözünüzün geçtiklerinize kadarkileri feğsiluzihinsel kirlerden vahyi bildirimlerle yıkayın  bi ruusikumve başlarınızdaki öncüler ile ve erculekumve yere sağlam basan adamlarınızı ilel kabeyn iki kökü(sizin ve eşinizin sülalesine)de vemsehuteşfik edin, ve in kuntum cunubeneğer anlamaktan/araştırma imkanından /bilgiden uzak /belirginleştirememe bir konumda iseniz fetehheruzihinsel kirlerden  temizlenin mutmainleşin.ve in kuntum merda Eğer içinizde sıkıntı /şek şüphe hastalığı varsa ev ala seferin veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ev cae ehadun minkum minel ĞAİTya da biriniz yabancısı olduğunuz tuhaf çirkef bulduğunuz bir fikirle geldiyse ev lamestumun nisae yahut  kadınları  yoklamış/onlarla istişare etmişde  felem tecidu mae genede  çözüm/mutmain edecek veriyi    bulamamışsanız,minhu bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak seidhuzurlu teyyibtemiz bir şekilde feteyemmemu yönelin bivucuhikumkendinizi ve eydikumve elinizdeki imkanlarınızı femsehuseferber edin/devreye sokun .Ma yuridullahu liyecale aleykum min harecin velakin yuridu liyutehhirekum veli yutimme nimetehualeykum leallekum teşkurun

Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredenlerden olursunuz. (5/6)

"   

   NOT: Bu nihayi bir tercüme değil ama müteşabih olarak ele alındığında bu tercümem doğruya en yakın tercümedir .bununla beraber hacca(delillerle tartışmaya ) açıktır. 



__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 
feridun_45
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Gönderilenler: 166
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı feridun_45

selam kardeşim..

öncelikle rabbim razı olduğu yol üzere ayaklarını sabit kılsın,ilmini artırsın şükrünü ve hamdini eda etmeyi arzulatsın vede ettirsin,bu hal üzerede  canını kabzetsin...

açılımın sanki biraz şekilsel salat yoksa öleyse bu ayetleri nasıl bu mantığa yapıştırırız gibi...öncelikle kadınlara sorma ,çirkef düşünce vede suya verdiğin manaların delillerini (kuranın içinden varsa başka ayetlerden)  birde maide 1 den 10 a kadar ki meal çalışman varsa bunlarıda okumak isteriz..konu bütünlüğü açısından değerlendirmek adına

 

allah yardımcımız olsun...

selam sana..

Yukarı dön Göster feridun_45's Profil Diğer Mesajlarını Ara: feridun_45
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Rabbim seni esirgesin taşlardan, atış menziline sen de girmiş oldun!

Çok saygı duyduğum değerli kardeşim Abdurrahman hocama hayırda, sağlıklı olmada dilek, selam, ve saygılarımı iletiyorum. Görüşüyorsanız ona iletiniz lütfen!

Allah'a emanet olun!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selamlar Hatırlatıcı Allah azmini ve hevesini artırsın,yola durmadan devam

sağlıcakla



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam hatırlatıcı,

Mealen Nisa 43 ve Maide 6 aşağıdaki gibi inmişken, 14 yy önce vahye muhattap olan Araplar bunu sizin ifade etmiş olduğunuz gibi mi anlamışlardır diyorsunuz. Bu ayetleri açık anlatımları ile anlamalarını engelleyen ne vardı ki sizin anladığınız gibi anlasınlar. Allah senin anladığını anlatmak isteseydi, onları anlatacak kelime mi bulamamıştı, yoksa senin anlattığını herkesin anlayacağı şekilde, müteşabih ifadelerle süsleyip, daha güzel ifade etmekten mi acizdi. Bu ifadelerin müteşabih olduğunu neye dayanarak öne sürebiliyorsunuz...

Boşuna uğraşmayın kardeşim. Bu mızrak o çuvala sığmaz. Bu anlayış karşısında söz söylemenin de anlamı yok ki. Tek söyleyebileceğim ve son diyeceğim, "Bravo", o da hayal gücünüze.

Nisa 43

Ey iman edenler! Sarhoşken/aklınız karışıkken/zihniniz bulanıkken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüpken de –yolculuk yapanlar dışında- gusledinceye kadar, namaza yaklaşmayınız. Ve eğer hasta iseniz veya yolcuysanız, ya da biriniz tuvaletten gelmişse veya kadınlarla birbirinize dokunmuşsanız ve bu durumlarda su bulamamışsanız, o zaman, temiz bir toprakla teyemmüm ediniz: ellerinizi, yüzleriniz ve kollarınıza sürün. Kuşkusuz, Allah, aklayandır, bağışlayandır.

 

Maide 6

Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki ayak bileğine (topuğa) kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz.

 

hatırlatıcı Yazdı:

BU İKİ AYET MÜTEŞABİHATTANDIR (KUR’ANIN BENZETEREK ANLATIM SANATINDANDIR)

    Ey emniyete/güvene ulaşmak isteyenler, dengeniz yerinde değil iken/fikirleriniz oturmadan, ne dediğinizi bilinceye/fikirleriniz netleşinceye kadar yani anlamaktan uzak /belirginleştirememe bir konumda iken  -anlama yolunda/ sürecinde olmanız hariç- zihinsel kirlerden yıkanıp  mutmainleşinceye   kadar destek için çağırıldığınız dersleri/vahiy bildirimlerini uygulamaya yanaşmayın. Eğer içinizde sıkıntı varsa veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ya da biriniz isabetsiz çirkeften bir fikirle geldiyse vede  kadınlarıda  yoklamış/onlarla da istişare etmişde  genede  su(çözüm) bulamamışsanız, (bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak) temiz huzurlu bir yönelişle kendinizi ve elinizdeki imkanlarınızı seferber edin . Şüphesiz, Allah, affedendir, mağfiret edendir. (4/43)

   

     Ey emniyete/güvene ulaşmak isteyenler! Destek vereceğinizde  kendinizi ve imkanlarınızı  refakatçilerinize /sözünüzün geçtiklerinize kadarkileri zihinsel kirlerden vahyi bildirimlerle yıkayın/temizleyin  ve başlarınızdakiler ile iki kökü(sizin ve eşinizin sülalesine)de teşfik edin, anlamaktan uzak /belirginleştirememe bir konumda iseniz zihinsel kirlerden  temizlenin mutmainleşin. Eğer içinizde sıkıntı varsa veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ya da biriniz isabetsiz çirkeften bir fikirle geldiyse vede  kadınlarıda  yoklamış/onlarla da istişare etmişde  genede  su(mutmainleşme  çözümünü) bulamamışsanız, bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak temiz huzurlu bir yönelişle kendinizi ve elinizdeki imkanlarınızı seferber edin . Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredenlerden olursunuz. (5/6)

NOT: Bu nihayi bir tercüme değil ama müteşabih olarak ele alındığında kanaatimce doğruya en yakın tercümedir benim bu tecümem.bununla beraber hacca(delillerle tartışmaya ) açıktır. 



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.

Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

BU İKİ AYET MÜTEŞABİHATTANDIR (KUR’ANIN BENZETEREK ANLATIM SANATINDANDIR)

    Ey emniyete/güvene ulaşmak isteyenler, dengeniz yerinde değil iken/fikirleriniz oturmadan, ne dediğinizi bilinceye/fikirleriniz netleşinceye kadar yani anlamaktan uzak /belirginleştirememe bir konumda iken  -anlama yolunda/ sürecinde olmanız hariç- zihinsel kirlerden yıkanıp  mutmainleşinceye   kadar destek için çağırıldığınız dersleri/vahiy bildirimlerini uygulamaya yanaşmayın. Eğer içinizde sıkıntı varsa veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ya da biriniz isabetsiz çirkeften bir fikirle geldiyse vede  kadınlarıda  yoklamış/onlarla da istişare etmişde  genede  su(çözüm) bulamamışsanız, (bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak) temiz huzurlu bir yönelişle kendinizi ve elinizdeki imkanlarınızı seferber edin . Şüphesiz, Allah, affedendir, mağfiret edendir. (4/43)

   

     Ey emniyete/güvene ulaşmak isteyenler! Destek vereceğinizde  kendinizi ve imkanlarınızı  refakatçilerinize /sözünüzün geçtiklerinize kadarkileri zihinsel kirlerden vahyi bildirimlerle yıkayın/temizleyin  ve başlarınızdakiler ile iki kökü(sizin ve eşinizin sülalesine)de teşfik edin, anlamaktan uzak /belirginleştirememe bir konumda iseniz zihinsel kirlerden  temizlenin mutmainleşin. Eğer içinizde sıkıntı varsa veya hala bir araştırma üzerinde iseniz ya da biriniz isabetsiz çirkeften bir fikirle geldiyse vede  kadınlarıda  yoklamış/onlarla da istişare etmişde  genede  su(mutmainleşme  çözümünü) bulamamışsanız, bu durumda, mevcut vahiy verilerinden yola çıkarak temiz huzurlu bir yönelişle kendinizi ve elinizdeki imkanlarınızı seferber edin . Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredenlerden olursunuz. (5/6)

NOT: Bu nihayi bir tercüme değil ama müteşabih olarak ele alındığında kanaatimce doğruya en yakın tercümedir benim bu tecümem.bununla beraber hacca(delillerle tartışmaya ) açıktır. 

Bu konuya tartışmacı olarak katılmayı düşünmüyorum.Ancak Konyalı kardeşim, bu çeviri katliamın karşısında şaşkınlığımı belirtmeden geçemiyecem.İnanki bu kadarına pes doğrusu.Elmuhla yüzde doksan dokuz farklı düşünürüm.Ama öyle bir çeviri yapmışsın ki onun tercihini mumla aratacak cinsten olmuş.Dostum bunun düzeltilecek hiç bir tarafı yok.Allah aşkına buruştur hemen çöpe at.Arkadaşım sen kim oluyorsunda Allah'ın "SU" ayetini iptal ediyorsun?

Ulu-Yol

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Hatırlatıcı,

Benim merak ettiğim; bu manaya ulaşmada, Arapçasına ve ilmine saygı duyduğum adaşım Abdurrahman hocamla da istişaren oldu mu, onun da bu çeviride payı oldu mu, meal çalışmalarınızı biraber mi yapıyorsunuz, o bu çevirini onaylıyor mu?

Değerli Abdurrahman hocam, lütfen bu merakımı bir iki cümle ile de olsa gideriniz! Sizden istirham ediyorum.

Allah'a emanet olunuz!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hatırlatıcı
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hatırlatıcı

selam A.polat  senin hayret etmeni normal karşılıyorum çünkü ben senden daha fazla hayret etmiştim  bu çalışmamın neticesinin böyle sonuçlandığına.Rabbım sonumuzu hayreylesin sıratı mustekimine kılavuzlasın

   Allahın evi,

Allahın devesi,

Allahın arzı,

Allahın kulu,

Allahın boyası

Allahın ipi

Allahın nuru vs gibi

Bu örnekler çoğaltılabilir.

"Allahın boyasını  veya ipini ...parayla satıyorlar" cümlesindeki "Allahın boyası veya Allahın ipi" terkibi ile anlatılmak istenen nedir?



__________________
ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Yukarı dön Göster hatırlatıcı's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hatırlatıcı Ziyaret hatırlatıcı's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Hatırlatıcı kardeşim;

Allah çalışmanı, çabanı kabul buyursun.

Benim bu çevirinizle ilgili bir kaç değinmem olacak.

Öncelikle, bu tarz çalışmalarda hangi kelimeye hangi anlam verildiği, sebepleri / gerekçeleri ile birlikte ortaya konulmalıdır.

Bu sebepler, kelimelerin kök anlamları, siyak-sibak bütünlüğü, yahut kavramı başka ayetlerin açıklamış olması, mantık, deneyim / insan tecrübesi yahut başkaca şeyler olabilir. Dolayısı ile, tercümeden ziyade "meal - tefsir" çalışması gibi olmalıdır.

Şu bir gerçek ki, bir dilden bir başka dile yapılan hiç bir tercüme, tam bir karşılık ifade etmez.

Maide suresinin 6. ayetinin sonunda Allah, bu ayette talep ettiği hususların gerekçesini açıklıyor.

Buna göre, Allah bu emirleri ile müminler üzerine bir "güçlük" dilemiyor. Ancak O, "nimetini" tamamlamak ve müminleri "temizlemek" istiyor.

Haktansapmaz hoca da daha önce değinmişti. Kuran'da "maddi" temizliğe yapılmış vurgular olduğu gibi ondan daha çok "manevi" temizliğe vurgu yapılmıştır.

Ayetin, "bildiğimiz" hali "manevi" bir temizlikten ziyade "maddi" bir temizliği andırıyor gibi görünse de, istenen şeyler gerçekten "maddi" temizliği yansıtırken ayetin sonundaki "temizlik" ile bence "manevi" temizlik kastediliyor.

Yani, ayetin sonunda anlatılan "temizlik", ayetin başından sonuna kadar anlatılan "maddi temizlik" değil.

Ayette dile getirilen "maddi temizlik" , "manevi temizliği" sağlayacak bir eylem için yapılan hazırlıktır.

Nedir bu "manevi temizliği" sağlayacak eylem ?

Bu da, "nimeti tamamlamak" bölümüyle açıklanıyor. Yani bu "maddi temizlik", nimetin tamamlanmasına yarayacak bir eylem için icra ediliyor.

Peki "nimet" nedir ?

Kuran'ın konu bütünlüğünde baktığınızda bu öyle bir nimettir ki, bu nimet Peygamberlere verilmiştir.

Bu öyle bir nimettir ki, İsrailoğullarına verildiği için onlar alemlerin üzerine çıkarılmış / üstün tutulmuştur.

"Ey İsrail oğulları! Size lütfettiğim nimetimi hatırlayın; bana verdiğiniz söze vefalı olun ki, ben de size ahdimde vefalı olayım. Ve yalnız benden korkun." (2/40)

"Ey İsrailoğulları! Size lütfettiğim nimetimi, sizi âlemlere üstün kıldığımı hatırlayın." (2/47)

İsrailoğulları bu nimeti değiştirmeye yeltenmiştir:

"Sor İsrailoğulları'na, onlara nice açık ayet verdik. Kim Allah'ın nimetini, o kendisine geldikten sonra başka kılığa sokarsa kuşku duymasın ki, Allah'ın azabı pek zorludur." (2/211)


Nimet, insanların kalplerini ısındırıp birleştiriyor...

"Hep birlikte Allah'ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; Allah'ın üzerinizdeki nimetini hatırlayın. Birbirinizin düşmanı idiniz, Allah kalplerinizi uzlaştırıp kaynaştırdı da O'nun nimeti sayesinde kardeşler haline geldiniz. Ateşten bir çukurun kenarında idiniz; sizi oradan kurtardı. Allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki, doğruya ve güzele yol bulasınız." (3/103)

Bu nimetin tamamlanması, doğru ve güzel olana eriştirmektedir.

"Nereden çıkarsan çık, yüzünü Mescid-i Haram'a çevir. Nerede olursanız olun, yüzünüzü ona doğru çevirin ki, insanların elinde sizin aleyhinize bir delil bulunmasın. Onların zulme sapanları müstesna. Artık onlardan korkmayın, benden korkun. Yüzünüzü Mescid-i Haram'a dönün ki, üzerinizdeki nimetimi tamamlayayım. Ve bu sayede güzeli ve iyiyi bulmanız da umulmaktadır." (2/150)


Bu nimet [artık] "tamamlanmış" bir nimettir.

"Şunlar size haram kılınmıştır: Boğazlanmayarak ölmüş hayvanın eti, kan, domuz eti, üzerine Allah'tan başkasının adı anılmış, boğulmuş, vurulmuş, yuvarlanmış, süsülmüş, canı üzerineyken yetişip kestikleriniz müstesna olmak üzere canavar tarafından yırtılmış ve dikili adak taşları üzerinde boğazlanmış hayvanlar ve bir de fal oklarıyla kısmet paylaşmanız... Bütün bunlar birer sapıştır. Küfre batmış olanlar bugün dininizden ümitlerini kestiler. Artık onlardan korkmayın, benden korkun! Bugün sizin için dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam'ı/Allah'a teslim olmayı seçtim. Şu da var ki, her kim ciddi bir açlıkla yüz yüze gelir de günaha kaçmak maksadı olmaksızın onlardan yemek zorunda kalırsa, elbette Allah Gafûr ve Rahîm'dir." (5/3)

İşte nimet...

"Kadınları boşadığınızda, bekleme sürelerini tamamladılar mı ya onları örfe uygun olarak tutun yahut da örfe uygun olarak serbest bırakın. Onları, zulmetmeniz için, zararlarına bir biçimde, tutmayın. Bunu yapan, öz benliğine zulmetmiş olur. Allah'ın ayetlerini eğlence aracı yapmayın. Allah'ın üzerinizdeki nimetini ve kendisiyle size öğüt vermek için indirdiği Kitap'ı ve hikmeti hatırlayın. Allah'tan korkun ve bilin ki, Allah her şeyi çok iyi bilmektedir." (2/231)


Şu halde, bu ayette sıralanan şeyler öyle bir eylem için yapılmaktadır ki, bu eylem sayesinde "nimet" yani vahiy tamamlanmaktadır.

Allah vahyini bir kerede, toplu olarak da indirip tamamlayabilirdi.

Ancak O'nun ayetleri tedricen indirmesi, Muhammed'e karşı toplumunun getireceği her misale / itiraza karşı en güzel tefsiri sunmak ve vahyi kalplere yerleştirmek içindir.

Şu halde, bu ayette dile getirilen eylemler, öyle bir "SALAT" için yapılmaktadır ki, o SALAT müminleri ya vahiyden haberdar etmekte, yahut da indirilmiş olanlar hakkında bilgiler verilmekle kalplere / zihinlere iyice yerleştirilmektedir.

Düşüncem o ki, bu salat vahiyle, vahyin duyurulması ve öğretilmesi ile çok yakın ilişkidedir.

Bir kişinin "kendi kendine" kılacağı namaz ona vahiy namına pek bir şey öğretmez. Belki namaz, bir kısım ayetleri ezberlemeye vesile olur. Ama bunun için (vahyi ezber için) de beden hareketi yapmaya gerek yoktur.

Sanki, vahyin duyurulduğu ve özümsendiği bir toplantı gibi duruyor. Yani "birlikte" ifa edilecek bir iş... İşte bu "birlikte" ifa edilecek "salat" için insanların genel bir temizlik yapmaları isteniyor. Yani bu toplantıya, palas pandıras değil, "eli ayağı" düzgün gelin diyor. Belki bu, o toplantıya, ona katılan diğer insanlara hepsinden de öte o toplantının asıl öznesine (peygambere) gösterilmesi gereken bir saygıdır.

Yolculuk konusuna bakılınca, bu salatın sefer halinde de ikame edileceğini görüyoruz.  Yani bu,  olmazsa olmaz bir eylemdir. Bir yazgıdır, muhakkak yerine getirilmesi gereken bir vecibedir.

Nisa suresindenki örneklemede içlerinde Peygamber de var. Peygamber olmaksızın da bir grup mümin bu salatı yerine getirebilir mi ?

Şu düşünülebilir. Vahyi öğrenmek için tüm insanların Muhammed'in yanına gelmesi doğru bir şey değil. Civarda yaşayan her fırkadan bir kaçı peygamberin yanına gelmeli, onun yanında vahyi öğrenmeli, sonra bunlar kavimlerine kavuşunca Allah'ın ve Resulünün öğrettiğini onlara aktarmalıdır. (Bkz. Tevbe,122 - Sanırım R.Eliaçık'ın buna dair bir çalışması vardı)

Kuran'ın, bu diğerlerinin diğerlerine öğretişini "salat" olarak tanımladığı yolunda hafızamda bir şey yok. Bakılmalı...

Bu salat öyle bir salattır ki, Peygamber bu salatta ne çok bağırmalı, ne de sesini kısmalıdır. İkisi arası orta tonda bir sesle "SESLENMELİDİR".

Bu "seslenme" çok önemli... Çünkü "kime" sesleneceği bize ışık olabilir.

Bu salatı "namaz" veya "dua" veya "yakarış" olarak değerlendirdiğimizde bir başka ayetin yasağını çiğnemiş oluruz.

O ayet, müminleri, içlerinden, gizlice, yalvara yakara duaya çağırmaktadır.

O halde, bu salat Allah'a yönelmiş değildir.

Bu salat, vahyin tamamlanması için "müminlere" yönelmiştir. "Seslenme", onlara doğrudur.

Bu "seslenme" , "açıklama" , "tebliğ etme" , "duyurma" , "teskin etme", "teşvik etme" sırasında Peygamber, secde yani itaat edenler arasında dolaşır... Gün olur, onu ayakta bırakıverirler... Başka bir şeye, eğlenceye koşuverirler...

Bu salat sırasında Peygamber'in "seslendirdiği" , "açıkladığı" , "duyurduğu" , "öğrettiği" şey sebebi ile kimisi ağlayarak [itaatle boyun büker ve bu suretle] çenesi üzerine kapanır...

Çünkü o, [Ayette belirtilen kitap ehlinden bir zümre], ayetleri kendi öz oğlu gibi tanımış ve hemen secde / itaat etmişlerdir.

Bu salattan nimetlenenler, Rabbinin "nimeti" sebebiyle sevinçlidirler. Duyanlar, duymayanlara müjde verirler...

Kafirler ise bu çağrıyı alaya alır... Peygamberin "sesinin" duyulmaması için el çırpar, ıslık çalarlar, yaygara koparırlar.

Ama Allah, kafirler hoş görmese de, nurunu / nimetini bu salat yolu ile tamamlamıştır.

Esenlik dileklerimle...



__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Ben namaz kılıyorumda kötü olan ne yapıyorum.

Abdest alma süreciyle birlikte hem bedenimi, hemde ön hazırlık olarak zihnimi temizliyorum.

Elbiselerim kirli ise değiştiriyorum.

Çoğu zaman günün yoğunluğu nedeniyle yönelemediğim Rab'bimin karşısında secde ediyor, O'nu hamd ile tespih ediyorum.

Acılarımı, sorunlarımı,  sevincimi, hüznümü Rab'bimle palaşıyor. O'nunla dertleşiyorum.

Salatımın içinde sevdiğim kadeşlerim, ailem ve tüm insanlık için hidayet dileğinde bulunuyorum.

Acziyetimin en çok bu zamanlarda farkına varıyorum.

Salat'ını "dosdoğru" ikame eden yanlış olan ne yapıyor?

Peki ya herşeyi sembolleştirip, dini sadece felsefi tartışma odağı haline getiren.

Ayetleri yaşamak ve uygulamak yerine sadece teorik kısmıyla ilgilenen...

Merak ediyorum bu şekilde yaşa(yama)dığınız İslam sizi tatmin ediyor mu?

Değerli kardeşlerim,

Namaz kılmayabilirsiniz bu konuda size kimse baskı yapmıyor. Ama ne olur kimsenin Allah'la randevusunu engellemeye çalışmayın.

Ne olur söylediklerinizin nelere sebep olabileceğini bir düşünün.

Ve ne olur sizinle benzer süreçten geçip neticesinde kendine inanç olarak "Deizm"i seçen kişileri gözardı etmeyin.
Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 

Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats