Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
selam, Geriye dönmeye şu aşamada gerek yoktur diye düşünüyorum. Lütfen siz devam ediniz.Elbet sizin düştüğünüz yerden bayrağı teslim alacak bir Kuran eri çıkar.
Bakınız kuran motamot çevirilir.Aslına sâdık kalmak GÜVENİRLİRLİĞİN ve aslına Saygının olmazsa olmasızıdır. Ancak "BEN bu AYETİ BÖYLE ANLIYORUM" diye ikinci Paragraf açmak her Akıl Sahibinin Hakkıdır. Kimse diğer bir kardeşinin "Anlayışını" kınayamaz. Ancak Kuran Meali ile Te'vili birbirine karıştırılmamalı. HER BİLİNÇ DÜZEYİ kendi durumuna uygun bir Anlayış gelitirir.Emin olunuz ki Ayetleri 3 Ay yada 3 Yıl sonra Bugün anladığınız şekilde anlamayacaksınız. Anlayışınız, içinde bulunduğunuz sosyolojik,psikolojik ve hatta ekonomik etkenlerden tutunuzda...Beyninizin anlık Nörokimyasal terkibine göre değişiklik gösterir. Hiç kimseye bir "Çerçeve" çizmeye hakkımızda yok... Yani Kuranı böyle anlayacaksın diye de dayatamayız. Emevilerin en kurnaz oyunu "ESBAB-I NUZUL" denilen Vahyin Guya iniş sebebini açıklayan Hadisleridir. Bu şekilde Kuranı nasıl anlamamız gerektiğini SABİTLEME cehdine gitmişlerdir. Umarım derdimi anlatabilmişimdir.Lütfen siz bildiğiniz gibi devam ediniz. Bir tarafdan kelime kelime ASLINI diğer tarafdan SERBEST olarak sizin nasıl anladığınızı/yorumladığınızı belirtebilirsiniz. Bizlerde haddimiz olmasa da arada bir Ebsarımızı-Görüşümüzü belirtiriz. Selam ile...
__________________ Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Katılma Tarihi: 01 haziran 2010 Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sevgili dost Metehan
Önce tam karşılığı ardından yorum fikrinize
katılmakla birlikte yaptığımız yine de tam karşılığını yine Kuran ı
kullanarak açıklamaktı. Ama Alak daki kalem gibi ifadeler hep yoruma
açıktır. Herkesin yorumunun farklı olacağı hatta kişinin
yaşanmışlıklar,zeka ve ruh haline göre bile 3 yıl öncesiyle 3 yıl
sonrası arası farklı algılayabileceği doğrudur. -Zeka 3 yılda
değişebilir- Biz herkesin fikrine saygı duyan hanifler olarak sizin ALAK
suresini baz alarak nasıl yapmamız gerektiğini örnekle göstermenizi
rica etsem..
sevgi ve saygıyla
__________________ Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Her birey yazıyor kitabını kendi elleriyle, kendi yazdıklarını beğenenler var, karşısında olanın yazdıklarını beğenmeyenler var.. bir de kendi yazdıklarını begenmeyenler var..
Homur homur ederken ne yazılan var nede beğenen ve beğenmeyen..
Yaradan bu homurtulara bir son verip onlara bilmeyi öğretmeyi öğretmek istedi de hepsinin eline bir kalem vererek, şimdi yazın! deyiverdi.. bunlar yazmaya başladılar, yazdılar.. yazdılar.. yazdılar.. ve onlara şimdi okuyun dendi.. okunanlara bakıldı kimileri hayatlarını hikayelerini acılarını avlarını aslanlarını yemişlerini ve şiirlerini yazmışlardı...
sınıfta bir yaygara kopmuş ki sormayın gitsin.. en iyisi sormayın o da gitsin..
sonra yaradan demiş ki, ben size kalemi verdim ki yazın yazdıklarınızı da okuyun.. oysa sıra bana geldi..
şimdi, ben yazdım siz okuyun..
__________________ "Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Katılma Tarihi: 01 haziran 2010 Gönderilenler: 197
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın Prangasız Hayat kitabı hani şu sağdan veya soldan verilecek olan. Bu hayat kitabının sahibi kim: Bizler. Bizler bu hayat kitabını nasıl yazarız: Kalem ile, seçme ile, akıl ile, bilme ile,öğrenme ile. Aksi olsaydı kaleme sahip olamasaydık yazılanlardan nasıl sorumlu olurduk? Akıl ile bilmek ve istediğin gibi davranmak,iyi veya kötü davranışını seçmek. İşte benim kaleme verdiğim anlam tam olarak budur. Kalem bilmektir ve kalem sorumlu olmaktır hayatınızın kitabından. Çünkü o kalemin sahibi bizleriz. Öğrenmek olmazsa insanın aslı astarı ancak hayvan olurdu dostum. Kalem elimizden alındığında olacak olan budur. "sonra yaradan demiş ki, ben size kalemi verdim ki yazın yazdıklarınızı
da okuyun." işte kalem işte yazmak işte yazılanların okunması bundan ibaret. Başka ne diyebilirim ki....
Sevgi ve saygıyla
__________________ Ancak bir cehennem öğretebilir insana
Kırık ayaklarla cennete girilemeyeceğini...
Selamlar dostlarım. Fazla söze gerek yok işi aynasıdır kişinin deyip
başlayanlara selam.
ALAK 1: Ikra'bismi rabbikellezi halak Yaratan
Rabbinin adıyla oku/çağır/duyur
ALAK 2: Halakal insane min alak İnsanı
alaktan yaratan. Not: Alak ın çevrilmesi ne kadar doğru? Türkçede
kullanılan alaka ile alak ın bir ilgisi var mı? Ben alak ın olduğu gibi
bırakılmasını öneriyorum.
ALAK 3: Ikra' ve rabbukel ekrem Oku/çağır/duyur
Rabbin ekremdir/en büyük kerem sahibidir/en güzeldir
ALAK 4: Ellezi alleme
bil kalem O dur kalemle öğreten Not: Kalemin bilgi/akıl olduğu
konusunda size katılıyorum Sayın Prangasız
ALAK 5: Allamel insane
ma lem ya'lem İnsana bilmediğini öğretti. Not: İnsanın bilmediği
nedir ki bilmediğini öğretsin kalem/akıl/bilgi ile
ALAK 6: Kella
innel insane le yatga Gerçek şu ki insan gerçekten azar
ALAK
7: En reahustagna Kendini
müstagni/ihtiyaçsız/yeterli/zengin/muhtaçsız görmekle
ALAK 8:
İnne ila rabbiker ruc'a Oysa ki dönüş ancak Rabbinedir.
Devam
edecek....selam
AYNen katılıyorum sevgili kardeşim. Eksik yada fazla gördüğüm hiçbir nokta yok.
Yeni bir OKUMADA buluşmak dileğiyle...selam ile.
__________________ Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
peki o zaman kalem suresiyle devam edelim etmesinede, yorum hakkı elbet var amma aslen kelime kelime orijinal ne denmişse öyle gidelim denmişti.. ben bulamadım.. kelimeleri kök olarak görüp kuranda hangi ayetlerde surelerde geçtiğini belirten bir program veya site var mı? sanki hatırlar gibiyim amma anımsayamadım bir türlü... bilen varsa eklesin buraya o şekille devam edelim.. saygılar
__________________ "Asılan hırsız değil, yakalanandır."
Çek Sözü
Sağolasın UlulEbsar, nihayet anımsadım, bununda yararlı olacağını düşünüyorum, şöyle ki sureler içindeki kelimelere tıklandığında o kelime ve türevinin nerelerde geçtiğini ayrıntılı olarak listeliyor..
Kıyamet kelimesi nedense hep bir "son" bir felaket ile anılır...Oysa Kıyam etmek iyidir....Kıyamet bir Ayaklanmadır...Bir Ayağa kalkış... BİLİNÇ düzeylerinin yükselmesi...Ayaklanması...velhasıl kelam Kıyamet iyi bir şeydir...Bir "son" olduğuna dair delil nedir? Gördüğüm kadarı ile Haşr ile Kıyamet karıştırılıyor...Haşr yeniden DİRİLİŞ...Kıyamet ise yukarıda da belirttiğim gibi Ayaklanma...Bakınız "Sofra" Maide suresinde insanlığın Ayaklanması için...ifadesine.Rabbimizin iradesinin insanın dört ayaklılar gibi değil iki ayaklı olarak dikilmesi olduğu görülecektir. Yine Maide suresi ve Hacc surelerinde konu edilmiş AV YASAĞI neden ugulanmıyor? Av yasağına başka bir zaman değineceğim Allah dilerse... Birde YEVM kelimesi dikkate alınmalı...Kuranda...OKUNANda...Yevm GÜN anlamı verilsede aslında bir DÖNEMİ ifade eder...6 Günde yaratılan dünyanın Günü etrafında bir dönüştür...Oysa henüz Yer ve Semavat(Gökler) mevcud değilken Günden söz etmek akla aykırıdır...Aynı kelimenin İbranice karşılığı JOM...YOM.. YEVM ile sesdeş...ve Gün olduğu kadar DÖNEMİ ifade eder...
Bu bağlamda Yevm-ül Kıyamet bir Bilinçlenme Dönemini ifade ediyor. (bknz.Zümer 60)
Rahman ve Rahim Allahın ismi ile;
1-Lâ uksimu bi yevmil kıyâmeh Ayaklanma/Bilinçlenme Dönemine dikkatinizi çekerim
2-Ve lâ uksimu bin nefsil levvâmeh Ve yine Öz Benliğini Eleştirmeye başlamak suretiyle Bilinçlenene dikkatinizi çekerim
3-E yahsebul insânu ellen necmea ızâ meh İnsan Onun kemiklerini biraraya topluyacağımızı hesab etmiyor mu?
4-Belâ kâdirîne alâ en nusevviye benâ neh Elbette Onun parmak uçlarına kadar yenileme gücüne sahibiz (muktediriz).
5-Bel yurîdul insânu li yefcure emâmeh İnsan önünde kalanı kötülük ile geçirmek ister
6-Yes’elu eyyâne yevmul kıyâmeh Öte yandan,Ayaklanma/Bilinçlenme Dönemi ne zaman diye merak eder.
7-Fe izâ berikal basar Bakışları/Görüşü berraklaştığı zaman
8-Ve hasefel kamer Ay karardığında,
9-Ve cumiaş şemsu vel kamer Güneş ve Ay toplandığında
10-Yekûlul insânu yevme izin eynel meferr İnsan der ki;Geçiş dönemi nereye sığınabilirim
11-Kellâ lâ vezer Sığınılacak bir yer yok
12-İlâ rabbike yevme izinil mustekar Geçiş döneminde Efendin/Programlayıcından başka karar kılacağın merci yok
13-Yunebbeul insânu yevme izin bimâ kaddeme ve ahhar Haber verilir insana/Bilinçlenir geçiş döneminde neleri erteleyip neleri yaptı(2.Ayete atıf)
14-Belil insânu alâ nefsihî basîret İnsan kendi Benliğinin Gözlemcisidir.
15-Ve lev elkâ meâzîreh Bazı mazeretleri olsa da...
16-Lâ tuharrik bihî lisâneke li ta’cele bihî Dilini acele ile hareket ettirme
[Burada nacizane görüşüm birincil ifade Vahyi alan Muhammed Resulullaha-selam onunla-)(Senkronizasyonu sağlamalısın olarak anlıyorum) Ayrıca insanın aceleciliğine yapılmış bir gönderme var diye düşünüyorum.]
17-İnne aleynâ cem’ahu ve kur’ânehu Yalnız bize ait Vahyin toplanması ve okunması
18-Fe izâ kara’nâhu fettebi’kur’ânehu. Onu sana okuduğumuz da tabi ol okunana (Yukarıda k yorumum bu Ayet içinde geçerli 16-17-18)
19-Summe inne aleynâ beyânehu Okumayı sana açıklamak bizim görevimiz.
*Buradan itibaren Ayetin seyrinde değişiklik var Vahyin gelişi arasında belirli bir vakit olabilirdiye düşünüyorum. Çünkü Surelerin sonradan Ayetlerin cem edilmesi ile oluşturulduğu dikkate alınmalı.
24-Ve vucûhun yevme izin bâsireh Ve Geçiş döneminde/izin gününde ?görüşte ki kişiler
25-Tezunnu en yuf’ale bihâ fâkıreh ZAN eder ki kendisine eziyet edilecek
26-Kellâ izâ belegatit terâkıyeh Ama hayır Fark ettiği zaman ilerlemeyi
27-Ve kîle men râk
28-Ve zanne ennehul firâk
29-Velteffetis sâku bis sâk
30-İlâ rabbike yevme izinil mesâk
__________________ Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma