HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Reenkarnasyon İnancı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
blindpoint
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 mayis 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 275
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı blindpoint

REENKARNASYON İNANCI ???

Ölüm hakkında çeşitli kesimlerde yaygın olan batıl inançlardan birisi de "reenkarnasyon"dur. Öldükten sonra çeşitli kereler farklı yer ve zamanlarda ve farklı kimliklerle dirilerek yeniden dünyaya gelme şeklinde açıklanan reenkarnasyon, gerek iman etmeyenler gerekse çeşitli batıl inanışların mensupları arasında, son zamanlarda ilgi gören sapkın bir akım haline gelmiştir.

Teknik olarak hiçbir delile dayanmamasına rağmen bu tür batıl inançların taraftar toplamasının başlıca sebebi,
dini inancı olmayan insanların bilinçaltlarındaki, öldükten sonra yok olma endişesidir. Dini inançları zayıf olan kimseler de, dünyada yaptıklarının karşılığı olarak ahirette cehennem gibi bir cezanın kendilerini beklediğini bildikleri için ya da en azından ihtimal verdikleri için öldükten sonra ahirete gitme gibi bir gerçekten rahatsız olurlar. Her iki sınıf için de öldükten sonra dünyaya tekrar tekrar gelmek son derece cazip bir durumdur. Bu yüzden bu işin istismarını yapan belirli kesimlerin birkaç göz boyama seansıyla, daha fazla delil aramadan reenkarnasyon gibi bir safsatayı seve seve benimserler.

Ne yazık ki bu sapkın düşünceye, son zamanlarda Müslüman çevrelerden kendisine aydın, entellektüel, ilerici görünümü vermek isteyen bazı kişiler de olumlu bakmaktadır. Olayın asıl ciddi yönü ise, bu tür kimselerin söz konusu sapkın iddialarına Kuran ayetlerinden delil getirmeye ve ayetlerin açık ve net ifadelerini, "dillerini eğip bükerek" kendi yorumlarına uydurmaya çalışmalarıdır. Burada vurgulanmak istenen temel konu da, bu sapkın itikadın kesinlikle Kuran ve İslam dışı olduğu ve Kuran'ın açık ayetleriyle tamamen çeliştiğidir.

Reenkarnasyonun Kuran'da geçtiğini iddia edenlerin delili olarak öne sürdükleri birkaç ayetten biri Mümin Suresi'nin 11. ayetidir. Ayet şöyledir:

Dediler: "Rabbimiz! Bizi iki kez öldürdün, iki kez dirilttin. Artık günahlarımızı itiraf ettik. Buradan çıkmak için bir yol daha var mı?"

(Mümin Suresi,11)

Reenkarnasyoncular bu ayette, insanın dünyada bir kere yaşayıp öldükten sonra tekrar diriltilerek dünyada ikinci bir yaşama başladığını, bu suretle ruhunun gelişimin tamamladığını ve bu ikinci yaşamını takip eden ikinci ölümünden sonra ahirette diriltildiğini iddia ederler.

Şimdi herhangi bir ön yargıya kapılmadan bu ayeti inceleyelim: Ayete göre insanın iki defa ölü iki defa diri hali olduğu anlaşılmaktadır. Üçüncü bir ölü ya da dirilik hali söz konusu değildir. Bu durumda doğal olarak akla, insanın en baştaki durumunun ölü mü ya da diri mi olduğu sorusu gelir. Bu sorunun cevabını ise Bakara Suresi'nin 28. ayetinde buluruz:

Allah'a nasıl nankörlük ediyorsunuz?! Siz ölülerdiniz, O sizi diriltti. Sizi yine öldürecek ve sonra diriltecektir. Nihayet O'na döndürüleceksiniz. (Bakara Suresi, 28)

Ayet açıktır; insan başlangıçta ölüdür, yani yaratılışının temeli başlangıçta, ayetlerde de bildirilen toprak, su, çamur gibi cansız maddelerden oluşmaktadır. Daha sonra Allah bu cansız yığına "bir düzen içinde şekil verip" diriltir. Birinci ölüm ve birinci diriliş gerçekleşmiştir. Birinci dirilişten belli bir süre sonra insan, yaşamı sona erince tekrar öldürülür, ilk ölümünde olduğu gibi toprağa geri döner, çürüyüp-ufalanıp toz haline gelir. Bu da ikinci defa ölü haline geçişidir. Geriye ise ikinci ve son diriltilmesi kalmıştır. Bu da ahiretteki dirilmesidir. İkinci ve son diriliş ahiretteki dirilme olduğuna göre, dünya hayatında ikinci bir diriliş söz konusu olamaz. Aksi takdirde bu tür bir iddia üçüncü bir dirilişi gerektirir ki böyle bir durumdan hiçbir ayette söz edilmez. Görüldüğü gibi ne Mümin Suresi 11. ayetinden, ne de Bakara Suresi 28. ayetinden insanın dünyada birden fazla kez diriltildiği anlamı çıkmaz. Tam tersine bir kere dünyada bir kere de ahiretteki dirilişin olduğu ayetlerden açık bir şekilde anlaşılmaktadır.

Durum bu kadar açık olmasına rağmen reenkarnasyoncular her iki ayeti de kendi anlamsız iddialarına delil olarak kullanmaya çalışırlar.

Ancak bu ayetle söz konusu kişilerin iddialarının aksine ölümün ve dirilmenin gerçekte nasıl olacağı bizlere haber verilmektedir. Bunun dışında, Kuran'daki pek çok ayet de insanın içinde imtihan edildiği tek bir dünya hayatı olduğunu ortaya koymaktadır. Örneğin ölümden sonra tekrar dünyaya dönüş olmadığı, Allah'ın buna kesin olarak izin vermeyeceği ayetlerde şöyle bildirilmektedir:

Sonunda onlardan birine ölüm geldiğinde şöyle der: "Rabbim, beni geri döndürün;/99

Döndürün ki, o arkada bıraktığım yerde iyi bir iş yapayım." Hayır, bir kelime ki bu, o söyler onu. Ötelerinde, dirilecekleri güne kadar bir berzah vardır./100
(Müminun Suresi, 99-100)

Ayette, kişiye ölüm geldikten sonra yeniden dünya hayatına bir dönüş, bir telafi imkanı bulunmadığı anlatılırken inkarcıların, bunun aksine ikinci bir diriliş ve dünyaya dönüş beklentisine sahip oldukları da dikkat çekmektedir. Allah bunun hiçbir geçerliliği bulunmayan ve inkarcının kendi söylediği bir sözden ibaret olduğunu açıkça belirtir.

Bir başka ayette de cennettekilerin "ilk" ölümden başka bir ölüm tatmayacakları şöyle bildirilir:

Orada, ilk ölüm dışında ölüm tatmazlar. Allah onları cehennem azabından korumuştur./56

Rabbinden bir lütuf olarak böyledir. İşte budur o büyük başarı.(Duhan Suresi, 56-57)

Cennet ehlinin, birinci ölümleri dışında başka bir ölüm tatmayacaklarından dolayı duydukları sevinç bir başka ayette şöyle geçer:

"Peki, biz artık ölmeyecek miyiz?"/58

"Sadece ilk ölümümüz; azaba da uğratılmayacağız, öyle mi?" (Saffat Suresi, 58-59)

Üstteki ayetler o kadar açıktır ki, insanın tattığı tek bir ölüm olduğu, hiçbir tevile yer bırakmayacak netlikte vurgulanmaktadır. Burada, önceki ayetlerde iki ölümden bahsedildiği halde, neden burada tek bir ölümden başka ölüm tadılmayacağının söylendiği gibi bir soru akla gelebilir. Bunun cevabı Duhan Suresi'nin 56. ayetindeki ölümü "tatma" ifadesinde kendiliğinden ortaya çıkmaktadır. Zira, insanın bilinçli olarak tattığı, yani yaşadığı, karşılaştığı, idrak ettiği ilk ve tek bir ölüm vardır; o da dünya hayatının sona erdiği an karşılaştığı ölümdür. En baştaki ölü halinden önce diri olmadığı dolayısıyla algılama ve şuur gibi özellikleri olmadığı için bu birinci ölümünün şuuruna varması, bunu tatması gibi bir durumu elbette ki olamaz.

Kuran'ın bunca açık ve kesin haberine rağmen, dünyada birden fazla ölme, dirilme, yeni bedenlere girme gibi olayların bulunduğunu iddia etmek Kuran'ın açık ayetlerini reddetmek anlamına gelecektir.Kendi çapında bile (örn;sebep-sonuç yasası nın olmayışı her şeyin sonuçlandığı,bizim sebepleri yaşadığımızı) çelişen bu dal Kur’an sözlerini menfaatine göre yorumlayarak hüküm vermiş ve milyonları bu inanaçla kasıtlı olarak zehirlemiştir. Yec’üc Mec’üc sorusuna yec’üc sen Mec’üc ben, şeytan sorusuna senden benden ala şeytan mı var diyerek yanıtta bulunan parapsikoloji yine kur’an dan ayetler yazıp riyakarca çarptırarak reenkarnasyon vb. olayları ikna etmeye çalışmıştır ve  durum açıktır. Gerisi Aklınıza kalmış. Saygılar….

Serk-an



__________________
Yukarı dön Göster blindpoint's Profil Diğer Mesajlarını Ara: blindpoint Ziyaret blindpoint's Ana Sayfa
 
malcolm_x
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 12 mart 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malcolm_x

Abi Allah Razı olsun.Reenkarnasyon saf satasını biricik klavuzumuz olan Allah ın ayetleriyle açıkladığınız için size müteşekkirim.Daha bu gün bir arkadaşla buna benzer bir safsata üstünde konuştuk.Arkadaşım insan ruhununöldükten sonra tekrar aynı bedene gelebileceğini iddia etti.Bende ona ayetler ışığında bunun olamıyacağını izah etmeye çalıştım.Bu asırda insanlar böyle şeylere nasıl inanıyorlar hayret....Allah yardımcımız olsun...

__________________
malcolm_x
Yukarı dön Göster malcolm_x's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malcolm_x
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 Selam Blintpoint.

   Güzel bir konuya değinmişsin.Özellikle hatay ve çevresinde bu inançta olan insanlar var.hatta bunun programı bile yapılmıştı.Gelecek yorum ve eleştirilere göre konu genişletilirse iyi olur.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam

reenkarnasyon olayını klasik anlatımlarla açıklayabiliriz.ama başka yerde etkili olacak olan bu açıklamaların temeline bakıldığında bu sitede zerre değeri yoktur.

klasik anlatımlardan insanların cinlerin işgali altında olduğu ve cinlerin onlarla bedenlerine (!) girerek günahlar işlediği anlatılır.

güldüğünüzü hissediyorum ama maalesef doğru,ömer nasuhi bilmen'in islam ilmihali kitabına bakarsanız dumur bir olay göreceksiniz. bakacağınız kısım BOY ABDESTİNİN ALINMASI GEREKEN HALLER.

orada cinlerle ilişkiye girenlerde gusül abdestinin gerekliliğini okuyacaksınız.

cinlerle bu kadar içli dışlı olanlar elbette birşeyler(!) görecektir.

hatay'a gelince;o örnekler insanı gerçekten hayrete düşürür-bir hanif müslümanı ise sadece tebessüm ettirir.cem yılmaz'ın esprisinde olduğu gibi "ahrette turnike yok geri gelemiyorsun,bonus can filan anca bilgisayar oyunlarında oluyor"

kendimizi kandırmayalım büyü ve cinleri bu kadar kafamıza takmayalım. öyle bir şeyi detaycı dediğimiz manyak imamzadeler çoktaaaan yorumlardı.

soru :vücuduna cin girmiş birine sevap günah yazılır mı hocam?

el cevab : (valla tırtsım billa bilmiyorum karizma yerlerde sürünmesin) bunlar boş işler evladım daha yararlı konulara bak

 

selam selam

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bora arpınar

Fatir suresi 37.Ayet ; Onlar o cehennem ateşinde rabbimiz bizi çıkar önce yaptığımızdan iyi işler yapalım diye feyat ederler.Biz sizi öğüt alacak olanın öğüt alabileceği bir ömürle yaşatmadık mı? Ve size uyarıcıda geldi.Öyle ise tadın azabı artık zalimlerin hiçbir yardımcısı yoktur.

Hüküm Allahındır bizce ayetin zahirinden anlaşılıyorki,yeni bir imkan verilmesini isteyenler daha önce kendilerine yeterli süre verildiği için ret cevabı almaktadırlar.Bu süre verilmemiş olsaydı tekrar dünya planına gönderilebileceklerdi.Denilebilirki bu ayetin muhatabı olmak bakımından dünyada 25 yıl kalanla 100 yıl kalan aynı tutulamaz.Geri dönüşe ret verilmesi için dünyada kalışın,''Öğüt alanın onu alması için gerekli bir süreyi bulması lazımdır.Şunuda söyleyelim Kur'an Ömür kavramını İnsanın tekamülünü tamamlaması için gerekli olan süre anlamında kullanmaktadır.Buna muammer olmakta deniyor 11.ayet bu sürenin bir kitapta belirlendiğini ve hiç kimsenin bu belirlenen süresinin o kitaptaki kayıtlar aksine kısaltılamayacağını söylemektedir.Sürenin dünyaya kaç kez gelmekle tamamlanacağını Cenabı hak bilir.Kişinin mahşer hesabı işte bu hesabın tamamlanması sonucu görülecektir.
............................................................ ............................................................ ............................................................ .............
Vakıa suresi 60-62. Ayetlerdeki ölüm ve tekrar yaratılma kavramları.

Önce ayetleri görelim; ''Aranızda ölümü biz taktir ettik ve biz yerinize diğer benzerlerinizi getirmemiz ve sizi bilemiyeceğiniz bir yaratılışta ve suretlerde tekrar yapılandırmamız hususunda önüne geçileceklerden de değiliz.(ayrıca bak İnsan 28)

(İnsan 28- Onları yaratan ve vücutlarına biçim veren biziz. İstediğimiz zaman onları benzerleri ile değiştiririz)

İşin esasını Allah bilir.Bu ayetlerden mahşerdeki yaratılış anlaşılabileceği gibi,dünyada yeniden bedenlenme yani reankarnasyon da anlaşılabilir.Hatta ayetler ikinci manayı anlamaya daha uygundur.Nitekim Fahrettin Errazi den Elmalılı ya kadar birçok müferris getirdikleri açıklamalarla ikinci manayı ortaya koymuş ancak geleneksel kabule uyarak reankarnasyon dan bahsetmemişledir.Reankarnasyonun Kur'an a ters düşmediğini savunan Süleyman Ateş bu ayetleri açıklarken şu satırlarıda yazmıştır.''Birinci ayette ,yeniden yaratılack insanın bedeninin bu bedenin aynı değil ,benzeri olacağı:''Sizi bilmediğiniz bir biçimde yaparız'' anlamındaki ikinci cümledende yeniden yaratılacak insanın,bilinmeyen bir biçimde yaratılacağı anlaşılır.Daha önce geçen benzeri ayetlerle karşılaştırılırsa bu ayetlerden de kemal bulmadan ölmüş insan ruhunun bilinmeyen bir zamanda ve bilinmeyen bir biçimde yeni bir bedene sokulup bedensel hayata getirileceği manası çıkarılabilir.Bu ayetler olgunluk kazanmış mümin insanlara değil ahireti inkar eden kemal bulmamış cehennem halkına hitaptır.Bundan kemal bulmamış isyancı insanların,kemal bulmak üzere tekrar bedenlere sokularak yaratılacağı anlaşılır.Bu taktirde ba's (Yeniden bedensel hayata çıkarma öldükten sonra diriltme) olayı kemal bulmamış ruhlara mahsus olabilir.Kemal bulmuş ruhlar huld cennetine gittiklerinden,bedensel hayata dönemezler.Ba2s kemal bulmamış ruhların kemal bulmak üzere bedensel hayata getirilmesidir ki bedenden bedene geçen ruh bu bedenler içinde dünyanın ıstırabını sıkıntılarını çekerek olgunlaşır.İşte bu gelip gitmeler ruhu pişirip olgunlaştıracak olan cehennem hayatıdır.Her bedensel hayatta yapılanlar,ruhun daha sonraki hayatının mahiyetini çizer.Kötülüklerden korunan ve Allah'a ibadetle olgunlaşan ruh,ebedilik cennetine girer.Birdaha gerçekte azap olan bu bedensel hayata dönmez.Ama olgunlaşmayan ruhlar olgunlaşıncaya dek yeni bedenlere sokularak dünyaya getirilirler.Olgunlaşmanın tek yoluda Allah'a ibadet ve güzel ahlaktır.
............................................................ ............................................................ ............................................................ .............
Mümin suresi 11. Ayet;Ey Rabbimiz bizi iki kez öldürdün ve iki kez dirilttin.Artık günahlarımızı itiraf ettik.Buradan çıkmak için bir başka yol daha var mı?

Görüldüğü gibi ayette iki defa öldürülüp diriltilen ve tekrar diriltilmeyi isteyen bir topluluk söz konusu edilmektedir.Buradaki iki defa öldürülüp iki defa diriltilmeyi ayete parantez içi ifadeler yaparak istedikleri anlamlara çekenlerin kendi kanaatlerini Allah'ın kitabına sokmaktan başka hiçbir dayanakları yoktur.Ayet bazı insanların ikinci üçüncü kez bedenlenmek üzere dünyaya geri gönderildiklerini gösterir lafızdadır.Saffat suresi 54-61 ayetlerde biri cehennemde biri cennette iki arkadaş şöyle konuşturulmaktadır.''Bakarmısınız dedi.Baktı,onu cehennemin tam ortasında gördü.Dedi ki;'Vallahi ,az kalsın benide oralara indirecektin.Rabbimin nimetleri olmasaydı şimdi ben de elbette ordakilerdendim.Biz cennetlikler tekrar ölecekmiyiz?Hayır ,yanlız ilk ölümümüz.Ve biz azabada uğratılmayacağız.Gerçektende bu büyük başarının ta kendisidir.Çalışanlar böylesi için çalışsınlar.''
Görüldüğü gibi ayetlerde cennet ehli yani tekamülünü tamamlamış olanların tekrar öldürülmeyecekleri söylenerek.Cehennem ehliyle bir farklarınında bu olduğuna dikkat çekilmektedir.Duhan suresi 56. ayet Cennet ehlinin ikinci kez öldürülmemelerini yine Allah'ın lütfu olarak gündeme getirmektedir.''Orada ilk ölümden başka ölüm tatmazlar.Allah onları bir lütuf olarak cehennem azabından korumuştur.''Müfessis Süleyman Ateş,Furkan suresi 13-14.Ayetleride İşaret ettiğimiz yönde değerlendirerek şu açıklamayı yapıyor;''Cennet hayatında ölüm yoktur.Cehennem azabından korunmuş olanlar , o nimet ve ikram içinde sonsuzca kalırlar.''
''Cennetliklerin ölmeyeceği vurgulanırken,Cehennemdekiler hakkında böyle bir açıklama yapılmamıştır.Hatta tersine ordakilerin ölümü temenni edecekleri;''Orada ölümü çağırırlar;Kendilerine bugün bir tek ölüm çağırmayın birçok ölüm çağırın.(Furkan suresi 13-14)Ayetleriyle belirtilir.Tevsirlere göre bu ifadelerde ,Cehennem azabının korkunçluğu anlatılmaktadır.Yani azap öyle korkunçtur ki orada bulunanlar ölmeyi yaşamaya yeğleyecek,ölüpte kurtulmayı dileyecek ama bu mümkün olmayacaktır.''O en büyük ateşe girer ,sonra onun içinde ne ölür ne de yaşar.( A'la suresi ;12-13)ayetleride bu anlamı güçlendirmektedir.''Belkide bu ayetlerde,dünyada olgunlaşıp bedenin ölümünden sonra cennete giden ruhların bir daha dünyadaki bedensel hayata dönmeyecekleri:Fakat dünyada olgunlaşmadan bedenden ayrılan ruhların bir süre ruhsal azaptan sonra bedene dönüp tekrar ölecekleri ta ruh olgunluğuna erinceye dek birkaç kez bedensel hayata dönerek ölümü tadacakları ancak olgunlaşmış ruhların bedenden ayrıldıktan sonra Cennete girip ölümsüzlüğe erecekleri anlatılmış olabilir.''Allah'ı nasıl tanımazsınız siz ölüler idiniz o sizi diritti yine öldürecek yine diriltecek.Sonra o na döndürüleceksiniz.(Bakara suresi 28)''Sonra onu öldürdü kabre koydurdu .Sonra dilediği zaman onu yeniden diriltti''(Abese suresi 21-22)Ayetlerin zahirindende bu mana anlaşılmaktadır.Gerçeği Allah bilir.İnsanlar belli yönde şartlanmış olan kamunun tepkisinden çekindikleri için bazı ayetlerin açık anlamını tavil etme yolunu tutmuşlardır.(Ateş 8/318) Ateş'e göre Bakara 28,Vakıa 60-61 İnsan 28,Abese 19-22 ayetlerde de tekrar bedenlenmeye işaret vardır.Ateş şunu da ekliyor;''Derileri piştikçe ,azabı tatsınlar diye onlara başka deriler vereceğiz''(Nisa suresi 56) Ayeti ünlü İslami düşünce ekolü İhvanus Safa tarafından tekrar bedenlenmeye delil olarak değerlendirilmiştir.(Ateş 8/202)


Alınan Kaynak Yaşar Nuri Öztürk Kur'an daki islam sayfa 153-160-161-248-249-250

Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
TİYERİLİ
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı TİYERİLİ

reankarnasyon safsatasına inanan ve hatta asırlar öncede yaşadığını iddia edenler var maalesef.önceden yaşayıp öldüklerini savunan bu zevat ne hikmetse önceki hayatlarında ya rus çarı oluyorlar,ya bir büyük komutan,ya şehzade,yada eski çağ filozofu oluyorlar genelde.benim aklıma takılan konu şu:reankarnasyona tabi olanlar hep elit tabakadan insanlarmı?içinizden hiç 'ben önceki hayatımda (afedersiniz)karı satan bir dümbüktüm,yada i.ne'idim ve yahutta kanlı bir katildim diyene rastladınızmı? neden hep rus çarları,büyük komutanlar büyük sanatçılar filan yeniden dirilirde öteki saydığım şahıslar tekrar dirilmezler?

biraz daha yazarsam üyeliğim iptal edilebilir.onun için bu muhabbeti burada keseyim bari.



__________________
TİYERİLİ
Yukarı dön Göster TİYERİLİ's Profil Diğer Mesajlarını Ara: TİYERİLİ
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

TİYERİLİ Yazdı:

reankarnasyon safsatasına inanan ve hatta asırlar öncede yaşadığını iddia edenler var maalesef.önceden yaşayıp öldüklerini savunan bu zevat ne hikmetse önceki hayatlarında ya rus çarı oluyorlar,ya bir büyük komutan,ya şehzade,yada eski çağ filozofu oluyorlar genelde.benim aklıma takılan konu şu:reankarnasyona tabi olanlar hep elit tabakadan insanlarmı?içinizden hiç 'ben önceki hayatımda (afedersiniz)karı satan bir dümbüktüm,yada i.ne'idim ve yahutta kanlı bir katildim diyene rastladınızmı? neden hep rus çarları,büyük komutanlar büyük sanatçılar filan yeniden dirilirde öteki saydığım şahıslar tekrar dirilmezler?

biraz daha yazarsam üyeliğim iptal edilebilir.onun için bu muhabbeti burada keseyim bari.

Evet bencede sen daha fazla yazma ama ne yalan söyleyeyim yazdıkların her ne kadar bu site için uygun değilsede çok güldürdün beni:)

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
mursel
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 29 ekim 2005
Gönderilenler: 25
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mursel

bora  hakli gibi

dünyaya bir defa gelipde su sartlar altinda yasayip ölenler ne olacak

yaygin kani bu sartlarda yasayanlar sorgulanmaz direkt cennete gider veya cennette kus olurlar vs....

bu durumda diger insanlar haksizliga ugramis olmuyormu sizcede?

-cocuk iken ölenler

-deliler

-elde olmayan sartlardan cok cahil kalmislar

-islamiyeti hic duymamis olanlar[eskimolar, afrikanin bazi halklari]

 

 

Yukarı dön Göster mursel's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mursel
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bora arpınar

Nahl suresi 70. Ayet

 

Önce Ayeti görelim Allah sizi yarattı sonra öldürüyor.İçinizden bazıları ömrün en basit ve düşük noktasına geri çevrilirki bir şey bildikten sonra hiçbirşey bilmez hale gelsin.

 

Geleneksel müfessir ve mealciler bu ve hac suresi 5. ayetteki ''erzelil umr'' (ömrün en basit ve düşük noktası) deyimini ihtiyarlık ve bunaklık şeklinde mânalandırarak ayetin bütün esprisini yok etmişlerdir.Bir kere erzeli ömre atılmaktan veya itilmekten değil,geri götürülmekten bahsediliyor.Yüreddü fiili itilmek, atılmak gibi pejoratif bir mâna ifade etmez.Bir geri çevirme ve başa döndürme ifade eder.Buna göre erzelil umr,ömrün başlangıcı yani tekamül süresinin en düşük noktası olur.

İkincisi insanın ileri yaşlara kadar yaşatılması ,elinin ayağının tutmaz,hafızasının gereğince işlemez hale gelmesi insan için,bir rezillik ve düşüklük neden olsun? İnsan ,ömrünün o noktasında fıtrat kanunları açısından en saygın ve olgun dönemindedir.Allah kulunu kendisine en yakın olduğu bir dönemde böyle kötü bir sıfatla anmaz.En iyisini Allah bilir ama,bize göre bu ayette mucize bir üslupla yeniden bedenlenme yani reankarnasyon gündeme getirilmektedir.Allah insanları yaratır ve öldürür.Ölenlerden bazıları (hepsi için kural değil) Yeniden ömrün başlangıç noktasına çevrilir ve ilk hayatında edindiği bilgileri hatırlamayacak bir biçimde yeniden bedenlenebilir.

 

 

Yaşar Nuri Öztürk Kur’an daki İslam sayfa 282-283

Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Sevgili Mürsel,

Çocuk iken ölenler: Kişi yaşadığı süre içersinde amellerinden sorumlu olduğuna göre,onlar günahsız olarak ölmüşlerdir.Allah onlarada bilinç ve mükafaat verecektir.

-islamiyeti hic duymamis olanlar[eskimolar, afrikanin bazi halklari]

GÜZEL SORU İslamiyet duyularak/babadan oğula nakledilen bir din değildir,Rab'bimiz de bunu zaten bizden istemiyor.Eğer öyle olsa idi müslüman ülkelerinde doğanların torpilli olduğu anlamına gelir ki bu Allaha karşı bir hakaret niteliği taşır.İslamiyet bir şekilde kendilerine ulaşmamış bir toplumun "hanif" tektanrı inancına sahip olması onu kurtarırı.Yani Allah'ı bulabilmişse kurtulmuş demektir.Kendilerine uyarıcı gelmemiş toplumların ise sorumluluk taşımadıklarını Rab'bimiz bize bildiriyor yüce kitabında.

-elde olmayan sartlardan cok cahil kalmislar

Kişi ne kadar cahil olursa olsun,Allah'ı tanımasına bilmesine engel bir durum yoktur(akıl sağlığı yerinde ise).Bu nedenle cahil kişilerde asgari ölçüde sorumludur.Kendini yetiştirenlerin sorumluluğu ise çok daha fazladır.Sonuç olarak kişinin kendini geliştirmesi farzdır.

Allah'ın sıfatlarının biri de el-Adl dır.Herkese eşit imkanlar sunulmuyor gibi görünsede  bu sadece bizlerin yorumudur.Allah tüm kullarına aslında "sınırsız" imkanlar sunar,kul yetersiz kalmış ise şüphesiz Allah'ın bir suçu yoktur olamaz da.

Yalnız bu haksızlık konusunda iyi düşünmeliyiz.Müslüman anne babadan dünyaya geldiğimiz için kendimizi şanslı görmemeliyiz.Bu tarz bir iman bizi kurtarmaz yani anne babadan nakledilen iman yeterli değildir.Yoksa hristiyan bir anne babanın çocuğu olsaydık muhtemelen hristiyan olurduk.O halde dini sorgulayarak içimize sinerek kalben iman ederek kabul edelim...

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats